Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (445. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
519.318
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 443444445446447
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam o atiker enjektörlerden bir an önce kurtul bence. Valtek yapısı gereği temizlemeye, ayara pek uygun değil. Daha doğrusu yapılıyor da ne kadar süre koruyabiliyor orası muamma. İtalyan valtek olsa tamam diyeceğim ama atikerin valtekleri uzun ömürlü değil. O siyah olanlar gold enjektörü, bence de kullanılabilir. Aslında temiz çıkma brc veya khein de denk gelebilirse olabilir. Lpgciler bulaşmasa bile Ahmet veya başka bir afr ci yapar montajını.

    Hatırlamıyorum buraya yazmış mıydım, ben nivaya dymco marka enjektör aldım. Brc kalitesinde ama pek bilinmiyor, 1,9ohm. Nivada hızlı enjektöre hiç ihtiyaç yok ama buna rağmen alt devirler çok iyi oldu. Gerçekten benzinden farkı kalmadı. Bundan sonra kolay kolay valteke bulaşmam öyle diyeyim.

    Şanzıman yağında ben motul kullanmıştım. Aldığım dönemde litresi mobilden 5tl kadar daha ucuzdu diye hatırlıyorum. Ben ilk değişimi 160binde yaptırmıştım, benden önce değiştirdiklerini de sanmıyorum. O zaman yağ konusunda bilgim olmadığı için ellerinde castrol vardı ve onu koydular. Artık motor yağında motula geçtiğim için şanzıman yağını da aynı aldım. Bu arada şimdiki aklım olsa ben de hepsini bir kerede değiştirmezdim. 4+4 şeklinde değiştirmek daha güvenli.

    Bobin olayını deneyebiliriz tabii ki, tek sorun araba haftaiçi sürekli hatunda, bana kalmıyor uygun olduğumuz bir haftasonu bakabiliriz. Bu arada obd den bir kontrol et derim, arıza lambası yanıyormuş zaten, teklemenin hangi silindirde olduğunu verecektir.




  • ezimuse kullanıcısına yanıt
    Aynen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Lpg işi aklımda ama öncelik olarak sıraya koydum artık. Ufak ufak yapacağım. Bu ara durumlar sıkıntıda biraz.
    Senin müsait olduğun bir haftasonu ben gelirim. Gerçekten merak ediyorum çünkü. Ona göre bobinlerede gireceğim.
    Yağı sanayide bakacağım yarın. İlk olarak seçeneiğim mobil , motul, castrol yada en kötü febi şeklinde :) Ben ilk etapta 3 lt değiştireceğim çünkü belki hiç değişmemiş bile olabilir şanzıman yağım. Korkuyorum kilitlenmesin diye. 5k sonra bakım var o zaman 4 lt değişim yaptırırım büyük ihtimalle.
    Buluşma için cepten konuşabiliriz. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam seninle aynı durumda benim şanzıman yağı olayı. Bende tırsıyorum. Hatta mobilin toptancısını felan buldum ama cesaret edemedim almaya (:
    İyi haberlerini bekliyorum bu konuda inşallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracta 3.ve 4. Bobin ve bujilerin yerini değiştim. Yine 3. Silindirde hata verdi. Bu iş için bırakacağım aracı muhtemelen. Contada küçük bir kaçırma var sanırım.
    Onun harici p0011 hatası aldım 1 sefer. Sildim. Geri gelmedi. Vvt si, kasnağı vs hepsi değişmişti 2 sene olmadı. Yağdan olabilir mi diye düşünmeye başladım. Sürekli 10w40 kullanıyordum şimdi 5w40 a döndüm. İnce mi geldi bilemedim. O işi gözlemlemeye devam edeceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnşallah hocam bilgi paylaşacağım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamamdir hocam, bahaneyle s40 buluşması yaparız belki sonunda

    O yağların hepsi kalıtelı bence, hangisi ucuza denk gelirse o olur yani. Bu arada ben 2seferde de 8lt aldım, önce 4 değişti, sonra 4. Emin olmamakla birlikte 3 litre yetmeyebilir diye dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    +1
    Tapayı açıp yağ akmaya başlayınca 3 litrenin hesabını yapmak bayağı uğraştırıcı olur bence. Bir yandan da akmaya devam ederken tapayı geri kapatmak vs. En temizi hazırda 4 hatta 5 litre bulundurmak.
  • Bu VVT'den hepimiz çekiyoruz anlaşılan. Çünkü geçen hafta benim de arıza lambası kendi kendine yandı, vvt kodu. Sonra tekrar kendi kendine söndü. Ama benim VVT ses yapıyor, ve soketine giden kabloların durumu çok iyi değil.(buji değiştirirken artık iyice gevrediğinden bir yerinden kopmuştu, tamir ettim mecburen). Yani anlık bir temassızlık sonucu olabileceğini düşünüyorum, ama @goodorevil'in vvt'sinin de bu kadar çabuk bozulması, sizin yeni vvt'nin tekrar kod vermesi falan anlaşılan işler karışıyor gene.
    Ben yağdan olacağını düşünmüyorum çünkü 5w40 ve 10w40, soğuk çalıştırma harici aynı kalınlıkta yağlar. Hatta soğuk çalıştırmada 5w40 daha da iyi olacaktır daha rahat pompalanacağı için.

    Acaba vvt selenoidleri mi bozulmaya başladı ki? VVT'nin 10-12 senede bir bozulması bayağı yaygın ama selenoid bugüne kadar ömürlük olarak görülüyordu. Belki de araçlar 20 yaşına yaklaştıkça selenoidler de ufaktan ufaktan sapıtmaya başlamış olabilir. Ben şimdilik böyle binmeye devam edeceğim. Çünkü arıza verdiğinde, vvt kodu yazmasına rağmen çekişte bir problem yoktu. Performans yerinde olduğu sürece, yağ kaçağı da olmadığı müddetçe bu şekilde kullanmakta bbir sıkıntı yok bence.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Çekişte problem yok. Açtım baktım sağında solunda yağ kaçağı yok. Artı seste yok. Bu arada arıza lambası yakmadı araç. Obd yi bağladım ordan gördüm.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Artık ben senden haber bekliyorum. Ne zaman dersen :)
    Benim şanzıman yağındaki çekincem en son ne zaman değiştiğini bilmiyor olmam. Hiç değişmediyse zarar vermekte istemiyorum. Topkapı sanayide Mobil 3309 bulamadım. Alman malı ismini bilmediğim bir yağ buldum o yüzden febi aldım bende. Sonuçta sitesinde Volvonun orjinal parça karşılığını yazmışlar diye aldım artık mecburen.
    3 lt değişmek için tamirci tereddüt etmedi. Sanırım onlarında beherleri filan vardır litre hesabı yapabilecek. En kötü sanayiden alır yine ekler. Nissens radyatörüde aldım bakalım sonuç ne olacak. Arabayı akşam bir aksilik olmazsa alacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanzıman yağı fiyatlarına bakayım derken mobil1 den 4 adet 1 lt 157 liraya buldum bir alışveriş sitesinde. Tuttum mesaj attım yağ orjinal mi diye üretim tarihi vs. Litreliği 39.25 e geliyordu çünkü..
    Adamların verdiği cevap; ürün orjinal ama fiyat geçişinde yanlış fiyat yazılmış bu sebeple şüphelenmiş olabilirsiniz demişler ve çat ürünü satışa kapadılar. Hiç birşey demeden Alsaydım gönderirler miydi acaba.. Uyandırdım adamları resmen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam selam. Bu akşam aldım arabayı şanzıman geçişleri baya iyileşmiş. Ustanın dediğine göre çıkan yağ çok iyi durumda değilmiş. Yanık kokuyormuş. 5k sonra bakıma gidince bir 3 lt daha değiştireceğim. Ben febi aldım bulamayınca litresi 58₺ dan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cesaret geldi bana şu an :) aldığımdan beridir tırsıyordum açıkcası. Motul multi atf, mobil 3309 olmadı castrol dextron 6 ile değişeceğim ben de. 3-4 litre değişimin bile faydası oluyor demekki.
    Aslında 500 km sonra değilde 5000 km sonra diğer 4 lt yi de değişsek olur gibi en azından yağ bu sayede büyük oranda tazelenmiş olur.
    Edit :febi gayet iyi bir marka. Fren hortumu patlayınca baya arastırmıştım. Alman malı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eloq -- 4 Şubat 2020; 22:2:11 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • İyi olmuş hocam, şanzıman baya değişiyor yağ değişiminden sonra. Bu arada şuan motul da 58tl, geçen sene bu zamanlar 53tl ye almışım. Pek de birşey değişmemiş bu sürede.

    Ben de dün ucuz yollu bir jant temizleyici aldım. Kaç aylık balata tozunu söktü çıkardı, bundan sonra basınçlı su-fırca falan hiç uğraşmam, sprey temiz işmiş. Yalniz çok mu keskin diye şüphe etmiyor değilim, jantların ne kadar kötü olduğu ortaya çıktı bazı yerlerde metalik boya komple gitmiş, ralli usulü mat beyaz duruyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    heh benim jantların tamamı öyle hiç boya kalmamış. Şanzıman iyi oldu ama tam anlamıyla bir sonraki yağ değişiminden sonra en iyiyi yakalayacağım. Ama karakteri baya değişti. Hızı arttı ve daha kararlı çalışıyor şu anda. Şu anda en pahalı şanzıman yağı Mobil gibi duruyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben sizin yerinizde olsam biraz biraz değiştiririm. Belki sizinde hiç yağı değişmemiş olabilir. Atcoda bizim şanzımanın revizyonu 7500 lira. Mümkün olduğunca iyi bakmak lazım. Ben Topkapı sanayiden aldım yağı; aslında plan mobil almaktı ama bırakın mobili hiç jws3309 bulamadım. Mecburen gökşen otonun sattığı febiye yöneldim. Bende bir gün önce inceleyip bulamazsam alırım kafasındaydım zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hadi ya o kadar pahalı mı? Ben en fazla 3 bilemedin 4 falan tutar sanıyordum, tabii doğru aslında fiyatı artmayan şey kalmadı son 1.5 senede.
    O zaman sonraki bakıma değiştiriyorum ben de. Benim 51-52 bin km oldu yağı değiştireli. 60 bin'e kadar giderim diyordum ama en iyisi bu bakımda aradan çıkartayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 5 Şubat 2020; 13:35:45 >
  • 7500tl mi olmuş bu atco ünlü bir yer mi, yani piyasada pahalı denebilecek bir firma mi?

    Ben 3-5 arası bir rakama hallolur diye düşünüyordum, kafam da gayet rahattı 7500 arabanın çeyreği, bir o kadar da motora gitse, en kötü senaryoda gitti arabanın yarı parası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Evet ülkede son bir senede herşey ikiye katlandı maalesef. Atco bu işi TR de en iyi yapan firmalardan biri olarak lanse ediyor kendini. Kendi bünyelerinde tirbünü kaynaklayıp balans yapabiliyor ve komple şanzımanı elektronik olarak test edebiliyorlar. İşin güzel tarafı adamların elinde hazır şanzıman her zaman bulunuyor. Siz arabanızdan çıkanı veriyorsunuz revizyon edilmişi hemen alıyorsunuz ve arabasız kalmıyorsunuz. Sarı sitede ilanları var. Yalnız s60 şanzımanları bizimkilerden 1000 tl daha ucuz, sebebini bilemedim. Yine de iyi hizmet. Sanayide bir şanzıman ustası belki daha ucuza yapabilir, onu sorup araştırmadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 443444445446447
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.