Şimdi Ara

Powershift nasıldır?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
1
Favori
9.440
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Araba alma arifesinde araştırmalarım devam ederken esasında ihtiyacım olmamasına rağmen otomatik vitesli araçların ikinci el de daha kolay satılabileceğini düşünerek
    (arabayı almadan satma hatta beğendiğim bir araç olursa uzun bir süre satma gibi bir düşüncem yok ama işte çevremdekiler ikinci el otomatik kolay satılır diyorlar oysaki ben V40 alırsam en az bi 7-8 sene binerim)
    otomatik vites alsam mı diye düşünmeye başladım ancak powershift çift kavramalı olmasına rağmen manuel ile arasında 100km de yarım litre civarında fazla yakıyor mesela bu oran DSG de çok daha az?

    Acaba bunun sebebi nedir tork konvertörlüler gibi ıslak kavrama yok sanırım ama yinede manuele göre yakıt tüketim farkı neden fazladır?

    Powershift i olanlar memnunlar mı



  • Selam,

    7-8 sene bindikten sonra oluşacak 2. el fiyatını bugünden kontrol etmeye çalışmak ne kadar doğru bilemem. mesela bundan 7-8 sene önce dizel aracın yüzüne kimse bakmazken şu anda pazarın %80 dizel'e geçti. Bu %80'in %60'ı da otomatik tercih ediyor ki bu seçenek de 8 sene önce hayaldi. Gelecek 5 sene içerisinde sektör nereye kayar, nasıl tercihler olur bilinmez, en azından bizler bilemeyiz. Bu nedenle eğere gerçekten 5 ve üzeri sene kullanacaksanız, 2. el değeri belirleyici kriteriniz olmamalı derim. Bu tabi ki benim şahsi düşüncem.

    Powershift kuru değil ıslak kavramadır. Tork konvertör ile birebir aynı değildir ancak kavrama kiti ıslak bir kavrama kitidir. Tüketim farkındak, 0,5 lt sizi tedirgin etmesin. Zaten istanbul'da katalog değerlerini yakalama şansınız yok.

    Bütçeniz müsait ise aradaki farkı verin, şehir içinde rahat edin derim. Yok asında manuel de idare ederim derseniz, onun yerin donanım ekletiridim, mesela sürücü destek paketi ideal bir tercih olabilir.

    En önemlisi aracı sizin beğenip test ettikten sonra almanız. Burada birçok kafa karıştıran yorum da okuyacaksınız. En doğru kararı ihtiyaçlarınız doğrultusunda yine siz vereceksiniz.




  • 75-80 bin tl arasi para verip araba alicaksaniz bunun ikinci elini dusunmek biraz garip geliyir bana...
    eger arabadan kar etmek istiyorsaniz zaten sifir km arac almaniz mantiksiz...
    birakin kilini,tuyunu...keyif alacaginiz arabayi alin...simdi sirf ikinci elde daha rahat alici buluyor diye hemen hemen ayni fiyata sahip bir golf tdi alip niye 2-3 milyar kar edicem diye volvo gibi bir araci surmenin zevkinden ve prestijinden vazgeceyim??ikinci elini 5 sene sonra dusunurum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökkum

    75-80 bin tl arasi para verip araba alicaksaniz bunun ikinci elini dusunmek biraz garip geliyir bana...
    eger arabadan kar etmek istiyorsaniz zaten sifir km arac almaniz mantiksiz...
    birakin kilini,tuyunu...keyif alacaginiz arabayi alin...simdi sirf ikinci elde daha rahat alici buluyor diye hemen hemen ayni fiyata sahip bir golf tdi alip niye 2-3 milyar kar edicem diye volvo gibi bir araci surmenin zevkinden ve prestijinden vazgeceyim??ikinci elini 5 sene sonra dusunurum...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssozen11

    Selam,

    7-8 sene bindikten sonra oluşacak 2. el fiyatını bugünden kontrol etmeye çalışmak ne kadar doğru bilemem. mesela bundan 7-8 sene önce dizel aracın yüzüne kimse bakmazken şu anda pazarın %80 dizel'e geçti. Bu %80'in %60'ı da otomatik tercih ediyor ki bu seçenek de 8 sene önce hayaldi. Gelecek 5 sene içerisinde sektör nereye kayar, nasıl tercihler olur bilinmez, en azından bizler bilemeyiz. Bu nedenle eğere gerçekten 5 ve üzeri sene kullanacaksanız, 2. el değeri belirleyici kriteriniz olmamalı derim. Bu tabi ki benim şahsi düşüncem.

    Powershift kuru değil ıslak kavramadır. Tork konvertör ile birebir aynı değildir ancak kavrama kiti ıslak bir kavrama kitidir. Tüketim farkındak, 0,5 lt sizi tedirgin etmesin. Zaten istanbul'da katalog değerlerini yakalama şansınız yok.

    Bütçeniz müsait ise aradaki farkı verin, şehir içinde rahat edin derim. Yok asında manuel de idare ederim derseniz, onun yerin donanım ekletiridim, mesela sürücü destek paketi ideal bir tercih olabilir.

    En önemlisi aracı sizin beğenip test ettikten sonra almanız. Burada birçok kafa karıştıran yorum da okuyacaksınız. En doğru kararı ihtiyaçlarınız doğrultusunda yine siz vereceksiniz.


    sn sabri bey T4 powershift araç kullanıcısı olarak merak ettiğim bir konu var yeri gelmişken sormak istedim. bildiğimiz gibi manuel araçlarda baskı balata bitirme kavrama değişimi sanırım belli bir kullanımdan sonra değişmekte bu durum powershift için nasıl yapılmakta? yağ değişimi var mı? yoksa ömürlük mü? kullanımda dikkat edilecek noktalar nelerdir? sanzıman kendisini kullanıcısına göre modifiye ediyormu ( binevi öğrenme süreci).??
    ford ta kullanılan şanzımanla arasında farklar mevcut mu? benim bildiğim hill holder Volvo da elektronik el freni marifetiyle ford ta ise şanzıman sayesinde olmakta, elinizde mevcutsa dsg ile karşılaştırabilir misiniz?

    teşekkürler




  • Selam,

    her 80.000 km'de yağ değişimi gerekir. Bakım programımızda bu adım mevcut. Bakım maliyetlerini yazdığımız sitede'de görebilirsiniz. DSG ile karşılaştırması elimde yok ne yazı ki.

    Sevgiler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssozen11

    Selam,

    7-8 sene bindikten sonra oluşacak 2. el fiyatını bugünden kontrol etmeye çalışmak ne kadar doğru bilemem. mesela bundan 7-8 sene önce dizel aracın yüzüne kimse bakmazken şu anda pazarın %80 dizel'e geçti. Bu %80'in %60'ı da otomatik tercih ediyor ki bu seçenek de 8 sene önce hayaldi. Gelecek 5 sene içerisinde sektör nereye kayar, nasıl tercihler olur bilinmez, en azından bizler bilemeyiz. Bu nedenle eğere gerçekten 5 ve üzeri sene kullanacaksanız, 2. el değeri belirleyici kriteriniz olmamalı derim. Bu tabi ki benim şahsi düşüncem.

    Powershift kuru değil ıslak kavramadır. Tork konvertör ile birebir aynı değildir ancak kavrama kiti ıslak bir kavrama kitidir. Tüketim farkındak, 0,5 lt sizi tedirgin etmesin. Zaten istanbul'da katalog değerlerini yakalama şansınız yok.

    Bütçeniz müsait ise aradaki farkı verin, şehir içinde rahat edin derim. Yok asında manuel de idare ederim derseniz, onun yerin donanım ekletiridim, mesela sürücü destek paketi ideal bir tercih olabilir.

    En önemlisi aracı sizin beğenip test ettikten sonra almanız. Burada birçok kafa karıştıran yorum da okuyacaksınız. En doğru kararı ihtiyaçlarınız doğrultusunda yine siz vereceksiniz.


    Merhaba Sabri Bey,

    Aracı halen test edemedim haftalardır cumartesi çalışmak durumunda kalıyorum umarım önümüzdeki hafta istanbula gelerek test edicem.

    Benim merak ettiğim, normal kullanımda D2 motorlu bir araçta (S60 veya V40) manuel ile powershift in tüketim değerleri ve arasındaki farklar elbette fabrika değerlerini tutturmak mümkün değil ancak ihtiyacım olmadığı halde ıslak kavramalı otomatik sanzumanı sırf 2. elde değer kazanabilir diye almak istemiyorum ama herkes alıcaksan otomatik al diyor.

    Aracı genellikle edirne-çorlu-istanbul arası uzun yolda kullanıcam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssozen11

    Selam,

    her 80.000 km'de yağ değişimi gerekir. Bakım programımızda bu adım mevcut. Bakım maliyetlerini yazdığımız sitede'de görebilirsiniz. DSG ile karşılaştırması elimde yok ne yazı ki.

    Sevgiler

    sn ssözen teşekkürler fakat kullanıcı kitapçığında şanzıman yağı değişim gerektirmemektedir şeklinde bi ibare var(olumsuz sürüş hariç) yanlış hatırlamıyorsam ve sitede T4 powershift için 80000 de şanzıman yağ ve filtre değişimi göstermiyor sadece 2.0T powershift için var.
    ayrıca konu dışı T4 için önerilen yağ 5w-30 iken serviste 0w-30 veya 0w-40 konması ne kadar sağlıklı hemde kitapçıkta bu motor tipi için olumsuz koşullarda 0w-30 kullanın ibaresi yokken. d2 den önceki motorlarda daha ince ve temizleyici yağ konması partikül filtresi ve turbo için olumsuzluk yaratmıyor muydu?
    motor yağını daha uygun fiyata getirme pahasına aslında servis araçlarımıza kotuluk mu ediyor(pekte uygun fiyata geldiği söylenemezde!)
    bu olumsuz sürüş nasıl tespit ediliyor? ülkelere göre nasıl değişiklik gösteriyor. en önemlisi fabrika türkiye için böyle bir zorunluluk getiriyor mu? son olarakta kendi castrol uygun viskozite ve onayda yağı faturasıyla birlikte getirmemiz garanti açısından sıkıntı doğurur mu?
    cevaplarınız için tekrar teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: filtiarn

    quote:

    Orijinalden alıntı: ssozen11

    Selam,

    her 80.000 km'de yağ değişimi gerekir. Bakım programımızda bu adım mevcut. Bakım maliyetlerini yazdığımız sitede'de görebilirsiniz. DSG ile karşılaştırması elimde yok ne yazı ki.

    Sevgiler

    sn ssözen teşekkürler fakat kullanıcı kitapçığında şanzıman yağı değişim gerektirmemektedir şeklinde bi ibare var(olumsuz sürüş hariç) yanlış hatırlamıyorsam ve sitede T4 powershift için 80000 de şanzıman yağ ve filtre değişimi göstermiyor sadece 2.0T powershift için var.
    ayrıca konu dışı T4 için önerilen yağ 5w-30 iken serviste 0w-30 veya 0w-40 konması ne kadar sağlıklı hemde kitapçıkta bu motor tipi için olumsuz koşullarda 0w-30 kullanın ibaresi yokken. d2 den önceki motorlarda daha ince ve temizleyici yağ konması partikül filtresi ve turbo için olumsuzluk yaratmıyor muydu?
    motor yağını daha uygun fiyata getirme pahasına aslında servis araçlarımıza kotuluk mu ediyor(pekte uygun fiyata geldiği söylenemezde!)
    bu olumsuz sürüş nasıl tespit ediliyor? ülkelere göre nasıl değişiklik gösteriyor. en önemlisi fabrika türkiye için böyle bir zorunluluk getiriyor mu? son olarakta kendi castrol uygun viskozite ve onayda yağı faturasıyla birlikte getirmemiz garanti açısından sıkıntı doğurur mu?
    cevaplarınız için tekrar teşekkürler.

    bu soruların cevabını bende merakla bekliyorum




  • s60 2011 model yılı sayfasında sorun vardı, sizden bilgi gelince hemen düzelttirdik. Bugün veya en geç yarın düzelmiş olur.

    Şanzıman yağı değişimi bakım programının bir parçası. Kullanıcı kılavuzundaki bilgi tam otomatik şanzumanlar için.

    Türkiye koşulları için biz 0-30 öneriyoruz. Siz 5-30 yeter bana derseniz, sorumluluğu kendi üzerinize almak koşulu ile dilediğiniz yağı kullanabilirsiniz.

    Sevgiler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssozen11

    s60 2011 model yılı sayfasında sorun vardı, sizden bilgi gelince hemen düzelttirdik. Bugün veya en geç yarın düzelmiş olur.

    Şanzıman yağı değişimi bakım programının bir parçası. Kullanıcı kılavuzundaki bilgi tam otomatik şanzumanlar için.

    Türkiye koşulları için biz 0-30 öneriyoruz. Siz 5-30 yeter bana derseniz, sorumluluğu kendi üzerinize almak koşulu ile dilediğiniz yağı kullanabilirsiniz.

    Sevgiler

    sn sözen tam otomatik şanzıman çalışma mantığı çerçevesinde yağ değişimine üreticinin koymuş olduğu belli km ve yıllarda değişim getirir bu tüm markalarda böyle diye biliyorum ama yarı otomatik denilen çift kavrama sanzıman yağları(ıslak tip) bir sorun olmadığı sürece değişim önermemekte Volvo vida da bakım çizelgesinde tamda bu yönde bir ibare var.( çizelgeyi fırsat bulunca paylaşıcam) tabiki yanlış hatırlamıyorsam. sorumluluğu kendi üzerine almak ne demek garanti dışı mı kalıyor araç? ayrıca buji değişimi konusu var çoğu üretici 100000+ km dayanan buji takıyor araçlara nedense Volvo bunu 60000 dayanabilcek buji takarak Premium olmama yönünde ilerliyor. kesinti denilirken sanırım kaliteden kıs para kazan mantığı hakşm olmuş yazıklar olsun.

    burada bulunmanız bizim için mükemmel ama lütfen geçiştirici cevaplar vermeyin yinede diğer markaların yapmadığını yaparak burada cevap yazıyosunuz teşekkürler iyi ki varsınız :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: filtiarn

    quote:

    Orijinalden alıntı: ssozen11

    s60 2011 model yılı sayfasında sorun vardı, sizden bilgi gelince hemen düzelttirdik. Bugün veya en geç yarın düzelmiş olur.

    Şanzıman yağı değişimi bakım programının bir parçası. Kullanıcı kılavuzundaki bilgi tam otomatik şanzumanlar için.

    Türkiye koşulları için biz 0-30 öneriyoruz. Siz 5-30 yeter bana derseniz, sorumluluğu kendi üzerinize almak koşulu ile dilediğiniz yağı kullanabilirsiniz.

    Sevgiler

    sn sözen tam otomatik şanzıman çalışma mantığı çerçevesinde yağ değişimine üreticinin koymuş olduğu belli km ve yıllarda değişim getirir bu tüm markalarda böyle diye biliyorum ama yarı otomatik denilen çift kavrama sanzıman yağları(ıslak tip) bir sorun olmadığı sürece değişim önermemekte Volvo vida da bakım çizelgesinde tamda bu yönde bir ibare var.( çizelgeyi fırsat bulunca paylaşıcam) tabiki yanlış hatırlamıyorsam. sorumluluğu kendi üzerine almak ne demek garanti dışı mı kalıyor araç? ayrıca buji değişimi konusu var çoğu üretici 100000+ km dayanan buji takıyor araçlara nedense Volvo bunu 60000 dayanabilcek buji takarak Premium olmama yönünde ilerliyor. kesinti denilirken sanırım kaliteden kıs para kazan mantığı hakşm olmuş yazıklar olsun.

    burada bulunmanız bizim için mükemmel ama lütfen geçiştirici cevaplar vermeyin yinede diğer markaların yapmadığını yaparak burada cevap yazıyosunuz teşekkürler iyi ki varsınız :)

    Merhabalar,

    Konuya fazla salça olmak istemiyorum ama bende bir kaç şey eklemek istiyorum,

    Tam otomatik sanzuman yağı aksi bir durum olmadıkça 80bin de değiştirilir, zaten bir kaç litre yağ. Ayrıca 80bin zaten en az 3-4yılda yapılır hatta bazı kişiler çok daha uzun yıllarda yapıyor bu kadar sene geçtikten sonra yağ kullanılmasa bile formu bozulmaya başlar motor yağlarının bir çoğunun "raf ömrü" zaten toplam 5 yıl. Islak kavramalarda nasıl olur bilemem ama bana göre 80bin de orda da değişse iyi olur diye düşünüyorum.

    Buji değişimi için ise yine 60bin bence normal bir süre, diğer premium olarak geçen araçlar için ne kadar bilmiyorum ancak nissanda her 60bin diye geçer daha geçen değişttirdim ordan biliyorum ayrıca 60bin deki buji sağlam olarak çalışıyor olsa dahi yıpranmalar başlamıştır zaten çok meblağlı birşeyde değil.

    Ancak asıl ilgimi çeken konu dizel volvo ların yurtdışında her 20bin de bir bakıma girip Türkiyede 10bin de bir bakıma giriyor oluşu ve yukarıda Sabri beyin söylediği yağ mevzusu "Türkiye koşulları" için 0-30 öneriliyormuş burada Türkiye koşulundan bahsedilen olay nedir acaba?
    tamam çok unique bir ülkeyiz ancak yinede araçları kullanım açısından düşünürsek ilkim şartları vs. bakımından İspanyadan İtalyadan Yunanistandan ne farkı var ki "Türkiye koşulları" diye bir kavram mevcut?


    Teşekkürler....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jason B. -- 5 Kasım 2013; 19:39:47 >




  • Jason B. J kullanıcısına yanıt
    Ben de araya girmiş oluyorum; kusuruma bakmayın...

    Bence Türkiye şartlarından kasıt iklim şartları değil. Aynı marka model iki araba düşünün. Bunlardan biri ortalama 20 km/sa hızla 10 bin km'yi doldursun diğeri 40 km/sa ortalama hızla 10 bin km.yi doldursun. Yapılan toplam km aynı ama iki aracın motor çalışma süreleri arasında iki katı fark olur. Dolayısıyla biri diğerinden iki katı daha fazla yıpranır. Ülkemizin büyükşehirlerindeki yoğun trafik durumu da malum...

    İkinci durum ise hava kirliliği...Hava kirliliği derken tabi aklımıza "heryerde doğalgaz var ne hava kirliliği?" sorusu gelmesin. Kirlilikten kastım toz toprak. İstanbul için konuşuyorum hele şu seçim arefesinde tüm sokaklar kaldırımlar yeniden delik deşik oldu. Yollarda adeta ralli yapar olduk. Zoraki akan trafikteki araçların çıkardıkları eksoz gazlarının da birbirine etkisi oluyordur muhakkak.

    İşte bu iki durum bence Türkiye şartlarını oluşturuyor. Belki, başka benim aklıma gelmeyen hususlar da olabilir.




  • HiGHWAYMOUSE kullanıcısına yanıt
    Söylediğiniz olay mantıklı görünüyor ancak herkes aracını istanbulda sürmüyor. Örneğin ben yüksek oranda şehir dışı kullanıyorum.
    Otomobil yürüyen birşey olduğu için bakım aralıkları katedtiği mesafeye göre belirlenmiştir jeneratörler veya traktörler gibi çalışma saatine göre değil ayrıca BMW ler gibi bakım aralıklarını kendiside belirleyebilir neticede olay bir kaç sensöre hava filtresi basıncına ve yağ iletkenliğine filan bakıyor.
  • Sn. Filtiarn,

    Siz tam tersini gatırlıyorsunuz. Tam otomatik şanzuman için yağ değişim aralığı ön görülmüyor, PS için 80.000 km'de yağ değişimi var. VIDA'ya bakıp yazdım bunları, işkembe-i kübradan sallama bilgi değil, merak etmeyin.

    Sn. High,

    Evet tam doğru anlatım yaptınız. TR şartlarının başında bu kullanım tarzı var. Diğer etken dur-kalk frekansı. Dünya'da en çok dur-kalk frekansına sahip şehir, araç başına yılda 31.000 kez ile istanbul. En yakın rakibi new york 24.000 frekansa sahip. Bu veriler Tom Tom'un yaptığı bir yıllık bir araştırma sonnucu oluşan verilerdir.

    Sn. Jason B.

    Bmw Tr'de bu sensör kullanımını sonlandırdı. Benzinlide bakım aralığı 8.000 km, dizelde 12.000 km şu anda. Ayrıca ara satışımızı %80'e yakını istanbul ankara ve izmir'de gerçekleşiyor. Bir kara verirken bir baz noktası almamız gerekiyor ve bu bilgi bize ışık tutuyor

    Bakım aralıklarını belirlerken, tecrübrlerimizi ortaya koyarak belirliyoruz. Amacımız ticari değil, uzun motor ve araç ömrü. Sadece aracın ilk sahibi değil hedef kitlemiz, aracın sonraki sahipleri de uzun bir motor ömrüne kavuşsun isteriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ssozen11 -- 6 Kasım 2013; 9:04:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Son bir sorum olucak motor saati, km ve yıl olarak hesaplanan bakım aralığında zor sartları acıklayan highwayhouse nickli arkadaşın bahsettiği sekilde zaten fazla motor saati yapan araç daha bakıma 5000 km varkende bakım için randevu al uyarısı verebilir değil mi? Demek istediğim zor şartlardan kasıt bu olamaz ortalama 10 km hızla seyir eden araç istanbul trafiğinde motor saati erken geldiği için bakıma zaten km si gelmeden girecektir. Servis kitapçığında motor saati aynen geçiyor bakılabilir. Aracın rölantide çalışması devirli çalışması kadar yıpratıcılık yaratmaz. Şanzıman yağ değişimi için sn sözen en doğrusunu biliyordur. Teşekkür ediyorum. Tam bir servis listesini bu akşam inceleyip paylaşıcam. Asıl konu ise şu 1,6 dizel motora 3,7 litre yağ yerine bunun motoru 4 litre abi diyen bilgili servis elemanları 7,3 litreyi şanzımana nasıl koyacak orasıda muamma nasıl bir eğitim veriliyorsa. PS şanzımana normal tam otomatik şanzıman yağı koymasalar bari :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi filtiarn -- 6 Kasım 2013; 9:58:37 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sn filtiarn

    Evet bakım zaman aralığında motor çalışma saati var, haklısınız ancak randevu al uyarısı için bir saat uyarısı yok. 5.000 km sonra bakımın var uyarısını dikkate alıp randevu alacak müşteri ile henüz tanışmadım. Şu anda 1.250 km kala uyarı verdiği halde randevu alan müşteri oranı %10'u geçmiyor. Teknik olarak elbetteki sizin dedikleriniz yapılabilir ancak mevcut durumda yapılmamış. Yaptıklarında biz de o yönde aksiyonlarımızı alırız.

    3,7 lt , yağ filtresi değişmez ise kullanılan hacim. Filtre değişiminde 3.9 lt kullanılıyor. 7,3 lt'yi ayarlarlar merak etmeyin. Kullanılan yağ ise Volvo ambalajında geliyor, farklı yağ kullanmak için oldukça fazla çaba sarf etmek gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssozen11

    Sn filtiarn

    Evet bakım zaman aralığında motor çalışma saati var, haklısınız ancak randevu al uyarısı için bir saat uyarısı yok. 5.000 km sonra bakımın var uyarısını dikkate alıp randevu alacak müşteri ile henüz tanışmadım. Şu anda 1.250 km kala uyarı verdiği halde randevu alan müşteri oranı %10'u geçmiyor. Teknik olarak elbetteki sizin dedikleriniz yapılabilir ancak mevcut durumda yapılmamış. Yaptıklarında biz de o yönde aksiyonlarımızı alırız.

    3,7 lt , yağ filtresi değişmez ise kullanılan hacim. Filtre değişiminde 3.9 lt kullanılıyor. 7,3 lt'yi ayarlarlar merak etmeyin. Kullanılan yağ ise Volvo ambalajında geliyor, farklı yağ kullanmak için oldukça fazla çaba sarf etmek gerekir.

    sn sabri bey 5000 km sadece bir varsayımdı olabilir bir kavram varsayalım ben aracımı sadece rölantide çalıştırıyorum. imkanı yok mu bence var? ama böyle biri var mı bence yok :) dediğinize o zaman aracın motor saati kontrolü olması saçma. neyse

    yağ konusuna gelirsek 3.7 litre yerine 4 litre konulunca yağ çubuğunda max çizgisinin baya bi üzerinde çıkması normal değil sanırım.( düz zemin en az 15 dk beklenerek bakıldı )dediğiniz rakamlar kitapçıkla örtüşmüyor ayrıca. buyrun ispatı,

     Powershift nasıldır?

    ayrıca yağmur sensörü garip davranışları, arka park sensörü gariplikleri, arka cam buz çözücü rezistansın yetersizlikleri ile ilgili herhangi bir bülten veya düzeltme geldimi? gerçekten madurum özellikle yağmur sensörü insanı çıldırtıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi filtiarn -- 6 Kasım 2013; 18:38:04 >




  • filtiarn kullanıcısına yanıt
    Sanırım Sabri Bey yağ değişiminde 3.7litre hacim olup 200cc de değişimde yağ filtresini düşünerek 3.9 dedi. Birde yağ değişimi kadar kolay ve nispeten fazla bilgi gerektirmeye nbir olayı bence bütün servis elemanları adları gibi biliyorlardır zaten bir kaç püf noktası var. Yağ max çizgisinin üstündeydi diyorsunuzda değişimden sonra aracı bir süre çalıştırıp sonra biraz bekleyip tekrar ölçüm yapıldı mı zira değiştikten sonra ilk etapta bütün yağ karterde birikiyor ve ve seviyenin oldukça üstündeymiş gibi görünüyor.


    Cam rezistansı zaten araçlarda hep yetersiz olmuştur:)
    yağmur sensörü ve park sensörü ne gibi davranışlarda bulunuyor?

    Birde getrag yeni sanzumanlar çıkarıyormuş 6dct450 den yeni tip 7dct300 ve 7dct500 geliyormuş
    Burda kısa bir tanıtımı varhttp://www.getrag.com/media/products/powershift/7dct300/Presentation_7DCT300.pdf
    Açıkçası bunu gördükten sonra manuel alasım geldi:)




  • göndermiş olduğum resmi iyi inceleyin filtre dahil değişim de 3.7 litre olarak gösterilmiş.

    yağ çubuğunun nasıl kullandığımı yazdım özellikle böyle bir eleştiri gelmemesi için ama eksik olmuş demekki. ilk konulduğu zaman ölçülmüş değer değil teslim alıp eve döndükten sonra baktığım zamanki ve sonraki bakımlarda uyanınca test sürüşünden sonra başında durup teknisyene ölçtürdüm cevap basit çalkalanıyodur( duran araçta nasıl oluyosa) o yüzden yüksek çıkıyor peki ne kadar yağ koydun abi 4 litre:))

    bu arada ankarada Shell yağ koyan bir servis nihayet castrole geçmiş tebrik ediyorum kendilerini.

    ayrıca 150000km boyunca 1.6 dizel 110bg aracımda her bakımda sorun yaşadım her sürüşten sonra kontrol ettim emin olun ayrıca 4 litre diyen bir usta bence ne kitap açmış okumuş nede eğitim almıştır. eğitim konusunda Volvo bence çok geride kaldı ford zamanında, geely aldıktan sonra neler oldu bilmiyorum. tamamen ustaların ve servis danışmanlarının sözleri ben uydurmuyorum.

    özellikle şunu belirteyim bir Volvo hastası olarak eleştirilerim tamamen daha iyi hizmet ve kaliteli servis amacıyla yönelttim aşırıya kaçtıysam affola.:)

    yağmur sensörüne gelince tam hassasiyette kullanmama rağmen gelen su sıçramalarında gecikmeli çalışıyor bir defasında neredeyse kaza yapıodum. bazen camda su kalmıyor ama hala deli gibi çalışıyor. cam tamamen su damlacıklarıyla kaplıykende önümü dahi göremezken çalışmamak için direniyor mecburen manuel siliyorum. yani anlıcanız çalışma prensibine pek uymuyor.

    park sensörüne gelince araç park halinde çalıştırıp geri vitese alınca sürekli ötüyor. ayrıca ilk defasında engel için öttüyse, etrafta hiç araç yokken ikinci sefer geri vitese alınca sanki hafızası varmışçasına ötüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi filtiarn -- 6 Kasım 2013; 20:28:39 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.