Şimdi Ara

pilot maaşı ne kadar? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
165
Cevap
2
Favori
177.263
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Heathen

    Yükseklik korkum olmasa olmayı isterdim. Hem karizma hem prestij, hem de para var.


    peki tüm prosüdürler tamam diyelim son asamaya geldik type ratıng burda ilk seferde basarısız olduk hersey bitiyor mu yada baska sansımız var mı?
    basarısız olunca paramızda yanıyormu?
  • üniversite mezunu olmadan hiçbir şirket işe almıyor..thy nin okula gırmk ıcın zaten muhendıs olmak gerekıyor..thk ya we dıger ozel okullara lise mezunu gırebılıyor fakat unı mezunu olmadan is bulamıyorsunz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kıdemli Çavuş

    wikiden baktım bi f 16 70milyon dolar.. bş ayda okadar parayı bill gates kazanıyo mu ki..





  • özel okulllardan hangisini tavsiye edersiniz....
  • Buradaki değerlere bakarak kesinlikle birşey söylemek yanlış olacaktır çoğunlukla burada yazılanalr gibi kolay değil. Pilot olacağım - Olmak istiyorum derken arkana yaslanıp iyice düşünmen lazım bu işi parası için yaparak değil eğer sevdiğiniz için yaparsanız daha zevk alırsınız.

    Özellikle belirli bir bütçeye kendinizi ayarlasanız orada çok büyük bir hata yapmış olursunuz, para su gibi akıp gidecek eğer bir taşları yerlerine oturmak istiyorsanız. Kaldıki türkiye gibi bir ülkede neden ise Havayolları kendi ülkesinden çıkan pilotları bir referans olmadan kesinlikle 2. plana atıyorlar genellikle şu anda Türkiyede çalışan bir sürü yabancı Pilot var, bu son dönemde Türk hava yolları yaklaşık 30 40 üzeri Yunan pilot aldı A320 - A340 ailesine.

    Burada kesinlikle sadece lisanslar başta gelmiyor, bir çok etken başta geliyor hayatakki tecrübeleriniz bildiğiniz diller vb. Dışarıda özellikle türkiyede okadar aşırı derece ATPL (A) + Type Rating lisansı almış insanlar mevcut, ülkemiz kendi insanları almamakla bu mantıkla ilerler ise Türkiyede Pilotluğu düşünmek için bir defa yetmiyecek üzerinden bir kaç geçmek lazım.

    Bunların hepsini geçtim, en son aşamalardan biri DLR sınavı açılımı (Deutsches Zentrum für Luft und Raumfahrt) İngilizcesi (German aerospace Center)
    Açıkcası ben bunlara hazırlanıyorum, Kendimi maymun gibi hissediyorum çözdükce aklıma NASA'nın uzaya gönderecekleri maymunlarına uyguladıkları testler geliyor, günün birinde astronot olmak isterseniz de bu tip sorunları cevaplandırmanız veya çözmeniz gerekecek.

    Pilot olmak için 100.000€ gözden çıkartmanız lazım zaten işe girdiğiniz zaman dediğim gibi belirli bir miktar ile girerseniz yarı yolda kalırsınız, çizgisi yok bu işin. Bu meslegi karizmatik, parası var diye yapacaksanız hiç bulaşmayın derim. Aile yaşantınız, eşiniz , sevgiliniz varsa onlar kendi doğum gününü kutlarken, siz ya bir Hotel odasında Don ile yatağın açılarını ayarlamıyacak yatacak olacaksınız, yada belki bir çoğunuz havada yıldızları sayıyor olacaktır.

    Bu arada pilot adayı ve işsiz pilot arkadaşlara bir tavsiyem var, Dedikodulara kulaklarınızı tıkayın! Yok A şirketi kötüymüş , B şirketi maaş vermiyormuş, C şirketi uçamamıyormuş, Geçelim bunları...
    Tip alacakmısın?, Bir şirkette uçacakmısın?, Logun kabaracak, millet iş ararken sen havada olacakmısın?, Olay budur! Eşek değiller okadar, ceplerinize artık 3, 5 koyarlar. Bu benim yazdıklarım biraz karmaşık gelebilir ama en azından bu işe bulaşmak isityen arkadaşlar biraz araştırdıktan sonra yazımı okursa anlıyabilirler. Herşey gönlüzüce olsun...




  • Bir pilot abimiz açıkladı galiba bu açıklama yeterli olucaktır.
  • Airbus a340 kaptan pilotu olan tanıdğım var 11milyar kazanıyor aylık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseyinkaya89

    özel okulllardan hangisini tavsiye edersiniz....

    Türkkuşu veya ayjet.
  • selamlar,
    eğer bu işi yapmak istiyorsanız gözünüzü karartıcaksınız ve giriceksiniz..başka yolu yok..lisansı alıcaksınız,ondan sonrada ucak tipi,şirket seçmeden süpürge olsa uçarım mantığıyla ilk çağıran şirkete giriceksiniz..ama ucus okulu secerken çok araştırıcaksınız..mahkemelik olup hala parasını geri almaya çalışan arkadaşlarlar var malesef..

    aile yaşantısıyla ilgili yazılarda yazılmış..özel günleri unutucaksınız norringrad ın dediği gibi..ama hiç bi zaman pilot kendine zaman ayıramaz gibi bir durumda yok..gayet güzelde ayırıyorsunuz..gittiğiniz ülkelerdede yatılar oluyor,gezebiliyorsunuzda vs..

    maaş olayınada gelince..30bin dolar diyen arkadaş nereden duymuş bilmiyorum ama belki emirates teki 777 kaptanı alıyodur,onun dışında Türkiyede 30bin alan olamaz..
    maaşlar first officer(halk dilinde 2. kaptan veya yardımcı kaptan : ) 3bin$ ile 7bin $ arasında
    kaptanlarda 8bin$ 20bin$ arasında değişir uctuğu şirket ve aylık ucus ekstralarıyla..

    varsa sorularınız zaman buldukça yanıtlarım..

    kolay gelsin..




  • THY Uçuş Akademisine girerken üniversite denkliği isteniyormu.?Ayrıca avrupada fakülteler 3 yıl.Bu 3 yıllık okulu THY Uçuş Akademisi kabul edermii?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maksakal -- 18 Kasım 2010; 3:53:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: éxpért.éxé

    THY Uçuş Akademisine girerken üniversite denkliği isteniyormu.?Ayrıca avrupada fakülteler 3 yıl.Bu 3 yıllık okulu THY Uçuş Akademisi kabul edermii?


    quote:


    T.H.Y. A.O. YETİŞTİRİLMEK ÜZERE PİLOT ADAYLARI ARIYOR
    ADAYLARDA ARANAN KOŞULLAR VE BAŞVURU ŞEKLİ
    KOŞULLAR
    1. T.C. Uyruklu olmak.
    2. Üniversitelerin Astronomi ve Uzay Bilimleri, Bilgisayar Bilimleri, Bilgisayar Mühendisliği, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri, Bilgisayar ve Enformasyon Sistemleri, Bilgisayar-Enformatik, Bilişim Sistemleri Mühendisliği, Ekonometri, Ekonomi, Ekonomi ve Finans, Ekonomi-Yönetim Bilimleri Programı, Elektrik Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği, Elektronik Mühendisliği, Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Endüstri Sistemleri Mühendisliği, Enerji Sistemleri Mühendisliği, Fizik, Fizik Mühendisliği, Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği, Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği, Hava Trafik Kontrol, Havacılık Elektrik ve Elektroniği, Havacılık ve Uzay Mühendisliği, İktisat, İmalat Mühendisliği, İnşaat Mühendisliği, İstatistik, İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri, İşletme, İşletme Bilgi Yönetimi, İşletme Enformatiği, İşletme Mühendisliği, İşletme-Ekonomi, Kimya, Kimya Mühendisliği, Kimya-Biyoloji Mühendisliği, Kontrol Mühendisliği, Makine Mühendisliği, Metalürji ve Malzeme Mühendisliği, Matematik, Matematik-Bilgisayar, Matematik Mühendisliği, Mekatronik Mühendisliği, Meteoroloji Mühendisliği, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Programı, Nükleer Enerji Mühendisliği, Sistem Mühendisliği, Telekomünikasyon Mühendisliği, Uçak Elektrik-Elektronik, Uçak Gövde-Motor, Uçak Gövde-Motor Bakım, Uçak Mühendisliği, Uluslararası Finans, Uluslararası İlişkiler, Uluslararası İlişkiler ve Avrupa Birliği, Uluslararası İşletme (İşletmecilik), Uzay Mühendisliği, Üretim Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Yönetim Bilişim Sistemleri bölümlerinden lisans düzeyinde mezun olmak.
    3. Son 2 yıl içinde, TOEFL (Test of English as a Foreign Language) sınavından asgari 520 (Normal sınav), 190 ( Bilgisayar ortamında yapılan sınav) puan veya 68 (İnternet ortamında yapılan sınav) puan ve IELTS (Internatıonal English Language Testing System) sınavından asgari 6.5 (akademik) puan almış olduğunu belgelemek veya THY A.O.’nın belirleyeceği Kurumun yapacağı sınavda yukarıdaki puanlara muadil başarı göstermek.
    4. 01/01/1980 ve sonrasında doğmuş olmak.
    5. Boy 1.65 cm’den kısa, 1.90 cm’den uzun olmamak ve boy-kilo oranı beden/kitle endeksine uygun olmak.
    6. Sağlık şartları, Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı’ nın (ICAO) Annex-1 ve JAR-FCL 3’e göre Class 1 havayolu nakliye pilotu şartlarına uygun olmak, (aday bu raporu, THY A.O.’nca daha sonra duyurulacak tarihte belirtilecek hastanelerden kendi imkanları ile temin eder)
    7. Askerlik hizmetini tamamlamış veya en az 2 yıl tecil ettirebilir durumda olmak.
    8. Daha önce THY A.O., Silahlı Kuvvetler ve diğer havacılık kuruluşlarındaki görevlerinden disiplinsizlik, sicil yetersizliği ve sağlık nedenlerinden ayrılmış olmamak.
    9. Adli sicil kaydı olmamak. (Taksirli trafik suçları hariç)
    10. Ortaklıktaki pilot temel eğitimi süresi sonundan itibaren başlamak üzere, Türk Hava Yolları’na 15 yıl mecburi hizmet yükümlülüğünü ve eğitim masraflarının ücretlerinden tahsilini kabul etmiş olmak.

    BAŞVURU ŞEKLİ VE İZLENECEK YOL

    Yukarıdaki şartları haiz olan adayların, ilana online olarak (internet üzerinden) başvurmaları gerekmektedir. İlana online olarak başvuruda bulunan adaylar, başvurusunu eksiksiz olarak tamamlayıp onayladıktan sonra karşılarına aday numarası ve şifre ekranı gelecektir.
    Internet üzerinden başvuru yapan tüm adaylar, alım süreci boyunca katılacakları tüm aşamalara ait bilgi ve sonuçları bu aday numarası ve şifre ile takip edeceklerdir. Bu nedenle söz konusu aday numarası ve şifrenin özenle korunması gerekmektedir.
    Başvuruda bulunan ve gerekli şartları taşıyan adaylara elektronik ortam üzerinden ön kayıt tarihi ve yeri bildirilecektir.
    Adaylar ön kayıt için belirtilecek yere yine belirtilecek tarihte, 2 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı aslı ve sureti, noter onaylı diploma sureti (eğitimini yurtdışında tamamlayanlar için denklik belgesi) ve üçüncü maddede belirtilen sınavlara ait ingilizce belgesi aslı ile şahsen katılacaklardır.
    İlan, yeterli görülen sayıda başvuru alınana kadar yayında kalacaktır.
    Daha önce yapılmış başvurular geçersizdir.





  • zerzavatçı arkadaşım sana soracağım çok soru var . Msn falan pm atarsan çok iyi olur sırf pilotaj bölümü için bu siteye kayıt oldum . Daha doğrusus senle konuşabilmek için .. Anlıyorsundur benim için ne kadar önemli bu pilotaj
  • pm attım
  • Komşumuz pilot yaklaşık 20 yıllık , 25 bin TL maaş alıyor. Pilot olduğunuz gibi bu maaşı alamıyorsunuz tabikide. Yıllar ve tecrübe arttırkça maaş ta artıyor.
  • 300.000 $
  • THY kursunu bitiren 2. pilot olarak 7binle başlıyor, 15 yıllık sözleşme imzalamak lazım. Bunları anladık:)

    Peki göz bozukluğu olayı nasıl ? Belli bir numara üstü, altı olayı varmı?

    Ve THY'de veya özel şirketlerde haftalık ortalama uçuş süresi nedir? Bu adamların haftasonu diye bir şeyi oluyor mu?
  • çalışma şartlarından bilginiz varmı arkadaşlar?yukarlarda bi arkadaş para kazanırsınız fakat çocuğunuz yer gibi bişey yazmış gemicilikten bir farkı yok diye algıladım ben o cümleyi bilen arkadaşlar aydınlatırsanız sevinirim günde kaç sefer yapılıyor?hergün sefere çıkılıyormu basınç değişimleri etkileyebilir falan diye?
  • Benim merak ettigim bi konu var. Şimdi türkiyedeki pilotluk okulları pahalı. ukraynada bi okul buldum. Orada eğitim gördügüm taktirde türkiyede calısma şansım varmı ? yök denklik verirmi ? Bi sorun yaşarmıym
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkkan07

    Benim merak ettigim bi konu var. Şimdi türkiyedeki pilotluk okulları pahalı. ukraynada bi okul buldum. Orada eğitim gördügüm taktirde türkiyede calısma şansım varmı ? yök denklik verirmi ? Bi sorun yaşarmıym


    Okul buldum ve Türkiye'de çalışma şansım var mı derken?

    Eğer üniversite eğitimi alacaksanız bunun denkliğine YÖK'ten bakabilirsiniz.

    Eğer ATPL eğitimi alacaksanız, eğitimi alacağınız ülkenin JAA üyesi ülke olması gerekir. JAA geçerliliği olmayan ATPL lisansı ile Türkiye'de ve Avrupa'da çalışamazsınız.

    YÖK'le alakası yok yani olayın...
  • öncelikle Hava Harp okulundan mezun olan sadece %20 lik kısım pilot oluyor. diğerleri hava astteğmeni filan oluyor. Devlet okulu için pilotluk isterseniz Türkiyede sadece ekskişehirde sadece 15 kişi alıyor. onada girecek adam zaten bellidir kardeşş. özel olarak olmak istersen 100 bin euro lazım en az 180 bin tl yani. iş garantiside yok. çok merak salmıstım pilotluğa ondan biliyorum
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.