Şimdi Ara

PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU (74. sayfa)

6 Kayıtlı Üye (2 Mobil) ve 16 Misafir (2 Mobil) - 18 Masaüstü4 Mobil
5 sn
107.913
Cevap
260
Favori
3.955.223
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
165 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
13. Sırada  bugün en iyi #3
Sayfa: önceki 7273747576
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • myilmazbm kullanıcısına yanıt

    Üstüme alınmadım, algı yaratmaya çalışmayın rica ediyorum. İnsanları bir haber olmakla suçlamışsınız ben de size dönüp kendinize bakmanız adına bir yazı hediye ettim sadece. Bizler maddi şartlar nedeniyle maalesef tek atış hakkı kullanacak insanlarız ve bir çok kişi de sizin gibi hangisi güçlü ise onu alırım diyerek SeriesX tercih edecek fakat bu yanlış, bunu zaten şimdiye kadar çıkan tüm oyunlarda gördük. Ben sadece insanlar doğru kararı verebilsinler diye yazmıştım ama size fanboy olarak gözüküyorsam asıl siz kusura bakmayın [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer] 

  • Phoneix-34 kullanıcısına yanıt

    GPU frekansındaki değişiklikler gerçekten düşündürücü.Ancak eğer yazılımla CU başına düşen iş yükünün dağıtımı düzgün bir şekilde sağlanabilirse bu konu Xbox Series X için bir avantaj olabilir.Xbox şu ana kadar olan tüm konsollarında bakıldığında PC tarafındaki teknolojiyi alıp biraz üstünde çalışarak kendi platformuna entegre etmeye çalıştı.PS4,Xbox One konsollarıyla beraber x64 tabana geçildi.Bununla birlikte PC platformuna benzerliği bir adım daha yaklaştı."Xbox Series X ONLY FULL RDNA2 CONSOLE" ibaresiyle anlatmaya çalıştıkları da zaten biraz bu.Biz PC türevi bir konsol yaptık.PC'de desteklenen tüm teknolojiler tüm özellikler ufak değişikliklerle kendi platformumuza entegre ettik.İşte Xbox tarafının burada yapması gereken bu entegrasyonu optimize şekilde çalıştırabilmesi için CPU yönetiminin ve GPU'daki CU'ların yönetimini yazılımla optimize edebilmesi lazım ki stabil çalışabilsin.


    Öteki tarafta PS5'te ise Road to PS5 videosunda Mark Cerny'nin dediği gibi hep günümüzde olan teknolojilere farklı bir bakış açısıyla ondan daha iyi şekilde görüntü kalitesi ve performans verebilecek çözümü arayıp kendilerine has yeni bir sistem hazırlıyorlar.Bahsettiğimiz Geometry Engine gibi.Xbox tarafında Mesh Shaders kullanılırken PS5 tarafında Geometry Engine ile Mesh Shaders kullanımına benzer gibi şeklinde söylenebilir.Bunun yanında Geometry Engine ile Primitive Shaders da kullanılabiliyor.Ve bu PS5 Gpu'sunu bir iki tık öne atıyor.Bunların yanında PS5 tarafında kullanılan ekstra önlemler de var.Mesela PS5'te kullanılan CPU yönetimi yeni tanıtılan Zen 3 mimarisindeki 5. nesil işlemcilere benzer şekilde.Daha önceki yazımda da söylemiştim."Bu sunumda tanıttığımız kendi konsolumuza AMD olarak özel olarak geliştirdiğimiz çözümler eğer bundan birkaç ay sonra AMD'nin kendi kartlarında ve çiplerinde kullandığını kendi sunumlarında açıklarlarsa bilin ki bu konularda başarılı olmuşuz" demişti zaten Mark Cerny.


    Ama bunların hepsini değerlendirdiğimizde bile olay bu özellikleri tam anlamıyla kullanan oyunlara ve konsolların yazılım tarafında desteğini sağlayan kişilere bağlı.Yani kısacası PS5 şu an Xbox Series X'ten stabil bir sistem.Oyun testlerinde de bu belli oluyor.Bunun yanında iki konsolda da yazılımsal ve donanımsal bazı sorunlar var.Bunlar zamanla çözülecek şeyler.Önümüzdeki dönemde tam anlamıyla bu konsolları kullanan ve bu konsollara özel olarak çıkan oyunlarda bu durumu göreceğiz.



    Bu sitede iki konsol arasında olan farklılıkları daha net anlayabileceğiniz bilgiler mevcut.


    http://www.redgamingtech.com/playstation-5-rdna-2-gpu-features-os-reserves-geometry-engine-exclusive//





    Bu video serisinde de eskiden EA'de oyun geliştirici olarak çalışan ve şu an kendi oyun motorunu geliştiren "The Cherno" Road to PS5 videosunu bir oyun geliştirici ve yazılımcı gözüyle değerlendiriyor.Çok bilgilendirici bir video.Herkesin izlemesini tavsiye ederim.







  • Valla hocam kim ne derse desin Mark Cerny harbi harbi deha bir adam. Ps4 döneminde de X1 ile sistem olarak 1-1 olmasına rağmen oyunlarda çok daha performanslıydı Ps4. Onun harici ileride SeriesX performans olarak yazılımlarla vs iyileştirilirse (ki açık konuşayım son 2 jenerasyondur Microsoft a bu konuda hiç güvenmiyorum) sadece ps5 performansını yakalayabileceğinin düşünüyorum. Yani ps5 den daha performanslı olacağını değil.

  • [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]

    Durum budur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Phoneix-34 kullanıcısına yanıt
    X yeni nesil güncellemesine sahip değil. Yoktan var etmeye çalışmayın.
  • Phoneix-34 kullanıcısına yanıt

    Ps4 kağıt üstünde X1'dan %30 daha performanslı görünüyordu. Nerden çıkarıryorsunuz 1-1 olmasını?


    Aynı işlemci ve aynı gpu mimarisi ile Ps4 1,84TF, X1 1.23TF cihazlardı.

  • SultanApex S kullanıcısına yanıt

    Hayır, burada değinmeye çalıştığım şey aradaki o 0,4gflops luk farkın önemsiz olduğuydu. Kim ne derse desin Sony bu işi çok iyi yapıyor, daha konsol çıkmadan geliştiricilere mükemmel bir api kütüphanesi sağlayarak konsolun tüm gücünden yararlanılmasına olanak sağlıyor. Ben bu jenerasyona kadar tflopsun bir anlam ifade ettiğini düşünmüştüm ama alakası yok. Bizler bilgisayar almıyoruz, yukarıda da belirttim bir konsolun performansına etkiyen çok fazla etmen vardır. Mesela ps5 in 120fps modlarında daha iyi olmasını ben ssd ye entegre input/output teknolojisine bağlıyorum ki sony bunun çok üstünde durmuştu.

  • Phoneix-34 kullanıcısına yanıt

    Bir kere tespitleri doğru koyalım. PS4 zaten X1'dan güçlü bir cihazdı, zaten sonuçta öyle oldu. Üçüncü parti oyunlar 1080p'ye karşın X1'da 900p çıktı. Ama burada api'lik bir durum yok; cihaz zaten kağıt üstünde o kadar güçlüydü. Ben bunu söylüyorum.


    PS5 ve Xsx için ise kağıt üstünde xbox güçlü idi ama şu ana kadar kafa kafaya bir rekabet var. Arkadaşların burada gaza gelmesine bakmayın, bir tarafa kayan %5 farkla kimse konsol alımında bunu bir kriter görmez.


    İlerde ne olur bilinmez, xsx kağıt üstündeki gücünü gösterir mi göstermez mi bilinmez. Api'lerin verimini bu noktada yorumlamak zor, hepimiz göreceğiz. Ama gözünü seveyim ps4-x1 da konsollar aynı idi, api ile sony iyi iş yaptı demeyin. Açıklandığı anda PS4, X1'dan çok üstün bir cihazdı.

  • SultanApex S kullanıcısına yanıt

    ÇOK ÜSTÜN bir cihazdı demek yanlış işte. İnadına hala tflops konuşuyoruz sizinle ama ben de sizlere diyorum ki bir konsolun gücü o saçma hesaplama mantığıyla ölçülmüyor. Öyle olsaydı Mark Cerny daha ps5 gösterilmeden önce yapılan road to ps5 etkinliğinde ''tflops her şey demek değildir'' demezdi. Ha dediğiniz %5 lik fark konusunda haklısınız, kimsenin gözü o 2-3 fps lik farkı görebilecek kapasitede değil [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer] AMA ne olursa olsun ''Dünyanın en güçlüsü'' diye tanıtılıp, AC:Valhalla ile reklam yapıp bu oyunun arkasına sığınarak hareket ettikten sonra eğer ki bu oyun tam tersine bu konsolda daha az performans gösteriyorsa bir sıkıntı var demektir, kaldı ki burada ki en önemli soru da microsoft un neden ''dünyanın en güçlüsü'' iddiasının arkasında durmadığıdır. Genele baktığımızda neredeyse çıkan her oyunda ps5 kaplamalar olsun, 120fps modunda olsun daha üstün duruyordu işte bu da kosnolun gücünün sadece o rakamsal, saçma tflops ile orantılı olmadığı anlamına geliyor. İleriki dönemlerde Xbox kesinlikle ps5 i yakalayacaktır fakat geçeceğini hiç düşünmüyorum. Daha SeriesX in tam olarak rdna2 desteklediği bile meçhul duruyor.


    (Bu jenerasyon da benim gibi 1080p ci arkadaşlara yaradı [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer] iki konsol da 1080p de 60-120 fps garanti zaten.)





  • PS4 yorumumu alıp yanlış deyip sonra PS5 yorumu yapıyorsun. Ben sadece Ps4, X1'dan üstün cihazdı, api orada o kadar etkili değildi dedim. Cerny çok biliyorsa o zaman da çıkıp teraflops anlamsızdır deseydi. Ama şunu bilin ki, dese bile Ps4 daha üstün bir cihazdı... Daha fazla CU, daha fazla bant genişliği ile arada ciddı fark vardı.


    PS5-XSX konusunda yukarı yazdım. Neslin başında yorum yapmak zor, ama aylar önce PS5 konusunda bu iki cihaz kafakafaya performans verecek yazanda benim. Microsoft en güçlü cihaz diye pazarladı, diğeride süper SSD ile yükleme olmayacak dedi. Gelinen noktada yakın iki cihaz ortaya çıktı. Zaten aynı fiyata satıldılar. Kimsenin üzülmediği bir durum oldu. Şirket bunlar tabiki pazarlayacak malını...


    Rdna2 konusuna hiç girmiyorum, o konu iki taraf içinde fan eğlendirir. İki cihaz da RDNA2... kafanızı yormayın; mimari geliştirmek o kadar ucuz arge işi değil.

  • 
Sayfa: önceki 7273747576
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.