Şimdi Ara

RENAULT MEGANE III - [Ana Konu ve Kullananlar Kulübü] (1040. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39.608
Cevap
154
Favori
3.256.362
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10381039104010411042
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer

    100 Km ortalama hızla bizim motorla da 3.7 yakarsın merak etme .kullanım doluluk klima vs etkenler de var tabii


    aynen tüketim konusunda, lt verirken ortlama hızı da kullanmak lazım. birde yolun yokuşmu düz mü olmasıda çok etkili. bazı istikametler misal dağ yolundan sahile doğru inişler uzun km ler boyunca hafifde olsa iniş oluyor. ve aynı yolu geri dönmezseniz ortalama tüketim 3.7 olur tabiki.

    ama gerçekçi olarak düşünürsek ben ş.dışı 5-5.5lt ş.içi 6-7lt dışındaki tüketimlere kıymet vermiyorum. yeni araç alacaklar bu lt lere razı olmalı bence.
  • Sanirim focus un fabrika verisi bile sehirdisi 3.8 heleki 100 ve 100 un uzerindeki hizlarda 3.7 fazla iyimser bir rakam
  • FOCUS kullandım 1,5yıl.
    Nasıl sattığımı bilemedim.
    Varsın 1 litre fazla yaksın renault yakmaz ama.

    FORD'da mülayim kullanırsan 100'ü geçmezsen az yakar biraz bas 110-120 tüketimin nasıl arttığını gör!
    100 ile gitmek geride kaldı artık yollarda hız sınırı 110+%10
    120 ile aynı yolu gidelim, Renault Focus'tan daha az yakar, daha konforlu gider, çok daha sessiz gider. Renault ta yol sesi yok. Çünkü aracın tabanında Toyota-Ford 5kg mastik kullanır, Renault 20kg.

    Haksız mıyım?
  • Bizim meggy'in bakımına bir ay kaldığı için nabız yoklamak adına servisi aradım; Yıllık bakım için 360TL fiyat verdiler(Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi) Bir sonraki yıl ise 500 TL imiş. (Mazot filtresi değişiyormuş ekstra)

    Umarım bu ay içerisinde kampanya yaparlar
  • Benim şehir için yakıt tüketimi 100/ 10 lt gösteriyor bir türlü düşüremıyorum :S vites 33 bin deviride geçmıyorum ağır ağır yükske vites düşük devir

    Araç 2011 1.6 expres. 5200 km de
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anilozay

    Arkadaşlar birşey soracağım, eski aracım Focus 1.6 110 bg di, çok seri bir motoru vardı, gazı kökledin mi yakıt artıyordu tabii ki ama Mersin İstanbul arası yaklaşık 1.000 km yi ortalama 100 km hızda ortalama 3.7 lt yakıtla alıyordum. İstanbul'a girdiğimde ya kırmızı yanmıyordu ya da yeni yanıyordu. Siz 5,5-6 lt lerden bahsediyorsunuz, çok mantıklı gelmedi bana. Ayrıca GrandScenic aldığımız için bu daha da artar herhalde.


    Yol bilgisayarı 1000 km sonunda 3,7 ortalama gösteriyorsa toplamda 37 lt yakıt yakmış demektir. Eğer depo 60 lt ise deponun 3'te 1 'inden fazlası dolu demektir. Dolayısıyla 1000km sonunda yakıt ışığı yanıyorsa yol bilgisayarı 3,7 'yi hatalı gösteriyor demektir. Bu yüzden asıl focus 'un gösterdiği 3,7 bana pek mantıklı gelmedi. (Tabi deponun 60 lt olduğunu varsayarak söylüyorum).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZROQ

    Benim şehir için yakıt tüketimi 100/ 10 lt gösteriyor bir türlü düşüremıyorum :S vites 33 bin deviride geçmıyorum ağır ağır yükske vites düşük devir

    Araç 2011 1.6 expres. 5200 km de


    normal değer, 10-9.5 lt altına inmez. dizeller 6.5-7lt
  • fiyatlara ortalama 1500 TL zam gelmiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taita_ra

    fiyatlara ortalama 1500 TL zam gelmiş


    2011 - 2012 modeller arasında 2000 TL fark var!!!
  • 1600cc 130HP dizel motoru düşünemiyorum.
    Resmen spor araba olur araçlar.

    1600cc benzinli araçlar bu kasayı çekmekte zorlanır ve zorlandığından da yakar. Beklenilenin dışında birşey değil bence.
    Kasa 1300kg, eskiden bu kilogramdaki araçlar 2000cc idi.
    10lt benzin: 440Kr/km
    6lt mazot: 230KR/km
    Yılda 15000km yaparsan 3200TL gibi bir yakıt kazancı çıkar.
    İşin diğer yönü ise dizeller gerçekten iyi kaçıyorlar, sessizler aynı zamanda
    ( dışarısı değil, aracın içi sessiz)
    Ama benzinliye LPG taktırmak ta elinde benzinli araç olnlara iyi bir alternatif, şu an neredeyse kafa kafaya kazanç.
    Gerçi kışın %40 zam gelecekmiş doğal gaza, LPG ye de gelirse???

    slmlar
  • 1.500 TL zam.Hadi hayırlı işler :)
  • yuhhh . fiyatlara bak .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: corollacorolla

    1600cc 130HP dizel motoru düşünemiyorum.
    Resmen spor araba olur araçlar.

    1600cc benzinli araçlar bu kasayı çekmekte zorlanır ve zorlandığından da yakar. Beklenilenin dışında birşey değil bence.
    Kasa 1300kg, eskiden bu kilogramdaki araçlar 2000cc idi.
    10lt benzin: 440Kr/km
    6lt mazot: 230KR/km
    Yılda 15000km yaparsan 3200TL gibi bir yakıt kazancı çıkar.
    İşin diğer yönü ise dizeller gerçekten iyi kaçıyorlar, sessizler aynı zamanda
    ( dışarısı değil, aracın içi sessiz)
    Ama benzinliye LPG taktırmak ta elinde benzinli araç olnlara iyi bir alternatif, şu an neredeyse kafa kafaya kazanç.
    Gerçi kışın %40 zam gelecekmiş doğal gaza, LPG ye de gelirse???

    slmlar



    1.4 130hp olan gayet güzel kaçıyor valla.

    Üstelik 1.6 olandan fazla yakmıyor. 9lt şehiriçi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZROQ

    Benim şehir için yakıt tüketimi 100/ 10 lt gösteriyor bir türlü düşüremıyorum :S vites 33 bin deviride geçmıyorum ağır ağır yükske vites düşük devir

    Araç 2011 1.6 expres. 5200 km de


    Benim 1.5 senelik araç 12.000'i geçti. 10.000'den sonra farkedilir düşüş yaşanıyor. En son 9.1'di ortalamam. Sonra sıfırladım ş.içi (İstanbul,kısa mesafe,bol kırmızılı ara sokaklar)-şdışı karışık 7.8 gözüküyor şu an yol bilgisayarında. 10.000'den sonra sakin kullanımla 9litreye rahat düşecektir. Arada bir şehirlerarası yapıyorsanız da genel ortalama 8l civarı olabilir.
  • dizeller ( her markada) çok arttı. Neredeyse 50.000TL'nin altında dizel binek araç kalmadı.
    Yakıt tasarrufunun yanısıra yakın zamanda (muhtemel 2012 başı) emisyon üzerinden vergilendirme olacağından olabilir.
    1600cc benzinli motorluların canı vergiden ötürü çok yanacak hem de ikincielleri düşecek aşağılara (2000cclerin başına gelen).
    Internette aratın "yeni vergi MTV" diye.

    Saygılar
  • öncelikle selamlar.

    megane ii 1.4 kullanıyorum. Bir süredir dizel megane da dahil olmak üzere pek çok alternatifi inceledim. kia c'eed, ford focus eski kasa, megane iii, citroen c4 vs. Ama yüksek maliyetler yüzünden bir türlü alamadım. hatta son olarak bir arkadaşımdan 12 bin'de megane 115 bg expression comfor paketi alacaktım 39 bin liraya, ondan da vazgeçtim.
    tam araba işini askıya almışken bir akrabam yurtdışına taşınma kararı verdi. 2011 model 5200 km, megane 3 expression comfort paket ve otomatik. kazası falan yok. 33 bin liraya bırakıyor bana akraba indirimiyle:)

    şimdi soru şu. 1.4 megane ii ile istanbul şehir içinde 9 civarı yakıt tüketiyorum. otomatik 1.6 megane 3 bunun üzerine çıkar mı? lpg taktırmayı düşünmediğim için mecburen benzine para vereceğim. 33 bin lira bu araba için nasıl? (şu an liste fiyatı 41.950 görünüyor). alıp bir süre binip satsam zarar eder miyim?

    fikirleriniz önemlidir. :)

    bu arada mevcut arabam için ilan verdim sahibinden.com'a.
    ilgilenen olursa diye linkine vereyim dedim buraya da:
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-temiz-2006-megane-1-4-authentique-56881355/detay/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi radius1997 -- 7 Eylül 2011; 14:28:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: radius1997

    öncelikle selamlar.

    megane ii 1.4 kullanıyorum. Bir süredir dizel megane da dahil olmak üzere pek çok alternatifi inceledim. kia c'eed, ford focus eski kasa, megane iii, citroen c4 vs. Ama yüksek maliyetler yüzünden bir türlü alamadım. hatta son olarak bir arkadaşımdan 12 bin'de megane 115 bg expression comfor paketi alacaktım 39 bin liraya, ondan da vazgeçtim.
    tam araba işini askıya almışken bir akrabam yurtdışına taşınma kararı verdi. 2011 model 5200 km, megane 3 expression comfort paket ve otomatik. kazası falan yok. 33 bin liraya bırakıyor bana akraba indirimiyle:)

    şimdi soru şu. 1.4 megane ii ile istanbul şehir içinde 9 civarı yakıt tüketiyorum. otomatik 1.6 megane 3 bunun üzerine çıkar mı? lpg taktırmayı düşünmediğim için mecburen benzine para vereceğim. 33 bin lira bu araba için nasıl? (şu an liste fiyatı 41.950 görünüyor). alıp bir süre binip satsam zarar eder miyim?

    fikirleriniz önemlidir. :)

    bu arada mevcut arabam için ilan verdim sahibinden.com'a.
    ilgilenen olursa diye linkine vereyim dedim buraya da:
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-temiz-2006-megane-1-4-authentique-56881355/detay/




    Vuruğu kırığı yoksa 33bin lira fiyat iyi. Bu araç sizin için oldukça konforlu olacaktır. Diğer yandan benzinlilerdeki BVA - otomatik vites performans ve tüketim açısından pek başarılı bir vites kutusu değil. İstanbul şehiriçinde 10l aşağısına düşmezsiniz. Konfor-tüketim-performans açısından sizin için hangisi öncelikliyse ona göre karar verin derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: corollacorolla

    dizeller ( her markada) çok arttı. Neredeyse 50.000TL'nin altında dizel binek araç kalmadı.
    Yakıt tasarrufunun yanısıra yakın zamanda (muhtemel 2012 başı) emisyon üzerinden vergilendirme olacağından olabilir.
    1600cc benzinli motorluların canı vergiden ötürü çok yanacak hem de ikincielleri düşecek aşağılara (2000cclerin başına gelen).
    Internette aratın "yeni vergi MTV" diye.

    Saygılar


    Sadece bir fikir yürütme olsa da şöyle olabilir: LPG'de emisyon oranı benzin ve dizele göre daha düşük olduğundan 1.6 benzinli araca en ucuz LPG kiti takılıp ruhsata işletilir ve benzin kullanılmaya devam edilir. Vergi de düşük emisyonlu araç tarifesinden ödenir. Ayrıca İngiltere'de olduğu gibi eski araçlar muaf tutulabilir. Bu muallakta yeni vergi sisteminin şu anki fiyatları çok etkileyeceğini düşünmüyorum. Sadece kur bayramdan önce çok arttı bugünlerde ise düşüyor. Bugün satılan araçlar ağustos başında fabrikadan çıkan araçlar olduğundan yüksek kurla ithal edilmiş ve bu yüzden fiyat artışına gidilmiş olmalı. Dolayısıyla bu artan fiyatların düşmesi beklenmeli. Buna göre yılın son aylarında otomobil firmaları kampanyalı satış adı altında da olsa bayağı karlı satışlar yapabilecekler. (Renault Megane Türkiye üretimi diyecekler için de ithal parça girdilerini sebep gösterebiliriz).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: radius1997

    öncelikle selamlar.

    megane ii 1.4 kullanıyorum. Bir süredir dizel megane da dahil olmak üzere pek çok alternatifi inceledim. kia c'eed, ford focus eski kasa, megane iii, citroen c4 vs. Ama yüksek maliyetler yüzünden bir türlü alamadım. hatta son olarak bir arkadaşımdan 12 bin'de megane 115 bg expression comfor paketi alacaktım 39 bin liraya, ondan da vazgeçtim.
    tam araba işini askıya almışken bir akrabam yurtdışına taşınma kararı verdi. 2011 model 5200 km, megane 3 expression comfort paket ve otomatik. kazası falan yok. 33 bin liraya bırakıyor bana akraba indirimiyle:)

    şimdi soru şu. 1.4 megane ii ile istanbul şehir içinde 9 civarı yakıt tüketiyorum. otomatik 1.6 megane 3 bunun üzerine çıkar mı? lpg taktırmayı düşünmediğim için mecburen benzine para vereceğim. 33 bin lira bu araba için nasıl? (şu an liste fiyatı 41.950 görünüyor). alıp bir süre binip satsam zarar eder miyim?

    fikirleriniz önemlidir. :)

    bu arada mevcut arabam için ilan verdim sahibinden.com'a.
    ilgilenen olursa diye linkine vereyim dedim buraya da:
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-temiz-2006-megane-1-4-authentique-56881355/detay/



    Merhaba , megane 3 1.6 bva aracımızı yeni sattık 1 senedir bizdeydi , nerede kullanacağınıza bağlı olarakda tüketim değişir biz istanbuldayız %100 Şehir içi trafiğinde 100kmde 11 lt yi geçmez , onun dışında çok dikkatli kullandığınız zamanlar aracı otoban ağırlıklı 100mde 7 lt ortalamayıda yakalarsınız. tamamen kullanım ve kullandığınız yerle alakalı . şehir içi ortalamamız bizim genel olarak hep 9 du. aracın yakıt tüketimini en çok etkileyen etkenlerden en önemlisi yurdumun yokuşları :) uzun yollarda tüketimi arttıran tek sebep bu ona rağmen çoğu yere 7 .7.5 ortalamayla gidiyorduk . kafanıza takılan başka birşey olursa cevaplayabilirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: radius1997

    öncelikle selamlar.

    megane ii 1.4 kullanıyorum. Bir süredir dizel megane da dahil olmak üzere pek çok alternatifi inceledim. kia c'eed, ford focus eski kasa, megane iii, citroen c4 vs. Ama yüksek maliyetler yüzünden bir türlü alamadım. hatta son olarak bir arkadaşımdan 12 bin'de megane 115 bg expression comfor paketi alacaktım 39 bin liraya, ondan da vazgeçtim.
    tam araba işini askıya almışken bir akrabam yurtdışına taşınma kararı verdi. 2011 model 5200 km, megane 3 expression comfort paket ve otomatik. kazası falan yok. 33 bin liraya bırakıyor bana akraba indirimiyle:)

    şimdi soru şu. 1.4 megane ii ile istanbul şehir içinde 9 civarı yakıt tüketiyorum. otomatik 1.6 megane 3 bunun üzerine çıkar mı? lpg taktırmayı düşünmediğim için mecburen benzine para vereceğim. 33 bin lira bu araba için nasıl? (şu an liste fiyatı 41.950 görünüyor). alıp bir süre binip satsam zarar eder miyim?

    fikirleriniz önemlidir. :)

    bu arada mevcut arabam için ilan verdim sahibinden.com'a.
    ilgilenen olursa diye linkine vereyim dedim buraya da:
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-temiz-2006-megane-1-4-authentique-56881355/detay/




    Öncelikle ilandaki aracınız için istediğiniz miktar yüksektir.HB olması ,Authentique donanım olması ama en önemliside Türkiyede asla tutmamış olan 1,4 motor ve benzinli olması ,aracınızın hem potansiyel ilgi gösterenlerinin az olmasına hemde yüksek fiyatı ile de zaten az ilgilenenlerin ilgi göstermeyecekleri anamına gelir..Unutmayın aynı model yılı ve benzer km de bu araçların üst donanımlıları ve 1,6 ları zaten sizin istediğiniz fiyatlarda şu anda 2-3 bin tl fazla verenleri dizelini de alabilir..Yanlış anlamayın sadece fikir önemli dediğiniz için bende kısa süre önce megan2 satmış biri olarak paylaşmak istedim .
    Onun dışında aracınızın servis bakımlı olması ve temiz olması yanında fiyatı düşük tutarsanız satılma ihtimali bir nebze yükselebilir.

    Tavsiyem elinizdeki aracı mümkün olduğu kadar elden çabuk çıkarmanız düşüreceğiniz fiyat belki size saçma gelebilir ama harcadığınız benzin ve kısa süre sonra MTV deki değişiklikler nedeni ile daha fazla zarar etmeniz olası görünmektedir..

    2. tavsiyem ise kesinlikle benzinliden uzak durmanız ..şu an fiyatları cazip gelebilir hatta ilerleyen zamanlarda dahada cazip olacaktır ancak potansiyel alıcı artık benzinlide düşmektedir Geçtiğimiz yıl içerisinde Türkiye de satılan araçların %60 dan fazlasının dizel olduğunu düşünürsek bu ,önümüzdeki yıllarda çok daha yüksek olacak demektir..Zaten 9 civarında tüketiminiz olduğunu söylemişsiniz.bahsettiğiniz megane3 aracınızın tüketim değerleri manuel viteste 10 civarında olacaktır eğer otomatik diyorsanız o zaman 11 olacaktır .Altına düşmek için insan üstü sabır ve eziyete katlanmak gerekir ki oda bu durumda düşecek miktara değmez bile..

    Yapabileceğiniz en iyi iş eğer bahsettiğiniz rakamlar civarında alım gücüm var diyorsanız 2. el megane 3 85 BG bakmanız ,bu araç sizi tüketim konusunda neredeyse yarı yarıya masraftan kurtararak kar ettirecektir.misal :siz megan2 ye ayda 500 tl benzin harcıyorsanız 85 BG megane 3 dizele 250-300 tl mazot parası harcarsınız ,bu nedenle yeni aldığınız megane 3 e ayda her ne ödüyor iseniz ondan 200 -250 tl düşmüş olacaksınız demektir..
    performans olarakta ne 85 bg nede 105 bg dizel , benzinlileri asla aratmayacaktır.konforlu yeni ve sağlam bir araçla 2-3 yıl geçirip sattığınız zamanda şu anda yaşayacağınız sıkıntıları yaşamayacaksınız demektir

    umarım yinede istediğiniz fiyatttan satar, gönlünüzden geçen araca kavuşursunuz

    saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TURKER75 -- 7 Eylül 2011; 22:43:40 >




  • 
Sayfa: önceki 10381039104010411042
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.