Şimdi Ara

Reno 21 concorde yardım (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
63
Cevap
0
Favori
21.707
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Alexair 80 tekrar merhaba "..... fan moturnu görürsun motorun yanında siyah bir kutu vardır elektiriği sağlayan onun kablosunu takip et soketle bağlantılıdır kapalıyken o soketi çıkar hepsi bu "demişsin

    Bahsettiğin fan motorunun yanında ki siyah kutu dışarıdan gelen havayı kesen perdenin açılıp kapanmasını sağlayan bir parçamı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gakgunlu -- 1 Mart 2007; 14:44:45 >
  • evet dediğim parça o
    rölantide hiç değişme olmadı şu aynı şekilde kulanıyorum yakıt yol bigisayarında 1-1,5 arası artış gösterdi
    yarın götürüp tekrar ayarlatmayı düşüyorum bakalım ne olacak bilgi veririm senın dediğini anladım ustaya sordum hiç oynama dedi bende o şekilde bekliyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Gakgunlu

    commonwealth verdiğin adres için teşekkürlker. Şu an için şehir içinde aramalıyım . Ancak Aşkın otomotovin telefonu varsa verirsen iyi olur .En azından Aşkın otomotivi arayarak Ankara içinde onun bilgi ve tecrübesine sahip başka usta adresleri varsa onu isteyebilriz.



    Gakgunlu telefon:0318 3572337
    geçmiş olsun
  • alexair verdiğim adres senin rölanti sorunun için verdim.
  • teşekkurler ama ben osmaniyedeyim
    türpü ayarlatmaya götürdüm götürmez olaydım adamlar bir oynadsı birdaha benim düzentutturduğum gibi düzen tutturamadılar yok mikser bozuk yok bilmem ne adamların dediği gibi mikseri değiştirdim bir türlü ayarlamayadılar pişmanım keşke ayarladıpım gibi kalsaydı ama ne bileceksin biraz daha az yakarmı hesabı
    ama tutmuyor işte tüpte ayarlıyorlar rölanti 1000 de benzinde bir çalıştıryorum 2000 de yazık bunlara yav sonunda dayanamadım kendim müdahale ettim benzinde çalışırken vanayı kısabildiğim kadar kıstım rölantinin 1000 durmasını sağladım tüp ayarladım eskiş haline döndü ama bu asefer vanadan hava geçmediği için cutt of yok gazdan ayağımı çektiğimde gösterge 3 - 4 arası yakıt gösteriyor bunada şükür ediyorum ama genede beyin sıfır olduğu için tam oturması gerekiyormuş 100-150 km yol yap dediler yapacaz bakalım sonra makiye bağlatıp ayar yapacaklar bakalım başarabilecekler mi saygılar




  • Evet arkadaşlar merhaba;

    Aracıma takılan lpg tesisatından sonra ortaya çıkan ,rolanti düzenleyicinin devreden çıkması ve ona bağlı olarak otomatik jiklenin devreden çıkması ve yine bunlara bağlı olarakda aracın cutoff sisteminin çalışmaması hakkında sizlere izah ettiğim sistemi kurmaktan vazgeçtim.

    Sebebi şöyle açıklayayım; Bütün problemler rolanti düzenleyicinin çalışmaması olduğu için bu düzenleyiciyi hava ile değilde gaz ile aktif hale getirmek , aracın karbürötörüne kontrolsüz (yani ayağımla pedala basmadan) gaz girişine sebep olacağını farkettiğimiz için bu uygulamayı yapmaktan vazgeçtim.

    Sonuç ; yalnız yeni bir durum tespit ettim. Rolanti düzenleyicinin önündeki vana biraz açıldığında otomatik jikle devreye giriyor haliylede araç benzinde düzenli çalışıyor. Eğer gaz ile çalışmasınıda gaz beyininden ayarlayabilirsem (zannederim sarfiyat biraz artacak .Not: şu an araç 13 ykr-15ykr arası yakıyor şehir içi) problem çözülebilir.Ayrıca bu durumda cutoff özelliğinide aktif hale getirebileceğim.

    Sonucundan bilgi vereceğim iyi günler.




  • Arkadaşlar tekrar merhaba; Aktif olmayan rolanti düzenleyiciyi , düzenleyiciye gaz vererek aktif hale getirme çalışmasından ustanın dediğine göre manifolda kontrolsüz gaz girişi olacağı gerekçesi ile vazgeçtiğimi yazmıştım.

    Dün rolanti düzenleyicinin önündeki vanayı yarım tur açarak düzenleyiciyi aktif hale getirdim ayrıca otomatik jiklede devreye girdi. Ancak lpg de devamlı stop etmeye başlayınca vanayı tekrar kısmak zorunda kaldım.Amaç lpg yi kullanmak olunca bu duruma katlanmak gerekiyor malesef.

    Öte yandan cncrd " araçta cut off özelliği var ama lpg de çalışıyormu bilmiyorum. sıralı tip lpg olan araçlarda cut off çalışıyor diye biliyorum "".....bir siviçe basıp kapatıyor siyah bir siviç gaz kelebeğine bağlı "
    demişti.
    Bende üstten bakınca o siviçin bir vida olduğunu rolantiyiye bir çeşit müdahale yolu diye değerlendirerek biraz oynadığımı ve rolantiyi az da olsa yükselttiğimi söylemiştim.Ancak dün o vidanın tam altında hakikaten siyah başlı sıviç olduğunu gördüm , temizledim ve cut off özelliğini çalışmasını sağladım.Cncrd teşekkürler.
    İlginçdir hem benzinde hemde gazda araç kompresöre bindiğinde ekranda 0.0 değeri yani cut off özelliği gözüküyor. Tabi gaz da hakikaten gaz gitmiyormu bilmiyorum.

    Şimdi cut off özelliği hariç problemde başa döndüm. Yani rolanti düşük ve jikle devre dışı. Şu aşamada merak ettiğim rolanti düzenleyicini çalışma şeması yani düzenleyiciye hava nerden hangi yönden giriyor ve nerden-nasıl sisteme dahil oluyor.

    Çünkü yazımın başında belirttiğim rolanti düzenleyiciye gaz vererek aktif hale getirme işleminde beni durduran husus rolanti düzenleyicisinden geçen gazın manifolta konrolsüz gireceği ve yüksek devirde çalışma yaratacağı ve belkide patlamaya yol açacağı idi. Hakikaten çalışma prensibi bu şekildemi bilmiyorum

    Eğer rolanti düzenleyicinin çalışma şemasını , yönünü öğrenebilirsem bir başka deyişle aktif hale getirmek için gaz verdiğimde düzenleyiciye giren gazın tam olarak nereden sisteme girdiğini öğrenebilirsem yani düzenleyiciden geçen gaz benim kontrolümde olursa belki evvelki düşüncemi uygulayabilirim.

    Bu konuda üstad cncrd ve pc data dan eğer uygun olurlarsa görüş bekliyorum.İyi günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gakgunlu -- 5 Mart 2007; 10:51:58 >




  • Arkadaşlar en iyisi aslında bu arabalara lpg denilen o illeti hiç bulaştırmamak ama ne yaparsın ekonomi. Ben hala direniyorum Lpg taktırmamak için.
  • Elbette en iyisi kendi orjinali olan benzini kullanmak ama ülkemizde gelişmiş ülkelere nazaran benzin fiyatları 5-6 kat daha pahalı olunca lpg iyi bir seçenek oluyor.

    Ayrıca gözünüz korkmasın araç lpg de çekiş açısından benzinden farksız, sarfiyat şehir içi ortalama 140 ykr. Ancak ben biraz meraklıyım biraz da yaptığım işlemin dört dörtlük olmasada içime sinen şeklini istediğim için ( yani ustaların pek sevmediği bir tipim) biraz uğraşı veriyorum.Belki bazıları için bunlar problemdende sayılmaz .Hazır böyle bir sitede bulduğum için aklıma gelen soruları siz arkadaşlarımla paylaşıyorum.Hem araçla ilgili bazı problemleri çözebiliyorum hemde amatör merakımı gideriyorum.Ayrıca bazı ustayım diyenlerin bilgisizliğini görüyor , aracımızı kimlere emanet ettiğimizi anlıyorum.

    Nasıl ki aracımdaki cut off özelliğini cncrd ve pc data adlı arkadaşların verdiği bilgi ile çözdüysem (ki bu sorun çok basit olmasına rağmen aracımın gerek eski model oluşu gereksede piyasa da fazla bulunmaması nedeniyle zannediyorum servis bile zor çözerdi , çözsede kim bilir ne ücret isterdi) şimdiki problemim olan rolanti düzenleyicinin ve aynı zamanda otomatik jiklenin de belki bir çözümü vardır. Kaldıki piyasada dolaşan lpg li concordlar ın heralde hepsi aynı dertden muzdarip olduğuna göre bayağıda hayra geçen bir iş yapmış oluruz. Nede olsa el elden üstündür. İyi günler.




  • Oncelikle ustalarin bosver idare eder demesine karsi cikarak mukemmeli aradigin icin tebrik ediyorum, bende birsey kusursuz calisana kadar rahat durmam. En basiti rolanti hafif yuksek olsun illa olmasi gereken degeri tutturana kadar ayarlarim.

    Cut-off LPG de(sirali enjeksiyon lpg olmadigi zaman) calismaz, yol bilgisayari aracin o an bile benzinle calistigini dusundugu icin 0.0 yaziyor, ama en azindan su an benzinde aktif.

    Rolanti duznleyiciye lpg girmen kelebegin altindan gaz verecegin icin kontrolsuz devir artisina neden olur, zaten bahsetmissin. Rolanti duzenleyici kelebegin altindan hava vermek icin tasarlanmistir.Ancak sunu sormak istiyorum.
    Rolanti duzenleyici vanasini actiginda motor hicbir sekilde rolantide durmuyor mu? Gazi birakinca hemen stop mu ediyor?
    Bu arada onemli bir not iletmek istiyorum. Rolanti ayari daima motor calisma sicakligindayken yapilmali.
  • Pc data merhaba,"Rolanti duzenleyici vanasini actiginda motor hicbir sekilde rolantide durmuyor mu? Gazi birakinca hemen stop mu ediyor? " diye sormuşsun. Araç ısındıktan sonra vanayı açtığımda ve araç eğer benzinde ise düşük olan rölanti normale yani 750-850 lere çıkıyor. Eğer araç gaz da ise rölanti bazen hemen bezande yavaş yavaş düşüyor ve motor stop ediyor.

    Ayrıca bir soru sormak istiyorum "Cut-off LPG de(sirali enjeksiyon lpg olmadigi zaman) calismaz, yol bilgisayari aracin o an bile benzinle calistigini dusundugu icin 0.0 yaziyor, ama en azindan su an benzinde aktif. " demişsin. Burdan şu sonucu çıkarmam yanlış olmaz heralde; lpg kullanımında ekranda 0.0 gördüğümde dahi araç gaz yakmakta, doğrumu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gakgunlu -- 5 Mart 2007; 20:54:14 >
  • Evet, cut-off icin soylediklerin dogru, arac gaz yakmaya devam ediyor.

    Rolantide gazda stop ediyorsa lpg regulatoru uzerindeki vidadan(lpg ne marka bilmiyorum, ama brc de regulatorun yaninda sari vida, lovatoda ise on tarafta gri bir vida var ikiside elle cevrilen cinsten) rolantiyi ayarlamayi denedin mi? Dusuk ve yuksek konumlarda dene, cunku lpg rolantisi fazla olursa da motor boguldugu icin durabilir.
  • Pc data merhaba, Lpg kiti lovato ve ön tarafında siyah plastik bir vida var ve el ile ayar yapılabiliyor. Ayrıca hemen yakınında sarı renkte pirinç veya bakır elle çevrilemeyen bir vida daha var.Usta bu vidanında gaz ayar vidası olduğunu söyledi.Ancak ben ona şimdiye kadar dokunmadım.

    Dediğin gibi yapıp oradan ayarlamaya çalışacağım.Teşekkürler.
  • O elle cevrilmeyen vida diyafram ayarini yapiyor, onu kurcalama hic. Sadece plastik vidayla rolantiyi ayarlamalisin. Hatta garanti olsun diye vidanin ilk konumunu asetat kalemi gibi birseyle isaretle, cevirirken de hangi yone kac tur cevirdigini aklinda tut, boylece hata sansin kalmaz.
  • Gakgunlu
    siviç tam benim araçla sanırım sizinki farklı diye yazacaktım diğer mesajlarını okudum.
    ayrıca benim araçta Rölanti ayarı için şimdiye kadar hiç bahsettiğiniz vida ile oynanmadı ayarlar hem bilgisayara bakılarak yapıldı
    LPG konusunda pek bilgim yok o konuda sana yardımcı olamayacağım
    elimde bir lpg bağlantı şeması var (r21 ler için) belki işine yarar
    Concorde'ların 1994(emin değilim sadece 1995 te olabilir) sonrasındaki motorları biraz farklılık gösteriyor
    son çıkan motorlarda(zaten yakıtları da katalog değerlerinde öncekilere göre 0.2 lt/100 km az)katalitik ve oksijen sensöre var bu motorlara sıralı sistem lpg takılıyor ama ilk çıkan motorlara sıralı sistem takılmıyor diye biliyorum.
    Forumda LPG bölümünde aratırsanız düz sistem LPG takılı araçlara da cut off özelliği kazandırılabildiğinden(sanırım hakanusta nickli arkadaş)bahsedilmiş
    başka bir arkadaş ta araçlara kendi sensörlerini ekleyerek(araç sensörlerini kullanmadan)tüm araçları sıralı sistem gibi çalıştırabildiğinden bahsetmiş




  • Pc data merhaba , dediğin gibi o vidaya dokunmadan diğer siyah plastik vida ile ayar yaptım şu an için rölanti hem benzinde hemde gaz gayet iyi.Teşekkürler.
  • şema

     Reno 21 concorde yardım
  • Cncrd merhaba ; Bahsettiğin siviçin hemen üzerindeki vida kelebeğin pozisyonunu ayarlıyormuş , elbetteki çok müdahale edilen bir vida değil.

    Yazında bahsettiğin

    -bilgisayar ayarı lpg cilerin ayar yaptığı aracın atık gazlarınında ölçüldüğü bilgisayarmı?

    Benim araca takılan lpg mormal sistem , sıralıya çevirmek gibi bir niyetim yok ama
    -son cümlede bahsettiğin , araçlara sıralı sistem özelliği kazandıran husus hakkında forum dan bilgi edinebilirmiyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gakgunlu -- 6 Mart 2007; 14:56:43 >
  • O vida denildigi gibi gaz gelebegi acikligini ayarliyor, kelebek acildikca dogal olarak rolanti yukseliyor. Ancak ayari standart oldugundan kurcalanmamasi gerekiyor. Ayari tutmazsa rolanti sorunu cikartir.

    Concorde larin ilk nesil motorlari full grup enjeksiyonlu, bunlara sirali sistem takildiginda randiman vermiyor.

    Siraliya cevirmek icin yapilabilecek en kolay yol orijinal sirali r-21 in ecu sunu ve gereken diger parcalari monte etmektir. Bunun disinda modifiye ecu lar var piyasada,gerekli sensorlere baglanip ayarlanarak motoru kontrol ediyor.

    Bilgisayar ayari denilen evet, 4 gaz eksoz analiz cihazidir. Benzin rolantisi karbonmonoksite gore ayarlanir. LPG gaz ayari da yine bu bilgisayar yardimiyla lambda/AFR degeriyle ayarlanir.
  • Pc data-cncrd merhaba verdiğiniz bilgiler için çok çok teşekkür ederim.İyi günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gakgunlu -- 6 Mart 2007; 20:19:43 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.