Şimdi Ara

Renault teknik(cruise control yakında) (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
93
Cevap
2
Favori
38.923
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • gelelim yapım aşamasına
    1 adım
    radyo kontrol ünitesinin çıkarılması
    2. adım
    900 ohm'luk direncin kırmızı ile gösterilen bölgeye bağlanması
    3. adım
    mavi ile gösterilen yerlerin kablo ile birbirine bağlanması
    4. adım
    yeşil bölgenin kesilmesi


     Renault teknik(cruise control yakında)
  •  Renault teknik(cruise control yakında)

     Renault teknik(cruise control yakında)

     Renault teknik(cruise control yakında)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cncrd -- 28 Mart 2007; 13:00:55 >




  • güzel bilgiler bulanların eline sağlık
  • bu da başka bir anlatım
    1. adım sigorta yuvası açılır
     Renault teknik(cruise control yakında)

    esp li ve esp'siz modelde görünüş
     Renault teknik(cruise control yakında)

     Renault teknik(cruise control yakında)

    cruise control/regulator anahtar parça no su ve fiyatı (commutator/limitadore of speed +/- 8€, ref: 82 00 107 841)
    orjinal şekilde direksiyondan kumandalı curuisu control fiyatı 300-400 euro
    ama bu şekilde yapılan cruise control için gerekenler
    1 adet 820 ohms direnç( hız artırmak için- bunun için radyo kontrol düğmesndeki(VOL+) kullanılacak
    1 adet 220 ohms direnc ( hız azaltmak için- bunun için radyo kontrol düğmesindeki(VOL-) kullanılacak
    1 adet 68 ya da 100 Ohms direnç (speed controlü yeniden aktif etmek için bunun için (MUTE )kullanılacakcontrol)
    1 adet küçük bir kablo direnç teli kullanılabilir bunu da cruise controlü devre dışı bırakmak için kullanacağız bridge for CANCEL (to change way, solitary button of the inferior song of the control)
    1 parça(40 cm) kablo




  • Cruise control olmayan butun megane 2 lere bu anahtar eklenince cc aktif mi oluyor?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cncrd

    Arkadaşlar araçlarımızın teknik verilerinin olduğu ve birbirimize teknik konular hakkında yardımcı olabileceğimiz bir konu olsun istedim


    ilk paylaşım benden

    1992 model concorde aracıma her 10 bin km'de filtre değiştirmekten bıktığım(daha doğrusu unuttuğum için) kutu içi performans filtresi (K&N)aldım.
    orjinalliğinin bozulmaması için ve çok fazla performans artışı istemediğimden dolayı açık tip hava filtresi tercih etmedim.
    ilk izlenimlerim
    1- düz yolda ve sabit hızda Yol bilgisayarındaki anlık yakıt tüketimine baktığımda eski kullanım alışkanlığıma göre bir miktar artış gördüm(belki hava sıcaklıklarının düşmesinin de etkisi vardır)
    2- düşük devirlerde pek bir değişiklik hissetmedim
    3- yüksek devirlerde ve rampa çıkarken araçta belirgin bir güç artışı oldu

    öyleki rampa çıkarken devir ve hız yükseltmeme rağmen anlık yakıt tüketiminin hemen hemen hiç artmadığını gördüm

    düz yoldada 180'le giderken anlık tüketim 12.4 civarında seyrediyor.yol durumu uygun olduğunda maksimum hızdaki veriye de bakacağım

    Bir süre sonra bujileri de iridyum bujilerle değiştirmeyi planlıyorum bu bujilerde 80-100 bin km kullanılabiliyorum

    isteyen arkadaşlara araçlarıyla uyumlu performans filte ve buji modellerini verebilirim


    slm cncrd benim 94 concorde için ne önerirsin?
    teşekkür ederim




  • paylaşım harika,ama keşke benim yapabileceğim birşey olsa araca zarar veririm diye korkuyorum
  • ama eli yatkın birine yaptırmaya çalışacam,elektronikten arkadaşlara bir sorayım adana-konya arası kabus olmaktan çıkar inşallah
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Cruise control olmayan butun megane 2 lere bu anahtar eklenince cc aktif mi oluyor?

    emin değilim ama sanırım aktif olur.
    okuduğum bilgilere göre 1.5 dci ve 1.9 dci larda denemişler olumlu sonuç alınmış
    sadece bazılarında limitör çalışmış regülatör çalışmamış
  • quote:

    Orjinalden alıntı: commonwealth


    quote:

    Orjinalden alıntı: cncrd

    Arkadaşlar araçlarımızın teknik verilerinin olduğu ve birbirimize teknik konular hakkında yardımcı olabileceğimiz bir konu olsun istedim


    ilk paylaşım benden

    1992 model concorde aracıma her 10 bin km'de filtre değiştirmekten bıktığım(daha doğrusu unuttuğum için) kutu içi performans filtresi (K&N)aldım.
    orjinalliğinin bozulmaması için ve çok fazla performans artışı istemediğimden dolayı açık tip hava filtresi tercih etmedim.
    ilk izlenimlerim
    1- düz yolda ve sabit hızda Yol bilgisayarındaki anlık yakıt tüketimine baktığımda eski kullanım alışkanlığıma göre bir miktar artış gördüm(belki hava sıcaklıklarının düşmesinin de etkisi vardır)
    2- düşük devirlerde pek bir değişiklik hissetmedim
    3- yüksek devirlerde ve rampa çıkarken araçta belirgin bir güç artışı oldu

    öyleki rampa çıkarken devir ve hız yükseltmeme rağmen anlık yakıt tüketiminin hemen hemen hiç artmadığını gördüm

    düz yoldada 180'le giderken anlık tüketim 12.4 civarında seyrediyor.yol durumu uygun olduğunda maksimum hızdaki veriye de bakacağım

    Bir süre sonra bujileri de iridyum bujilerle değiştirmeyi planlıyorum bu bujilerde 80-100 bin km kullanılabiliyorum

    isteyen arkadaşlara araçlarıyla uyumlu performans filte ve buji modellerini verebilirim


    slm cncrd benim 94 concorde için ne önerirsin?
    teşekkür ederim

    hava filtresi olarak aynısını kullanabilirsin ama şehiriçi ağırlıklı kullanıyorsan yakıt miktarın biraz artabilir.
    performans istiyorsan yapabileceğin şeyler
    1 hava filresi en fazla % 2-3 etkiler
    2 performans buji denso marka iridyum
    3 bence en etkilisi(ama ben daha bulamadım) silindir üst kapağı R21 TXI lerde kullanılan 12 V olanla değiştirmek + 20 bg kazanırsın ve yakıt tüketimin azalır.
    teorik olarak uymlu gözüküyor ama bulamadığım için deneme şansım olmadı
    yakıt ekonomisi istiyorsan (buji,yakıt filtresi ve hava filtresini düzenli değiştir)
    senin araca(1994 üstü olanlara) sıralı sistem LPG takılabiliyor diye biliyorum.




  • concorde LPG de rölanti problemleri

    (alıntıdır)

    aracinizin radyatore cok yakin yerde rolanti motoru vardir.Bu motor 3 fazli ac gerilimle elektronik
    beynin komutu ile mekanik olarak calisir.fakat lpg ye gecince motor ariza lmbasi yaniyor ve rolanti
    sisemini ayarlayan motor mekenik olarak gelisiguzel yerde duruyor.bu durma neticesinde buradaki hava
    kanali acik kalinca lpgde rolantide emis kayibi oluyor ve stop ediyor.bazende bu vana kapali kaliyor
    2000 devire cikiyor

    --------------------------------------------------------------------------------

    n/a18.04.2006, 18:15
    Sorun bu arac Emulator Renix istemesidir .Siz Ankarada olan Mesut beye ugrayin sistei bir genel kontrol etsin
    Emulator Renix olmayan arac hafif benzin da puskurtmektedir ve bu nedenle rolantide sikintilar yasanabilir.

    ------------------------------------------------------------------

    AREA 5114.01.2007, 20:06
    bence o aracın rolanti motoruna bir adet role ilave edilsin. benzin pompasına da bir adet role ilave edilsin.
    aracın gaza geçiş devrini 3000 devre ayarlayın. gaza geçiş devri esnasında role o anki rolanti valf açılımını
    sabitleyecekir.o andan itibaren rolenti ayarı yapın. bu arada rolanti valfine ayar vanası takmayı unutmayın.
    rolanti devrini benzine oranla regülatör denge sağlayamayabilir. yardımcı ünite olarak ayar vanasını kullanabilirsiniz.
    bu arada renix emilatör olmazsa olmaz. aksi taktirde hata lambası yanabilir. aracın kendi ecu sunda hata kodları
    oluşabilir... saygılarımla




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cncrd


     Renault teknik(cruise control yakında)



    dostum su yapım işlemini biraz daha acabilirmisin sistem çalışıyorsa kesin yapacağım
    yeşil yerlerin kesilmesini anlamadım o noktalar nasıl kesiliyo
    yine resimdeki kablolar nereye nasıl bağlı swich gerekli demişşin o nereye nasıl bağlanıyor
    yani baştan sona full bir anlatım hazırlarsan süper olur




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tturnusol


    quote:

    Orjinalden alıntı: cncrd


     Renault teknik(cruise control yakında)



    dostum su yapım işlemini biraz daha acabilirmisin sistem çalışıyorsa kesin yapacağım
    yeşil yerlerin kesilmesini anlamadım o noktalar nasıl kesiliyo
    yine resimdeki kablolar nereye nasıl bağlı swich gerekli demişşin o nereye nasıl bağlanıyor
    yani baştan sona full bir anlatım hazırlarsan süper olur

    öncelikle şunu belirteyim ben bu sistemi denemedim ve çalışıp çalışmadığı konusunda emin değilim
    Bu bilgileri yabancı sitelerdeki forumlardan aldım orada yazdıklarına göre çalışıyor(ama birçok kişi sadece hız sınırlandırmanın çalıştığını söylemiş)
    siviç olayına gelince normal cruise control takılı araçlarda cruise kontrolü devreye almak için bir anahtar ve hızlarını ayarlamak, hafızaya almak hafızadan silmek içinde 4 adet buton gerekiyor.
    Bir çok kişi bu buton gruplarını eklemek yerine direksiyondaki radyo kontrol düğmelerini bu amaçla kullanmayı tercih etmiş

    aşağıdaki sitede bir çok araç için satılan cruise control ler var

    http://www.conrad-anderson.co.uk/cruisecontrols/ConradAndersonUK-CruiseControlSystemsandIn-CarElectronicsSystems.htm

    detaylı yapım açıklamasını ise sonra yapacağım bu aralar çok fazla vaktim yok




  • yapım aşamasını tekrar anlatayım
    1 adım
    radyo kontrol ünitesinin çıkarılması
    http://resim.donanimhaber.com/upfiles/97816/9F64240177204FF384457C01D47CE7AD.jpg[/simage]

    2. adım
    900 ohm'luk direncin kırmızı ile gösterilen bölgeye bağlanması
    sol üst köşedeki direnç 100 ohm
    diğer direnç ise 270 ohm
    3. adım
    mavi ile gösterilen yerlerin kablo ile birbirine bağlanması
    4. adım
    yeşil bölgenin kesilmesi

    sistemin elektriksel şeması şöyle
    R1 900 ohm
    R2 270 ohm
    R3 100 ohm
     Renault teknik(cruise control yakında)







     Renault teknik(cruise control yakında)

     Renault teknik(cruise control yakında)

     Renault teknik(cruise control yakında)



    çıkan 2 kablo ise buraya bağlanacak

     Renault teknik(cruise control yakında)




  • 1-şimdi ben bu yeşil yerlerin kesilmesi olayını anlamamakta diretiyorum delinecekmi orası nasıl yani??????
    2-resimde birsürü kablo çıkıyo biz sokete bağlarken oradan iki kablomu çıkartacağız ve soket nerde direksiyon kumandasına takılan soketmi bu??
    3-bu sistemde hangi tuş ne işe yarıyor. hangi tuşla sabitliyoruz hangisiyle devreden çıkarıyoruz vs...
    4-hızı kaç km ye ayarladığımız ekranda görünüyormu nasıl bileceğiz yoksa sadece gittiğimiz hızdamı sabitliyo
    5-sistem çalışırken bir pedala basarsak kendisimi çıkıyor yoksa biz tuşlarlamı iptal ediyoruz

    teşekkürler çalışma için
    bunlarıda açıklarsan süper olacak çünkü acil bir durumda sisten çalışmaya devam ederse kapanmazsa sonuçları kötü olabilir.
    bu bilgileri hangi forumdan aldın adresi verebilirmisin

    EDİT:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tturnusol -- 7 Haziran 2007; 18:42:22 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tturnusol

    1-şimdi ben bu yeşil yerlerin kesilmesi olayını anlamamakta diretiyorum delinecekmi orası nasıl yani??????
    2-resimde birsürü kablo çıkıyo biz sokete bağlarken oradan iki kablomu çıkartacağız ve soket nerde direksiyon kumandasına takılan soketmi bu??
    3-bu sistemde hangi tuş ne işe yarıyor. hangi tuşla sabitliyoruz hangisiyle devreden çıkarıyoruz vs...
    4-hızı kaç km ye ayarladığımız ekranda görünüyormu nasıl bileceğiz yoksa sadece gittiğimiz hızdamı sabitliyo
    5-sistem çalışırken bir pedala basarsak kendisimi çıkıyor yoksa biz tuşlarlamı iptal ediyoruz

    teşekkürler çalışma için
    bunlarıda açıklarsan süper olacak çünkü acil bir durumda sisten çalışmaya devam ederse kapanmazsa sonuçları kötü olabilir.
    bu bilgileri hangi forumdan aldın adresi verebilirmisin

    EDİT:imla

    1-yeşil bölgenin kesilmesi aslında tam anlatılmamış ama anladığım kadarıyla yeşil bölgede orjinal bağlantı kablosu varmış
    2- resimde çıkan kablolar iki gruba ayrılmış yani sen 2 tane kabloda kullanabilirsin yapan kişi sanırım utp kablo kullandığından öyle birşey yapmış
    soket antatıldığına göre direksiyon kumandasına takılan(yerini bilmiyorum) soket
    3- radyo kontrol butonlarındaki vol+ hız artırmak vol- hız azaltmak mute cc'ü yeniden devreye almak mode ise cc'ü devreden çıkarmak için kullanılıyor.
    4- kaç km hıza ayarlandığı ekranda gözüküyor
    5- sistem fren pedalına basıldığında yada gaz pedalının sert noktasına kadar basıldığında devreden çıkıyor

    burada açık nokta şu:
    normal cc lu araçlarda regulator ve limitor olarak bir siviç var onun bağlantısı gösterilmemiş bir yerde o bağlantı hazır sadece 8 euro olan(yukarıdaki mesajlarda sipariş kodu var)orjinal siviç alın yerine takın yeri hazır gibi birşey söylenmiş.

    bu açık noktayıda öğrenmeye çalışayım.

    Anlatılanlara göre sw olarak CC tüm megane larda var sadece bunu devreye almak için bağlantıları yapmak gerekiyor

    aslında hiç radyo kontrol düğmesine dokunmadanda bu işlemi yapmak mümkün sistemin elektriksel şeması belli.
    başka forumlarda bazıları el freninin olduğu orta konsolda delik açarak bunu yapmış ama pek orjinal durmamış.

    bunları aldığım adres

    http://www.meganeownersclub.co.uk/forum/viewtopic.php?p=32736#32736




  • açık noktayıda öğrendim
    cruise control olmayan meganelardaki görünüş aşağıdaki resimdeki gibi(sürücü tarafında sol altta)
     Renault teknik(cruise control yakında)


    siviçi takarak bu hale getiriyorsun

     Renault teknik(cruise control yakında)


    söylendiğine göre orada bağlantıya hazır beyaz bir soket varmış bunu CC sivicine bağlıyorsun

     Renault teknik(cruise control yakında)


    bunlarda kullanabileceğin malzeme kodları

    82 00 079 020 - Plastic bonnet (switches holder) 2. resimdeki gibi yapmak için gerekli plastik parça

    82 00 193 673 - blind flange (I have not ESP nor its switch) (sanırım ESP düğmesi için kör tapa)

    82 00 107 841 - CC/SL switch (buda CC sivici)

    kendi radyo kontrolüne dokunmadan bu işi yapmak istersen radyo kontrol ünitesinin malzeme kodu da aşağıda

    82 00 103 769 - car radio remote control (used unreversible as "thing with four buttons")



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cncrd -- 8 Haziran 2007; 13:56:12 >




  • üstteki resimlere dikkat edersen 2. bir radyo kontrol düğmesinim sol tarafa monte edildiğini görürsün sende orjinale dokunmadan böyle birşey yapabilirsin
    buda bağlantıyı gösteren bir başka resim


     Renault teknik(cruise control yakında)
  • http://www.otopol.com/product_info.php?cPath=1148_1208&products_id=105285
    buna bir bakın isterseniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tturnusol -- 7 Nisan 2008; 20:05:04 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cncrd



    söylendiğine göre orada bağlantıya hazır beyaz bir soket varmış bunu CC sivicine bağlıyorsun

     Renault teknik(cruise control yakında)


    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------

     Renault teknik(cruise control yakında)





    o soket sigorta kutusunun orada.açtım baktım ama öyle hazır bekleyen birsoket yok bu durumda ne yapacağız???

    birde bunların hangisi kaçlık direnc??????



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tturnusol -- 10 Haziran 2007; 21:20:41 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.