Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (194. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
517.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 192193194195196
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Ama 4.buji 1 ve 2'ye göre çok daha turuncumsu, niye öyle olduğunu çözemedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Hocam performans kıyaslamasını en iyi hızlanma süreleri ile yaparız.

    car scanner diye bir obd uygulaması var 0vz diye birisi yapmış. Bu uygulamada hızlanma ve fren ölçümünü istediğiniz şekilde ayarlayabiliyorsunuz. 0-100, 80-140 gibi. Farklı farklı ölçümler ayarlayıp düz bir yolda benzine alıp 0'dan 160-165 civarına hızlanma denemesi yaparsanız elinizde karşılaştıracak somut veriler olmuş olur.

    Yalnız bu uygulama hızı gerçek değeriyle veriyor, kadrandakinden daha az gösteriyor. Kadranda 0-100 gözükürken gerçekte 0-96 falan ölçmüş oluyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iyi haftalar herkese,

    haftasonu 3 kişi+bagaj dolu halde çanakkale yolculuğu yaptım, gidişte benzinle gittim, biraz sevinsin araç diye planım 90-100 civarı gidip tüketimi denemekti, ama istediğim saatte evden çıkamayınca plan iptal oldu. 110 civarı giderken 6,5-7lt arasında gezen ortalama, yolculuk sonunda 7,7 ile kapandı. ama ortalama hızım tam 100km idi, nasıl bir tempoyla gittiğimi siz anlayın


    @nacker, 3. silindir zengin de, 4. buji fazla kavrulmuş gibi duruyor. fotodan yanlış anlamadıysam, 4. silindir çok ısınıyor, bu da fakir demek. enjektörlerin kalibrasyonu bozulmuş gibi duruyor, daha önce hiç yaptırmadım ama doğru adresi bulursanız kolayca hallederler sanıyorum.

    ben de birşey soracağım klima ile ilgili, gazı geçen sene kaliteli biryerde komple yenilettim, ama bu hafta gene iyi soğutmuyor gibi geldi. temizlenmesini önerdiğiniz elektronik devre yüzünden tam soğuğa alsam bile tepki vermiyor olabilir mi?




  • Hocam uygulama var Facile pro dediginiz testler var su performans isi beni oldurecek

    1.8 arac sahibi arkadaslara denetecegim yuksek viteslerde gaza bu kadra tepkisiz olamaz araba suan mehmetemel suphelim maf

    Saglam parca ile denemem gerekiyor 180$ lik parcayi pat diye almayalim

    Acaba bu hava filtresi surekli sicak hava ceke ceke sensoru bozdumu acaba :( ama OBD den veriler geliyor hem sicaklik hem g/s cinsinden

    Ama internette arastirdigim kadari ile supheli maf :(



    Acaba ozel spreyileri alip temizlesemmi emin olmadan yapmak istemiyorum







    Bu ardaa hocam trimport ayari tam yapmazsa isi tam ayarlanmayabilir ama bu %10 ihtimal muhtemelen klima gazindandir rekorlarda ufka bi kacak olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LordMayros -- 24 Nisan 2018; 9:10:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    110 hıza 6.5-7 normal geldi, sonuçta turbolu ve dolu araç.



    Yalnız yeni göstergeler bayağı genç duruyor, yazı fontları ve ibreler özellikle.

    Ama hız kadranı 240'da bitiyor. Eskilerinde 260'da bittiğinden 120 ile giderken dahi araba sanki "ooo bu daha ne ki" dermiş gibi oluyor, ibre tam ortadakeyden yaklaşık 140 gösteriyor.



    O zaman teorim şu şekilde: 3. Silindirin enjektöründe hata olduğundan zengin karışım yapıyor. Oksijen sensörü bunu algılayıp yakıtı sürekli kısmaya çalışıyor. 3. Enjektör yine iflah olmazken en zayıf 4. Enjektör durumu abartıp yakıtı gereğinden fazla kısıyor. Oksijen sensörüne göre hava hoş çünkü 3'te zengin 4'te fakir karışım birbirini bir nevi dengeliyor. 1 ve 2 ise problemsiz olduğundan onlarda bir sıkıntı yok



    Bildiğiniz iyi bir enjektörcü var mı? İnternete biraz baktım ama hep dizel enjektörcüleri gördüm.

    Bir de enjektörlere kalibrasyon olayını ilk defa duydum, nasıl bir işlem yapılıyor?

    Bir kaç yere enjektör fiyatlarını sordum cevap bekliyorum. Ebay'den 3 tane çıkma enjektörü 200 liraya alabiliyorum

    Eğer sıfır çok pahalı gelirse, tamir de olmazsa mecburen çıkma alacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Günaydın Arkadaşlar.
    2001 S40 1.6 Manuel aracımla hız denemesi yaptım fakat 4. vitese kadar 180 km/s yapıyor ve 5. vitese attığımda daha da hızlanmıyordu. Lpg ve Benzin ile deneme yaptım.İkisinde de aynısı oldu. Bunun sebebi nedir acaba?
  • Yasi20 Y kullanıcısına yanıt
    1.6 atmosferik 100hp araba duz yolda 181 demez zaten hocam 180 normal

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yasi20 Y kullanıcısına yanıt
    Vites oranlarından hesaplayınca zaten 4. viteste 180 gibi bir hız yapıyor yani orada sorun yok. 5. viteste tıkanma durumu da çok klişe olacak ama 1.6 motor bu kasaya bir de lpg tankı varken performans sağlayamıyor.
    Bende 1.8 otomatik var düz yolda 4. vitesi 190 gibi bir hızla bitiriyor, 5'e geçip 200'e gelip tıkanıyor. Gerçi o zaman tekleme sorunu vardı ama zaten fabrika verisi 200 km. Daha uzun bir yol olsa belki daha yüksek hızlara da ulaşır ama ona testi yaptığım yolun uzunluğu yetmez.
  • aynen 4.te rahat rahat 180 yapıyor. 5te tıkanıyor kalıyor. normali bu diyorsunuz yani? sormamın sebebi 4te kadar 180 yapıp 5te en azından 200 bekliyor insan :)
  • Yasi20 Y kullanıcısına yanıt
    Sizin aracın fabrika verisi 190. Araca LPG'nin ağırlığı ve yılların yıpranması eklenince biraz daha yavaş kalması makul karşılanabilir.
    Ama yeteri kadar uzun bir yol olursa 200'ü de görürsünüz büyük ihtimalle.
  • anladım teşekkürler
  • Selamlar;
    Eşime sağlam bir araba arıyordum (yeni ehliyet aldı) sanırım Volvo'da karar kıldım. s40 otomatik araç incelerken nelere dikkat etmem gerekir (2000 model düşünüyorum) ve gerçek piyasa fiyatları nedir?
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Sizin niye 90-100 gidemediğiniz belli oldu göstergede ancak 140la gidince birşey anlaşılıyor
    Şaka bir yana ben hala doğru dürüst son hız deneyemedim, ilk dönemlerde arabaya alışamadığım için 5le denemiştim, tabi hızlanması çok zaman almıştı. ama 4le uzamak gerekiyormuş.

    Simetrik olmadığı için kimisi beğenmez ama ben saab göstergelerine hayranım. Şimdi tutup da s40ın içine yakışmazdı ama, bence çok mantıklı ve işlevsel. Hele bir de night panel düğmesi ile, gece sürüşlerinde sadece hız göstergesi 140a kadar ışıklandırılıyordu.

    Sizin durumda eğer gerçekten enjektör sorunluysa, önce tamir yolu, sonra çıkma denemek daha mantıklı. Ben şahsen hiçbir arabamda enjektörle ilgili birşey yaptırmadım, volvocudan öneri almanız daha doğru olur. Tabii bir de sorunun enjektör kaynaklı olduğunu da kesinleştirmek lazım.





  • İyi günler arkadaşlar.
    Benzin depomda yarından fazla benzin olmasına rağmen çeyrek depodan az gösteriyor göstergede. Sebebi ne olabilir? Şamandırayı söktüm ölçü aletiyle ölçtüm çalışıyordu voltaj artıp azalıyordu.
  • imfatalty kullanıcısına yanıt
    Hocam 2001 ve sonrası almanız her konuda daha iyidir. 2001 ve sonrasında koltuk ve perde hava yastığı eklendi, ön hava yastıkları geliştirildi ve şaside ciddi güçlendirmeler yapıldı, tekerlek iz genişliği arttı, motorlar revize edildi, hem içe hem dışa makyaj yapıldı.

    Bazıları 2000 ve öncesi s40'lara S40 1, 2001-2004 arasına 1.5, 2004 ve sonrası yeni kasaya S40 2 diyor, yani aslında aynı araç ama farklı



    Gerçek piyasa değeri sanırım 2001-2002'ler için temiz olanları en az 25'den başlıyor 27-28'e kadar çıkar.

    Otomatik düşünüyorsanız yağı düzenli değişmiş denk gelirse çok daha iyi olur. Şanzıman haricinde motor bakımlarıda düzenli olmalı, bakımları/tamirleri orijinal veya orijinale eşdeğer kalitede parçalarla yapmak şart bu araçlarda. Yan sanayi kalitesiz parçaları hiç mi hiç sevmezler, kısa sürede tekrar yaptırmak zorunda kalırsınız. Orijinal/kaliteli parçalar biraz daha pahalıdır ama bir yaptınız mı gözünüz arkada kalmaz uzun süre(10-15 sene) kafanız rahat olur.



    Zaten 1.6'nın otomatiği yok. En ekonomik otomatik 1.8 motordur. 2.0 biraz daha performanslıdır ama bir tık fazla yakar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 24 Nisan 2018; 17:29:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yasi20 Y kullanıcısına yanıt
    Şamandıranın ölçüm kolu yamulmus olabilir mi? Veya reostanın üzerinde pas falan olabilir. Eve geçince şamandıradan okumanız gereken direnç değerlerini yazarım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O koruyucu kapak vidalari T30 mus :)) ben simdiye kadar heo T25 ile sokmustum T30 lokma aldim sorun yok :))



    Eyvallah nacker hocam

    Bu arada bizim 1.8 de buji kablosu sizde nasil ?
    Krank kasnagi tarafindan

    1. Silindir 4.silindir bobinine
    2.silindir 3.silindir bobinine bagli degilmi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LordMayros -- 24 Nisan 2018; 19:20:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Evet kablo dizilimi o şekilde. Ortadaki iki silindir birbirine bağlı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yasi20 Y kullanıcısına yanıt
    Şamandıranın iki seviye kablosu arasında olması gereken direnç değerleri ss'de mevcut kırmızı ile işaretlediğim tablo.
  • cevaplarınız için çok teşekkür ederim...
    şamandıra problemini çözdüm arkadaşlar. aynı araçtan babamda da var onunkini söküp kendiminki ne taktım ve problem olmadığını gördüm dana sonra kendi şamandıram ile karşılaştırma yaptım ve şamandıra kolunun benim şamandırada daha üste takılı kaldığını farkettim babamın şamandıra ile aynı hizaya getirdim şu an gösterge ortada.
    insan mutlu oluyor benzin göstergesi olduğunda bugune kadar hep aşağılardaydı ve morelimi bozuyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yasi20 -- 25 Nisan 2018; 11:5:35 >
  • 
Sayfa: önceki 192193194195196
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.