Şimdi Ara

Powercom KGK'de röle problem

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.809
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba

    2006 'dan bu yana kullandığım Powercom Black Knight BNT-600AP model (line-interaktif) KGK'da yaşadığım bir problem var kısaca tarifi şu:

    Bugün KGK'yi masa altındaki rafa yerleştirmek istedim ancak sadece 1-2mm farkla rafın üstünden sığmadığı için KGK'nın altındaki plastik ayakları törpülemek suretiyle rafa sığdırırım diye düşündüm ve KGK'yı ters döndürerek altındaki 4 plastik ayağı törpüledim ve nitekim bu işlem sonrası KGK rafa tam şekilde girdi.

    Ancak, ne olduysa bundan sonra oldu, KGK'yı 220V prize bağlayıp açtıktan sonra ve KGK açılış sonrası 2-3 saniyelik akü testini tamamladıktan sonra dahi bip bip sesiyle ötmeye devam edip şebekeyi geçemiyor ve yine her 2-3 saniyede bir şebekeye geçme teşebbüsünde bulunup, başaramayıp yine aküye geçmeye başladı.

    Cihazın içine baktım 4 tane röle var üzerinde Song Chuan yazıyor, Int'den baktığımda Tayvan ve dünya çapında satılan bir marka olduğunu farkettim. Yukarda bahsettiğim KGK'yı ters yüz edip törpülerken KGK bayağı bir sallandı, titreşti, o esnada rölelerden birinin bozulmuş olduğunu tahmin ediyorum, sizce bu ihtimal nedir? Röleler böyle bir durumda bu kadar kolay şekilde bozulur mu?

    KGK'nın kartındaki rölelerden bozuk olanı değiştirebilirim, kendim lehim sökme takma işlemlerini yapabiliyorum. Fakat bozuk olan röleyi nasıl tespit edebileceğimi bilmiyorum, RY3 RY4 ve RY1 RY2 isimli 4 röle var, şebekeye geçişi sağlayan röle hangisi belli değil, şebekeye geçmeye çalışan rölenin sesinden anlayabilirim belki ama birbirine çok yakın konumdalar, kulağımla hangisinin olduğunu kestiremiyorum. Bu konuda da bildiğiniz bir yöntem var mı?

    saygılar,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuğkan-0153 -- 9 Kasım 2011; 19:12:35 >







  • rölelerin bobin ucları dışarıdan elektrik ver bozuk olan röleyi tesbit edebilirsin böylece

    yanlız bu işlemi yapmadan elektrik enerjisi kes (fişi prize takma)
  • Devereye 220V girebiliyormu onu test ediniz. Sigortadan başlayın derim.
  • Roeler Salanma ve titreşim ile bozamasınız arıza başka bir yerdedir mesela soket ve konnektörler yerinden çıkmış yada temas etmeyecek şekilde duruyordur Çihazın içini açın ve bu dediklerimi kontrol edin lütfen,

    kolaygelsin
  • bib sesi akü zayıf olduğu içindir dışardan şarz et öyle tak dene..
    bide şebekeye bağla akü uçlarında 14v geliyomu ona bak (akü devre dışı iken) bu markanın cihazları aküyü ters bağlamadıktan sonra kolay kolay arızalanmıyo.
  • Merhaba

    Tüm yorumlar için teşekkürler

    miraç: En çok bu tavsiyeyi uygulayabilirim. Çünkü herhangi bir rölenin bozuk olup olmadığını, bozuksa hangisinin bozulduğunu anlamamı sağlayacak. 220V ve akü bağlantısını gayet tabi ki devre dışı bıraktıktan sonra.

    kukubara: tabi ki 220V devreye gelebiliyor, zaten gelmeseydi röle (bozuk olduğunu tahmin ettiğim röle) harekete geçmezdi.

    egealtay: bahsettiğin ihtimal, çok düşük. Cunku soket ve konnektörler sağlam. ve öyle bir titreşime maruz kaldı ki, soket ve konnektörleri etkileyecek kadar değildi. ancak röle, benim bildiğim titreşime karşı hassas bileşenler. röle bozulması ihtimali daha yüksek. ancak yine de sisteme henüz müdahele etmediğim için kesin sebep belli değil. birazdan ortaya çıkacak gerçek neden.

    kadircitak: akü zayıf değil, çünkü en son zaten baya yeterli şarjdaydı. ama aküden şüphelenip, ofisimdeki diğer KGK olan Powercom Imperial IMD-625AP'Nin aynı speklerdeki aküsünü (12V-7A galiba) çıkarıp onunla denedim aynı problem tıpkısı devam etti yani aküden kaynaklı bir sorun ihtimal dışı. akü uçlarına 14V geliyor mu diye kontrol etmedim.




  • şebekeyi sök akü ile start ver devreye giriyomu bak ..kartta çatlak soğuk lehimde olabilir..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hazar'ın verdiği link'teki sorunun tamamen aynısı ve nitekim Hazar da kendisi yaşamış aynı sorundan.

    ve sorunu şu cümlede çok daha anlaşılır şekilde anlatmış: "(KGK) fişe takıldığını anlıyor fakat sürekli olarak batarya ile priz arasında geçiş yapıyor." Bendeki KGK'nın aynısı problem .

    Ancak, çözüm yolundaki akü şarj için kullanılan LM317 ve AC doğrultmada kullanılan D11, benim PCB'de yok. LM317 hangi tür devredir onu bilmiyorum , PCb üzerinde LM ile başlayan bir bileşen göremedim, diyotlar arasında da D9'a kadar var, D11 yok. D18 ve D19 diye başka bir diyot serisi devam ediyor.

    Bendeki PCB'nin kodu BNT2-V1.0, tarihi ise 14.Ağustos.2002. Modeli Black Knight BNT-600AP olduğu için PCB kodu da BNT'li.

    PCB'nin yüksek çözünürlüklü resimleri alttaki linklerde. Çözünürlük yüksek old. için buraya koymadım.
    PCB-1
    PCB-2
    PCB

    Şimdiki soru, bendeki PCB'de de acaba sadece AC doğrultucu diyot mu arızalıdır? Hazar'ın PCB'deki sorunla birebir aynı old. için büyük ihtimalle öyledir ancak bunu tespit için önce ilgili diyotu tespit etmem lazım, nasıl tespit ederim onu? Diyotu tespit ettim diyelim, onun doğru çalışıp çalışmadığını PCB üzerinde mi test edeceğim? Elektronik voltmetre var, onunla direnç ölçer gibi bir yönde akım geçirip diğer yönde akım geçirmediğini test ederek mi kontrol edilir diyot? Harekete geçmeden önce sizden bilgi almalıyım.




  • PCB'yi plastik kasa vidalarından söküp dışarı çıkarınca D11 ve devamını gördüm, resmi:

    D11 seri

    ancak D11 serisindeki diyotlar çok ufak, 220V'u doğrultmada kullanılacağını sanmıyorum ama yine de son sözü söyleyemem zira bu işlerle çok uzun zamandır uğraşmadım.

    Diğer diyot resimleri daha net şekilde:

    Diyot serisi1
    Diyot serisi2




  • Tabi aynı model değil galiba UPS'lerimiz, dolayısıyla PCB'ler de farklı. Bendekinin önünde şebeke gerilimini gösteren bir ekran var. Üstünde de Imperial Series yazıyor.

    Sizdeki D11 benim kastettiğim değil gerçekten, benim kastettiklerim sizin Diyot Serisi 1'de gösterdikleriniz. Yakınındaki TO220 kılıf entegre de zaten LM317 olmalı fotoğraftan okuyamadım.

    O diyotları multimetrenizdeki diyot konumunda kontrol edin. Biri diğerlerinden daha farklı bir değer gösterirse onu değiştirin ve sorunun çözülüp çözülmediğini kontrol edin. Her ne kadar belirtiler aynı da olsa belki de hata başka bir yerdedir.
  • Evet, aynı model değil fakat Imperial 'deki ön ekran haricinde PCB bileşenleri birbirine bayağı benziyor, özellikler trafodan gelen 6 uçlu konnektör civarındaki yapı özdeş, bende bir tane de Imperial var onu açıp karşılaştırdım ve nitekim onda D11' tespit ettim, evet, Imperial 'de D10,D11 arada C25 ve D12-D13 şeklinde devam ediyor. LM317 evet, bu KGK'da da aynı. 3 ayaklı büyük bir transistör gibi bir şeymiş.

    Şimdi benim voltmetre ile kontrol etmek üzere hazırlık yaptım ve voltmetre üzerinde Ohm ölçme kademelerinden birinde diyot sembolü var onunla kontrol ediliyor olmalı oraya ayarladım ve tam ilk kontrolü yapacağım sırada bu sefer voltmetre'nin 9V pili bitti, uzun süredir kullanmadığım için bitti tabi ki. Ancak neyse ki 9V pilim şarlı ve hemen şarja koydum, bir süre sonra şarjdan çekip voltmetre ile LM317 civarındaki diyotlarda kontrollere başlayacağım, en azından soruna diyotların yol açıp açmadığı anlaşılmış olur.




  • Ölçü aleti diyot konumundayken diyodun forward voltage drop değerini gösterir (göstermeye çalışır diyelim; zira doğru değer için yeterli gerilimi uygulamaz genellikle), bunun için de problara ufak bir gerilim uygulayarak diyot üzerinden akım geçirmek zorundadır. Bu yüzden gerilim ölçme kademesinden daha fazla enerjiye ihtiyaç duyar.

    Gerilim ölçerken kaybolan ama direnç/diyot kademesinde geri gelen "pil bitiyor" simgesinin sebebi. Lüzumsuz bilgi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hazar -- 10 Kasım 2011; 21:33:01 >
  • Yo, benim gibi uzun yıllar elektronik 'le uğraşmayı bırakmış ama şimdi kullanması gereken biri için iyi o tür ayrıntılar. Bir de diyot kontrolünde voltmetre baş rolde olduğu için önemli hatta.

    Şmdi voltmetre'deki 9V'luk pili 30dk kadar şarj ettikten sonra, voltmetre yeterli gücü bulup çalıştı ve LM 317 'nün yanındaki 8 diyotluk grubu kontrol ettim.

    VOltmetre'deki diyot şeklindeki konumda ve voltmetrenin kırmızı kablo ucu da V Ohm çıkışına bağlıyken yaptığım kontrollerde

    o 8 diyotun 7 tanesinde şu durum oldu:

    Voltmetrenin kırmızı kablosunun ucu diyotun "çizgisiz" kutbu, siyah kablo ucu da "çizgili" kutbunda iken Voltmetre ekranında "0.595" civarı rakam geliyor. Voltmetre kablolarını diyotun kutuplarında ters yer değiştirince "1" çıkıyor. İlk kablo kombinasyonunda diğer diyotların 6'sında 0.584 ile 0.608 arası rakamlar gelirken, LM317'nin hemen dibindeki D8 kodlu diyotta 0.542 gibi daha düşük bir rakam çıkıyor. Bu düşüklük bozuk olduğunu gösterir mi? Bir diyotun bozuk olduğunu hangi rakamlar belli eder?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuğkan-0153 -- 10 Kasım 2011; 21:11:14 >




  • 0.542 olanı değiştirin ama sorun büyük ihtimalle onda değil. Bendekinde 0.1kusür birşey çıkmıştı. Ölçü aletinizle diyot konumunda ölçüğünüz diyotlarda (eksi prob çizgili tarafa gelecek şekilde) 0.5 ile 0.8V aralığı dışında kalan VEYA artı prob çizgili tarafa gelecek şekilde yapılan ölçümlerde açık devre (ekranda 1 ya da 0L yazabilir) harici bir sonuç veren diyotlarda sıkıntı var diyebiliriz.
  • Bence de 0.542 veren diyotun KGK'daki o sorundan sorumlu olma ihtimali düşük. 0.542 veren dahil tüm diyotlar artı prob çizgili tarafa gelecek şekildeki ölçümlerde 1 veriyor.

    Bu sayfa'da diyot testiyle ilgili şeylere baktım, dijital voltmetreyle yapılan ölçümler, analog v.metreye göre daha sağlıksızmış ve board üzerinde normal sonuç veren bir diyotun tek bacağı sökülüp ölçülürse daha kesin sonuç verir diyor. Ancak bu şekilde her birinin lehimini söküp deneme yapmam uzun iş.

    Soruna neyin yol açtığını tespit edemediğim takdirde, Bursa'daki elektronikçiler çarşısına bu KGK ile bir ziyarette bulunacağım gibi geliyor...




  • Doğru, komponent testi normalde board üzerinde yapılmaz, hatalı sonuç alınabilir. Ama genelde bir fikir veriyor.

    LM317'nin kendisini de kontrol edin / değiştirin derim.
  • LM317 kontrolünü de dikkate alacağım. Nihayetinde bu KGK 'yi değiştirmek pek istemiyorum, üzerindeki seri port'tan sunucu bilgisayarıma bağlayarak kullanacağım çünkü. Zaten bu sorun da sunucu ile birlikte kullanmak üzere hazırlık yaparken başladı. Bu arada, KGK ile bilgisayar arasında iletişim için Network UPS Tools isimli bir uygulamayı kullanıyorum, başta biraz öğrenmek gerekiyor ama yine de tavsiye ederim çünkü açık-kaynak ve Windows, Mac gibi tüm platformlarda çalışıyor.

    Ve bir not daha: Ta 1999'da aldığım başka bir KGK daha var, o günden bu yana "tık" yok, böyle bir sorun falan hiç yapmadı. Üzerinde markası yazmıyor ancak içindeki PCB'ye bakıp markasını bir tespit edeceğim ve bir daha KGK alırsam ona göre alırım.
  • Network UPS Tools iyiymiş, birkaç yıl önce eski çalıştığım yerdeki 5kVA tam sinüs UPS ile bilgisayarı konuşturabilmem için kendi yazılımımı yazmam gerekmişti.

    Bu yazılım benim modeli de desteklediğini söylüyor, denemek lazım. Çalışma odamdaki tüm elektrikli cihazları UPS üzerinden geçiyorum, apartmanda jeneratör var ama devreye girmesi 7 saniye sürüyor, bu esnada görev yapmakta kendileri. Zaten aküsü de 30 saniye yetiyor
  • NUT'u kullanırken, Powercom Imperial serisinde özellikle IMD-625AP 'nin sürücüsünde (sürücü adı: powercom) bir problem var. Bendeki Imperial bu model ve USB 'den bağlayınca, NUT'un ilettiği değerler yanlış, örneğin battery.charge değişkeni 0 , output.voltage 196V gibi bariz yanlış değerler gösteriyor.

    Ancak bu forum başlığına konu olan (röle veya yarı iletkenlerden biri arızalı tahmin ettiğimiz) Powercom Black Night serisi BNT-600AP'yi seri port'tan bağlayınca (NUT sürücü adı yine : powercom) NUT'da tüm değişkenler doğru geliyor, zaten biraz o yüzden de bu KGK'yi kullanmak istiyorum, çünkü sunucu 'ya güç sağlayacak ve elektrik gitmesi veya akünün bozulması durumunda sunucuyu NUT üzerinden kapatma amaçlı kullanmayı düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuğkan-0153 -- 11 Kasım 2011; 19:07:32 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.