Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (407. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.359
Cevap
75
Favori
547.327
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 405406407408409
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hatırlayan varsa bir ara kule gergisi almak istiyordum. Orjinal bakıyordum ama yurtdışından kargosu vergisi falan derken 1600-1700 lirayı buluyordu. Türkiye'de bulmak da ne mümkün. Ben de ilk başta yan sanayi ürünlere karşı olsam da sonunda dayanamayıp CNR'den sipariş verdim ve taktım.
    İlk izlenimlerim olumlu. Malzemenin kalitesi gayet güzel, işçilik de iyi. Ama sigorta kutusu biraz sıkıntı oluyor monte ederken, gergi kutuyu aşağı doğru bastırıyor biraz, araya pul falan koyup sigorta kutusunu birazcık aşağı almak lazım.
    Sürüşe gelirsek umarım psikolojik değildir ama beklediğimden daha belirgin bir fark yarattı. Sakin sürüşte bir fark hissedilmiyor ama biraz zorlamaya başlayınca ilk dikkatimi çeken virajlarda arabanın burnu daha stabil, gergin duruyor, direksiyona daha net tepki veriyor. Asıl olay viraj içinde zorlayınca ortaya çıktı. Normalde virajlarda limitleri aşınca nispeten hissiz şekilde kafadan yüzüyordu araba. Bu durum iyileşti, limitleri aştığımda araba belirgin şekilde daha stabil ve daha kontrol edilebilir hale geldi. Limitlerin de bir tık arttığını düşünüyorum.
    Ve yine ilginç şekilde viraj dönerken direksiyonun ağırlığı eskisine göre daha fazla. Bunu tutunmanın artmasına yoruyorum çünkü lastikler yoldan kopunca direksiyon hafifliyor doğal olarak.

    Bunlar nispeten düşük hızlardaki denemelerimin sonucuydu, virajlı otobanda da denedim. Bu yol aşina olduğum ve sık sık kullandığım bir yol o yüzden oluşan farkı rahatça hissedebiliyorum.
    Yine burada ilk dikkatimi çeken yüksek hızlarda (140+) viraj dönerken, viraj sert bile olsa arabanın burnu kendinden daha emin dönüyor. Viraj içerisinde daha stabil oturuyor yola. Daha tam bir uzun yola çıkamadım, çıkınca bu konuda daha iyi yorum yapabilirim.
    Sonuç olarak memnun kaldım diyebilirim. Bu tecrübe ettiklerimin psikolojik olmadığından emin olmak için bir ara gergiyi söküp tekrar deneyeceğim, ondan sonra kesin bir kanı oluşur ama şu an için, verdiğim 450 tl boşa gitmedi diyorum.
     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)


    Almadan önce internette araştırdım ve kimisi hiç bir etkisi olmaz, yeni arabaların şasisi doğal haliyle gayet sıkı derken; bir kısmı da faydasını hemen gördüğünü söylüyordu. O yüzden almadan önce acaba dedim ama düşünürsek volvo aynı yıllardaki s60 ve s80'e standart olarak kule gergisi takmış. s40'a da aksesuar olarak koymuş. Demek ki bir faydasını görmüşler.
    Bir de kule gergisi gibi şasiyi sıkılaştıran elemanlar, yumuşak süspansiyonlu araçlarda (tuning dünyasında bizim arabalar yumuşak sayılıyor) daha fazla etki gösteriyormuş. Beklediğimden daha fazla etkilemesini de buna yoruyorum.

    Yalnız, daha kalın arka viraj demiri ve 195'den daha geniş lastiklerle nasıl bir şey çıkıyor ortaya onu çok merak ediyorum,




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun hocam, iyi yapmışsınız. Ben buralarda o parçadan bulunabileceğini sanmıyordum. Demekki sıfırdan üretiyorlarmış, internet sitelerine baktım s40 yoktu. Demekki ölçüleri ellerinde var, sipariş gelince üretebiliyorlar. Sigorta kutusu için tekrar görüştünüz mü firmayla? Belki ellerindeki ölçü tam tutmuyordur.

    Asıl önemlisi parça görevini yapmış. Direksiyon sertleşse de daha iyi tutuyor olması yeterli. Ön tarafın rijit olması çok keyiflidir, insana güven verir. Fiesta st den hatırlıyorum, ön taraf o kadar iyi tutuyordu ki viraj içinde gaza basarsanız arkası kopuyor ama insana korku vermiyordu. Çünkü biliyorsunuz ki ön taraf izini koruyor.

    Volvoyu tabii ki sürekli öyle kullanacak değiliz ama hızlı virajlarda keyifli olur. Bir de internet sitesinde jant büyütünce de kule gergisi kullanmak lazım demiş, mantıklı bence. Son durumda 16-17 jant, 195 üstü lastik ve kule gergisiyle s40 şahane olur gibi. Acaba arkası için de t4 parçaları falan bulunabilir mi?




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun hocam, ben de uzun zamandır düşünüyordum hatta burada da yazmıştım CNR'i, iyi iş yapıyor kaliteli malzeme kullanıyor.
    Siz sadece ön aldınız değil mi? Ben bagaja da düşünüyorum ama bagajı da yoğun şekilde kullanıyorum, bagajdan kayba değer mi ki?
    Bu arada siz bi Vida yazılımı paylaşmıştınız, hangi sürümü lazımdı bize?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    Hayırlı olsun hocam, iyi yapmışsınız. Ben buralarda o parçadan bulunabileceğini sanmıyordum. Demekki sıfırdan üretiyorlarmış, internet sitelerine baktım s40 yoktu. Demekki ölçüleri ellerinde var, sipariş gelince üretebiliyorlar. Sigorta kutusu için tekrar görüştünüz mü firmayla? Belki ellerindeki ölçü tam tutmuyordur.

    Asıl önemlisi parça görevini yapmış. Direksiyon sertleşse de daha iyi tutuyor olması yeterli. Ön tarafın rijit olması çok keyiflidir, insana güven verir. Fiesta st den hatırlıyorum, ön taraf o kadar iyi tutuyordu ki viraj içinde gaza basarsanız arkası kopuyor ama insana korku vermiyordu. Çünkü biliyorsunuz ki ön taraf izini koruyor.

    Volvoyu tabii ki sürekli öyle kullanacak değiliz ama hızlı virajlarda keyifli olur. Bir de internet sitesinde jant büyütünce de kule gergisi kullanmak lazım demiş, mantıklı bence. Son durumda 16-17 jant, 195 üstü lastik ve kule gergisiyle s40 şahane olur gibi. Acaba arkası için de t4 parçaları falan bulunabilir mi?
    Hocam adamın dükkanı Antalya'daydı, oradan bir s40'tan ölçü aldılar. Sonra geldi İstanbul'a. Yani ölçü direkt bir s40'dan alındı.
     S40 I (1995-2004)

    Aynen ölçünün alındığı s40 buydu ve burada da sigorta kutusuna hafiften basıyor sanki.




  • Hayırlı olsun @nacker hocam.

    Bu arada İstanbul znt nin adı özzey otomotiv olmuş arkadaşlar bilginize. Eşler ayrılmışda ondan mı isimler değişmiş öyle birşey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben daha önce CNR'nin facebook sayfasında görmüştüm hocam bizim s40'lara yaptığını oradan biliyorum. goodorevil hocam da fotoğrafını bulmuş zaten. Aynen sitelerinde yok ama büyük ihtimalle güncel değil site. Ben direkt kendisiyle iletişime geçtim, 1 günde yapıp gönderdi.
    Sigorta kutusu için görüşmedim benim düşüncem gerek de yok çünkü montaja engel bir durum değil pek. Bugün tekrar kontrol ettim, gergiyi yerine vidaladığınız zaman sigorta kutusunun kapağını açmak mümkün değil. Yerinden kıpırdatamıyorsunuz bile belirgin şekilde bastırıyor. Ama bu durum orjinal kule gergisinde bile var. Hatta volvodan orjinal kule gergisi alırsanız yanında sigorta kutusunu bir parmak aşağı monte etmeye yarayan bir aparat da geliyormuş.

    Direksiyonun sertleşmesi kesinlikle daha iyi oldu çünkü araba daha fazla güven veriyor. Bir de sertliğin artması lastiklerin zeminle teması daha iyi sağlandığından kaynaklandığı için, tutuş da iyileşmiş oluyor doğal olarak.(şehir içindeki sertlik pek değişmedi, bu sadece yüksek hızlarda ve viraj alırken artan bir sertlik).
    Ben de sürekli performanslı gitmiyorum özellikle arabada başkaları varsa. Ama sakin sürüşüm de 110-140 arası. Güvenli yollarda da en fazla 150 falan. Sakin kullanışta pek bir fark yok ama ne zaman viraj beklediğinizden daha keskin çıkıyor, o an etkisini hissetmeye başlıyorsunuz.

    Bu arada bugün arabada 5 kişiyle eskişehir yaptık. Kesinlikle arabanın ön tarafında bir şeylerin değiştiğini fark ettim. Malum arkada 3 tane iri kıyım insan oturduğunda arabanın kafası biraz dalgınlaşıyor. Virajlarda falan direksiyon daha erken yüzmeye başlıyor. Yer yer biraz zorladım, tam olarak anlatmam gerekirse; gergiden önce arkada ağır yük olunca virajlarda arabayı tabiri caizse arka taraf yönetiyordu ve arkanın çökmesinden dolayı direksiyon hissi gevşiyordu biraz. Virajlarda arkadan ittiğini net hissedebiliyordum. Gergiden sonra bu his arabanın ortasına kaydı. Arkadaki yüke rağmen virajda zorlayınca araba daha itaatkar davranıyor direksiyonuma ve eskisi gibi arka ağırlıklı değil biraz daha bütün olarak dönüyor.

    Şimdi yarın da bursa tarafına yolum var, oraların virajı da bol. Gitmeden önce gergiyi söküp öyle gideceğim, dönüşte geri takacağım. Arabadaki değişimin plasebo etkisi olmadığından emin olmak istiyorum. Eğer aynı tecrübeyi doğrularsam hepinize tavsiye edeceğim gergi takmanızı. Ama şu ana kadar ki izlenimimi soracak olursanız, bu arabaya gergi lazım. Şasileri daha iyi olmasına rağmen s60 ve s80'e gergi koymuş volvo, aklımdaki ilk soru işaretini de bu doğurdu esasında.

    @goodorevil evet hocam sadece ön aldım. Arka taraf hiç aklıma gelmedi doğrusu. Ama kime sorsam bana ilk arka viraj demirini güçlendir, ondan sonra yay-coilover işine en son da gergiye girmemi söyledi. Yay-coilover beni aşar 1.8 motora da saçma olur zaten. Daha kalın arka viraj demirini de kolayca bulamadım. Ben de gergi alayım madem dedim.
    Arka tarafa ben şimdilik gerek görmüyorum açıkçası, sadece ön taraf bile fazlasıyla memnun etti. Bir de bizim araçların arkası stok haliyle bile gayet yeterli, asıl sıkıntı önden çeker olduğu için ön tarafta.
    Ben bir sonraki iş olarak arka viraj demiri ve güzel bir lastik koydum listeme. standart süspansiyonda viraj demiri 13 mm. T4'lerde 16 mm. Malezya'da bir firma yapıyor 19 mm her şeyi dahil 1600 tl'ye falan geliyor. CNR'ye sordum yaparız ama bizde standart 24 mm dedi, fiyatı da 2400 tl, bana çok geldi.
    Araştırdığıma göre arka viraj demirini aşırı kalınlaştırmak hem stok süspansiyon ve şasiyi çok zorluyor (demirin bağlantı braketlerini şasiden kopartanlar bile varmış) hem de sürüşü zorlaştırıyor. Arka viraj demiri kalınlaştıkça arabanın arkadan kayması kolaylaşıyormuş, bunun aşırısı da günlük kullanımda riskli geliyor bana. Sonuçta arabayı kullanan tek ben değilim. O yüzden bulabilirsem t4'lerdeki 16 mm'lik demirden takacağım olmazsa 19 mm düşüneceğim. Parçacılarla falan iletişime geçmeye başladım sıfır olarak bulabilir miyiz diye.

    Arkaya gergi takınca bagaj halısında delik açılıp oradan uzatılıyor. Bagajı ufaltmaz ama büyük eşyaları(valiz vs.) sığdırmak sıkıntı olabilir. Gerçi söküp takması da kolay. Düşünülebilir tabii eğer fiyatı ön taraf ile benzerse.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Vida sorusu gözden kaçmış. Bizim araçlar iki versiyonda da var. Ben torrent'ten bulup indirmiştim 2010D sürümü(kickass idi sanırım). Bir de 2011A sürümü var onun farkı Türkçe dil seçeneği de var ama ben çevirisini beğenmedim. Çok anlatım bozukluğu var.
    Bunun dışında aradaki fark 2010-2011 model araçları bağlıyor onun da bizle alakası yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 21 Ağustos 2019; 23:34:35 >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam LFS'de süspansiyon ayarları ile bayağı haşır neşir olmuştum. Orada bir tane önden çeker 1.9 turbo bir araba var, Astra Bertone'a benzetilmiş ama S40 T4 olarak kabul etmek de mümkün. Öyle bir dengesi vardı arabanın.

     S40 I (1995-2004)


    Arka "Anti Roll Bar" sertliğini maksimuma çıkartınca her virajda arkası buzdaymışçasına kayıyordu. Arkanın sertliğini haddinden fazla artırmak kesinlikle yol tutuşu kaybettiriyor. Sanırım az bir şey salınması gerekiyor. Hatta önden çeker arabayla drift yapa yapa geziyordum çünkü arkası durmuyordu arabanın.



    Benim çekincem şu oldu, şimdi bizim s40'ı zorlayınca kaysa da bir bütün olarak kayıyor ya, önler dirayetli olursa arka açmaya başlar mı? Arka gergi ile yine bir bütün olarak kayma eğilimine girer mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Vida sorusu gözden kaçmış. Bizim araçlar iki versiyonda da var. Ben torrent'ten bulup indirmiştim 2010D sürümü(kickass idi sanırım). Bir de 2011A sürümü var onun farkı Türkçe dil seçeneği de var ama ben çevirisini beğenmedim. Çok anlatım bozukluğu var.
    Bunun dışında aradaki fark 2010-2011 model araçları bağlıyor onun da bizle alakası yok.
    2014-2018 falan da buldum da hepsi oluyor mu yoksa 2010 falan mı bulmam lazım?
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Kule gergisi doğrudan süspansiyon parçası değil aslında. Eğer viraj demirini değiştirsek mutlaka dediğiniz gibi arabanın dengesi tamamen değiştirir. Ama gergi süspansiyondan çok şasiyi sıkı tutmaya, dolayısıyla yatmalarda vs. süspansiyonun ve lastiğin olması gereken açılarda kalmasına yardımcı oluyor. Yani bir nevi nötrleştiriyor denebilir, sonuçta araba viraj esnasında ideal duruşa(şasi esnemesi vs. olmaksızın) biraz daha yakınlaşmış oluyor.
    Ben gergiden sonra aracı dibine kadar zorlama imkanı bulamadım henüz, ama bir kaç yerde ufaktan kaydırdım ve eskisine nazaran daha tatlı kaydı diyebilirim. Öyle dengenin bozulması vs. hiç hissetmedim. Hatta tam aksine arabaya daha hakim hissettim, kayma esnasında daha tahmin edilebilir davrandı. Çok dikkat etmedim ama kayma limiti de biraz arttı gibi geliyor bana. Hatta belki çok kaydıramamamın sebebi de bu olabilir. Yarından sonra daha kesin bir yorum getirebilirim bu duruma.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Kule gergisi doğrudan süspansiyon parçası değil aslında. Eğer viraj demirini değiştirsek mutlaka dediğiniz gibi arabanın dengesi tamamen değiştirir. Ama gergi süspansiyondan çok şasiyi sıkı tutmaya, dolayısıyla yatmalarda vs. süspansiyonun ve lastiğin olması gereken açılarda kalmasına yardımcı oluyor. Yani bir nevi nötrleştiriyor denebilir, sonuçta araba viraj esnasında ideal duruşa(şasi esnemesi vs. olmaksızın) biraz daha yakınlaşmış oluyor.
    Ben gergiden sonra aracı dibine kadar zorlama imkanı bulamadım henüz, ama bir kaç yerde ufaktan kaydırdım ve eskisine nazaran daha tatlı kaydı diyebilirim. Öyle dengenin bozulması vs. hiç hissetmedim. Hatta tam aksine arabaya daha hakim hissettim, kayma esnasında daha tahmin edilebilir davrandı. Çok dikkat etmedim ama kayma limiti de biraz arttı gibi geliyor bana. Hatta belki çok kaydıramamamın sebebi de bu olabilir. Yarından sonra daha kesin bir yorum getirebilirim bu duruma.
    Tamamdır hocam ben Cuma günü bi sanayiye gideyim, ön takım kontrolü yaptıracağım rotiller bozulmaya başladı galiba, bir de viraj demir lastikleri bozuk. Ondan sonra bir de lastik supaplarına baktıracağım. Ondan sonra Caner ustayı ziyaret ederim. Artık Halkalı'dayım ne de olsa.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Evet Caner usta da İstanbuldaymış artık, Sancaktepe'de sanırım. Orası bana yakın sayılır ama ben İstanbul'da değilim bir süredir o yüzden kargoyla aldım. Lastik sübapları çok riskli olabiliyor. Ben daha geçen sene hepsini değiştirmiştim, artık ne kadar kalitesiz bir şey taktılarsa kış sezonu sonunda hepsi dibinden çatlamaya başlamıştı.
    Benim de ufaktan ufaktan parça toplamam gerekecek. Geçen biraz inceledim arka viraj demir lastikleri laçka gibi duruyor. Sol arka tekerden de araba yaylandıkça bir gıcırtı sesi geliyor yağmurlu havalarda. O da denge kollarının birisinin burcundan geliyor sanırım. Hepsini değiştirmek istiyorum ama bir yandan kıyamıyorum da, üstlerinde volvo etiketleri duruyor çünkü.

    Bir de anladığıma göre ön üst amortisör takozlarına tepeden bakınca, amortisör milinin tam ortada durması gerekiyormuş. Benimkiler biraz kayık gibi geldi gözüme. Ayrıca sağ tarafın kauçuğunda, sol tarafa göre daha fazla yukarı-aşağı oynama var köşelerden bastırıp bırakınca. Onlar da gidici sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 22 Ağustos 2019; 0:52:18 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    S60 ve s80de fabrikasyon geliyor olması çok ilginç geldi bana, vardır bir bildikleri. Durumu çok net anlattınız hocam, ozaman bursa yolculuğu sonrası yorumlarınızı alırız tekrar. Maliyetine değecek anlaşılan, bizler de yaptırırız aynı yere. Bir de bizde lpg tankı tam dolu olduğunda 50-60kg ekstra yük oluyor, hem de arka koltukların da gerisinde. Yani araba boşken bile en geride sağlam bir yük var, faydalı olur kule gergisi.

    Coilover pist kovalanmadığı sürece bence gereksiz. Onun yerine HR, vogtland vs kaliteli marka, max 3cm spor yay daha mantıklı. Yalnız bizim arabalar zaten baya alçak, 3cm ile bile baya bir düşebilir. Ama sürüşü daha da iyileşeceği kesin. Bir de arka viraj demiri hurda bir t4 ten bulunabilir sanki, rağbet gören bir parça olacağını pek sanmıyorum

    Sizin amortisör kulesinde gördüğünüz kayma bende de var. neden olduğunu ve nasıl düzeltileceğini bilmiyorum ama rot ayarında sorun haline geliyor. Bir türlü düzgün ayar yapılamıyor. Son gittiğim rotçu alt salıncağın değişmesi gerekebileceğini söylemişti, öylece bıraktım, şimdilik birşeye engel olmuyor.

    Son olarak sibopları çelik olanlardan taktırmıştım, 4 yıl oldu sayılır, sorun yaşamadım, öneririm.




  • Benim aracin pcv valfi tikali bunu kendim halletmem lazim.

    Bu pcv valfi temizleniyor mu yoksa direkt degisiyor mu ?

    Nacker sen degistirmistni galiba zor bir islem degildir.

    Arabanin yag cubugu surekli havada itekledigim zaman hava filtresinden otme sesi geliyor cektigim zaman ses gidiyor. Yag dolum kapagini cikardigimda vakum yapmiyor ve bu aralar yag eksiltiyor hepsi bunun sebebi muhtemelen.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Muhtemelen pcv tıkanmıştır hocam. Aslında pek kolay değil, emme manifoldunun sökülmesi gerekiyor. Sanırım manifold sökülmeden alttan da bir şekilde değiştiriliyor ama 2 türlü de biraz işçilik var gibi duruyor. @nacker kendi değiştirdiği için daha iyi açıklar.

    Ben 3-4 ay önce değiştirdim, manifold söküldü vs. tüm hortumlar, conta vs. yetkili servisten alındı, sadece parça maliyeti 500ü geçmişti diye hatırlıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    Muhtemelen pcv tıkanmıştır hocam. Aslında pek kolay değil, emme manifoldunun sökülmesi gerekiyor. Sanırım manifold sökülmeden alttan da bir şekilde değiştiriliyor ama 2 türlü de biraz işçilik var gibi duruyor. @nacker kendi değiştirdiği için daha iyi açıklar.

    Ben 3-4 ay önce değiştirdim, manifold söküldü vs. tüm hortumlar, conta vs. yetkili servisten alındı, sadece parça maliyeti 500ü geçmişti diye hatırlıyorum.
    Manifoldu 3 ,4 vida tutuyor zor olmasa gerek nacker kendisi yapti diye biliyorum onunki catlakti degistirmisti . Diyafram vs yoksa icinde temizlenebilir diye dusunuyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    İçinde diyafram tarzı bir şey var hocam, vakum hortumunun takıldığı yuvarlak çıkıntının içinde. Bir de temizlemesi ne kadar kolay olur bilemiyorum. Veya ne kadar sağlıklı olur tartışılır. En kolay yolu komple yenisini takmak. HOrtumlar da kontrol edilir, çatlak falan varsa değiştirirsiniz. Kartere açılan kanallara da mutlaka dikkat edin.
    Değiştirmesi zor değil ama zaman alıyor. Emme tarafına bağlı her şeyi çıkartmanız gerek. Vakum hortumları, benzin hortumu araçta LPG varsa onun hortumları vs. çünkü manifoldun komple çıkması lazım. Ondan sonrası nispeten kolay.
    Manifoldu silindir kapağına bağlayan 6 veya 7 tane vida olması lazım 10 mm. Direksiyon pompasına bağlanan bir braket var o da 13 mm idi sanırım. Bir de manifoldun altında, kartere doğru bir braket daha var o da 13 diye hatırlıyorum ama ona erişmek zorluyor biraz. Manifolt vidaları için uzatma ara kolu şart ama. Alttaki braketi sökmek için de ya kovan anahtar(vidaya yerleştirip deliğinden tornavida geçirip çeviriyorsunuz, T'siz T kol gibi.) ya da boyu kısa bir cırcır anahtarı lazım. Ben 12-13 mm kovan anahtar kullandım.
    Yağ çubuğunu da çıkarmanız gerek o da 10 mm. Geri kalanı hortumlar vs. Ondan sonra manifold olduğu gibi elinize geliyor zaten. PCV kutusunun vidaları nasıldır bilmiyorum ama, ben sadece hortumu değiştirmiştim kutuyu ellemedim.

    Eğer yer ve zaman müsaitse kendiniz uğraşabilirsiniz ama bunun da şöyle bir riski var. İlk defa siz açıyor olacaksınız, beklenmedik bir hortum veya conta zarar görürse parça bulana kadar araba olduğu yerde yatacak. Ben sökerken böyle bir sıkıntım yoktu çünkü zaten öncesinde her şey usta tarafından değişmişti, sadece yeni manifold contası almam yetmişti.
    Ama mesela araba bir kaç gün lazım değilse neden olmasın, tavan döşemesi söküp toplamaktan daha basit bile olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 22 Ağustos 2019; 17:27:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    İçinde diyafram tarzı bir şey var hocam, vakum hortumunun takıldığı yuvarlak çıkıntının içinde. Bir de temizlemesi ne kadar kolay olur bilemiyorum. Veya ne kadar sağlıklı olur tartışılır. En kolay yolu komple yenisini takmak. HOrtumlar da kontrol edilir, çatlak falan varsa değiştirirsiniz. Kartere açılan kanallara da mutlaka dikkat edin.
    Değiştirmesi zor değil ama zaman alıyor. Emme tarafına bağlı her şeyi çıkartmanız gerek. Vakum hortumları, benzin hortumu araçta LPG varsa onun hortumları vs. çünkü manifoldun komple çıkması lazım. Ondan sonrası nispeten kolay.
    Manifoldu silindir kapağına bağlayan 6 veya 7 tane vida olması lazım 10 mm. Direksiyon pompasına bağlanan bir braket var o da 13 mm idi sanırım. Bir de manifoldun altında, kartere doğru bir braket daha var o da 13 diye hatırlıyorum ama ona erişmek zorluyor biraz. Manifolt vidaları için uzatma ara kolu şart ama. Alttaki braketi sökmek için de ya kovan anahtar(vidaya yerleştirip deliğinden tornavida geçirip çeviriyorsunuz, T'siz T kol gibi.) ya da boyu kısa bir cırcır anahtarı lazım. Ben 12-13 mm kovan anahtar kullandım.
    Yağ çubuğunu da çıkarmanız gerek o da 10 mm. Geri kalanı hortumlar vs. Ondan sonra manifold olduğu gibi elinize geliyor zaten. PCV kutusunun vidaları nasıldır bilmiyorum ama, ben sadece hortumu değiştirmiştim kutuyu ellemedim.

    Eğer yer ve zaman müsaitse kendiniz uğraşabilirsiniz ama bunun da şöyle bir riski var. İlk defa siz açıyor olacaksınız, beklenmedik bir hortum veya conta zarar görürse parça bulana kadar araba olduğu yerde yatacak. Ben sökerken böyle bir sıkıntım yoktu çünkü zaten öncesinde her şey usta tarafından değişmişti, sadece yeni manifold contası almam yetmişti.
    Ama mesela araba bir kaç gün lazım değilse neden olmasın, tavan döşemesi söküp toplamaktan daha basit bile olabilir
    Yer konusunda problem yok arabayi sabitlerim biryere artik :) conta degisecek muhtemelen diyafram varsa temizligi zaten olmaz galiba. Radyator vs sokulmeye gerek var mi yoksa o bosluktan cikar mi acaba. Lpg var malesef muhtemelen 1 saate komple sokerim diye tahmin ediyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Radyatörü sökmeye gerek yok, hatta termostatı ve üst radyatör hortumunu falan da sökmemiştim ben, biraz dar oldu çalışma alanı ama halledebildim.
    Dikkat etmeniz gereken manifoldun vidalarını çok sıkmayın. Hepsi aluminyum bir şeye vidalandığı için (silindir kapağı vs.) elle gittiği yere kadar çevirip üstüne anahtarla az bi sıkılamak yetiyor.
    Ben benzinde yaklaşık 1 saate sökmüştüm. LPG en fazla 30 dk fark ettirir herhalde. Ama bütün öğleden sonramı almıştı hava kararana kadar. Söktüklerimi temizleye temizleye gitmiştim gerçi.
    Vidaları. bütün hortumları ve gaz telini, kelebek pozisyon sensörünü, rölanti valfinin ve hararet müşürünün soketini çıkardıktan sonra kendinize ve sağa yukarı doğru kaldırabilirsiniz. Ben öyle çıkarmıştım. Hava filtresine giden hortumu manifold ile birlikte çıkarmanızı öneririm, rölanti valfine giden ufak hortum genelde çok gevrekleşmiş oluyor,çıkarmaya çalışırken çatlayabilir.

    Ha bir de manifoldun tam ortasından geçip üst kapaktaki hava çıkışına giden PCV hortumu var. Onu da sökmeniz gerek üst taraftan. Onun manifoldun ortasındaki boşluktan geçmesi gerekiyor, o biraz etrafa takılıp sinir edebiliyor özellikle yardım edip tutacak birisi yoksa.
    PCV kutusundan manifolda giren U hortumu geri takması da ugraştırıyor biraz. Uçlarını hafifçe yağlamanız faydalı olabilir.

    Sadece bir kaç foto çekmişim maalesef, aşağıya ekliyorum.
     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Radyatörü sökmeye gerek yok, hatta termostatı ve üst radyatör hortumunu falan da sökmemiştim ben, biraz dar oldu çalışma alanı ama halledebildim.
    Dikkat etmeniz gereken manifoldun vidalarını çok sıkmayın. Hepsi aluminyum bir şeye vidalandığı için (silindir kapağı vs.) elle gittiği yere kadar çevirip üstüne anahtarla az bi sıkılamak yetiyor.
    Ben benzinde yaklaşık 1 saate sökmüştüm. LPG en fazla 30 dk fark ettirir herhalde. Ama bütün öğleden sonramı almıştı hava kararana kadar. Söktüklerimi temizleye temizleye gitmiştim gerçi.
    Vidaları. bütün hortumları ve gaz telini, kelebek pozisyon sensörünü, rölanti valfinin ve hararet müşürünün soketini çıkardıktan sonra kendinize ve sağa yukarı doğru kaldırabilirsiniz. Ben öyle çıkarmıştım. Hava filtresine giden hortumu manifold ile birlikte çıkarmanızı öneririm, rölanti valfine giden ufak hortum genelde çok gevrekleşmiş oluyor,çıkarmaya çalışırken çatlayabilir.

    Ha bir de manifoldun tam ortasından geçip üst kapaktaki hava çıkışına giden PCV hortumu var. Onu da sökmeniz gerek üst taraftan. Onun manifoldun ortasındaki boşluktan geçmesi gerekiyor, o biraz etrafa takılıp sinir edebiliyor özellikle yardım edip tutacak birisi yoksa.
    PCV kutusundan manifolda giren U hortumu geri takması da ugraştırıyor biraz. Uçlarını hafifçe yağlamanız faydalı olabilir.

    Sadece bir kaç foto çekmişim maalesef, aşağıya ekliyorum.

    Bilgiler icin tesekkurler.sanayide oldugum icin pek problem yasamam diye dusunuyorum lpg 30dk surecek birseyi yok en fazla 5dk surer o kadar zor degil enjektorleri sokmek.ben en iyisi contayida pcvyide degistireyim hic ugrasmadan . Termostati da sokecegim zaten ordan kacak var hafiftem sivi conta uygulayacagim. U boru zaten baya problemli siz degistirmistiniz onuda oyle hatirliyorum.Tesekkurler tekrardan.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 405406407408409
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.