Şimdi Ara

Şehirler Arası Otobüsler Ayda Ne Kadar Kazanır? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
250
Cevap
3
Favori
205.845
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • travegoların yakıt deposu kaç litredir ?
  • Kısa meafede çok kazanırlar,uzun mesafede zarar ederler
  • Otobüs firmalarının politikalarına bağlı tamamen. Bazı şirketler kendi araçlarını en karlı hatlara koyup şahıs araçlarını kıytırık (yolcusu az olan, bileti ucuz olan veya aracı fazlasıyla yıpratan hatlara) koyarlar. Böyle durumlarda tabiki hem gelir az olur hem de masraf fazla olur. Bazılarında ise tur uygulaması vardır (her araç dönüşümlü olarak tüm hatlara girer) bunda ise daha adil bir gelir durumu söz konusu olur. Yakıt miktarı aracın gittiği hatta göre değişir. Örneğin rampası bol olan hatlarla düz yollu hatlar arasında 100km de 5 lt kadar sapma olur. Ortalama bir otobüs 1 lt yakıtla 4-5 km civarı yol alır (düzgün yolda), bu 2-3 km ye kadar düşebilir. Her otobüste (çok kısa hatlar hariç) 2 (bazen 3) şöför ve en az 1 muavin çalışır. Ortalama bir uzun yol şoförünün maaşı 1000 ytl, geliri ise 1500 ytl civarıdır. Muavinler de 500 civarı alır. Bu arada yeni bir otobüsün fiyatı 500-600 bin YTL civarıdır. Bilet satış fiyatlarından %30 acenta komisyonu kesilir. KDV zaten araç sahibi tarafından ödenir. Yani bilet fiyatından %48 kafadan düşer. Varın gerisini siz hesaplayın.
  • nediyeyimhocamiyi açıklamışsın
  • Eğer bir otobüse 300.000 euro bağlıyorlarsa aylık 30.000 ytl kar az bile bence,
    çünkü vergisi kaskosu bakımı derken baya külfiyeti olmalı
  • beni gördüğüm şu ki,
    otobüsü olan şahıs ömür boyu 1 otobüsle kalır,tam senetleri biterken model yenilenir,eee oda yenisini alır başlar yeni senetler ödemeye...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mavim1974


    quote:

    Orjinalden alıntı: irish

    Uzun yol otobüslerinde 7 kişiden sonrası kar diye söylemişti bir şoför arkadaş...bana çok geldi ama yalan söylecek de değildir diye düşünüyorum....

    yalan söylemiyorsa yanlış hesaplamıştır


    ama ben ege bölgesinde bazı dönemler en fazla 10 kişiyle indi bindi yapmadan tüm yolu bitirdğini bilirim...o zaman o adam ne kazanacak?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: irish


    quote:

    Orjinalden alıntı: mavim1974


    quote:

    Orjinalden alıntı: irish

    Uzun yol otobüslerinde 7 kişiden sonrası kar diye söylemişti bir şoför arkadaş...bana çok geldi ama yalan söylecek de değildir diye düşünüyorum....

    yalan söylemiyorsa yanlış hesaplamıştır


    ama ben ege bölgesinde bazı dönemler en fazla 10 kişiyle indi bindi yapmadan tüm yolu bitirdğini bilirim...o zaman o adam ne kazanacak?

    abi kazanmasada o seferi yapmak zorunda,ticarettir bu herzaman kazanılacak diye bir şart yok,işin devamlılığı için zarar dönemlerindede katlanacaksın

    (bu arada binlik olacaksın nerdeyse hadi hayırlısı)
  • doğru o açıdan bakarsak öyle aslında...ya neyse çok züğürt gördüm kendimi çenem yoruldu...



    (sen bu hızla gidersen yakında beni geçersin...)
  • otobüslerin ne kadar kazanacağı çalıştığı firmaya ve ile bağlıdır bende sehirler arası otobüs muavinliği yapıyorum gerçekten güzel firmaya girip çalışırsan iyide kazanırsın yani tabi bide otobüsün modeli yüksek olması gerekiyo iii para kazanıyım dersen.
  • Çalıştığı firma tabiki önemli fakat o firmanında hangi hattına çalıştığı da unutulmaması gereken br unsur mesela METRO TURİZM ankara-istanbul arası çalışan bir araç aylık en az 25.000 ytl 30.000 ytl kazandırır fakat METRO TURİZM inde hiç tutunmayan hatları var var mesela ankara-kayseri, ankara-bartın, ankara-kastamonu, ankara-izmit... ben otobüsçü olsaydım yeni adana ile çalışırdım çünkü ankara-adana 30 ytl adana-istanbul ve adana-izmir 45ytl fiyatı var gitgel 40 kişiden sonrası kar (20 geliş 20 gidiş) heleki yaz günleri hiç boş kalmıyor... ank.aşti-aydın
  • Arkadaşlar ilk olarak bizim 403 km de 750 bin yakmakta bunuda 100 kmde litre bazına vurursanız ortalama 34 litreye tekabul eder yani yakıtı budur...

    gelelim kazanca aracın yeniliği ve çalıştığı firma ve hatta bağlıdır ancak ayda normal bir hat ve firmada çalışan bir otobüs 30.000 ytl kazanamaz artı çalışılan hat ne olursa olsun 7 kişinin üstü amorti edemez.. en güzel örenği veriyim

    şanal kırşehirde otobüsünüz var ve genelde ankara kırşehir çalışıyorsunuz ve yola 200 km diyelim yakıt tutarınız 150 ytl diyelim ve bilet 10 ytl ve aracvın 46 gittiğini düşünün yani 460 ytlş para geldi bunun %20 si firmanın cebine yani 92 ytl kabaca 90 diyelim 150 de yakıt ettimi 240 muavine 20 lira verdiniz 260 ytl otogar giriş çıkışınada hadi 40 diyin ettimi 300 30 lirada ikrama diyin eder 330 ytl yani araç full giderse araç sahibine kalan bir seferde 130 ytl... hadi dönüşte full gitti gelişte 10 kişi geldi o zaman nolucak? mazot parası gitti üstüne üstlük kazanılanda gider yani bu iş öyleki zararına dahiş gidip gelebilirsiniz... ha ama şöyle söyleyim en çoık kazanan doğu araçları yazında yazlık yerlerle büyük şehirlere çalışanlardır doğuda bilet parası fazladır kaçak mazot kullanırsın kazanırsın ancak bi yarıdan az çıksan yine zarardasın...


    kısacası kazanç asla ortalama dahi olarak verilemez ancak den
    ldği gibide 30.000 ytl kazancı olamaz eğer öyle olsa 10 ayda otobüs kendini amorti ederdi ve korkunç para kazanılırdı kısacası bunlar hikayeden başka bi
    r şey değilk ha bizim araç için ortalama söylersem aylığı 4-5.000 ytlk ye gelmekte..
  • Ben git-gel 20 den 40 kişi örneğini Yeni Adana için verdim Kırşehir-Ankara 3 saat 10 ytl Adana-ankara 6 saat 30 ytl ayrıca bizm de kent turizmde çalışan 0404 ümüz (geçen yıl satıldı) aylık 4-5 milyar getiriyordu en fazla ama rekabet den dolayı aracın kazancını biraz da çalıştıgı hattaki fiyat belirler. Metro Turizm'in özel sırasına çalışan araçlar var ankara'dan mesela hergün sabah 9.30 da ankara'dan istanbul-keşan istikametine aynı araç gider banada yazdığım o fiyatı o aracın sahibinden duyanlar söledi bilmiorum aslı ne bana da ilk duyduğumda ilginç geldi ama hesaplamalarımda 4-5 milyardan kesinlikle ve kesinlikle fazla kazandıgını çıkarıyor. aşti-aydın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aydın...

    Ben git-gel 20 den 40 kişi örneğini Yeni Adana için verdim Kırşehir-Ankara 3 saat 10 ytl Adana-ankara 6 saat 30 ytl ayrıca bizm de kent turizmde çalışan 0404 ümüz (geçen yıl satıldı) aylık 4-5 milyar getiriyordu en fazla ama rekabet den dolayı aracın kazancını biraz da çalıştıgı hattaki fiyat belirler. Metro Turizm'in özel sırasına çalışan araçlar var ankara'dan mesela hergün sabah 9.30 da ankara'dan istanbul-keşan istikametine aynı araç gider banada yazdığım o fiyatı o aracın sahibinden duyanlar söledi bilmiorum aslı ne bana da ilk duyduğumda ilginç geldi ama hesaplamalarımda 4-5 milyardan kesinlikle ve kesinlikle fazla kazandıgını çıkarıyor. aşti-aydın



    Valla aydın madem aştıdensin durumu en iyi senin bilmen lazım... dediklerimin neresi yanlış?
  • sunu anlamıyorum bir otobüsün sahibine aylık 30.000ytl kalması nerde hikaye sen hiç indi bindiyi düşünmüyormusun 4-5ytl kaldığında o adam iflasa gider otobüscülükte deli para döner ama becerene bilene suanda sezonluk bir turizm firmasına verseniz safiri size aylık getireceği 7-8.000ytldir ve düşününki birde sehirler arası çalışıyorsunuz yolda çıkan ördekleri hiç saymıyorsunuz sanırım bilet kesmediğiniz yolcuyu hiç saymıyorsunuz benim otobüsüm izmir antalya calısıyor aylık bana net 45.000ytl gelmezse ben iflasa giderim zarar ederim ben düşünün pazartesi günü sabah antalyaya giden arac yolda toplam indi bindi ördekleri toplarsak antalya garaja girdiğinde 2.500ytl birde aksam üstü izmire tekrar geri döndüğünde toplam 5.000ytl bulunmaktadır 30 gün boyunca kaba bir hesap yapsak 150.000ytl bunun mazotu-muavin parası-aracın yattığı gün kazanılmayan para-şöför paraları-ikram paraları-aylık şirketin servis parası-komisyon-garaj çıktı girdisi-arac bakım parası toplam olarak 100.000ytl civaını bulmaktadır geri kalan ise şöföründür ben 600.000ytl otobüs alıcam bana 4-5.000ytl kazandırsın bana göre sacmalık(bu 4-5.000ytl yerel firmalar için demiyorum)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meli-417

    sunu anlamıyorum bir otobüsün sahibine aylık 30.000ytl kalması nerde hikaye sen hiç indi bindiyi düşünmüyormusun 4-5ytl kaldığında o adam iflasa gider otobüscülükte deli para döner ama becerene bilene suanda sezonluk bir turizm firmasına verseniz safiri size aylık getireceği 7-8.000ytldir ve düşününki birde sehirler arası çalışıyorsunuz yolda çıkan ördekleri hiç saymıyorsunuz sanırım bilet kesmediğiniz yolcuyu hiç saymıyorsunuz benim otobüsüm izmir antalya calısıyor aylık bana net 45.000ytl gelmezse ben iflasa giderim zarar ederim ben düşünün pazartesi günü sabah antalyaya giden arac yolda toplam indi bindi ördekleri toplarsak antalya garaja girdiğinde 2.500ytl birde aksam üstü izmire tekrar geri döndüğünde toplam 5.000ytl bulunmaktadır 30 gün boyunca kaba bir hesap yapsak 150.000ytl bunun mazotu-muavin parası-aracın yattığı gün kazanılmayan para-şöför paraları-ikram paraları-aylık şirketin servis parası-komisyon-garaj çıktı girdisi-arac bakım parası toplam olarak 100.000ytl civaını bulmaktadır geri kalan ise şöföründür ben 600.000ytl otobüs alıcam bana 4-5.000ytl kazandırsın bana göre sacmalık(bu 4-5.000ytl yerel firmalar için demiyorum)



    valla meli anlaşılan ya biz işi bilmiyoruz yada tek kazanan araba sahibi sensin... ördekleri saymıyoruzda dağılan motoru şanzımanı defransiyeli retarderi klimayı bakım masraflarınıda saymıyoruz dikkat edersen... harbi aylık 403 ede 30.000 ytl kazandırabilirsen 15.000 i senin olsun senin dediğin şekilde bizim otobüsüde çalıştıralım nolucak 15.000 ytk full kar kalsa 10 ay olmadan otobüsün parasını fazlasıyla çıkarırız.... bu iş böyle dediğin gibi olsa tüm millet otobüsçülüğe girer ancak allaha emanet otobüs işine giren batıyo... sen nasıl 30.000 ytl aylık para kazanıyosun anlamadım gitti....
  • eğer setra 417 hdh aldığında koy büyük şirketlere (varan-ulusoy-kamilkoç-pamukkale-metro)gibi şirketlere ay sonunda sana ne kadar kalır gör otobüscülük bela bir iştir bu işle kaç kişinin yuvası battı haberiniz varmı adam 800.000ytl starlinere yatırıyor aylık 4-5.000ytl net para ile bu arac calısırsa araC sahibi kafayı yer ayllıkk 4-5.000ytl arac sahibine getirdiğinde ölene kadar zor çıakrtır otobüs parasını siz örneğin otobüsünüzü yatırırsınız kötü bir firmaa aylık 1.000ytl bile kazanamazsın benim arabam setra 417hdh allah bereket versin 2.setrayı bile aldırdı gelen paralan ben bu işin kurdu oldum diyebilirim 13 yasından beri bu işteyim dedem otobüscüydü sonra babam yaptı bende devam ettirdim bu işe yeni yapan biri asla ve asla götüremez sizi batırmaya calısan bir firma vardır elinizden otobusunuzu almaya calısan bir firmalan karsılasırsınız deminde dedim ya 13 yasından beri bu işin içindeyim bütün kuralını biliyorum benim aracların 2side en yoğun olduğu zaman sefere cıkıyor sen dökük 403 koyduğun zaman seni en beter saati verirler yolcu otobüsün modeline göre bilet alıyor bu işler böyle
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aydın...

    Ben git-gel 20 den 40 kişi örneğini Yeni Adana için verdim Kırşehir-Ankara 3 saat 10 ytl Adana-ankara 6 saat 30 ytl ayrıca bizm de kent turizmde çalışan 0404 ümüz (geçen yıl satıldı) aylık 4-5 milyar getiriyordu en fazla ama rekabet den dolayı aracın kazancını biraz da çalıştıgı hattaki fiyat belirler. Metro Turizm'in özel sırasına çalışan araçlar var ankara'dan mesela hergün sabah 9.30 da ankara'dan istanbul-keşan istikametine aynı araç gider banada yazdığım o fiyatı o aracın sahibinden duyanlar söledi bilmiorum aslı ne bana da ilk duyduğumda ilginç geldi ama hesaplamalarımda 4-5 milyardan kesinlikle ve kesinlikle fazla kazandıgını çıkarıyor. aşti-aydın

    lacivert 404 değilmi kayseriden adanaya gitmiştim onunla
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meli-417

    eğer setra 417 hdh aldığında koy büyük şirketlere (varan-ulusoy-kamilkoç-pamukkale-metro)gibi şirketlere ay sonunda sana ne kadar kalır gör otobüscülük bela bir iştir bu işle kaç kişinin yuvası battı haberiniz varmı adam 800.000ytl starlinere yatırıyor aylık 4-5.000ytl net para ile bu arac calısırsa araC sahibi kafayı yer ayllıkk 4-5.000ytl arac sahibine getirdiğinde ölene kadar zor çıakrtır otobüs parasını siz örneğin otobüsünüzü yatırırsınız kötü bir firmaa aylık 1.000ytl bile kazanamazsın benim arabam setra 417hdh allah bereket versin 2.setrayı bile aldırdı gelen paralan ben bu işin kurdu oldum diyebilirim 13 yasından beri bu işteyim dedem otobüscüydü sonra babam yaptı bende devam ettirdim bu işe yeni yapan biri asla ve asla götüremez sizi batırmaya calısan bir firma vardır elinizden otobusunuzu almaya calısan bir firmalan karsılasırsınız deminde dedim ya 13 yasından beri bu işin içindeyim bütün kuralını biliyorum benim aracların 2side en yoğun olduğu zaman sefere cıkıyor sen dökük 403 koyduğun zaman seni en beter saati verirler yolcu otobüsün modeline göre bilet alıyor bu işler böyle


    öyle ya adam 800bin€ yu bankaya koysa aylık 5bin ytlden fazla faiz alır niye otobüs riskine girsin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meli-417

    eğer setra 417 hdh aldığında koy büyük şirketlere (varan-ulusoy-kamilkoç-pamukkale-metro)gibi şirketlere ay sonunda sana ne kadar kalır gör otobüscülük bela bir iştir bu işle kaç kişinin yuvası battı haberiniz varmı adam 800.000ytl starlinere yatırıyor aylık 4-5.000ytl net para ile bu arac calısırsa araC sahibi kafayı yer ayllıkk 4-5.000ytl arac sahibine getirdiğinde ölene kadar zor çıakrtır otobüs parasını siz örneğin otobüsünüzü yatırırsınız kötü bir firmaa aylık 1.000ytl bile kazanamazsın benim arabam setra 417hdh allah bereket versin 2.setrayı bile aldırdı gelen paralan ben bu işin kurdu oldum diyebilirim 13 yasından beri bu işteyim dedem otobüscüydü sonra babam yaptı bende devam ettirdim bu işe yeni yapan biri asla ve asla götüremez sizi batırmaya calısan bir firma vardır elinizden otobusunuzu almaya calısan bir firmalan karsılasırsınız deminde dedim ya 13 yasından beri bu işin içindeyim bütün kuralını biliyorum benim aracların 2side en yoğun olduğu zaman sefere cıkıyor sen dökük 403 koyduğun zaman seni en beter saati verirler yolcu otobüsün modeline göre bilet alıyor bu işler böyle




    Arkadaşım sende para var konuşursun yok 30.000 ytl kazanıyo diye bizde bütçe bu kadar döküntü dediğin arabayla çalışmaya uğraşıyoruz..... ha senin hala tutupta 30.000 ytl nasıl kazandığını inan anlamış değilim kazanıyosan helal olsun ha ama şunuda bil ne setraları olan abilerimiz var bir güne bir gün tutupta senin gibi böyle kazanıyoruz dediğini duymadım adamların sen hayatımda tek 30.000 ytl kazanan adamsın o zaman bi setra alsak demek 2 sene gelmeden kendini amorti edecek allah etmeye demek biz bundan kaybediyoruz ticaret zekası yok bizde..... valla artık sen bizim türkiye şartlarında çalışan birimisin yada böyle kazandığını idda eden birimisin bilemem ancak buradan bu işe başlayacaklar varsa kesinlikle tavsiye etmem....
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.