Yüzbaşı
26 Haziran 2012
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 33 (Bu ay: 1)
Gönderileri
Forumdaki konuları arayıp okudum ancak herkes aynı şeyi sormuş (kaç yakıyor nasıl gidiyor)

1. 2007 -2010 arasında üretilenlerde ( 2010 da makyajlanmış sanırım makyajlı olanları dahil etmeyelim ) eski usul hidrolik direksiyon mu var?

2. 177Hp motorlarda bahsedilen zincir sorunu ile ilgili biraz araştırma yaptım bir çok kişi kırılana kadar anlaşılmıyor demiş, bu işin bi yolu var mı?

3. 177HP olanların manuel'i var mı? (150 hp diye bir tane var internette )

4. Genel olarak yürüyen - motor - şasi de bakılması gereken kritik noktalar nedir ?

5. Hangi servisi önerirsiniz ekspertiz için ?
Merhaba ,

1800-2200 lira civarlarında "tercihen" 14 inch bir laptop / ultrabok'a ihtiyacım var. ( ve çok önemli olmasada "ssd" olursa az yada çok iyi olur)

Çok oyun oynamıyorum ama yinede iyice yavaş birşey istemiyorum. ( performans kriterim eskinden gta'nın güncel oyunlarını düşük -orta ayarlarda oynatmasıydı hala da devam ediyor )


biraz bakındım ve i5 6200 serisi ve ekran kartı olarak 940m var bu fiyatlara(indirimli olarak)

birincisi bu özellikler gta 5 oynatır mı? ( yıllardır hep oynadığım en yüksek performans gerektiren oyun gta serileri olduğu için onu soruyorum)

ikiside 860m ekran kartı ve i5 işlemcili olmasına hatta ısus olmasına rağmen bir pc oynatırken diğeri oynatmıyor sanırım işlemci serileri ile alakalıymış.



Lenovo Yoga 500-14ISK 2000 liraya bu bilgisayar var
hp pavilion 14-al001nt 2500 e de bu var , aslında bunu beğendim ama bütçemin üzerinde.

ne dersiniz?
R25 ile CBR250R kıyaslaması yapmak isterdim ama 250R'ı 3-4 yıl önce kullandığım için çok sağlıklı olmayabilir diye tam bir kıyaslama yapmayacağım. Sadece akılda kalan bariz özellikleriyle kıyaslamayaca çalışacağım..

Öncelikle R25'ten bahsedeyim, bu motor gerçekten Racing mantığında bir motor olmuş. Örneğin 7000 devire kadar motorda pek birşey yok ama o kilit deviri geçtikten sonra birden karakteri değişiyor; gidişi,sesi... Yada oturuş pozisyonu CBR'a nazaran daha bir racing motor gibi. Buda motoru çok eğlenceli bir hale getirmiş. CBR250 eğlenceli bir motordan ziyade düz bir motordu. Bu hem devir aralığı ve çevirdiği devir hemde şasesi ile alakalı birşey. Sadece 2 silindirli ve 10hp fazla olması ile ilgili değil.

R25'e dair beğenmediğim 2 şey var;

1.Aynalar: Gerçekten her iki aynanında yarısında omuzumu görüyorum. Muhtemelen şekil için yada trafikte araya girmek için bunu böyle yapmışlar ama hiç kullanışlı olmamış. Aynayı omuzumdan kutarmak istesemde kör noktalar oluşuyor.

2.Durma Hissi: Frenleri kötü demiyorum motor gayet duruyor ama durmayacak gibi hissettiriyor,muhtemelen uzun süre kullananlar bunu alışmışlardır ve fark etmiyorlardır ama benim dışarıdan gördüğüm bu. Bu arada bunu 250'liklerle kıyaslayarak yazmadım. Diğerlerinin hisleri daha iyi demiyorum.


Bunların dışında, Hafifliğini çok beğendim motor çok kıvrak olmuş ama bu hafiflik için sanırım bazı şeylerden taviz vermişler.Örneğin depo plastik. Ve 2 silindirli bir motora göre azda olsa bir titreşim var elciklerde. Malzemeden çalmışlar gibi bir bakış açım olmamakla beraber ya hafiflik için yada fiyat için taviz verilmiş buralarda.

Yakıt tüketimi: İstanbul Şehiriçi 4.5 lt yakıt tüketimi. İlerleyen zamanlarda daha detaylı yakıt tüketimi verilerini paylaşacağım.

Bu arada artçı için arka tarafta tutunacak birşey de yok. Redline ışığının devir aralıkları ve yanış biçimi değiştirilebiliyormuş bu da çok güzel olmuş.

Birde dikkatimi çeken şöyle bir husus var ama bu büyük hacimli motorlardan sonra bindiğim içindir diye tahmin ediyorum; Yol tutma yada yola oturma hissi. Motorun yol tutuşunda herhangi bir kusur görmedim ama sanki tutmayacak her an kayacak gibi bir his oluşturdu bende virajlarda ama bir ikiden sonra tamam tutuyor diyorsunuz muhtemelen buda hafiflikle alaklı. 600 racinglerde hafif 600-800 enduro sınıflarına göre ama onlarda böyle hissetmemiştim. Yada lastik olabilir diye tahmin ediyorum üzerinde lastikler(IRC) yıpranmış lastiklerdi. Yalnız özellikle belirtiyorum bunu diğer 250 sınıfı ile kıyaslayarak söylemiyorum.

Sonuç olarak ; Çok eğlenceli bir motor. Sürerkende indikten sonrada mutlu oluyorsunuz. Özellikle hep racing tipli küçük motorlar o karakterde olmadıkları için eleştirlir bunda öyle bir durum yok oturuyuşuyla gidişiyle(Devirlenme karakteri) her türlü benzetmişler.Yakıtıda çok değil.Ve herşeyden önemlisi yüksek devir çeviriyor ki bu tarz motorlarda işi eğlenceli yapan unsurda çoğu insan içi bu zaten. ( 14 bin devir civarı çeviriyor ve 7000'den sonra sesi çok güzel,alt devirlerdeki sesi ise klasik 2 silindir)

Eğer bakım yada yedek parçaları ekstra pahalı değilse 250CBR'a nazaran ben bunu seçerdim(çift farlı kasayı bilmemekle beraber benzer motor kullandıkları için böyle düşünüyorum)
Birkaç ay önce Passat ile alakalı fikir belirttiğim bi konu vardı ancak gerek benim bir hatam üzerine klasik polemik çıkmıştı. Bu Konuda daha detaylı ve düzgün anlatmaya çalışacağım.







Araç 150HP HIGHLINE olan versiyon.




Yakıt Tüketimi :
850 KM'lik Şehirlerarası yolda 84 KM Hız ortalamasıyla Ortalama Tüketim 5 litre. Hız ortalaması yol bilgisayarının gösterdiği veri ben 120 cruise control ile gitttim şehir içlerine denk gelen kısımlarda da tabela sınırı + yüzde 10 fazlası hızla cc ile gittim. 850 Kilometrenin yaklaşık 80 kilometresi istanbul şehir içiydi. Bununda nerdeyse 20-25 kilometresi dur kalk, bir o kadarı da 20-30 KM hızla akan bir trafikti. Kalanı 80 KM hızla cc.



Şehirler Arası 150-170 Bandında cc olmadan ve ani hızlanmalarla 7.5 lt yakıyor temmuzda klima açık. buda net emin olmamakla beraber 300-400 KM ye yakın bir mesafe.



İstanbul Şehir içi trafiğinde 6.7 ile 8 arasında geziyor yol durumuna göre.



Karma kullanımda, (500 KM,300ü şehirlerarası 200ü şehiriçi) 7.5 lt de yakmışlığı var 6 litrede.



Detay olarakta şunları söyleyebilirim;



6.Viteste 120 ile giderken 1900 Devirde.

6 Viteste 70 ile giderken 3 litre civarlarında tüketiyor.



Sonuç itibariyle ; 120 km hızla 4.8 -5 dolaylarında,

70 km hızla 3-4 arası

10 KM'lik bir dur kalk trafiğinde 10.2 litre yakıyor. Herkesin kullanım koşulları değiştiği için ortalama bir değer vermek istemedim ancak fikir oluşturması açısından 7.5 diyebilirim şehiriçine.



Yol Tutuş ;Günlük kullanımda zaten her araba yol tutabildiği için detay vererek anlatmaya çalışacağım.



Arabanın üstüne Conti Sport Contact 5 var ve yıpranmamış lastikler. ESP Kapanmıyor ASR'yi kapatıyorum. Bunlar belirterek şunları söyleyebilirim;



Düşük süratli çok keskin dar virajlarda gaza oturmak dışında nerdeyse pek önden açılmıyor. Ancak sabit gaz ve kontra ile arabanın arkası -beni- çok tedirgin etmeden oynuyor( beni diye belirtmemin sebebi bu segmentte başka önden çekişli araçta bu kadar denemedim , neye göre kime göre polemiği çıkmasın diye beni diyorum) Pervasız bir şekilde ve çok büyük açılarla oynamamkla beraber arabanın burnunu viraj içine sokmanıza olanak tanıyor.



Bunun dışında viraj çıkışlarında sert fren ve direksiyon hareketiylede arkası oynuyor doğal olarak ancak bu şekilde yapınca yukarıda bahsettiğim kadar dengeli oynamıyor. Bunu da netleştireyim öbür şekilde x kadar başarılıysa bunda 0,8x kadar başarılı. Bunların dışında 70-80 li hızlarla kafadan açılması gereken virajlarda sol ayak freni araba çizgide beni çok zorlamadan kalabiliyor. Ancak 200 ile kafadan açılması gereken virajlarda ne olur onun hakkında bir fikrim yok. 2 viteste iken dipgazlar da patinaja kalıyor ama direksiyon kısmında ben pek rahatsız olmadım.



Sonuç olarak ; Mümkün olduğunca arkasını açmasını ve bazı arabalar gibi her fırsatta önden kaymamasını ben beğendim.





DSG ve Kulakçıklar ; Günlük kullanımda ben DSG nin saçmaladığını görmedim.( Vites geçişlerinde kararsızlık yada titreme gibi 7ileri olanlarda bazen oluyordu bu). Ancak biraz sert kullanmaya başlayınca (manuelde) kulakçıklar aynı devir aralağında bazen vites küçültüyor bazen küçültmüyor. Bundan emin olmak için bir kaç kere farklı günlerde denedim ve sonuç değişmedi.

Araba 5000 devire kadar çeviriyor ancak 3500-4000 den sonra çok bir numarası yok gibime geldi.





Konfor Ve Diğer Detaylar;
Konfor konusunda ortalama diyebilirim, bazı çukurlarda absürt derecede rahatsız ederken bazılarında etmiyor. Süspansiyonları sert değil. Ergonomi anlamındaki konfordan ise memnunum. 182cm boyundayım ve en altta oturup rahat bir sırt açısıyla sağ ve sol kol dayama yerlerine ulaşabiliyorum. Sadece koltuk en dike yakın poziysondayken başlık kısmı bana pek uymadı.



Bunun dışında ; USB ile telefon şarj oluyor ancak bana hep içerik algılanamadı diyor(iphone 5s) bende bluetooth ile bağlanıyorum. Müzik çalarken veya görüşmede bağlantı herhangi bir şekilde kopmuyor yada kesilmiyor. Ayrıca bluetooth ile konuşurken ön koltuklardan karşı tarafa yeterince ses gidiyor bağırıp çağırmadan. Arka tarafı bilmiyorum.



Masajlı koltuk var ancak sadece bel desteğini ileri geri alıyor masajdan kastı bu. Açtığım zamanda bir süre sonra kapanıyor ve geri açmak zorunda kalıyorum.(Bu segmentteki diğer arabalarda nasıldır bilmiyorum)



Müzikle özel bir uğraşınız yoksa ortalama bir ses sistemi var diyebilirim.



Orta ekran menüsü bana ilk başta çok kompleks geldi şu anda alıştım. Göstergelerin arasındaki ekran ise orta ekranın yaptığı bir çok şeyi yapabiliyor ve kullanımı daha kolay. Ufak bir detay olarak blueefficiency ekranında ben olayı yanlış anlamadıysam herşey çok pozitif görünüyor o bana salakça geldi.



Park sensörü yada arabanın tabiriyle ParkPilot park esnasında iken güzel çalışıyor. Ama nadiren olan 2 noktada beğenmedim ;



1.si sensörün konumundan olsa gerek durup dururken 30-40 km gibi hızlarda giderken yoldaki en ufak şeyi görüp ötüyor. Kağıt bile değil gördüğü şey, artık ne görüyor bilmiyorum.



2.si Trafik ışıklarında biri çok yaklaşınca yada ben çok yaklaşınca ötüyor doğal olarak ama araçların konumu değişip mesafe arttığında müziğin sesini çok geç geri açıyor hatta bazen tekrar uyarı vermeye başlıyor.



Bunların dışında start stop normalde sadece durunca çalışırken bir süre dur kalk trafiği girince durmadan da 10-15 km gibi hızlarda yine çalışıyor. Bu hata mı yoksa iyi birşeymi onu bilemedim. Arka tarafta sıcak soğuk ayarlı ve elektronik göstergeli hava kanalı var. Hafızalı koltuğun 2 tane kayıt yeri var. Direksiyon simidinin altının düz olması çok hoşuma gitti spor araba hissi veriyor.



Düzeltme; Performans kısmını atlamışım :



Performans ; Çok performanslı bir araba değil zaten kağıttaki verilerde ortada ama 80-120 yada 120-140 gibi ara hızlanmalarını ben beğendim. 0-100 de değil belki ama günlük kullanımda gerçekten işe yarar bir perfromans eğrisi var. Ha tabi VW 0-100 olayınıda her zaman yaptığı gibi manüpile etmiş kadran 100'e kadar 10ar 10ar artıyor. Böylece ibre çabuk devriliyor. :)



Ancak 150 Hp 2.0 dizelde vermesi kısmı bence bu yılda olmamış, kianın opelin 1.6 dizelleri nerdeyse buna denk güçler veriyor zaten. Aynı motorun 190 yada 240'lığı olsa çok iyi derdim muhtemelen..



https://img.donanimhaber.com/upfiles/1333733/f8ec71aa-d9e7-47a4-9f2f-164734980477.JPG
VW Passat B8 2.0 TDI 150 HP Highline DSG


(Hayalet gösterge ve sunroof yok)

Bir önceki kasaya kıyasla iç ve dış tasarımı çok iyi olmuş,Doğrudur yanlıştır yorum yapmayacağım ancak premium markayız mantığında bir firmaya yakışmış önceki passat doblo lastikleriyle ve jetta tipi ile hiç premium durmuyordu.

Performans olarak 150 ye kadar tatmin edici daha üstünde oraya kadar olan performans yok. 0-100 Videosunu ekleyeceğim kısa zamanda. Yol tutuş olarak olumsuz birşey göremedim ben.(çok iyi yada çok kötü demek değil kendinden bekleneni veriyor). DSG ile ilgili herhangi bir problem olmadı kullanışlılık olarakta bence gayet başarılı.



Yakıt Tüketimi, bence bu güçte ve bu ağırlıkta bir araba için çok ideal şehir içi 7.5 civarında şehirlerarası yolda 120-150 bandında 6.5 litre yakıt tüketiyor. 90-120 arası muhtemelen çok daha bir tüketim verisi olacaktır.

Multimedya,Ekstra Özellikler,Aydınlatma : Özellikle ön farlarını çok beğendim. İç aydınlatması da hem şık hem yeterli istediğiniz takdirde iç aydınlatmanın şiddetini değiştirebiliyorsunuz. Yol bilgisayarı çok kapsamlı sürüşünüzün yakıt tüketimine etkisi üzerine puanlama bile yapıyor. Bunun yanısıra usb-bluetooth gayet stabil çalışıyor. Sürücü koltuğu masajlı koltuk ancak masaj kavramı arkada oturanın ayağıyla sizi ittirip bırakması gibi birşey. Ben beğenmedim. Yorgunluk algılayıcısı var ancak onu da tam çözemedim sensör var zannediyordum ancak hiç uykum yokken ve gayet iyiyken bile uzun yolda bazen yorgunluk algılandı diyor. Ses sistemi de başarılı.

Ben beğendim, Yorgunluk algılayıcı dışında da eksik,kusurlu bir şey görmedim. Bu arabanın 4x4 240 HP olanını denemek isterdim.

MTV : 2.626 TL




VW Golf 7 1.4 TSI Comfortline Düz Vites ;


Öncelikle daha önce Golf'ün hiç bir kasasına binmemiştim bunu belirteyim.

Performans, Performansı yeterli, 1.2 1.4 motorlar kasayı kaldırmaz anlayışı konu TSI olunca çok geçerli değil Ibiza'da da TSI gayet iyiydi. Rafine bir hızlanması var, hangi viteste hangi devirde performans alabileceğinizi kestirebildim ilk anda, bunu TSI ibiza da kestirememiştim acaip tepkileri vardı.

Yakıt tüketimi konusunda net bir hesap yapmadım.

Auto Hold olayını pek sevmedim tam gidecem arabayı tutuyor stop edecekmiş gibi oluyor. Gerçi Auto Hold'u manuel de ilk kez test ettim benden de kaynaklanıyor olabilir. Arabanın içi bu kadar boşken otomatik elfrenine de pek anlam veremedim onu yapana kadar daha adam gibi bir ekran koyulabilirdi.

Genel olarak beğendim,ancak abartıldığı kadar da performans ve yol tutuşu harikası olduğunu düşünmüyorum. 2.el de ki avantajı tartışmasız ama onu saymazsanız bu fiyata daha iyi arabalar alınabililir.
Merhabalar öncelikle lüzumsuz deteya girmeden anlatayım, Bir uygulama yaptırtmak istiyorum ancak internette araştırmama rağmen net bir şey bulamadım.



1. Yazılımcıların fiyat aralıklarına dair fikir almak istiyorum,elbette değişebilir ancak ekstra caf caf lı bir arayüz olmayacak resim eklenip yorum yapılan ve profiller olan bir sosyal ağ gibi düşünebilirsiniz

2.Bu kadar resim ve yazıyı depolamam gerekiyor tabii ki, Bu hizmeti veren firmalar nelerdir,Artısı eksisi nedir?


Bu arada Uygulama geliştirebilecekler varsa iletişime geçerse sevinirim
.
2011 Seat İbiza 1.2 DSG



Başlarken; Çok bilinen bir araba olduğu için resim koymaya lüzum görmedim. 90.000 km'de ve 500'ü uzun km olmak üzere 1000 km civarı bir süreçten bahsedeceğim.

Zaten ufak bir araba olduğu için içi dışı ile alakalı çok bir şey yok söylenebilecek sadece kol dayama ve biraz daha kaliteli hoparlör olabilirmiş.

Ben daha çok "performansı ve dsg" hakkında birşeylerden bahsedeyim.

1.2 Motor 105 Hp ve 1.1 tonluk bir araba seat ibiza. Performansı tatmin edici geldi bana. 105 Hp bu kadar hafif bir arabayı gerçekten seri hale getirmiş.Performans olarak sadece bana düşük devirleri boş geldi biraz o da muhtemelen benzinli-dizel optimum tork değerini veren devirleri ile alakalıdır.

DSG kısmına geleyim, açıkçası ben hiç beğenmedim. DSG normalde bana hep konforlu gelmişti. polo-caddy-passat ve bunların son 2 kasalarında DSG gayet konforlu. Özellikle yeni passat ve polo da. ama bunda vites değiştirirken baya bayaa sarsıyor arabayı özellikle 2-3 geçişinde. Manuelde vites değiştirdikten sonra debriyajı erken bırakınca olan tepki bunda 2-3 geçişinde hep var. Belkide 4 yıllık olması ile alakalıdır tabi.

Beğenmediğim bir konu da şu ki; Rüzgarda ki bu aman aman bir rüzgar da değil öyle çatı uçuracak kadar araba gerçekten nerdeyse şerit değiştircek kadar sağa sola kayıyor.gerçi bu tüm hafif arabalarda olabilir ama ben ilk kez bu kadar şiddetli hissettim. Polo'da ufak bir araba ama onda böyle birşey hissetmedim tabi doğa şartları da değişken ama harbi harbi bir şeridin 4 te 3ünü değiştirdi. Bu kadar abartılı olmasa yazmam da. Eğer sorun arabadaysa teknik olarak açıklayan biri çıkar belki.

Son olarak yakıt tüketimi;şehir içi makul kullanımda 8,4-9,5 arası.Muhtemelen küçük motor olduğu için basmazsanız düşük basıncada ekstra çok yakıyordur.

Son hızını soracak olursa bilmiyorum 160 civarı hızda bana 1 gr güven vermediği için daha denemedim.
Şu an 5s kullanıyorum daha öncede 4s kullanmıştım.

ipod teknik özelliklerde 4s ile aynı gibi . Gerçekten kağıt üzerinde olduğu gibi performans değerleri pratikte de aynı mı ?

Yani real racing 3 ü 4s oynatıyordu rahatlıkla iPod da oynatır mı?

Google a iPod ios 8 yaZınca Google iPad mi demek istediniz diyor ama son sayfalara ios 8 den bahsedilmiş konuda .

İos8 i siz mi bir şekilde yüklediniz yoksa Apple Güncelleme gönderdi mi?

Pedometre gibi uygulamalar çalışıyor mu iPod da?

Ve Koşu takibi Uygulamaları çünkü GPS yok..

Birde iPhone lar iPad e bağlanabiliyor . Biri çalınca Öbürü çalıyor yada birine bir sahibindenin uygulamasından bildirim gelince diğerine de geliyor.. iPod da da ios8 le oluyor mu ?

Son olarak ios 8 de Kullanım değerleri nedir?
Yamaha Mt09 Kawasaki Z1000




Benim için yazması en zevkli inceleme-izlenim yazısı bu olacak sanırım.. Diğer konularım gibi teknik detaylardan bahsetmeyeceğim. Direk ikisini karşılaştırarak anlatmaya çalışayım.

z1000 ile yaklaşık 100 km mt09 ile de 10km vakit geçirerek bunları yazıyorum bunuda bililin.


Performans kısmından başlayayım; z1000 140 beygir 220 kilo civarı diğeri de 115 beygir 190 kilo civarı. mt09 bana daha agresif geldi yada diğer tabirle çılgın. 3 farklı modu var b modunu hiç denemedim kısmen güçsüz olan o moduymuş. mt09 daha dengesiz gibi. dengesizlikten kastımda aerodinami değil hızlanma açısından ne yapacağı pek belli olmayan 3 viteste bile tekere gelmeye meyilli bir motor. Ben güç-kütle oranını hesaplamadım kağıt üzerinde belki daha farklı çıkabilir ama 3 silindir olması yada oturuşunun biraz garip olması da bana daha iyi hızlanıyor gibi gelmesine vesile olmuş olabilir.

Buradan z1000 iyi ivmelenemiyor anlamı çıkmasın. z1000 daha mantıklı ve düzgün hızlanıyor. önü arkası hoplamıyor. o gücü hissediyorsunuz ama dengesizce değil.



Viraj performanslarını deneyemedim.

Fren ; z1000 abs'siz mt09 abs'liydi. ben ikisinin frenlerinide başarılı buldum.


Yakıt tüketimleri: mt09 u bilmiyorum ancak z1000 de 40 kuruş civarı yaktı net hesaplamadığım için yuvarlak yazıyorum ancak 40 dan aşağı değil 50 den de yukarı değil.


Kullanım rahatlığına gelince mt biraz daha hafif olsa da gaz tepkileri daha sert geldi bana z1000 e göre


z1000 nin egzoz sesini aşağıya ekliyorum.



Hakkında
Konum: İstanbul,Beyoğlu
İlgi Alanları: SCUBA DIVING-SERBEST DALIŞ-AIKIDO-BASKETBALL
Forum İmzası:
CMAS **

Yamaha R25 İzlenimlerim
VW Passat 2.0TDI B8 İzlenimlerim
CBR250R 2011 İzlenimlerim
NC700X 2012 İzlenimlerim
Hakkımda:

CBR250R


CMAS * DIVER


*** Fenerbahçe S.K ***

CMAS DIVER

iPhone 4s

Honda NC700X


Honda CBR250R 11 İzlenimlerim
Honda Ps150i 11İzlenimlerim
Sistem ve Tercihleri
Bilgisayar
Intel
Mobil cihaz
iPhone
Operatör
Turkcell
Oyun Platformu
PC
Takım
Fenerbahçe
Notebook
Samsung
Motosiklet
Honda
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 3 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 4 yıl
Mesaj Sayısı: 538
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 916
İkinci El Bölümü Mesajları: 4
Konularının görüntülenme sayısı: 31.485 (Bu ay: 402)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 179 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.