Şimdi Ara

Renault 19 rölanti sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
23.879
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Renault 19 1.6 rne aracımı uzun süredir sorunsuz kullanıyordum ancak lpg taktırdıktan 1-2 hafta sonra rolanti sorun başladı LPG ci rölanti ayarlayıcı bi parçanın bozuk olduğunu söyledi gittim değiştirmeye tamirci sağlam diyor. Bir iki tutulan ustaya götürdüm ayarlarını hep bozdular araba boşta iken motor bağırıyır ve devir saati 20 binleri gösteriyordu. Çok uğraştılar düşüremediler. Memlekete gittiğimde birde burada göstereyim dedim. Oda düşürdü ama bu sefer stop edecekmiş gibi bi ÇALIŞIYO. Bi ortasını tutturamıyo kimse. Yani nereye kime gitsen şaşırdım. LÜTFEN ACİLEN YARDIM...



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Renault 19 Rölanti Sorunu

    Renault 19 otomobillerinde görülen rölanti sorunları, çeşitli faktörlerden kaynaklanabilir. Bu sorunlar, aracın performansını etkileyerek sürüş deneyimini olumsuz yönde etkileyebilir.

    Renault 19 Rölanti Dalgalanması Nedenleri ve Çözümleri

    • Hava Akışı Sensörü Arızası: Hava akışı sensörü, motorun ne kadar havaya ihtiyaç duyduğunu belirler. Bu sensör arızalandığında, motor doğru hava-yakıt karışımını alamaz ve rölanti dalgalanmasına neden olabilir. Sensörü temizlemek veya değiştirmek sorunu çözebilir.
    • Boğaz Kelebeği Valfi Kirliliği: Boğaz kelebeği valfi, motora giren hava miktarını kontrol eder. Bu valf kirlendiğinde, rölanti hızı düzensizleşebilir ve dalgalanmalara neden olabilir. Valfi temizlemek sorunu çözebilir.
    • EGR Valfi Arızası: EGR valfi, egzoz gazlarının bir kısmını yeniden motora yönlendirir. Bu valf arızalandığında, egzoz gazlarının fazla veya az miktarda motora girmesine neden olabilir, bu da rölanti sorunlarına yol açabilir. Valfi temizlemek veya değiştirmek sorunu çözebilir.

    Renault 19 Rölanti Motoru Arızası Nedenleri ve Çözümleri

    • Yakıt Sistemi Arızası: Yakıt sistemindeki sorunlar, yakıt basıncının düşmesine veya motorun doğru yakıt miktarını alamamasına neden olabilir. Bu durum rölanti sorunlarına yol açabilir. Yakıt filtresini kontrol etmek ve yakıt pompasının düzgün çalıştığından emin olmak sorunu çözebilir.
    • Ateşleme Sistemi Arızası: Ateşleme sistemindeki sorunlar, motorun düzenli çalışmamasını sağlayabilir. Bu durum rölanti sorunlarına yol açabilir. Bujileri kontrol etmek ve ateşleme bobinlerinin düzgün çalıştığından emin olmak sorunu çözebilir.
    • Sensör Arızaları: Motorun rölanti hızı, çeşitli sensörler tarafından düzenlenir. Bu sensörler arızalandığında, motor doğru şekilde çalışamaz ve rölanti sorunları ortaya çıkabilir. Sensörleri kontrol etmek ve gerekirse değiştirmek sorunu çözebilir.

    Renault 19 Rölanti Ayarı

    Renault 19 araçlarının rölanti ayarı, genellikle yetkili bir servis tarafından yapılmalıdır. Ancak, bazı temel rölanti ayarlarını kendiniz de yapabilirsiniz.

    • Enjeksiyonlu Rölanti Ayarı: Enjeksiyonlu Renault 19 modellerinde, rölanti hızı bilgisayar kontrollüdür. Bu ayar, genellikle bir teşhis cihazı kullanılarak yapılır.
    • Karbüratörlü Rölanti Ayarı: Karbüratörlü Renault 19 modellerinde, rölanti hızı genellikle karbüratör üzerinde bulunan bir ayar vidasıyla yapılır. Bu ayar, motor çalışırken yapılmalıdır.

    Önemli Not: Rölanti ayarları, motorun düzgün çalışması için çok önemlidir. Yanlış ayarlar, motor hasarına neden olabilir. Bu nedenle, rölanti ayarı konusunda kendinden emin değilsen, bir yetkili servise başvurmalısın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Selam bendede 97 renault 19 var. Tek nokta lpgli. Bir ara rölanti sorunum oldu benimde. Ayne size dediklerini banada dediler. Yok debimetre yok rölanti motoru bozuk vs.

    İyi bir lpg ayarından sonra rölanti sorunum kalmadı. Bence başka bir lpg ciye gidip ayarlatın. Hava filtresi kirli, hava girmiyor olabilir. Bu arada kesinlikle hava filtresi kutusunun hava girişine koli bantı koydurtmayın.

    Bu arada adam ayarı elle yapmaya çalışıyorsa saol deyip ayrılın orda. Mutlaka bilgisayarlı bir yerde ayarlatın. Hani egsoza bir alet sokuluyor ya. Öyle olunca ayar iyi oluyor.

    Bu arada aracınız karbüratörlümü yoksa tek nokta enjeksiyonlumu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sulphur -- 27 Eylül 2007; 0:57:08 >
  • sağol kardeş araç enjeksiyonlu dediğin gibi bilgisayarla ayara soktum rolanti sensörü sağlam çıktı ama ayarı yapamadılar şu anda boşta iken 6000 devirde çalışıyo bende bıktım ayara gitmekten öyle kaldı stop edecek diye korktuğum için yolda boşa alamıyorum servise gittim lpg li araçlara bakmıyoruz dediler bilmiyorum ne yaparım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneyli

    sağol kardeş araç enjeksiyonlu dediğin gibi bilgisayarla ayara soktum rolanti sensörü sağlam çıktı ama ayarı yapamadılar şu anda boşta iken 6000 devirde çalışıyo bende bıktım ayara gitmekten öyle kaldı stop edecek diye korktuğum için yolda boşa alamıyorum servise gittim lpg li araçlara bakmıyoruz dediler bilmiyorum ne yaparım

    arkadaşlar benım renault 19 1.6 rne enjeksıyonlu aracımda da rölanti saorunu vardı. devir saati ibresi fino kuyruğu gıbıydı. arac durdugumda stop edıyordu bazen de yuksek calısıyordu. lpg tomasetto markaydı. rastgele bır tamırcıye goturdum. adam ustası cıktı. aracın gaz puskurten memelerını soktu dırek. memeler cok buyuk ıstersen lehımle kucultelım ıstersen yenı al dedı. uzerındekı meme 2.0 motorlar ıcınmıs. orjınalını aldım meme delıklerı yarı yarıya kucuktu nerdeyse. ayrıca arac sehır ıcı dısı karısık 28 lıtre ıle 220 km gıdıyordu yanı 100 km de 13 lıtre gıbı cok fazla yakıyordu. arac boguluyordu. yenı memelerden sorna rolantı sorunu duzeldı. depo tam boş ıken 7 lıtre lpg aldım (20TL) 80 km yol gıttım 45-50 km si şehir içi bol lambalı yoldu.şaşırdım. aracım duzeldı ayrıca yakıt cok dustu. onceden 28 lt ye 220 km giderken şimdi 310 km gıdecek olmam ustelık sehır ıcı olması benı coook mutlu ettı :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneyli

    Renault 19 1.6 rne aracımı uzun süredir sorunsuz kullanıyordum ancak lpg taktırdıktan 1-2 hafta sonra rolanti sorun başladı LPG ci rölanti ayarlayıcı bi parçanın bozuk olduğunu söyledi gittim değiştirmeye tamirci sağlam diyor. Bir iki tutulan ustaya götürdüm ayarlarını hep bozdular araba boşta iken motor bağırıyır ve devir saati 20 binleri gösteriyordu. Çok uğraştılar düşüremediler. Memlekete gittiğimde birde burada göstereyim dedim. Oda düşürdü ama bu sefer stop edecekmiş gibi bi ÇALIŞIYO. Bi ortasını tutturamıyo kimse. Yani nereye kime gitsen şaşırdım. LÜTFEN ACİLEN YARDIM...

    SORUNU ÇÖZDÜNÜZ MÜ? ÇÖZDÜYSENİZ BANA YARDIM EDİN @oneyli
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Renault 9 Broadway Tekleme Sorunu
    13 yıl önce açıldı
    megane 2 enjektör sorunu
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.