Şimdi Ara

Rot başı düşüp teker kontrolden nasıl çıkar..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
4.613
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bugün bi arkadaşım Ögane 2002 ile çok ciddi bir kaza yaptı. Ön sağ teker rotili çıktı araba sağ üzerine yatıp 20 m sürüklendi. Sağ koltuktaki yolcuyu açılan hava yastığı kurtardı. Bir bilginiz var mı. Arab 85.000 de . Böyle bir arabanın rotilinin çıkması normal mi? Buna ne sebep olmuş olabilir? Kullanıcı hatası oılur mu?



  • Rot-balans ayarı ve ön takım kontroluna ne zaman girmiş bu araç? Yoksa nasılsa bir sorun yok diye hiç bakılmamış mı? Maalesef servisler dahi yürüyen aksamın bakımını görmezden geliyorlar. Ancak yürüyen aslında 4 vida ve bunları yönlendiren 2 vida. Eğer bu 6 vidanınn bakımı doğru yapılmazsa araç yolda sürücüsünü zorda bırakır.
    Araç yürürken durduran aksamda başka bir gözden kaçırılan noktadır. Başımıza bela gelmedikçe fren donanımına önem vermeyiz nedense. Ne zaman ki frende sorun çıkar (ya bir yere çarparız, ya da zorda kalırız) ancak o zaman bir fren olduğunu hatırlarız. Bakım demek sadece motor değildir. Motor bakımı en kolayıdır. Aracın yürüyen aksamı ve durması içinde fren donanımı vardır. Motordan önce bu aksama bakılmalıdır. motora bakmazsanız en çok yolda kalırsınız. Ama yürüyen aksam ve fren donanımı en azından sizi zorda bırakır, daha kötüsü hayatınıza kasteder. Unutmayınız ki yönlendiremediğiniz ve durduramadığınız güç başınıza bela olur.
    Demek ki arkadaşınız, bunları unutmuş. Evet rotil çıkarsa, direksiyon tekerleri yönlendiremez. Tekerlerin biri sağa öteki sola gitmeye kalkar. Sonuç vahim olabilir. Bu şekilde sadece hava yastığının açılması ile kurtulmuşsa sevinilmesi gereken bir olay yaşamış bence.
    Lütfen her 10.000 km.de bir rot-balans ayarlarımızı yaptıralım ve ön takımın kontrol ettirelim.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.