Şimdi Ara

Pilotluk Hakkında Soru-Cevap (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
726
Cevap
50
Favori
103.871
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nuriboyka


    quote:

    Orijinalden alıntı: 737747777

    Selamlar. Öncelikle Kanada'da pilotaj eğitimi almak isteyen arkadaşla başlamak istiyorum.
    Dostum sen çıldırdın mı :D
    Kanada gibi yerde mühendislik yapıp keyfine bakacaksın. Orada pilotaj için geçireceğin süre çok uzun. Şu anda son gelişmelerden sonra Türkiye'deki sivil havacılık çok değişken bir havaya sahip. İş bulabileceğinden emin olmamakla birlikte, 3. havalimanının açılışından(Şubat 2018- RTE'nin doğumgününe denk getirmeye çalışıyorlar ne alakaysa) sonra THY'nin ciddi alımlar ve genişleme politikasını izleyeceğiz. Bu kadar terör saldırılarının olduğu ülkede bu genişleme hızını tabi kide THY tek başına belirlemeyecek, ülkedeki yatırım oranları, ekonomik göstergeler ve yolcu göstergeleri verecektir. Ancak sadece şu andaki göstergelere bakarak değerlendirme yaparsak, 3. havalimanı hüsranla sonuçlanır. Ülkemizdeki politika ve zemin günlük ve hatta saatlik değiştiği için Türkiye'deki iş bulma potansiyeli veya işsiz kalır kalmayacağını en azından 2 sene daha hiç kimse sana garanti edemez.
    Kanada'da nasıl bir yol izlendiğini zaten yukarıda belirtmişler. Bu yüzden Kanada gibi 1. dünya ülkelerinde kesinlikle mühendislik mesleği yapmanı tavsiye ederim.


    Türkiyede pilotaj eğitimi veya uçuş okullarından sertifika alan ingilizcesi iyi bir pilot yurtdışında illa avrupa amerika değil herhangi bir ülkede iş bulabilir mi sizce? Ben egoist akranlarım gibi illa büyük güzel şehirlerde çalışmak zorunda hissetmiyorum. Gerekirse kariyerimin ilk yıllarını ortadoğunun sefil ülkelerinde geçirmeye razıyım.

    Ortadoğunun sefil ülkelerinde açılan pilot ilanlarındaki şartlara bakmanı tavsiye ederim. Kaptan olana kadar (hatta duruma göre daha sonrasında bile) çok sert piyasa koşullarında ciddi bir rekabet var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSerkanXXX

    Merhaba öncelikle başlık çok faydalı olmuş merak ettiğimiz konuların cevabını meslek içerisinden birinden almak çok faydalı olucak,elinize sağlık
    Sorularıma gelirsek;

    1)Şu an yaşım 32 eğitime 33-34 yaşlarında başlayabilirim bu benim için çok büyük handikap olur mu?Üniversite Matematik bölümü mezunuyum ingilizce seviyem yazma kelime bilgisi-intermediate,konuşma dinleme upper intermediate seviyelerinde ve tabiki geliştireceğim mümkün olduğunca.

    2)Sizce Macaristan da yada Çek Cumhuriyeti nde uçuş eğitimini almanın Türkiye de iş bulma konusunda artısı eksisi nedir ?Biliyorsunuz Easa lisansı veriyorlar ve ücretler daha makul.Belki ilerde Bulgaristan vatandaşlığı alma gibi bir durumum da var-eş sebebiyle- ancak 5 sene gibi süre geçmesi gerekiyor ,ileriye yönelik Easa lisansı daha çok işime yarabilir diye düşünüyorum ancak vatandaşlığı almak için geçecek zamanda işe başlamış olmak zorundayım bunun içinde Türkiye de iş bulmak çok önemli ilk etapta.
    Benim için çok zor bir karar olucak işimden istifa edip uçuş okuluna başlamam gerekecek fikirleriniz karar vermemde oldukça etkili olabilir şimdiden teşekkür ederim.

    1) Şirketler alımlarda yaş sınırı belirleyebiliyor, kısıtlayıcı olabilir. Yine de 35-36 yaşında bile uçmaya başlasanız 65 yaşınıza kadar uzun seneler güzel bir kariyeriniz olabilir. 35 yaşından sonra bu hedefe ulaşan tanıdığım kişiler oldu. İngilizce'de bahsettiğiniz seviye temeliniz olması yeterli, havacılık terminolojisi günlük kullanılan dilden farklı olduğu için biraz da eğitimde, hatta işe girip tecrübeyle gelişiyor.

    2)Avrupa ülkelerinde EASA lisansı veren bir kurumdan lisans alırsanız Türkiye'de iş bulmada bir problem olmaz. Diğer ülkelerden alınan lisans prosedüründe zaman zaman değişiklikler oluyor, son halini iyi bilmiyorum ama sanırım EASA lisansını kullanmaya müsade ediyor SHGM. Çok çok lisansınızı çevrim yaparsınız o da zor değil.
    Çok ileriyi düşünmeyin derim, ben de temel eğitimde FAA, tip eğitiminde EASA lisansı aldım ama işe girdikten sonra lisanslarımın sürekliliği ya da çevrimleriyle ilgilenmedim. Zamanı gelince ilgili ülke otoritesine başvurup gereklilikleri yerine getiririm diye düşünüyorum. Şirkette çok fazla değişik pilotla uçtuğumuz için birçok ülkede çalışmış kaptanlarla konuşma şansım oluyor, anlattıkları genelde önce işi bulup sonra o ülkenin şartlarını hallettikleri şeklinde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Robinson Crusoe -- 11 Kasım 2016; 19:35:48 >




  • Cevaplarınız için teşekkür ederim pozitif bir etki yaptı açıkcası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba hocam rahatsız ediyorum. Özyeğin Üniversitesi'nin pilotaj bölümü hakkında bir bilginiz var mı? Oradan mezun olmak THY, Pegasus gibi iyi şirketlerde pilot olmak konusunda avantaj sağlar mı?
  • Uzun zamandir forumda yoktum, ozlemisim, bu konuya denk gelmem cok iyi oldu. Robinson hocam type rating hakkinda sorularim olucakti. Suanda amerikada ppl egitimi almaktayim , bitmek uzere. Herseyi bitirdikten sonra tip egitimini de burda alirsam turkiyeye geldigimde tip egitimi icin cevrim islemi yaptirmak zorundamiyim? Aldigimiz type rating egitimleri dunyanin her yerinde gecerlimidir? Yukarida biraz bahsetmissiniz gecerliliklerden ama ben type rating icin tekrar bir sormak istedim. Tesekkurler simdiden cevap icin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi in__hell -- 18 Kasım 2016; 6:19:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle böyle bir konu açıp bilgi paylaşımı yaptığınız için ve uzun süredir de konuyu aktif tuttuğunuz için size teşekkür ediyorum ve hatta tebrik ediyorum.

    Aslında kendim için imkansız görüyorum bu mesleği ama çok hevesliyim şansımı denemek istiyorum. Kendimi için imkansız görmemin sebebi öğrencilik yıllarında ki başarısızlığım. Lisans mezunuyum fakat sayısalım iyi değil. Şuan özel bi kursta ingilizcemi dahada geliştirmeye çalışıyorum, amacım toefl a girip istenilen yeterli puanı almak. Boy-kilo ve sağlığım havayolu pilotluğu için uygun. Sadece Toelf belgelemem gerek.

    Bu eğitimi almış biri olarak sizden öğrenmek istediğim şu; diyelim bu başvuruda olan ilk değerlendirme sürecini geçtim daha sonraki mülakat olsun eğitim olsun sayısalı çok iyi olmayan birinin başarısı ne olur sizce? Teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Plexicroma

    Merhaba hocam rahatsız ediyorum. Özyeğin Üniversitesi'nin pilotaj bölümü hakkında bir bilginiz var mı? Oradan mezun olmak THY, Pegasus gibi iyi şirketlerde pilot olmak konusunda avantaj sağlar mı?

    Merhaba. Rahatsız olmam sorulardan, kafanıza takılan ne olursa yazabilirsiniz. Dilim döndüğünce cevaplamaya çalışırım.

    İşin açığı otoritelerden onay almış hiç bir uçuş okulu avantaj ya da dezavantaj sağlamaz. Ben insan kaynakları bölümünde çalışmıyorum, detayları bilemem ama gözlemlediğim kadarıyla geçerli bir lisansı olan herkes gelip başvurabilir, şartları sağlıyorsa da işe alınır.

    Yine de senelik sağlık kontrolünde Özyeğin Üniversitesi'nden mezun olacak bir arkadaşla sohbet etmiştik. Onun anlattıklarına dayanarak kaliteli eğitim veren tercih edilebilir bir okul diyebilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: in__hell

    Uzun zamandir forumda yoktum, ozlemisim, bu konuya denk gelmem cok iyi oldu. Robinson hocam type rating hakkinda sorularim olucakti. Suanda amerikada ppl egitimi almaktayim , bitmek uzere. Herseyi bitirdikten sonra tip egitimini de burda alirsam turkiyeye geldigimde tip egitimi icin cevrim islemi yaptirmak zorundamiyim? Aldigimiz type rating egitimleri dunyanin her yerinde gecerlimidir? Yukarida biraz bahsetmissiniz gecerliliklerden ama ben type rating icin tekrar bir sormak istedim. Tesekkurler simdiden cevap icin.

    Öncelikle PPL şimdiden hayırlı olsun, umarım diğer lisans eğitimlerini de başarıyla tamamlarsın.

    Aldığın tip eğitimi dünyanın her yerinde geçerli ancak sana orada FAA lisansı verecekleri için bir çevrim yapman gerekecek. Çok zor bir işlem değil, kısa sürede halledersin diye düşünüyorum.

    Önemli olan konu; ATPL yer dersleri/sınavları konusunda büyük farklar var, onu araştırıp bir an önce halletmeye çalış derim. Birkaç ay süren uzun bir eğitim, uçuşların bitip lisanslarını aldıktan sonra başlarsan boşa vakit kaybı olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Robinson Crusoe


    quote:

    Orijinalden alıntı: in__hell

    Uzun zamandir forumda yoktum, ozlemisim, bu konuya denk gelmem cok iyi oldu. Robinson hocam type rating hakkinda sorularim olucakti. Suanda amerikada ppl egitimi almaktayim , bitmek uzere. Herseyi bitirdikten sonra tip egitimini de burda alirsam turkiyeye geldigimde tip egitimi icin cevrim islemi yaptirmak zorundamiyim? Aldigimiz type rating egitimleri dunyanin her yerinde gecerlimidir? Yukarida biraz bahsetmissiniz gecerliliklerden ama ben type rating icin tekrar bir sormak istedim. Tesekkurler simdiden cevap icin.

    Öncelikle PPL şimdiden hayırlı olsun, umarım diğer lisans eğitimlerini de başarıyla tamamlarsın.

    Aldığın tip eğitimi dünyanın her yerinde geçerli ancak sana orada FAA lisansı verecekleri için bir çevrim yapman gerekecek. Çok zor bir işlem değil, kısa sürede halledersin diye düşünüyorum.

    Önemli olan konu; ATPL yer dersleri/sınavları konusunda büyük farklar var, onu araştırıp bir an önce halletmeye çalış derim. Birkaç ay süren uzun bir eğitim, uçuşların bitip lisanslarını aldıktan sonra başlarsan boşa vakit kaybı olur.

    Hoca tcas nedir nasıl çalışır tcas sinyali aldığımızda prosedür nedir komuta uyarmısınız birde tk akedemi mezunumusunuz vede kaçıncı dönemsiniz ???
    Diye size soru sordum kaç kez cevap alamadım ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.Polat1905

    Öncelikle böyle bir konu açıp bilgi paylaşımı yaptığınız için ve uzun süredir de konuyu aktif tuttuğunuz için size teşekkür ediyorum ve hatta tebrik ediyorum.

    Aslında kendim için imkansız görüyorum bu mesleği ama çok hevesliyim şansımı denemek istiyorum. Kendimi için imkansız görmemin sebebi öğrencilik yıllarında ki başarısızlığım. Lisans mezunuyum fakat sayısalım iyi değil. Şuan özel bi kursta ingilizcemi dahada geliştirmeye çalışıyorum, amacım toefl a girip istenilen yeterli puanı almak. Boy-kilo ve sağlığım havayolu pilotluğu için uygun. Sadece Toelf belgelemem gerek.

    Bu eğitimi almış biri olarak sizden öğrenmek istediğim şu; diyelim bu başvuruda olan ilk değerlendirme sürecini geçtim daha sonraki mülakat olsun eğitim olsun sayısalı çok iyi olmayan birinin başarısı ne olur sizce? Teşekkür ederim

    Aslında diğer pilot arkadaşlardan da katılım gelse güzel olur. Ben yine forumdaki gençler tamamen karanlıkta kalmasın diye kendi tecrübelerime dayanarak, mantığımı kullanarak soruları cevaplamaya çalışıyorum ama farklı yollardan geçerek pilot olmuş, farklı uçak tiplerinde uçan, başka şirketlerde ya da ülkelerde çalışan arkadaşların aynı sorulara çok daha değişik yorumları olabilir.

    Akademi için başvuru yapmayı planladığınızı anlıyorum. Şartları sağlayan ve bu işi isteyen herkesin başvurması en güzeli bence. İngilizce, sayısal, yetenek vs. süreç boyunca defalarca test ediliyor. Eğitim almaya hak kazandıktan sonra bile zaman içerisinde gerekli aşamayı kaydedemeyen adaylar eleniyor. Yani bir konuda yetersiz olup bir anda kendini yolcu uçağının sağ koltuğunda bulma, orada kalıcı olma ihtimali çok düşük. Gerçekten pilot olmayı engelleyecek kadar zayıf bir yön varsa süreçte illa ki bir yerlerde takılırsınız.

    Bu işte kendini tanımak, güçlü-zayıf yönlerini bilmek ne kadar önemli olsa da pilotluk her şeyden önce kendine güven isteyen bir meslek. Daha önce de soran arkadaşlar olmuştu, bana göre mülakatta kendine güveni az olan kişi kendisinden daha az donanımlı ama duruşuyla karşısındakine güven veren kişiden daha dezavantajlı. Yani diyeceğim o ki, evet sayısal konularda zayıf olabilirsiniz, İngilizce seviyenizden emin olmayabilirsiniz, pratik zekanız zayıf olabilir vs. Bu gibi konular dezavantaj ama bırakın bunlara değerlendirenler karar versin. Sizler öncelikle kafanızda ben bu işi yapar mıyım, bu soruyu kendi içinizde çözün, sonra başvurunuzu yapıp gittiği yere kadar hayalinizi kovalayın.

    Bence tek önemli nokta, olumsuz bir sonuçta her zaman bir B planınız olsun. Ben burada soru soran arkadaşların gelmek istediği yerdeki kişi olarak şu aşamada bile her durumda B-C-D...Z mümkün mertebe alternatif planlarımı hazırda tutuyorum. Havacılık güzel ama riskli bir sektör.

    Sektörün içerisindeki pilotların da hepsi değişik eğitimler almış, değişik yollardan geçip bu noktaya gelmiş kişiler. Burada soru soran herkese yazdığım için bu kadar uzattım. Özetle son düzenlemelerle lise mezunlarının da kaptanlık konusunda önü açıldı. Yani önceki eğitimden çok havacılık sektörüne girdikten sonra gösterilen başarı dikkate alınıyor.




  • Daha tk kaçıncı dönem olduğunu söyleyemenler millete akıl veriyor pilotlarmış şener şen geldi aklıma vecihi bilenler bilir ayşen guruda ile dışarıda çay bahçesinde çay içerken üzerlerinden bir boeing geçiyor bizim vecihi yüksell yükselş o boeing öylemi kalkar ben boeingi ankara asfaltına indirmiş adamım demişti filmde bizim vecihi acaba nereye indirmiştir :)))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: travegostar

    Daha tk kaçıncı dönem olduğunu söyleyemenler millete akıl veriyor pilotlarmış şener şen geldi aklıma vecihi bilenler bilir ayşen guruda ile dışarıda çay bahçesinde çay içerken üzerlerinden bir boeing geçiyor bizim vecihi yüksell yükselş o boeing öylemi kalkar ben boeingi ankara asfaltına indirmiş adamım demişti filmde bizim vecihi acaba nereye indirmiştir :)))

    Söylemek zorunda değil ki? yada belkide tk da değil başka yerde eğitim almıştır. Gayet tatmin edici bilgiler veriyor , sen en iyisi buralardan uzaklaşta biz sorucaklarımızı sorup öğrenmeye ve hayallerimize ulaşma yolunda çalışmalarımıza devam edelim dostum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: in__hell


    quote:

    Orijinalden alıntı: travegostar

    Daha tk kaçıncı dönem olduğunu söyleyemenler millete akıl veriyor pilotlarmış şener şen geldi aklıma vecihi bilenler bilir ayşen guruda ile dışarıda çay bahçesinde çay içerken üzerlerinden bir boeing geçiyor bizim vecihi yüksell yükselş o boeing öylemi kalkar ben boeingi ankara asfaltına indirmiş adamım demişti filmde bizim vecihi acaba nereye indirmiştir :)))

    Söylemek zorunda değil ki? yada belkide tk da değil başka yerde eğitim almıştır. Gayet tatmin edici bilgiler veriyor , sen en iyisi buralardan uzaklaşta biz sorucaklarımızı sorup öğrenmeye ve hayallerimize ulaşma yolunda çalışmalarımıza devam edelim dostum..

    Senin haddine değil uzaklaş falan demeler çapını bil burası bir topluluk forumu kimse kimseye bunu diyemez ayrıca verdiği bilgileri google dan bende rahatlıkla bakarak verebilirim bizde havacılığa gönüş verdik adama en merak ettiğim bir olayı soruyorum cevap veremiyor google bakarakda yanıt verilemeyecek bir soru bu ondan biraz şüphe doğdu anladın mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • uçuşdan sonra vardığınız ülkeyi gezme ihtimaliniz oluyor mu birde thy akademi vardı hala devam ediyor mu emin değilim ama onun sınavlarını geçmek çok aşırı zor mudur?
  • Bazı pilotlar oldukça enteresan. Loadsheet'i operation officer'ın kafasına fırlatanı bile var. Sebebi nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: in__hell


    quote:

    Orijinalden alıntı: travegostar

    Daha tk kaçıncı dönem olduğunu söyleyemenler millete akıl veriyor pilotlarmış şener şen geldi aklıma vecihi bilenler bilir ayşen guruda ile dışarıda çay bahçesinde çay içerken üzerlerinden bir boeing geçiyor bizim vecihi yüksell yükselş o boeing öylemi kalkar ben boeingi ankara asfaltına indirmiş adamım demişti filmde bizim vecihi acaba nereye indirmiştir :)))

    Söylemek zorunda değil ki? yada belkide tk da değil başka yerde eğitim almıştır. Gayet tatmin edici bilgiler veriyor , sen en iyisi buralardan uzaklaşta biz sorucaklarımızı sorup öğrenmeye ve hayallerimize ulaşma yolunda çalışmalarımıza devam edelim dostum..

    Boşverin, siz yine kafanıza yakılanları sormaya devam edin.

    Önceki sorunuza istinaden, tip eğitimini almadan da gelseniz çevrim uçuşu yapacaksınız. Bir arkadaşım Türkiye'de yaptı çevrimini, 6 aya yakın uçak müsaitlik beklediğinden bahsediyordu. Diğer arkadaşım yurt dışında 1-2 ayda halletti, EASA lisansı aldı. Alternatifleri değerlendirirsiniz o aşamaya gelince.

    CPL çevriminde çok bir şey yok, temel manevralar(stall, slow flight vs.) ve aletli uçuşla ilgili istenenleri yapıyorsunuz. Orada uçtuğunuz uçak farklıysa bir de intibak eğitimi almanız gerekir. O aşamaya gelince görürsünüz ayrıntıları çok kafa karıştırmayım.

    Başarılar tekrardan.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Robinson Crusoe


    quote:

    Orijinalden alıntı: in__hell


    quote:

    Orijinalden alıntı: travegostar

    Daha tk kaçıncı dönem olduğunu söyleyemenler millete akıl veriyor pilotlarmış şener şen geldi aklıma vecihi bilenler bilir ayşen guruda ile dışarıda çay bahçesinde çay içerken üzerlerinden bir boeing geçiyor bizim vecihi yüksell yükselş o boeing öylemi kalkar ben boeingi ankara asfaltına indirmiş adamım demişti filmde bizim vecihi acaba nereye indirmiştir :)))

    Söylemek zorunda değil ki? yada belkide tk da değil başka yerde eğitim almıştır. Gayet tatmin edici bilgiler veriyor , sen en iyisi buralardan uzaklaşta biz sorucaklarımızı sorup öğrenmeye ve hayallerimize ulaşma yolunda çalışmalarımıza devam edelim dostum..

    Boşverin, siz yine kafanıza yakılanları sormaya devam edin.

    Önceki sorunuza istinaden, tip eğitimini almadan da gelseniz çevrim uçuşu yapacaksınız. Bir arkadaşım Türkiye'de yaptı çevrimini, 6 aya yakın uçak müsaitlik beklediğinden bahsediyordu. Diğer arkadaşım yurt dışında 1-2 ayda halletti, EASA lisansı aldı. Alternatifleri değerlendirirsiniz o aşamaya gelince.

    CPL çevriminde çok bir şey yok, temel manevralar(stall, slow flight vs.) ve aletli uçuşla ilgili istenenleri yapıyorsunuz. Orada uçtuğunuz uçak farklıysa bir de intibak eğitimi almanız gerekir. O aşamaya gelince görürsünüz ayrıntıları çok kafa karıştırmayım.

    Başarılar tekrardan.

    İşine gelene boşver demeyi biliyosun ama sana düzgünce kaç kez bişey sordum özellikle googladan olmayan ancak bir pilotun cevap verebileceği ama cevap alamadık kaç kez anlıyorum seni smilatörcü kardeş belki birgün uçarsın inşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: demisnikolaidis

    uçuşdan sonra vardığınız ülkeyi gezme ihtimaliniz oluyor mu birde thy akademi vardı hala devam ediyor mu emin değilim ama onun sınavlarını geçmek çok aşırı zor mudur?

    Dar gövde uçanlar için çoğu uçuş git-gel şeklinde, uçağın dışına bile çıkılmıyor. Yatı görevleri olduğunda bazı yerlerde güvenlik riski sebebiyle otelde kalmayı tercih ettiğimiz oluyor(hangi filoda uçtuğumu yazdım mı hatırlamıyorum ama buradan belli olur herhalde ) Yine de birçok yerde dışarı çıkma şansı oluyor.

    Geniş gövdedeyse neredeyse her uçuş yatı şeklinde ve görece daha gezip görülecek albenisi olan destinasyonlar. Uçuşta da bir miktar dinlenme şansları olduğu için gittikleri yerlerde kendilerine daha fazla zaman ayırabiliyorlar. Facebook'ları daha renkli diyebilirim

    Akademi sınavlarında kalanlar olduğuna göre belli bir miktar zorluğu var demektir, yine de çok diyemem. Asıl zorluk elenebilecek çok fazla aşama olmasından kaynaklanıyor. Adayın İngilizcesi belli bir seviyede değilse, mülakatta 2 lafı bir araya getiremiyorsa, sağlık durumunda bir problem varsa, DLR'daki modüllerde yeteneği-bilgisi yeterli değilse süreç bir anda sonlanıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Razer

    Bazı pilotlar oldukça enteresan. Loadsheet'i operation officer'ın kafasına fırlatanı bile var. Sebebi nedir?

    Şimdiye kadar yaptığım uçuşlarda herkes birbirine saygı-sevgi çerçevesinde profesyonelce yaklaştı. Bahsettiğiniz çok uç nokta bir durum.

    Arada bir anlaşmazlık varsa ya da bir insan işini düzgün yapmıyorsa önce konuşulup bir çözüm aranır. Eğer sorun çözülemiyorsa da rapor yazılıp ilgili birime bilgi verilir.

    Sonuçta kitaplarda yetki sınırları ve iş tanımı -genelde- açık bir şekilde en küçük detaya kadar yazılmıştır, kimse işini-kariyerini riske etmez.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Robinson Crusoe


    quote:

    Orijinalden alıntı: demisnikolaidis

    uçuşdan sonra vardığınız ülkeyi gezme ihtimaliniz oluyor mu birde thy akademi vardı hala devam ediyor mu emin değilim ama onun sınavlarını geçmek çok aşırı zor mudur?

    Dar gövde uçanlar için çoğu uçuş git-gel şeklinde, uçağın dışına bile çıkılmıyor. Yatı görevleri olduğunda bazı yerlerde güvenlik riski sebebiyle otelde kalmayı tercih ettiğimiz oluyor(hangi filoda uçtuğumu yazdım mı hatırlamıyorum ama buradan belli olur herhalde ) Yine de birçok yerde dışarı çıkma şansı oluyor.

    Geniş gövdedeyse neredeyse her uçuş yatı şeklinde ve görece daha gezip görülecek albenisi olan destinasyonlar. Uçuşta da bir miktar dinlenme şansları olduğu için gittikleri yerlerde kendilerine daha fazla zaman ayırabiliyorlar. Facebook'ları daha renkli diyebilirim

    Akademi sınavlarında kalanlar olduğuna göre belli bir miktar zorluğu var demektir, yine de çok diyemem. Asıl zorluk elenebilecek çok fazla aşama olmasından kaynaklanıyor. Adayın İngilizcesi belli bir seviyede değilse, mülakatta 2 lafı bir araya getiremiyorsa, sağlık durumunda bir problem varsa, DLR'daki modüllerde yeteneği-bilgisi yeterli değilse süreç bir anda sonlanıyor.

    ingilizcesi çok iyi ve iyi bir üniversite bitirmiş birisi geçebilirmi benim zorlukdan kastım mülakatlarda ince eleyip sık dokumak için efsane zor bir sınavamı tabi tutuyorlar demek istedim elemeyi geçtikden sonra bilgisi zayıfsa tabiyki okuldan gönderilir




  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.