Ryzen 5000 işlemciler tanıtılacak az kaldı 2600'den direkt geçiş yaparsınız. |
Ryzen 5 2600 ile 3060ti veya 3070 (3. sayfa)





-
-
Ya aslında 1k 2k muhabbeti hep yanlış kullanılıyor. Uhdye 4k denildiğinden 1440p ye 2k diyorlar. Lakin fotografçılıkta 4096*2160tır. 2k ise 2048*1080. 1440p ise 2560*1440 olduğundan 2k dan daha yüksek bir çözünürlüktür.
Benim demek istediğim 1080p den 1440p ye geçişteki artışın lineer olmamasının sebebinin işlemci olmasıdır. 1440p de işlemcideki yük ciddi mana da ekran kartına biner bu sebeple zaten çok fps değişimi olmaz eğer kullanılan ekran kartı 2070s civarı ve üzeri bir modelde. Aynı testi birde 1660s ile yaparsan çözünürlükteki artış oranı kadar hemen hemen fps kaybı yaşarsın.
Minimum fpsler konusuna katılıyorum. Ben 3070 gibi gpuya 1440pde iyi bir ram takılmış tune edilmil ve işlemci en iyi şekilde oc edilmiş bir r5 3600 minimumdur. Ancak en doğrusu nedir dersen 10600klı bir sistem toplanması ya da zen 3 beklenip karar verilmesi en doğru seçenek olacaktır.
Saygılar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yüksek çözünürlüklerde ram hızıda ömemlidir enaz 3200 ama 3600mhz önerirm.Bu durumda 3600x kurtarmaya yakın performans verir.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
yo şimdiye kadar driver ile ilgili bi problem yaşamadım hiç de görmedim amd driver ile ilgili olarak ne tür problemler var birde bende rx 460 var :D
-
Hocam "dahili bileşen" bölümündeki "ekran kartı" bölümü RX5xxx ler ilk çıktığında aylarca driver sorunu ile boğuştu. Siyah ekran, mavi ekran, oyundan durduk yere atmalar, olur olmadık fps dropları ve daha yüzlercesi. 1 yılda anca kendine geldi driverlar. Burda amd yi yermek için söylemiyorum ama bu her yeni seride gördüğümüz sorunlar. Ben sabrederim derseniz F/P kartlar çıkarsa eğer alın derim. Tabi amd nin fiyat politikasına göre nvidia da birşeyler yapabilir.
-
Hocam kafan karışmış gibi geldi bana ben sana basit bir şekilde anlatayım.
Bir ekran kartı oyunlarda yüksek fps veriyorsa işlemcinin üzerindeki yük o oranda artar.Bu durumda şöyle söylemek daha doğrudur çözünürlük artıkça değil fps azaldıkça işlemciye binen yük ona göre azalacaktır.Bunu nasıl anlarsın şöyle anlatayım.
1080p de 250fps aldığını düşünelim ve bu durumda ekran kartı kullanımı düşebilir. çünkü çok fazla fps demek işlemciden istenen veri o kadar fazla demektir.Bu da işlemcinin bu hızı tam yetişemediği için ekran kartını sınırladığını gösterir.
1440p geçtiğinde 200fps düşeceği için bu istenilen veri akışı daha az olacağı için dardoğaz oranıda azalmış demektir.İşlemci bu duruma yetişmeye başlamıştır.
2160p geçtiğimizde 125fps düşecektir ve ekran kartındaki fps işleme hızı düştüğü için daha yavaş yaptığı için işlemci bu durumda artık tam anlamı ile yetiştiğini görürüz.
Bazı testleri izlediyseniz 4k da işlemciler arasındaki fark 1-5fps arasında olurlar bunun sebebi daha düşük fps aldığı için işlemciler ekran kartına yetişmeye başlamıştır.
1440p de ise bu oran farklı olabilir ama mantık aynıdır yine aldığı fps göre işlemcinin yetiştiğini veya yakın takip ettiğini görürsün bu da işlemcinin bu çözünürlük için sınırda kaldığını görmüş olursun.
1080p de ise çözünürlük çok düştüğü için kart yüke girmemesi değil çok hızlı işlem yaptığı için fps çok artar bu kartın yüke girmediğini göstermez tam tersi kart bu çözünürlük için çok güçlü olduğunda daha hızlı cevap verdiği için fps artar ve işlemci bu hıza yetişemez.
Kısacası özetlemek gerekirse kartlar her zaman tam yükte çalışırlar ama yüksek fps aldığınız oyunlarda kart o oyun için çok güçlü olduğundan işlemciler yetişemez.Çözünürlük artıkça ekran kartının o çözünürlükteki dokuları daha yavaş çizdiği için işlemciden istediği veri azaldığı için darboğaz azalır.Ekran kartını dengeli bir şekilde zorlayan çözünürlükte kullandığında fps ona oranla düştüğü için ve daha yavaş çizdiği için işlemci darboğaz yapmayacaktır.
Çözünürlük artıkça ekran kartına binen yük tamamen hurafidir önemli olan kartın o çözünürlükte anlık kaç kare çizdiğidir.Anlık kare çizimi düştükçe darboğaz azalır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi moonquad -- 4 Ekim 2020; 10:1:19 >
-
Yük ekran kartına binerden kastım fps üst limitinin ekran kartının işlem gücünün belirlemesiydi.
Yüksek çözünürlük ve grafikte GPU nun hesaplaması gereken işlemler artığında fps üst limitini GPU belirmeye başlar. (Yük GPu a biner...)
Düşük çözünürlük ve grafikte GPU nun hesaplaması gereken işlemler azalacağından fps üslimiti CPU nun işlem gücü belirmeye başlar.(Yük CPU a biner...)
Bahsettiğimiz şeyler aynı sadece ben kısa yoldan anlatmak için yük GPU a biner tabirini kullandım. Yanlış anlaşıldım herhalde kusura bakmayın.
-
Ben biraz daha basit ve teknik anlattım.Yüksek fps alındığında işlemciye binen yük artmış oluyor.Bu da çözünürlükle bağlantılı yani aslında kart yüke girmiyor değil kartın tam yüküne işlemci yetişemiyor.Sizinde demeniz gibi bu durumda düşük çözünürlüğü ekran kartı daha hızlı işlediği için işlemciden istenen veri daha hızlı ve fazla olduğu için işlemci bu hıza yetişememesi olayına darboğaz diyoruz.
-
Çoğu laf olsun diye konuşuyor.para kendi ceplerinden çıkmiyor nasıl olsa,rahat rahat konuşuyorlar.herkez ister en iyi parçalarla sistem toplamayı ama malesef şartlar belli.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: -ForeverY-
Bende 3070 bekliyorum. Ve sizin gibi R5 2600 kullanıcısıyım. 3070 gibi bir kart sanırım bu işlemci için tam sınır kartı olacak. Zira fransada 1070 ile R5 1600 AF kullanan arkadaşım var ve %60 civarlarında kullanım olduğunu söylüyor.bende 2600 kullanıyorum ve 3070 bekliyorum. 2k ve 4k da sıkıntı olacağını zannetmiyorum
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X