SEO bir web sitesinin sıralamalarını iyileştirmek ve böylece arama motorlarının sonuç listelerinde görünürlüğünü artırmak için teknik ve maddi doğadaki tüm önlemleri ifade eder. Arama motoru optimizasyonu kabaca on-line SEO ve off-page SEO'ya bölünebilir, çevrimiçi pazarlamanın bir parçasıdır ve şimdi kullanıcı deneyimini iyileştirmekle ilişkilidir.
Arama motoru pazarlamacılığının bir parçası olarak SEO, arama motoru pazarlaması ile birlikte geniş arama motoru pazarlaması alanı (İngilizce: Arama Motoru Pazarlaması, kısaltma: SEM)'dir. Eyleminin sonuçları genellikle yalnızca bir süre sonra görünür hale gelirken, görünürlük, erişim ve arama motoru reklam trafiği hemen artırılabilir. Bunun bir örneği, Google AdWords reklamcılık programı aracılığıyla reklam sunumudur . SEA ve SEO arasındaki sınırlar kısmen sıvıdır. Bu nedenle, SEM'in her iki alt disiplinde de örtüşmeler vardır. Bir ortak nokta, örneğin, kampanyaların anahtar kelimelerle hizalanmasıdır.