Şimdi Ara

PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU (6275. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
125.850
Cevap
298
Favori
4.541.478
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
172 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 62736274627562766277
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nat Alianovna

    Yalnız şu var; DLC mefhumunun da sınırları bulanıklaşabiliyor. Birçok devam oyunu DLC gibiyken, en azından o şekilde görülüyorken ve bunun animasyon, mekanik, mekan, karakterler vs somut bir temeli de mevcutken bazı DLC'ler de uzun hikayeleriyle veya yeni mekanlar dahil yeni içerikleriyle başlı başına bir oyun - yan bir hikaye hatta hikayesiyle bile bir devam oyunu - gibi olabiliyorlar. Bu durumda bir önceki oyuna çok benzeyen devam oyunu ile ana oyunun üzerine çok şey koyan bir DLC arasında üzerlerindeki new entry ya da DLC gibi sıfatlar sadece de jure - yani kağıt üstünde ve resmiyetteki - statüleri oluyor; de facto - yani fiiliyattaki - vaziyeti teşkil etmiyor. Onun için bir oyun materyalinin DLC statüsünün o kadar da önemli olmayabileceğini düşünüyorum. Bu örnekte Shadow of the Erdtree'nin DLC statüsünden ziyade endüstrideki o acayip Elden Ring veya From Software torpiline takılırım mesela. Yanlış anlaşılmasın, niş bir tarzları mevcut ve özellikle sanatsal açıdan dizaynları harika. Ama Souls yapımları bir takım kusurlardan ve maliyetlerden kasten kaçınma kaynaklı kronik sıkıntılardan azade değiller ve Elden Ring DLC'sinin diğer DLC'lerden veya bu yıl çıkmış oyunlardan ne farkı var ki bu kadar öne çıkarılıyor ve aday yapılıyor? Aşağıda daha detaylı bir serzenişte bulunmuştum:


    https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/160037139


    Yukarıdaki görüşüm haklında daha kapsamlı bir arkaplan sunmak açısından, Elden Ring (ana oyun) incelemem/yorumum:


    https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/159898901


    DLC ile ana oyun çizgisinin bulanıklaşmasına da yer yer Resident Evil 2 Remake'in ek paketi muamelesi gören Resident Evil 3 Remake ile Resident Evil 4 Remake DLC'si Separate Ways'i vereyim. Separate Ways'i bitirmek RE 3 Remake'i bitirmekten daha uzun sürüyor olabilir mesela ama Separate Ways bir DLC. RE 3 Remake fiiliyatta başlı başına oyunsa Separate Ways de fiiliyatta başlı başına oyun veya tam tersi RE 3 Remake aslında ayrı bir entry kılıfında - Separate Ways ile benzer uzunluk ve benzer miktarda yeni içerik ile - fiiliyatta bir DLC. Onun için DLC veya ana oyun statüsü önemli olsa da buna çok da takılmamak lazım. Sorun bence daha çok DLC mi oyun mu statüsünden ziyade Elden Ring'e - ve pekala şaşırtıcı olmayan biçimde DLC'sine de - uygulanan tuhaf ayrımcı muamelede. Bu denli yüksek skorları, bu denli ön plana çıkarılmayı hak etmiyor.

    Şahsen oyuncuların Elden Ring'e gösterdiği sevgi ve hayranlığın Suistimal edildiğine inanıyorum hocam. Sırf program daha fazla konuşulsun ve izlensin diye yapılmış bir hareket ve açıkçası Game Awards organizasyonunun zaten az olan saygınlığını iyice yerlere çektiğine inanıyorum.

    Benim düşüncem ise bu tarz konularda basit bir kural olmalıdır. Eğer bir ürünü oynamak için başka bir ürünü satın almak zorundaysaniz, bu otomatik olarak ek paket/dlc klasmanındadır. Ortaya çıkan ürün, o yılın en beğenilenlerinden biri bile olsa bu kural esnetilmemeli. Illaki bu içeriği onurlandırmak ve ödüllendirmek istiyorsanız, bunu yılın Dlc'si yada devam eden içerik kategorisinde yapmalısınız.

    Bu tip kararlar bence Souls oyunları, Fromsoftware ve souls seven kitleyi itici hale getiriyor çünkü ortada etik bir kuralın ihlali var ve birileri bunu canhıraş şekilde savunuyor. Eğer mesele oyunun sevilmesi veya takip edilmesi ise, ileride GTA6 gibi dev bir oyuna ek içerik geldiğinde onu da aday yapsınlar. Bu tip kuralların bir kere bozulduğunda geriye dönmesinin zor olduğunu düşünüyorum





  • musAKka kullanıcısına yanıt

    Tamamdır şampiyon.Ne demek istediğimi anladıysan sorun yok. 

  • Bati-Wan_Kenobi kullanıcısına yanıt
    Orası öyle hocam.Ben de şunu anlatmaya çalışıyorum,yani artık o işlerden geçtim yani sıradışı oyun konusunda beklentiyi düşürdüm.Bari Sinematik oyun işini eskisi gibi yapsın çok okeyim.Bakın mesela Dragon Age Veilguard finalini oynuyorum şu an ,sizi temin ederim GOW Ragnarok 'tan daha epik son kısım.Epikligi yeniden yazan iş ya GOW..Sonra bakın bazen tür mainstream olsa da senaryo kısmında cesur kararlar alınabiliyor.TLOU 2'deki kararlar beğenin beğenmeyin cesur kararlardı.Etliye sütlüye karışmayan mutlu son lazy writing trendine Sony'de uymuş görünüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bonobo643 -- 24 Kasım 2024; 19:56:31 >
  • Hortlak Fuat kullanıcısına yanıt

    +1


    DLC, ER gibi bir efsaneyi farklı bir boyuta taşıdı.


    DLC'deki, sadece Belurat bölümü, oyunu GOTY yapmaya yeter  Belurat'taki atmosfer, hissiyat, mekanın hikayesi.. Müzik bile lore'a göre tasarlanmıştı. Önce epik başlayıp, sonra evil bir tınıya dönüşmesinin özel sebebi vardı.


    DLC'de harita tasarımı da çok daha farklıydı. Oynanışta ise, zor boss'lar sayesinde, farklı build'leri denemeye itiyordu. Onu da desteklemek için, birçok orijinal silah ve büyü eklenmişti.


    Diğer GOTY adayı olan "Çinli maymun oyununu" normalde dert etmezdim. Fakat son yıllarda feodal uzakdoğu temalı oyunlar çok arttı. O GOTY olursa, daha da artacak. Ben eski Uzakdoğu olayını sevmiyorum. Antik Çağ ve Ortaçağ söz konusu olunca, Avrupa ve Ortadoğu'nun dışına çıkılmamalı :)


    Uzakdoğuluların kendisi de aynı fikirdeymiş ki, Japonya'da Meiji, Çin'de Sun Yat-Sen, tarihteki en keskin Batılılaşma hamlelerini yapmışlar 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 24 Kasım 2024; 21:23:59 >




  • Bonobo643 kullanıcısına yanıt

    Genelde bir dibe gidiş var abi, ubisoft ea yok oldu, xbox game studios sürünüyor, bırak yeni ip eski kaliteli ip leri bile batırıyorlar, bak watch dogs legion dragon age viel guard, playstation belki üstüne koyamadı(şimdilik) ama eski ayarlarda oyunlar cıkartıyor ki bugün bunu bile başaran bir firma varsa söyle, benim aklıma gelmiyor. Sony'e vuralım vurmasına ama genel dibe gitme olayını da senin dediğin gibi göz önünde bulundurarak gidelim. Veya tersten tümevaralım, xbox markasını yok edelim, ubisoft u ve ea'i, bir de playstation'ı. Senin geleceğe dair hangisinde büyük kaygın olur ? Bence cevap çok net.

  • Shingo Yabuki kullanıcısına yanıt
    Yok yok genel durumu göz önünde bulundurarak yorum yapmak lazım dediğin gibi doğru.Ama bendeki hissiyat şöyle ki bu da anlaşılr bişey.Ben Beşiktaş taraftarıym ve Beşiktaş 'ın hem sportif başarı yakalamasını hem de bunu yaparken göze hoş gelen futbol oynamasını isterim.Olmayınca da gerek hocayı gerek yönetimi eleştirim çünkü benim bağım Beşiktaş ile.Bu durumda ise Sony: Beşiktaş benim için.Xbox ise FB/GS/TS benim için, dolayısıyla orada olan iş Sony kadar ilgilenilmiyor beni.Mesela Halo serisinin bozulması beni GOW'daki gerileme kadar rahatsız etmez çünkü duygusal bağım kuvvetli değil.Yoksa bak Sony eskiye biz deliye.Belki biliyorsundur ben grafik tasarım ve video editörü olarak freelance olarak çalışıyorum.Gecen sene makina toplarken video işi çok baskın olmadığından ve dolayısıyla render ile çok işim olmadığından Ekran kartını oncelleyerek topladım.Ama şu an çok video yapıyorum ve işlemci gereği duyuyorum.Gecen Apple mini PC tanıttı ya ,dedim kasayı satayım Mini Mac alim,oyun işini de PS5 Pro alıp çözeyim.Ama PS5 Pro'ya güvenemiyorum hele hele Frame gen alternatifi bir çözüm olmadan.




  • Tartışmaya gerek yok.

    ER SOTE istediği kadar muazzam bir yapım olsun, tek başına satın alınıp oynanabiliyor mu? Hayır.

    Oynayabilmek için ana oyuna gerek duyuyor mu? Evet.

    Geoff kekosu sırf sunumu konuşulsun diye gitti DLC'yi goty adayı yaptı reklamcı herif.

    SH2 remake aday olmalıydı.
  • brnbry kullanıcısına yanıt

    Gerçekten anlaşılabilir gibi değil. Burada iyilik kötülük tartışması yapmıyoruz ki. Dlc ayrı bir oyun değil diyoruz. Dünyanın en iyi dlc'si bile olabilir. Ama bu onun dlc olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Biz bunu anlatıyoruz birileri geliyor yok şöyle müthiş yok böyle müthiş diyor. Açsınlar o zaman Dlc / Expansion kategorisi alsın orada ödülünü.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JePinkman -- 24 Kasım 2024; 20:44:35 >
  • Bonobo643 kullanıcısına yanıt

    Başkan beni de zerre ilgilendirmiyor xbox'ın nintendonun durumu, ancak şunu demek istemiştim, kendimi eksik ifade etmişim, tekrar okuyunca farkettim, piyasa genel olarak geri gitmiş, nedendir bilinmez, ben hiç anlamıyorum ama aynı durum müzik ve film sektöründe de var. Yani bütçeler 3 katına cıkmış, ama verim rezalet. oyun yapmak daha zorlaştı süreler uzadı tmm ok, ama cıkan oyunlar da öyle dibim düştü oyunlar değil ki. Son cıkan dragon age'i oynadım, inan ağlayacaktım, origins en sevdiğim oyunlardandır, 2 ortalama cıktı diye millet yerin dibine gömdü, 3 fena değildi, 4 güzeldi ama hala daha iyisini bekliyordum bioware'den ama vielguard bu kadar mı bir oyun kötü olur. oyunun sanki ruhunu emip almışlar oyunun içinden....


    Ben diyorum ki sektörde bir cenabetlik var, var ama çözemedim, tahminim, batı firmaları kanadında şirket yöneticilerinin hepsi ama hepsi finans/işletme mezunu kadrolar zaptetti, inan hiç bakmadım ama ben de yazılımcıyım, bizim sektörde de ne zaman mühendislik dışı birisi yönetici olarak görsem midem kalkıyor yine ne saçmalayacak bu adam diye agzım acık dinliyorum embesilleri.


    Yani bence bu cenabetlik sony'e de bulaştı muhtemelen ama onlar daha iyi dayandılar bence bunun tek nedeni de şirketin asıl yöneticilerinin japon olmasıdır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Shingo Yabuki -- 24 Kasım 2024; 20:53:34 >




  • brnbry kullanıcısına yanıt
    Hellblade 2'nin hakkı yeniyor ses ve görsel anlamda ötesinde yapılabilen bir oyun yok henüz ama goty adayı olamıyor.
  • Caped 117 Crusader kullanıcısına yanıt
    Ses var görsellik var başka bir şey yok. O kadar büyük bütçe ve süre ile gelen oyun bu olmamalıydı. Gram üstüne koymamışlar ilk oyunun.

    Şahsi fikrim böyle hb2 için.
  • brnbry kullanıcısına yanıt
    Ya From Software bence tüm oyun dünyasını Parti'ye çağırıp kasedini çekti.Bu dokunulmazlığın bu pozitif ayrımcılığın başka açıklaması yok ya.Ya eleştirince de ilk FS oyunu Elden Ring olan adamlar afaroza geliyor.FS çok sevdiğim bi stüdyo benim, her işlerini de keyifle oynadım ve merakla da bekliyorum sonraki projelerini ama bi adaletsiz durum söz konusu.

    Ya hepimizin malumu Elden Ring 'in çıkıştaki teknik sorunları ama herkes kafayı kuma gömdü o zaman.E Stalker 2'nin, Cyberpunk 'un,Days Gone 'ın günahı neydi.

    Şimdi de Elden Ring için kural değişikliği yapılıyor.E geçen yıl CP2077 nin DLC'nin içeriği dopdolu ve hatta ana oyundan da başarılı senaryosu vardı.The Witcher DLC'leri keza öyle Gow Ragnarok 'un DLC oynamadım ama iyiydi diye biliyorum.Anaoyunu da aşan ne DLC'ler gördük.

    Bence de saçmalık bu iş
  • Shingo Yabuki kullanıcısına yanıt
    Bak daha geçen konuştuk arkadaşlar ile hatta burada da yazdım.Ben Veilguard 'ı sevdim çünkü seri ile çok geçmişim yok.Inquisition bitirmiştim daha önce.Ama mesela Mass Effect'e bu yapılırsa kızardım.İste o bağ/geçmiş meselesi burada da geçerli
  • Bonobo643 kullanıcısına yanıt

    From software

    Nintendo

    Sony


    Her zaman ayrıcalık gösterirler bu firmalara hiç sekmez abi.

  • Birkaç yayın izledim de.. STALKER 2 tam benlik ya.Keşke daha optimize çıksaydı ve keşke ve keşke vuruş hissi animasyon kalitesi Metro'yu yakalasaydı.Neyse Veilguard bitti ben bi Spacemarine 2 yapim o arada yama falan gelir zaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bonobo643 -- 24 Kasım 2024; 21:46:35 >
  • Bonobo643 kullanıcısına yanıt

    Toparlansın , minimum 100 saatin var.Bu haliyle bile başından kaldırmıyor oyun , zorluk yüzünden hem acı çekiyorum hem devam ediyorum.Skyrim gibi keşif sırasında çok enteresan şeyler geliyor başına.Dev gibi bir harita var.


    İyi silahlar bulup , parçaları upgrade ettikçe aksiyon toparlanıyor biraz.Ama hep bir kaos var tabi , gerçek savaşta olduğu gibi mermi nereden geliyor göremiyorsun bile.


    Bu hafta önemli bir patch yayınlayacaklarmış.Oyun batmadı , paçayı kurtardılar.Artık kafa daha rahat yamalara odaklanırlar.Bu işin bir de mod tarafı var tabi , neler neler eklenir zamanla.

  • wither kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam tekinsizlik karşına çıkan insanların dost mu düşman mı olduğunu bilememek, envanterin gerçekten ama gerçekten sınırlı olması (yani bozuk olmayan silah bulmak bile nimet) oyunu çok cazip kılıyor.Sınırlı gameplayim ve yayınlardan gördüğüm kadarıyla gördüğüm en tehlikeli açık dünya.Elden Ring dahil.En azından basit mob'dan korkmuyorduk Elden Ring 'de.Bunda her çatışmaya girme girmeme ciddi karar.Silah tutukluğu işi gerçekten büyük risk,diğer oyunlarda bu kadar baskın değildi mesela...
  • Bonobo643 kullanıcısına yanıt

    Silahlar tutukluk yapmasın , isabet oranı düşmesin diye tamir ettirmek lazım ama tamir aşırı pahalı.15 saatten fazla oldu hala ekonomiyi toparlayamadım.Son düşmana son mermiyi sıkarken silahın tutukluk yapması ve ölmen :)


    Oyunda anomalilerle ve güçlü bir yaratık cinsiyle ilgili çok faydalı iki tüyoyu tesadüfen açık dünyada bir çete lideriyle konuşurken öğrendim.İkinci tüyoyu parayla söyledi çakal.Oyun hiç bir şey göstermiyor , her şeyi kendin keşfediyorsun.

  • Bonobo643 kullanıcısına yanıt
    Müthiş bir oyun mekanik kaynıyor, bambaşka bir deneyim. Örnek alan stüdyolar olacaktır.
  • brnbry kullanıcısına yanıt
    Sinematik deneyim diye sony oyunlarını yıllarca şişirdiler microsoft yapınca tü kaka oldu. Atmosfer, görsellik, ses, hikaye anlamında cidden underrated bunları sağladıktan sonra gameplay'de iyi olsa asrın yapımı olur. Her oyun bunu sağlayamıyor.
  • 
Sayfa: önceki 62736274627562766277
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.