Şimdi Ara

Rapid Spaceback 1.2 TSI - 90 BG - DSG Tavsiyesi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
2
Favori
23.116
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhabalar,

    Önümüzde 2 haftalık süreç içerisinde sıfır bir araç alma niyetim var. Geçenlerde showroom'a uğrayıp Skoda Rapid Spaceback'e baktım, genel olarak da beğendim aracı. VW grubunun bir çok aracında olduğu gibi maalesef Rapid Spaceback'te de halihazırda stok problemi var ve genel olarak 2-2,5 ay içerisinde teslim tarihi verebiliyorlar.

    Normalde 1.4 TDI DSG düşünüyordum ancak 2 ay sonraki olası fiyat farklı ve bekleme süresinden dolayı vazgeçmek durumunda kaldım. Halihazırda ellerinde olan 1.2 TSI (90 BG) DSG modelini değerlendiriyorum.

    Merak ettiğimi iki konu var; motor ve yakıt tüketimiyle alakalı.

    - 1.2 TSI (90 BG) DSG modelini kullanan var mı acaba bu modelin? Yakıt tüketimi nasıl? Ekonomik olması/az yakması açısından 1.4 TDI düşünüyordum. Diğer taraftan 1.2 TSI'ın ise hem motor hacmi küçük olmasından vergisi daha düşük hem de TDI motora göre aracın fiyatı yaklaşık olarak 8-9bin TL daha ucuz. TDI'ye göre bi parça daha çok yaksa da aradaki fark belki kabul edilebilir olur. Ankca 7-8 lt/100 km civarı yakıyorsa tabi hiç hoş olmaz :)

    - İkinci ve asıl merak ettiğim konu ise motorun gücü/çekişi. 1.2 (90 BGlik EU6 motor) TSI motor bu araç için yeterli mi acaba? Çekiş vb. sorun yaşatır mı? Hız/performans konusu benim için çok önemli değil. 150 yapacak, yolda makasa girecek değilim. Şehir içi/dışı gayet sakin araba süren, acelesi olmayan bir insanım. Lakin gerektiğinde sollamalarda hantal kalmasını veya azıcık doluyken yokuşa vurduğumuzda arabanın tıkanmasını da istemem. Maalesef 1.2 TSI test aracı olmadığından motoru deneyimlemem mümkün olmayacak gibi. Bu motoru kullanan varsa fikir verebilirse çok sevinirim.

    İlginiz ve yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.

    Ufak bir not: Aslında bu araçtan önce Citroen C4 Cactus 1.6 e-HDI bakıyordum ve neredeyse alma noktasındaydım. Sonra farklı sebeplerden dolayı alternatiflerine yönelmek durumunda kaldım. İyi mi yaptım kötü mü bilemiyorum. Bu konuda da fikir/öneriniz, alternatif marka/model öneriniz varsa, paylaşırsanız sevinirim.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: murateray

    Arkadaşlar merhabalar,

    Önümüzde 2 haftalık süreç içerisinde sıfır bir araç alma niyetim var. Geçenlerde showroom'a uğrayıp Skoda Rapid Spaceback'e baktım, genel olarak da beğendim aracı. VW grubunun bir çok aracında olduğu gibi maalesef Rapid Spaceback'te de halihazırda stok problemi var ve genel olarak 2-2,5 ay içerisinde teslim tarihi verebiliyorlar.

    Normalde 1.4 TDI DSG düşünüyordum ancak 2 ay sonraki olası fiyat farklı ve bekleme süresinden dolayı vazgeçmek durumunda kaldım. Halihazırda ellerinde olan 1.2 TSI (90 BG) DSG modelini değerlendiriyorum.

    Merak ettiğimi iki konu var; motor ve yakıt tüketimiyle alakalı.

    - 1.2 TSI (90 BG) DSG modelini kullanan var mı acaba bu modelin? Yakıt tüketimi nasıl? Ekonomik olması/az yakması açısından 1.4 TDI düşünüyordum. Diğer taraftan 1.2 TSI'ın ise hem motor hacmi küçük olmasından vergisi daha düşük hem de TDI motora göre aracın fiyatı yaklaşık olarak 8-9bin TL daha ucuz. TDI'ye göre bi parça daha çok yaksa da aradaki fark belki kabul edilebilir olur. Ankca 7-8 lt/100 km civarı yakıyorsa tabi hiç hoş olmaz :)

    - İkinci ve asıl merak ettiğim konu ise motorun gücü/çekişi. 1.2 (90 BGlik EU6 motor) TSI motor bu araç için yeterli mi acaba? Çekiş vb. sorun yaşatır mı? Hız/performans konusu benim için çok önemli değil. 150 yapacak, yolda makasa girecek değilim. Şehir içi/dışı gayet sakin araba süren, acelesi olmayan bir insanım. Lakin gerektiğinde sollamalarda hantal kalmasını veya azıcık doluyken yokuşa vurduğumuzda arabanın tıkanmasını da istemem. Maalesef 1.2 TSI test aracı olmadığından motoru deneyimlemem mümkün olmayacak gibi. Bu motoru kullanan varsa fikir verebilirse çok sevinirim.

    İlginiz ve yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.

    Ufak bir not: Aslında bu araçtan önce Citroen C4 Cactus 1.6 e-HDI bakıyordum ve neredeyse alma noktasındaydım. Sonra farklı sebeplerden dolayı alternatiflerine yönelmek durumunda kaldım. İyi mi yaptım kötü mü bilemiyorum. Bu konuda da fikir/öneriniz, alternatif marka/model öneriniz varsa, paylaşırsanız sevinirim.

    Ben de bu araçtan almayı planlıyorum. Hatta kendi sayfasında danismistimhttp://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=112101191
    linki tam beceremedim.:) kullanıcı adımdan belli olur.
    küçük araştırmalarım a göre mantıklı bir seçim gibi duruyor. Vw grubunun diger 1.2 araçlarının yorumlarını okudum mesela.
    Bahsettiklerinize ek olarak dolu mu almalı yoksa boş mu ona karar vermeye çalışıyorum. Hangisi daha makul olr gibi? Bu konuda düşündüren perde hava yastıkları ve arka disk fren. Ve diğerleri
    bir de burada diğer mesele dsg şanzıman..
    herşeye rağmen iyi bir seçim gibi duruyor. Tabi yorumları bekliyoruz:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mitbaer -- 25 Kasım 2015; 19:50:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhabalar,

    Anladığım kadarıyla çok tercih edilen bir araç olmadığından dolayı haliyle yorumlar da çok olmuyor :) Bu yüzden genelde etrafımdakiler de ikinci el imkanının çok fazla olmamasından dolayı ileride zarar edileceğinden dem vurup tavsiyede çok fazla bulunmuyorlar.

    Yine de iç donanımı düşünüldüğünde fiyat olarak bana fena gelmemişti.

    Donanım tercihi elbette ki bütçeyle oldukça alakalı. Eğer imkan varsa -şahsi görüşüm- 3-5 bin TL daha verip dolu paket almaktan yana. Her şey bir yana hız sabitleyici gibi hayat kurtaran bi özellik mutlaka olmalı. Bunun birlikte gelen otomatik klima, perde hava yastıkları, disk fren, sis farları, 16" jantlar vb. de ekstralar oluyor. Bakıldığında bütçeyi çok zorlamıyorsa/kredi kullanılacaksa o aradaki 5bin TL farka değer diye düşünüyorum. Ve hatta belki de cam tavan! :)

    DSG için ben de çok olumlu/olumsuz yoruma denk geldim. 2013 sonrası epey iyileştirme yaptıklarından söz ediyorlar. Ayrıca araç sıfır olduğu için/garanti kapsamında olduğu için de bir problem halinde en azından -kaybedilen zaman dışında- bir masrafı olmuyor. İkinci elde garantisiz DSGli araçları çok tavsiye etmiyorlar.




  • Bence çok mantıklı bir araç:) sıfır almayı düşündüğüm için uzun süre kullanmayı planlıyorum. Tabi içimize sinmesi önemli:) önemli olan aracı kullanacak olan kişinin begenmesi. Arabalar hakkında herkesin bi fkri vardır. Özellikle aldıktan sonra:) işte o kadar para mı verilir. Niye sıfır aldın. O paraya su modeli alsaydin ya? Falan filan bir sürü sey. Alırsak seçimimiz hayırlı olur inşallah.
    Hocam bu arada istanbuldaysan gidip birlikte pazarlık yapalım. Iki tane alicaz falan diye:))
    Edit: istanbul değilmiş.:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mitbaer -- 26 Kasım 2015; 12:41:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de bu aracı düşünüyorum. Paramı denkleştirirsem kırmızı bir 1.2 TSI DSG alacağım.

    TSI motor konusunda hiç tereddütüm kalmadı, bu ikinci nesil TSI motor (16 valfli ve eksantrik kayışlı, eski nesildeki sorunlar giderilmiş), azami torkunu 1400 devir'den itibaren veriyor. 1.6 litrelik benzinlilerden daha iyi bir motor.
    .
    Bu modelle Dizel DSG arasında 10 bin TL fark var, ayrıca yılda 350 TL vergi farkı var, dizel motorun bakım ve arıza masrafının daha pahalı olacağını düşünüyorum.

    Yabancı forumlarda sakin kullanımla benzin tüketiminin makul olduğunu da okudum. Ayrıca yeni dizel motorlarda kısa süre kullanıldığında (günde 3-5 km kısa yolculuklar yapıyorsanız) DPF katalitik konvertörün bozulduğunu ve çok maliyetli bir arıza olduğunu yazıyorlar.

    Ayrıca başka bir seçenek, Ocak ayında geleceği söylenen Fabia Combi. Bu araç bütün yabancı sitelerde tam not almış çok pratik ve büyük bagajlı popüler bir aile aracı. Ayrıca 110 beygir olarak geliyor. Eğer ne zaman geleceği belli olursa Fabia Combi'yi tercih ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AFB8954A9 -- 26 Kasım 2015; 17:40:39 >




  • İyi forumlar. 2 aydır 1.2 TSİ 105lik spaceback elegance sahibiyim. Aracı 2. El aldım 15 aylık aracın 3. Sahibiyim. Aracın çekiminde vs de bir sıkıntı yok ancak 90 beygirle 105 beygir arasında nasıl bir fark vardır birşey diyemeyeceğim. Performans olarak gayet iyi daha.önce kullandığım dizel otomatik corolla çok hantal kalıyordu. Hızlanması rampada çekişi gayet iyi

    Ben aracın iç hacmi için aldım hb tarzı araç bakıyordum polo yaris küçük geleceği için bu araca yöneldi. Dün arkadaşın clio suna bindim içim daraldi. Bu araca cam tavan çok yakışıyor imkânınız varsa kesinlikle çam tavan olmalı.
    İçerideki malzeme kalitesi vasat. Mesala kol dayatmanın kapağı çok dandik ancak temas ettiğimiz yerleri ozenmisler vites topuzu direksiyon el freni v.s ucuz hissi vermiyor.

    Orduda ikamet etmekteyim pek şehir içi trafiği olmasa da s.içi 7-7.5 lt arasında yapmakta s.dışı 5-5.5 arasinda.

    2. Eline birşey diyemeyeceğim sahibinden den sürekli takip ediyorum 2014 sb çam tavanlı aracın gideri 47-48 bin gibi. Çam tavansiz 45 civarına gidiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aldığımız teklifleri de paylaşırsak faydası olur diye düşünüyorum. Ben basliyim.
    iki hafta önce ambition paket için 52.500 style paket metalik renk için 58.500 teklif verdiler. Ciddi konuştuğumuzda kusuratlari silebilecegini söyledi. Koyu pazarlıkta ne olur bilemiyorum. Tanıdık olsa bayiden ne güzel olur.
    Bu arada sanırım dsg de yakıt tüketimi daha düşük sanırım. Bayide euro6 motorun yakıt tüketimini etkilediği iddiasında ama bilemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende 122 beygirlik 1.4 TSI DSG Elegance modeli mevcut. Euro 5 motor. aynı zamanda araçta cam tavan, siyah dikizler, karartmalı stoplar, uzatılmış arka cam ve piano black konsol özelliklerini içeren style paket de mevcut. 12 bin km oldu ki 24 aralık'ta 1 yaşına girdi araç.
    aracın uygun fiyata bir çok donanım sunması, iç ferahlığı, diz mesafelerinin uzunluğu ve muadillerine göre bagajının da büyük olması tercih sebebimdi. 122 beygirin çekişinde sıkıntı yok, basarsan anında tepki veriyor ancak ben sakin bir kullanıcı olduğum için sadece uzun yol sollamalarında asıldım pedala.
    aracın sürüşünden keyif alıyorum, gayet başarılı. kullanımı rahat, görüş ferah ve geniş...
    yol bilgisayarına göre yakıt tüketimi ise;
    sabah akşam iş gidiş geliş saatlerinde, beylikdüzü-zincirlikuyu arası e5 tüketimim; 7,8 lt ile 8,2 lt arasında değişiyor akıcılığa göre.
    şehirler arası hız sabitleyici ile 110 km/h ayarlanmış, 3 yetişkin + 1 bebek + tepeleme eşya, klima da açık tüketimim; 5,4 lt

    aracı kullanmak için değil de yatırım emtiası olarak görüyorsanız, 2-3 tane model dışında araç almayın bu ülkede. elimdeki paraya ve ihtiyaçlarıma en uygun araç skoda idi. biraz daha param olsa octavia alırdım mesela. gelecekte 2. çocuğum olursa octavia combi bile almayı düşünebilirim. en azından 25-30 yaşlarına kadar rahat rahat ferah ferah kullanırım. ha, station araçlar da ikinci elde gitmez bu ülkede. ama çok da umurumda! zira her araç satılıyor eninde sonunda.




  • Paylaşımınız için teşekkürler.
    Ikinci el meselesine ben de katılıyorum. Ihtiyaca uygunluk önemli bir kriter bence. Güle güle kullanın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gecen octavia incelemek icin gittigimiz bayide spaceback gorunce biranda kararimiz degisti. Arac guzel ve ihtiyaciniz olan cogu donanima sahip bir arac. Arac alma arefesinde alacagimiz araclarin arasina ekledik. Belki spaceback alacagiz.

    115 bg style paket duz vites beyaz renk dizel araca 62500 tl fiyat aldik. Aracin opsiyonu olarak mercekli xenon far vardi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mitbaer

    Aldığımız teklifleri de paylaşırsak faydası olur diye düşünüyorum. Ben basliyim.
    iki hafta önce ambition paket için 52.500 style paket metalik renk için 58.500 teklif verdiler. Ciddi konuştuğumuzda kusuratlari silebilecegini söyledi. Koyu pazarlıkta ne olur bilemiyorum. Tanıdık olsa bayiden ne güzel olur.
    Bu arada sanırım dsg de yakıt tüketimi daha düşük sanırım. Bayide euro6 motorun yakıt tüketimini etkilediği iddiasında ama bilemiyorum.

    Selamlar,
    İstanbul Doğuş Oto Skoda(Esenyurt) 'dan Mesut Çiftçi bey ile görüşün.
    Daha uygun fiyat alabilirsiniz. Ankara'ya göre 4-5 bin ucuz teklif almıştım.

    Mustafa
  • Çok teşekkürler
    bunu değerlendireceğim :)
    Hayırlı günler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar space back modelleri icin alinan fiyatlari burada paylasirmisiniz. Bende Istanbul dayim ciddi olarak aliciyim.

    Istedigim donanim style panaromik cam tavan dizel otomatik (mercekli xenon farli olsun)
  • dsg sıkıntlı degil mi? kaç yıl garanti veriyorlar? kullanıcı hatası diyip garanti dışına alma durumu oluyor mu?
  • Sanırım en düşündürücü konu. Birçok yorum var. Ben güvenmek istiyorum. Iyi düşünelim iyi olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu arabayı doğuş oto da test sürüşüne çıkarak sıfırına 64.000 tl vermek yerine 56.000 tl'ye 2.el olarak 5.000 km'de aldım. araçtan ilk izlenimlerim yakıt tüketimi hiçte az değil galiba benim 2008 a3 1.4t ile aynı gibi. araçta şu an kış lastiği var ve sert süspansiyondan dolayı 27 ps hava ile dolaşıyorum buda etkili olabilir. süspansiyon sistemi bende tam hayal kırıklığı oldu çukurlar korkulu rüyam kasistler ise kabusum oldu. 8 yaşındaki a3'ün süspansiyonundan sonra yeni arabada böyle süspansiyonla karşılaşacağımı bilseydim hiç girmezdim bu sevdaya. diğer hiç bir özellikte a3 ü aramıyorum ama bu süspansiyon beni çok soğuttu arabadan. yeni araba hevesim kırıldı resmen. doğuş'taki test te niçin anlayamadım ben bu süspansiyonu çok kızıyorum kendime. bu süspansiyon ile ilgili ne yapabilirim yumuşatmak için bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.




  • meatloaf M kullanıcısına yanıt
    sportif ayağına arkaları gayet sert yapmışlar maalesef. lastikler de ince yanak olunca zeminden fazlaca etkileniyorsunuz ancak diğer özelliklerinden dolayı gayet memnunum araçtan. sadece arnavut taşlı yollarda torpido tarafında arada bir vızıldama oluyor sarsıntı ile onun nedenini bulamadım bir türlü ki bir çok kişi aynı yerden aynı sesi almış.
  • Alinir mi alinmaz mi kafamda deli sorular?¿

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 07.08 Rapid Spaceback 1.2 TSI Green Tec DSG / 90 HP aldım.
    Araç, çekmez, gitmez diyenlere kulak asmayın.
    Şu an aracım 18000 de Eşim(55Kg), Çocuğum(30Kg), Kayın valide (110Kg), kayın peder (85kg), ben (90Kg) ve bagaj ful izmirden rizeye gittim. Dağ taş bayır yokuş vs. 160NM tork herşeyi hallediyor. Deli dolu kullanırsan 6.5Lt/100Km Sakin kullanımda 5.5Lt/100Km uzun yolda 4.5-5Lt/100km.
    Şehir içi 100tl 320-340km nasıl kullanırsan kullan farketmez.
    Benzinli bir araç alacaksanız tavsiye ederim kesinlikle alın derim.
    Hiç pişman olmazsınız.
    DSG ile ilgili sorularınız varsa hiçbirşey araştırmayın VW yapmış Maaşallah o nette yazan sorunların hiçbirini yaşamadım.
  • DSG'nin 90 beygir 160 tork ile baş edemeyeceğini sanmıyorum. Sıfır alınıp garanti bitmeye doğru satılabilir veya yetkili servise devam edilip iyi niyet garantisi el altında tutulup binmeye devam edilebilir, zaten 90 beygir arabadan spor performans beklenmeyeceği için sakin kullananlara hitap eder.

    184 km son hız ve 11,3 saniye 0-100 hızlanması gayet yeterli. Birçok 1.6 atmosferik motor otomatik vites araçtan daha iyi.
    Anahtar nokta 160 torkun 1.400-3.500 devirde sabit olması. Oldukça başarılı bir araç bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.