Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (438. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
517.097
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 436437438439440
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim LPG sistemi bayağı karışık oldu. Esas kit Zavoli ama. Pompa konusunda şu anda yorum yapamıyorum, zamanında gene burada konuşulan 150 liralık Bosch pompayı almıştım. Resimlere bakayım ama bi' belki bulursam üstündeki basınç değerlerini de çekmiştim, karşılaştırırız.

    Satma fikri benim de aklıma gelip gelip gidiyor ama; piyasadaki arabalara bakıyorum, ekseriyetle kilometreler 200 bin civarı. Şöyle 2010 model civarı C segment bir araba almaya kalksam durum bu. Daha yüksek model B segment bakayım diyorum da, o paraları vermek içimden gelmiyor. Yani 70-80 bin liralara Clio 4 almak içimden gelmiyor. Bir ara 1.6 Dizel şöyle 15 bin kilometre civarı full donanım Egea'ya niyetlendim, 85 bin TL fiyatı vardı. Yani kendi arabamı satıp 55 bin lira kadar da eklemem gerekiyor. Eh bir de yüksek model araba şimdiki gibi kaygısız binemeyeceğim. Aman kilometre yazdı aman kapı çizildi aman bu yola sokmayayım diyecek olduktan sonra kıymeti yok. Mesela şu anki arabama otoparkta (Ki genelde kolon dibine sıfır park ederim) birisi kapısını açarken benim kapıya takılmış, nasıl bir hırs yaptıysa, hıncını alamamış abanmış kapıya, kapıda abartısız 10 santimlik sürtme izi var. Ama kapı sacı kalın olduğu için göçertememiş. Umurumda değil ama. Eski arabanın böyle bir rahatlığı var. Eh sonra 136 beygir motor, dört tekerden bağımsız süspansiyon, otomatik klima v.b hiç de fena donanımlar değil.

    Hocam bir de Gülhan usta Topkapı Veli Oto'ydu değil mi?

    @M_aTRa_X Hocam benim LPG sisteminin esas beyni Zavoli. Ama ben zaten test edeceğim derken 2-3 kere o şekilde çalıştırdım. Bir kaç kere de daha öncesinde (4-5 sene önce) sanayide denemişlerdi. Eh gaz aldıktan sonra, evin önünden sanayiye gidene kadar da çalıştırdım bir kaç kere. Galiba limit yok benimkinde.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Evet eski arabaya binmenin dediğiniz gibi rahatlıkları oluyor :) Ben yinede insanların bu şekilde umursamaz ve karşıda kendisinin olmayan bir mala zarar verdiğinde acayip kızıyorum. Tüm sülalesinin hatrını soruyorum yani :)
    Bizim arabalara buradaki herkes uzun zamandır biniyor ve hepsi bakımlı ama yinede yıllarından dolayı arıza potansiyelleri yüksek. Yeni araçalmak için vereceğiniz paradan daha az maliyeli bizim arabaları yürütmek ancak tamire git gel acayip bir zaman kaybı oluyor. Hele özel sektörde araba tamiri için sık izin aldınızmı öcü gibi bakmaya başlıyorlar
    Evet Gülhan Usta Topkapı Volvo yada Veli oto aynı yerdir. İşçilikleri Maslak'a göre daha uygun ve fena iş çıkarmıyorlar. Ben git gel samimi de olduğum için rahat ediyorum orada. Maslak'a gitmek zor geliyor bana, yoksa orada güzel ustalar var. Gülhan usta eskiden Şeref usta ile ortakmış yani alt yapısı var ama sonra Şeref usta Volvo tamir etmeyi bırakmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bullbaba

    Evet eski arabaya binmenin dediğiniz gibi rahatlıkları oluyor :) Ben yinede insanların bu şekilde umursamaz ve karşıda kendisinin olmayan bir mala zarar verdiğinde acayip kızıyorum. Tüm sülalesinin hatrını soruyorum yani :)
    Bizim arabalara buradaki herkes uzun zamandır biniyor ve hepsi bakımlı ama yinede yıllarından dolayı arıza potansiyelleri yüksek. Yeni araçalmak için vereceğiniz paradan daha az maliyeli bizim arabaları yürütmek ancak tamire git gel acayip bir zaman kaybı oluyor. Hele özel sektörde araba tamiri için sık izin aldınızmı öcü gibi bakmaya başlıyorlar
    Evet Gülhan Usta Topkapı Volvo yada Veli oto aynı yerdir. İşçilikleri Maslak'a göre daha uygun ve fena iş çıkarmıyorlar. Ben git gel samimi de olduğum için rahat ediyorum orada. Maslak'a gitmek zor geliyor bana, yoksa orada güzel ustalar var. Gülhan usta eskiden Şeref usta ile ortakmış yani alt yapısı var ama sonra Şeref usta Volvo tamir etmeyi bırakmış.
    Taktığımız pompanın resmini buldum. 0580 464 001 yazıyor parça numarasına ama Bosch'un kataloğunda tam olarak bu numara yok. Yani bendeki pompa da yan sanayi, daha da kötüsü taklit olabilir ama çalışmasından şikayetim yok. Baktığım katalog 2009 diyor yalnız, bendeki pompa daha sonraki bir üretim de olabilir. Malzemesi falan güzeldi çünkü.

    Arıza olayına gelince, aslında benim araba "Arıza" çıkartmıyor da, yorgun parçalar değişiyor. Bugün sıfır araba da alsam, 6 yılda 110 bin kilometre civarı yol yapmış olduğumda, dünyanın parçası gene değişecek. Üstüne üstlük rahat kullanamamak da cabası.

    Başkasının malına özen göstermeyenlere ne denir bilemiyorum. Kendim arabanı kolona sıfıra sıfır yanaşıyorum. O kadar sıfır ki, dümdüz çıksam ayna kolona takılır. Eh buna rağmen hala benim arabaya kapısını vuruyorsa artık yapacak bir şey yok.

     S40 I (1995-2004)

    Hocam işte Gülhan Usta o zaman benim konuştuğum, bir ara orada antifirizin de değiştiği bakım yaptırdıktan sonra (Ki kesinlikle işin o kısmında art niyet aramıyorum) hararet sorunu baş gösterdi. Araba ilk kademe fanı açmıyor, taa su sıcaklığı 115'li derecelere geldiğinde 2. kademe fanı açıyordu. Hararet ibresi yukarı doğru çıkıyor, kırmızı bölgeye 4 diş kala geri düşüyordu. Gülhan Ustaya sorduğumda conta yanık dedi ama tatmin edici bir açıklama yapamadı. Yani sonuçta conta yanıksa bile, benim arabadaki sorun fanı açması gereken yerde açmamasıydı, 2. kademe fanla hararet kontrol altında tutulabiliyordu. Gülhan Usta ise "Soğutma sistemine basınç veriyor o yüzden fan açmıyor" demişti. Öyle olsa zaten hortumlar da haddinden fazla sertleşirdi. Ki ben de arabayı hiç yumuşak kullanmıyorum, yeri geldiğinde devir çevirmekten esirgemiyorum, bir yerden muhakkak patlardı conta yanık olsa. Neyse, gene de conta yanıksa ne kadara değişir diye sordum. Tam anlayamadığım bir şekilde 1500+2000 = 3500 liraya biter işin dedi. Sadece conta değişimi yalnız başka bir şey yok, işçilik artı parça olarak verdiği rakam bu. Neyse sonra ben tesadüfen su seviyesine bakmak için kaputu açtığımda suyun en tepede (Tepeleme) olduğunu gördüm, fazlasını boşalttım sistem kendine geldi. Hararet ibresi yükselmez oldu. Bu kısımda art niyet aramıyorum da, sadece conta değişimine 3500 demesi beni bir düşündürdü açıkçası.

    Son olarak bir de arabadan şikayetim şöyle bir durum var, sanki VVT yeni bozulmaya başlıyormuş gibi "Tık tık tık" sesi yapıyor. Gülhan Usta'dayken söküp baktığımızda selenoid kaçırıyordu contası değişti, ses kesildiydi tekrar başladı. Gene gittiğimde selenoidde yağ yoktu VVT de düzgün gözüküyordu. Ama ses yapıyor işte artmıyor da aylardır. Sadece ses var. Ellemiyorum ben de.

    Bir fırsat bulduğumda Maslak'a gideyim bari.




  • Şu satma olayı benimde aklımdan geçiyor ara sıra. Geçen ay bir niyetlendim satma işine sonra baktım şöyle bir araca vazgeçtim. Asıl vazgeçme sebebim aynı araçtan farklı kişilerin kullandıkları araçları gördükçe oldu. Benim servis iş yerinin bir arka sokağında rahatlıkla götürüp getirebiliyorum. E tabi aynı kasa araçları ne halde kullanılıyor bir görseniz. Buradaki hiç bir aracın öyle olduğunu düşünmüyorum.
    Sonra aklıma şu geliyor sattım üzerine para ekledim desek yine şu anki araç gibi olmayacak. Model yeni olsa bile sil baştan uğraşacağım. Nihayetinde 2. El.

    Şu an serviste araç mesela. 120 de giderken frene bastığımda titretiyor ki ön diskleri yeni değiştim. Bakın halledin diye sabah bıraktım arabayı geldim iş yerine. Arka disk mi ön mü ya da başka birşeyden mi emin olamadım.
    Bu kadar emek verdiğim bir arabayı satıp karton kutu gibi araba almak da işime gelmiyor...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Valla çalışan şeyi ellememek en mantıklısı hocam. Çalışıyorsa bozulana kadar devam.
    Evet bizim arıza diye nitelendirdiğimiz çoğu şey zamanının dolmuş ve değişmesi gereken parçalar. E ben zaten motoruda yaptırdım.
    Gülhan usta için böyle bir şey ilk defa duydum, eşref saatinemi geldi acaba :) Bir conta değişimi için 3500 zaten yüksek bir rakam ama. Bizim ülkenin genel tamirci problemi serviste bile bir şeyi çok bilerek yapmıyorlar. Bizim kadar meraklı olup inceleseler zaten iş çözülecek. Ben bile gittiğimde buradan konuştuklarımızla yön verdiğim oluyor yani.
    Geçen S60 konusunda vardı. Bu sayfayı açan hesheit arkadaş vardı orada Maslak d&s volvodan övgüyle bahsetmişti. İstersen orayı bir dene derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Buradaki tüm araçlar çok bakımlı bencede. Herkes yazıyor. Arka sokakta servis çok iyiymiş yalnız :)
    Bende aynı dertten satamıyorum hep. Ama S60 çok istiyorum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S60 vardı bir tane hiç lpg görmemiş full yetkili servis bakımlı. 2006. bana o aracı ayarlayın deseydim alabilirdim. Ama bizimkilerden daha fazla yakıtı korkuttu beni ne yalan söyleyim. Rengide biraz değişik. Sarımtırak birşey 😂 alan kişiyide tanıyorum. satarım derse yazarım burada.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • s60 2.0t ler benimkine benzer yakıyor. Yani ben 40 krş yakıyorsam o 45 gibi. 5. silindirin farkı oluyor oda. Şu anda sarı sitede 2 tane çok temiz var Ankara'da tam alınası. Param olsa yarın trene bilet alırım :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim ön diskler yamulmuş. İşin garip tarafı 120 de basınca titriyor. 80 de basınca titremiyor. Garanti sorduk zntye ferodo için(ordan almıştık servisle) bakalım ne diyecekler. Olmadı torna şansımı kullanıcam ;)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam ben de znt'den ferodo almıştım benimkiler de 120-80 arası titretiyor özellikle ısınınca. Acaba bozuk bir parti ürün falan mı geldi ki. Benim eski diskler orjinal volvoydu, artık dibine kadar aşınmış olmalarına rağmen en ufak bir titreme yapmıyorlardı. Ferodolar daha 6-7 ay içinde başladı titremeye. Ben balatalar bitene kadar devam edip balatalar değişirken tornalattırmayı düşünüyorum. Garanti olayından bir cevap gelirse buraya yazarsanız çok iyi olur.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Sizden 1-2 ay sonrada( 3 Ağustos) ben aldım.totalde 3500-4000 km yol yapmışımdır. Taktırıp tatile çıktım çünkü. Hatta trw alacaktım ellerinde yoktu. Sizinde Ferodo aldığınızı bildiğim için ferodo olsun dedim. Aynen ısınınca titreme yapıyor.
    Eski diskler neydi bilmiyorum ama baya incelmişti kenarları kırıktı ona rağmen titreme yapmıyordu.
    Onuda aklıma geçen afr ayarı yaptırırken soktular. Biliyordum titrediğinide arka disklerden, jantlardan vs dir diyip kulak arkası yapıyordum kendimce.
    Servis aradı hocam bakalım cevapları ne olacak. Ferodoya garanti vermiyorlar dediler ama bir umut sordurdum. Hatta kabul görürse farkı varsa verip trw alıcam. Arkalar için trw diskler duruyor. Komple takım olur. Değilse tornalattırcağım. Min. Kalınlık 21 mm idi sanırım.
    Şu haldeki eski diskler yapmadı titreme sanırım orjinaldi.
     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Yanlış hatırlamıyorsam aynı pompadan almıştık(n11'deydi). Benim pompa bosch kutusunda geldiydi, pompanın üzerinde sizdekiyle aynı numaralarla beraber bosch yazısı ve made in germany yazısı da vardı.
    Artık ne kadar orjinal ne kadar çakma bilmiyorum. Ama pahalı ve "yüksek kaliteli" ABD malı walbro pompa tam 1 sene sonra bozuldu. 150 liraya bosch diye bilerek aldığım pompada ise 1.5 sene oldu tık yok.
    Bu arada elimden geçen bütün benzin pompalarını tartmışım. Araçtan ilk çıkan orjinal bosch 278 gram. Walbro 320 gram, n11'den aldığımız bosch 270 gram imiş. Bu tür elektromekanik ürünlerde kalite ağırlık ile doğru orantılı olduğu için, bizimkiler büyük ihtimalle orjinal bana sorarsanız.


    VVT konusunda, eğer yaptığı ses sizi rahatsız etmiyorsa uğraşmaya gerek yok bence. En azından bir sonraki triger değişimine kadar durabilir. Benim da yazın sonunda başladı o ses, bir zararı olmadı şimdiye kadar. Yağ kaçağı da yok.
    Hatta son 1 haftadır VVT'nin fişi çekik geziyordum, bugün geri taktım. Evet ses yapmasına yapıyor tır tır tır diye ama alt devir çekişini de bayağı fark ettiriyormuş. VVT olmayınca hafif gazda vites yükseltince boğuluyor gibi oluyor, rahat devirlenemiyor motor. VVT'li halinde gayet seri gidiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 6 Ocak 2020; 16:30:32 >




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    O değil de böyle bir park ciddi emek ister hocam. Ben sürekli böyle park etsem dalgınlıkla aynayı kapıyı falan her tarafı vururum kolona.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun hocam, güzel çalışma olmuş, masrafınıza değmiş
    Amortisörler sağlam bile olsa nerdeyse 20yıldır yük altındalar, yeni hangi marka olsa iyi olur da bılsteın tabi ayrı bir etki yapmıştır. Spor ayarın da etkisi olsa gerek. Yalniz o acı olcme işlerini yaptıracak adamı nasıl buldunuz, siz mi yaptınız işçiliği de

    Anladıgıma göre baya baya hot hatch olmuş araba kule gergısı de eklenince hakikaten ciddi sert olur. Arkadan kayma olayı uzun arabalarda biraz ürkütücü olabilir tabi, ileride size geniş lastik gerekecek gerçekten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Fren konusu geçmiş, ben de baya uğraşmıştım bir ara. Sonra komple dısk-balata degistirdim. Yalnız bende lastik kaynaklı da biraz sıkıntı varmış sonradan farkettim.

    Arka frenlerde sorun olunca da direksiyon titriyor aklınızda olsun, ben o konuyu es geçmiştim, boşyere önleri tornalatmıstım. Yolda giderken el frenini hafif çekerek deneyebilirsiniz. Dısk-balata değişince çözüm olmuyorsa sorun lastıktedır.

    Lpg konusunda BRC de 5kez sınırı var, atıkerde manuel bir sınır giriliyordu diye hatirliyorum. Her ihtimale karşı zorda kalmadıkça hakları kullanmamak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @ersin310 valla kendim yapmayı ciddi ciddi düşünmedim değil ama bir kaç yere baktığımda, yayı sıkıştırmak gerekli aparatları kullanınca el gücüyle mümkün olsa da amortisörün ortasındaki takozu tutan vidayı havalı tabanca olmadan sökmeye çalışmak korkuttu beni. Elimde kalırsa da rezillik. Bir akrabanın tanıdığı bir ustaya gittim, volvo ustası değil ama sonuçta iş de spesifik volvo işi değil. Ben tarif ettim o yaptı gibi oldu, ben de detaylara vida'dan bakmıştım. Yani aslında yetkili servise yaptırmış gibi oldum denebilir.
    Valla açı olayı biraz uğraştırıcı oldu. Açı ölçeri kocaman amortisörde uygun yere koyup 20 dereceyi göz kararı ayarlamak ve o şekilde kapatıp vidaları sıkmak zorladı biraz.
    Burada şöyle bir problem var. Volvo amortisörü söktüğünüzde bütün parçaları değiştireceğinizi varsaydığı için her şeyi gayet rahat anlatmış. Gel gelelim gerçekler öyle değil. Yayın üst ve altında kauçuk birer halka var metal-metal temasını önlemek için konulmuş. 20 sene aynı yerde dura dura hafıza yapmış artık, 20 derece açılı takınca yerine oturmak istemedi kolay kolay.
    Tam tutmasa bile iki taraf da bayağı yakın oldu bence. Ki arada bariz bir fark olsa direksiyona da yansırdı diye düşünüyorum.


    Bu arada dayanamayıp kule gergisini de dün gece taktım. Arka tarafa olan etkisini tam anlayamadım henüz, hava çok yağışlıydı zorlamak istemedim. Ama daha önce dediğim gibi, direksiyondaki o direktlik, dinamik his hakikaten bir üst seviyeye çıkmış. Virajlarda direksiyonu kırdıkça kırası geliyor insanın, dönmem demiyor, hiç zorlanma yok. Sertliğe de hemen alıştım. Zaten bam-güm sertlik değil tok bir sertlik hissettirdiği için eskisine göre değişen pek bir şey olmadı. Sonuçta yaylar da hala orjinal zaten.
    DÜz yol stabilitesi de artmış gibi demiştim ya dün, kesinlikle o konuda da bir iyileşme var. Yolda yağmur olmasına rağmen daha az müdahale ettiğimi fark ettim şeritte düz gitmesi için.

    Aslında yayları da değiştirdik mi hot-hatch'den hallice olur ama o kadarı fazla gelir artık. İyi güzel viraj dönecek de, konfor da yerlerde olacak bu sefer. Anca şöyle düzenli girdiğimiz pist falan olacak ki iki ayrı takım amortisörümüz olsun vs.. Konu oraya gelince motorun gücü falan derken hayaller suya düşüyor maalesef


    @goodorevil hocam dediğiniz gibi aradaki farklılık b4'lerle monroe'ların farkı da olabilir. Yol tutuşunda bariz bir problem olmadıkça bence de masraf etmeye gerek yok. Neticede sizin amortisörler de daha yeni sayılır. Bendeki değişimin bu kadar belirgin olma sebebi de uzun süredir farkında olmadan yarı-patlak amortisörle geziyor olmammış. Önce takozlar ses yapmaya başladı, sonra baktım köşelerden bastırıp bırakınca bir taraf yumuşak öbür taraf sert, o zaman çaktım, yoksa uzun süre daha binerdim öyle gayet memnun şekilde.
    Aslında ben de sachs alacaktım(monroe'dan bir tık pahalı ama daha uzun ömürlü olduğu söyleniyor ne kadar doğru bilmiyorum) fakat znt'nin bilstein satıyor olması aklımı çok karıştırdı. Dayanamayıp üstüne atladım ben de.



    Mesaj çok uzun oluyor ama, yeni araç konusunda 2.el kafayı yemiş durumda maalesef. Malum siteden 2001-2004 civic diye bir aratın, 70 bin tl isteyen o kadar çok ilan var ki. Altın kaplama da olsan civicsin sen yahu az dur 70 nedir yani.




  • Ben geçen sene diskler trw balatalar delphi almıştım yüksek sürat ısınmada herhangi bir titreme olmadı şimdiye kadar.
    Trw disklerde bittiğini gösteren çentikte var orjinal disklerdeki gibi. Bakıp değişim zamanını anlıyorsunuz iyi oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arka için trw duruyor ofiste. Önlerde artık bi torna yaptırıp devam ederim. O kadar parayı bir anda çöpe atmak istemem açıkcası.
    @ersin310 hocam ben emin olamadığımdan servisteki ustayla teste çıktım. O da ön diskler problemli dedi. Hatta usta test yapıcam diye baya performanslı sürdü içim gitti (: ben o kadar zorlanıyorum hiç arabayı.

    Şimdi bende geçen seneden kalan sıfır mga ön balata var. Torna yaptırırsam sıfır balata mı takmak lazım ya da üstündekileri kullanabilir miyim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arkadaslar daha once arabasina fare giren var mi.

    3,4 saatligine dukkana girdim arabada ekmek vardi. Sol on kulenin altindan girmis burda ne vardi bilmiyorum.

    Lpg dugmesine gelen kabloyuda kemirmis girerkenm umarim geri cikmistir 30dakika araci surup eve geldim.


     S40 I (1995-2004)


     S40 I (1995-2004)

     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • hocam eğer önlerden olduğu kesinse bence torna sonrası sıfır balataları taktırın. işçilik-torna zaten para tutacak, bari balatalarınız da sıfır olsun, sonradan aksilik olursa balatadan mı diye aklınızda şüphe kalmaz. zaten mga çok pahalı değildi diye aklımda kalmış, komple yenilemiş olursunuz.
  • 
Sayfa: önceki 436437438439440
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.