Şimdi Ara

Promosyon Üreticisi Gözünü Avrupa’ya Dikti!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
334
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Promosyon Üreticisi Gözünü Avrupa’ya Dikti!


    Türk promosyon üreticisi gözünü 13 milyar euroluk Avrupa pazarına dikti. 2011 yılı için kendilerine 600 milyon dolarlık ihracat hedefi koyan promosyoncular, uluslararası bir fuarla pazar arayışına girecek.

    İç pazarda ithal Çin ürünleriyle mücadelesini sürdüren Türk promosyon üreticileri, kalite ve yenilikçi ürünlerle Avrupa pazarındaki paylarını artırmak için kolları sıvadı. İlk adım olarak uluslararası bir fuar organize etmek için çalışma başlatan promosyoncular, kendilerine 2011′de 600 milyon dolarlık ihracat hedefi koydu.

    Sadece Avrupa Promosyon Ürünleri Derneği’ne üye ülkelerde (EPPA) promosyon pazarının büyüklüğünün 13 milyar euroyu bulduğunu söyleyen Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (Promotürk) Başkanı Esat Ahmet Özdem, “İç pazarda Çin’le mücadele edeceğimize, Avrupa pazarına yoğunlaşsak daha iyi olacak” dedi.

    Esat Ahmet Özdem, bu 13 milyar euroluk pazarda kullanılan ürünlerin yüzde 60′ının tekstil ürünü olduğunu kaydederek en büyük hedeflerinin tekstil promosyonu üzerine sıkı çalışmalar ve desteklerle Avrupa’ya 1-2 milyar euro seviyesinde ihracat yapabilmek olduğunu söyledi.

    Türkiye’de pazarın 1-1.5 milyar dolar büyüklüğünde olduğunu belirten Özdem, binlerce kişiye istihdam sağlayan ve diğer birçok sektörü de hareketlendiren promosyon üretimine dair sağlıklı rakamlar vermenin çok zor olduğunu kaydetti. Özdem, “Mesela marketten yağ alıyorsunuz, yanında makarna veriyor ve bunu promosyon olarak tanımlıyor. Böyle bir kavram kargaşası var. Bunları da koyduğunuzda rakam çok değişiyor. Hangi ürünlerde ne kadar ithalat, ne kadar ihracat yaptığımızı da bilmiyoruz. Bu konuda büyük zorluk yaşıyoruz” dedi.

    İhracat hedefi 600 milyon dolar


    Piyasadaki promosyon ürünlerinin yüzde 60-70′inin Çin’den ithal edildiğini kaydeden Özdem, devletin koyduğu kotalar sayesinde artık iç pazarda söz konusu ülkenin ürünleriyle rekabet edebildiklerini dile getirdi. Özdem, şunları söyledi:
    “Türkiye artık Çin’in kaliteli mal yapmadığını gördü. Bunu Avrupa da gördü. Şimdi bizim kendimizi Avrupa’ya tanıtmamız gerekiyor. Kendimize 2011′de 600 milyon dolar ihracat hedefi koyduk. Bunun için de uluslararası bir promosyon fuarı düzenlemek gerek. PSI Düsseldorf ile birlikte uluslararası bir fuar organize etmek için çalışmalara başladık. Promosyon ürünleriyle ilgili uluslararası fuar yapmaya en uygun ülke Türkiye, çünkü çevre ülkelerde üretim yapan yok. Birçok ülkede bu sektör, ithalata dayalı. Bu yüzden Türkiye, bunu yapabilecek altyapıya sahip.”

    Geri dönüşümlü ürünler moda


    Promosyon deyince akla ilk olarak kalem, ajanda, şemsiye ve kalemlik gibi ürünler gelse de sektörün sürekli kendini yenilemesi gerektiğini dile getiren Özdem, teknolojinin gelişmesiyle birlikte flash-bellek gibi ürünlerin kalem ya da ajandanın yerine geçtiğini söyledi. Son dönemde firmaların özellikle geri dönüşümlü ürünlere ilgi gösterdiğini kaydeden Özdem, şöyle devam etti: “Yenilikçi ürünler konusunda Çin önde ama Türkiye’de de yenilikçi ürünler artmaya başladı. Biz fuar döneminde üniversiteliler arasında bir tasarım yarışması yapacağız. Bu yarışmaya Türkiye’nin her yerinden ve her bölümden üniversite öğrencilerinin katılımını hedefledik. Katılmak isteyen öğrenciler, derneğimizle irtibata geçebilirler. Tasarımını yaptıkları ürünleri derecelendirdikten sonra onları ilgili üreticilerimizle buluşturup gençlerin de hayallerinin yaşama geçmesini sağlayacağız. Çünkü bu devrin en büyük sanayi buluşunun fikir ve tasarım olduğunu düşünüyorum.”

    PROMOSYON FUARI EYLÜLDE


    Bu yıl 25′incisi düzenlenecek olan Uluslararası Promosyon Ürünleri Fuarı (PROMOTÜRK), 22-25 Eylül tarihlerinde CNR Expo’da gerçekleştirilecek. E Uluslararası Fuarcılık tarafından organize edilen fuarın, PROMOTÜRK Derneği işbirliğiyle ve KOSGEB desteğiyle yapıldığını anlatan PROMOTÜRK Başkanı Esat Ahmet Özdem, şunları söyledi:
    “Fuar, yerli tasarım ve üretimlerinin yabancı alıcılarla buluşması bakımından da büyük önem taşıyor. Fuarda tekstil, elektronik, kırtasiye, kâğıt, deri, masa üstü takımlar, saat, altın ve gümüş ürünler, dekoratif ürünler, aksesuarlar, takvimler, metal ve ahşap ürünler gibi yeni nesil promosyon ürünleri sergilenecek. Bu yılki fuardan çok ümitliyiz. 2008′de fuar 3500 metrekare, 2009′da ise 6000 metrekare alan üzerinde yapılmıştı. Bu sene ise yaklaşık 8000 metrekare alanda gerçekleşecek. Bu, sektörün gelişiminin çok güzel bir göstergesi.”


    promosyon promosyon ürünleri promosyon ürünleri promosyon ajanda
    promosyon magnet promosyon takvim
    promosyon sapka promosyon kalem
    promosyon çanta promosyon sapka
    promosyon firmalari promosyon tanitim
    promosyon fiyatlari,promosyon fiyat,promosyon fiyat listesi promosyon ürünler promosyon reklam
    promosyon malzemeleri







  • hmm
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.