Şimdi Ara

RTSS Scanline Sync/RTSS maximum FPS yükseltme/Düşük Geçikmeli V-Sync ON/Nvidia Ölçekleme Geçikmesi (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
128
Cevap
29
Favori
22.994
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
27 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Oyun AC Odyssey ama şimdi onu biraz önce birşey denedim.
    Ayarlarım Aynen Şı Şekilde

    NVDİA DENETİM MASASI AYARLARINDAN;
    VSYNC KAPALI
    3lü Arabellekleme : AÇIK
    GÜÇ YÖNETİMİ : Yüksek Performans
    Oyun exe dosyasına tıkladım ve tam ekran iyileştirmeleride tikledim.
    Ayrıca Ölçeklendirme seçeneği yok olarak işaretledim ve monitörü 74 Hz olarak oc yaptım.

    RTSS AYARLARINDAN;
    Frame Limit :73.991
    Scanline sync : -100

    Yalnız şöyle bir durum oluştu
    1-oyun içinde Fullscreen olarak seçeneğini seçince monitör tekrar 60 hz deymiş gibi görünüyor
    2-oyun içi ayarlarından fps limiti 60 olarak işaretledim
    3- en ufak bir drop v.b kekeleme yaşamadım, yırtılma çizgisi çok ağaçlıklı bölgelerde çok nadir çıkıp kaybolmakta ama oyunun akıcılığı çok iyi oldu.
    4- Kısaca 60 hz oynuyorum ama monitörüm 74 hz oc'li bir şekilde. Oyun içinden FPS limitini 75 yaptıgım anda oyunda drop, kekeleme vb. şeyler artıyor ve akıcılık kayboluyor. bariz bir şekilde frame atlaması yaşamaktayım.

    Siz hangi hz aralığında oynamaktasınız oyunları ?




  • Jimmy_Conway kullanıcısına yanıt
    "Oyun exe dosyasına tıkladım ve tam ekran iyileştirmeleride tikledim." ben bu ayar tikli ise kaldırın demek istemiştim yani kutucuk boş olsun. Ben 144hz de oynuyorum...

    Scanline sync : -100 de iken görünür mü ve eğer görünürse ekranınızın neresinde

    Frame Limit :73.991 girmişsiniz fakat bu tarz bir limitleme Düşük gecikmeli V-Sync ON için yapılıyor yani Scanline Sync'i aktif etmişseniz Framerate Limiti 0 vererek devre dışı bırakın.

    "oyun içi ayarlarından fps limiti 60 olarak işaretledim" Oyun içindeki fps limitleme imkanınız varsa bu fps limitleme de çok iyi çalışacaktır ama onuda Scanline Sync açtığınız için devre dışı bırakıp deneyin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-84B7F5BB9 -- 29 Ocak 2019; 22:45:18 >
  • :) yani tiki kaldırdım anlamadında söyledim. O kadar beynim karıştı ki kusura bakmayın. -100 görünür değil yağ gibi akıyor bazen çok ağaçlı sahnelerde arada bir çıkıyor ama sanki hemen topluyor ekran kendini sonra çıkmıyor bu durumda FPS limit oyun içinde 60.
    Ama;
    Oyun içi fps limiti 75 aldığım anda Drop ve yırtılmalar başlıyor. Yırtılma çizgiside monitör yukarıya doğru ortanın biraz üstünde ama 4 parmak kadar bir alanı kapsıyor dalgalanma
  • Jimmy_Conway kullanıcısına yanıt
    Oyundan maximum kaç fps alıyorsunuz...


    -100 değerinde mousu sağa sola hızla hareket ettirince ekranı ikiye bölen bir yırtılma çizgisi görüyor musunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-84B7F5BB9 -- 29 Ocak 2019; 22:53:47 >
  • Ama;
    Oyun içi fps limiti 75 aldığım anda Drop ve yırtılmalar başlıyor. Yırtılma çizgiside monitör yukarıya doğru ortanın biraz üstünde ama 4 parmak kadar bir alanı kapsıyor dalgalanma
    dediğim gibi 60 fps limt koydum max 60 fps alıyorum.-100 sağ ve sol hareketinden ziyade ağaçlık ortamda yukarı aşağı yapınca yırtılma oluyor oda 4 parmak hemen geçiyor sonra
  • Jimmy_Conway kullanıcısına yanıt
    quote:

    RTSS AYARLARINDAN;
    Frame Limit :73.991
    Scanline sync : -100


    Bayağı karıştırmışsınız... Scanline Sync ile Düşük gecikmeli VSync On uygulamasını karıştırmışsınız.

    Scanline Sync için oyun içinden veya RTSS arayüzünden fps limiti girmiyorsunuz, zaten kendisi ayarlıyor. Önce 1 değeri vererek aktif edin ve oyunu açıp mousunuzu yırtılma çizgisini görene kadar hızlıca sağa sola hareket ettirin. Yırtılma çizgisini görünce bunu input lagı azaltmak için ekranın alt kenarından %25 yukarda olacak şekilde konumlandırın. Burada stutter yaparsa yerini değiştirirsiniz...

    Sync total değeriniz 1125'ti yani 1125 tane piksel satırınız var ve bunların her biri tarama hattıdır. 1125-1080=45 yani iki çerçeve arasında 45 tane görünmeyen ekranın dışında kalan piksel satırınız (tarama hattınız) var. Yırtılma çizgisi bu 45 hattan birine ayarlarsanız görünmeyecektir. Yırtılma hattını ekranın alt kenarında çıkarmak için -105 vermeniz ve %25 yukarıya çıkarmak içinde 1080/4=270 270+105=375 yani Scanline Sync için -375 vermeniz gerekir veya pozitif değer girseniz de olur 810 vaya 844 yada 900 gibi...

    FPS çok dalgalanıyorsa monitörü 60hz yapın sonra Scanline Sync'i aktif edin. Tek bir yerde bir tane yırtılma çizgisi olur öyle 4 parmaklık bir alan değil ve onu kalibre edersiniz yani en sakin olduğu yeri bulmaya çalışmak için yerini değiştirirsiniz.

    Üçlü ara bellekleme daha ziyade V-Sync için öneriliyor (mouse input lagını ve minimum fps'yi çok düşürmemek için) ve bunu açmak bu oyunda işe yaramış gibi görünüyor ama vram kullanımını artırıyor bu da olumsuz etki yapabilir en iyi sonucu test etmek için açmayın...Oyundan en az 60 fps alacak şekilde oyun ayarlarınızı kısmanızı öneririm...




  • Konuyu Hortlatıyorum tekrardan :)
    1-Vsync ile Scanline Sync arasındaki en önemli yarar sizce nedir
    2-Kullandıgım Monitörhttps://www.samsung.com/us/support/owners/product/led-monitor-sd390-series 27" lik modeli
    3-Dediklerinizi aynen uyguladım ayrıca ayar kısın demissiniz ama ben ayarları ultrada oynamayı seven birisiyim. Ekran Kartımda GTX 1080
    4-Ne yaptıysam yapayım yırtılmayı görünmez yapamadım. Eğer başarabilseydim Monitör olmak durumunda kalmıcam ama sanırım 144 hz lik bir freesync destekleyen bir monitör tek çözüm olacak gibi.
    5-Yoksa bir çaresi varda benim beceriksizliğim mi ?

    6 Umarım sizleri yormuyorumdur :))




  • Jimmy_Conway kullanıcısına yanıt
    V-Sync ile Scanline Sync arasındaki en önemli fark Scanline Sync’in V-Sync OFF’a yakın derecede gecikmesiz ve yırtılmasız oyun oynama imkanını verebilmesidir. Bunu yaparken GPU kullanım oranı %60-70 ler cıvarını geçmemelidir. Ultra oyun ayarları G-Sync ve FreeSync’i bile zorlamaktadır. Bu sebeble GPU’ya düşen yükün azaltılması daha iyi sonuç vermektedir yani oyun ayarlarının kısılması tavsiyesi bundandır. Oyun ayarlarınız fps’nin monitörünüzün maximum yenileme hızının altına çok düşmeyecek veya aşırı uçlara varan fps dalgalanmasının olmasına sebeb olmayacak kadar olmalıdır. RTSS de bu aşırı fps yükselmesi limit koymakla önlenebilir ama düşmesini önlemek oyun ayarlarının kısılmasını gerektirir.

    Eğer oyunda V-Sync açmak istiyorsanız konuda Düşük Gecikmeli V-Sync On bölümünde anlattığım uygulamayı yapın. Yine burada da dikkat edilmesi gereken en hassas nokta minimum fps değerinin monitörün yenileme hızının altına düşmemesidir. (Buda yine oyun ayarlarını kısmayı gerektirebilir)

    En iyi akıcılık için hiçbir senkronizasyon ayarı kullanmak istemiyorsanız ve CPU'ya ve GPU'ya düşen yükü azaltarak daha dinamik oyun keyfi yaşamak istiyorsanız RTSS de fps’yi monitörünüzün maximum yenileme hızının 1 fps altına kilitleyin. Oyun içinden fps kilitleme imkanı varsa RTSS deki limitlemeyi kullanmayın. Örneğin monitörünüz 60hz ise 59fps veya 144hz ise 143fps yapın. (monitörünüzün yenileme hızının 3 katı veya daha fazla fps değerinede kilitlemek giriş gecikmesini olumlu olarak azaltabilir ama CPU'ya ve GPU'ya binen yükü bayağı artıracaktır)

    RTSS Scanline Sync ile birlikte V-Sync kullanılması tavsiye edilmemektedir çünkü oyundaki gecikmeyi daha da artırabilir fakat daha iyi çerçeve zamanlarının elde edilmesine ve yırtılma çizgisinin kaybolmasına yardımcı olabilmesi açısından FastSync veya EnhancedSync açılabilir. ( Oyunda Scanline Sync ile beraber V-Sync açmak iyi hissettirebiliyorsa açabilirsiniz bu oyuna ve tercihinize bağlı, Scanline Sync ile V-Sync kullananda vardır olabilir )

    Birde Nvidia Denetim Masasında Düşey Senkronizasyon ayarlama seçeneğinde Uyarlamalı ayarı vardır bu Adaptive VSync (Uyarlanabilir VSync) ayarıdır yani oyundan aldığınız fps monitörün yenileme hızının altına düştüğünde otomatik olarak senkronizasyonu devre dışı bırakır buda yırtılmayı ve stutteri azaltmak için kullanılabilir

    Oyun exe dosyasına sağ tıklayıp özellikleri açıp Uyumluluk altında “Tam ekran iyileştirmelerini devre dışı bırak” seçeneğini hem tikleyip hem de boş bırakarak iki türlüde oyunu deneyin hangisi iyi ise onu kullanın sanırım Windows son rürümlerinde bu Tam Ekran iyileştirmelerini öldürüyor.

    Sizin beceriksizliğiniz değilde sanırım Ultra oyun takıntısı G-Sync, FreeSync ve Scanline Sync’ ten beklentilerinizi baltalıyor yani yırtılmasız ve stuttersiz oyun oynamanın da bir bedeli var ve herşey aslında çerçeve oluşturma zamanlarıyla ilgilidir (frametime) Ultra ayarlarda bu çerçeve zamanlamaları daha düzensiz oluşabilir ayrıca %1 low ve %0.01 low fps değerleri daha önemlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-84B7F5BB9 -- 21 Şubat 2019; 18:30:53 >




  • Tekrar çok teşekkür ederim . En kısa sürede geri dönüş yapacağım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-84B7F5BB9

    quote:

    RTSS AYARLARINDAN;
    Frame Limit :73.991
    Scanline sync : -100


    Bayağı karıştırmışsınız... Scanline Sync ile Düşük gecikmeli VSync On uygulamasını karıştırmışsınız.

    Scanline Sync için oyun içinden veya RTSS arayüzünden fps limiti girmiyorsunuz, zaten kendisi ayarlıyor. Önce 1 değeri vererek aktif edin ve oyunu açıp mousunuzu yırtılma çizgisini görene kadar hızlıca sağa sola hareket ettirin. Yırtılma çizgisini görünce bunu input lagı azaltmak için ekranın alt kenarından %25 yukarda olacak şekilde konumlandırın. Burada stutter yaparsa yerini değiştirirsiniz...

    Sync total değeriniz 1125'ti yani 1125 tane piksel satırınız var ve bunların her biri tarama hattıdır. 1125-1080=45 yani iki çerçeve arasında 45 tane görünmeyen ekranın dışında kalan piksel satırınız (tarama hattınız) var. Yırtılma çizgisi bu 45 hattan birine ayarlarsanız görünmeyecektir. Yırtılma hattını ekranın alt kenarında çıkarmak için -105 vermeniz ve %25 yukarıya çıkarmak içinde 1080/4=270 270+105=375 yani Scanline Sync için -375 vermeniz gerekir veya pozitif değer girseniz de olur 810 vaya 844 yada 900 gibi...

    FPS çok dalgalanıyorsa monitörü 60hz yapın sonra Scanline Sync'i aktif edin. Tek bir yerde bir tane yırtılma çizgisi olur öyle 4 parmaklık bir alan değil ve onu kalibre edersiniz yani en sakin olduğu yeri bulmaya çalışmak için yerini değiştirirsiniz.

    Üçlü ara bellekleme daha ziyade V-Sync için öneriliyor (mouse input lagını ve minimum fps'yi çok düşürmemek için) ve bunu açmak bu oyunda işe yaramış gibi görünüyor ama vram kullanımını artırıyor bu da olumsuz etki yapabilir en iyi sonucu test etmek için açmayın...Oyundan en az 60 fps alacak şekilde oyun ayarlarınızı kısmanızı öneririm...
    Witcher 3 de yırtılma çizgisi bende de 2-3 parmak kalınlığında.Çizgiyi alta taşıdığımda üstten de titriyor.Kalibre edersiniz demişsiniz nasıl kabibre edecez?
    Portal 2 de ise çizgiyi tamamen kaybedebildim.




  • Al Swearengen kullanıcısına yanıt
    Oyunda GPU kullanım yüzdeniz kaç? RTSS de Scanline sync mi yoksa Scanlin sync x2 mi kullanıyorsunuz? Monitörün çözünürlüğü nedir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-84B7F5BB9 -- 7 Haziran 2019; 19:7:30 >
  • Ekran kartı Gtx 970.Witcher 3 te Gpu %85-90 kullanılıyor,Scanline sync kullanıyorum.Fullhd çözünürlük.

    -100 verdim tearline yukarda.Oynarken çok belli olmuyor ama görmek istersem görüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Al Swearengen -- 7 Haziran 2019; 19:18:43 >
  • Al Swearengen kullanıcısına yanıt
    GPU kullanımını oyun ayarlarını düşürerek %60-70'ler cıvarına düşürmelisiniz. Yırtılma hattını ekranda en sakin dingin nerede görüyorsanız orada bırakın ve sonrada Nvidia denetim masasından FastSync'i açın böylece yırtılma hattını da görmezsiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-84B7F5BB9 -- 7 Haziran 2019; 20:33:6 >
  • selamlar

    ne yapsam yapamadım. 60 hz monitörüm gtx 1060 3gb ekran kartım world of warcraft da denilen bütün değerleri uyguladım yok oyunda sürekli yırtılma efekti görüyorum

    vsync kapalı tüm değerleri denedim tamamen gitmiyor. ortadan biraz üstte ne olursa olsun oradan başlıyor.

    hareket ettikçe aşağı yukarı doğru tarama gibi inip çıkıyor delirtiyor beni.
  • çok ilginç bir şekilde sadece nvidia denetim masasından wow oyununa özel

    uyarlamalı seçeneğini seçtim.

    şu an input lag sız yırtılmasız yağ gibi 60 fps inanılmaz...

    %15 20 arası gpu kullanıyor oyun

    daha önce vsync off iken oyun için 100fps ye kilitliydi %90 lara çıkabiliyordu.

    şu an tam istediğimi buldum.
  • Jimmy_Conway kullanıcısına yanıt
    3lü ara beklemyele işin yok onu kapa framtime limite dokunmcıksın scanlien synch açık olcak sadece
  • singel oyunda ne uğraşıyorsunu vsynch aç kurtul , yanına varsa gsynch,fresynch aç tamam.
  • "Uyarlamalı" seçeneği Adaptive Sync'tir zaten. Bunu kullanırken Scanline Sync açmışsınız ama benim önerim aşağıdaki gibi olur...

    ScanlineSync kullanırken fps limitini girmeyin kendisi otomatik olarak zaten fps'yi monitörünüzün maximum yenileme değerine sabitliyor. Eğer yırtılma çizgisini daha kararlı hale getirmek istiyorsanız zaten konuda ilgili oyununuzun cfg dosyasına ne yapmanız gerektiğini yazdım. Oyunun GPU'ya olan yükünü ~%70'ler cıvarını geçmeyecek şekilde oyun ayarlarınızı kısın ki ScanlineSync görevini daha başarılı yapabilsin. Yırtılma çizgisini görmek istemiyorsanız ekranın dışına taşıyın ama bundan daha iyisi yırtılma çizgisi ekranda en kararlı nerde ise oraya alın ve mutlaka FastSync açın yani Scanline Sync+FatsSync kullanın. Hatta isterseniz monitörün yenileme hızının iki katına fps'yi otomatik ayarlayan ScanlineSyncX2 ile beraber FastSynci açın...




  • hocam sen bu işlerden anlayan bi abi gibisin, en akıcı en göze güzel gelen 30 fps nasıl sağlanır?

    freesync monitörüm de var biçok deneme yaptım ama hoşnut bi noktaya varamadım. ps4dekine benzer bir kıvama getirmenin bi yolu yordamı var mıdır acaba? gamepadle oynuyorum bu arada
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.