Şimdi Ara

PRİNS TECHNOMAX (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
294
Cevap
7
Favori
86.649
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: simsekotogazankara

    SAYIN BURAK BEY,

    Analttığınız Rolanti Sorunu ve Sebepleri muhtemel olarak


    Sıralı sistem araçta rolanti şikayeti LPG ve motor sistemi olamak üzere iki ana sebepten ortaya çıkar. Öncelikle LPG sistemi kaynaklı sıralı sistem rolanti sorunu ve sebeplerini ele alalım.

    LPG SİSTEMİ KAYNAKLI ROLANTİ SORUNU VE SEBEPLERİ

    LPG Enjektör Kaynaklı Gazda Rolanti Düşmesi

    LPG enjektörleri içerisinde bulunan piston yay ve contalarda zaman içinde kullanmaya bağlı aşınma yaşanır.zira bu olay ancak lpg de 35-50 bin km sonra Belirtilen parçaların aşınması sonucu LPG enjektör arızası ve debi ayarlarının sapması yaşanıp araçta LPG'de rolanti düşüklüğü ve motorda tekleme ortaya çıkar. LPG enjektörlerinden her hangi birinin bozuk olması rolantinin düşmesine ve tekleyerek çalışmasına yol açar.



    LPG Enjektör Değişim Sonrası Yaşanan Rolanti Sorunu
    Arıza sonrası LPG enjektör değişimlerinde nadirende olsa rolanti düşüklüğü hatta benzinden gaza geçişlerde stop etme sorunları yaşanmaktadır. Yeni enjektör takıldıktan sonra yaşanan rolanti ve benzeri sorunların bir kaç sebebi vardır. Bir kaç örnekle aracın LPG ayarının eski enjektörlere göre ayarlı olması beraberinde enjektör nozullarının küçük olmasından kaynaklanır. Enjektör değişim sonrası araçta rolanti düşüklüğü var ise eski enjektör nozullarını yeni enjektöre takıp LPG ayarı yapılınca sorun düzelecektir. Bir diğer sebep ise araç sahibi veya bilinçsiz usta tarafınca yapılan enjektör değişim esnasında LPG enjektör kablo sıralamasının yanlış dizilmesi sonucu sürekli rolanti sorunu yaşanır. Kablo sıralaması bazı sistemlerde 1234 diye sıralanırken bazılarında A B C D diye sıralanır.

    Sıralı Sistem LPG Rolanti Düzensizliği
    Gaza Geçiş Isı Ayarının Düşük Ayarlanması Sonucu Motor Isınana Kadar Rolantinin Düşük Olaması
    Kış aylarında motorun geç ısınmasından dolayı LPG ayarında sorun olduğunu düşünüp gaza geçiş ısısını programdan düşürttürmek notor tam ısınana kadar gazda rolantinin düşük olmasına sebep olur. Sıvı LPG sistemleri hariç hangi marka olursa olsun gaza geçiş ısısı kış mevsiminde minumun 35 derece olmalıdır.

    Sıralı Sistem Araçta Rolanti Düzensizliği

    Sıralı Sistem Araçlarda LPG Regülatör Kaynaklı Rolanti Düşüklüğü
    LPG regülatörleri motor sıcakken +100 soğukkende -50 dereceye mağruz kalırlar. Ani ısı değişikliğine uğrayan regülatör diyafram ve contaları zamanla serleşip motor ısınana kadar LPG enjektörlerine düzensiz miktarda yakıt göndererek gazda rolanti düşmesine hatta ilk gaza geçişlerde motorun stop etmesine yol açarlar. Beş yılını dolduran regülatörlerde diyafram değişimi rolanti sorunlarına engel olacağı gibi yakıt sarfiyatınada katkı sağlar.

    Sıralı Sistem Rolanti Sorunu

    LPG Ayarının Düzensiz Olması Rolantiyi Etkiler
    Araçlarda LPG'de yapılan km bağlı LPG regülatör basıncı ve enjektör ms sürelerinde değişim yaşanır. Bu değişimlerin oranına göre araçta LPG'de rolanti düzensizliği performans kaybı gibi belirtiler ortaya çıkar. Rolanti problemi ve benzer sorunların yaşanmaması için yılda birkez LPG ayarı bakım yapılması araç ve LPG sistemi için fayda sağlar.

    sıralı sistem araçta rolanti düşmesi

    LPG Ecu Arızasının Rolantiye Etkisi
    Bilindiği üzere sıralı sistemlerde ecu yani elektronik beyin bulunur. Ecu içerisine su kaçması veya nem alması sonucu arıza yaparak LPG enjektör sürelerinde sapma görünür. Bunun sonucunda araç gazda iken sıralı sistem araçta rolanti düzensizliği görünür.

    Sıralı Sistem LPG'de Rolantinin Düşmesi


    MOTOR SİSTEMİ KAYNAKLI LPG'de ÇALIŞIRKEN ROLANTİYİ ETKİLEYEN SEBEPLER


    Termostat Kaynaklı Sabahları Veya Motor Soğukken LPG'de Rolanti Düşmesinin Sebepleri
    Bir çok konuda belirtiğimiz üzere aracın gazda sağlıklı çalışması için motor termostadının sağlam olması gerekir. Yaz aylarında hararet yükseliyor diye sökülen veya arızalı termostat takılı araçlarda motor normalden geç sürede ısınacağı gibi araç ne kadar çalışsada motor normal sıcaklığa ulaşamaz. Termostat bulunmayan veya arızalı araçlarda özellikle kış aylarında regülatör depeodan gelen sıvı gazı buhar haline tam olarak dönüştüremez ve sıvı gazı LPG enjektörlerine gönderir. Bereberinde motor iyice ısınana kadar LPG'de rolanti düşmesi ve yakıt sarfiyatının aşırı derecede artmasına yol açar.

    Sıralı Sistem Araçta Rolantide Dalgalanma

    Boğaz Kelebeğinin Kirlenmesi ve LPG'de Rolantiye Etkisi
    Enjeksiyonlu sistem araçlarda benzinde boğaz kelebeği kurum yağ bağladığı zaman nasıl rolanti düşüyor ise gazdada aynı sorun yaşanır. Fakat benzinde rolantinin düşmesi için boğaz kelebeğinin aşırı kirlenmesi gerekirken gazda kullanırken az bişey kirlenmesi aracın LPG'de kullanırken rolantide sarsıntılı çalışmasına yol açar. Bu yüzden her iki üç yılda bir boğaz kelebeğini temizletip adaptasyon yaptırmak gerekir.zira kelebek dışdan değil tamamen söklüp de temizliği yapılmalı.bu temizlikten sonra benzinde en az 300 km kullandıktan sonra gaz ayarı yapılıp gaza alınmalı

    Gazda Rolantide Sarsıntılı Çalışma
    Ateşleme Sisteminin Gazda Rolantiye Etkisi
    Sıralı sistem LPG'li araçlarda her 30 bin km bir buji ve kablolarını değişmek gereklidir. buji veya kablolardan biri görevini tam yapamaz ise araçta rolantide sarsıntılı çalışma meydana gelir. Örneğin buji veya kanlonun birinin arızalı olması bunu motorcu buji ve kabloları değişmeden ne bilgisayarda nede bakarak anlayamaz. Bunun sonucunda araç sahibini LPG sisteminden kaynaklandığını söyleyerek gazcıya gönderir gazcıda buji ve kablo arızasını bilemiyeceği için ateşlemenin zayıf olduğu enjektörün arızalı olduğunu düşünerek LPG enjektörlerini değişir. Ama sorun gazda rolanti sorunu doğal olarak devam eder. Boşuna enjektör değişimi yaşamak istemiyorsak her 30000 km bir buji buji kabloları ve her 100.000 km birde ateşleme bobini değişmelidir.araçta motorcu Aracın şarz dinamosu görevini tam yapamıyorsa yani düşük şarzdan dolayı rolantiyi etkiler.

    Ateşleme Sistemi LPG'de Rolantiyi Etkiler

    Enjeksiyonlu yeni nesil araçlarda rolanti motoru bulunur ve çeşitli nedenlerden dolayı Rolanti motoruna pislik kaçarak yada arıza yaparak duruma göre araç gazda çalışırken rolantide düşüklük yaşanır. Son olarak kırsal tozlu bölgelerede bulunan araçların hava filtresi aşırı kirlenirse LPG'de rolanti düşüklüğü yaşatır. Bu sorun benzinde görünmez.

    Araç Gazda Çalışırken Rolantide Düşüklük

    EGR Valfi Nedir? Ne İşe Yarar Arıza Belirtileri Nelerdir?
    Motordan çıkan eksoz gazının %10 luk kısmının motorda göndererek yakıt sarfiyatına katkı sağladığı gibi zararlı emisyon değerlerini düşüren parçadır. Egr valfinde iki tür arıza yaşanır. Bunlardan ilki egr valfinde bulunan egsoz gazının geçtiği deliklerde yağ ve kurumdan dolayı zamana bağlı olarak daralma tıkanma yaşanmasıdır. İkinci arıza türü ise egr valf pistonunun açık konumda takılı kalmasıdır. Bu iki arızadan her hangi biri yaşandığında aşağıdaki belirtiler ortaya çıkar. Egr valfi temizliği her 50000 km bir yaptırmak motorun gazda ve benzinde sağlıklı çalışması için çok faydalıdır.

    Sıralı Sİstem Araçta Rolanti Düşüklüğü

    EGR Valfi Arıza Belirtileri
    * Tıkanıklık ve arıza oranına göre motor arıza ışığını yakabilir.
    * Eksoz emisyon değerlerinde artış ve eksozdan çiğ yakıt attırıp koku yayar
    * Arıza durumuna göre Motorun hararetinde yükseltme yaşatır
    * Aracın LPG yakıt sarfiyatında artışa yol ve performansını düşürür
    * Motor rolantide düzensiz çalışır ve tekler

    Debimetre ve Map Sensörü Arızası Rolanti ve Benzer Sorunlara Yol Açar
    Debimetre map sensörü aynı görevi gören araç çalıştığında manifolddaki hava akış miktarını ecu'ye ileten parçalardır. Kimi araçlarda map sensörü kullanılırken kimi araçlarda map sensörü kullanılır. Ecu yanma odasına giren hava miktarını debimetre ve map sensöründen gelen sinyaller doğrultusunda hesaplayıp enjektörlerinin silindirlere ihtiyacını karşılayacak yakıt püskürtmesini sağlar.

    Gazda Rolanti Düşüyor Stop Ediyor

    Debimetre Arızası Belirtileri ve LPG'de Rolantiye Etkisi
    Debimetredeki hava akışını ölçen sensörü zamanla yağ ve toz kaplayıp sensörü saran pisliğin miktarına göre rolanti düşüklüğü performans kaybı yüksek devirde gaz yememe gibi belirtiler ortaya çıkar. Fazla detaya girmeden debimetrenin LPG' de rolantiye etkisini açıklayalım. Benzine göre LPG'nin yanma oranı daha düşük olduğu için debimetrede oluşan pislik arıza lambasını yakmadan araç benzinde veya gazdayken rolantisinin düşmesine hatta vitesi boşa atınca aracın stop etmesine yol açar. Şayet sizinde aracınızda giderelemeyen gazda rolanti sorunu varsa debimetre ve map sensörünü temizlettiriniz. Büyük ihtimalle LPG'de stop etme ve rolanti sorunu düzelecektir.

    Sıralı Sistem Rolantide Stop Ediyor LPG'de Rolanti Düşüyor

    Emme ve Egsoz Manifold Contası Sorunu
    Sıralı sistem araçlarda LPG'de rolanti sorunu yaşanıp bir türlü soruna çözüm üretilemiyorsa sorunun çözümü için bakılacak yerlerin başında emme ve ekzoz manifold contalarıdır. Özellikle emme manifoldundaki contanın hasarı kolay kolay tespit edilemediğinden araç sahibini yaşadığı LPG'de rolanti dalgalanması sonucu gereksiz yere yaptığı masraflardan dolayı araçtan soğur. Manifol contasındaki hasarın miktarına göre yanma odasınndaki oksijen miktarı değişir beraberinde gazda çalışırken rolantide düzensiz çalışma ve performans kaybı yaşanır.

    Alıntıları Göster
    Merhaba yazdiginiz mesajin hepsini okudum.Yalniz tam sorunuma iliskin bir aciklama bulamadim.Soyleki aracimda rolantide dalgalanma, istop etme, cekiste dusme vs herhangi bir sorun yok.Tek sorunum arac rolantide calisiyor(gayet sorunsuz) fakat gaza hafif bastigimda(arac bosta ve duruyorken) devir rolantinin altina iniyor ve sonra artiyor.Araba istop edecekmis gibi oluyor.Ust devirlerde boyle bi sorun yok.Bobinden olabilir dediler ama kimse emin degil bosa degistirmek istemiyorum.Buji kontrolu de yapildi tirnak ayari da yapildi hala cozulmedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • enjektör meme çapı büyük yahut yakıt karışım değeri yüksektir .
  • ARkadaşlar yaklaşık 15 gün önce fiat liena 1.4 free aracıma texnomax taktırdım pek şikayetim yok gibi. Dün ilk kez yakıt hesaplaması yaptım şehir içinde yaklaşık km başına 27 kuruş yakmış şehir dışında uzun yolda ise 110-120 km hızla kılima açık ortalama 20-21 kuruş civarı yakmış sizce bu tüketim nasıl
  • maxser M kullanıcısına yanıt
    sayın maxer güle güle kullanın inşaAllah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: simsekotogazankara

    sayın maxer güle güle kullanın inşaAllah
    teşekkür ederim
  • simsekotogazankara kullanıcısına yanıt
    Merhabalar.

    Erzincan da ikamet ediyorum.

    2017 Model 4x4 Suzuki Vitara model aracim var.

    Lpg konusunda bende kararsizlik yasiyorum. Ailem Ankarada, bayram sonrasi Ankaraya gelecegim.

    Prins Technomax konusunda bende cok arastirma yaptim kafama yatiyor.

    Aracim 1.6 atmosferik motor, 120 beygir.

    Subaplar magnezyum alasimli.

    1-aracimin garantisi devam ediyor, LPG takildigi zaman Motor garanti disi kaldigi bilgisi verildi, Prins tarafindan kasko/motor arizasi garantisi oluyor mu ?

    2- Oluyor ise, Subap erimesi yasanir ise bu otogaz motor garantisi ile onariliyor mu ?

    3- bir arkadasim sogutma sistmeninden bahsetmisti, 200 TL gibi bir ucret karsiligi yakit hortumuna sanirim monte ediliyormus subap erimesini onlemek icin bilginiz varmi, var ise etkili mi ?

    4- aracimin spor modunda enjektorler tamamen acildigindan ayarlamalar yapilirken o tür modlar da hesaplaniyor mu ?

    5- son olarak güncel ücret bilginizi ögrenebilirmiyim ? Erzincan gibi kücuk bir sehirden ziyade, Buyuk sehirlerde kurumsal firmalari tercih etmek isterim



    Simdidien tesekkurler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ufosin -- 8 Ağustos 2018; 13:58:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ufosin U kullanıcısına yanıt
    MERHABALAR

    PRİNS KİTLERİNDE MOTOR GARANTİSİ SİLVERLİNE MODELİNDE OLUYOR ŞARTNAME BU ŞEKİL


    1) Aracın trafiğe çıkış tarihi 6 ayı geçmemiş olmalıdır.
    2) Aracın kilometresi 10.000km'yi geçmemiş olmalıdır.
    3) Aracın kendisine ait tüm bakımları eksiksiz olarak yapılmış olmalıdır.
    4) LPG sisteminin tüm bakımları eksiksiz olarak yapılmış olmalıdır.
    5) Aracın LPG sistemi devreye alındıktan sonra yol ayarının yapıldığına dair dosya teslim edilmelidir.

    SUBABLARDA HASAR MEYDANA GELİR İSE MOTOR GARANTİSİNDEN TAMİRİ MÜMKÜN
    AYRICA HARİCİ YAĞLAMA SİSTEMİ BU ARAÇLAR İÇİN KULLANILMIYOR YAĞLAMA SİSTEMİ SADECE

    Valve care subap koruma sistemi kullanılması mecburi olanlar
    Nissan : Qasqai ve Juke
    Opel : Tüm modeller
    Mazda: Tüm modeller
    Mitsubishi: Lancer ve ASX
    Renault: 8 benzin enjektörlü modeller"

    aracın spor modunda enjektorler tamamen acildigindaki ayarlamalar milisaniye cinsinden yol ayarında bakılıyor .

    silverline fiyatımız 760 euro

    saygılar




  • Herkese iyi forumlar 2012 model honda civic fb7 kasa aracima lpg taktirmayi düşünüyorum , arac 48 bin km de senelik 7 8 bin km yol yapıyorum lpg taktirmaya gerek varmi?? Ve diğer sorumda atiker grandmi yoksa prins teknomaxmi tavsiye edersiniz ??? Brc fiyatı pahali olduğu için onu eledim tavsiyeleriniz düşünceleriniz nelerdir??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: quarentina_26

    Herkese iyi forumlar 2012 model honda civic fb7 kasa aracima lpg taktirmayi düşünüyorum , arac 48 bin km de senelik 7 8 bin km yol yapıyorum lpg taktirmaya gerek varmi?? Ve diğer sorumda atiker grandmi yoksa prins teknomaxmi tavsiye edersiniz ??? Brc fiyatı pahali olduğu için onu eledim tavsiyeleriniz düşünceleriniz nelerdir??
    sayın quarentina_26

    2012 model honda cıvıc fb7 kasa aracınıza lpg taktırmayı tavsiye ederim .Marka olarak atiker grand olsun prins technomax her ikisi de olumlu sonuç verecektir.teknik bir sıkıntı yaşamamak için doğru cihaz doğru servisi araştırmanız yeterli olacaktır .saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: simsekotogazankara

    sayın quarentina_26

    2012 model honda cıvıc fb7 kasa aracınıza lpg taktırmayı tavsiye ederim .Marka olarak atiker grand olsun prins technomax her ikisi de olumlu sonuç verecektir.teknik bir sıkıntı yaşamamak için doğru cihaz doğru servisi araştırmanız yeterli olacaktır .saygılar

    Alıntıları Göster
    Fazla km yapmadigimdan lpg ye soğuk bakıyordum ama son zamlardan sonra lpg düşünmüyor değilim lpg taktirdigim takdirde yüzde kaç kazanç sağlarım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: simsekotogazankara

    sayın quarentina_26

    2012 model honda cıvıc fb7 kasa aracınıza lpg taktırmayı tavsiye ederim .Marka olarak atiker grand olsun prins technomax her ikisi de olumlu sonuç verecektir.teknik bir sıkıntı yaşamamak için doğru cihaz doğru servisi araştırmanız yeterli olacaktır .saygılar

    Alıntıları Göster
    Fazla km yapmadigimdan lpg ye soğuk bakıyordum ama son zamlardan sonra lpg düşünmüyor değilim lpg taktirdigim takdirde yüzde kaç kazanç sağlarım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Prins technomax filtre değişim süresi/km nedir? Güncel filtre değişim ücreti nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erhanmat -- 9 Eylül 2018; 11:55:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • .BURAK. kullanıcısına yanıt
    Anlattığınız olay Hava akışmetre arızası gibi görünüyor. Tamircinizde çıkma vardır belki. Değiştirip deneyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quarentina_26 Q kullanıcısına yanıt
    sayın quarentina_26

    son pompa indexine bakılınca şu an %45 tasarrufunuz net olacaktır.saygılar
  • Merhabalar

    2008 opel astra 1.6 115 beygir otomatik vites aracıma prins technomax taktirmayi düşünüyorum fiyat ve performans konusunda bilgi verir misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • thekite T kullanıcısına yanıt
    sayın thekite

    Technomax LPG Sistemi'nin özellikleri

    OBD bağlantısı bulanan elektronik kontrol ünitesine sahiptir. Prins yazılım ile geliştirilmiş diagnostik ve arıza tespit programı ile donatılmıştır. ECU, tüm komponentler ile hızlı iletişim kurarak sinyal gecikmesi oluşturmaz ve hafif-kompakt olarak üretilmiştir.
    Yüksek kalitede filtre ünitesine sahiptir.Filtreye entegre edilmiş Bosch marka bir gaz sıcaklık ve basınç sensörü mevcuttur. Bu sensör sayesinde LPG'nin basınç ve sıcaklık değerleri anlık net olarak takip edilebilir.
    Tek kademeli, yüksek ısı transferi yapabilen, kesici valf-filtre entegreli, ayarlanabilir basınç aralığı ile yaz-kış basınç ayarlaması gerektirmeyen, sabit LPG debisine sahip regülatörü mevcuttur. Regülatör üzerinden motor soğutma suyu sıcaklığı takip edilebilir.
    Motor gücüne göre özel olarak nozul seçimi yapılan,yüksek kapasiteli ve yüksek performanslı enjektörlere sahiptir. Her koşulda benzine eş değerde LPG püskürtülmesini sağlar. Uzun ömürlü kullanımı ve performansı bir araya getirir.
    Seviye gösterge düğmesi; ayarlanabilir seviye sinyalleri sayesinde, gösterge optimum hassasiyette çalışır. Tank içerisindeki LPG seviyesini LED ışıklar ile gösteren ve tank içerisindeki LPG bittiğinde, sesli ikaz ile sürücüyü uyaran yakıt göstergesine sahiptir.

    fiyat 2990 tl taksit imkanlı
    performansdan asla ama asla ödün verme yok

    saygılar




  • simsekotogazankara kullanıcısına yanıt
    Prins Ecomax fiyatları nasıl acaba?
  • altrea kullanıcısına yanıt
    2490 tl akıllı saat hediyesi + 50 tl gas hediyesi var
  • simsekotogazankara kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler.

    Fiyat Peşin mi?
  • ...................



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gökçen57 -- 22 Ocak 2019; 22:40:38 >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.