Şimdi Ara

SHELL HELIX ULTRA PURE PLUS

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
35.694
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, Shell'in yeni piyasaya sürdüğü helix ultra pure plus yağları hakkında birkaç sorum olacaktı bilgili arkadaşlara. Bu yağın reklamında doğal gazdan üretildiği, piyasadaki mevcut yağların üretim teknolojisinden daha üstün bir teknolojiye sahip olduğu ve onlara göre birçok artısı olduğu vaad edilmekte. Bir dahaki yağ değişimimde Motul kullanmayı düşünüyorum fakat bu helix pure plus nedir ne değildir merak ettim. Motulun veremediği birşeyi verebilir mi kullanıcıya ?



  • Gazdan likite sentezleme aslında "sentetik yağın" orjinal tanımıdır. Bu yağlar GTL (gas to liquid) yağlar olarak bilinirler. Motul, Mobil gibi farklı farklı markaların da sentetik serilerinin bazıları GTL yağlardır.

    Aslında en başta, yani 30~40 sene önce sentetik yağ gazdan sentezlenerek daha büyük yağ moleküllerin elde edildiği ve moleküllerin birbirini aynı olduğu, böylece bazyağın fiziksel özellikleri üzerinde tam kontrolün sağlanabidiği yağlardı. Ne zaman ki 90'larda rafine işlemleri çok gelişti, firmalar iyi rafine edip, çok iyi arıttıkları yağlara da sentetik demeye başladılar. Bu nedenle artık "sentetik" endüstride pek bir şey ifade etmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 27 Eylül 2014; 18:21:55 >
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Dogru anladiysam eger piyasadaki mevcut yaglardan bir farki yok sirf reklam diyebilir miyiz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyidir kötüdür bilmem ama shell bu kelime oyunlarını çok yapıyor bir mazot çıkartıyor; Brezilyalı topçu ismi gibi 2 sene demeden Türkiye'den kaldırıyor yenisini getiriyor İspanyol ismi ( Shell V Power Ultra Plus ) gibim up uzun. Plus olmazsa olmazı gibi, iphone bile bunlardan özendi galiba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sakallıyan -- 28 Eylül 2014; 2:45:46 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • sakallıyan S kullanıcısına yanıt
    Piyasadaki en baba yag Motuldur ama bu pure plus ne merak ettim surekli reklamlari cikiyor tv de.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bunca zamandır milyonlarca araç, trilyonlarca kilometre standartları karşılayan yağlarla çalıştı. adam ne varsa koymuş yağın adını helix ultra mega pure plus extreme full syntetic, uzay roketlerinde kullanılan teknoloji. arabanız aya uçacak!
  • Daha temiz olduğu vaat eden bir yağ. Ama denemeden görmek ve gerçekten başarılımı onu test etmek lazım ki biz sadece koyup sesinden ve yakıttan anlarız.
  • Bir sonraki yağ değişiminde kullanacağım yağdır kendisi. Bakalım deneyip göreceğiz arabayı aya mı çıkartcak yoksa mezaramı götürcek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenktun34

    Bir sonraki yağ değişiminde kullanacağım yağdır kendisi. Bakalım deneyip göreceğiz arabayı aya mı çıkartcak yoksa mezaramı götürcek.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cenktun34 kullanıcısına yanıt
    Tecrubelerinizi aktarirsaniz memnun olurum , bende ona gore shell 5-40 veya motul 5-40 secimi yapicam bur dahaki degisimde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • shell'in yağlarının birinci kalite olduğunu duymuştum. avrupada çok yaygın kullanılıyor. ama yağ seçiminde ilk dikkat edilecek şey arabanızın yağ spesifikasyonlarıyla uygun olup olmadığıdır. geriye kalan ayrıntılar sandığımız kadar önemli değil.

    çok çok kaliteli yağ alıp 15bin km kullanmaktansa kaliteli yağ alıp 7500km sonra değiştirmek hep daha mantıklı gelmiştir bana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WeskaGan

    Dogru anladiysam eger piyasadaki mevcut yaglardan bir farki yok sirf reklam diyebilir miyiz ?

    Pek yanlış olmaz.

    Her seri bir öncekinden daha iyi oluyor ama Motul 300V veya herhangi bir ester katkllı grup IV yağdan daha iyidir diyemem.
  • Teknoloji gelişiyor elbette diğer yağlardan artısı vardır ama daha yeni çıktı biraz bekleyip kullanicilardan yorum almak daha iyi olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende yağ değişeceğimden bu ürün ailesi dikkatimi çekti, Tmm shell şöyle böyle amerikan falan ama, biraz merakta her zaman iyidir, ferrarinin kullandığı yağ dediği 5W40 olanı, ve hiçbir tasarruf iddiası yok, API SN ve ACEA A3/B3/B4 üstün koruma sağlayan bir yağ, 5W30 ise %1.4e kadar tasarruf sağlayan diğer özellikleri aynı her ikiside DPF için uygun yağlar, 0W30 olanı ise %3 e kadar tasarruf ile birlikte API SL olup (arada birde SM var) sadece ACEA A5 i karşılıyor ki, ağır şartlar altında, yüksek devir otoban sürüşlerinde, turbo araçlarda A3 karşılamayan yağlara güvenmiyorum ben, araç sabit hızda 5 lt yakıtta bi bardak tasarruf edecek diye bu tür aksiyonlara değer bulmuyorum, yinede denenebilir (5W30 olanı uygun sıcaklık altında) diyecektim ki, fiyatlar 120-130 bandında olunca malum sirkilasyonu az bir marka, kesinlikle boşa masraf diyorum son olarak, şuan için forumdaşlara tavsiyem BP Visco 7000 5W30 veya Lukoil Genesis 5W30 hangisini daha ucuza bulursanız onu alın ...




  • Ben Vw 1.4tdi motoru için Shell Helix Ultra AV-L 5W-30 inceliyorum.VW 504 507 standardını karşılıyor.Ama pahalı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT


    Bende yağ değişeceğimden bu ürün ailesi dikkatimi çekti, Tmm shell şöyle böyle amerikan falan ama, biraz merakta her zaman iyidir, ferrarinin kullandığı yağ dediği 5W40 olanı, ve hiçbir tasarruf iddiası yok, API SN ve ACEA A3/B3/B4 üstün koruma sağlayan bir yağ, 5W30 ise %1.4e kadar tasarruf sağlayan diğer özellikleri aynı her ikiside DPF için uygun yağlar, 0W30 olanı ise %3 e kadar tasarruf ile birlikte API SL olup (arada birde SM var) sadece ACEA A5 i karşılıyor ki, ağır şartlar altında, yüksek devir otoban sürüşlerinde, turbo araçlarda A3 karşılamayan yağlara güvenmiyorum ben, araç sabit hızda 5 lt yakıtta bi bardak tasarruf edecek diye bu tür aksiyonlara değer bulmuyorum, yinede denenebilir (5W30 olanı uygun sıcaklık altında) diyecektim ki, fiyatlar 120-130 bandında olunca malum sirkilasyonu az bir marka, kesinlikle boşa masraf diyorum son olarak, şuan için forumdaşlara tavsiyem BP Visco 7000 5W30 veya Lukoil Genesis 5W30 hangisini daha ucuza bulursanız onu alın ...

    castrol edge 5 40 kullanıyorum
    api SN
    e bu da api sn
    fark nedir
    hangisi daha iyi
    araba dizel 1.3 multijet
    düşük devirde surerim genelde
    ne tavsiye edersiniz
    edgeye devam mi
    yoksa bunu mu

    kullanan arkadaşlar motor sesinde azalma oldu mu yazarlarsa sevinirim
    yakit tasarrufu sağlıyor mu ?




  • Bakın en sonuna yazmışım tavsiyeleri 100.000 i çok geçmediyseniz 5W30 deneyerek başlayabilir, eksiltirse sonrakinde 5W40 a geçiş yapabilirsiniz ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PUNTO MULTİJET

    quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT


    Bende yağ değişeceğimden bu ürün ailesi dikkatimi çekti, Tmm shell şöyle böyle amerikan falan ama, biraz merakta her zaman iyidir, ferrarinin kullandığı yağ dediği 5W40 olanı, ve hiçbir tasarruf iddiası yok, API SN ve ACEA A3/B3/B4 üstün koruma sağlayan bir yağ, 5W30 ise %1.4e kadar tasarruf sağlayan diğer özellikleri aynı her ikiside DPF için uygun yağlar, 0W30 olanı ise %3 e kadar tasarruf ile birlikte API SL olup (arada birde SM var) sadece ACEA A5 i karşılıyor ki, ağır şartlar altında, yüksek devir otoban sürüşlerinde, turbo araçlarda A3 karşılamayan yağlara güvenmiyorum ben, araç sabit hızda 5 lt yakıtta bi bardak tasarruf edecek diye bu tür aksiyonlara değer bulmuyorum, yinede denenebilir (5W30 olanı uygun sıcaklık altında) diyecektim ki, fiyatlar 120-130 bandında olunca malum sirkilasyonu az bir marka, kesinlikle boşa masraf diyorum son olarak, şuan için forumdaşlara tavsiyem BP Visco 7000 5W30 veya Lukoil Genesis 5W30 hangisini daha ucuza bulursanız onu alın ...

    castrol edge 5 40 kullanıyorum
    api SN
    e bu da api sn
    fark nedir
    hangisi daha iyi
    araba dizel 1.3 multijet
    düşük devirde surerim genelde
    ne tavsiye edersiniz
    edgeye devam mi
    yoksa bunu mu

    kullanan arkadaşlar motor sesinde azalma oldu mu yazarlarsa sevinirim
    yakit tasarrufu sağlıyor mu ?

    EDGE YE DEVAM ETMENİZ BENCE ÇOK SAÇMA :)
    Ha ! shell kullanın demiyorum aman yanlış anlaşılmasın,
    70 tl ye edge ayarında api sn luk premium genesis 5-30 varken neden 2 kat fazla para vereyim? aynı sütçüden süt alan pınarın 1 litre sütü sek gibi 2 tl ye satmak yerine 3 tl ye satması gibi birşey bu arkadaşlar ;)

    (pınar-sek süt fiyatları örnek olsun diye verdim nerden sür alıyorlar ve kaça satıyorlar katiyen bilmiyorum)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurozer -- 13 Ekim 2014; 15:57:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT


    Bakın en sonuna yazmışım tavsiyeleri 100.000 i çok geçmediyseniz 5W30 deneyerek başlayabilir, eksiltirse sonrakinde 5W40 a geçiş yapabilirsiniz ...

    5w40 kullanıyorum neredeyse hic eksiltme yapmıyor
    fazla devirli de surmuyorum
    arabanin kitapçıkta 5w40 tavsiye edildigi için kullanıyorum
    edge %10 yakit tasarrufu iddiasi vardi

    5w30 yağ, adana sıcağında ince kaçmaz mi sizce?


    ne kadar eksiltirse 5w40 a gecilmeli sizce?

    127 bin km deyim bu arada
  • API SN olması dizel motorlar için bir şey ifade etmez çünkü API S'li standartlar benzinli standartlarıdır. API C'li standartlar dizel standartlarıdır. API CG, CH... gibi.

    1.3 Multijet ise -sanıyorum- ya Fıat'ın kendi standartlarını (xxxx-S1 gibi) veya ACEA standartları arıyor. ACEA C3 olabilir.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.