Şimdi Ara

En sağlam marka hangisi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Volvo güvenlik teknolojileriyle üst düzey güvenlik donanımlarına sahip araçlar üretiyor.Ve başarıları da yadsınamaz.Peki sağlamlıkla güvenlik aynı şey mi?Volvo en sağlam marka algısı doğru mu?

    İlk önce güvenliğin basitçe tanımını yapalım.Güvenlik aracın içerideki insanları herhangi bir tehlikede/kazada ne kadar koruduğudur.

    Peki sağlamlık nedir?Basit bir tanımla bir cismin ne kadar dayanıklı olduğudur.Ne kadar rijit,ne kadar dirençli olduğu.

    Örneğin siz dünyanın en sağlam çeliğinden bir araba üretseniz duvara çarptığında hiçbir şey olmasa bile içeridekiler için hava yastığı vs gibi bir güvenlik önlemi yoksa içeridekiler ölür.Hem de paramparça olur.Dolayısıyla güvenlik eşit değildir sağlamlık.

    Şimdi sağlamlığı otomobiller için değerlendirelim.Otomobillerin sağlamlığı ne demek.Maddeler için düşündüğümüzü otomobiller için de düşünebiliriz.Bir baskı durumunda otomobilin şasisinin,güvenlik kafesinin ne kadar dayanabildiği/gücü/direnci.

    İİhs'de sağlamlığı birebir ölçecek bir test yapılıyor.Roof strenght.Aracın tavanına baskı uygulanıyor ve kaç tona kadar hiç esnemeden dayanabileceği ölçülüyor.Tam bir sağlamlık testi!!

    Bir bakalım diğer markalar ve Volvo'nun Suv'ları ne durumda.Bulabildiğim Suv'lar burada

    1.)Mercedes Ml-31,545 lbs .yani yaklaşık 14,5 ton.Yani neredeyse 15 tona kadar aracın tavanı milim esnemiyor.Bu benim İihs testlerinde bulabildiğim en yüksek değer.Daha fazlasını bulamadım.S serisi vs yok tabi onlar daha sağlam olabilir bilemiyorum ama şimdilik görünen o ki Mercedes Ml dünyanın en sağlam/en sert/en dayanıklı güvenlik kafesine sahip aracı.

    2)Mercedes Glk 26,647 lbs

    3)Toyota Highlander 23,836

    4)Volvo XC90 23,396

    5)Volkswagen Touareg 22,703 lbs

    6)Honda Pilot 22,025

    7)Volvo Xc60 21,828 lbs

    8)Bmw X3 (X5 testi yok)19,389 lbs

    9)Audi Q5(Q7 testi yok) 18,684 lbs

    10)Hyundai Santa Fe 16,982 lbs

    Bu test gösteriyor ki güvenlik konusunda Volvo başarılı olsa da çok sağlam ama en sağlam marka değil.En sağlam marka rakamlar gösteriyor ki Mercedes Benz.Diğer segmentlerde de aynı şey geçerli.Mercedes C serisi A4,S60ve 3'ten,E serisi A6,S80,5'ten daha sağlam.

    Small overlap'ta S60,C'den daha güvenliydi mesela.Ama sağlamlık olarak C S60'tan daha sağlam.Bu da güvenlikle sağlamlığın aynı şeyler olmadığını gösteriyor.C serisinde muhtemelen hava yastığı açıları vs S60 kadar iyi yolcuları koruyamıyor muhtemelen.

    Bu testler Volvo'nun sağlam diğer markaların güvenli olmadığını göstermez.Bunu da belirteyim.

    Bayağı uğraştım verileri tek tek bulmak için.Amacım bilgi paylaşmak.Umarım faydalı olmuştur.

    EDİT:ANLAMAYANLAR İÇİN SONUÇ VE ÖZET.GÜVENLİKLE SAĞLAMLIK AYNI ŞEY DEĞİLDİR.VOLVO'NUN EN GÜVENLİ OLMASI ONU EN SAĞLAM YAPMAZ.MERCEDES'İN VOLVO'DAN SAĞLAM OLMASI ONU VOLVO'DAN DAHA GÜVENLİ YAPMAZ.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre356 -- 20 Ekim 2015; 23:34:54 >







  • Valla ben güvenlik önlemi olarak hız yaptığım zaman arada frenleri yokluyorum .Zaten çarparsak kurtulma şansı yok

    Sağlamlığa gelince geçen tavanın üstüne kuş pislemiş hafif bastırdım tavan çöktü ,tonlarca yükte sanıyorum pekmez olurum

    Edit :Araç getz

    O yuzden bu testler zengine yarar,sana bana değil.Güvenliğinden sağlamlığından pek umudum yok tek tesellim az yakması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the_zula -- 20 Ekim 2015; 23:00:31 >
  • sağlamlık güvenlik tartışılır,tırın ezdiği şahinden 5-6 kişinin burnu bile kanamadan çıktığını gördü bu gözler
    tabiki volvoya hayır demem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volvo dünyanın en güvenli araçlarını üretiyor, bu yadsınamaz. Ama dayanıklılık veya parça sağlamlığı konusunda birinci sırada olmaması beni şaşırtmaz. Sağlam olmak başka, güvenli olmak başkadır. Hee, ikisinin arasında tercih yapmam gerekse, güvenli olanını yani Volvo'yu tercih ederim. Cana geleceğine (güvenlik) mala (dayanıklılık) gelsin öyle değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    Valla ben güvenlik önlemi olarak hız yaptığım zaman arada frenleri yokluyorum .Zaten çarparsak kurtulma şansı yok

    Sağlamlığa gelince geçen tavanın üstüne kuş pislemiş hafif bastırdım tavan çöktü ,tonlarca yükte sanıyorum pekmez olurum

    Edit :Araç getz

    O yuzden bu testler zengine yarar,sana bana değil.Güvenliğinden sağlamlığından pek umudum yok tek tesellim az yakması.

    sen şu getzi sıkıştıran değilmisin,azraille aran iyi bakıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Cahil cesareti işte arada gaza geliyoruz.
  • Sadece tavan kalınlığı ve direnci ile bir aracın diğerinden daha güvenli olduğunu ispatlayamazsınız. Kaldı ki tavan sacı kalın diye o araç en iyi koruma sağlaması beklenmez.
    Trafikte giderken aracınızın tavanına fil yada göktaşı düşmeyecek yapılan incelemelerde trafikteki araç kazalarının % 96.4'ü çarpışma/çarpma sonucu meydana geliyor.
    Bu ihtimale göre yine bu konudaki uzmanların çeşitli açılarda ve değişik hızlarda yaptığı çarpışma testlerinin sonuçları da yine sizin verdiğiniz iihs sayfasında fazlasıyla var. Her kategori araç için bu testler yapılmış ve test sonuçları kategoriler içinde sıralanmış. Atta adresi verdim, buyrun inceleyin.
    Sizin tavanı kalın diye en iyi koruma sağlar dediğiniz araçta sanırım bu kategoride ama maalesef ondan iyileri var. (Midsize luxury SUVs)
    Sizin burada verdiğiniz bir model iyi diye o marka güvenlikte en iyi marka olamaz. Önemli olan tüm modellerde aynı güvenlik kalitesini sunabilmek. İşte Subaru gibi da Volvo'yu diğerlerinden ayıran bu. Tüm modellerini, testlerde en iyi güvenlik kategorisi içine sokmak için çalışıyor ve bunu da başarıyor.


    http://www.iihs.org/iihs/ratings




  • Mercedes en güvenli araç değil, yıl 2012, amerikan sigortacılar birliği otoyol güvenliği enstütüsü on binlerce ölümlü kazayı incelediğinde ölümlü kazaların önden ortadan değilde 4/1 lik alandan olduğunu gördü ve çarpışma testlerine small overlap testini ekledi. Test sonucunda sadece volvo ve subaru yeşil derece aldılar. Peki mercedes ne aldı, kırmızı vede açıklama yaptılar bu test çok şiddetli kabul etmiyoruz diye. Akabinde volvoda açıklama yapmıştı, yıllardır bu testi yapıyoruz diye. Şimdi ise bu testen geçemeyen firma yok. Sormazlar mı madem bu testi kabul etmiyordunuz niye şimdi tüm araçlarınız bu testen geçiyor. Önceden araç sattıklarınız insan değilmiydi. İnsan hayatına gündemdeki testlere göre değilde başından itibaren değer verdikleri için de önceki aracım volvoydu şimdi ki ise subaru.


    http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/mercedes/c-class-4-door-sedan/2012

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • yolcum kullanıcısına yanıt
    Yazdıklarımı okumadınız ya da şaka yapıyorsunuz heralde.Ben güvenlikle sağlamlık aynı şey değil diye vurgulaya vurgulaya anlatmışım siz tavanı sağlam diye en güvenli diyemezsiniz demişsiniz.

    Tekrar ediyorum.Sağlamlık güvenlikle aynı şey değildir.Mercedes'in daha sağlam olması onu Volvo'dan daha güvenli yapmaz.Sırf Volvo'yu seviyorsunuz diye yazdıklarımla alakasız bir cevap yazmışsınız.Bari okusaydınız da ondan sonra yorum yapsaydınız.

    Harbiden okuma özürlü bir toplumuz.Okuduğumuzu anlama zahmetine girmiyoruz bile.

    Tekrar ediyorum.Volvo güvenlikte çok başarılıdır ama en sağlam marka değildir.Güvenlikle sağlamlık aynı şey değildir.Sağlam olması bir markayı daha güvenli yapmaz.Eksik bir şey kaldı mı
  • İnsanlarımıza acıyor ve gülüyorum.

    Yazmışım özellikle.Mercedes Volvo'dan daha sağlam ama daha güvenli değil.GÜVENLİKLE SAĞLAMLIK AYNI ŞEY DEĞİL diye yazmışım.

    ARKADAŞLAR ANLAMAK İSTEMİYORSANIZ TEKRAR YAZAYIM.MERCEDES DAHA SAĞLAMDIR AMA VOLVO DAHA GÜVENLİDİR.

    Bunu özellikle belirtiyorum hala Mercedes Volvo'dan güvenli değil yazıyorsan ya anlama kıtlığın vardır ya da okumadan yorum yapıyorsundur.Ben Mercedes Volvo'dan daha güvenlidir diye bir şey demiyorum

    Bir zahmet okuyun yazdıklarımı.
  • O kadar uğraştım bilgi içerikli bir konu açtım.Yazdıklarımı okuyup anlayacak çok değil bir kişi istiyorum.O kadar uğraşıp yazdığıma değsin bari.
  • emre356 kullanıcısına yanıt
    Maden acınacak haldeyiz niye gülüyorsunuz, acınacak halde olan'a gülünür mü?

    Yanlış kelime seçmişsiniz, sağlam kelimesi insan da güvenli, emin'i çağrıştırır. Darbeye dayanıklı demek ayrı sağlam demek ayrıdır. Siz konuda farkı anlatmaya çalışsanız da insanlar sağlam'ı duyunca güvenli kelimesini çağrıştıracaktır.

    Emeğiniz için de teşekkürler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam sinirlenmenize gerek yok. Tesekkur ederim, bilmedigim seyleri ogrendim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben teşekkür ederim
  • emre356 kullanıcısına yanıt
    Ayrıca on aracın dayanım testini vermişsiniz, geçen sene 46 arac'ın tavan dayanım testini tek tek toplayıp yayınlamışım konuya on civarı cevap gelmiş, kimseyede ithamda bulunmamışım.

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=91440369&p=1#91440369

    farkındaysanız ordaki konu da sağlamlık değil dayanım demişim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim millet araba alirken kapi sacina iki tiklar aracin saglamligini olcer. Sanki karpuz seciyo.... Kalin sacta ince sacta her kazada duman olur ama gel de anlat. Vel hasil kelam sasi burulma direnci, rijitlik, ncap, small overlap falan bos isler. Ne gerek var ki. Bizde sehir efsaneleri cok. Gavurlar da gece gunduz carpisma testi falan yapip dursunlar para cok adamlarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sensodrive S kullanıcısına yanıt
    Sağlamlık derken neyi kast ettiğimi açıkladım.O yüzden diyorum okumuyoruz diye.İnsanlar kendi kafasındaki kalıpların biraz olsun dışına çıkamıyor,biraz olsun esneyemiyor.Kafasında her kavramla ilgili oluşmuş bir kalıp fikir var,dogmalar var bunların dışına çıkamıyor.Hep at gözlüğüyle bakıyor ve o yüzden de bir kişinin ne dediğini anlamıyor kendi fikirleriyle yorumluyor denilenleri.O yüzden acıyorum işte.

    Acımak ve gülmek tabirini trajikomik bir hadise olduğu için yazdım.Olumsuz ve yanlış bir tabirse özür diliyorum.
  • sensodrive S kullanıcısına yanıt
    Sağlamlıkla dayanım çok da farklı şeyler değil.Güvenlikle sağlamlık kavramı arasında çok fark var.Sırf insanlara sağlamlık deyince onlar güvenlik anlıyor diye sağlamlık ve güvenlik aynı şey haline gelmiyor.

    Tdk'da sağlamlık dayanıklılık diye geçiyor.Dayanım da dayanıklılık.Dolayısıyla aşağı yukarı aynı şeyler.Siz dayanım yazdınız diye doğru olan sadece dayanım diyemezsiniz.Sağlamlık da aynı şeyi karşılar.Sağlamlık güvenlikle farklı bir kavramdır sözlük anlamı olarak da bu böyledir.

    Açtığınız konuya gelince güzel bir konuymuş görmemiştim.Görsem hakkını verirdim mutlaka.Tebrikler.İyi iş çıkarmışsınız.
  • volvo sağlamdır en güvenliklidir kelimesi eskidenmiş şuan günümüzde birçok premium markanın araçları güvenlikte en üst düzeyde zaten özellikle mercedes, bmw gibi araçlar
  • emre356 kullanıcısına yanıt
    Güzel kardeşim, Konu da başlık çok önemli, başlık ta verdiğin mesaj konunun bütününe hitap eder.

    Sizin konunun başlığı " En sağlam marka hangisi?"
    Açtığım konumun başlığı " iihs tavan dayanım testi sonuçları"

    Konu da verilen veriler aynı, ama sizin başlık insan da farklı çağrışım yapıyor. Siz içeride ne kadar açıklama yaparsanız yapın konuya giren en sağlam marka hangisidir cevabıyla girer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sensodrive -- 21 Ekim 2015; 0:32:07 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.