Şimdi Ara

Sapphire HD 5970 OC ile micro-stuttering etkisi inceleme testleri (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
8.193
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tek kartta bile bu dalgalanma az da olsa var. Peki kabul edilebilir fark nedir? 25 ms midir? İdeali 1000/60=16.66 olduğunu düşünürsek.
  • 4870X2min satılma sebebi...

    Güzel inceleme olmuş Cenova , Nvidia Fermi içinde bekliyoruz aynı testi. Belki bir katkım olabilir, bakalım.
  • Güzel bir inceleme olmuş elinize sağlık

    Bende çift 5850 kullanıcısı olarak durumu onaylamak istiyorum ve özellikle dediğiniz gibi 1920-1080de oynarken,mesela Crysisi 1360-768 8XAA ile oynarken hiçbir sorun olmuyor ama diğer oyunlarda dalgalı kur bende de oluyor

    Geçen gün Brother in Arms oynuyorum 1920-1080 AA kapalı olarak,çoğu yerde 140-150 civarlarında hatta 200 üstüne bile çıkıyor ama gelin görünki sabit değil,kafamı sağa çeviriyorum 70,sola gidiyorum 150 biraz ilerliyorum 200 böyle ilginç bi durum,hoşumada gitti aslında sürekli sabit olması insanın canını sıkar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JOELLAMBERT -- 14 Ocak 2010; 14:58:43 >




  • Ms o değil, 1 saniyelik zaman içindeki dalgalanma.
  • Sapphire 5970 OC ile nedense cod 4 ve sonrasında çıkan tüm serilerinde akıcılık sorunu hissediyorum.Catalyst'den A.I. kapatmamda bir işe yaramıyor.A.I. kapattığım halde akıcı değilse buna yinede micro-stuttering diyebilirmiyiz?yoksa bu durumun bir çözümü varmıdır?
  • Eline sağlık cenova.İyi oldu bu inceleme
  • Of be böyle ekran kartım olduktan sonra başım değil bütün vücudum ağrısa sorun etmem
  • Sayenizde ilk defa micro-stuttering nedir, ne değildir, ilk defa hakkıyla anladım, öğrendim. Elinize, emeğinize sağlık.
  • Şunu diyebilirmiyiz.
    Yüksek detay ve çözünürlüklerde 1Gb bellek yetersiz geliyor mu?
  • Enteresan sonuçlar almış.Ben monitörümün de sayesinde bütün oyunları 1920*1200 çözünürlükte oynuyorum.Bir ara 3870 x2 faciası yaşasamda tek gpulu His Hd 4870 ile yoluma devam ediyorum. Yaptığınız testlerde kimi oyunda 1920*1200 de sorun yokken kiminde çok dalgalanma olmuş.1680*1050'de de keza öyle.Yaptığınız işler harbiden çok emek ve zaman isteyen şeyler.Çalışmanızı kutluyorum.Bence aldığım sonuç halen çift gpu veya cf ye halen sıcak bakmıyorum.İnsanlar çift kart alıyor çift ücret ödüyor ama çift performans alamıyor.Elbette bu sorun için üreticiler özellikle ATİ daha çok çalışıyor.MS sorunu her ne kadar azalmış gibi görünsede net olarak halen çözülmemiş.Yinede eskisinden daha iyi şeyler söylemek mümkün.Gelecekte MS sorunu kalkar o zaman insalar 2 li 3 lü düzenekler kurup istedikleri perfomansı yakalarlar.

    Emeğinize sağlık arkadaşlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Sayenizde ilk defa micro-stuttering nedir, ne değildir, ilk defa hakkıyla anladım, öğrendim. Elinize, emeğinize sağlık.

    Bende. Çok teşekkürler inceleme için.
  • süper inceleme için emeği gecen cenova source e teşekkürler.Cenova o zaman dediğin gibi ms çözünürlüğede bağlı bazı çözünürlükte olurken bazı çöz.de olmuyor..Ama şöyle baktığımız zaman azda olsa ms olayına cözüm buluyorlar yavaş yavaş..Mimari tasarımla mı yoksa yazılımladamı alakalı bu ms?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Sayenizde ilk defa micro-stuttering nedir, ne değildir, ilk defa hakkıyla anladım, öğrendim. Elinize, emeğinize sağlık.


    +1.. içimden rep veresim geldi valla

    Elinize sağlık arkadaşlar, bende çok yüzeysel bilgiye sahiptim bu konuda

    İşlemcinin ve bant genişliğinin bu testleri nasıl etkiliyeceğinide merak ettim.
  • Vsync açıkken de oluyor mu acaba MS.
  • Emeğinize sağlık, süper bi inceleme olmuş
  • Ellerinze sağlık Source Ve Cenova
  • Arkadaşlar tek 5870 ile Fry Cry2 ranch small benchmarkında değişik işlemci saat hızları ve değişik voltajlarla aldığım değerleri veriyorum.

    Grafikte x ekseni benchmarktaki kareleri, y ekseni de bu karelerin kendinden önceki kareden kaç mili saniye sonra çizildiğini gösteriyor.

    Not: 5870 standart hızlarındadır(850/1200)

    Ranch Small'dan 120 karelik bir kesit:
     Sapphire HD 5970 OC ile micro-stuttering etkisi inceleme testleri


    Ranch Small'un tamamı:

     Sapphire HD 5970 OC ile micro-stuttering etkisi inceleme testleri


    Bu grafiklerden görülebileceği gibi

    1- Kareler arasındaki süre farklarında ani iniş çıkışlar tek kartla da gözüküyor.
    Burada olay cf ile alakalı değil demekki.
    Önemli olan bu zaman farklarının 33 ms'nin üzerinde olup olmadığı (30 fps için, 60 fps için 16,6 ms).
    Fark bundan fazla ise takılma gözlemleniyor.


    Zaman farklarındaki ani oynamada farklı örnekler için,
    Annihilator mümkünse sen de 5870'in ile far cry2 benchmark tool ile ranch small'da fraps'la alabileceğin kare zamanlarını gönderebilir misin?

    2-İşlemcinin hızaşırtılmasında sıkıntı varsa bu da kareler arasındaki süre farkına yansıyıp takılmalara sebep olabiliyor.

    Mesela ilk grafikte Q6600 standart hızında ve voltajında çalıştırıldığında ortalama 61 fps veriyor ve kareler arasındaki fark da 50 ms'nin altında.

    İşlemciyi 1,325 volt vererek 3,2 ghz'e çıkardığımızda ortalama fps 69,9'a çıkmasında rağmen kareler arasındaki süre farkının 80 ms'lere çıktığını görüyoruz ki
    benchmark'ı izlerken bu ani takılmalar olarak da fark ediliyor.

    Aynı hızda işlemciye verilen voltajı 1,4'e çıkardığımızda ise bu sefer süre farkı yine azami 80 ms'lere çıkmakla birlikte
    1,325 voltta 60 ms üzerinde 4 nokta varken ve bu da 4 takılma olarak hissediliyorken 1.4 voltta sadece bir noktada 60 ms üzerinde değer elde ediliyor.

    Son bir not olarak 1,325 volt verili durumda sistem 24 saatlik prime95'i sorunsuz tamamlıyor.

    Standart hızlardaki 50 ms altındaki değerleri 3,2 ghz'de elde etmek için uğraşıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adacay -- 27 Ocak 2010; 10:03:45 >




  • Bu tür testleri yaparken kontrol grubu koymadığınız takdirde testlerin güvenilirliği oldukça düşüyor.Emeklerinizin karşılığını alabilmek için mutlaka kontrol grubunu ekleyin.
  • Elinize sağlık arkadaşlar güzel calışma
  • quote:

    Şunu diyebilirmiyiz.
    Yüksek detay ve çözünürlüklerde 1Gb bellek yetersiz geliyor mu?


    Ben testlerden 1 gb bellek yetersizliği değil de daha farklı bir sonuç çıkardım.

    Belli bir yere kadar (Mesela 1680x1050 çözünürlük) kartlar arasındaki veri iletişimi yeterli geliyor.Ya da işlemci limitine takılıyor, kartlar belli bir seviyede kalıyorlar.
    Fakat belli bir yerden sonra bu veri alışverişi yeterli gelmemeye başlıyor, ya da işin içine ekran kartı limiti giriyor.

    Bu yüzden 1680x1050 çözünürlük çoğu oyunda problemsiz.

    Örnek verecek olursam, Crysis ve Dirt 2'de 1680x1050 çözünürlükte kartlar arası veri alışverişi rahat sağlandığı için sorun olmuyor.Fakat çözünürlüğü 1920x1200'e getirdiğimizde kartlar arasındaki veri alışverişinde sıkıntılar yaşanıyor ve gecikmeler yaşanıyor.

    Unigine Heaven testlerine bakıyorum mesela.1680x1050'de bile micro stuttering olmuş, çünkü Unigine Heaven zaten optimizasyonsuz bir test ve son ayarlarda HD58xx'ler dahi süründükleri için 5970'te dalgalanma oluşması normal diye düşünüyorum.

    GTA4'ü zaten almıyorum,konsoldan PC'ye kötüce çevrilmiş dengesiz bir oyun benim gözümde.

    Wolfenstein'de kartlar 1920 çözünürlükte de (son taraf hariç) yeterli olmuş.


    Ben böyle düşünüyorum.Ancak bu konuda öyle çok fazla bilgim yok.Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bizi aydınlatabilirse sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XRacer -- 27 Ocak 2010; 12:07:01 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.