Yüzbaşı
10 Haziran 2012
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
2 üye
Görüntülenme
Toplam: 301 (Bu ay: 1)
Gönderileri

Ülkede internete erişim, nüfusun büyük kısmı için gerçekten büyük sorun. Birkaç büyükşehirdeki belli başlı mahallerde binalara neredeyse her firma kendi kablosunu çekiyor. Aynı binada birkaç firmanın altyapısı varken ülkenin geri kalanı ADSL altyapıya devam etmek zorunda kalıyor. Hatta ADSL altyapıyı bulamayanlar bile var. Ülkenin küçük bir kısmı 1Gb hız alırken büyük bir kısmı 10Mb hız alıyor.


Aynı mahalleye, binaya birden fazla altyapının gitmesi diğer bölgeleri geride bıraktığı gibi israfı beraberinde getiriyor.


Bunun önüne geçmek için devletin ciddi bir düzenleme yapması gerekir. Her şehir için altyapı sağlayacak firmalar ihale ile belirlenmeli. O firmanın işi altyapı döşemek ve bunu işletmek olmalı. Altyapıdan sorumlu firmanın kendisi veya yan firmasının perakende internet satışı yapması kesinlikle yasak olmalı. Toptan satış fiyatları BTK tarafından belirlenmeli. Tek altyapıdan çeşitli İSS firmaları rekabet içinde hizmet sunmalı.


Böylece hem israf önlenecek hem altyapı yayılımı düzenli hale getirilecek hem de "yerleşik operatör"ün alternatif İSS müşterilerine sorun çıkarmasının da önüne geçilecektir.

Tivibu Go üyeliği almak için Vodafone mobil ödeme yaparak işlem gerçekleştirdim. Ücret kesildi. Go'ya giriş yapmak için tek şifreyi kullandığımda H-300 kodlu üyelik bulunamadı hatası verdi. Müşteri hizmetlerini aradım, üyelik bulunmadığını ama şikayetim üzerine kayıt oluşturduğunu söyledi.


Bu görüşmenin arkasından bu sefer de kredi kartı ile ödeme yaparak üyelik oluşturmak istedim. Yine aynı sorun oluştu.


Bu kronik sorunun sebebi nedir? Üyelik almak istediğim telefon numarası Vodafone diye mi üyelik oluşmuyor yoksa?

Turknet'teki sabit telefonu, VOIP operatörü olan NetGSM firmasına taşıdım. Süreci paylaşıyorum.


NetGSM şu an bireysel müşteri alımına kapalı ama eskiden bireysel müşteri alıyordu. O dönemde NetGSM bireysel müşterisi olmuştum. Bu bilgiyi başta paylaşayım.


Süreç şu şekilde gelişti:


*Turknet numaramı NetGSM'e taşımak için başvuru formunu doldurdum. Telefon görüşmesi yaptık, Turknet'ten bireysel telefon taşıması yapamayacaklarını söylediler. Sadece Türk Telekom'dan bireysel taşıma yapabileceklerini söylediler.


*Birkaç gün sonra artık Türk Telekom'u araştırmaya başlamıştım ki NetGSM'den arayıp taşımak istediğim numarayı incelediklerini ve bu numaranın "toptan hat kiralama" yöntemiyle Türk Telekom'dan kiralandığını, yani taşımak istediğim numaranın sahibinin Türk Telekom olduğunu ve belgeleri göndermem durumunda taşıma işlemini yapacaklarını belirttiler.


*Belgeleri gönderdim, kendilerine ulaştıktan sonra taşıma işlemi başvurusunu yapmadan önce bilgilendirmek için beni aradılar. Eğer telefon hattı üzerine internet varsa internetin kesilebileceğini veya numara taşınmasına rağmen eski operatörün telefon faturası göndermeye devam edebileceğini söylediler. Ben de bunun sorun olmadığını söyleyip taşıma başvurusuna onay verdim.


*Belgeler ulaştıktan sonraki dördüncü gün aradılar ve ertesi gün filan saatte numaranız taşınmış olacak dediler.


*Bu andan (resmi taşıma saatinden 24 saat önce) itibaren numaram NetGSM'de de aktif oldu. Yani hem Turknet sabit hattan arama yapabiliyordum hem de aynı numara ile NetGSM SIP uygulaması üzerinden arama yapabiliyordum. Fakat sabit hat numarasını aradığımda sadece Turknet sabit hat çalıyordu. Yani NetGSM henüz çağrı alımına açık değildi.


*Ertesi gün ilgili saatten 5 dk. kadar önce Turknet sabit hattımın çevir sesi kesildi ve numara NetGSM'e taşındı. Artık sabit hattımı aradığımda NetGSM üzerinden çağrı alıyordum.


*Taşıma işlemi gerçekleştiği anda internetimde herhangi bir kesinti yaşanmadı.


*Turknet OİM "Hizmetlerim" bölümüne baktığımda hem internet hem de telefon hizmeti hâlâ aktif görünüyordu. Bunun üzerine Turknet OİM üzerinden "yalın internet" başvurusunda bulundum.


EKLEME: Bu kısmı sonradan ekliyorum. Taşımanın gerçekleştiği gün internetim kesilmemişti ama ertesi gün sabah saatlerinde DSL ışığı söndü ve internetim kesildi. Destek kaydı açtım. Taşıma esnasında Türk Telekom'un devreyi iptal ettiği, internet aboneliğimin de sonlandığı ve dilersem yeniden abonelik başvurusu yapabileceğim bilgisi verildi. Halbuki taşımaya başvurmadan Turknet'e destek kaydı açıp "sadece telefon numaramı taşıyıp taşıyamayacağımı" sormuştum ve "sadece telefon numaramı taşıyabileceğim" şeklinde cevap almıştım. İnternet aboneliğimin iptal edilmesi üzerine Türk Telekom'dan yeni internet aboneliği aldım. Zaten İSS değiştirmeyi düşünüyordum.



Başta da belirttiğim gibi ben zaten NetGSM bireysel müşterisi idim. Sıfırdan bireysel numara taşıması yaparlar mı bilmiyorum. Ama numara taşıma başvuru formunda "Bireysel" başvurusu var. Arayıp sormak lazım.


Numaranızı taşımak isterseniz aşağıdaki bağlantıdan Turknet numaranızı sorgulayınız. Eğer hizmet sağlayıcı olarak Türk Telekom olarak görünüyorsa numaranızın asıl sahibi Türk Telekom'dur ve NetGSM bu numarayı kendisine taşıyabilir.


https://www.turkiye.gov.tr/btk-numara-tasima



Peki neden numaramı taşıdım?


Yaklaşık sekiz yıldır Turknet'te hem sabit telefon hem de internet hizmeti kullanıyorum. Hiç İSS değiştirmedim. Ama son zamlardan sonra İSS değiştirme arzusu oluştu. Fakat sabit telefon, elimi kolumu bağlıyordu. Çünkü neredeyse hiçbir İSS sabit telefon hizmeti sunmuyor. Millenicom'un sunduğu söyleniyor fakat sitesinde bireysel müşteri için sabit telefona dair kelime geçmiyor. Telefon görüşmesi yapıldığında da farklı farklı cevaplar alınıyor. Türk Telekom sabit telefon hizmeti sunuyor ama hem taahhütlü hem de pahalı.


Numaramı VOIP operatörüne taşıyarak internet ile sabit telefonu tamamen birbirinden ayırmış oldum. Artık istediğim zaman istediğim İSS'ye geçiş yapabilirim. Elimi kolumu bağlayan bir durum kalmadı. Ayrıca NetGSM'de konuştukça öde sistemi olduğu için aylık sabit ücret ödemeye de gerek yok.

VDSL ile kullanmak için modem arayışım var. Aradığım temel özellikler şunlar:

-Çift band WIFI yayını
-VOIP desteği
-VPN kurulabilme
-USB bellek ile yerel bulut oluşturabilme

Önerileriniz için teşekkür ederim.
Evde masaüstü telefon şeklinde VOIP kullanmak istiyorum. SIP hesabım var. Modemim VOIP desteklemiyor. RJ11 girişli masa telefonum da var. Yaptığım araştırmalara göre RJ11 girişli masa telefonumu VOIP desteği olmayan modem ile kullanmam için VOIP adaptörü denilen cihazdan almam gerekiyor.


Peki ben RJ11 girişli masa telefonu değil de RJ45 girişli IP telefon kullanmak istesem ne yapmam lazım? İlave bir cihaz almak gerekir mi? Gerekirse cihaz örneği verir misiniz? Santral gerektiren telefon falan deniliyor ama tam anlayamadım.

Örneğin şöyle bir cihazı evde kullanmak mümkün mü?

Fanvil X3Sp

Halen VAE altyapısında sabit telefon ve internet hizmetini Turknet'ten alıyorum. Malum olduğu üzere pek çok İSS telefon hizmeti sunmuyor. Türk Telekom Ofisine gidip sabit telefonu Türk Telekom'a taşısam aynı kablodan hizmet aldığım Turknet internetim yalın internet olarak devam eder mi?


Diyelim ki bu mümkün, aynı kablodan sabit telefonu Türk Telekom'dan, interneti de yalın internet olarak Turknet'ten alırken sadece interneti başka İSS'lere (örneğin İnternet Kutusu, Comnet vb.) taşıyabilir miyim?


Anlaşılacağı üzere amacım sabit telefon hizmetini almaya devam ederken fiyatlama politikalarına göre İSS'ler arası geçiş yapabilmek.


Sekiz yıldır Turknet kullanıyorum. Sırf sabit telefon hizmetinden vazgeçmediğim için İSS değiştiremiyordum. Artık buna bir çözüm bulmak istiyorum. Önerilere açığım.

Turknet kullanıcısıyım. Ev telefonu da kullanıyorum. Turknet internet aboneliğimi taşımak istiyorum. Türk Telekom haricinde bireysel abonelere ev telefonu hizmeti de sunan İSS firmaları hangileri? Turknet'teki telefon numaramı kaybetmeden telefonu başka operatöre, interneti başka operatöre taşıma gibi bir durum olabilir mi?


Kısacası ev telefonu numarasını kaybetmeden en uygun taşıma işlemini nasıl ve nereye yapmalıyım?


Altyapım VDSL, Kablonet yok.

A101 mağazalarında Ariel Sıvı Çamaşır Deterjanı Dağ Esintisi 26 Yıkama adlı ürün 33,75 TL'ye satılıyor. Her mağazada yok. Elde kalan ürünleri satıyorlar sanırım. İki farklı şehirdeki mağazalarda gözüme ilişti, aldım. Bir mağazada deterjan bölümünde idi. Diğer mağazada da kasanın hemen yanında indirimli ürünler bölümünde idi. Ürünün şu anki piyasa fiyatı 80 TL civarı.


100 TL üzeri P&G ürünü alırsanız 25 TL iade kampanyasından da yararlanabilirsiniz. Kampanya detayları için bağlantıyı aşağıya bırakıyorum.


firsatyaninda.com
P&G Türkiye - Fırsat Yanında
https://firsatyaninda.com




Kampanya kapsamında 10-30 Haziran 2022 tarihleri arasında Visa logolu VakıfBank Milplus, Milplus Platinum, Private ve Platinum kartlar ile trendyol.com.tr üzerinden yapacağınız 250 TL ve üzeri ilk alışverişe anında 65 TL indirim sunulacaktır.

Kampanyaya sadece Visa logolu VakıfBank Milplus, Milplus Platinum, Private ve Platinum kartlar dahildir.

Sanal kart ile yapılan alışverişler kampanyaya dahil değildir.

Kampanyadan her kullanıcı en fazla bir defa yararlanabilecek olup, toplam 65 TL indirim hediye edilecektir.

Bu kampanya trendyol.com’da yapılan başka kampanya veya indirim kodları ile birleştirilemez.

Alışveriş tutarının kargo ücreti ve vade farkı hariç kısmı indirime tabii tutulur.

İptal/iade sonrasında kampanya koşulları sağlanamaması durumunda indirim tutarı iadesi yapılmaz veya yeniden kullanım hakkı verilemez.

İndirim, sepette indirim, ikinci ürüne avantaj benzeri kampanyalı butiklerde kampanya avantajı ve indirim birlikte kullanılamaz.

Kampanya 30.06.2022 tarihinde saat 00.00 itibarıyla sona erecektir.

Bireysel kredi kartlarıyla gerçekleştirilecek basılı ve külçe altın alımına ilişkin kuyum, telekomünikasyon, doğrudan pazarlama ile ilgili harcamalar, yurt dışında yapılan harcamalar ve yemek, gıda, alkollü içecek, akaryakıt, kozmetik, ofis malzemesi ile hediye kart, hediye çeki ve benzeri şekillerde herhangi somut bir mal veya hizmeti içermeyen ürünlerin alımlarında taksit uygulanamaz.

Kampanya hakkında detaylı bilgi ve indim şikayetlerinizle ilgili Trendyol ile iletişime geçebilirsiniz.

VakıfBank ve Trendyol her zaman, önceden herhangi bir bildirimde bulunmaksızın kampanyayı iptal etme, katılım koşullarını değiştirme hakkını saklı tutar.


https://vakifkart.com.tr/kampanyalar/visa-ile-65-tl-aninda-indirim-trendyolda-30752

Öncelikle ülkede sorunsuz kargo firması olmadığı gerçeğini bildiğimi beyan edeyim.


HepsiJet adlı firma İstanbul'da hızlı teslimat yapıyor olabilir. Ama Anadolu'da ağı, diğer taşıma firmaları kadar gelişmemiş. Bunu anlamak için büyük araştırmalar yapmaya gerek yok. Bu yüzden teslimatlar çok fazla gecikmeye başladı. A transfer merkezinde inmesi gereken paketi B transfer merkezine götürüp geri A transfer merkezine getirdikleri bile oldu. Şimdi de aynı satıcıdan aynı gün arka arkaya verdiğim siparişten birini teslim ettiler ama diğeri hâlâ yolda görünüyor. Satıcı iki siparişi de aynı anda HepsiJet'e teslim etmesine rağmen durum bu.


Şöyle özetleyeyim, Hepsiburada'dan verdiğim siparişlerin tarafıma teslim edilme süresi diğer bütün kargo firmalarına göre en az bir gün gecikiyor. Ben bir gün diyorum ama araya hafta sonu vb. tarih girerse bu üç güne kadar çıkıyor. Haliyle Hepsiburada'dan sipariş vermemeye gayret etmeye başladım.


HepsiJet'in geç teslimat sorununu bir tek ben yaşamıyorumdur diye düşünüyorum. Her siparişimden sonra HB'den gelen memnuniyet anketine "kargo sorunu" sebebiyle sıfır puan veriyorum. Belki bir farkındalık oluşturur.

Hakkında
Konum: Ankara
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 9 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 3 gün
Mesaj Sayısı: 676
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 4.846
İkinci El Bölümü Mesajları: 1.054
Konularının görüntülenme sayısı: 278.137 (Bu ay: 960)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 2.783 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Sıcak Fırsatlar
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.