Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (191. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
517.110
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 189190191192193
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    varmış masrafları ama genelede bizim arabaların herzamanki problemleri. Yeni yapılmış bakımlısını bulmak lazım ki onlarıda sahipleri pek satmıyor :)

    Benim ön koltuk derileride dikiş yerlerinden açık tam popo altı :) söktürüp diktirmek lazım tekrar ama tutarmı bilmem.

    Bizim arablar taklada iyimiş

    https://www.youtube.com/watch?v=4y1va4BkchQ
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    O zaman eşek niyetine binilmiş bir S40 daha. Motor turbo falan bir şekilde hallolur ama koltuklar, döşemeler kaplamalar direksiyon o kadar kötüyse zaten sadece onlar ufak bir servet tutar.

    Bir de akla şu soru gelir, iç mekanı bile bu kadar hırpalayan binici, motorda/ alt takımlarda ucuza hallolsun diye neler yaptı bilemezsiniz.



    Benim arabayı servise götürdüğümde orada yeni kasa S40 vardı 1.6 dizel. Sahibi biraz sitem etti sürekli arıza çıkarıyor falan diye. Usta hemen yapıştırdı cevabı; sen sanayideki kasaplara arabanın her tarafını kurcalatıp, sonra buraya gelip arabaya niye suç atıyorsun?

    Bize gelen arızalı volvo'ların %80'i dışarıda kurcalanmış oluyor dedi.



    Sonra adamın aracındaki problemi buldular. Araba sol önden kaza yapmış. O kasa s40'ların da ECU'su tam davlumbazın iç-üst kısmında kalıyor. Arabayı dışarıda toplarken ECU'nun kutusunu yerine takmak için bayağı bir zorlamışlar. Sonuç olarak ECU'ya gelen sensör kablolarından birisi kopmuş. Araya ek kablo lehimlediler, şak araba çalıştı.



    Herkese araca yapılanları detaylı şekilde (eğer varsa fotoğraflarla beraber) kaydetmenizi öneririm. İleride satacak olursanız çok büyük bir avantaj olur. Satmasanız bile neyi ne zaman hangi marka ile değiştirdik bilgisi ileride büyük kolaylık sağlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Abi tek yere gitmek arabaya ne yapildigini bilmek onemli



    Bak ben arka krank kecesini acileyetten biyerde degistirttim

    Megerse onun aparati varmis aparatla cakilmasi lazimmis



    Eleman onu neyle cakti ise zarar vermis 1 ay sonra yine basladi yag kacirmaya ayni yerden ,burada suc arabada degil bende :)



    Kismetse bi arada arka disk ve balata degistimi tamamdir



    Sonrdaa ben pazarlari ufak yerleri ile ugrasiyorum zaten



    Ben baktim bu oksijen sensorune 1.275 V olarak görünüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Hocam bu arka krank keçesi şanzıman tarafında kalıyor değil mi? Bunun kaçırdığını nasıl anlıyorsunuz? Motorun arka kısmına komple şanzıman bağlı, kaçırsa bile dışarıdan gözükmez gibi geliyor sanki.
    Aradaki bell housing'e (türkçesini bilmiyorum. manuellerde debriyaj sisteminin, otomatiklerde tork konvertörünün bulunduğu boşluk) dolmaz mı?
  • Hocam motor blogu ile sanzimanin birlestigi kisimdan siziyor

    Ust kisim kontrol edildigindr egzantriklerin orasi temizse tek supheli krank kaliyor

    Zaten sanziman inince kabak gibi cikiyor ortaya sizinti



    Zaten arabanin sol tarafindan yag damlamasi varsa genelde sorun buyuk oluyor :(



    Bubarada bu islemlerin(keçe degisimi) sorun olmasa dahi 100K da bir yapilmasi bence cok yerinde bir bakim



    Bugun arkadasla muhabbet ederken yeni araba aldi 2011 c3 1.6hdi



    Servis 180K ya kadar bakimi yok sadece yga bakimi yapiliyor demis bu hdi motor bu kadar saglammiymis sasirdim valla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Bizim araçların da kullanma kılavuzunda triger kayışı 168 binde bir değiştirilsin diyor. Yani 170k'ya kadar yağ-hava-buji dışında bir bakımı yok. Ama tabii bunlar firmanın önerdikleri. Ben triger kayışını 170 bin km kullanmak istemem açıkçası, 120 bin civarı değişmesi en ideal km diyorlar.

    Mesela bujilerin değişim aralığı 48 bin km, ama 30-35 bin civarı değiştirme taraftarıyım. Aynı şekilde hava filtresinin de değişim aralığı 48 bin km. Ama bizim buralarda o hava filtresi 50 bin km sonra kim bilir ne hale gelir
    Motorun sağlığı ve ömrü açısından son ana kadar beklememek lazım bence.

    Benim araçta bu keçeler daha önce değişti mi bilmiyorum. Ama VVT kasnağı egzoz kasnağına göre biraz daha temiz duruyor, eski sahibinde iken değişmiş olabilir. Kasnağı söktülerse keçeleri de değiştirmişlerdir büyük ihtimalle. Ama krank keçesine dokunulduğunu sanmıyorum. Görünürde hiç bir kaçak yok, tertemiz her taraf.
    Bu keçelerin ömrünü kullanılan yağın kalitesi ve ağırlığı (tabii bir de karter havalandırma sisteminin kondisyonu) doğrudan etkiliyor bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 19 Nisan 2018; 22:10:14 >




  • İllaki degismistir hocam



    Triger degisirken su pompasi ve egzantrik keceleri



    Baski balata degisirken krank keceleri degisir, degismesi gerekir



    Otomatik sanzimanda 270K ya kadar sanziman hic inmedi ise buyuk basari cok duzgun kullanilmis hic olmazsa turbun bakimi felann yapilmistir diye tahmin ediyorum pozisyon salteri oda otomatikte genelde bozulur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    hocam turboyla ilgili bilgiler için teşekkürler, TCV nin çalışma mantığı tam oturmamıştı, şimdi yerleşti. hele turbolarda ecunun işi zor, elli tane sensörden veri topla, basıncı ayarla vs. ayrıca limp mode özellikleri de gayet iyi, muhtemelen krank sensörü harici sensör bozulmasında yolda kalmıyoruz. şu vida çok iyiymiş, roman gibi al oku hala üstüne düşüp kuramadım.

    bahsedilen ilandaki aracı görmedim ama 200k olmadan içi haşat olduysa ya gerçeken berbat kullanışmış, ya da km doğru değil. tavan yaptırırken döşemecilerle haşır neşir olduğum için, (deri koltuk için konuşuyorum), kaplatmak, tamir ettirmek nispeten düşük maliyetli işler. deri koltuk, gerekirse parça değişimi yapıldığı için yenilemesi kolay, kumaş koltukların işi daha zor sanki. bu arada, gerçek volvo derisini kastetmiyorum tabii ki. ben en çok motordaki nordic marka parçalardan korkarım

    ben yaptırdığım tüm işlemleri detayına kadar tutuyorum ama daha çok kendim için, benden sonraki sahibinin bunları önemseyeceğini pek sanmıyorum. kaza-boya varsa onun fotoğrafları daha önemli, malum boya takıntısı. sonuçta araçlarımız 15-20 yaş arasında, alacak kişi büyük ihtimalle volvo hastası olmayacaktır, elindeki paraya alacağı en araba s40 olacağı için tercih edecektir




  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Bildiğim kadarıyla şanzıman hiç inmedi. Ama şöyle bir durum var, eski sahibi sürekli uzun yolda kullanmış. Adam bir senede km'den ötürü 4 kere bakıma sokmuş arabayı.

    Şanzımanın ömrünü en çok kısaltan şey dur-kalk trafik.



    Bu tip şanzımanlarda türbin bakımına gerek yok, yapılabilecek tek şey yağını değiştirip durmak. Bozulursa selenoidler veya valve body falan bozuluyor.
    Pozisyon şalteri de elektro-mekanik bir sistem olduğundan, daha çok şans işi herhalde. Ne kadar çok vites değişimi yapılırsa o kadar eskiyor. Bir de üzerine su falan gelirse işte.


    Bir de bizim otomatik şanzımanların yağını soğutmak için ayrı bir radyatör daha var, klima radyatörü ile su radyatörü arasında. Yani yağın aşırı ısınma gibi bir durumu da olmuyor, bu da ömrünü uzatan bir başka etken.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 20 Nisan 2018; 9:49:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar herkese günaydın. Bu haftasonu hava baya güzel. Ben kendi adıma müsait olacağım, eğer sizlerde müsaitseniz bir buluşma yapsakmı?
    Pat diye oldu ama spontan daha iyi oluyor gibime geliyor bana böyle şeyler :)
    Ne dersiniz?
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Krank sensörünün bozulması da sıkıntı değil hocam, bozulduğu ilk an stop edebilir ama sonrasında egzantrik sensörü yardımıyla piston konumlarını hesaplayıp çalışmaya devam edebiliyor.
    Denedim oradan biliyorum. Sadece krankı söktüm çalıştı. Sadece egzantriği söktüm çalıştı. İkisini de söktüm, tık yok
  • nacker kullanıcısına yanıt
    haha, süper hocam, tecrübe konuşuyor diyorsunuz sensörleri birbirinin yerine alacak şekilde iyi düşünmüşler.

    @yavuz hocam, bu hafta planda istanbul dışı seyahat var. bana uymuyor maalesef. bir dahaki spontan girişimde olacak umarım
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    hehe artık başka zaman ne yapalım. Uzun yolda arabanın keyfini çıkarın bari. Ciğerleri açarsınız
  • şöyle benzinle bir tüketim denemesi yapayım diyorum, kaç aydır benzin görmedi araba
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Bu fiyatlarda hiç gerek yok bence
  • arkadaşlar merhaba,

    pazartesiden beri yollardaydım bugün eve döndüm tekrardan :)

    seyahat ve bikaç ufak iş için yola çıktım toplamda 2000 km yaptım.

    Ankara'dan çıkıp Afyon , Uşak , İzmir , Ayvalık , Çanakkale , Gelibolu , Bandırma , Bursa , Bolu ve sonra tekrardan Ankara yaparak yolu bitirdim :)

    4 gece arabada kaldım yastık ve battaniyeyle gayet rahattım . İhtiyaçları hamam vasıtasıyla giderdim heryerde baya baya gezdim diyebilirim.

    Gece uyuduğumda gece 3 ten sabah 7 ye kadar araba rolantide çalışır haldeydi.

    Tüketim 2000 Km de tam olarak 420 TL. Litre bazlı hesaplama yaparsak ortalama 7,2 Lt lpg ile gezmişim ve buna gece aracın calısması da dahil. Gündüz 13:00 - 17:00 arası klima sürekli aktif haldeydi. Aracımda en büyük eksiğin cruise control olduğuna karar verdim :)

    Ortalama hız olarakta yeri geldi 200 le gittim yeri geldi 50 ye kadar düştüm ortalamam 60 civarıdır muhtemelen çünkü heryerde EDS var :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M_aTRa_X -- 21 Nisan 2018; 0:1:21 >




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Evine hoş geldin :)
    Bence gayet güzel bir ortalama. Demek arabada yatmasan 6,5 filan yakabilirdin ki muazzam olurdu o zaman.
    Sizin araç 2.0 atmosferikti yanlış hatırlamıyorsam. Bizden en az 1 lt daha az yakıyorsun demekki. Kazasız belasız dikkatlice srüşler.
    Ayvalık Çanakkale tarafını özledim. İStanbul'dan çıkamıyoruz artık :(
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Benzine çevirince 6.3 litre falan yapıyor. Gayet güzel bir değer. Demek ki 200'e çıkmayıp rölantide bekletmeseydiniz 6 litreye düşebilirdi.



    Yalnız bu kadar geniş hız aralığında (rölanti-200) bu kadar az yakması biraz ilginç geldi(fakir karışım olabilir?). Özellikle otomatik ise (sadece 2 kişinin motor+şanzımanlarını biliyorum, diğerlerini karıştırıp duruyorum)

    Ama sürekli yüksek hız yapmadıysanız , çoğunlukla 90-100 bandında seyrettiyseniz normal.



    Arabada nasıl yattınız peki, ön koltuğu yatırıp mı , arka tarafta mı? Bir püf noktası varsa öğrenelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bullbaba

    Evine hoş geldin :)
    Bence gayet güzel bir ortalama. Demek arabada yatmasan 6,5 filan yakabilirdin ki muazzam olurdu o zaman.
    Sizin araç 2.0 atmosferikti yanlış hatırlamıyorsam. Bizden en az 1 lt daha az yakıyorsun demekki. Kazasız belasız dikkatlice srüşler.
    Ayvalık Çanakkale tarafını özledim. İStanbul'dan çıkamıyoruz artık :(
    Valla dun iyidim falan yazdim ama pertim cikmis :) ben bi kacamak yapip izin aldim. Biraz stress attim. Arac 1.8 otomatik bu arada

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Benzine çevirince 6.3 litre falan yapıyor. Gayet güzel bir değer. Demek ki 200'e çıkmayıp rölantide bekletmeseydiniz 6 litreye düşebilirdi.



    Yalnız bu kadar geniş hız aralığında (rölanti-200) bu kadar az yakması biraz ilginç geldi(fakir karışım olabilir?). Özellikle otomatik ise (sadece 2 kişinin motor+şanzımanlarını biliyorum, diğerlerini karıştırıp duruyorum)

    Ama sürekli yüksek hız yapmadıysanız , çoğunlukla 90-100 bandında seyrettiyseniz normal.



    Arabada nasıl yattınız peki, ön koltuğu yatırıp mı , arka tarafta mı? Bir püf noktası varsa öğrenelim
    Arka koltukta ilk gun denedim yatmayi orasida rahat ama bacaklar problem oluyor .





    en guzeli on koltugu yatirip yatmak bel bolumune bi yastik kafaya bi yastik gayet rahat oluyor. Gece 3 te buz kesiyo araba calistirmak gerekiyor :) klimayi 1.derecede sicakta actim sabaha kadar yeterli oldu.



    Aracin zaten oksijen sensoru arizali. Arizada isitma devresi yaziyor ama o2 verisi yok , bu sensoru halledip afr ayarina gidecegim.yol ayari hic yapilmadi araca normal lpg ayarinida oksijen sensoru bozulmadan yaptirmistim orda degerler normaldi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 189190191192193
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.