S

Yüzbaşı
16 Nisan 2010
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 23 (Bu ay: 0)
Gönderileri
arkadaşlar sakarya merkezde düzgün, fiyatları makul peugeot servisi bilen varsa tavsiye edebilirmi? şimdiden teşekkürler
Evet arkadaşlar aralık 2012 ayına ait doğalgaz faturası geldi. 142,75 TL.
Tüketim: 138 metreküp (1465kwh)
Kombi: demirdöküm nitromix yoğuşmalı
Ev: zemin kat 3+1 yalıtımsız oda termostatı ve vanası bulunmuyor.
Salondaki petekler kapalı oturmadığımız için kombi sıcaklık set değeri 50 santigrat derece ve kombi 24 saat açık..
Bence çok iyi geldi fatura..
ALIN SİZE BİR BRAINSTORMING DAHA

BMW RAKAMSAL KOD VERİYOR 3.16/5.20 vs.
PEJODA AYNI ŞEKİLDE 308/5007 vs.
gibi gibi...

Evet arkadaşlar... Sizce en güzel ve en çirkin ticari isimlendirmeyi hangi firmalar yapıyor?
20-02-2012
‘Symbol’ üretimi 2013’te bitiyor yeni Fluence 2014’te geliyor


2012’de önce makyajlı Megane HB ardından yeni Clio üretimini devreye sokacak Oyak Renault, 2013 yılından itibaren Bursa’da ürettiği ve Türkiye’nin en çok satan otomobili olan Symbol’ün üretimini bitirecek. Symbol’ün yerine farklı bir isimle Samsung Motors tarafından geliştirilen yeni bir B Sedan model gelecek. Oyak Renault, 2014’te de orta sınıfın başarılı modellerinden Fluence’yi yenileyecek.
200 milyon Euro yatırımla Sarkozy’e rağmen Bursa’da haziran ayından itibaren Clio4’ü üretmeye hazırlanan Oyak Renault’un önümüzdeki 3 yıllık üretim planları belli oldu. Oyak Renault, 3 yılda Megane’den Clio’ya, Symbol’den Fluence’yi kadar tüm ürün gamını yenileyecek. Oyak Renault’un Clio 4 dahil 400 milyon Euro yatırımı bulması beklenen 2012-2014 dönemindeki planı şöyle gelişecek:
2012’de Megane ve Clio
Oyak Renault, 2012 yılında önce Megane HB’i önemli bir makyaj operasyonuyla yenileyerek piyasaya sunacak. Aracın uluslararası test sürüşü mart sonunda İspanya’nın Sevilla şehrinde gerçekleşecek. Oyak Renault ve Renault’un 2012 yılındaki en büyük kozu ise yeni Clio yani ‘Clio4’ olacak. Haziran ayından itibaren Bursa’da seri üretimine başlanacak aracın dünya tanıtımı eylül ayındaki Paris Otomobil Fuarı’nda gerçekleşecek. Araç fuarın ardından Avrupa’da satışa sunulacak. Yılda 160 bin adet üretilecek Clio 4 için Bursa’ya 200 milyon Euro yatırım yapıldı.
Smybol ismi tarih oluyor
2012 yılının ardından Oyak Renault için en büyük değişim ise Bursa’da ürettiği B sınıfı sedan modeli Symbol’de yaşanacak. Türkiye’nin en çok satan otomobili ünvanını elinde bulunduran Renault Symbol, 2013’ten itibaren üretimden kalkacak. Oyak Renault, Symbol’ün yerine Samsung Motors tarafından geliştirilen yepyeni bir B sınıfı Sedan modelini Türkiye’de üretecek. Aracın ismi farklı olacak. 2006’ya kadar ismi Clio Symbol olan daha sonra adının önünden Clio’yu atan ve 2008 yılında tamamen yenilenerek bağımsız bir model haline gelen Symbol, sınıfının en başarılı modeli.
Fluence yenileniyor
Oyak Renault’un ürettiği modellerinin tümünü yenilemesi 2014 yılında Fluence ile devam edecek. 2014’te Fluence büyük yenilenme operasyonu geçirecek. Aynı zamanda elektrikli versiyonu da üretilen Fluence’nin 2014’te Renault’un Clio 4 ile başlattığı yeni görünümünü devam ettirecek. Türkiye’de Megane Sedan’ın ardından 110 milyon Euro’luk yatırımla ismi ‘Fluence’ olarak değiştirilip 2009’dan itibaren üretilen aracın yenisi CMF1 koduyla geliştiriliyor.
Selam;
Merak ettigim husus, özel sektörde şirketlerin sıklıkla neden jant kapaklı, gri yada beyaz renk focus kullandığı..bildigim kadarıyla fiyat-fayda oranıda daha iyi bir sürü model var. Mesela neden bir Honda civic tercih edilmez şirket kullanımı için ??
Dün bilenler bilir izmir otogara Bornova istikametinden gelirken sert bir viraj var tam orada önümüzdeki eski model bir Ford escort virajı alamayarak spin attıktan sonra kenardaki bariyerlere vurdu. İcinde 5 kisi vardı ve hepsi bayandı. Esim hemen cek saga inip yardım edelim dedi. Ben o an tereddüt ettim çünkü bilirsiniz bu tur olaylarda nedense arkadan gelenlerde aptallasiyor ve zincirleme kazalar olabiliyor. Yinede kaza yapan aracın önüne geçtim ve saga yanaştım. Esim hemen indi ve arabaya koştu.Kimseye Birsey olmamıştı ama suratları bembeyazdı. Neyse sorduk falan iyimisiniz diye iyiyiz dediler. Bu sırada gecen arabalar yavasliyordu ama duran yoktu. Bende endişelenmeye başladım hızla gelen biri kalabalığa dalicak diye. Arabadanda benzin, yağ ne varsa yola akmaya başladı. Yinede Allah korudu ve korktuğum başıma gelmedi. Siz bu gibi durumlarda nasıl davranırsınız ?
Sayın forum okurları;

Dikkatimi çeken bir husus var, eskiden taksi olsun normal kullanım olsun şahinlerden illallah etmiştik, şimdide yerlerini berbat tasarımıyla logan vs. tarzı araçlar aldı,şahinleri aratır oldu..keza etrafta sürüyle tasarım faciası logan mcv var..
Sokağa çıktığımda etrafta sürüyle clio symbol,logan,albea,fiorino vs. görmek çok sıkıcı..hadi milletin maddi gücü yetersiz alamıyor,taksi sahipleri neden gidip en ucuz ve albenisiz araçları alıyorlar.
Yurtdışında taksiler hatta polis arabaları premium markalardan seçilirken keza halkın bindiği arabalarda çok kaliteli ve güzel araçlarken türkiye yollarındaki araç görüntüsü neden hep sıradan kalıyor.en gelişmemiş afrika ülkelerinde bile taksiler en basitinden yeni kasa corolla..
Özellikle bizim çoğu araba tüketicisinin ticari arabayı hususi amaçla kullanma takıntısı hiç hoş değil,illa geniş araç alınacaksa neden sw modeller tercih edilmez.Doblo,transit vs. satış patlaması diğer ülkelerde yok bildiğim kadarıyla..
Tüketicinin tercihlerine devlet ve distribitörler yön verirken neden bu iş tersine çevrilip,tüketici piyasaya yön veremiyor ve önüne ne sunulursa kabul ediyor bunuda anlamak zor.
Aslında bu otomotivde bir tez konusu olacak kadar derin bir konu olabilir ve tartışılabilir.Bir sorunda piyasada çok miktarda kırımlı araç olması.İnternet ortamında yada galeri ve araç pazarlarında doğru dürüst orjinal kilometrede ve oynanmamış araba bulmak neredeyse imkansızlaştı.
Bu yazdıklarım ülke geneli için geçerli tabii,istanbulun,ankaranın birkaç semtini gözönüne alıp düşünmeyin.
Sonuç olarak demek istediğim sizce ülkemizdeki otomobil stoğu bir gün güzelleşip gıcır gıcır en fazla 4-5 yaşında donanımlı premium araçlara kavuşurmu ve bundan umudu olan varmı aranızda?
Sevgili forum okurları uzun zamandır bu foruma üyeyim ve otomobillerle ilgili olan topicleri takip ediyorum.Uzunca bir süredir foruma girmiyordum ama son bir haftadır tekrar takip etmeye başladım.Ama üzülerek görüyorum ki hiçbir değişiklik yok.Bir kaç tane kendini bilmez forum holiganı özellikle çaylak durumunda olup konu açan arkadaşlarla aleni dalga geçiyorlar hatta işi hakarete kadar götürüyorlar. Ben yazdığım yorumlara yada açtığım konulara saygısızca yazan bu tür arkadaşlar yüzünden uzun süredir girmiyordum ama biryandanda burada dönen muhabbetlerde ilgimi çekiyor.
Tahmin ediyorum çoğu bir baltaya sap olamamış internet cafe delikanlıları ama yinede sinir bozucu bir durum.
Sonuçta herkesin az yada çok bilgisi var ve burasıda bunların paylaşılabileceği bir yer.Paylaştığım bir videoyu yada resim yüzünden, konusu her ne olursa olsun (genel ahlakı hedef almadıkça) kimsenin karalamaya, belaltı eleştirmeye yada bana hakaretvari şeyler yazmaya hakkı yoktur.
Bu konuda yorumlarınızı yazarsanız sevinirim..
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 8 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 8 yıl
Mesaj Sayısı: 350
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 383
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 38.602 (Bu ay: 84)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 15 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.