Şimdi Ara

S.E Teknik Servis Meselesi!!!<MUTLU SON> (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
1
Favori
3.182
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: m35

    quote:

    Orjinalden alıntı: _Beta_

    w350i olcak lanet telefonu bir hevesle aldım teknosadan ilk aldığım bozuk çıktı 10 gün içinde onu değiştirdik 2. verdikleri telefonda kapatıyosun açılmıoyo bataryayı çıkarı geri takmak gerekiyo neyse bu telefon 2,5 ay içinde 3 kez telpaya gitti geldi gitti geldi artık sinir diye bişey kalmadı bende en son çare tüketici haklarına güzel bir dilekçe yazdım para iadesi istiyorum diye 1,5 ay sonra haber geldi telefonu bilir kişi incelicek diye götürdük adam a adamın önünde telefon arıza yaptı tamam kardeş ben raporunu yazarım yarın gel al dedi tamam abi dedim ertesi gün gittim adam demezmi telefonda bi hata göremedim ben dedim dün öyle demiyodun ama neyse tamam dedim çıktım dükkandan babamı aradım dedim adam böyle böyle diyo babam bi bana sövdü o telefonda .okmu vardı aldın diye bi taraftanda adama sövüyo neyse akşam üstü gitmiş dükkana demiş böyle böyle güya telefonu oğlana hediye aldım ama hediye oldu eziyet servise gidip gelmekten kullanamadı falan demiş adamda tamam abi lehinize kara yazcam demiş bakalım 15 inde heyet toplancak ne karar çıkcak eğer para iadesi olursa tövbe sony almam gidip nokia 5220 alcam



    arkadaşım çok yanlış düşünüyorsun ;) bunlar diger markalarda olmuyormu sanıyorsun...

    6300ın nekadar saglam oldunu bilirsin heralde... kız arkadasımda 1 yıldır var telefon için 2.kez degişim kararı çıktı...

    ilkinde batarya mefta şimdide tuşlarda arza var ve arza üretim hatası ;)

    1yılın 6ayı serviste geçti sen düşün artık...

    sony ericson inan nokiadan daha saglamdır bunu bitek ben söylemiyorum teknik servisle ugrasan kime sorarsan sor alıcan cevap budur seninki şanssızlık...

    burda s.e nin şuan bi boşluk durumu var olan hersey ondan oluyor... (zaten oda servis sorunu)



    Haklısın her markada oluyo böyle sorunlar s.e nunda sağlam olduğunu biliyorum benim düşüncem sadece w350i üzerinde öyle diğer telefonlara sözüm yok




  • Bugün ilk önce Tüketici Hakem Heyeti'ni aradım tahmin edilebileceği gibi herhangi bir karar çıkmamış.
    Daha sonra ise S.E. müşteri hizmetlerini arayarak durumu tekrar anlattım kesinlikle para iadesi istediğimi üzerine basa basa söyledim.Cep telefon numaramı alarak konuyla ilgili beni arayacaklarını söylediler bakalım arayacaklar mı!

    Bu arada distribütör değişikliği Şubat ayı sonu ile tamamlanmış yeni cihazlar en yakın sürede gelecekmiş.Merak eden arkadaşlar olabilir.
  • Şimdi S.E. den aradılar ücret iadesinin yapılacağını söylediler.Kutu içeriği tüm aksesuarları yanında hediye verilen gps cihazını, fatura ve hesap numaramı verdiğim takdirde en kısa sürede para hesabıma yatırılacakmış.Tüketici Hakem Heyeti'nden henüz bir karar çıkmamasına rağmen böyle birşey beklemiyordum açıkçası.Bakalım süreç nasıl işleyecek buradan konu sonuçlanana kadar yaşanılanları paylaşmaya devam edeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi .:ER_JaNN:. -- 24 Mart 2009; 11:36:30 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Dr.Ali

    Konuyla alakalı olduğu için yazıyorum.

    W810i telefonum var. Kamerasında bir sorun var. Kamerayı açtığımda ortada bir tuş büyüklüğünde siyah yer var. Ölü piksel mi diyorlar ne diyorlar bilmiyorum. Garantisi var. Göndersem hallolurmu sorun acaba? Kullanıcı hatası falan deseler uğraşılmaz.



    Benim de w810i telefonumda da aynı sorun vardı yeni servise gönderdim bekliyorum.
    acaba siz ne yaptınız bı sonuç alabildiniz mi?
  • Arkadaşlar bilginiz olsun Sony Ericsson artık Türkiye ye destek vermiyor. Şuan yasal olarak teknik servisi yok. Sadece geçmişten kalmış cihazlara zorunlu destek veriyorlar.
  • Tüketici mahkemesinden karar çıkmadan para iadesi yapmaları çok iyi, Telpa iyiymiş bu konuda ben KVK da 5 ay uğraşmıştım para iadesi için. Yaşadıklarımı anlatayım çok karşılaşılıyo bu durumla. Öyleki ben para iadesi almaya gittiğimde bile kavga vardı kvk da, adama cihaz değişimi demişler 1 ay oyalayıp eskisini tamir edip vermişler bağırıp duruyodu oda. Ama bağırıp çağırmakla olmuyo arkadaşlar, haklarımızı bilirsek kanuni yollardan kazanırız,tabi turkiyede biraz yavaş işliyo bu mahkeme işleri.

    1-)İlk önce tüketici 30 iş gününün dolmasını bekliyosun, araya bayram tatilide girerse benim gibi 2 ay beklersiniz, cumartesi pazar iş günü sayılmıyor.

    2-)Tüketici mahkemesine başvuruyosunuz, duruşma günü için 2 ay sonrasına gününüzü alıyosunuz.Sıra yoksa dahada erken olabilir, bana 2 ay demelerine rağmen 1 ay sonra aramışlardı.

    3-) Duruşmaya gidiyosunuz karar 15 gün sonra çıkıyo. Birde Servisten 30 iş günü çıkmamasına rağmen telefonu aldığın yerle muhattap oluyosun. Aldığın yer KVK ya başvuracak artık. Sen parasını aldığın yerden alıcaksın diyolar. Aldığın yerde kvk dan alması gerekiyomuş.

    4-)Aldığın yer ödemezse icralık oluyosun.

    vs. vs. vs....

    Bu arada KVK arıyo sizi Elinizde mahkeme kararınız var tabi, telefon değişimi önerilerin de bulunuyo, tabi bu öneriler sizin fatura değerinizden düşük modeller.
    2-3 kere aradılar, kabul etmedim.

    Sonra ben aradım fatura değerinde telefon alıyım bari bu para iadesi işi uzayacak dedim. istediğim aynı markanın modellerini söyledim. Ya bunu kabul edin yada para iadesi dedim. Yine zaman kazanma numaralarına başvurdular tabiki. İşte arayın 1 hafta sonra bakalım model varmı stokta felan filan.
    Bende sabır son haddinde bu arada 5 ay geçmiş, Ne stoğu hanımefendi sanki depoyamı giripte mi arıyosunuz, bakın bilgisayardan söyleyin, Ya verirsiniz yada bidaha aramıyorum kanunı haklarımı kullanıcam deyince, 5 dakka sonra arıycam dedi ve aradı. Ürün stokta bulunmamaktadır para iadesi yapıcaz
    kulaklık, şarz vs getirin dediler. Bu arada bu yedek parçalara iyii bakın bulamadıklarınızdan sağlam para kesiyolar. Benda data koblosu eksikti kesicez dediler ama kesmediler nasıl olduysa.

    Bu arada tüketici mahkemesine başvururken fatuarınız olmalı sizin yada yakınınız adına. Tüketici mahkemeleri kaymakamlıklar yada belediyelerde olur. 700 TL ye kadar kararları mahkeme kararı olarak geçiyor.
    Ayrıyetten tüketici haklarına mail atarsanız sizi arıyorlar ve ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.




  • Valla bana para iadesi yapacağız dediler parayı hesapta görene kadar pek bi inanasım gelmiyor ama bakalım yatıracaklar heralde.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Piêr Dé Sans

    Arkadaşlar bilginiz olsun Sony Ericsson artık Türkiye ye destek vermiyor. Şuan yasal olarak teknik servisi yok. Sadece geçmişten kalmış cihazlara zorunlu destek veriyorlar.


    Yasal olarak servisi yok diyosun ama ne hikmetse c902,w302,t700,g705 modelleri yani yeni gelen modeller tekofaks garantili diye satılıyor bu nasıl oluyor. Tekofaksın garantisi varsa serviste vardır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yakamoz40


    quote:

    Orjinalden alıntı: Piêr Dé Sans

    Arkadaşlar bilginiz olsun Sony Ericsson artık Türkiye ye destek vermiyor. Şuan yasal olarak teknik servisi yok. Sadece geçmişten kalmış cihazlara zorunlu destek veriyorlar.


    Yasal olarak servisi yok diyosun ama ne hikmetse c902,w302,t700,g705 modelleri yani yeni gelen modeller tekofaks garantili diye satılıyor bu nasıl oluyor. Tekofaksın garantisi varsa serviste vardır.



    aynen yaa benim telefonda eko gurup garantili ama nereye götüreceğimi bilmiyorum eko gurup aradım veb sitesine baktım ama sony ericsonları tamir etmiyorlarmış ee benim telefonun garantisi bitmedi daha bu nasıl iştir anlamadım valla :S




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Piêr Dé Sans

    Arkadaşlar bilginiz olsun Sony Ericsson artık Türkiye ye destek vermiyor. Şuan yasal olarak teknik servisi yok. Sadece geçmişten kalmış cihazlara zorunlu destek veriyorlar.



    sen de sony ericsson ülke müdürüsün heralde :D nasıl destek vermiyor nereden duyup yazıyosunuz bunları?? genpa ve asya telekom şu anda full servis veriyor telpa da level 2'ye kadar servis sağlıyor. yasal olmadan teknik servis hizmeti vermesi mümkün değil zaten. ayrıca piyasaya yeni ürünleri çoktan geldi. bunların satılabilmesi için garanti verebilmelisin, garanti için anlaşmalı teknik servisin olması gerekir.

    neyse gelelim sony ericsson'da yaşanan teknik servis sorunlarına!! asya telekom ki eskiden hepsine taş çıkarırdı çok iyi bir servisti ancak şahıs firması olduğundan git gide küçüldü ve çetin piyasa koşullarında sadece ankarada ve istanbul bayrampaşa'da yerleri var. izmir ve ist altunizade kapandı ve sanırım antalya da kapandı. genpa ise ağırlıklı yükü çeken teknik servis. çok eskiden beri bu böyle ve devam edecek.

    türkiyede genelde üreticiler doğrudan teknik servis hizmeti vermiyorlar. teknik servis hizmetleri sözleşmeler doğrultusunda distribütörler tarafından sağlanıyor. ve teknik servis için lisans almanız gerekiyor ki telpa bu işi beceremediğinden sadece level 2'ye kadar servis verebiliyor. değişim kararları ücret iadesi gibi şeylere bakamıyor ve telefonun içini açamıyor. bu gibi durumlarda direkt olarak genpa'ya yönlendiriyor.

    genpa ne yapıyor?? örneğin arkadaşın problemi gibi problemler o kadar sıklıkta yaşanmaya başladı ki bu tamamen genpa'nın sorumluluğundadır.

    neden?? çünkü piyasaya çıkan ürünlere 5 yıl boyu yedek parça sağlanması gerekiyor. ayrıca satılan her telefon için ortalama 5 yıl kadar da swap dediğimiz değişim cihazları tedarik etmeleri gerekiyor. swap cihazlar yurt dışından geliyor ve kutusuz oluyorlar. pil kapaından bataryasına kadar hiç bir şey bulunmuyor ve telefon maliyetinden çok daha düşük maliyetlerle geliyorlar. tabi gelmesi için genpa'nın bunlardan sipariş vermesi gerekiyor.

    konudaki gibi bir durumda ne oluyor?? genpa değişim kararı verdiği cihazlar için yurt dışından talepte bulunuyor. bu cihazların gelmesi ve gümrükten girmesi ve telekomünikasyon kurumuna kaydedilmesi gerçekten çok uzun zaman alıyor. bu sebeple değişim karaı verilen müşteri deliriyor sabır taşı da olsa çatlıyor. genellikle mahkeme kararları ile ücret iadelerini alıyorlar. ama bu süreç de en az swap cihazın gelmesi kadar uzun sürüyor. ayrıca tüketici heyetleri para iadesinin, satın almış olduğunuz yerden yapılması gerektiğini söylüyor. mahkemeye verilen yerler satın aldığınız yerler oluyor. teknik servisler üreticiden satıcıya herkesi olumsuz etkiliyor. parayı ise aslında genpa sony ericssondan alarak bu satın almış olduğunuz noktalara ulaştırıyor şeklinde işliyor.

    suç sony ericsson da mı?? değil. sony ericsson konudan haberdar olunca ücret iadesi için elinden geleni yapıyor. ancak genpa yüzünden iyice zor duruma düştükleri için de her cihazın değişim ya da ücret iadesi gerektirip gerektirmediğini bilmek istiyorlar çünkü swap cihaz ile edilecek zararın yaklaşık 3 katından bahsediyoruz burada. normalde müşteri memnuniyeti adına swap yöntemi olmasına karşın genpa bu işe para yatırmak istemiyor bu sorunlar hep bu noktada çıkıyor. genpa nasılsa bana giren çıkan yok diyor olan sony ericsson marka algısına oluyor!! şahit olduğum o kadar çok olay var ki sony ericsson ücret iadesi yapılsın müşteriye diye tepindiği halde genpa çooook ağırdan alıyordu.

    diğer servislerde de bu böyle mi?? malesef evet böyle. sadece nokia ve samsung'un pazar payları yüksek olduğundan ötürü biraz daha subvanse edilebiliyor swap cihazları belli miktarlarda geliyor ama piyasadaki talebi karşılayamadığı için onlarda da çokça bu gibi sorunlar sıklıkla yaşanıyor.

    sonuç olarak teknik servis bir elektronik cihaz almak için en önemli unsurlardan birisi. çünkü hiç biri hiç bozulmayacak diye bir şey yok. bozulduğu zaman verilen hizmet önemli. samsung bir ara teknik servis konusunda esti geçti ve satıcılar telefonları beğenmese bile müşterilerine deli gibi önerdiler. çünkü en az uğraştıran iş en güzel iştir. böylelikle pazar payında da önemli bir rakam elde etmiş oldu.




  • Ben sadece bildiğimi yazdım. Tekofaks ın anlaştığını bilmiyorum. Tekofaks ın sitesinde de öyle bir ibareye rastlayamadım zaten.
  • tekofaks, vegatel ve bright star olmak üzere 3 distribütörle çeşitli mağazalarda her geçen gün artarak ve yeni modeller eklenerek satışa çıktı. dün itibari ile c510 da portföye eklenmiş.
  • Arkadaşlar konuda bazı gelişmeler var paylaşmak istedim.

    Şehir dışında okuduğumdan dolayı benden son olarak para iadesi yapacağız ama cihazın bütün parçalarını eksiksiz getirmeniz lazım şeklindeki isteklerini geçen Cumartesi (11 Nisan) gerçekleştirdim.

    Orda Eda Hanım ile görüştüm o anda Sonyericsson'u aramalarını özellikle istedim ancak Cts olması sebebiyle S.E de kimse yoktur dedi ben sizi Pztsi arayacağım dedi.Beni Pztsi arayan olmadı.

    Bugün az önce de tüketici hakem heyetine başvurumun sonucu geldi normal olarak para iadesinin yapılması kararı çıkmış.

    Şimdi S.E u aradım bana yardımcı olan bayan şu anda meşgulmüş birazdan size dönelim dediler.Bir tek o bayana güveniyorum zaten bakalım ne zaman paramızı alabileceğiz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: .:ER_JaNN:.

    Arkadaşlar konuda bazı gelişmeler var paylaşmak istedim.

    Şehir dışında okuduğumdan dolayı benden son olarak para iadesi yapacağız ama cihazın bütün parçalarını eksiksiz getirmeniz lazım şeklindeki isteklerini geçen Cumartesi (11 Nisan) gerçekleştirdim.

    Orda Eda Hanım ile görüştüm o anda Sonyericsson'u aramalarını özellikle istedim ancak Cts olması sebebiyle S.E de kimse yoktur dedi ben sizi Pztsi arayacağım dedi.Beni Pztsi arayan olmadı.

    Bugün az önce de tüketici hakem heyetine başvurumun sonucu geldi normal olarak para iadesinin yapılması kararı çıkmış.

    Şimdi S.E u aradım bana yardımcı olan bayan şu anda meşgulmüş birazdan size dönelim dediler.Bir tek o bayana güveniyorum zaten bakalım ne zaman paramızı alabileceğiz.



    Bu kadar kısa sürede vericez demelerinde vardı zaten bi gariplik, inşallah alırsın paranı. Vermek zorunda olduklarını bildikleri halde neden uğraştırıyorlar anlamıyorum, aslında anlıyorum. Hiç uğraştırmadan verseler bu sefer herkes para iadesi ister düşüncesiyle işi yokuşa sürüyolar. Biraz sabır göstermekle yeterli sonuç lehimize olur.

    Bekliyoruz olumlu haberlerini.




  • hocam birşey danışmak istiyorum.. ben asyatelekom a bağlı kaldım w580i yüzünden bu 3. w580i'm bunu asya telekom dışında nereye verebilirim.. ??
  • Valla S.E ye güveniyorum,bana işi yokuşa süren Genpa gibi geliyor.Ama ne olursa olsun paramı kuruşu kuruşuna alacağım.

    @Bekomu Genpa'ya verebilirsiniz ama Asya Telekom'dan daha mı iyidir daha mı kötüdür bilemem.
  • alırsın paranı hocam ama biraz nazlı olurlar ama kaz gelcek yerden tavuk esirgemezler
  • 16.04.2009 tarihi itibariyle para hesabıma yatırılmış.
  • kurtuldun sonunda.gözün aydınuğraştığına değdi
  • Hayırlı olsun arkadaşım, buda örnek olsun herkese.

    Haklarımızı bilelim ve sonuna kadar savunalım.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.