Şimdi Ara

Platform Nedir? Ortak platform nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.104
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Pek çok oto tanıtımında hep duyuyoruz falanca aracın platformunu kullanıyor vs. diye. Bu platform nedir? Şase ile aynı anlamımı taşıyor yoksa farklı birşey mi? Bu konuda bilgisi olan varsa bizleri bilgilendirebilirmi acaba?



  • quote:

    Orjinalden alıntı: ramerturk

    Pek çok oto tanıtımında hep duyuyoruz falanca aracın platformunu kullanıyor vs. diye. Bu platform nedir? Şase ile aynı anlamımı taşıyor yoksa farklı birşey mi? Bu konuda bilgisi olan varsa bizleri bilgilendirebilirmi acaba?




    Bildiğin şasi. Sözcük bakımından daha şık versiyonu.

  • ikinizinde imzaları baya anti-fanatik
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tacox

    ikinizinde imzaları baya anti-fanatik



  • Aracın taşıyıcı aksamı olan platform hem şasi, hem yürür aksamı, motor, aks, eksoz, depo gibi görünmeyen işlevsel aksamları saklayan ana taşıyıcı yapıdır. Otomobil üretici şirketler tek platformu çok sayıda başka marka ve modele de kullanabilmekte, araştırma-geliştirme masraflarını düşürerek araçların daha ucuza mal edilmesine katkı sağlamaktadır. FIAT GRANDE PUNTO ve OPEL CORSA'nın birçok parçası ve alt platformu aynıdır. UNDERPINNINGS denilen alt saplama noktaları aynı olan platformu kullanmaktadırlar. OPEL VECTRA, CHEVROLET MALIBU, HOLDEN, SAAB aynı platformu kullanmakta, dünyanın dört bir yanında oldukları halde aynı şase ve yürür aksama sahip ama değişik marka, model, fiyat ve donanımlara sahip araçlar üretebilmektedir.

    Umarım yardımcı olabildim. T.G.
  • Cevaplar için Teşekkürler...

    İmza konusunda yorum yok... İmzamı atar geçerim...
  • bu ortak platformlara örnek olarak;

    S40-focus-mazda3

    yeni fiesta-yeni mazda2 verilebilir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Abi noldu ya tam cevap yazıyodum... Fazla bişeyde yoktu rkadaşın yazdığında...

    Neyse marka takıntım yok... Forda aşık da değilim, İmzam sadece Fransız arabalarına ilişkin değil...

    Dedim ya imzamı atar geçer giderim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ramerturk -- 12 Aralık 2008; 22:01:04 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ramerturk

    Cevaplar için Teşekkürler...

    İmza konusunda yorum yok... İmzamı atar geçerim...

    heyyyttt
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tacox

    ikinizinde imzaları baya anti-fanatik



    Dostum imzama nazar değdirdin, kurallara aykırıymış.

    Bakalım PM attım, hangi kurala aykırıymış.

  • quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacox

    ikinizinde imzaları baya anti-fanatik



    Dostum imzama nazar değdirdin, kurallara aykırıymış.

    Bakalım PM attım, hangi kurala aykırıymış.




    VW marka araçlara laf atmama kuralına aykırı dostum,boşuna PM atmışsın




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Duratorq


    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacox

    ikinizinde imzaları baya anti-fanatik



    Dostum imzama nazar değdirdin, kurallara aykırıymış.

    Bakalım PM attım, hangi kurala aykırıymış.




    VW marka araçlara laf atmama kuralına aykırı dostum,boşuna PM atmışsın




    Dostum gerçekten sinir oldum, bakalım PM'in cevabını merakla bekliyorum.

    Eğer bu imzamı bir daha koymak sıkıntı olacaksa ben de yeni imzalar türetirim. Hatta bu konuda yaratıcı arkadaşların da önerilerine açığım.





  • Aynı motoru kullanmak zorunda değillerdir.

    bknz. Touareg vs Cayenne .

    Cayenne çok daha kalitelidir kapı kolu aldığınızda elinizde kalmaz , şanzumandan gır gır gır sesler asla gelmez klima düğmeleri kazı kazan gibi değildir kolay kolay kazınmaz bozulmaz. Kısacası ikiside aynı platform işte ama gelin görünki biri şam biri bağdat . : )
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    Aynı motoru kullanmak zorunda değillerdir.

    bknz. Touareg vs Cayenne .

    Cayenne çok daha kalitelidir kapı kolu aldığınızda elinizde kalmaz , şanzumandan gır gır gır sesler asla gelmez klima düğmeleri kazı kazan gibi değildir kolay kolay kazınmaz bozulmaz. Kısacası ikiside aynı platform işte ama gelin görünki biri şam biri bağdat . : )




    Evet ..

    Aynı platform demek aynı kalite demek değildir . Örnek bir yusuftan .

    İki benden gelsin.

    A3-golf-leon-octavia aynı platformda araçlardır .

    Hepsi birbirinden farklı kalitede araçlar .
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    Aynı motoru kullanmak zorunda değillerdir.

    bknz. Touareg vs Cayenne .

    Cayenne çok daha kalitelidir kapı kolu aldığınızda elinizde kalmaz , şanzumandan gır gır gır sesler asla gelmez klima düğmeleri kazı kazan gibi değildir kolay kolay kazınmaz bozulmaz. Kısacası ikiside aynı platform işte ama gelin görünki biri şam biri bağdat . : )


  • quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacox

    ikinizinde imzaları baya anti-fanatik



    Dostum imzama nazar değdirdin, kurallara aykırıymış.

    Bakalım PM attım, hangi kurala aykırıymış.



    haydaa

    valla kötü niyetim yoktu ama passat sahibi yönetici var...o gördüyse




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tacox


    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacox

    ikinizinde imzaları baya anti-fanatik



    Dostum imzama nazar değdirdin, kurallara aykırıymış.

    Bakalım PM attım, hangi kurala aykırıymış.



    haydaa

    valla kötü niyetim yoktu ama passat sahibi yönetici var...o gördüyse






  • platform hakkında şöyle bil vereyim

    Logan PICK-UP, Logan MCV’nin aktif ve pasif güvenlik düzeyine sahip ve Logan (B0) ailesinin platformunun Renault-Nissan İttifak’ının Modus, Clio II, Clio III ve Nissan Micra için kullandığı platformdan türetildi.

    http://www.otomagazin.net/haber/641-oto-haber-logan-pick-up-dacia-ailesine-katildi.html
  • quote:

    Orjinalden alıntı: desiya


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    Aynı motoru kullanmak zorunda değillerdir.

    bknz. Touareg vs Cayenne .

    Cayenne çok daha kalitelidir kapı kolu aldığınızda elinizde kalmaz , şanzumandan gır gır gır sesler asla gelmez klima düğmeleri kazı kazan gibi değildir kolay kolay kazınmaz bozulmaz. Kısacası ikiside aynı platform işte ama gelin görünki biri şam biri bağdat . : )




    Evet ..

    Aynı platform demek aynı kalite demek değildir . Örnek bir yusuftan .

    İki benden gelsin.

    A3-golf-leon-octavia aynı platformda araçlardır .

    Hepsi birbirinden farklı kalitede araçlar .



    Sonrada binbir tane tantana forumda neden volkswagen sevmiyorsun neden düşmansın diye .. Yok kardeşim kimseye hiçbirşeye düşmanlığım yada alıp veremediğim yok sadece paramın karşılığını almak isterim. Lüx SUV ların karşısına touareg'i çıkarıyorsan esaslı bir iş yapıyorsan tam yap abi yukardaki yazdıklarım doğrultusunda ısınamamki ben sana daimi müşterin olamam ki .

    Müşteri memnuniyeti önemlidir. Başlamadan kural hatası daha .. Bunlara karşılık çok ta severek aldığımız bir otomobildi hoş aldığımız günde yadırgamıştım ama .. Ah bu önyargılarım. Haklıymışım gerçi de .. Hadi neyse kızmasın fosfogenciler.





  • Ortak platform kullanan araçların herşeyinin aynı olduğu iddiasına nedense Türkiye'deki forumlarda çok sık rastlıyorum. Yine nedense aynı kişiler Skoda ile Audi'nin platform ortaklığını pek örneklemezler.

    Bol örneklenenler hakkında:

    The new S80 is based on the Ford EUCD platform (called P24 by Volvo), also used for vehicles including Ford's S-MAX, Mondeo and Galaxy large MPVs. Some of these other Ford vehicles ride on this platform, and although some parts are shared the vehicles are majority different from each other as they compete in different auto segments. Volvo vehicles on this platform tend to use more high tech parts and more expensive underpinnings. (Kaynak: Wikipedia)

    Introduced in the middle of the 2004 model year, the second generation S40 (known as the 2004.5 Volvo S40) introduced a new design based on the Volvo P1 platform built at the Volvo Cars factory in Ghent, Belgium. The chassis for this car and the majority of its components were developed by Volvo, however similar mechanical components can be found in the Mazda3 and the European Ford Focus. The transmission is developed with Getrag at Volvo's Koping Transmission Center in Sweden, and the AWD system bought from Haldex Traction of Sweden. (Kaynak: Wikipedia)

    Don't think the Ford C1 or Volvo P1 or Mazda 3 platform are the same. All three companies develop the platform together to a point. And then, went away to complete adding their own specifications and evolutions. So an S40 is not based on a Focus platform. It is actually that both as based historically on a proto-platform, like a common ancestor in anthropology. This description comes from a Volvo chassis designer! (Kaynak: Swedespeed)




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.