Arkadaşlar geçen yıl bir sabah aracım çalışmamıştı. Uzun arayışlar sonucunda beyine giden şase kablosunda sıkıntı olduğu görülmüş ve beyinci çok dandik ince bir kabloyu direk beyinden aracın herhangi bir köşesine bağlayarak şase almasını sağlamıştı. Baya da bir para almıştı.
Şimdi bu kablo çok ince ve dandik. Yani dış plastiğinden bile belli. Ben bunu Forx ses sisteminde kullanılan 4ga kablo ile değiştirsem sorun olur mu?
Emme Manifoldu Değiştiren Var Mı? Yardım
Merhaba arkadaşlar,
Aracımın emme manifolt kapağından yağ kaçırıyor ve PCV Valfide arızalıydı. Bu yüzden alman marka emme manifoldu alıp kendim taktım.
Ama bir yerde ya ben hata yaptım ya da aldığım parça milim büyük olabilir.
Arka kısımda bulunan 4 adet oval emme yerini sanırım tam oturtamamışım, halbuki baya bir zorlamıştım.
Ordan hava kaçırıyor, haliyle gazlayınca siyah duman atıyor araba.
Daha önceden bu kapağı değiştiren veya bu konuda ustalığı bulunan varsa, akıl almak adına, yani o kısımda tam oturması için özel bir yöntem veya benim dikkatimden kaçan ne olabilir.
1.4 HDi emme manifoldu örneği
Emme Manifoldundan Yağ Kaçırıyor
Arkadaşlar bir süredir emme manifold kapağının tüm farklı bölümlerinden yağ kaçırıyor. PCV Valfiyle ve turbonun yağ basmasıyla da ilgili olabilir diyorlar.
Normalde emme manifoldunda yağ olmaması gerekiyor. Dışarı yağ atmasının nedeni motorun ölü olması anlamına mı geliyor?
1.4 hdi euro4
Hangi Marka Baskı Balata?
Hiç Şanzıman Takozu Değiştiren Var Mı?
Baskı Balata Kaçırıyor (Yağdan Dolayı)
Debriyaj bilyası ses yaptığı için baskı balatayı daha 1 yıl önce değiştirmiştim. Dün yolda giderken baskının kaçırdığını hissedince şok yaşadım. Bugün tekrar denedim motor soğukken sorun yok 10-15 km sonra ısındıktan sonra yapıyor. Sanırım baskı üzerindeki yağ çözülünce kaçırmaya neden oluyor. Kaputu açıp baktığımda fren vakum pompasının altından yağ akıp şanzımanın üzerlerine kadar gittiğini gördüm. 2 kutu spreyle hemen temizledim ama baskı balata içerisine giren yağa yapabilecek bir şeyim yok. şimdi merak ettiğim baskı balata tekrar değişmek zorunda mı? Yoksa bu baskı üzerinde kalan yağ kendiliğinden yanar veya bir şekilde yok olurda kaçırma ortadan kalkar mı?
Tabi fren vakum pompasından yağ gelmesi önlenecek o tamir görecekte..
Peugeot 207 Bagaj Kısmından Su Aldı
Yıllardır en ufak su alma problemi olmayan aracımda geçen hafta su alma problemi başladı. Aracın bagaj en arka en köşe iki taraftanda su alıyor. Tam köşe noktası her baktığımda su birikmiş oluyor. İşi garibi ben dakikalarca su döküyorum ve içerden bir kişi takip ediyoruz su almıyor. Ama az bir yağmurda bile yani bekledikçe olan bir şey sanırım geceden sabaha su almış oluyor. Bir türlü bulamadık kafayı yemek üzereyim. Daha önceden bu sorunu yaşayan var mı?
Merhaba arkadaşlar,
aracımda boşta pır pır pır tarzında motorun kendi sesine benzer veya enjektör sesine benzer bir ses oluyor. Debriyaja basınca ses kesilMİYOR. Vitese atınca ses hemen kesiliyor. Hareket etmeme gerek olmuyor. Sadece vitese takınca ses kesiliyor, boşa atınca pır pır pır ses yapıyor. Debriyaja bassamda, basmasamda araç boştayken ses oluyor.
Geçen yıl benzer durum debriyaja basınca kesilen bilya sesinden olmuştu ve temiz olmasına rağmen baskı balata+bilya değişmiştik. O zaman beri pır pır pır sesi vardı ama ben motorun doğal sesi falan sanıyordum. Bugün fark ettim ki vitese atınca kesiliyormuş.
İlgi gösteren arkadaşlara şimdiden teşekkürler
HGS Hakkında Acil Bir Sorum Var
Arkadaşlar Pazartesi sabah Allah kısmet ederse yola çıkıcam. Karadeniz'den İstanbul'a.. Yalnız şöyle bir sorunum var. HGS bağlı olan kredi kartımı ve hesaplarımı bankaya kızıp kapattırmıştım. Uygulamadan baktığımda HGS halen duruyor ve içerisinde 95 tl bakiye mevcut. Pazartesi sabah yola çıkmak istediğim için iptal ettirip yeni açtırma şansım da yok. Bu mevcut HGS yi kullansam nasıl olur? HGS geçişlerde borç kaydediyor mu? Sonrasında şubeye gidip yatırabiliyor muyuz? Uygulamanda hesap açtır diyenler olabilir onu denedim açılmıyor.
Arkadaşlar fikirlerinize ihtiyacım var. Kaput içinde motor çalışmazken kontağı açtığımda bir vızıltı var. Aracın son 1 ayda yaşadığı bazı sorunlar vardı bunları anlatırsam bu sesle ilgili bir fikir verebilir.
1 ay önce başlayan teklememi denir, vuruntu mu denir bilmiyorum. Hız fark etmeksizin araç saliselik vuruntu yapıyor. Sanki yakıtı anlık kesmişcesine motor küt aracı sarsıyor ve sanki anlık yakıt gitmemiş gibi.. Bu günde 2-3 defa oluyor daha olmuyordu. Bazı günler hiç olmuyordu.
10 gündür sabah ilk çalıştırmadan 2-3 saniye sonra mazot bitiyor gibi devir düşüp STOP ediyor. 2. defa çalıştırdığımda ise 6 saniye uzun marşta alıyor ve toparlayarak tekrar sorun olmuyor. Birde ilk birkaç km zaman zaman gaz pedalını sonuna kadar basmama rağmen motorda tepki ses olmuyor. 2-3 km sonra geçiyordu.
Bu sabahta yine ilk çalıştırmadan 2-3 sn sonra STOP etti. Ardından kaputu açıp bir bakayım dedim. Kontağı açmıştım ama aracı 2. defa marş yapmadan bakayım dedim. Aracın kaputunu açar açmaz bir ses duydum. Motor çalışmadığı halde garip bir ses. Bazen sokak lambalarından gelen veya eski tüplü televizyonlarda olan vızıltı sesi gibi. Aklıma sensörlerden birinin şase yapmış olacağı veya elektriksel bir kablodan olabileceği geldi. Sesi yarım saat dinledim. Sesin geldiği yerde birçok sensör ve parça var. Parçalardan bir tanesinden şüphelenerek kodunu Nette araştırdım 1.4 hdi için mazot pompası diyor. Ben mazot pompasını deponun içinde diye biliyordum. Bu ses mazot pompası olabilir mi? şu an köyde olduğumdan ustaya gösterme şansım yok. Ama merakta ediyorum sıkıntısı nedir?
Son Giriş: 9 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 3 hafta
Mesaj Sayısı: 0
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 0
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 0 (Bu ay: 0)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 0 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Sıcak Fırsatlar