Teğmen
16 Temmuz 2018
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
13 üye
Görüntülenme
Toplam: 631 (Bu ay: 13)
Gönderileri

gerçekten istiyor musunuz? yoksa sırf başka bi alan okumak istemediğiniz için mi istiyorsunuz? ayrıca seçeceğiniz mühendisliği de tamamen emin olmadan seçmeyin. unutmayın ki mühendisliklerin hiçbiri kolay bölümler değildir. en az 4 seneniz buralarda (büyük ihtimalle) sürünerek geçecek. kendinize saygınız ve sevginiz varsa yapmak istediğinize emin olmadığınız şeyler yapmayın. bütün hayatınız bu bölüm etrafında şekillenecek.


düşünmeden taşınmadan hareket etmeyin. benden size bi "abi" tavsiyesi.

çok sık okuyorum şu soruyu: şu dersten ne kadar soru çözmek gerekir? şu dersin hangi kitabının soruları iyidir? vs. gibi.


önemli olan soru çözmek değildir arkadaşlar. önemli olan konuları en ince detayına kadar detaylıca okumak/dinlemek ve konunun ne olduğunu ve size ne öğretmeye çalıştığını öğrenmektir. konulara ne kadar iyi çalışırsanız hem üniversite sınavında o kadar iyi yaparsınız hem de üniye geçince temeliniz o kadar iyi olur.


ayrıca tavsiyem:

içinizden geçilmesini istemiyorsanız, teknik mühendis değil de piyasa mühendisi olmak istiyorsanız odtü itü ytü denilen 3 tane zıkkımın kökü okuldan uzak durun. üçünü de yeterince görmüş hatta kaçak olarak derslerine girmiş biri olarak söyleyebileceğim bu. eğer arge alanında çalışmak istemiyorsanız, nitelikli mühendis olmak istemiyorsanız buralardan uzak durun. hacettepe marmara boun gibi teknik açıdan daha kolay ama kişisel gelişime biraz daha müsait olan okullara gidin (odtü de kişisel gelişim için çok iyi bir okuldur ancak derslerden/projelerden vaktiniz/enerjiniz olmayacak, bunu da düşünün).


ayrıca:

makina mühendisliği asla ve asla ölmeyecek bir bölümdür. bütün mühendisliklerin (ee/inşaat/kimya müh.) ile birlikte babasıdır ve bütün mühendislerin yaptığı işi yapabilecek durumda olursunuz.


ayrıca:

mühendislikte en önemli mürşit uzmanlaşmaktır.

Geçmiş olsun arkadaşlar, eğer hazırlığı atlama imkanınız varsa atlayın, zaten bölümünüz 5 senede falan bitecek. Şu 1 ayın tadını çıkarın ondan sonra zaten isteseniz de tadını çıkaramayacaksınız. Ha bide 1. sınıfta ortalamanızı yüksek tutun sonra benim gibi 1. sınıfta 2.1 yapıp da 3. sınıfa geçerken 3 ü geçecem diye kıçınızı yırtmak zorunda kalmayın (3ün üstündeyim bu arada, tebriklerinizi beklerim)
arkadaşlar sizin yerinizde olsam listeye bi bakardım. yani gazi, aü ve itüye atanan rektörler tamamen skandal. odtü erşan kuneriden ayrılamadı gene. ytünün başına ise şaşırtıcı bi şekilde eli yüzü düzgün bi adam geldi lul.
Selamlar, beni tanıyan tanır. YTÜ Makina Mühendisliği 3. Sınıfa geçtim. YTÜ, YTÜ Makina ve genel olarak makina müh. ile ilgili bilgi almak isteyenlere yardımcı olmak isterim. Başlıca şunlardan bahsedeceğim:
- YTÜ'nün kendisi
- YTÜ Makina Mühendisliği
- Makina mühendisliği genel olarak
- Makina Mühendisliğinin geleceği ve fırsatları

1. YTÜ
Bu okul genel olarak ülke şartlarında çok iyi ancak büyük sorunları da olan bir okul. Başlıca sorunları kampüs mevzuları ve yönetimin tutarsızlığı. Bazen mükemmel kararlar verip (bu sene yaz okulu açılması, davutpaşa ringlerin beleş olması ve arttırılması, yemeğe indirim gelmesi (2.25ten 1.90a düşmesi) bazen de salak salak hareketler yapması (millet bahçesi mevzusu, yeni kurulan bi üninin öğrencilerinin teknoparkta laba gelmesi gibi). Ama istanbul piyasasında inanılmaz bir etkiye sahiptir. Zaten İstanbul piyasasının yarısı itü ve ytü mezunu. Bu size her yerde fayda sağlar (ülke içinde tabii ki).
İmkanlar ise fena değil. Davutpaşa'da yüzme havuzu var, spor salonları var, halı saha var, kafeler, lokantalar falan var. Yani vakit geçiyor bi şekilde. Kütüphanesi de ufak olmasına rağmen vize ve final haftaları dışında gayet yeterli oluyor. Zaten yıldız'da da kütüphane var, makinacılar ve mimarların vazgeçilmez mekanıdır kendileri.

Yurt: Kızlar için davutpaşanın direk meydanında yurt var. Erkekler ise davutpaşanın tam sınırında ama içinde resmiyette KYK'ya ama gerçekte okula ve öğrencilere bağlı olan bir yurt var. Burası kalabileceğiniz en rahat yurtlardan biri, hem fiziksel hem de kafa açısından.

2. YTÜ Makina Mühendisliği
İşte gelelim en sevdiğim kısıma. Sadece bana göre değil, aynı zamanda çoğu çalışan ve piyasaya hakim insana göre burası ülkenin en iyi 3 makina mühendisliğinden biridir (odtü ve itüden sonra). Ders yükü çok ağırdır, sınavlar zordur, ortalamalar düşüktür ancak eğitimi bana kalırsa gayet iyidir. Zaten bu kadar labı ve aleti çok yerde bulamazsınız. Mezunları iyi yerlerdedir, linkedinden bakabilirsiniz. Yaklaşık olarak %11 %12 si falan yurtdışında iyi ülkelerde (Almanya, ABD, UK, Kanada, Hollanda gibi ülkeler), Türkiye'de olanlar da ford otosan, mercedes-türk gibi iyi yerlerde. Ancak mezun olması zordur, 4 senede bitireni kutlarlar burada. Ortalamanız 2.5 üstü ise vay iyiymiş gibi tepkiler gelir, herkesin ortalaması düşüktür çünkü. Ayrıca makina fakültesi yıldız kampüsündedir, sarmaşıklı binada okursunuz ve B blok 5. kat amfi balkonlarında mis gibi boğaz manzaranız da vardır.

Kulüpler: Racing, REK, Maktek gibi kulüpler makina mühendisliği öğrencileri tarafından kurulmuş olup ülke ve dünya çapında gayet başarılı işler yapmaktadırlar.

MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ
Burada bi kere şunu ayırt etmek lazım: Eski teknik üniversitelerdeki (ODTÜ,İTÜ,YTÜ,KTÜ) makina mühendisliği diğer okullardaki makina mühendisliğinden çok farklıdır. Bu okullarda neredeyse her dersin 2 si detaylı bir şekilde alınırken ve çok fazla ders varken, diğer okullarda bu derslerin bazılarının birincisi bile yoktur, ve olan dersler de daha yüzeysel ve kolaydır. Yani gerçekten kalifiye mühendis olmak istiyorsanız buralardan çıkmak şart gibi.
Bu bölüm aşırı detaylıdır, çok fazla dalı vardır. Mesela ısı-proses (termodinamik, akışkanlar mekaniği, ısı transferi gibi), konstrüksiyon, imalat, malzeme, makina teorisi, mekanik (statik, dinamik, mukavemet), otomotiv (motorlar, termodinamik), enerji ve unuttuğum daha pek çok alan gibi. Uzmanlaşmak şarttır bu bölümde, yoksa iş yapamazsınız. Bu da demek oluyor ki hem lisansta bir alana yöneleceksiniz hem de opsiyonel olarak master yapacaksınız.

Önemli detay: Bu bölüm zor bir bölüm olduğu için çok fazla kalifiye eleman çıkmaz. Eğer siz işinizde iyi olursanız ve sosyal zekanız da güçlüyse çok sağlam paralar kazanırsınız.

MAKİNA MÜHENDİSLİĞİNİN GELECEĞİ
Bazı bilgisayarcı ve elektronikçiler der ki: "Makina yakında inşaat gibi ölecek, yazılmaz." Bu tabii ki de dünya tarihinin en büyük yalanıdır, makina mühendisliğinin bitmesi imkansızdır. Kim o dişlileri çarkları cıvataları imal edecek, kim ısı kayıplarını, sıcaklık değişimlerini, mukavemet hesaplarını, verim hesaplarını yapacak? Bunları çoğunlukla ancak makinacılar yapar. Yani birisi size bu bölüm ölü derse gülün ve "he mk cengcisi seni" diyin ve geçin.

Yurt dışı mevzuları: Burayı kısa keseceğim. Eğer ingilizceniz iyiyse ve kalifiye elemansanız yurt dışında çok rahat iş bulabilirsiniz, burada olduğu gibi orada da kalifiye eleman eksikliği var çünkü. Eğer almancanız da varsa ve kalifiye elemansanız direk Almanya, Avusturya, İsviçre, Liechtenstein gibi ülkelerde iş bulabilirsiniz. Bu ülkelerdeki üniler veya şirketler zaten doğru düzgün sizin hangi okuldan mezun olduğunuza bile bakmıyor.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Eğer sorunuz varsa yazın, cevaplayabildiğim kadar cevaplarım.
bruh
1. mekanik fiziğiniz ve ısı bilginiz çok iyi olmalı. yoksa termo1,2 ısı1,2 mukavemet1,2 dinamik 1,2 statik gibi temel derslerde çok zorlanırsınız.

2. zorluğun zirvesi burasıdır. elektronik okuyanlar bile size acıyarak "makina mı okuyorsun, vah vah yazık" diyecek.

3. sosyal hayatınız kısıtlı olacak. hele ki 3.sınıfı bi görseniz ah ah.

4. mezun olduktan sonra istediğiniz neredeyse her işi yapabileceksiniz. piyasada çok makina mezunu olsa bile her zaman el üstünde tutulacaksınız, hele ki iyi bir okuldan mezun olduysanız ve yabancı diliniz iyiyse. erasmusu almanya, avusturya (özellikle tu wien) ve hollandada başarılı bir şekilde yaptıysanız.

5. makel adlı dersler vardır (dersler dememin sebebi 2 zorunlu 1 seçmeli olmasıdır), bu dersler sizin hayat felsefeniz olacak.

6. erasmus konusu önceden geçmişti ama yine de iyi okullarda ve makina konusunda ekol olan ülkelerde erasmus yapmak farzdır. yapanlara direk +9 makinacı puanı eklenecektir.

7. eski teknik üniversitelerde makina okumak demek hayatını hocaların eline teslim etmek ve kendini maddi dünyadan ayırmak demektir.

8. itü veya ytü'de okursanız istanbul piyasasının yarısı sizinle aynı okuldan mezun olmuş demektir.

9. odtü veya hacettepe'de okursanız savunma sanayisinin yarısı sizinle aynı okuldan mezun olmuş demektir.

10. yabancı dil farzdır. ingilizceyi (mümkünse ingiliz aksanı ile) çok iyi seviyede bilmek farz oğlu farzdır. almanca bilmek sizi direk +9 makinacı puanı ile ödüllendirir.

11. yurt dışına çıkmak bilgisayar mühendisliği ile birlikte en kolay ve efektif bölümdür. elinizi sallasanız avrupada bir yere düşersiniz.

12. başlangıç maaşı çok yüksek değildir, ancak çaba gösterirseniz ve başarılı olursanız maaşınız sınır tanımaz. paraya para demezsiniz.

13. kulüpler çok önemlidir, sebebi ise mühendisliğin gerçek tanımının makina mühendisliği olmasıdır. gerçek mühendisliği kulüplerde mezun olmadan öğrenirsiniz. iyi kulüplerde iyi işler yapmak sizi +9 ila +18 makinacı puanı ile ödüllendirir.

14. hocalar öğrenciyken çok acı çektikleri için size de acı çektirir. hocalara derslerde laf sokmak ve espiri yapmak farzdır. yapılmaması teklif dahi edilemez.

15. uçak mühendisi, endüstri mühendisi, havacılık mühendisi, mekatronik mühendisi, gemi inşaatı mühendisi gibi bölümler sizi babası olarak görür.

16. inşaat, elektrik, elektronik gibi bölümlerle hep en eskisi en önemlisi biziz gibi muhabbetlere gireceksiniz. eğer bir makinacı olarak en üste çıkmayı ve üstünlüğünüzü (haklı olarak) kabul ettirebilirseniz +9 makinacı puanı ile ödüllendirileceksiniz.

17. almanca demiş miydik? almanca neydi? çok önemliydi. aynısı ingilizce için de geçerli. (fark ettiyseniz almancayı ingilizcenin üstüne koydum sıralamda, sebebi var demek ki.)

18.
0-9 makina puanı = beta, noob makinacı
9-18 makina puanı = çırak makinacı
18-27 makina puanı = pro makinacı
27-36 makina puanı = lord makinacı
36-45 makina puanı = alfa, kral makinacı

alfa, kral makinacı seviyesine ulaşanlar türkiye'de mühendislik yapma adımını atlayarak direk almanyada mühendisliğe başlayabilirler.

sorusu olanlar sorabilir ve alfa, kral makinacı yolunda ilk adımını atabilirler.
Gençler kolay gelsin. Benim şöyle bi fikrim var. Canım sıkıldı ve google scholarda aradığım konuda hiçbiyerde tez yok. Bu tezi ben araştırmamı yapıp kendim yazsam, resmi bi şekilde yayımlamak için illa üniversite ile bağlantıya geçmem gerekir mi? yani hocalarla konuşmak gibi?

merak edenler için ytü mkm 2. sınıf öğrencisiyim
EE şimdi yaptık tercihi gidecektik ne güzel 2021de böyle devam ederse erasmus merasmus kalmaz iptal ederler
Zoru seviyorsanız, ben hazırım getirin önüme giber atarım diyosanız gelin. Ancak ytü itü odtü gibi yerlerde makina okuyacaksanız etrafınızda tabanca bıçak falan bulundurmayın kafanıza sıkma ihtimaliniz vize ve final dönemleri çok artabilir. sinirlerime hakim olabilirim diyorsanız gelin. termo mukavemet bana koymaz derseniz gelin. kolay gelsin iyi çalışmalar arkadaşlar.
Hakkında
Konum: Ankara, Gölbaşı
Forum İmzası:
BRUH
Sistem ve Tercihleri
Mobil cihaz
apple
Steam
yigo1337
Dünyadan Futbol
Ankaragücü
İşlemci
Intel
Anakart
Intel
Sabit Disk
Seagate
Ekran Kartı
MSI
Milli Takımlar
Deutsche Fußballnationalmannschaft
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 12 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 2 ay
Mesaj Sayısı: 189
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 3.002
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 0 (Bu ay: 644)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 2.134 (Bu hafta: 15)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Eğitim ve Sınavlar
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.