Şimdi Ara

Renault clio 4 (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
1
Favori
15.156
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salih*

    1.5 dCI Clio 4 kullanıyorum. Araç 210.000 km'de şu an.

    Yukarıda bahsedilen yağ soğutucu problemini 140 - 150 bin km civarında yaşadım. Yağ soğutucusu arızasından dolayı motor yağı soğutma suyuna karışmış. Yaklaşık 300 - 500 km bu şekilde kullandım uzun yolda fark etmeden. Motor yağı seviyesini kontrol edin uyarısını görünce kaputu açtığımda fark ettim sorunu. Çok az yağ kalmıştı motorda. Uyarıyı fark etmeseydim ciddi sorun yaşayacaktım.

    180 bin km civarında ise bu kez yağ soğutucusunun contasından dolayı yağ kaçırmaya başladı. Conta değişimi sonrası sorun düzeldi.

    190 bin km civarında ise intercooler hortumu çatladı, buradan soğutma suyu eksiltmeye başladı. Sorunu fark etmeseydim hararet yapacaktı.

    1.5 dCI alırsanız özellikle 100 bin km sonrası sık sık motor yağı ve soğutma suyu seviyesini kontrol edin. Tavsiyem her triger değişiminde (80 bin km aralıklarla) yağ soğutucusunu da değiştirmeniz.

    Enjektörler de kötü yakıta karşı hassaslar. Şu an problem yok.

    Bunlar dışında bir problem yaşamadım, 170 bin km'dir kullanıyorum.
    Peki,Clio 4 lerin kullanımı nasıldır? konforlumu? araçta göğüslüğün sert plastikten olmasından dolayı ses yapıyormu? motoru gürülmütülümü? ayrıca koltuklarının sert olduğunu duydum bu doğrumu ve rahatsız ediyormu teşekkürler.




  • saltanat1299 kullanıcısına yanıt
    Şehir içi kullanımı oldukça zevkli. Manevra kabiliyeti ve performansı tatmin edici. Özellikle direksiyon çok yumuşak ve keyifli. Ancak yüksek hızlarda sertleşmiyor.

    Icon donanım seviyesi oldukça dolu. (Far sensörü, yağmur sensörü, hız sabitleyici, bluetooth destekli multimedya sistemi, anahtarsız kilitleme ve çalıştırma, elektrikli katlanır aynalar vs)

    İç mekan ve dış tasarımının 8 yıllık mazisine rağmen hala güncelliğini koruduğunu düşünüyorum.

    Icon pakette 16" jantlarla birlikte yol tutuşu da standart bir kullanıcı için oldukça yeterli. Jantlar 16" veya 17" ise bozuk yollarda araç biraz sert. Joy paket ve 15" jant varsa konforlu fakat virajlarda biraz yatıyor araç.

    Trim sesleri yok diyemem. Özellikle 200 bin km'ye yaklaştıkça biraz arttı. Ama ufak müdahalelerle çözülebiliyor.

    Motor gürültüsü olarak VAG grubu 1.6 TDI motorlarından daha sessiz. Ancak her ne kadar motor sessiz olsa da yalıtım kuvvetli olmadığından içeriden duyulabiliyor fakat rahatsız etmiyor. Motor sesinden ziyade rüzgar sesi 90 km/sa hızdan itibaren hissedilmeye başlıyor. 120-130 km/sa hızdan sonra şiddeti yükseliyor ve rahatsız ediyor. Yan kelebek camlardan ıslık şeklinde rüzgar sesi gelmesi Clio 4'lerde çok yaygın. Bunun da basit bir çözümü var. Youtube'dan araştırabilirsiniz.

    Koltuklar Icon donanım seviyesinde fena değil. Yükseklik ayarı mevcut. Uzun yol da yapıyorum sıklıkla. Rahatsız etmiyor. Joy donanımda biraz daha sert, yanal destekleri neredeyse yok, yükseklik ayarı yok.

    Kronik problemlerden biri otomatik klimalı araçlarda havanın ön cama, ayaklara vs yönlendirilmesini sağlayan klape motoru bozulabiliyor. İşçilik dahil 200-250 TL'ye çözülebiliyor.

    İlave olarak aklıma gelen hususlar bu şekilde. Başka merak ettiğiniz bir konu olursa cevaplarım.




  • Arkadaşlar hepiniz ilginiz ve verdiğiniz cevap için teşekkür ederim. Clio ve Fiestaların içlerinin çok dar olması sebebiyle araç tercihimiz honda civic ten yana değişti, 2010-2012 model hondalar nasıldır? Kronik sorunu varmı ve yakıtı üzermi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saltanat1299

    Arkadaşlar hepiniz ilginiz ve verdiğiniz cevap için teşekkür ederim. Clio ve Fiestaların içlerinin çok dar olması sebebiyle araç tercihimiz honda civic ten yana değişti, 2010-2012 model hondalar nasıldır? Kronik sorunu varmı ve yakıtı üzermi?
    size şu şekilde fikir belirtmek isterim; bir süre önce ben de aracımı sattım elime geçen parayla önce volvo alayım dedim temizini bulamadım, dsg belasına passat-superb den vazgeçtim, 508 ve insignianın en yakın 2015 modellerini alabiliyordum, bir miktar parayı tasarruf edeyim hedef küçülteyim dedim 2015 clio grandtour buldum dizel otomatik, 2013 capture buldum, 2012 ceed buldum dizel otomatik 165.000 km de. son tahlilde eşimle bakarken 2020 sıfır clio IV 0.9tce bulduk. bindik sıfır kokusu hoşumuza gitti, biraz sürdüm sürüşü keyifli geldi hiç düşünmeden satın aldık. şimdi de iyiki almışız diyoruz. şehiriçinde acayip keyifli bir araç, 3. vitesteki hızlanması çok keyifli, 5. viteste 65 km/S hızla anlık 3.5-4 lt yakıt gösteriyor. hülasa benim beklentimin ötesinde bir araç hele ki motorun hacminin 3 kutu kola olduğunu bilirseniz şaşırtıcı bile geliyor. yani demem o ki kıçıkırık hondaya o paraları vermeye değmez illa büyük araca ihtiyacınız varsa renault latitude öneririm (bende bir tanede latitude var) ama özellikle honda sahipleri akıllarını yitirmişcesine fiyat istiyorlar araçlarına.




  • 10 yasindaki araca o parayi verme hele ki Civic lerin nasil kullanildigi belli

    Al bi Clio 0.9 kafan rahat bin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • predator93 kullanıcısına yanıt
    bak şimdi ayıpettin en sorunsuzu 1.2 16 v 20 yıllık motor taş gibi sağlam

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhenatonnn

    bak şimdi ayıpettin en sorunsuzu 1.2 16 v 20 yıllık motor taş gibi sağlam
    kefilim... sorusu olan buyursun...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 16v olanı az da olsa kullandım. Devirli kullanımda araç 4 yetişkin+klimada rampada rahatlıkla kalkıyor. Debriyaj kavramasına alışması biraz uzun sürüyor. Manevra ve hakimiyeti oldukça kolay. Rampada sollamaya çıkıldığında devir çevirmek şart. Alt devirler araç yüklüyüken ölü. Normal kullanımda 7 litre gibi bir yakıtı vardı şehir içinde. Şehir dışında kullanma şansım olmadı. Araç benim sınav aracımdı. Ehliyeti de onla alınca malum özel bir sempati duydum. Hocamın dediğine göre araçla gerçekten fantastik şeyler deniyormuş öğrenciler ancak ona rağmen yükü kaldırdığını söyledi. Sorun çıkarmaz demek istedi yani. Hayırlısı olsun hakkınızda.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 3 sene 2017 renault clio joy 1.5 dci kullandım. Aracı sıfır aldım. İlk marşa bastığım günü hatırlıyorum. Marş dediğim start stop düğmesi :)

    Araba çalışırken yavaşça 1' e atıp gaza yüklendim. Biraz fazla bastım ki kafam geriye çarptı :)
    İşte dedim benim arabam bu. O sıralarda honda civic 2015 var ama peder bey el koydu.
    Neyse arabayla o gün 100 km falan gittim. O kadar keyif aldım ki anlatamam. Tam bir otoban faresi. Kaçışlar efsane. Arabayı 4. viteste dik bir rampada denedim. İlk denemede boğuldu. Devrini almamıştı. Sonra biraz daha geriden başlayıp bastım gaza. Tam devrinde fişek gibi çıktım o rampayı. Şimdi altımda 1.3 egea boş var. Aynı rampayı aynı şekilde denedim çeyreğine gelmeden bayıldı araç.

    Full depo ile rekorum 1050 km. Artık korktum yolda kalırım diye ilk gördüğüm benzinliğe girdim. Şehir içi ve dışı karışık. Tek benim araçta.

    Bagaj diğer heyçbeklere göre çok iyi. Ev taşırken birçok tencere tava tabak gibi malzemeleri doldurmuştum içine. Hatta bunu yaparken turşu döküldü o koku 2-3 ay çıkmamıştı. (satma sebebim)

    Konfor, yalıtım gibi şeyleri pek aramam. Genellikle tek kullanırım. Bu yüzden yalıtımı yüksek sesli müzik ile bastırırım.

    2 kaza yaptım. Biri yağmurlu havada tırı sollarken tırın beni soldaki bariyere sıkıştırması. Sol ön tampon, kapı komple değişti.
    Diğeri de domuza vurdum. Ön tampon değişti. Gece 3' te çevre yolunda 110 ile giderken bir anda önüme çıktılar. Frene asıldım ama 40-50 km hızdayken vurdum. Ölmedi hayvan ama kaçtı. Ben de korkudan çıkamadım. Etrafımda en az 10 tane yavru domuz. Trafiği aradım araçtan inin diyor. Abi etrafımda domuzlar var diye isyan etmiştim. Trafik gelene kadar gitmedi namussuzlar :) airbag açmadı.

    Bunların haricinde en önemlisi bakım ve servis. Ben hep servise gittim. 5 km'lik yerde zaten. Ustalarla kanki oldum. Hiç erinmedim bakım parası verirken. 2 haftada bir iç dış mutlaka yıkatırdım.

    Uzun yolda arkada oturan için eziyet ama. 3 arkadaş Kapadokya' ya gittik. Benim araba az yakıyor diye bindik. Daha 50 km olmadan arkadan -olum midem bulandı lan- demeye başladı arkadaş. Çok basık ve çok sarsıyor.

    Ford'u bilmiyorum ama clio alınır, binilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salih*

    Şehir içi kullanımı oldukça zevkli. Manevra kabiliyeti ve performansı tatmin edici. Özellikle direksiyon çok yumuşak ve keyifli. Ancak yüksek hızlarda sertleşmiyor.

    Icon donanım seviyesi oldukça dolu. (Far sensörü, yağmur sensörü, hız sabitleyici, bluetooth destekli multimedya sistemi, anahtarsız kilitleme ve çalıştırma, elektrikli katlanır aynalar vs)

    İç mekan ve dış tasarımının 8 yıllık mazisine rağmen hala güncelliğini koruduğunu düşünüyorum.

    Icon pakette 16" jantlarla birlikte yol tutuşu da standart bir kullanıcı için oldukça yeterli. Jantlar 16" veya 17" ise bozuk yollarda araç biraz sert. Joy paket ve 15" jant varsa konforlu fakat virajlarda biraz yatıyor araç.

    Trim sesleri yok diyemem. Özellikle 200 bin km'ye yaklaştıkça biraz arttı. Ama ufak müdahalelerle çözülebiliyor.

    Motor gürültüsü olarak VAG grubu 1.6 TDI motorlarından daha sessiz. Ancak her ne kadar motor sessiz olsa da yalıtım kuvvetli olmadığından içeriden duyulabiliyor fakat rahatsız etmiyor. Motor sesinden ziyade rüzgar sesi 90 km/sa hızdan itibaren hissedilmeye başlıyor. 120-130 km/sa hızdan sonra şiddeti yükseliyor ve rahatsız ediyor. Yan kelebek camlardan ıslık şeklinde rüzgar sesi gelmesi Clio 4'lerde çok yaygın. Bunun da basit bir çözümü var. Youtube'dan araştırabilirsiniz.

    Koltuklar Icon donanım seviyesinde fena değil. Yükseklik ayarı mevcut. Uzun yol da yapıyorum sıklıkla. Rahatsız etmiyor. Joy donanımda biraz daha sert, yanal destekleri neredeyse yok, yükseklik ayarı yok.

    Kronik problemlerden biri otomatik klimalı araçlarda havanın ön cama, ayaklara vs yönlendirilmesini sağlayan klape motoru bozulabiliyor. İşçilik dahil 200-250 TL'ye çözülebiliyor.

    İlave olarak aklıma gelen hususlar bu şekilde. Başka merak ettiğiniz bir konu olursa cevaplarım.
    Siz benzinlimi yoksa dizelmi kullanmıştınız ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    10 yasindaki araca o parayi verme hele ki Civic lerin nasil kullanildigi belli

    Al bi Clio 0.9 kafan rahat bin.
    0.9 tce alsak ve ileride lpg taktırsak nasıl olur acaba? güçten çok düşermi?
  • saltanat1299 kullanıcısına yanıt
    Youtube bu konuyla ilgili video var. Candan mühendisliğin videolarına bakabilirsin. Ayrıca 2015 yılından beri lpg li kullanan arkadaşım var, onun tavsiyesi ile bende aldım. Kendisi lpg den çok memnun. 5 yılda bir kez bile problem yaşamadığını söyledi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saltanat1299

    0.9 tce alsak ve ileride lpg taktırsak nasıl olur acaba? güçten çok düşermi?

    Alıntıları Göster
    Benim 2. arac oldugu icin hic lpg dusunmedim.
    senede 7-8 bin anca yaparim.

    Cok km yapsam dusunurdum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Alim

    3 sene 2017 renault clio joy 1.5 dci kullandım. Aracı sıfır aldım. İlk marşa bastığım günü hatırlıyorum. Marş dediğim start stop düğmesi :)

    Araba çalışırken yavaşça 1' e atıp gaza yüklendim. Biraz fazla bastım ki kafam geriye çarptı :)
    İşte dedim benim arabam bu. O sıralarda honda civic 2015 var ama peder bey el koydu.
    Neyse arabayla o gün 100 km falan gittim. O kadar keyif aldım ki anlatamam. Tam bir otoban faresi. Kaçışlar efsane. Arabayı 4. viteste dik bir rampada denedim. İlk denemede boğuldu. Devrini almamıştı. Sonra biraz daha geriden başlayıp bastım gaza. Tam devrinde fişek gibi çıktım o rampayı. Şimdi altımda 1.3 egea boş var. Aynı rampayı aynı şekilde denedim çeyreğine gelmeden bayıldı araç.

    Full depo ile rekorum 1050 km. Artık korktum yolda kalırım diye ilk gördüğüm benzinliğe girdim. Şehir içi ve dışı karışık. Tek benim araçta.

    Bagaj diğer heyçbeklere göre çok iyi. Ev taşırken birçok tencere tava tabak gibi malzemeleri doldurmuştum içine. Hatta bunu yaparken turşu döküldü o koku 2-3 ay çıkmamıştı. (satma sebebim)

    Konfor, yalıtım gibi şeyleri pek aramam. Genellikle tek kullanırım. Bu yüzden yalıtımı yüksek sesli müzik ile bastırırım.

    2 kaza yaptım. Biri yağmurlu havada tırı sollarken tırın beni soldaki bariyere sıkıştırması. Sol ön tampon, kapı komple değişti.
    Diğeri de domuza vurdum. Ön tampon değişti. Gece 3' te çevre yolunda 110 ile giderken bir anda önüme çıktılar. Frene asıldım ama 40-50 km hızdayken vurdum. Ölmedi hayvan ama kaçtı. Ben de korkudan çıkamadım. Etrafımda en az 10 tane yavru domuz. Trafiği aradım araçtan inin diyor. Abi etrafımda domuzlar var diye isyan etmiştim. Trafik gelene kadar gitmedi namussuzlar :) airbag açmadı.

    Bunların haricinde en önemlisi bakım ve servis. Ben hep servise gittim. 5 km'lik yerde zaten. Ustalarla kanki oldum. Hiç erinmedim bakım parası verirken. 2 haftada bir iç dış mutlaka yıkatırdım.

    Uzun yolda arkada oturan için eziyet ama. 3 arkadaş Kapadokya' ya gittik. Benim araba az yakıyor diye bindik. Daha 50 km olmadan arkadan -olum midem bulandı lan- demeye başladı arkadaş. Çok basık ve çok sarsıyor.

    Ford'u bilmiyorum ama clio alınır, binilir.
    boyun kıran i20den sonra boyun kıran clio




  • saltanat1299 kullanıcısına yanıt
    Dizel, 1.5 dci 90 ps.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.