Şimdi Ara

SCENİC SEVERLER BURADA TOPLANALIM (487. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13.162
Cevap
142
Favori
1.373.938
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 485486487488489
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberManS

    quote:

    Orijinalden alıntı: karaaagac

    quote:

    Orijinalden alıntı: blackdıamond

    teşekkür ederim uğraşmışsınız ben bu siteye her gün bakıyorum. esp'nin olup olmadığına da dediğiniz gibi o düğmenin olup olmadığına göre karar veriyorum. bazı arkadaşlar benden usandı galiba :) bu forumun adı scenic severler... diye buradayım ve allah nasip ederse de alıcam yakın zamanda söylediklerimden illa ki usanan bıkan olmuştur bana yardımcı olan olmaya çalışan arkadaşlara teşekkür ederim bi hatamız yanlış anlaşılan bi lafımız olduysa kusura bakmayın.

    Asla kızmayız elimizden geldiğince yardıma hazırız. Tek üzüldüğüm nokta bizzat yolda denedim var diyorum siz hala mais ve sevis çalışanları yok diyor deyince kendimi yalancı duruma düşmüş gibi hissediyorum. Siz yukarda yüklediğim klavuzu indirin iyice bir inceleyin. Tekno ve excu. paket olan bütün dinamik ve privelige sceniclerde ESP var. O iki düğmeye bakın kayan araç resimli düğmeye basın ekranda ASR devre dışı yazarsa kesinlikle araçta ESP var demektir. Kimseye inanmayın dediklerime bakın. Ayrıca ilanlardan bakıyorum o düğmelerin resmi yoksa nasıl anlarım diyorsanız. Araçta orijinal park sensörü- hız sabitleyici lastik basınç sensörü- orijinal zenon far varsa esp de vardır. Çünkü bunların hesi aynı paket içinde araçın dış resimlerinden bulara bakarak ESP nin olup olmadığını anlayabilirsiniz. Tabiki son olarak o düğmeyi kontrol edin ekranda yazıyı görün arızalı falan olur tamiri baya tuzludur. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    Hocam iyi diyorsun da... Bizim araç Scenic 2, 2005 model, otomatik 1,6 dynamic... Techno ve excu paket var. Park sensörü düğmesinin yanında kayan araba düğmesi de var; ama basınca hiçbir şey yazmıyor :))) Yetkili servisteki elektronikçiye ESP olup olmadığını sordum biraz baktı, "Önce var abi, baksana düğme burada" dedi, düğmeye bastığında ekranda bir şey yazmadığını görünce "Abi bir dahaki gelişince fabrika çıkışına bakalım, anlamadım" dedi.

    Start düğmesine basarken kayan araba simgesi olup olmadığına hiç bakmadım. En kısa zamanda bakacağım. Önümüzdeki ay serviste bu konuyu aydınlatamazsam çatlarım :))

    Hani konuyu uzatmak istemiyorum; ama bizim araç orijinal bir araç. Vuruğu kırığı değişeni (digital gösterge hariç) yok. E şimdi bu arabada ESP var mı yok mu? :))))) Test etme şansım da yok, zira bir yıdır kullanmama rağmen henüz 140'ı geçmedim. 140'ta da toplasan 20 dakika falan kullanmışımdır. Şehir dışında bile 120'yi geçmiyorum, artık şehir içini sen düşün. Yani son derece sakin kullanan bir insanım. Hani, Allah göstermesin; ama araba savrulacak olsa araba toparlanana kadar zaten kalp krizi geçiririm

    öyle bi olay allah kimsenin başına vermesin. bu işin en garanti yolu zaten belge. ama düğme olup da bsy yazmaması da ilginç geldi bana, ama en makulü bu konunun burada bitmesi gibi gözüküyo, önümüzdeki ay öğrendiklerinizi paylaşırsanız bizim için de iyi olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberManS

    quote:

    Orijinalden alıntı: karaaagac

    quote:

    Orijinalden alıntı: blackdıamond

    teşekkür ederim uğraşmışsınız ben bu siteye her gün bakıyorum. esp'nin olup olmadığına da dediğiniz gibi o düğmenin olup olmadığına göre karar veriyorum. bazı arkadaşlar benden usandı galiba :) bu forumun adı scenic severler... diye buradayım ve allah nasip ederse de alıcam yakın zamanda söylediklerimden illa ki usanan bıkan olmuştur bana yardımcı olan olmaya çalışan arkadaşlara teşekkür ederim bi hatamız yanlış anlaşılan bi lafımız olduysa kusura bakmayın.

    Asla kızmayız elimizden geldiğince yardıma hazırız. Tek üzüldüğüm nokta bizzat yolda denedim var diyorum siz hala mais ve sevis çalışanları yok diyor deyince kendimi yalancı duruma düşmüş gibi hissediyorum. Siz yukarda yüklediğim klavuzu indirin iyice bir inceleyin. Tekno ve excu. paket olan bütün dinamik ve privelige sceniclerde ESP var. O iki düğmeye bakın kayan araç resimli düğmeye basın ekranda ASR devre dışı yazarsa kesinlikle araçta ESP var demektir. Kimseye inanmayın dediklerime bakın. Ayrıca ilanlardan bakıyorum o düğmelerin resmi yoksa nasıl anlarım diyorsanız. Araçta orijinal park sensörü- hız sabitleyici lastik basınç sensörü- orijinal zenon far varsa esp de vardır. Çünkü bunların hesi aynı paket içinde araçın dış resimlerinden bulara bakarak ESP nin olup olmadığını anlayabilirsiniz. Tabiki son olarak o düğmeyi kontrol edin ekranda yazıyı görün arızalı falan olur tamiri baya tuzludur. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    Hocam iyi diyorsun da... Bizim araç Scenic 2, 2005 model, otomatik 1,6 dynamic... Techno ve excu paket var. Park sensörü düğmesinin yanında kayan araba düğmesi de var; ama basınca hiçbir şey yazmıyor :))) Yetkili servisteki elektronikçiye ESP olup olmadığını sordum biraz baktı, "Önce var abi, baksana düğme burada" dedi, düğmeye bastığında ekranda bir şey yazmadığını görünce "Abi bir dahaki gelişince fabrika çıkışına bakalım, anlamadım" dedi.

    Start düğmesine basarken kayan araba simgesi olup olmadığına hiç bakmadım. En kısa zamanda bakacağım. Önümüzdeki ay serviste bu konuyu aydınlatamazsam çatlarım :))

    Hani konuyu uzatmak istemiyorum; ama bizim araç orijinal bir araç. Vuruğu kırığı değişeni (digital gösterge hariç) yok. E şimdi bu arabada ESP var mı yok mu? :))))) Test etme şansım da yok, zira bir yıdır kullanmama rağmen henüz 140'ı geçmedim. 140'ta da toplasan 20 dakika falan kullanmışımdır. Şehir dışında bile 120'yi geçmiyorum, artık şehir içini sen düşün. Yani son derece sakin kullanan bir insanım. Hani, Allah göstermesin; ama araba savrulacak olsa araba toparlanana kadar zaten kalp krizi geçiririm

    kardeş aracında o düğme varsa ASR ESP var. O dönem sceniclerde hiç ayrı satılmamış. Ama sizinkinde arıza varsa bilemem. Yukarıda klavuza bir bak. O yazı çıkmazsa veya devre dışı yazısı çıkarsa aracın direksiyonunu sonuna kadar çevirip tekrar çalıştırın yazıyor. Belki sizin elektronik gösterge değişirken bağlanmamış olabilir. sürücü koltuğunun altında ESP beyni var ona falan bir baktırın. Ayrıca düşük hızlarda deneyebilirsiniz. Kaygan bir yolda 20-30 km hızda aniden diresiyonu sağa veya sola kırın sonra tekrar doğrultun göstergede araba resminin tam üstünde küçük bir kayan araç resmi yanıp yanıp sönecek. Fakat aracın arkasını bırakacak derecede denemeniz lazım yoksa araç ESP ye gerek kalmadan kendide toplayabilir. Karlı ıslak kaygan bir yolda yapmanız lazım yoksa o hızlarda ESP zor devreye girer.

    AYRICA ŞYLE BİR YAZU BULDUM BU YAZIDA PAKET İÇERİKLERİ VERİLMİŞ:


    Güncelleme:19 Mart 2004 10:04
    İSTANBUL (İHA) - Scenic II'nin satışı bugünden itibaren tüm Renault satış noktalarında başlıyor. Anahtar teslim fiyatları 36 milyar 736 milyon TL'den başlayan Scenic II'yi tüketiciler Renault satış noktalarında deneme imkanı da bulabilecekler.

    Türk tüketicisini orta sınıfta ilk kez monospace otomobiller ile tanıştıran Renault, Scenic II modeli ile bu segmentteki üstünlüğünü daha ileri seviyeye taşıyarak liderliğini sürdürmeyi planlıyor. Scenic II, monospace bir modelin modülerlik özelliği ve iç mekan genişliği ile hatchback modellerin dinamizmini birleştirerek rakipleriyle arasını biraz daha açacağa benziyor. Zengin ekipman ve farklı opsiyon seçeneklerine sahip olan Scenic II, otomatik park freni, 6 hava yastığı, ABS, ESP, anahtarsız Renault Card sistemi, park yardım sensörü ve deri döşeme gibi üst segment modellerde sunulan ekipmanlarla donatıldı. Kompakt ve dinamik dizaynı ile seçkin bir kişilik kazanan Scenic II'nin güvenlik konusunda üstünlükleri de bağımsız kuruluş Euro NCAP tarafından yapılan çarpışma testleri sonucunda en yüksek not olan 5 yıldız ile ödüllendirildi. Renault Scenic II'de 1.6 16v115 bg, 1.6 16v Ot. Vites115 bg ve 2.0 16v Ot. Vites136 bg motor seçenekleri bulunuyor.

    SCENIC II 3 FARKLI VERSİYONA SAHİP
    19 Mart Cuma günü itibariyle Türkiye genelinde bulunan tüm Renault satış noktalarında satışına başlanacak olan Scenic II, 36 milyar 430 milyon TL'den başlayan anahtar teslim fiyatlarla Türkiye pazarına sunuluyor. Scenic II zengin ekipmanlarla donatılan 3 farklı versiyona sahip. Bunlardan ilki Authentique versiyonu. Bu versiyonda, anahtarsız Renault Card Sistemi, ABS + EBV, Fren Destek Sistemi (AFU), çift kademeli açılan sürücü ve yolcu hava yastıkları, yan hava yastıkları, perde hava yastıkları, klima, yükseklik ayarlı, ön gergili ve güç sınırlayıcı ön emniyet kemerleri, ön gergili arka emniyet kemerleri, ani durmalarda 4'lü flaşörlerin otomatik yanması, Isofix bağlantısı, immobiliser, Türkçe uyarı ekranı, yol bilgisayarı, 4x15 W radyo-teyp, değişken takviyeli, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon ve yükseklik ayarlı sürücü koltuğu standart ekipman olarak sunuluyor. Ayrıca Panoramik Elektrikli Açılır Tavan opsiyonel olarak sunuluyor.
    Dynamique versiyonunda ise, Authentique versiyonunda bulunan ekipmanlara ek olarak Otomatik Park Freni, elektronik klima, raylı orta konsol, Otomatik yanan farlar, yağmur sensörü, ışığa duyarlı iç dikiz aynası, elektrikli arka camlar, atermik ön cam, arka ve yan camlarda güneşlik, deri direksiyon volanı, standart olarak sunuluyor. Panoramik Elektrikli Açılır Tavan ise opsiyonel olarak sunuluyor.

    Ayrıca Dynamique versiyonunda 2 farklı opsiyon paketi bulunuyor. Pack Techno: ESP + ASR + CSV (yetersiz dönüş kontrolü), Lastik Basınç Ayarları Kontrol Sistemi, Park Yardım Sensörü, hız ayar ve sınırlayıcı, elektrikle katlanan dış dikiz aynaları, telefon ön hazırlığı.
    Pack Executive: 4x15 W Radyo-Teyp + 6 'lı CD çalar, Xenon far ve far yıkama sistemi; 1.6 16v, 1.6 16v BVA ve 2.0 16v motor seçeneklerinde açık renk iç ambiyans ile sunulan Privilege versiyonunda, Dynamique versiyona ilave olarak Deri Döşeme seçeneği opsiyonel olarak sunuluyor.

    YENİLİKÇİ, KOMPAKT VE DİNAMİK BİR DİZAYN
    Scenic II'nin dizaynı, monospace bir modelin karakteristik ve güçlü özelliklerini bir hatchback modele benzeyen arka tasarım ile bağdaştırıyor. Megane II HB modelinin net ve düz çizgilerden oluşan tasarımını alan Scenic II, özenli işçiliği ve karoseri yapısı ile dikkat çekiyor. Çekici ve sıcak bir tasarıma sahip olan iç mekanda bulunan merkezi konumlu gösterge tablosu, bilgilerin otomobil içinde bulunan herkes tarafından tam olarak paylaşılmasını sağlıyor. Monospace kavramının öncüsü olan Renault, Scenic II'ye geniş bir iç mekan kazandırmak için tüm uzmanlık ve bilgi birikimini kullandı. Önde 26 milimetrelik bir artış gösteren tavan yüksekliği ile Scenic II, sınıfının en iyileri arasında yer alıyor; ayrıca aracın iç genişliği de 23 milimetre artırılmış. Scenic II'de arka koltuklarda da oturma alanının genişliğine öncelik verilmiş. Ayrıca, segmentte eşi olmayan 1.40 metrekare boyutundaki ön camı ile Scenic II sıradışı bir panoramik görüş alanı sunuyor.
    Haberin Devamı


    Scenic II, Scenic'te büyük beğeni kazanan modülerlik özelliğini aynen koruyor ve hatta buna yeni işlevsellikler ekliyor. Maksimum seviyede ergonomi ve iç düzen sağlamak üzere vites kolu ile otomatik park freni ön panel üzerinde yer alıyor. Böylece ön koltukların arasına konumlandırılabilen yepyeni raylı orta konsol bünyesindeki sürgülü kapaklı eşya yerleştirme gözü, ön ve arkada oturanlar arasında bir ray üzerinde kayarak ileri geri hareket edebiliyor. Ayrıca, öndeki yolcu koltuğu artık tamamen katlanabiliyor ve adeta bir masa oluşturuyor. Arkadaki yolcuların öne doğru görüş alanları böylece genişliyor ve uzun eşyaların yüklenmesi kolaylaşıyor.
    Her serbest hacmin bir eşya yerleştirme alanı olarak değerlendirildiği Scenic II, otomobil içinde yaşam konusunda liderliğini pekiştiriyor. Özellikle 15 litrelik raylı orta konsol ile daha fazla sayıda, daha kolay ulaşılabilir ve ön (44 litre) ve arka (32 litre) koltuklar arasında daha dengeli dağıtılmış olan Scenic II'nin eşya yerleştirme gözleri toplam 91 litre kapasite ile segmentte bir referans oluşturuyor. Scenic II, segmentin en geniş soğutmalı torpido gözüne sahip (17 litre). Arka koltukların konumuna göre ise, bagaj hacmi 430 ile 480 dm3 arasında değişiyor.

    Scenic II, benzersiz bir akustik ve termik konfora sahip. Aerodinamik gürültülerin ve motordan gelen emisyonların kontrol altına alınmasıyla Scenic II'ye mükemmel bir ses yalıtımı kazandırılmış. Megane II'nin kalorifer ve klima elemanlarının yeniden boyutlandırılmasıyla Scenic II'nin termik kontrolü en üst düzeyde. Otomobil içinde yaşam zevki bakımından, segmentte "tek" 1.61 metrekare boyutunda panoramik açılır tavan sayesinde iç mekanın aydınlığı referans oluşturacak bir düzeyde. Arka kapılardaki güneşlikler ve anahtarsız Renault Card Sistemi ise hayatı kolaylaştırmaya devam ediyor.

    HATCHBACK OTOMOBİLLER İLE AYNI SEVİYEDE SÜRÜŞ KEYFİ
    Daha konforlu sürüş pozisyonu ve daha dik konumlu direksiyon simidi sürüş keyfin'fd, elektrikle katlanan dış dikiz aynaları, telefon e katkıda bulunuyor. Vites kolu ve direksiyon altında toplanan kolay ulaşılabilir kumandalar da monospace modeli hatchback bir modele yaklaştıran bir sürüş keyfi sağlıyor. Buna karşılık, sürücü monospace modelin yola hakim konumundan ve daha geniş görüş alanından yararlanıyor. Scenic II monospace sınıfına dünyada ilk kez üç teknolojik yenilik getiriyor: İlk kez Espace IV modelinde kullanılan çift-xenon farlar, otomatik park freni ve entegre benzin deposu kapağı. Daha fazla konfor sağlamak üzere, Scenic II'de aynı zamanda park yardım sensörleri de bulunuyor.

    Megane II'nin ön ve arka dingil takımları ile donatılan Scenic II dinamizm ve konforu birarada sunmak üzere aynı yol tutuş niteliklerine sahip. Değişken takviyeli elektrikli direksiyon da kontrolün sürekli sürücüde olmasını sağlıyor. En üst düzeyde aktif güvenlik sunan Scenic II, virajlarda önden savrulma kontrollü yeni kuşak bir ESP ve lastik basınç ayarları kontrol sistemi ile donatıldı. Bu donanımları ABS ve acil fren desteği (AFU) tamamlıyor.

    Scenic II, Euro NCAP çarpma testlerinde "5 yıldız"lık en yüksek notu alan beşinci Renault modeli oldu. 37 üzerinden 34.12 puanlık bir not ile Scenic II, bugün monospace kategorisinin en güvenli otomobili. Scenic II çok sayıda programlı deformasyonlu takviye bölümleri içeren bir yapıya sahip. 3. nesil Renault Koruma Sistemi dahilinde her koltukta bulunan 3 noktalı emniyet kemerleri, sürücü ve yolcuların koltuğa ideal şekilde bağlanmalarını ve etkin şekilde korunmalarını sağlıyor. Scenic II'de yan hava yastıkları dahil 6 adet hava yastığı standart donanım olarak sunuluyor.

    Aşağıdaki resme bakınız arıza durumunda esp/asr sorunu diye yazıyor. Normalde sadece ASR / ESP devrede/devre dışı yazısı çıkar.

    http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSEDpk18IIPue8lTYxqBQOAGoBQdN8YdSB1AHAdZinN9cDBfUt8



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karaaagac -- 4 Mart 2013; 12:00:14 >




  • Sayın Karaağaç,
    Benim araçta sizin araçla aynı herhalde 2005 1.6 BVA Privilege.Bu konuda tecrübelisiniz.Otomatik vitesi manuel hale getiremiyorum.Bu konuda arıza bilginiz varmı? Yardımcı olursanız sevinirim.
    Saygılarımla...
  • Benim araç düz vites. Yalnız clio arkadaşımız bu konuda çok bilgilidir onun araç otomatik. Bildiğim kadarıyla vites kolunu sağ veya sol tarafa iteleyerek yarı otomatik yani manuel gibi kullanılabiliyor.
  • sayın karaaagac bu konuda son noktayı koydunuz verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. bu forumda siz ve clio98 gibi bilgili ve aracını tanıyan arkadaşların olması bizler için de çok faydalı oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doktorali

    Sayın Karaağaç,
    Benim araçta sizin araçla aynı herhalde 2005 1.6 BVA Privilege.Bu konuda tecrübelisiniz.Otomatik vitesi manuel hale getiremiyorum.Bu konuda arıza bilginiz varmı? Yardımcı olursanız sevinirim.
    Saygılarımla...

    Hocam, benim var :) maalesef

    Bir gece küçük kızımı hastaneye acil olarak yetiştirmeye çalışmıştım. Haliyle hızlı kullandım ve gecenin bir köründe Acil'e giriş yaptım. Oradaki görevli "Arabayı bırakın, ben park ederim" dedi. "Eyvallah" dedim, anahtarı verdim ve kızımla ilgilenmeye başladım. Tüm tahlil ve tetkikler yapıldıktan sonra kızımızda bir sıkıntı olmadığı anlaşıldı. "Şükür" deyip arabaya atladım. Motoru çalıştırdım, vitesi R'ye alacağım, geçmiyor. İtiyorum, kakıyorum, olmuyor. Motor çalışıyor ama viteste tık yok... Arabayı park eden kişiyi buldum ve arabanın vitese geçmediğini, yanlış bir şey yapıp yapmadıklarını sordum. Adam "Abi, arabayı parka çekmeye çalıştık, beceremedik, sonra inip arabayı ittik." demesin mi? Arabayı 3 metre kadar itmişler. Park ettik dedikleri de bu...

    Başımdan aşağı kaynar sular döküldü tabi. Şanzıman inecek diye düşünürken orada biraz bağırdım, çağırdım; ama yapacak bir şey yok. Gecenin ikisinde taksiye atlayıp eve geldik. Sonraki gün de tabi çekiciyle arabayı servise çektirdim.

    Arabayı park etmeye çalışan (öküz) nasıl yaptıysa, vites kolunu kanırtmış ve kolun altındaki plastik yuvaya zarar vermiş (kırmış). Haliyle araba vitese geçmiyor. Allah'tan araba N'deymiş de o 3 metre boyunca şanzımana zarar gelmemiş. Cezası 1.250 lira. Vites kolunun altındaki merkez değişti. Değiştiren kişi, "Abi ömrümde ikinci kere böyle bir hata görüyorum. Öncekinde de araba yıkamacılar arabayı itmiş, dişli kırılmış. Seninki de böyle bir şey galiba" dedi. Servisten yazı aldım, hastaneyle papaz oldum; ama ödettiremedim.

    İnşaAllah sizinki böyle bir arıza değildir; ama kuvvetle muhtemel vites kolunun altındaki merkez (ne akla hizmetse tamamı plastik maddeden yapılmış) zarar görmüş olabilir. Zira manuel'e geçirememe gibi bir ihtimal başka türlü olamaz. O plastik dişlilerden biri kırılmış olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberManS

    quote:

    Orijinalden alıntı: Doktorali

    Sayın Karaağaç,
    Benim araçta sizin araçla aynı herhalde 2005 1.6 BVA Privilege.Bu konuda tecrübelisiniz.Otomatik vitesi manuel hale getiremiyorum.Bu konuda arıza bilginiz varmı? Yardımcı olursanız sevinirim.
    Saygılarımla...

    Hocam, benim var :) maalesef

    Bir gece küçük kızımı hastaneye acil olarak yetiştirmeye çalışmıştım. Haliyle hızlı kullandım ve gecenin bir köründe Acil'e giriş yaptım. Oradaki görevli "Arabayı bırakın, ben park ederim" dedi. "Eyvallah" dedim, anahtarı verdim ve kızımla ilgilenmeye başladım. Tüm tahlil ve tetkikler yapıldıktan sonra kızımızda bir sıkıntı olmadığı anlaşıldı. "Şükür" deyip arabaya atladım. Motoru çalıştırdım, vitesi R'ye alacağım, geçmiyor. İtiyorum, kakıyorum, olmuyor. Motor çalışıyor ama viteste tık yok... Arabayı park eden kişiyi buldum ve arabanın vitese geçmediğini, yanlış bir şey yapıp yapmadıklarını sordum. Adam "Abi, arabayı parka çekmeye çalıştık, beceremedik, sonra inip arabayı ittik." demesin mi? Arabayı 3 metre kadar itmişler. Park ettik dedikleri de bu...

    Başımdan aşağı kaynar sular döküldü tabi. Şanzıman inecek diye düşünürken orada biraz bağırdım, çağırdım; ama yapacak bir şey yok. Gecenin ikisinde taksiye atlayıp eve geldik. Sonraki gün de tabi çekiciyle arabayı servise çektirdim.

    Arabayı park etmeye çalışan (öküz) nasıl yaptıysa, vites kolunu kanırtmış ve kolun altındaki plastik yuvaya zarar vermiş (kırmış). Haliyle araba vitese geçmiyor. Allah'tan araba N'deymiş de o 3 metre boyunca şanzımana zarar gelmemiş. Cezası 1.250 lira. Vites kolunun altındaki merkez değişti. Değiştiren kişi, "Abi ömrümde ikinci kere böyle bir hata görüyorum. Öncekinde de araba yıkamacılar arabayı itmiş, dişli kırılmış. Seninki de böyle bir şey galiba" dedi. Servisten yazı aldım, hastaneyle papaz oldum; ama ödettiremedim.

    İnşaAllah sizinki böyle bir arıza değildir; ama kuvvetle muhtemel vites kolunun altındaki merkez (ne akla hizmetse tamamı plastik maddeden yapılmış) zarar görmüş olabilir. Zira manuel'e geçirememe gibi bir ihtimal başka türlü olamaz. O plastik dişlilerden biri kırılmış olabilir.

    çok geçmiş olsun insan acil durumlarda gözü bsy görmüyo hiçbirşeyi umursamıyo. vites kolunun altındaki plastik aksam manuel vites için de geçerli mi ? manuel vitesli araçlarda da bu durum olabilir mi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackdıamond

    quote:

    Orijinalden alıntı: UberManS

    quote:

    Orijinalden alıntı: Doktorali

    Sayın Karaağaç,
    Benim araçta sizin araçla aynı herhalde 2005 1.6 BVA Privilege.Bu konuda tecrübelisiniz.Otomatik vitesi manuel hale getiremiyorum.Bu konuda arıza bilginiz varmı? Yardımcı olursanız sevinirim.
    Saygılarımla...

    Hocam, benim var :) maalesef

    Bir gece küçük kızımı hastaneye acil olarak yetiştirmeye çalışmıştım. Haliyle hızlı kullandım ve gecenin bir köründe Acil'e giriş yaptım. Oradaki görevli "Arabayı bırakın, ben park ederim" dedi. "Eyvallah" dedim, anahtarı verdim ve kızımla ilgilenmeye başladım. Tüm tahlil ve tetkikler yapıldıktan sonra kızımızda bir sıkıntı olmadığı anlaşıldı. "Şükür" deyip arabaya atladım. Motoru çalıştırdım, vitesi R'ye alacağım, geçmiyor. İtiyorum, kakıyorum, olmuyor. Motor çalışıyor ama viteste tık yok... Arabayı park eden kişiyi buldum ve arabanın vitese geçmediğini, yanlış bir şey yapıp yapmadıklarını sordum. Adam "Abi, arabayı parka çekmeye çalıştık, beceremedik, sonra inip arabayı ittik." demesin mi? Arabayı 3 metre kadar itmişler. Park ettik dedikleri de bu...

    Başımdan aşağı kaynar sular döküldü tabi. Şanzıman inecek diye düşünürken orada biraz bağırdım, çağırdım; ama yapacak bir şey yok. Gecenin ikisinde taksiye atlayıp eve geldik. Sonraki gün de tabi çekiciyle arabayı servise çektirdim.

    Arabayı park etmeye çalışan (öküz) nasıl yaptıysa, vites kolunu kanırtmış ve kolun altındaki plastik yuvaya zarar vermiş (kırmış). Haliyle araba vitese geçmiyor. Allah'tan araba N'deymiş de o 3 metre boyunca şanzımana zarar gelmemiş. Cezası 1.250 lira. Vites kolunun altındaki merkez değişti. Değiştiren kişi, "Abi ömrümde ikinci kere böyle bir hata görüyorum. Öncekinde de araba yıkamacılar arabayı itmiş, dişli kırılmış. Seninki de böyle bir şey galiba" dedi. Servisten yazı aldım, hastaneyle papaz oldum; ama ödettiremedim.

    İnşaAllah sizinki böyle bir arıza değildir; ama kuvvetle muhtemel vites kolunun altındaki merkez (ne akla hizmetse tamamı plastik maddeden yapılmış) zarar görmüş olabilir. Zira manuel'e geçirememe gibi bir ihtimal başka türlü olamaz. O plastik dişlilerden biri kırılmış olabilir.

    çok geçmiş olsun insan acil durumlarda gözü bsy görmüyo hiçbirşeyi umursamıyo. vites kolunun altındaki plastik aksam manuel vites için de geçerli mi ? manuel vitesli araçlarda da bu durum olabilir mi ?

    Açıkçası manuel viteslere dair bir bilgim yok; ancak şöyle diyeyim, önceki aracımız otomatik vites Honda Civic'ti ve o parça komple metaldi. Hoş, metal ya da plastik... Vites koluna ayağınızla vurmadığınız (tekme atmadığınız) ya da çok ciddi bir şekilde kanırtmadığınız sürece bozulacağını (kırılacağını) zannetmiyorum.




  • arabayı emanet ettiğiniz insanlar nasıl bir fantezi uygulamışlar da kırmışlar o aksamı düşündürücü doğrusu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackdıamond

    arabayı emanet ettiğiniz insanlar nasıl bir fantezi uygulamışlar da kırmışlar o aksamı düşündürücü doğrusu

    O günden beri arabanın anahtarını kimseye vermiyorum. Otoyıkamada bile cebimde duruyor. Zaten anladım ki otomatik elfreni meselesi bizim insanımıza çok uzakmış. Arabaya binen ilk önce elfreni arıyor. Bulamayınca gördüğü her düğmeye basıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberManS

    quote:

    Orijinalden alıntı: blackdıamond

    arabayı emanet ettiğiniz insanlar nasıl bir fantezi uygulamışlar da kırmışlar o aksamı düşündürücü doğrusu

    O günden beri arabanın anahtarını kimseye vermiyorum. Otoyıkamada bile cebimde duruyor. Zaten anladım ki otomatik elfreni meselesi bizim insanımıza çok uzakmış. Arabaya binen ilk önce elfreni arıyor. Bulamayınca gördüğü her düğmeye basıyor...

    oto yıkama veya benzin istasyonlarındaki yıkama yerlerinde araç hasar gördüğünde bi hak talep edemiyosunuz bu yüzden ben kendim yıkarım iç dış temizliğini kendim yaparım en azından içim rahat oluyo. bu arada ben kimsenin arabasını ödünç almam kendi aracımı ödünç de vermem acil bi durum olur ben götürür getiririm bunun dışında zevk amaçlı aracımı ben de vermiyorum gezecek olan adam araç kiralasın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackdıamond

    quote:

    Orijinalden alıntı: UberManS

    quote:

    Orijinalden alıntı: blackdıamond

    arabayı emanet ettiğiniz insanlar nasıl bir fantezi uygulamışlar da kırmışlar o aksamı düşündürücü doğrusu

    O günden beri arabanın anahtarını kimseye vermiyorum. Otoyıkamada bile cebimde duruyor. Zaten anladım ki otomatik elfreni meselesi bizim insanımıza çok uzakmış. Arabaya binen ilk önce elfreni arıyor. Bulamayınca gördüğü her düğmeye basıyor...

    oto yıkama veya benzin istasyonlarındaki yıkama yerlerinde araç hasar gördüğünde bi hak talep edemiyosunuz bu yüzden ben kendim yıkarım iç dış temizliğini kendim yaparım en azından içim rahat oluyo. bu arada ben kimsenin arabasını ödünç almam kendi aracımı ödünç de vermem acil bi durum olur ben götürür getiririm bunun dışında zevk amaçlı aracımı ben de vermiyorum gezecek olan adam araç kiralasın.

    Peki hocam hiç cila yaptınız mı? Ben cila, diğer tabiriyle boya koruma, yaptırmayı düşünüyorum; ama... Kendim yapabilir miyim diye de düşünmüyor değilim. Forumda öyle bir anlatıyorlar ki, zannedersiniz uzaya mekik fırlatacağız. Bu işin basit ve kolay yolunu bulsam, kendim yapacağım. Olmadı vereceğim bir yere...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberManS

    quote:

    Orijinalden alıntı: blackdıamond

    quote:

    Orijinalden alıntı: UberManS

    quote:

    Orijinalden alıntı: blackdıamond

    arabayı emanet ettiğiniz insanlar nasıl bir fantezi uygulamışlar da kırmışlar o aksamı düşündürücü doğrusu

    O günden beri arabanın anahtarını kimseye vermiyorum. Otoyıkamada bile cebimde duruyor. Zaten anladım ki otomatik elfreni meselesi bizim insanımıza çok uzakmış. Arabaya binen ilk önce elfreni arıyor. Bulamayınca gördüğü her düğmeye basıyor...

    oto yıkama veya benzin istasyonlarındaki yıkama yerlerinde araç hasar gördüğünde bi hak talep edemiyosunuz bu yüzden ben kendim yıkarım iç dış temizliğini kendim yaparım en azından içim rahat oluyo. bu arada ben kimsenin arabasını ödünç almam kendi aracımı ödünç de vermem acil bi durum olur ben götürür getiririm bunun dışında zevk amaçlı aracımı ben de vermiyorum gezecek olan adam araç kiralasın.

    Peki hocam hiç cila yaptınız mı? Ben cila, diğer tabiriyle boya koruma, yaptırmayı düşünüyorum; ama... Kendim yapabilir miyim diye de düşünmüyor değilim. Forumda öyle bir anlatıyorlar ki, zannedersiniz uzaya mekik fırlatacağız. Bu işin basit ve kolay yolunu bulsam, kendim yapacağım. Olmadı vereceğim bir yere...

    pasta-cilayı da kendim yapıyorum ama bunun için aile üyelerinden yardım almak lazım malzemeler çoğu alışveriş merkezlerinde süpermarketlerde var işin önemli yanı pamuk kullanmak ve aracın plastik aksamlarına sürmemek yoksa iz kalıyo özellikle siyah parçalar da elinizde bi ıslak bez parçası da olsa iyi olur ben iki defa üstünden geçerim ve gerçekten de güzel oluyo. eğer pasta-cilanın uzun ömürlü olmasını istiyorsanız aracınızı kimsayal deterjanlarla yıkamayın yani daha doğrusu evde olan bulaşık deterjanlarını kastediyorum içinde yağ çözücü bulunduğu için pasta-cilayı kaldırıyo bence herkes yapabilir. bu arada bu oto yıkamacılarda bi makine kullanıyolarmıs cila için adını hatırlayamadım o arabayı çiziyormuş hepsi böyle demiyorum güvendiğiniz bi yer olsun bu tür şeyler için . çünkü çevremde böyle bi olay oldu ,adam 60 küsür bin tl verdi sıfır araba aldı pasta ciladan sonra arabasının her yeri çizilmiş oto yıkamayla papaz oldular yine de dikkat ediniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackdıamond
    pasta-cilayı da kendim yapıyorum ama bunun için aile üyelerinden yardım almak lazım malzemeler çoğu alışveriş merkezlerinde süpermarketlerde var işin önemli yanı pamuk kullanmak ve aracın plastik aksamlarına sürmemek yoksa iz kalıyo özellikle siyah parçalar da elinizde bi ıslak bez parçası da olsa iyi olur ben iki defa üstünden geçerim ve gerçekten de güzel oluyo. eğer pasta-cilanın uzun ömürlü olmasını istiyorsanız aracınızı kimsayal deterjanlarla yıkamayın yani daha doğrusu evde olan bulaşık deterjanlarını kastediyorum içinde yağ çözücü bulunduğu için pasta-cilayı kaldırıyo bence herkes yapabilir. bu arada bu oto yıkamacılarda bi makine kullanıyolarmıs cila için adını hatırlayamadım o arabayı çiziyormuş hepsi böyle demiyorum güvendiğiniz bi yer olsun bu tür şeyler için . çünkü çevremde böyle bi olay oldu ,adam 60 küsür bin tl verdi sıfır araba aldı pasta ciladan sonra arabasının her yeri çizilmiş oto yıkamayla papaz oldular yine de dikkat ediniz.

    Hocam, bizim araba siyah. İşimi kurtaracak kadar becerim vardır. Bi zahmet malzemeleri (mümkünse linkleri vererek) ve işlem adımlarını yazsan? Ben gönüllüyüm :)




  • Benim araç da siyah. Ben de öğrenmek isterim ne marka cila. Ayrıca bir tanıdığım kadın corabi önermisti bu iş için :-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberManS

    quote:

    Orijinalden alıntı: blackdıamond
    pasta-cilayı da kendim yapıyorum ama bunun için aile üyelerinden yardım almak lazım malzemeler çoğu alışveriş merkezlerinde süpermarketlerde var işin önemli yanı pamuk kullanmak ve aracın plastik aksamlarına sürmemek yoksa iz kalıyo özellikle siyah parçalar da elinizde bi ıslak bez parçası da olsa iyi olur ben iki defa üstünden geçerim ve gerçekten de güzel oluyo. eğer pasta-cilanın uzun ömürlü olmasını istiyorsanız aracınızı kimsayal deterjanlarla yıkamayın yani daha doğrusu evde olan bulaşık deterjanlarını kastediyorum içinde yağ çözücü bulunduğu için pasta-cilayı kaldırıyo bence herkes yapabilir. bu arada bu oto yıkamacılarda bi makine kullanıyolarmıs cila için adını hatırlayamadım o arabayı çiziyormuş hepsi böyle demiyorum güvendiğiniz bi yer olsun bu tür şeyler için . çünkü çevremde böyle bi olay oldu ,adam 60 küsür bin tl verdi sıfır araba aldı pasta ciladan sonra arabasının her yeri çizilmiş oto yıkamayla papaz oldular yine de dikkat ediniz.

    Hocam, bizim araba siyah. İşimi kurtaracak kadar becerim vardır. Bi zahmet malzemeleri (mümkünse linkleri vererek) ve işlem adımlarını yazsan? Ben gönüllüyüm :)

    önce aracınızı yıkayın cilayı süreceğiniz yerler kirli kalmasın ve güzelce kurulayın. cilayı aldığınız zaman içinden sünger çıkacaktır yani süngerli almanızda yarar var. süngerle cilayı yedire yedire sürün aracınıza plastik aksamlara gelmemesi için dikkatli olun illa ki taşar ıslak bezle silin hemen o yerleri. birisi süngerle cilayı sürerken varsa başka birisi pamukla cilalı bölgeleri ovalayarak güzelce silsin. ama iki işlem arasında en az 15 dk zaman geçmesi lazım. isteğe bağlı iki kat cila sürebilirsiniz. cilayı iyice yedirdiğinizden emin olun pamukla güzelce silin. bu işlemi sıcak havalarda ve mutlaka gölge bi yerde yapılması şart max. verim alınabilmesi için. araçlarınız da siyah olduğu için farkı çok rahat görebilirsiniz. sakın araçlarınızı yıkarken evdeki bulaşık detarjanlarını kullanmayın (mesela pril ) hem yaptığınız ciladan eser kalmaz hem boyanıza zarar verir.
    www.gittigidiyor.com
    Pasta Cila - GittiGidiyor
    http://www.gittigidiyor.com/arama/?k=pasta+cila

    bu linkte cilalar mevcut ama ben marketten aldım ( evime yakın özdilek var ) siz de migros koçtaş tekzen vs o tür yerlerden alabilirsiniz. umarım anlatabilmişimdir merak ettiğiniz bi yer olursa yardıma hazırım şimdiden kolay gelsin




  • bu arada benim araç sedan bi pasta cila kutusunu ben iki sefer kullanıyodum ne kadar kullanmanız gerektiği hakkında size örnek olur.
  • 2005, otomatik vites, techno ve excu paket var. ESP düğmesi var ama pasif. Bu da marşa basınca tanan ışıklar. ESP yine yok arkadaş :)))

  • Sayın Ubermans,
    Çok teşekkürler büyük ihtimalle aynı sorun.sizin bu harcama miktarı serviste mi yoksa özel bir tamircide mi?1.250 ise araç sadece otomatik olarak
    kullanılacak herhalde....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberManS

    2005, otomatik vites, techno ve excu paket var. ESP düğmesi var ama pasif. Bu da marşa basınca tanan ışıklar. ESP yine yok arkadaş :)))



    madem düğmesini koyuyosun esp'yi de koysana be arkadaş :)
  • 
Sayfa: önceki 485486487488489
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.