Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (437. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
517.086
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 435436437438439
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Üçel otogaz a gittim hocam. Kadosanda. 11 mi 12 mi neydi afr oranı benzinde. Hatta foruma yazmıştım diye hatırlıyorum araçtaki değer bu çıktı diye. Aracın değeri bu diyip yaptı ayarı Ahmet.. Bir sorun var bile demedi mesela.. Bir şeyleri yaptırdıkça tecrübesi oluyor malesef.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    98 model de çalışıyor dimi hocam 😂 obd2 daha sonra çıktı gibi yorumlar fln gördüm de şimdi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aslında anlaması lazımdı. Geçen ay muayene için egzoz emisyona girdiğimde cihazı taktıklarında AFR değeri 14.6-14.7 arasında gidip geliyordu benim araçta, hatta biraz şaşırttı beni eski bir aracın bu kadar hassas ayarlayabilmesi afr'yi.
    Sizinkisi bayağı zengindeymiş. Hatta bayağı değil, şüphe edilecek kadar zengin, 11-12 bayağı bayağı zengin karışım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 2 Ocak 2020; 19:26:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Şu an 14.4-14.6 arası gidip geliyor genelde 14.4 kalıyor gibi.. Ayat yapılırken gösterdi yapan kişi. Aracı yanındaki elemana sürdürüyor. Bende arkada baya sayaca felan baktım. Geçen sene doğru düzgün göstermedi bile 12 mi neydi. Hatta dedim 14 küsür olması gerekmiyordu diye elemana. Arabada ne çıkıyorsa ona göre yapıyorum dedi gecti. Zenginde bırakırsak subapları yakar diye muhabbet gecti hatta dün. Direkt 14.7 ye de ayarlama yapmadı lpgyi. Bu yaştaki bu km deki araç için değeri başarılı muhabbetide gecti.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ezimuse kullanıcısına yanıt
    Aliexpres kargo en az 1 ay +vergi vs vs. Türkiye'de satan bir yerden alırsanız 2 güne elinize geçer hocam. Vergiydi algıydı uğraşmayın derim ;)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tamamdır hocam şunu al dediğiniz yer var mi hepsi çalışıyor mu

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ezimuse kullanıcısına yanıt
    Obd portu olduğu sürece çalışır hocam. Yalniz ben de alıexpress yerine buradan almanızı öneririm. Benim 11 kasımda sipariş verdiğim ürünler hala kargoda daha önce hava kargo ile 10gunde gelen ürün de oldu ama bu sefer çok gecikti, belki de hiç gelmez.

    @ayanıbrahım, 11-12 afr 'yi tam gaz sırasında mı gördünüz? Çünkü o ekip openloop bölgesine fazla odaklanıyor, bende de tam gazda o civar bir rakam okumuşlardı. Lpg de yanlış hatırlamıyorsam 10.5 falandı, bu sebeple tüm haritayı biraz fakırlestırmıstı. Normal kullanımda 11lerde gezmemesı lazım closeloop mantığı yüzünden. Aslinda brc de openloop bölgesi için ayrı bir menu var, orayı kullanmadan anca yaklaşık bir ayar yapılıyor.

    Bir yerde adamlara da hak veriyorum, her programı bir anda öğrenmek kolay değil. Ama genel olarak iyi iş çıkarıyorlar, lpgcılerın başından savacagı kadar kötü durumlarda bile uğraşıp ortalama bir ayar yapabiliyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Selam arkadaşlar. Benim lpg bir süredir fakir karışımda. Arıza ışığı arada sönüyor ama iki gün sonra yine yanıyor. Ahmet zamanında afr yapmıştı ama tam tutmadı belliki, Ümraniye tarafı çok uzak ve vakit yok gitmeye. Bu ayarı Avrupa yakasında yaptırabileğimiz bir yer varmıdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sarı sitede İlanlara göz gezdiriyorum İki üç tane pert kayıtlı, değişeni cok ilan al-satcilar in elinde dolaşıyor. Bir tanesi silahtaroglu oto, aracın sağ kapı, kaput, çamurluklar vs değişmiş yazmamış çakal. Piyasayı kasıtlı olarak yükseltiyorlar.

    Volvo s60-40 alacaklar dikkat etsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ddsmurat -- 4 Ocak 2020; 17:24:46 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • afrlpgayari.com şuraya bir göz gezdir istersen hocam. Oradan buldum ben



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eloq -- 4 Ocak 2020; 17:8:24 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Evet bugün amortisörler değişti. Amortisörlerle beraber amortisör takozları ve Z rotlar da değişti. Z rotları TRW marka almıştım, ikisi 160 tl tuttu. Takozları da bir kaç ay önce ikisini 340 tl'ye almıştım lemförder marka. Üst rulmanlar ise orjinal volvo, n11'de uygun fiyatlı bulup almıştım. İkisi 250 tl.
    Amortisörleri monroe alırsanız olabilecek en kaliteli parçalarla, parça maliyetiniz 1700 tl falan oluyor. Bilstein tercih ederseniz yaklaşık 2200 tl. Ben birkaç ayda topladığım için cüzdana etkisini pek hissetmedim

    Araçtan çıkan amortisörler monroe fakat üretim tarihini bulamadım. Ama en az 7 senelikler orası kesin. Amortisör takozları orjinal ve üstünde 2004 damgası gördüm, eğer o zaman amortisörler de değişmişse, 15 senelik olma ihtimalleri yüksek. Fakat ilginç şekilde takoz rulmanlarında 2000 damgası var ve orjinal volvo. Yani 2005-2006 gibi takozlar değişmiş ama rulmanları değiştirmeye gerek görmemişler.

    Fabrikadan çıkan takoz rulmanları doğal olarak bir acayip olmuş. Normalde birbiri üstünde dönen iki halkadan ibaret ama artık dönmüyor tabii. Rulman dönemediği için amortisör takozu, rulmanın üstüne sürtünüp durmuş, rulmanın üstü zımparalanmış gibi dümdüz haldeydi.
    Özellikle sağ amortisör takozu ses yapıyordu ama araçtan söküldüğünde ilginç olarak hiç boşluk göremedim içinde. Yeni parçalar takılınca ses kesildi orası ayrı.

    Eski amortisörlere gelirsek, canları çoktan çıkmış. Bastırmak tek elle bile çok kolay ve tamamen basıldıktan sonra tam yukarı ulaşmaları çok uzun sürüyor, 20-30 saniyeyi bulur herhalde. Sıfır bilstein'lerde bu süreyi tam 4 saniye ölçtüm. Ayrıca bilsteinleri iki elle bile sıkıştırmak bayağı zorluyor.

    Bu arada amortisörleri sport şasiye göre ayarlattırdım. Amortisör ile üst sacın hizalama deliklerini, üst taraf 20 derece saat yönüne dönük halde takıyorsunuz. Açıyı tam tutturabilmek plastik açı ölçerle bayağı uğraştırdı, hassaslığından çok emin olmasam da en azından o tarafa doğru dönükler artık. Volvo'ya göre bu açı sayesinde ön kamberler -0.07 dereceden -0.33 dereceye çıkmış oluyor. Lastiklere önden dikkatli bakıldığında belli oluyor açının arttığı. Bence bu tür bir kamber ayarını arabanın orjinal ekipmanına yerleştirebilmek çok zekice bir fikir. Tamamen orjinal parçalarla, sadece biraz döndürerek açıyı neredeyse 4-5 katına çıkartıyorsunuz.

    Bugün yaptığım test sürüşünde arabada gördüğüm değişimleri sayarsam;
    Arabanın sertliği kesinlikle arttı, ama ilginç şekilde verdiği rahatsızlık eskisinden daha kötü değil. Özellikle kasislerde fark çok net hissediliyor. Eski amortisörlerle kasise çıkıp inerken arabanın burnu şöyle bir aşağı dalardı. Bu his yok artık, nasıl girdiyse aynı düzlükte çıkıyor. Sertlik konusunda okuduğum yorumlar doğru diyebilirim. Bilsteinler biraz sert ama konfor açısından orjinale göre çok da rahatsızlık vermiyor.
    160 km/h'a kadar çıkma fırsatım oldu, düz yol stabilitesinde bir problem yok, eskisinden bir tık daha iyi diyebilirim, çünkü yoldaki sağ-sol eğimlere doğru daha az daldığını hissettim. Kamberin artması düz yol stabilitesini bozar mı diye endişe etmiştim ama görünürde bir problem yok.
    Arabaya biner binmez ilk dikkatimi çeken direksiyonun netliğinin artması oldu. Sağ-sol yapınca çok daha direkt ve kesin tepkiler alıyorum. Orta noktadaki ölü hissi ise hala duruyor maalesef, ama belki biraz azalmış olabilir.

    Virajlara gelirsek, fark çok açık hissediliyor. (Bu arada kule gergisini takmadım daha, yani araçtaki değişimler gergiyi de takınca biraz daha üst noktaya taşınabilir). Hem artan kamber hem de sıkı amortisörler bayağı fark ediyormuş onu gördüm. Eski halinde arabayı zorlayınca tutmasına tutuyordu, hatta önden de pek kaymıyordu ama bir yerden sonra verdiği his muğlaklaşıyordu. Şu an öyle değil, direksiyonu ilk çevirdiğiniz andan itibaren arabanın verdiği tepkiler daha net. Kasa daha az yatıyor ve tutuş limitleri kesinlikle artmış.
    Kule gergisini de takıp deneyecektim ama şu an takmaya korkuyorum açıkçası. Niye derseniz, virajlarda bayağı zorladım arabayı ve önden kayma yok, gelen kayma da gerçekten yüksek hızlarda geliyor ve buna rağmen inatla yola tutunmaya çalıştığını hissettiriyor, kopup kendini salmıyor. Gel gelelim bu noktaya varana kadar yanlış bir harekette arka taraf hemen salıyor kendini. Arkalar bariz şekilde yumuşak kaldı ön tarafa göre. Biraz dikkatsiz olunca hemen arkası açılıveriyor. O yüzden arka amortisörleri de değiştirene kadar gergiyi takmak istemiyorum.

    Beni en çok mest eden çukur performansı oldu. İster düzde ister virajda olsun yoldaki bozuklukları hala kabine hissettirmesine rağmen artık resmen yutuyor araba. Eskiden çukurlardan geçince -korkutma seviyesinde değildi kesinlikle- ama yine de direksiyonda husursuzluğa sebep oluyordu biraz. Şu an süspansiyonlar çok daha iyi absorbe ediyor yol kusurlarını.

    Tek eksiğim arka amortisörler ve lastikler şu an. Kesinlikle daha geniş lastik lazım artık. Ha bu arada sonunda arabanın ön tarafı dengeye geldi. Şoför tarafı daha çökük duruyordu yolcu tarafına göre. Şu an iki taraf da aynı hizada. Hatta ölçümlerime göre araba tam 1 santim yükselmiş vaziyette. Amortisör zamanla yerine oturur eski yüksekliğine iner diyorlar, göreceğiz.


    Eğer ön takıma el atacak olan varsa ve konfordan biraz ödün vererek viraj performansını arttırmak istiyorsa, kesinlikle tavsiye ederim bilstein b4'leri. Monroe veya diğer markalarla olan fiyat farkını da bir nevi kule gergisine yatırıyor gibi düşünebilirsiniz. Ben son 5-6 aydır gergiyle kullanıyorum ama açıkçası şu anki haline bakarsam, artık çok da gerek kalmadı desem yalan olmaz.
    Şu da var tabii, benim amortisörler zaten patlak olduğundan bilstein değil monroe da alsaydım arabanın sürüşünde belirgin bir iyileşme olacaktı. Aradaki farkın ne kadarı kamber açısı, ne kadarı bilstein amortisörler, orasını bilemiyorum maalesef.

    @goodorevil hocam eski amortisörlerde bastırınca batıp çıkıyordu ya, şu an ne kadar bastırsam da bırakınca zınk diye yukarı gelip öyle kalıyor. Eski amortisörlerle arka arkaya bastır-çek yaparak arabanın burnunu bayağı bayağı rezonansa sokup yaylandırabiliyordum, öyle bir şey yapamıyorum şu an.

    Edit: bahsetmeyi unutmuşum, arabanın burnunun dalma olayı yok olduğu için frenler de daha başarılı çalışıyor.
    Edit2: Şimdilik rot ayarına girmedim, arabanın gidişi düzgün sadece eskiden gelen sağ çekme devam ediyor. Lastikleri değiştirirken yaptırırım büyük ihtimalle. Hem kamber açısı kaç olmuş onu da teyit etmiş olurum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 4 Ocak 2020; 20:24:50 >




  • Teşekkürler inceleyeceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugun v40in motor takozlarını değiştirdik. Önceki geri zekalilar motor takozunun bağlandığı motor braketinin vidalarını yalama yapmışlar. Bir vida tutmuyor. Alt takozu ve travers lastiklerini değiştirdik. Şanzıman yagını değiştirdik. 4lt kadar yağ alıyor.

    Arka amortisörler benimde patlak yakında değiştirmem lazım gibi :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Beyler bu v40 98in polen filtresi nerede bulamadık. YouTube’da sağ altta görünüyor hep bizimkinde öyle kapak yok. Fan motoru var ama filtre yeri yok

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ezimuse kullanıcısına yanıt
    1999 öncesi modellerde polen filtresi opsiyon idi. Sizin araçta fan motorunun orada kapak görmüyorsanız arabanın ilk sahibi polen filtresiz almış demektir aracı
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Tüh ya 😂 filtre elimizde kaldı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Demek ki benim amortisörler de çok sağlıklı olmayabilir.
    Ama şimdilik sadece iç aks lalelerini değiştirip devam ederim. Bütçe ayırmak gibi bir niyetim yok. Amortisörler bugüne kadar yol tutuş anlamında sorun çıkarmadı, daha da çıkarmaz herhalde. Durduk yere 2-3 bin lira gömmeye niyetim yok.

    Ama siz Bilstein taktırdınız, belki aralarında karakteristik özellik farkı da olabilir zira 2 kere aşağı yukarı yaptıktan sonra tok ve sert bir hal alıyor. Muhtemelen yola çıkınca ilk bir iki yaylanmada formunu buluyordur. Gerçi benim amortisörler tamamen bitikken dahi yol tutuşta sorun yaşamamıştım ve o zaman köşelerden bastırınca sağ taraf hiç yaylanmıyordu neredeyse mesela. O yüzden şimdilik sadece iç aks laleleri değişir, bir de bulursak memory steer'e sebep olan yeri yaptırırım.

    Su eksiltme de 800 kilometre uzun yolda max'tan min'e iniyor sadece. O da basit bir hortum v.b değilse şimdilik ellemeyeceğim. Arabanın altına verdiği su da %99 cam silecek suyu kabından. Çünkü o kabı uzun zamandır doldurmuyorum ve su damlaması olmuyor. Denemek için bitmesini bekliyorum, mavi cam suyu koyup yere damlayanı takip edeceğim (Şu anda cam suyum turuncu, arabadaki antifiriz de öyle ).

    Şu anda tek sorunum, Topkapı'daki Veli Oto'ya gitmek istemeyişim. Zira sırf üst kapak contası değişimine 3500 lira fiyat çekmişti. Üstelik sağlam olan contaya yanık demişti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bullbaba

    Arkadaşlar selam. Yeni yılınız kutlu olsun.
    Aracı pazartesi camcıya götürdüm bilgi vermek istedim. Tavan ile camın birleştiği noktada dört parmak paslanma olduğu için su alma yapıyormuş. Tamir edildi ve cam tekrar takıldı. Bu işlem için toplam 300 lira verdim.
    Bu sabah ise piyango oldu ve benzin pompası arızalandı. Gülhan ustaya gittim ama Gökşen otoda sadece mta diye bir marka vardı. Mecburen taktık, sanırım terli malı 150 liralık bir motor. İlk marşta benzini tam basamıyor ama sonra yetiştiriyor. Sürpriz oldu bugün. Mecburen iyi kötü demeden taktık araba yürüsün.
    Bu arada gazda araba çalıştırmayı burada konuşmamış olsaydık ben bir sürü uğraş verecektim belkide. Forumun önemini vurgulamak istedim :)
    Bilgi paylaşan herkese de tekrar teşekkürler.
    Ben neyse ki seyir halindeyken yanmıştı pompa. Rampa yukarı kamyon yüzünden yavaşlayınca, şöyle vites düşürüp dipgaz yapayım demiştim. 5'ten 2'ye kadar düştüm (Hızım 70), gaza bir oturdum, ben ileri fırlamayı beklerken yığıldı araba Muhtemelen anlık gaz yetiştiremedi benzine attı. Tabii ben mevzuyu çözene kadar biraz daha yavaşladım, aldım gaza sorunsuz devam ediyor. Rampayı çıktım, benzine alıyorum tık yok, gaza alıyorum canavar gibi. Eh depodaki gaz da önümde kalan 100 küsur kilometreyi ucu ucuna çıkaracak, dedim gazı fullemem lazım gaz düğmesine basılı tutunca gazda çalışıyor diyorlar, deneyeyim dedim. Araç seyir halinde önce yolun boş bir kısmında benzine aldım, stop etti, bastım marşa tık yok. Sonra gaz düğmesine basılı tutarak denedim çalıştı. Benzinlikte yakıt alırken de çalıştı, evin önünden sanayiye giderken de.

    Böyle çalıştığını bilmek büyük nimet.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Bilgi her zaman güzeldir :) Beni gazda direk çalıştırmak kurtardı. Yarın başka bir bilgi başka yerde birilerinin işine yarayacaktır. Yalnız hep konuştuğumuz gibi kötü malı bu arabalar sevmiyor. Benim yerli malı pompa ile araba ilk marşta katiyen çalışmıyor. İkincide canavar gibi alıyor. Benzinde giderken dip gazda yine sorun yok. Gülhan ustaya sordum pompa 5 barmış. Walbro acaba 7 bar olabilir mi? Ne dersiniz? Yerliden mi basınçtanmı yapıyor çözemedim bende ama bozulana kadar kullanmaya niyetliyim. Daha sonra araba hala elimde duruyor ise komple değiştirme niyetim var. Hoş bu ara arabayıda satma niyetim gidip gidip geliyor ama ortalıkta düzegün araba yok. En azından 80k aşağısında yok :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Ben neyse ki seyir halindeyken yanmıştı pompa. Rampa yukarı kamyon yüzünden yavaşlayınca, şöyle vites düşürüp dipgaz yapayım demiştim. 5'ten 2'ye kadar düştüm (Hızım 70), gaza bir oturdum, ben ileri fırlamayı beklerken yığıldı araba Muhtemelen anlık gaz yetiştiremedi benzine attı. Tabii ben mevzuyu çözene kadar biraz daha yavaşladım, aldım gaza sorunsuz devam ediyor. Rampayı çıktım, benzine alıyorum tık yok, gaza alıyorum canavar gibi. Eh depodaki gaz da önümde kalan 100 küsur kilometreyi ucu ucuna çıkaracak, dedim gazı fullemem lazım gaz düğmesine basılı tutunca gazda çalışıyor diyorlar, deneyeyim dedim. Araç seyir halinde önce yolun boş bir kısmında benzine aldım, stop etti, bastım marşa tık yok. Sonra gaz düğmesine basılı tutarak denedim çalıştı. Benzinlikte yakıt alırken de çalıştı, evin önünden sanayiye giderken de.

    Böyle çalıştığını bilmek büyük nimet.

    Alıntıları Göster
    Lpg olmasa yolda kalmıştınız bununla geçmiş olsun. Ek bir bilgi vereyim BRC ve bazı sistemlerde lpg ile çalıştırmanın bi sınırı var BRC de 5 kereden sonra sıfırlama yaptırmanız lazım cihazla yoksa çalışmıyor. Benim araçta aldesa var herhangi bir sınırı yok




  • 
Sayfa: önceki 435436437438439
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.