Şimdi Ara

Pilot olmak için neler gerekli? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
250
Cevap
18
Favori
179.121
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mightywings


    Ekleme yapayım;

    THY'ye pilot olmak için kabul edilirseniz eğitim görebileceğiniz şu an için 3 yer var;

    1) Eskişehir - Anadolu Üniversitesi SHYO
    2) İstanbul - THY Uçuş Akademisi
    3) Ankara - THK Türkkuşu

    Kabul edilen adaylar bu eğitim kuruluşlarına dağıtılıyor.



    İyi günler.
    Hocam senin meslek havacılıkla mı ilgili? Şimdiden teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Clyde Drexler

    İyi günler.
    Hocam senin meslek havacılıkla mı ilgili? Şimdiden teşekkürler.


    Evet..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mightywings


    Ekleme yapayım;

    THY'ye pilot olmak için kabul edilirseniz eğitim görebileceğiniz şu an için 3 yer var;

    1) Eskişehir - Anadolu Üniversitesi SHYO
    2) İstanbul - THY Uçuş Akademisi
    3) Ankara - THK Türkkuşu

    Kabul edilen adaylar bu eğitim kuruluşlarına dağıtılıyor.





    Hocam bi yanlışı düzelteyim. THY de pilot olabilme şansını yakalarsanız eğer , İstanbul Florya daki tesislerde eğitim görüyorsunuz. Gerekli durumlarda THY sizi yurtdışına da çıkarıyor eğitim ve staj çalışması için. Anadolu Ü. ni kazanırsanız girersiniz , Türkkuşuna ise sağlığınız elverişli ise ve parayı verirseniz eğitim alırsınız.
    Yani kısaca THY sizi AÜ ve Türkkuşu'na dağıtmıyor.




  • Yok hocam orda belirtilen başka birşey.THY bizi Anadolu Üniye eğitim almak için yolluyor. Yazın uçuşlarda mesela bi THY ekibi uçuyordu birde normal anadolu üni pilotaj öğrencileri. THY kendi bünyesindeki adayları oraya eğitim almak için gönderiyor. Tükkuşunada aynı şekilde orda bir Türkkuşu ekibi birde THY ekibi eğitim alır. Kısacası THY ye girince seni THY adı altında nerde eğitim alacaksan oraya gönderiyor gittiğin yerin öğrencisi olmuyorsun THY öğrencisi olarak orda eğitim alıyorsun.
  • @emure gerekli açıklamayı yapmış. Dediğimiz gibi; öğrenci sayısı fazla olduğu için ve de İstanbul'da THY Uçuş Akademisi'nin kapasitesi sınırlı olduğu için eğitime katılmaya hak kazanan adaylar yukarıda yazdığım uçuş eğitim merkezlerine dağıtılıyorlar. Mesela 60 kişi dersek bunun 20'si İstanbul'da, 20'si Eskişehir'de ve kalan 20'si de Ankara'da eğitim görüyor.

    Eskiden THY Uçuş Akademisi kurulmamışken sadece Eskişehir'e ve Amerika'ya yolluyorlardı. Daha sonra Türkkuşu ile de anlaşma yapıldı.
  • arkadaşlar iki sorum olacak şimdiden zahmet edip cevaplayandan allaha razı olsun ;
    1-)marmara ekonometride okuyorum thy nın bazı bölümlerden 15 yıl teahhütlü pilotluk editimi verdiğini duydum acaba okuduğum bölümde dahilmi?
    2-)eğer bu bölüm dahilse eğitim sonunda açıkta kalma gibi bir durum söz konusumu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pink mafya

    arkadaşlar iki sorum olacak şimdiden zahmet edip cevaplayandan allaha razı olsun ;
    1-)marmara ekonometride okuyorum thy nın bazı bölümlerden 15 yıl teahhütlü pilotluk editimi verdiğini duydum acaba okuduğum bölümde dahilmi?
    2-)eğer bu bölüm dahilse eğitim sonunda açıkta kalma gibi bir durum söz konusumu?


    İlgili bölümler alım yapılacağı zaman verilen ilanda belirtiliyor. Bundan 1-1,5 sene öncesine kadar sadece belirli mühendislik bölümleri mezunlarını kabul ediyorlardı ancak artık bir çok bölümden mezun kabul ediyorlar. Fakat bu her an değişebilir, kimse bilemez.

    Eğitime başlayıp da başarıyla pilot olarak uçuş okulundan mezun olan kişilerin açıkta kalması diye bir şey söz konusu değil çünkü zaten eğitime başlarken dahi THY'nin personeli sayılıyorsunuz. Sadece pilot adayı maaşı olarak 1500 TL civarı bir maaş alıyorsunuz yaklaşık 1,5-2 sene. Daha sonra pilot kadrosuna atanıyorsunuz ve normal maaşa geçiyorsunuz. Ondan sonra da maaşınızdan eğitim ücreti ufak meblağlar şeklinde kesiliyor.




  • cevapladığınız için çok teşekkür ederim
  • beyler şimdi size birşey sorucam benim yaş 16 ve pilotluk düşünüyorum önce mühendislik okuyup ordan da thy de egitim almayı düşünüyorum gözde cok büyük bi sorun yok 1 e 0.75 ama biraz pelteklik var s lerde cok etkiler mi ??
  • Merhaba ;

    Gözde sıkıntı yok sınırlar dahilindesiniz. Fakat Dildeki pelteklik anlaşılmayı güç kılıyorsa sorun olabilir. İngilizce için de aynı şey geçerli eğer anlaşılmada problem olursa biraz zor gibi görünüyor.
  • cok fazla bi sorun yaşamıyorum ama arada sırada tabiki de anlaşılma sorunları yaşanıyo peltekliğin bi çözümü var mı acaba biliyomusunuz ??
  • Bununla ilgili bir tedavi merkezi vardı. Ben sana yöntemi söyleyeyim ister evde dene istersende araştır.
    Öncelikle kursiyerler 1 hafta süre ile hiç konuşmuyordu. Ardından da bi eğitmen eşliğinde her şey yeninden öğreniliyormuş gibi baştan söyleniyordu. Bu kekemelik te kullanılan bir tedavi falat sende de işe yarayabileceğini düşünüyorum. Yada bir doktora da gidebilirsin bir tedavi süreci varmı yokmu diye..
  • bende duymustum onu 1-2 hafta konuşmayıp tekrar başlamayı felan ama onu sadece kekemeler için diye bilyodum ama ben bi tekrardan araştırıyım
  • bak mesela şavaş uçagi pilotu olmak için 8 sene okumak gerekiyo düşünsene 8 sene oku diploıma alama xD
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 4KORSAN

    bak mesela şavaş uçagi pilotu olmak için 8 sene okumak gerekiyo düşünsene 8 sene oku diploıma alama xD


    Savaş uçağı pilotu olabilmek için öncelikle Hava Harp Okulu na gitmen gerekir. Buradaki öğrencilerin %90 ıda Askeri Lise'den alınır. Geriye kalan kontenjan ise zorlayıcı bir teori sınavı ve fiziksel sınav ile gerçekleşir.Eğer bu okula girmek istiyorsanız neredeyse ilkokuldan işi sıkı tutmanız gerekli,çünkü Cerrahpaşa Tıp'dan farkı yok.. Hava kuvvetlerinde görev yapan insanlar kelimenin tam anlamı ile dört dörtlük insanlardır.
  • Aramizda pilot veaya hostes var mi?
  • para lazım hemşerim başkada bişiye gerek yok
  • arkadaşlar aranızda "sabiha gökçen havalimanı" nda çalışan var mı?

    ya da ilk elden, yüz yüze bilgi alabileceğim tanıdığınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ironblood19

    bilgiğim kadarı ile Mak. Müh. leri yardımcı Kaptanlığa kadar yükselebiliyormuş....



    ATPL lisansınızı alıp sağ koltuğa oturduktan sonra makina mühendisi olmanızın size bir artısı veya eksisi yoktur aranan şart kaptanlık için üniversite bitirmiş olmaktır. Zaten uçaktaki tip eğitimi ve line eğitimi tamamlanıp görevinize başladıktan sonra F.O. (first officer) olarak isimlendirilirsiniz. Belirli bir uçuş saati (şirkete göre değişmekte) doldurulduktan sonra Kaptanlığa geçiş yapabilirsiniz.
  • Yer hostesi veya dispeç olarak çalışan var mı?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.