Şimdi Ara

SERVİSTEKİ MOTOR USTASININ BANA CEVABI..... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
2.294
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    Kardes motorunu ac , kaputun altinda bi yerlerde klima radyatoru gibi ufak bir aliminyuma benzer radyator varsa intercooler vardir ama sanmiyorum.
    klima var mi ki arabada intercooler olsun

    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras


    quote:

    Orjinalden alıntı: Umit

    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras


    quote:

    Orjinalden alıntı: Umit

    Reanult'un 65 beygir ile 80 beygir dizelleri arasında önemli bir fark var , 80 beygirde intercooler var yani motora giden havayı soğutan bir ara soğutucu mevcut . Öyle tak chip olsun 80 tak bir chip daha 100 olsun diye gitseydi bu iş bir motor üretir hepsini ayrı programlardı olur biterdi.


    benim arabada da intercooler var dikkat ettiysen dci "diesel - commonrailturbo - intercooler" orda koskoca i harfi var


    i İnjektion demek, senin arabanda intercooler da yok , daha arabanı tanımıyorsun. 65 beygirlik dizeller intercooler yok, dacia da 80 beygir lik motor yok . Zaten o arabaya 65 beygir dizel de gayet yeterli ,hızlanmak yetmez durmak da önemli, virajları dönebilmek daha da önemli


    madem iddia ediyorsun o zaman bana arabamda intercooler olmadığını kanıtla, ben sadece i harfini intercooler sanıyordum yeterli bilgim yok. Ya da intercoolerlılardan daha değişik bir ses v.b çıkıyorsa onu söyle ben sana cevap vereyim.




    evet klima var




  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras


    quote:

    Orjinalden alıntı: Umit

    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras


    quote:

    Orjinalden alıntı: Umit

    Reanult'un 65 beygir ile 80 beygir dizelleri arasında önemli bir fark var , 80 beygirde intercooler var yani motora giden havayı soğutan bir ara soğutucu mevcut . Öyle tak chip olsun 80 tak bir chip daha 100 olsun diye gitseydi bu iş bir motor üretir hepsini ayrı programlardı olur biterdi.


    benim arabada da intercooler var dikkat ettiysen dci "diesel - commonrailturbo - intercooler" orda koskoca i harfi var


    i İnjektion demek, senin arabanda intercooler da yok , daha arabanı tanımıyorsun. 65 beygirlik dizeller intercooler yok, dacia da 80 beygir lik motor yok . Zaten o arabaya 65 beygir dizel de gayet yeterli ,hızlanmak yetmez durmak da önemli, virajları dönebilmek daha da önemli


    madem iddia ediyorsun o zaman bana arabamda intercooler olmadığını kanıtla, ben sadece i harfini intercooler sanıyordum yeterli bilgim yok. Ya da intercoolerlılardan daha değişik bir ses v.b çıkıyorsa onu söyle ben sana cevap vereyim.


    Birşeyin olmadığı nasıl kanıtlanır bilemiyorum,
    motor kaputunu aç ön panjurun arkasında söyle birşeyler olmadığını gör
     SERVİSTEKİ MOTOR USTASININ BANA CEVABI.....

     SERVİSTEKİ MOTOR USTASININ BANA CEVABI.....

     SERVİSTEKİ MOTOR USTASININ BANA CEVABI.....


    intercooler modifiyesi

    Gene tatmin olmazsan serviste ustalarına sor onlar göstersinler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Umit

    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras


    quote:

    Orjinalden alıntı: Umit

    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras


    quote:

    Orjinalden alıntı: Umit

    Reanult'un 65 beygir ile 80 beygir dizelleri arasında önemli bir fark var , 80 beygirde intercooler var yani motora giden havayı soğutan bir ara soğutucu mevcut . Öyle tak chip olsun 80 tak bir chip daha 100 olsun diye gitseydi bu iş bir motor üretir hepsini ayrı programlardı olur biterdi.


    benim arabada da intercooler var dikkat ettiysen dci "diesel - commonrailturbo - intercooler" orda koskoca i harfi var


    i İnjektion demek, senin arabanda intercooler da yok , daha arabanı tanımıyorsun. 65 beygirlik dizeller intercooler yok, dacia da 80 beygir lik motor yok . Zaten o arabaya 65 beygir dizel de gayet yeterli ,hızlanmak yetmez durmak da önemli, virajları dönebilmek daha da önemli


    madem iddia ediyorsun o zaman bana arabamda intercooler olmadığını kanıtla, ben sadece i harfini intercooler sanıyordum yeterli bilgim yok. Ya da intercoolerlılardan daha değişik bir ses v.b çıkıyorsa onu söyle ben sana cevap vereyim.


    Birşeyin olmadığı nasıl kanıtlanır bilemiyorum,
    motor kaputunu aç ön panjurun arkasında söyle birşeyler olmadığını gör
     SERVİSTEKİ MOTOR USTASININ BANA CEVABI.....

     SERVİSTEKİ MOTOR USTASININ BANA CEVABI.....

     SERVİSTEKİ MOTOR USTASININ BANA CEVABI.....


    intercooler modifiyesi

    Gene tatmin olmazsan serviste ustalarına sor onlar göstersinler.


    neyse boşver hele şu garanti bitsin o zaman kesin takacağım chip




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gordini

    Usta doğru söylemiş. Bir motorun tüm mekanik ve elektronik parçaları aynı olup ta sadece yazılımla 65 hp'den 80'e ve hatta 100'e ulaşabileceğine siz inanıyor musunuz? Keşke o kadar basit olsaydı..



    o kadar basit anladığım kadarıyla sende 3.kademe bilgilisin...... tuning işinde olmayacak şey çok azdır....


    usta doğru söylememiş kendince yanaşmış olaya..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: gordini

    Usta doğru söylemiş. Bir motorun tüm mekanik ve elektronik parçaları aynı olup ta sadece yazılımla 65 hp'den 80'e ve hatta 100'e ulaşabileceğine siz inanıyor musunuz? Keşke o kadar basit olsaydı..



    o kadar basit anladığım kadarıyla sende 3.kademe bilgilisin...... tuning işinde olmayacak şey çok azdır....


    usta doğru söylememiş kendince yanaşmış olaya..


    tuning işinde olmayacak şey çok azdır ama parasına deyip deymeyeceği çok önemlidir. Citroen 2CV ya da ferrari motoru takabilirsin ama fiyatına değer mi?
  • Fiatcı, herkesin bilgisine puan vermeden önce tuning nedir ne değildir ona bir daha göz at.. Evet,yazılımla güç artışı elde edebilirsin,ancak iş sadece chiple yapılıp,başka bir değişiklik yapılmazsa alt devirlerde güç kaybı yaşaman vs kaçınılmazdır. Her köşede mantar gibi açılan sözde tuning dükkanları milletin kanına böyle giriyor işte.. Abi sana bi chip takarız,al sana 20 hp vs vs Renault'nun 1.5dci motorunun 65,80 ve 100 hp versiyonları var.. Git bak bakalım,aralarında sadece yazılım farkı mı var..
  • ben motor modifikasyonundan anlamam ama şöyle bi düşüncem var, adam doğru söylemiş neden mi chip le performans arttırmak sadece bi yere kadar olur ,

    fakat daha çok performas almak istiorsan motorda mekanik değişiklikte yapman lazım, chip 65 beygiri 80 beygir yapmaz teoride yaptı olur ama 80 beygir gücü alamaazsın

    hadi aldın diyelim mtoro ömrü kısalır, senin motorun 65 beygir için tasarlanmış ama sen ona 80 beygir hatta daha fazlası ile yüklenmek istiyorsun motrun mekanik parçları daha fazla aşınır ve yorulur, daha yüksek beygirlerde çalışabilen uzun ömürlü parçalar da kulanılması lazım ki işte ozaman mekanik olarak da performası arttırmış olursun.


    Yani ben hayatımda modifikasyon yapmadım ama düşüncelerim bu, milletin hiç bilmeden körü körü chip ile oynayarak performans arttırmasına pek sıcak bakmıyorum


    Hep derim bu işe paran varsan girecen paran yoksa, kıytırık işler yaparak kedini daha çok zarar sokarsın. Paran oalcak komle yapacaksın modifikasyonunu.




  • aynı soruyu ben merterde renault servisinde bir ustaya sordum yazılım yada beynin değişimiyle elde edebilirsin dedi
    dci65lik clioya dci80in yazılımını yüklersek olur dedi ama illa çok güçlü olsun istiyorsan motor üzerinde biraz daha çalışmaya gitmende fayda var dedi.
    not:adamın çok güzel modifieli eski kasa megane coupesi var ve bütün herşeyini kendi eliyle yapmış tek tek
    moifiye işinden de anlıyor yani
  • quote:

    Orjinalden alıntı: malimusavir

    aynı soruyu ben merterde renault servisinde bir ustaya sordum yazılım yada beynin değişimiyle elde edebilirsin dedi
    dci65lik clioya dci80in yazılımını yüklersek olur dedi ama illa çok güçlü olsun istiyorsan motor üzerinde biraz daha çalışmaya gitmende fayda var dedi.
    not:adamın çok güzel modifieli eski kasa megane coupesi var ve bütün herşeyini kendi eliyle yapmış tek tek
    moifiye işinden de anlıyor yani


    adam bal gibi söylemiş işte;

    "dci80 in yazılımını yüklersek olur" diyor hem servis ustası hem işten anlıyor




  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras


    quote:

    Orjinalden alıntı: malimusavir

    aynı soruyu ben merterde renault servisinde bir ustaya sordum yazılım yada beynin değişimiyle elde edebilirsin dedi
    dci65lik clioya dci80in yazılımını yüklersek olur dedi ama illa çok güçlü olsun istiyorsan motor üzerinde biraz daha çalışmaya gitmende fayda var dedi.
    not:adamın çok güzel modifieli eski kasa megane coupesi var ve bütün herşeyini kendi eliyle yapmış tek tek
    moifiye işinden de anlıyor yani


    adam bal gibi söylemiş işte;

    "dci80 in yazılımını yüklersek olur" diyor hem servis ustası hem işten anlıyor

    kuyruklu yalan bu olsa gerek

    dci 80 ile dci 65 arasında sadece yazılım farkı var şeklinde yorum yapan benim gözünde değil usta

    karpuzcu olamaz.

    intercooler,egzantrik,turbo basıncı,beyin farklı.




  • servisin uydurması işte para kazanacak ya

    aynı cevabı xsenon maliyeti cevabındada aldım

    halbuki biliyorum 600 ytl ye de yaptırılır servis bana diyor 4500 ytl opel canlar

    neymiş kit inin değiştirilmesi lazımmış
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras


    quote:

    Orjinalden alıntı: malimusavir

    aynı soruyu ben merterde renault servisinde bir ustaya sordum yazılım yada beynin değişimiyle elde edebilirsin dedi
    dci65lik clioya dci80in yazılımını yüklersek olur dedi ama illa çok güçlü olsun istiyorsan motor üzerinde biraz daha çalışmaya gitmende fayda var dedi.
    not:adamın çok güzel modifieli eski kasa megane coupesi var ve bütün herşeyini kendi eliyle yapmış tek tek
    moifiye işinden de anlıyor yani


    adam bal gibi söylemiş işte;

    "dci80 in yazılımını yüklersek olur" diyor hem servis ustası hem işten anlıyor

    kuyruklu yalan bu olsa gerek

    dci 80 ile dci 65 arasında sadece yazılım farkı var şeklinde yorum yapan benim gözünde değil usta

    karpuzcu olamaz.

    intercooler,egzantrik,turbo basıncı,beyin farklı.




    akıncı bence sen yanlış biliyorsun çünkü senin bu yazdıklarında beraber egzost ve hava filtresi dahil 65 hp clioya uygulayan bir arkadaş 140 hp almış. (forumdan biri)

    Ben sadece chiple 80 rahat alabilirim ki 100 bile alınabiliyormuş.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras


    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras


    quote:

    Orjinalden alıntı: malimusavir

    aynı soruyu ben merterde renault servisinde bir ustaya sordum yazılım yada beynin değişimiyle elde edebilirsin dedi
    dci65lik clioya dci80in yazılımını yüklersek olur dedi ama illa çok güçlü olsun istiyorsan motor üzerinde biraz daha çalışmaya gitmende fayda var dedi.
    not:adamın çok güzel modifieli eski kasa megane coupesi var ve bütün herşeyini kendi eliyle yapmış tek tek
    moifiye işinden de anlıyor yani


    adam bal gibi söylemiş işte;

    "dci80 in yazılımını yüklersek olur" diyor hem servis ustası hem işten anlıyor

    kuyruklu yalan bu olsa gerek

    dci 80 ile dci 65 arasında sadece yazılım farkı var şeklinde yorum yapan benim gözünde değil usta

    karpuzcu olamaz.

    intercooler,egzantrik,turbo basıncı,beyin farklı.




    akıncı bence sen yanlış biliyorsun çünkü senin bu yazdıklarında beraber egzost ve hava filtresi dahil 65 hp clioya uygulayan bir arkadaş 140 hp almış. (forumdan biri)

    Ben sadece chiple 80 rahat alabilirim ki 100 bile alınabiliyormuş.


    Benim söylediklerim doğru.

    istediğin makina mühendisini al.git reno fabrikasına sor.

    ayrıca 65 hp den 140 çıkardığını iddia eden arkadaşın yazılarını okudum ve çok gülmüştüm

    kuyruklu yalandan başka birşey değil.

    o arkadaş clio symbol satıp v6 motor clio hb de almıştı rüyasında.

    fransa da 2.0 motorlu ralli tip clio 3 kiralamıştı.

    neyse....




  • Ne kadar kolay değil mi.. 65hp'lik motoru 140 hp'ye çıkarmak :) Vah vah..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras
    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl
    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras
    quote:

    Orjinalden alıntı: malimusavir
    aynı soruyu ben merterde renault servisinde bir ustaya sordum yazılım yada beynin değişimiyle elde edebilirsin dedi
    dci65lik clioya dci80in yazılımını yüklersek olur dedi ama illa çok güçlü olsun istiyorsan motor üzerinde biraz daha çalışmaya gitmende fayda var dedi.
    not:adamın çok güzel modifieli eski kasa megane coupesi var ve bütün herşeyini kendi eliyle yapmış tek tek
    moifiye işinden de anlıyor yani

    adam bal gibi söylemiş işte;
    "dci80 in yazılımını yüklersek olur" diyor hem servis ustası hem işten anlıyor

    kuyruklu yalan bu olsa gerek
    dci 80 ile dci 65 arasında sadece yazılım farkı var şeklinde yorum yapan benim gözünde değil usta
    karpuzcu olamaz.
    intercooler,egzantrik,turbo basıncı,beyin farklı.

    akıncı bence sen yanlış biliyorsun çünkü senin bu yazdıklarında beraber egzost ve hava filtresi dahil 65 hp clioya uygulayan bir arkadaş 140 hp almış. (forumdan biri)
    Ben sadece chiple 80 rahat alabilirim ki 100 bile alınabiliyormuş.


    Araban seni tatmin etmiyorsa hatta mutsuz ediyorsa değiştir.Chiple miple uğraşma emeğine ve parana yazık. Arabanı verip gene 2.el bir daha iyi araç alabilirsin. İnsan arabasını sevince daha iyi kullanır.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gordini

    Fiatcı, herkesin bilgisine puan vermeden önce tuning nedir ne değildir ona bir daha göz at.. Evet,yazılımla güç artışı elde edebilirsin,ancak iş sadece chiple yapılıp,başka bir değişiklik yapılmazsa alt devirlerde güç kaybı yaşaman vs kaçınılmazdır. Her köşede mantar gibi açılan sözde tuning dükkanları milletin kanına böyle giriyor işte.. Abi sana bi chip takarız,al sana 20 hp vs vs Renault'nun 1.5dci motorunun 65,80 ve 100 hp versiyonları var.. Git bak bakalım,aralarında sadece yazılım farkı mı var..



    Ya hemşerim sen ne diyon ya? ben kaç yıldır bu işin içindeyim kim ne yapar nasıl yapar bilirim........ o araba o gice chiple hemde alt devirdede düşüş olmadan çıkar ama;

    TUNİNGCİ DENİLEN ŞAHIS İŞİ BİLİRSE....

    Ben milletin kanına girecek olsam bi sor bakalım ben bir yıla yakındır bu forumdayım dükkanımı soranlara dahi yerimi yurdumu söylememde reklamımı yapmamda burdaki arkadaşların bana dostluktan başka bir yararı yoktur...BUyur sor........ benim müşterim bana yeter.........




    Ayrıca o motorları bana anlatma fabrikanın yaptığı sınıf 1 mühendisliktir ben 2 yim anladın? arada fark illa olacak ama o motorlarda bu motorda olduğu gibi kapasitenin altında çalışır.....


    dahada merak ettiğin bişey varsa chip tuning diye arat yazılarımı bulursun...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Umit

    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras
    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl
    quote:

    Orjinalden alıntı: muratugras
    quote:

    Orjinalden alıntı: malimusavir
    aynı soruyu ben merterde renault servisinde bir ustaya sordum yazılım yada beynin değişimiyle elde edebilirsin dedi
    dci65lik clioya dci80in yazılımını yüklersek olur dedi ama illa çok güçlü olsun istiyorsan motor üzerinde biraz daha çalışmaya gitmende fayda var dedi.
    not:adamın çok güzel modifieli eski kasa megane coupesi var ve bütün herşeyini kendi eliyle yapmış tek tek
    moifiye işinden de anlıyor yani

    adam bal gibi söylemiş işte;
    "dci80 in yazılımını yüklersek olur" diyor hem servis ustası hem işten anlıyor

    kuyruklu yalan bu olsa gerek
    dci 80 ile dci 65 arasında sadece yazılım farkı var şeklinde yorum yapan benim gözünde değil usta
    karpuzcu olamaz.
    intercooler,egzantrik,turbo basıncı,beyin farklı.

    akıncı bence sen yanlış biliyorsun çünkü senin bu yazdıklarında beraber egzost ve hava filtresi dahil 65 hp clioya uygulayan bir arkadaş 140 hp almış. (forumdan biri)
    Ben sadece chiple 80 rahat alabilirim ki 100 bile alınabiliyormuş.


    Araban seni tatmin etmiyorsa hatta mutsuz ediyorsa değiştir.Chiple miple uğraşma emeğine ve parana yazık. Arabanı verip gene 2.el bir daha iyi araç alabilirsin. İnsan arabasını sevince daha iyi kullanır.


    ben arabamdan gayet memnunum yakıtı çok az performansı da yeterli sınıfına göre geniş aracım fiyatını fazlasıyla hakediyor amacım ise bu motorun sadece chiple 80 hp olabileceğini anlatmak. Tabi bu fiatcının dediği gibi gerçeken tuningden anlayanlar için geçerli...

    fiatcının dediği gibi bu motorlar tüm kötü şartlar (pis hava, çok sıcak yerler, arzalanma riski, motor ömrü, azami yük v.s) göz önüne alınarak kapasitelerinin altında üretilir, yani bu tür motorlar ürettikleri güç kısıtlanarak satışa sunulur. Lütfen bunları öğrenerek yorum yapalım. Bu bilgiler aklımda kalmamış fiatcı söyleyince aklıma geldi.

    eyw fiatçı




  • evet 65 likte intercooler yok çünkü gerek yok.. turbo basıncı düşük ve ısınmıyor dier 80 lik gibi...atmosfer değerlerini hatırlamıyorum turbo basınçlarında farklar vardı..
  • abi bide her insanın belli bir yöntemi vardır..

    belki adam fazla anlamaz chip ten sana yapabileceği söylemiştir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gordini

    Ben senin tuning işi yaptığını bile bilmiyorum,ne iş yaptığın beni ilgilendirmiyor. Benim yaşım 30,motorsporlarında profesyonel olarak yarışan veya ralli aracı hazırlayan insanlarla çok uzun zaman geçirdim. Bir daha benimle "sen ne diyon ya" vs diye konuşma,haddini bil. Evet aynen söylediğim gibi,bu işi sokak ağzıyla yapan,yaptığını zanneden,bu işten fazla anlamayan insanları sürekli soyan adamlarla dolu ortalık. Bunları bana öğretecek olan sen değilsin.. Sana kendi fikrimi söyledim,karşılığında minibüsçü ağzıyla "sen ne diyon ya" ha..Yedirirler o lafları sana aslanım..

    Logan'ı olan arkadaş.. Herkes arabasının bir potansiyeli olduğunu bilmeyi sever,evet seri üretim her motor emisyon vs sınırlamaları dahilinde,yakıt-performans dengesi optimum düzeyde üretilir. Bununla oynamak sana kalmış. Sadece motora basit işlemler yaptırmak sana hiçbirşey kazandırmaz. O aracın şanzımanı,süspansiyonu,frenleri vs aşağı yukarı o güce göre uygulanmıştır.. Öyle, "gideyim 300 dolar atayım,alayım 15 beygir"le bu işler olmuyor. Yine de sen bilirsin.. Madem burası bir forum ve sen faydalanmayı düşünüyorsun ve herkes vakit ayırarak zahmet edip senin soruna cevap veriyor,sen de inatla "yok ağa benim arabam corvette olur istersem" havasından sıyrıl. Sen bu başlığı, arabana methiyeler düzülmesini duymak için açtıysan söyle,boşuna yazmayalım..


    Cevap yazıp yazmamakta serbestsin kimse seni zorlamıyor. Ben arabam corvette olsun camaro olsun demiyorum. Sadece, dikkat edersen "sadece" chiple 80 beygir olabileceğini söylüyorum. Eğer olur diyorsan söyle, olmaz diyorsan açıkla. Yeter ki saçmalama. Yok 300 dolar atıyım bilmemne kendi kendine bilmiş havalarına giriyorsun. Bu işler lafla olmaz biliyorsan açıkla bilmiyorsan konuşma. Benim arabamda megane II şanzımanı var yani 80 hplik dizel megane şanzımanı. Süspansiyon ve fren de zaten yeterli, olmasa bile sonradan güçlendirilebilen parçalar. Yani candamarı şanzımanım 80 hp ye uygun. Lütfenden bilmeden anlamadan yorum yapma...




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.