Şimdi Ara

PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU (394. sayfa)

6 Kayıtlı Üye (3 Mobil) ve 11 Misafir (1 Mobil) - 13 Masaüstü4 Mobil1 iOS
5 sn
107.837
Cevap
260
Favori
3.952.625
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
167 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
15. Sırada  bugün en iyi #1
Sayfa: önceki 392393394395396
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Opricnik

    Valla oyuncusuna para veren firma

    4-5 senelik oyunları remake yapıp oyuncudan para koparmak için full paradan satmaz.


    Sony aynı yemekleri ısıtıp ısıtıp yeme moduna girmiştir.


    OSMANLI LALE DEVRİ MODU

    "Sony Aynı yemekleri ısıtıp ısıtıp yeme moduna girmiştir."


    PS4 neslinde gelen yeni IP ve Devam Oyunlarına bakalım:


    Yeni IP'ler:


    Horizon Zero Dawn

    Spider-Man

    Ghost of Tsushima

    Bloodborne

    Days Gone

    The Last Guardian

    Until Dawn

    The Order 1886

    Death Stranding

    Detroit: Become Human


    Devam Oyunları:


    Uncharted 4

    Uncharted: Lost Legacy

    The Last of Us Part II

    God of War

    Infamous: Second Son

    Spider-Man: Miles Morales

    Killzone: Shadow Fall


    Remakeler:


    Ratchet and Clank

    Shadow of The Colossus

    Medi Evil


    Bunlar bir kısmı PS4 neslinde çıkan oyunların. Şimdi sorarlar adama Microsoft koca nesil boyunca kaç tane yeni IP ve Devam oyunu etti? [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer] 


    Dipnot: Ve bu oyunların %95'ini TÜRKÇE DİL DESTEKLİ YAPTI.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SOLID SNAKE -- 9 Nisan 2021; 20:59:50 >




  • God of War'ın yaratacısı David Jaffe de, Sony'nin Game Pass'e rakip olacak bir şey üzerine çalıştığını söylemiş.


    https://www.psu.com/news/god-of-war-creator-claims-sony-is-reportedly-looking-at-counterpunch-to-xbox-game-pass/


    Büyük ihtimal PS NOW'ı tüm dünyaya açacaklar ancak stream özelliği desteklemeyen ülkede olmayacak. Ama tüm dünyadaki ülkeler oyunları PS4 ve PS5 lere indirip oynayabilecek.(Ki indirerek oynama özelliği zaten mevcut)





  • Playstationda bedava oyun yok diyenler, her oyuna 600 tl veriyorsunuz diyenler bu oyunlara ne diyor?


    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]

    Playstation Plus Collection a ne diyor?
    Play at Home kampanyasına ne diyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi bir pc yok evde. Toplamak için ekran kartı fiyatına ya xbox ya ps alınır. Şuan yüksek oyun fiyatları ve gamepass gibi bir süper çalışma sebebiyle ps5 alınmaz. Ps4 aldık ilk yılı dolmadan. Oyun yoktu çıktı etti süper zevk aldık ama sonra pro çıkarttıklarında "başlarım böyle işe" demiş daha da pro(makyajlı-LCI) olanından alırım. 1 sene içinde ps gamepass gibi güzel bir özellikle gelirse ps5pro yu beklerim. O zaman kadar xbox ile takılırım sanırım. 70üro da bir oyuna çok(başından beri kardeşlik harici sadece lous1 remasterd ve gta5 alan bir kişi olarak bunu söylüyorum)( gerçi kardeşliğin de suyu çıkmış görünüyor forumda. Millet karına satmaya başlamış. Yazık kardeşliğe)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onvious kullanıcısına yanıt

    bazla makaleler için abonelik gerekiyor heralde hocam

  • Days Gone'ı PC'ye çıkart sömür, Days Gone'ı PS Plus'a ver dolaylı yoldan yine sömür, Bend Studio'nun ağzına et bırak.

    Sony kesinlikle doğru yolda.

    Potansiyeli olan bir oyunu çöp etmekle kalmayıp Bend Studio'yu da ceza olarak diğer stüdyolarına ayakçı olarak görevlendirmişler, Japan Studio vakasından daha kötü.

    Şu an zar zor bela o durumdan kurtulmuşlar ama Sony bunu ciddi ciddi yapmış :)

    Bu haberler asılsız diyenler için, Days Gone'da büyük emeği olan Jeff Ross olumlu veya olumsuz tek kelime edemem diyor.

    Hatırlarsanız Bend Studio'dan aylar önce teker teker atılmışlardı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Press a Key

    Days Gone'ı PC'ye çıkart sömür, Days Gone'ı PS Plus'a ver dolaylı yoldan yine sömür, Bend Studio'nun ağzına et bırak.

    Sony kesinlikle doğru yolda.

    Potansiyeli olan bir oyunu çöp etmekle kalmayıp Bend Studio'yu da ceza olarak diğer stüdyolarına ayakçı olarak görevlendirmişler, Japan Studio vakasından daha kötü.

    Şu an zar zor bela o durumdan kurtulmuşlar ama Sony bunu ciddi ciddi yapmış :)

    Bu haberler asılsız diyenler için, Days Gone'da büyük emeği olan Jeff Ross olumlu veya olumsuz tek kelime edemem diyor.

    Hatırlarsanız Bend Studio'dan aylar önce teker teker atılmışlardı.

    Sony severler ps4 zamanlarini cok arayacak gibi gidisat o yönde oyunlarini pc'ye cikarmalari nesiller arasi gecise inaniyoruz yalanini atip sadece ps5 konsoluna cikacak diyip ps4'de cikarmak basta soyleselerdi kimse bir sey demezdijim guzelim oyun stüdyolarini tasfiye etmler heleki japon studyoyu tasfiye etmek tam bir angutluktur Japon studyodan bloodborneyi bekleyen milyonlarca oyuncu varken yapimcilar elinde tutma neyse cok yazilack sey var sony jim rayn denilen lavugu psnin basina geldiginden beri sacma politikalri beni sonyden iyice sogutmaya basladi iyiki ps5 almamisim birazdaha beklemekte yarar var jim ray sayesinde ps artik xboxsun yoluna girdi birde ps5 konsolunda ps4'e cikan ex oyun çeşitliliği yeni nesilde goremiyecegiz gibi bekleyip göreceğiz .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mg3 -- 10 Nisan 2021; 11:14:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mg3 M kullanıcısına yanıt
    Durumlar aynen yazdığın gibi, maalesef gidişat kötü.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ya bu ps5 ne zaman stoklara gelecek bile soylesin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: klik-klak-boom

    Ya bu ps5 ne zaman stoklara gelecek bile soylesin

    hocam kimse bilmiyor, zaman zaman gelen stoklar da az zaten.


    buyuk ihtimalle dunya genelinde 2022 ye kadar adam akilli konsol ve ekran karti stogu olmayacak

  • Eski nesili örnek oluşturması açısından ekledim ,bellek havuzu ve kullanılan miktar olarak . Eski nesil ile yeni nesil zaten karşılaştırılmaz gpu gücünü geçtim, bellek tipi , cpu ve I/O performansı olarak bambaşka dünyadalar.


    Teknoloji demolarına çok takılmayın , Ue nin seneler içindeki vaatlerini gördük ve nihai sonuçlarıda ortada , büyük şirketlerin daha doğrusu büyük çaplı oyun firmalarının kendi kullandığı oyun motorları var ki Ue nin genel kullanılabilirliği xbox tarafında daha fazla, Ue kullanan 3. parti genel donanım çeşitliliği hedeflediği için en salt donanıma göre oyun yapmaya mecburdur tek bir platform için ekstra optimizasyon ve özellik üzerinde uğraşmak istemeyebilir , özel bir anlaşması yoksa platform sahibi ile. Zaten motorda sektörün tamamı hedeflenerek oluşturuyor , mobil de buna dahil


    8k texturelar biraz abartılı şuanda özellikle kısıtlı donanımlı konsollar için , (pc dünyasını ayrı tutuyorum)


    Epic demosunda da belirtildi 2k dan bir tık daha düşük çözünürlükte oluşturulduğu için akışta gönderilen sıkıştırılmış veride 768 mb boyunda idi çözünürlükte 2404x1404


    Ve bunları işlemek için cpu salt gücüne ihtiyacınız yok tamamı ile gpu ya ihtiyacınız var , daha çok özellik veya yükseltme daha çok gpu darboğazı yapacaktır , belki çok iyi optimize edip 60 fps çıkacaksınız ama ya texturedan ya geometriden, ya gölgelendirmeden ,aa af ,aydınlatmadan vs. feragat edeceksiniz ,akışınız son derece iyi olsada ram kapasiteniz sınırlı nihayetinde ve bu örneği tamamı ayrıntılı oyunda düşünün büyük bir şehir ayrıntı düzeyi karakter npc vs. vs.


    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]



    Ssd gpu ya akmıyor tamamı ile ram i dolduruyor , ram gpu ya gönderiyor , gpu görüntüyü ekrana çiziyor , ön bellek temizleyicileri belleği boşaltıyor , direk ssd den gpu ya bir akış yok , burda kısıtlayıcı nokta ram bant genişliği ve gpu gücü


    ps5 bellek bant genişliği 448gbps , xsx 560gbps


    xsx 336gbps alan cpu ya tedarik şekilde havuz gibi görünsede cpu ya tahsis edilmiş gibi görün


    10 gb a 14 gb varsayım (kesin olarak oyun için ayrılmış belleği bilmiyorum ps5 tarafında açıklama yapılmadı ) iki bellek miktarı kullanılıyor iki konsol tarafında


    Ps5 standart şekilde devam ediyor , ram darboğazı olmaması açısından bu alanı nasıl kullanacak Tabiki sfs


    Sfs daha etkili I/O akışı elde etmek ve bellek tasarrufu sağlamak


    örnek 20 gblik veri yükleyecek bir oyun düşünün


    Ps5 bu veriyi 3 saniye civarında yükleyecektir ssd daha hızlı olduğu için , xbx ise 9 saniye civarlarında yükleyecektir, Sfs devreye girdiğinde 20 gb veri yüklemesine gerek kalmaz sadece 8gb lik veriyi 3 saniye civarlarında yükler , bu sayede görsel olarak aynı deneyim sağlansada xbx daha az veri yükler. SFS kullanılarak , oyun motorları gerçekte hangi doku döşemelerine ihtiyaç duyulacağını belirleyebilir ve böylece yalnızca gerekli döşemeleri yükleyebilir. Bu, genel VRAM baskısını düşürür ve sonuçta geliştiricilerin gereksiz döşemelere daha az VRAM kaybederek genel olarak daha yüksek kaliteli dokular kullanmasına izin verir.


    Buda bellek bant genişliğini en tepe noktada kullanarak , darboğaz oluşmasını engeller


    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]



    Örnek demo Sfs ile ilgili ve aynı senoryada bellek kullanımı


    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]



    Diğer bir konu yukarı örnekleme Nvidia Dlss ile çok güzel seviyele çıktı ama bu uzun uğraşlar sonucu , zaten net kalite için gpu gücü istiyor hala , Amd çözümü fidelity fx super resolition daha emekleme aşamasında ve bildiğim kadarı ile makine öğrenimi kullanmıyor nvidia gibi , ne kadar iyi bir çözüm olacağı muallak , ms bunu direkt ml ile başaracakmı ? Bunlar için çok çok erken



    @MortalRide





  • Onvious kullanıcısına yanıt
    Anladim dostum. Ya ben one x kullaniyorum ama oyun yok be. game passe oyun gelio eyvallah guzel sistem de.
    Last of us, ghost tushima, spiderman oyunlarini oynuyamadim daha.
  • klik-klak-boom kullanıcısına yanıt
    Baya sağlam oyunları oynamamışsın, şanslısın arka arkaya keyfini çıkarırsın. Ps5 mutlaka diskli alın, diskli oyunlar güzel fiyatlara iniyor, ghost of tsushima 150'ye satıldı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • dark dragon kullanıcısına yanıt
    Dostum ben dedim ps5 gecince hepsini daha iyi grafik/fps de oynarim. ama 6 aydir ps5 stokda bulamadik.
    Diskli degilde digital dusunuyom.
  • kaan0101 K kullanıcısına yanıt
    Hocam o bahsettiğiniz 768 Mb değeri sistemin o işleri yaparken kullandığı toplam ram değeri. Geri kalan tüm işlem sadece SSD ile GPU arasında dönüyor. Bunu PS5'in mimarisindeki farklılıklardan dolayı sağlıyor. Nvidia'nın GPUDirect ile yaptığı, Microsoft ve PC tarafının DirectStorage API'si ile yaptığı işlemi Sony tamamen donanım bazlı olarak sistemlerine eklemişler. Önemli olan nokta burası zaten. Ayrıca Xbox Series X'in SSD kanal arayüzü tam olarak açıklanmasa da tahminlere göre 8. PS5'in SSD kanal arayüzü ise 12. Bu PS5'te ciddi bir avantaj sağlıyor. Burada Xbox tarafı kanal arayüzünü artırmak yerine gelecek verilerden sadece ihtiyaç duyulanı SFS ile seçip bu kanaldan o verileri göndermek istemiş. Bu yüzden bu şekilde adım atmış. Ancak bu SFS donanım üzerinde çalışan yazılımsal bir çözüm olduğu için tamamen donanım üzerinde çalışan bir sisteme göre alınabilecek verim arasında çok daha farklılık olacaktır.

    Unreal Engine 5'te bir yandan texture'ların kalitesini artırırken diğer taraftan 60 fps'e çıkartamazsınız burada bir noktada bir şeylerden feragat etmeniz gerekiyor demişsiniz. Unreal Engine 5 ile alakalı Epic Games'in yaptığı (sizin de ekran görüntüsünü paylaştığınız) sunumda belirtildiği şekilde sistemin çalışma hedefi 1440p 60 fps. Bunu yaptıkları demo üzerinden örnek gösteriyorlar. Eğer sistemin sahip olduğu veri aktarım gücü yeterliyse hem 1440p 60 fps hem de 8K ve/veya daha fazla kalitede texture paketlerini sorunsuz bir şekilde oynatabilecekler.

    Ayrıca burada en çok atladığımız nokta sistemdeki genel veri akışı sadece bunlar üzerinden darboğaza uğramıyor. Bu veri akışıyla alakalı birçok detay mevcut.

    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]

    Yukardaki resimde de görüldüğü gibi veri iletiminde birçok alt detay mevcut. Road to PS5 sunumunda Mark Cerny'nin üzerinde en çok durduğu konulardan birisi de buydu. Çünkü siz istediğiniz kadar hızlı SSD yapın veya istediğiniz güçte GPU yapın eğer sistemde veri aktarımı kısmında bir sıkıntı bir darboğaz mevcutsa bu tüm sisteme yansır. Bu noktada Playstation tarafı bu adımları tamamen donanım üzerinden çalışan kendilerine özel yaptıkları mimariyle minimum seviyeye indirmişler. Bu yüzden internette bakabileceğiniz birçok yazıda PS5'in gücünden çok sistemdeki veri akışı kısmında hiçbir darboğazla karşılaşılamayacağını görürsünüz. Bu araştırdığım kadarıyla söylersem PS5'in en büyük noktası. Tahminimce bu yüzden birçok geliştirici bu sistemi övüyor. Öte yandan bu noktalara Xbox da değinmiş. SFS ve DirectStorage bunlar üzerinde gelişim getirecek API'ler. Ancak bu donanım bazlı yazılımsal çözümlerin tamamen donanım üzerinde çalışan bir sisteme göre ne kadar avantaj sağlayabileceğini veya ne kadar sürdürülebilir bir şey olabileceğini bilmiyoruz.

    Bunların yanında Phil Spencer'ın da değindiği bir nokta var "SSD'lerin virtual memory" olarak kullanılması. Bunu iki konsol da yapabiliyor açıklamalara göre konuşursak. Bu noktada yine veri darboğazının azlığı, raw ve compressed bant genişliğine göre baktığımızda PS5, Xbox Series X'ten çok önde. Tabi ki bunlar bizim teorik olarak olma ihtimali olan şeyler. Bunları geliştiriciler düzgün ve efektif bir şekilde kullanmazsa bu özelliklerin getirdiği avantajları oyunlarda göremeyebiliriz. Bu noktada da baktığımızda bu özelliklerin geliştirilmesinden çok oyun geliştiricilerinin seçecekleri noktalar aradaki farkı belirleyecek asıl etmen olacaktır.


    Kaynaklar:

    https://developer.nvidia.com/gpudirect

    https://developer.nvidia.com/blog/gpudirect-storage/

    https://devblogs.microsoft.com/directx/directstorage-is-coming-to-pc/

    https://www.reddit.com/r/hardware/comments/fx0bbj/sampler_feedback_streaming_how_games_will_use/

    https://microsoft.github.io/DirectX-Specs/d3d/SamplerFeedback.html

    https://www.tweaktown.com/news/71340/understanding-the-ps5s-ssd-deep-dive-into-next-gen-storage-tech/index.html#:~:text=The%20SSD%20can%20deliver%20uncompressed,decompression%20to%20reduce%20CPU%20overhead.

    https://www.reddit.com/r/PS5/comments/hghlea/gpu_direct_storage_this_is_very_similar_to_ps5s/

    https://www.reddit.com/r/PS5/comments/glrynd/how_the_ps5_ssd_works/

    https://www.reddit.com/r/PS5/comments/fl7sfv/people_are_underestimating_what_the_ssd_in_the/

    https://www.reddit.com/r/PS5/comments/gx4mqk/difference_between_traditional_storage_in/

    https://www.reddit.com/r/PS5/comments/gx4mqk/difference_between_traditional_storage_in/fsz3ms0/

    https://www.psu.com/news/sony-ps5-ssd-means-console-runs-about-100-times-faster-than-ps4/

    https://wccftech.com/spencer-on-xsx-ssd-can-be-used-as-virtual-ram-i-like-that-sony-is-investing-in-ssd-for-ps5-too/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 10 Nisan 2021; 16:51:34 >




  • "last of us 1000 lirada olsa basar parayı alırım" diyen arkadaşlar vardı. last of us remake için kaç para bayılırsınız beyler? yok mu arttıran 2000 basıyorum ben..

  • klik-klak-boom kullanıcısına yanıt
    Nisan sonu Mayıs başı gibi tetikte olun Sony Center’lara stok girişi olacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: splinterfalcon4798

    "last of us 1000 lirada olsa basar parayı alırım" diyen arkadaşlar vardı. last of us remake için kaç para bayılırsınız beyler? yok mu arttıran 2000 basıyorum ben..

    Çıktığı ilk gün alacağım

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Press a Key

    Days Gone'ı PC'ye çıkart sömür, Days Gone'ı PS Plus'a ver dolaylı yoldan yine sömür, Bend Studio'nun ağzına et bırak.

    Sony kesinlikle doğru yolda.

    Potansiyeli olan bir oyunu çöp etmekle kalmayıp Bend Studio'yu da ceza olarak diğer stüdyolarına ayakçı olarak görevlendirmişler, Japan Studio vakasından daha kötü.

    Şu an zar zor bela o durumdan kurtulmuşlar ama Sony bunu ciddi ciddi yapmış :)

    Bu haberler asılsız diyenler için, Days Gone'da büyük emeği olan Jeff Ross olumlu veya olumsuz tek kelime edemem diyor.

    Hatırlarsanız Bend Studio'dan aylar önce teker teker atılmışlardı.

    Bend Studio kim ki ? Hatırlatalım Days Gone denen garabet seriyi çıkartan firma. Sony artık bu işin gurusu. Days Gone için bir potansiyel görmüyor demektir. Ben de görmüyorum. Niye o proje için AAA bütçesi ayırsın satın alınmayan, bedava verilince baş tacı yapılan oyuna. PS5 ile makyajlanınca hype yaptınız birden ama oyunun hikayesinden tut gameplayine kadar her şeyi çöp. Bend Studio şuan başka bir proje üstünde çalşıyor. Hatırlarsan Sucker Punch da başka bir oyun yapıyordu Ghost Of Tsushima'dan önce. Sony istemedi ve Sucker Punch'ın Ghost Of Tsushiması için onay verdi. Kötü mü oldu şimdi ? Sony'nin o çöp Days Gone'nun devam oyununa ihtiyacı yok ve post apokaliptik bir dünyada geçen oyunlar arasında Last Of Us daha başarılı. Zaten en çok satın alınan da başarılı olan oyun da o. Sony size zaten Bend Studio ile farklı bir şey vermeye çalışıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-DDF6E77A0 -- 10 Nisan 2021; 14:48:20 >




  • Last of Us ile Days Gone aynı yapıda oyunlar değil, biri Lineer diğeri Açık Dünya.

    Days Gone kötü bir oyun değildi, kötü satmamıştı.

    Madem Sony Days Gone'da potansiyel görmüyordu ilk baştan Sucker Punch'ın projeleri gibi iptal etselerdi.

    Demek ki bir umutları vardı, Bend Studio zamanında Syphon Filter serisini PlayStation markasına kazandırmış bir stüdyodur.

    Bu adamlar 2 nesildir oyun yapmıyordu, 2 nesilden bahsediyorum, Days Gone buna rağmen ortalamanın üzerinde bir yapım.

    Benim görüşüm, Bend Studio'ya bir kez olsun şans verilebilirdi, ayıla bayıla oynanan Ghost of Tsushima'dan, God of War'dan daha iyi yaptığı şeyler var.

    Hikaye devam edebilecek şekilde, merak uyandırarak bitmişti.

    Atmosferi, grafikleri benzersiz.

    Bend'in Days Gone'da ki hatalardan ders çıkarıp, daha kusursuz, cilalı ve özgün bir 2. oyun çıkaracağına inanıyordum.

    Kısacası yazık oldu, yeni bir IP oluşturmak kolay değil.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 392393394395396
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.