Şimdi Ara

Rotorun Ters Takılması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mekanik disk fren kullaniyorum ön rotor ters takılmış. Frenlemede filan sıkıntı yok ama frene cok abaninca ötüyor. Bunun bir zarari var midir? Ötme bundan mi kaynaklaniyor?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >



  • Ters takıldığını neye göre söylüyorsunuz? Rotorun yönü olduğunu sanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pcwolf28

    Ters takıldığını neye göre söylüyorsunuz? Rotorun yönü olduğunu sanmıyorum.

    Ön ve arka disklerin yönleri farklı. Mesela resimde 2 diskin de destekleri dönüş yönünü zıt ama benim arka frenim böyle, ön frenim tam tersi
     Rotorun Ters Takılması

    Ben de kıllanınca söküm tekeri güya yönünü değiştirecektim. Arka diskte tekerin dönüş yönüne doğru ok var. Fakat ön diskte o oku göremedim çünkü ters montajdan dolayı ok arka tarafa gelmişti. Böylece iyice emin oldum ters olduğundan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pcwolf28

    Ters takıldığını neye göre söylüyorsunuz? Rotorun yönü olduğunu sanmıyorum.

     Rotorun Ters Takılması


    rotorların dönüş yönü okla belirtilir
  • Ters olduğu için ped'i daha çabuk eritebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Balataların ömrünü etkilemez. ters takıldığı için kolların kesit alanı değişeceği için frenleme ile oluşan aksiyal kuvvetleri kollar taşımayabilir ve diskin kolları yamulur ya da kırılır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kymelria

    Balataların ömrünü etkilemez. ters takıldığı için kolların kesit alanı değişeceği için frenleme ile oluşan aksiyal kuvvetleri kollar taşımayabilir ve diskin kolları yamulur ya da kırılır.

    O zaman düzeltmekte fayda var. Az önce tekrar denedim sökmeyi ama nuh diyor peygamber demiyor, kıpırdamıyor bile vidalar.
    Bisikleti aldığım yere uğrayacağım en kısa zamanda
  • ses yaptığına göre balatalarda rotora düzgün temas etmiyor demektir onada baktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kymelria

    Balataların ömrünü etkilemez. ters takıldığı için kolların kesit alanı değişeceği için frenleme ile oluşan aksiyal kuvvetleri kollar taşımayabilir ve diskin kolları yamulur ya da kırılır.

    Kesit alanıyla ne ilgisi var. Değişmiyor ki o

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesit alanı artırmak için kollar dönüş yönüne göre açılı yapılıyor.
    eğer kollar tam merkezden çevreye dik olarak çıksaydı kesit alan değişmezdi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kymelria

    Kesit alanı artırmak için kollar dönüş yönüne göre açılı yapılıyor.
    eğer kollar tam merkezden çevreye dik olarak çıksaydı kesit alan değişmezdi

    Açısiz olanlar da var kesit alanından kastin ne hala anlayamadım ama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pazartesi çizerek anlatayım cepten zor olur :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • paintle anlatayım az bir miktar fren sıkıldığı anda frenleme kuvveti aksiyal olarak ters yönde o kollar doğrultusunda rotor göbeğine doğru iletilir. frenlemeden kaynaklı kolda oluşan kuvveti mavi okla gösterdim. bu kuvvet cıvata deliklerine kadar iletilir.

     Rotorun Ters Takılması


    normal dönüş yönünde bu aksiyal kuvvet disk kollarında basma kuvveti yaratır. basma kesiti de okla işaretlediğim gibi uzunlamasına bir alandır.
    tam tersi durumda yani disk ters takıldığında frenleme kuvveti mavi okun tam tersi yönde olur. bu da basma değil çekme kuvveti anlamına geliyor. rotor kolunu çekersen en ince kesitinden deformasyona uğrar.


    umarım çok karışık anlatmamışımdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kymelria -- 31 Mayıs 2014; 17:55:42 >




  • Uğraştırdim ama anladım teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Estağfirullah, yardımcı olabildiysem ne mutlu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün teker patlayınca bisikletçiye gittim hazır ordayken onda uygun alyanı görünce değiştirdim hemen rotoru. Ben onu yaparken o da arka tekeri takıyordu, balataya hasar vermiş. Onu da kendim hallettim ama şimdi de arka frenin kolunda bir kaç milimetre boşluk var ve cok kısa çekmeyle kilitliyor tekeri. Ona bir çözüm bulmam lazım.
  • Fren kolundaki gerdirme cıvatası ile yapabilirsin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kymelria

    Fren kolundaki gerdirme cıvatası ile yapabilirsin

    Koldaki civatayı sonuna kadar açınca en ufak harekette kilitliyor tekeri, en dipine* kadar sıkınca biraz daha rahatladı fakat ön teker gibi kademeli değil.
    Küçük bir boşluk var, kol oynuyor fakat telde oynama yok bir de ön fren kolunun gittiği mesafenin 2/3'ü kadar filan gidebiliyor + daha sert. Civatayla olacak iş değil sanırım

    *: p'yi yumuşatıp b yapınca sansürleniyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vuh -- 1 Haziran 2014; 13:44:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vuh

    quote:

    Orijinalden alıntı: pcwolf28

    Ters takıldığını neye göre söylüyorsunuz? Rotorun yönü olduğunu sanmıyorum.

    Ön ve arka disklerin yönleri farklı. Mesela resimde 2 diskin de destekleri dönüş yönünü zıt ama benim arka frenim böyle, ön frenim tam tersi
     Rotorun Ters Takılması

    Ben de kıllanınca söküm tekeri güya yönünü değiştirecektim. Arka diskte tekerin dönüş yönüne doğru ok var. Fakat ön diskte o oku göremedim çünkü ters montajdan dolayı ok arka tarafa gelmişti. Böylece iyice emin oldum ters olduğundan

    Aslında ben de ok olduğunu biliyorum ama o an aklıma gelmedi, hani takılınca oku göreceğimiz için bundan başka yön olmayacak(arkada da resim ok felan olmaz sonuçta) anlamında yönü olduğunu sanmıyorum dedim. Bir de vidaya bakarak da yönü anlaşılabilir heralde, vidanın girip çıktığı taraf kendini belli ediyor yön olarak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vuh

    quote:

    Orijinalden alıntı: kymelria

    Fren kolundaki gerdirme cıvatası ile yapabilirsin

    Koldaki civatayı sonuna kadar açınca en ufak harekette kilitliyor tekeri, en dipine* kadar sıkınca biraz daha rahatladı fakat ön teker gibi kademeli değil.
    Küçük bir boşluk var, kol oynuyor fakat telde oynama yok bir de ön fren kolunun gittiği mesafenin 2/3'ü kadar filan gidebiliyor + daha sert. Civatayla olacak iş değil sanırım

    *: p'yi yumuşatıp b yapınca sansürleniyor

    O zaman teli frenin olduğu kısımdan gevşetip gerdirerek boşluğunu alabilirsin. Bunu yaparken frean kollarının oradaki gerdirme cıvatasını sonuna kadar sıkmayı unutma

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.