Şimdi Ara

Şarjlı Piller Hakkında Her Şey (686. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17.664
Cevap
366
Favori
1.945.492
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
24 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 684685686687688
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kramerica K kullanıcısına yanıt
    Sıkıntınız voltajla alakalı POWERGENİX 1.6v özellikli pilden alın sıkıntınız kalmaz.

    http://forum.donanimhaber.com/m_73859729/tm.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kramerica

    Sayın bipekkan
    lütfen olumlu yada olumsuz yorumunuzuda belirttin
    ben bilmeden enayi gibi gidip aldım bu varta şarj cihazını ama hiç memnun kalmadım, belkide kabahat makinada değil bendedir, makina kötüyse ve başkasıda parasını benim gibi çöpe atacaksa satmam olur biter.
    eğer dersenizki sen yanmışsın başkasınıda yakma, satıştan çekerim satıp satmamak önemli değil önemli olan bence bu platformda insanlara doğru bilgilendirme yapabilmek.Biri bir üründen gerçekten zarar gördüyse onu söylesinki diğer insanlarda zarar görmesin yada biri bir üründen gerçekten fayda gördüyse onuda belirtsin diğer insanlar gidip o ürünü alıp fayda görsünler.

    şimdi ataba 908 şarj cihazı alım 30 tl ye ama bu varta şarj cihazı acaba bu pilleridemi yedi yoksa aldığım varta pillerde bayatmıydı onu çözemedim çünkü alır almaz bir hevesle varta şarj cihazına taktım ilk başta dedikleri gibi 15-20 dakıka bekledim sonra canon s 5 e taktım ama dediğim gibi 10-15 poz sonra uyarı geldi pilleri değiştir diye sonra herhalde beceremedim dedim 1 saat şarjda tutum gene taktım gene aynı sorun 10-15 poz sonra bitiverdi sonra diğer şarj cihazı olan GP power banka taktım o da şarj yaptı güya ama gene aynı sorunla karşılaştım.
    şimdi bu piller bayatmıydı yoksa varta şarj cihazı pillerimi bozdu onu çözemedim

    sonra bu varta şarj cihazı pil beyenmiyor varta pilden başkasında uyarı yapıp şarj etmiyor sadece vartaları şarj edebiliyorum diğer gp-duracell-uniross filan hiç şarj etmiyor, gp powerbank şarj ediyordu hepsini varta şarj cihazı neden pil seçiyor onuda anlayamadım.

    şimdi son çare ataba 908 aldım ama onda defalarca decharge yapıp full sarj yaptım gene aynı sonuç değişen bişi olmadı piller fotoğraf makinası doğru düzgün çalıştıramıyor ama nintendo wii nin titreşimli kollarını uzun süre sıkıntısız bir şekilde tüm piller çalıştırıyor.

    bende dedim acaba canonda mı problem var diye gidip bimde satılan 4 adeti 1.5 tl olan alkalin pillerden aldım o piller canavar gibi çıktı video çekimi hariç gayet güzel dayanıyor ama video çekmeye başlayınca 1-2 dakıka dayanmıyor.

    şimdi bu pilleden ve varta-gp şarj aletlerinden bıktım yeni şarj cihazı olarak bu yazıdan yararlanarak ataba 908 aldım şimdide yeni pil serisi almak istiyorum ama pillerde eperyce pahallanmış 6 tane GP 2700 luk 45 tl 4 tane varta 2700 luk 44 tl en ucuz 4 tane energizer 2300 lukler 27-30 tl olmuş , en az 8 pil gerekli buda eder min 60-90 tl arası para.

    bir taraftan video çekimi için eski video kameramı alıp dv formatında videoyu onla çekeyim, canon s5 ı de sadece fotograf çekimi için kullanayım ve şarjlı pil almayıp bimdeki ucuz pillerle idare edeyim.bununda dezavantajı olarak çöpe gidicek alkalin piller ( çevre kirliliği) ve video için yanımda taşımam gereken extradan bir video kamera ( kamereman cevat kelle gibi oluyorum hem fotograf makınası hem kamerayla).

    şarjlı pil alırken bayat pil olup olmadığını nasıl anlayabilirim ? şarjlı pil için energizerı tavsiye edermisiniz?
    bu ready to use olan 2100 mha lık pilleri fotoğraf makınası için iyimidir iyi dayanırmı yoksa eski tip 2700 luk pillerimi tavsiye edersiniz fotoğraf makinası için ?
    burada bilgi paylaşan herkeze ve bu konuyu başlatana ayrıca teşekkür ederim.


    @ kramerica,
    Verdiğiniz fotograflarda tüm pillerinize baktım.
    1-Duracell 2650 mA' ler ilk alışta sorunlu pillerden.Bende ucuz buldum gerekçesiyle 2008 de KİPA' dan 5 paket (20Ad) almıştım hiç şarj tutmadılar,hepsi çöpe gitti.
    2-Uniross 2500 mA'lerleri şarj cihazı ile birlikte 2006 da Canon A-620 yi alırken hediye olarak yanında vermişlerdi. Şarj cihazı mükemmeldi ama pillerden hiçbir zaman verim alamadım.
    3- Std Tip GP 2700 mA'leriniz çok çabuk şarjını kaybeden sorunlu piller. Bu markanın Std. tip Ni-Mhd pillerinden uzak durun. verim alamazsınız.
    4- Varta POWER serisi 2700 ve 2700 mA pillerinizi ne zaman aldınız bilmiyorum.4 yıldır Varta bu Std tip pillerin imalatını bıraktı. Şu an yeni nesil ilk serisi Ready2Use ve sonraki versiyonu ReadyToUse ve TOYS serisi pilleri var. 2100 mA' ler ready2Use, diğer üst kapasiteler ReadyToUse ve 2400 mA olanlarda aynı zamanda TOYS (Oyuncak) serisi var.Elinizdeki POWER serilerinin en yenisinin 4 yıllık olduğunu düşünebilirsiniz.Bu arada bu pillerinizi şarjlı dahi olsa 6-7 ay bekletti iseniz bozulma ihtimalide oldukça yüksek.Bende de bundan daha eski ambalajlı olanlardan belki 30-40 adet var. Ancak bunları kullanmasam bile en az 2-3 aylık periyotlarla tekrar şarj ederim ve her yıl Ataba AT-908 veya deşarj fonksiyonu olan bir şarj cihazı ile 1 veya 2 defa deşarj/şarj yapar ve özellikle Konnoc KCR 0628 veya La-Crosse 9009 cihazları ile deşarj sürelerini kontrol ederek tekrar gruplandırırım. Böyle yaparak neredeyse 10 yıldır kullanabildiğim pillerim var.
    5- GP şarj cihazınızın tipini çıkaramadım dolayısıyla verebildiği max. şarj akımını bilmiyorum. En az 220-250 mA şarj akımı verebiliyorsa bu şarj akımı ile yeni nesil tüm pilleri şarj edebilirsiniz.
    6- Varta şarj cihazınıza gelince,Ben prensip itibariyle hızlı şarj cihazlarına karşıyım. 15 dk. şarj demek kaba bir hesapla pilden 4-4500 mA şarj akımı akıtmak demek ki bu ancak 3-3.5V pil hücresi başına şarj voltajı demektir.Bunun anlamıda pili kısa sürede katletmek anlamına gelir. Üstelik pilleriniz bu kadar kısa sürede kimyasal reaksiyonunu tam tamamlamaya fırsat bulamadığı için hızla hücre voltajı yükselerek şarj %60-70 dolaylarında şarj tamamlandı uyarısı verir ve piller hem aşırı ısınma hemde tamamlanamayan reaksiyon nedeniyle elden çıkar.Pilin üzerinde standart şarj akımı yazar ve bu değer pilin anma değerinin (Pil üstünde yazan) 1/10'u kadar bir akımla 14-16 saat şarjı demektir.(Verimden dolayı süre uzar) Bu akımın en fazla % 100 fazlası çoğu pilin kaldırabileceği max. şarj akımıdır. Bu ise max. 500-600 mA verebilen şarj cihazları fazlasıyla yeterlidir.Yeni nesil piller bu kadar yüksek şarj akımına uygun değildir. 2000-2400 mA' lik bir yeni nesil pil için max. 350 mA bir şarj akımı fazlasıyla yeterlidir.
    7-Canon S5 makinanızın kıymetini bilin. Bu seri ve A serisi CCD sensörlü harika makinalardır. Zaten fotografları bu makina ile çekmişsiniz.Video için pek kullanmayın. Sensörleri Video çekimine pek uygun değidir.Uzun, örneğin bir 20 dk. çekim death pixele neden olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 14 Ağustos 2015; 12:52:07 >
  • sayın bipekkan ilginize ve bilgilendirmeniz için teşekkür ederim
    işin garip tarafı şu
    bu varta cihazı almadan evvel 4-5 sene evvel GP 2700 serisi pil almıştım yaklaşık 30 adet ve tahmnimce bir 4-5 yıl kadar sıkıntısızca kullandım, diğer duracell ve unirosslardanda memnun kaldım( onlarıda dönem dönem 2-3 yıl önce almıştım) hiç problem yaşamadım

    resimde gördüğünüz GP powerbank 4 adet 2700lik GP pilleri yaklaşık 8-10 saatte şarj ediyordu bu şarj süresi bana uzun geliyordu, o yüzden hızlı şarj cihazı arıyordum ama hiç araştırma yapmamıştım ( cahillik işte) Bimekste bir gün dolaşırken Varta marka bu hızlı şarj cihazını tesadüf eseri gördüm ve paket üzerinde 15 dk. yazıyordu resmen ilk görüşte vurulmuştum şarj aletine , tam derdime dermandı.
    hemen 150 tl bayılıp aldım onunla birlikte varta markasına güvendiğim için yaklaşık 20-30 tane resimde gördüğünüz pilleri aldım nede olsa artık 15 dakkada 4 pili şarj edebilecektim.Birde Varta markasına o kadar güvenirdim ki arabamın ve tanıdğım kişilerinin arabalarının akülerini bile daha fazla para verdirerek Varta marka olanlarla değiştirmiştim.

    eve gelince ilk aldığım şarj cihazı tam bir hayal kırıklığı yaşattı aldığım varta pilleri bırakın şarj etmeyi kabul bile etmedi, doğru geri götürdüm durumu anlattım bimeksteki çalışanlara aleti orda denediler sonra onlarda görünce değiştirdiler bana yeni bir tane verdler bende sorun halloldu diyip evin yolunu tuttum. eve gelince vartaları denedim şarj ettiğini gösterdi, tüm pilleri ( yeni aldığım vartaları) ve sonrasında elideki diğer gp leri filan bununla şarj etmeye çalıştım ama S5 i bilirsiniz pil göstergesi yoktur sadece bitince uyarı verir, ilk başta sıkıntı yoktu deneme amaçlı 2-3 poz çektim tüm pilleri kaldırdım, bir gün sonra fotoğraf makinasıyla çekim yapayım dedim o da ne 10-15 poz sonra vartalar bitti , dedim bunlar bozuk herhalde diğer tum pilleri denedim ama sonuç tam bir fiyasko. pilin ne kadar şarj olduğunu gösteren bir alette olmadığından bu sefer daha uzun süre bu aletle şarj ettim gene hüsran , sonra gp powerbankle şarj edeyim dedim 1 gün sonra bu sefer eski pillerimde şarj tutmamaya başladı bende sinirlendim eski gpleri attım çöpe.

    tum varta pilleri ve şarj aletini aynı anda bimeksten 1 yıl önce aldım.
    benim aklıma takılan şu
    acaba bu varta hızlı şarj aleti tüm pillerimi bozmuş olabilir mi ?
    yeni bir şarjlı pil alırken bu pilin yıllardır rafta olupta bayatlayıp bayatlamadığını nasıl anlayabiliriz?
    bimde 4 tanesi 1.5 tl kaliteli 4 adet şarjlı pil 44 tl yaklaış 30 katı bu kadar para vermeye değer mi değmezmi ?

    bilsemki yeni alacağım piller düzgün çıkacak ve 5 sene en az 100 kere kullanacağım o zaman alacağım ama bu vartadan yediğim kazık çok içime oturdu yaklaşık 400 tl yi olduğu gibi çöpe attım.
  • bipekkan B kullanıcısına yanıt
    Sayın bipekkan bizim emektarın aküsü bitti elk arkadaş dediki senin sarıdan voltaj az geliyor ölçmek 13.4 volt bu yetersizliği yada gerekli voltaj nedir akü 12 volt 60 ah dinamoyu söktürmeye gerek varmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eraslan7688

    Sayın bipekkan bizim emektarın aküsü bitti elk arkadaş dediki senin sarıdan voltaj az geliyor ölçmek 13.4 volt bu yetersizliği yada gerekli voltaj nedir akü 12 volt 60 ah dinamoyu söktürmeye gerek varmı

    @eraslan7688,
    "emektar" galiba sizin araç olmalı keşke yıl-marka-modelde verseydiniz. Sarı'ının anlamını çıkaramaım. Belli yıldan önceki araçların marş motorları tek turludur son 8-10 yılınkiler ise şanzımanlıdır. marş maotoru tek tur döndüğünde krankı 4-10 tur döndürür. 13.4 V boşta ölçülen değer olmalı, makul bir değer gibi görünüyorsada 4-5 yıldan eski akülerde aldatıcı olabilir. FarlarUzun-kısa bir arada yaktığınızda 12v. marşa basarkende 11-10.8 V altına düşmemesi gerekiyor. Aslında aküyü araçtan (+) ayırıp "şöntlü 12V/60-100 Amp.voltmetre ile ölçmek lazım .Voltaj 10.5 V altına düşmemesi gerekir.Çoğu aküde şarj durumunu gösteren bir göz vardır ve oradan görünne topun rengi yeşil olmalı Beyaz yada renk olarak siyahsa akü boştur.Bu işin akü tarafı. Son 15 yıllık araçların tamamında dinamo değil "alternatör" vardır. AC üretir ve 3 veya 6 diyot tarafından DC'ye çevrilir.Elektronik regülatörlede 14.4 V. sabit tutulur. Eğer diyotlarlardan bir veya birkaçı yanarsa akü şarj olmaz. Elk. arkadaşınızın bir anlamda kast ettği buysa alternatör sökülecek ve fırça yada diyotları değişecek demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kramerica

    ........................................

    tum varta pilleri ve şarj aletini aynı anda bimeksten 1 yıl önce aldım.
    benim aklıma takılan şu
    acaba bu varta hızlı şarj aleti tüm pillerimi bozmuş olabilir mi ?
    yeni bir şarjlı pil alırken bu pilin yıllardır rafta olupta bayatlayıp bayatlamadığını nasıl anlayabiliriz?
    bimde 4 tanesi 1.5 tl kaliteli 4 adet şarjlı pil 44 tl yaklaış 30 katı bu kadar para vermeye değer mi değmezmi ?

    bilsemki yeni alacağım piller düzgün çıkacak ve 5 sene en az 100 kere kullanacağım o zaman alacağım ama bu vartadan yediğim kazık çok içime oturdu yaklaşık 400 tl yi olduğu gibi çöpe attım.


    @kramerica,
    Sizin aldığınız tarih değil, pillerin imal edildiği tarih önemli. Eğer std. Ni-Mhd Piller ilk şarjı sonrası rafta 5 yıl beklediyse bilinki piller mefta olmuştur. Ni-Mhd pillerin hücre voltajları hiçbir şekilde 0.9 V altına,her halûkârda 0.7 V altına düşürülmemesi gerekir.Aksi halde kalıcı hasar oluşur.Şunu iyi bilin.ARTIK STD. TİP Ni-Mhd piller ALINMAZ.Tüm imalatçılar Yeni nesil alkalin pil özellikli pillere yöneldiler. Bu piller kolay kolay beklemede şarjlarını kaybetmedikleri için kolay kolayda rafta beklemede bozulmazlar,uzun ömürlüdür. Ya markaları yanında özel bir isimle anılırlar yada üzerlerinde genel birifade ile "prcharged" yazar. Örneğin F/P olarak GP ReCyko+ alabilirsiniz.biraz paraya kıyarsanız "Duracell DURALOCK 2400 mA" tercih edebilirsiniz. Yine F/P olarak Varta TOYS 2400 mA' de TR' de alınabilecek şarjlı pillerdendir. Bu pillerde bekleme anında şarjlarını pratik anlamda kaybeymedikleri için size önerim Duracell CEF 14 fiyatıylada çok cazip bir şarj cihazıdır.Öneririm.
    Eldeki mevcut Vartaların satış fatura veya kasa fişi hala duruyorsa TR distribütörüne sıkıntınızı belirten bir mesaj atın Ben hiç şarj tutmayan Varta 2500 mA PHOTO tip pilleri 2008 yılında Power serieri ile değiştirmiştim.Geri almışlardı hemde hiç bir soru-sual sormadan. Varta hızlı şarj cihazınızın bir kaç şarjda pilleri bozduğunu düşünmüyorum.Çok yüksek bir ısıya maruz kalmamışsa.Sorun piller zaten bayat oldukları için şarj olmadan hızla hücre voltajı yüksekmesi sonucu pillerin şarjı tamamlanmadan şarja son verilmesinden kaynaklanıyor düşüncesindeyim.Aslında elinizde Konnoc KCR 0628 olsa bu pilleri sabırla % 75-85 verime ulaştırabilmek mümkün.
    BIM' de şu an şarjlı pil satılmıyor.Çin malı olmasına rağmen POWER-B alkalin piller satılıyor ve oldukça uzun süre kullanılabiliyor.Tam bir performans/Fiyat canavarı.Bazı yerlerde bende kullanıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 16 Ağustos 2015; 17:03:33 >
  • bipekkan B kullanıcısına yanıt
    Bipekkan hocam , sizin de tavsiyelerinize kulak vererek cef 14 aldım ancak şarj süresi vaat ettiği gibi gelmedi. Kendi içinden çıkan 1300m ah duralock pili dediği gibi 4 saatte doldurmadi. Hatta 10 saat geçti ve hala şarj ışığı kırmızıdan yeşile dönmedi. Benim aldigim ürün mü sıkıntılı bilemedim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coupe96

    Bipekkan hocam , sizin de tavsiyelerinize kulak vererek cef 14 aldım ancak şarj süresi vaat ettiği gibi gelmedi. Kendi içinden çıkan 1300m ah duralock pili dediği gibi 4 saatte doldurmadi. Hatta 10 saat geçti ve hala şarj ışığı kırmızıdan yeşile dönmedi. Benim aldigim ürün mü sıkıntılı bilemedim.

    @coupe96,
    Benimde ilk aldığım CEF 14 takımında bir sıkıntı çıkmadı.İçinden çıkan piller 1.140 V vivarındaydı. Bir ay kadar sonra bir başka BIM' den aldığım 2. takımın pilleri 0.56 V civarındaydı yani resmen bayattı. İlk önce AT-908 ile 4-6 belki şimdi tam hatırlayamıyorum forumda da yazmıştım 10 defa şarj/deşarj yaptım son deşarj sonrası CEF14 de aldığımda ilk takımın süresine yakın 4.5 saatte şarj etti.Çok uzun süre CEF14 de tuttuğunuzda şarj cihazıda belirgin şekilde ısınıyor.Flash yapmaması pillerin sağlam ama bayat olduğunun göstergesi. Benim izlediğim yolu deneyin. Aynı benzer durumla fiyatı çok ucuzlatmılardı geçen sene bizim ALFA marketten Varta 2100 mA Ready2USE'lardan aldım. Hepsi bayat çıktı. Geride verebilirdim ama emekliyiz ya kendimize iş çıkarttık 5 paket 10 adet pili bu yolla canlandırdım.Şu an bir sıkıntı çıkartmadan 8-9 aydır kullanıyoum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bipekkan

    quote:

    Orijinalden alıntı: coupe96

    Bipekkan hocam , sizin de tavsiyelerinize kulak vererek cef 14 aldım ancak şarj süresi vaat ettiği gibi gelmedi. Kendi içinden çıkan 1300m ah duralock pili dediği gibi 4 saatte doldurmadi. Hatta 10 saat geçti ve hala şarj ışığı kırmızıdan yeşile dönmedi. Benim aldigim ürün mü sıkıntılı bilemedim.

    @coupe96,
    Benimde ilk aldığım CEF 14 takımında bir sıkıntı çıkmadı.İçinden çıkan piller 1.140 V vivarındaydı. Bir ay kadar sonra bir başka BIM' den aldığım 2. takımın pilleri 0.56 V civarındaydı yani resmen bayattı. İlk önce AT-908 ile 4-6 belki şimdi tam hatırlayamıyorum forumda da yazmıştım 10 defa şarj/deşarj yaptım son deşarj sonrası CEF14 de aldığımda ilk takımın süresine yakın 4.5 saatte şarj etti.Çok uzun süre CEF14 de tuttuğunuzda şarj cihazıda belirgin şekilde ısınıyor.Flash yapmaması pillerin sağlam ama bayat olduğunun göstergesi. Benim izlediğim yolu deneyin. Aynı benzer durumla fiyatı çok ucuzlatmılardı geçen sene bizim ALFA marketten Varta 2100 mA Ready2USE'lardan aldım. Hepsi bayat çıktı. Geride verebilirdim ama emekliyiz ya kendimize iş çıkarttık 5 paket 10 adet pili bu yolla canlandırdım.Şu an bir sıkıntı çıkartmadan 8-9 aydır kullanıyoum

    Hocam aynen dediğiniz gibi olduğunu düşünüyorum .duralock olduğu halde içindeki piller boştu zaten.fiyat 14tl olduğu için itiraz etmedim açıkçası .

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • coupe96 kullanıcısına yanıt
    Aynen.... 14 TL' ye bedavadan bile biraz ucuz
  • bipekkan B kullanıcısına yanıt
    Hocam arac 2001 model clio sarı degilde sarj olacaktı 13'4 volt arac calısırken akü kutup başlarındaki deger araçta bosch marka sarj dinamosu veya alternatörü mevcut

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bipekkan B kullanıcısına yanıt
    çok teşekkür ederim
    şarjlı pillere dunya kadar para veripte bayat çıkması çok acı bir durum
    maalesef fatura tutma alışkanlığım olmadığından ürün çok pahalı değilse eve gelince fatura doğru çöpe gidiyor o yüzden faturaları yok olsaydı zaten bimekse geri götürecektim.
    Bim de satılan alkaline pillerden fotoğraf çekiminde memnunun biraz flaş patlamasında problem oluyor hemen patlatamıyor birde video çekiminde zayıflar ama dediğiniz gibi 4 pil 1.5 tl 45 tl lik şarjlı pil yerine 30 takım pil alabiliyorsunuz yani tam bir fiyat/performans canavarı tek sıkıntım çevre duyarlılığım pillerin çöpe atılması hoşuma gitmiyor( ne kadar geri dönüşüme gitsede)
    bir arkadaş saolsun eneloop tavsiye etmiş bulabilirsem eneloop yada duracell durolock 2 takım alıp denemek istiyorum.İnşallah onlarda bayat çıkmaz.ürünlerin üzerine üretim tarihlerini yazsalar tüm bu problemler kalakcak ama üreticilerin işini gelmiyor.
    video içinde eski ağır video kameramı kullanacağım artık yapcak bişi yok.
  • eraslan7688 E kullanıcısına yanıt
    motor çalışırken 14v çalışmazken 12v olmalı akü. en önemlisi marş sırasında 11v altına iniyorsa akü bitmiş oluyor. 1ay önce değiştirdim. 1 2 günde akü bitiyordu şarj tutmuyordu. şarjla 13v ü görsemde marşda 10.5v a düşüyordu. 5 seneden sonra aküler şarj tutmuyor giderek. kaçarı yok bunun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Panasonic Eneloop BQ-CC17 cihazım bu gün amazondan geldi. Adamlar sitede 17 ağustos diyorlardı ve tam dedikleri günde elime ulaştı. Cihazı açıp içindeki Eneloop pilleri çıkardım. elimde eski ni-cd piller vardı. Onları şarja koydum. Cihaz normalde şarj işlemi sırasında yeşil ışık yakıyor ve şarj bitince ışık sönüyor. Pillerden biri yeşil ışık yanıp sönüyordu. Biraz araştırınca eski pilleri aynı duracell gibi şart etmiyormuş ve bu yanıp sönen ışığın anlamıda buymuş.
  • @bipekkan hocam mrb. elimdeki şarjlı pillerle cep telefonunu şarj edecek powerbank yapabilirmiyiz.


    bunu yazdıktan sonra şu ürünü sipariş geçtim. Umarım işe yarar.

    http://www.ebay.com/itm/Black-new-4X-AA-Battery-Portable-Emergency-Power-Charger-USB-For-Cell-Phone-/360694945026



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozas -- 18 Ağustos 2015; 14:39:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eraslan7688

    Hocam arac 2001 model clio sarı degilde sarj olacaktı 13'4 volt arac calısırken akü kutup başlarındaki deger araçta bosch marka sarj dinamosu veya alternatörü mevcut

    @ eraslan7688,
    Renaultta Valeo veya Bosch alternatör bulunur ve büyük ihtimalle de 110 amperlik.13.4 V. düşük bir değer ve büyük ihtimalle bir diyot yanık olabildiği gibi alternatörün 2 bilyasından biri sıkışmışta olabilir.(Uğultu yapar).Normal şarj voltaj değeri 14.4 volt olmalı eğer akünüz tam şarjlı ise. Akünüzün bir gözü alttan kısa devre olmuşsa alternatöre binen yük çok artar ve şarj voltajı düşer.. Hatta bir gözü kısa devre yaparak ölen bir akü, alternatör diyotlarınıda bozar.Tüm bunları iyi bir oto elektrikçisi ölçme yaparak tespit eder. Araç 14 yıllık, alternatör mutlaka sökülerek kömürler ile bilyalarda boşluk olup olmadığıda kontrol edilmeli,kayış ve kasnak ayarları bilyalara ek gergi yükü getirmeyecek şekilde ayarlanmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 18 Ağustos 2015; 19:05:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kramerica

    çok teşekkür ederim
    şarjlı pillere dunya kadar para veripte bayat çıkması çok acı bir durum
    maalesef fatura tutma alışkanlığım olmadığından ürün çok pahalı değilse eve gelince fatura doğru çöpe gidiyor o yüzden faturaları yok olsaydı zaten bimekse geri götürecektim.
    Bim de satılan alkaline pillerden fotoğraf çekiminde memnunun biraz flaş patlamasında problem oluyor hemen patlatamıyor birde video çekiminde zayıflar ama dediğiniz gibi 4 pil 1.5 tl 45 tl lik şarjlı pil yerine 30 takım pil alabiliyorsunuz yani tam bir fiyat/performans canavarı tek sıkıntım çevre duyarlılığım pillerin çöpe atılması hoşuma gitmiyor( ne kadar geri dönüşüme gitsede)
    bir arkadaş saolsun eneloop tavsiye etmiş bulabilirsem eneloop yada duracell durolock 2 takım alıp denemek istiyorum.İnşallah onlarda bayat çıkmaz.ürünlerin üzerine üretim tarihlerini yazsalar tüm bu problemler kalakcak ama üreticilerin işini gelmiyor.
    video içinde eski ağır video kameramı kullanacağım artık yapcak bişi yok.

    @kramerica,
    eneloop şarjlı pil konusunun kimse kusura bakmasın aşırı abartıldığı kanısındayım.Verilen paranın tam karşılığı değil. Neredeyse diğer markalara göre 2 mislindende fazla para ödeniyor karşılığında ne akım kapasitesi nede ömür açısından 1/10 KADAR BİR ARTIŞ ELDE EDEMİYORSUNUZ. Yinede para sizin mal onların. Gidin neredeyse 1/3 fiyata GP ReCyko+ alın paranız cebinizde kalsın. Yeni nesil pillerde bayatlık sorunu ilk çıktığı dönemdeki ambalajlar olmadığı sürece olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozas

    @bipekkan hocam mrb. elimdeki şarjlı pillerle cep telefonunu şarj edecek powerbank yapabilirmiyiz.


    bunu yazdıktan sonra şu ürünü sipariş geçtim. Umarım işe yarar.

    http://www.ebay.com/itm/Black-new-4X-AA-Battery-Portable-Emergency-Power-Charger-USB-For-Cell-Phone-/360694945026

    @ozas,
    Ni-Mhd pillerle yapılan powerbankların Li-Ion şarjlı pillerin şarjında verimli olduğunu düşünmüyorum.(Enerji yoğunluğu yeterli olamıyor)
  • ozas kullanıcısına yanıt
    Bu tip ürünlerin amacı acil ihtiyaç doğduğunda telefon kapasitesine göre %30 %50 civarı şarj eden acil durum çözümleri. powerbank ihtiyacınız varsa xiaomi alınır kafa rahat eder.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bipekkan

    quote:

    Orijinalden alıntı: kramerica

    çok teşekkür ederim
    şarjlı pillere dunya kadar para veripte bayat çıkması çok acı bir durum
    maalesef fatura tutma alışkanlığım olmadığından ürün çok pahalı değilse eve gelince fatura doğru çöpe gidiyor o yüzden faturaları yok olsaydı zaten bimekse geri götürecektim.
    Bim de satılan alkaline pillerden fotoğraf çekiminde memnunun biraz flaş patlamasında problem oluyor hemen patlatamıyor birde video çekiminde zayıflar ama dediğiniz gibi 4 pil 1.5 tl 45 tl lik şarjlı pil yerine 30 takım pil alabiliyorsunuz yani tam bir fiyat/performans canavarı tek sıkıntım çevre duyarlılığım pillerin çöpe atılması hoşuma gitmiyor( ne kadar geri dönüşüme gitsede)
    bir arkadaş saolsun eneloop tavsiye etmiş bulabilirsem eneloop yada duracell durolock 2 takım alıp denemek istiyorum.İnşallah onlarda bayat çıkmaz.ürünlerin üzerine üretim tarihlerini yazsalar tüm bu problemler kalakcak ama üreticilerin işini gelmiyor.
    video içinde eski ağır video kameramı kullanacağım artık yapcak bişi yok.

    @kramerica,
    eneloop şarjlı pil konusunun kimse kusura bakmasın aşırı abartıldığı kanısındayım.Verilen paranın tam karşılığı değil. Neredeyse diğer markalara göre 2 mislindende fazla para ödeniyor karşılığında ne akım kapasitesi nede ömür açısından 1/10 KADAR BİR ARTIŞ ELDE EDEMİYORSUNUZ. Yinede para sizin mal onların. Gidin neredeyse 1/3 fiyata GP ReCyko+ alın paranız cebinizde kalsın. Yeni nesil pillerde bayatlık sorunu ilk çıktığı dönemdeki ambalajlar olmadığı sürece olmaz.

    Eskiden kullanıp memnun kalmasam da yenilerden alığım sipariş 47. gün geldi


     Şarjlı Piller Hakkında Her Şey Şarjlı Piller Hakkında Her Şey Şarjlı Piller Hakkında Her Şey
  • 
Sayfa: önceki 684685686687688
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.