Şimdi Ara

<<<< PEUGEOT PARTNER TEPEE GRUBU >>>> (200. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.380
Cevap
18
Favori
713.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 198199200201202
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cilavuz

    eski kasa doblodan tepee ye geçerseniz sınıf atlamış olursunuz. bizde eski kasa partner vardı ordan biliyorum Ben zenith pack ( cam tavan ) sahibiyim. İmkanınız varsa ve araç bulabilirseniz bu aracı tavsiye ederim. Diğer seçeneğiniz ise 110 hp emniyet paketli premium pack olabilir. Fiyat / performans olarak tepee en üst sırada. Caddy comfortline 44100 tl olduğunu unutmayalım bu arada.

    Alıntıları Göster
    Ben hafif arazi işim olduğu için OUTDOOR'u tercih ettim. Ama normal yol kullanımı için en ideal olanı 110 hp gücünde olan 1.6 P.pack modeli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dogu-E

    2005 den Beri Peugeot Kullanıyoruz Daha Önce Partner Vardı ... Şimdi Kullandığımız Outdoor Packi Daha Yeni Aldık 450 Km de...

    Esp sisteminin tepkilerini nasıl buldunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MustafaEmre415


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dogu-E

    2005 den Beri Peugeot Kullanıyoruz Daha Önce Partner Vardı ... Şimdi Kullandığımız Outdoor Packi Daha Yeni Aldık 450 Km de...

    Esp sisteminin tepkilerini nasıl buldunuz?

    Her Araçta Mutlaka Olmalı Güvenlik Açısından... Ben Sadece Karlı Yolda Özellikle Deneyerek Sokabildim Devreye ve Gayet Başarılıydı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dogu-E

    quote:

    Orijinalden alıntı: MustafaEmre415
    Esp sisteminin tepkilerini nasıl buldunuz?

    Her Araçta Mutlaka Olmalı Güvenlik Açısından... Ben Sadece Karlı Yolda Özellikle Deneyerek Sokabildim Devreye ve Gayet Başarılıydı...

    Teşekkürler cevabınız için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dogu-E

    quote:

    Orijinalden alıntı: MustafaEmre415


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dogu-E

    2005 den Beri Peugeot Kullanıyoruz Daha Önce Partner Vardı ... Şimdi Kullandığımız Outdoor Packi Daha Yeni Aldık 450 Km de...

    Esp sisteminin tepkilerini nasıl buldunuz?

    Her Araçta Mutlaka Olmalı Güvenlik Açısından... Ben Sadece Karlı Yolda Özellikle Deneyerek Sokabildim Devreye ve Gayet Başarılıydı...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar peugeot nun mart ayı kampanyası dikkatimi çekti. 1.6 HDi 75 hp 27.900 tl sizce nasıl alınır mı? Yada bipper 1.4 HDi 70 bg 25.100 sizce bu nasıl arkadaşlar fikirlerinizi alabilirimiym?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [REC]

    Arkadaşlar peugeot nun mart ayı kampanyası dikkatimi çekti. 1.6 HDi 75 hp 27.900 tl sizce nasıl alınır mı? Yada bipper 1.4 HDi 70 bg 25.100 sizce bu nasıl arkadaşlar fikirlerinizi alabilirimiym?

    Alıntıları Göster
    selamlar

    bence motor en az 90 beygir olmali .75 liği o ağir kasayi nasil kaldirir görmek lazım hızlanmasi da ona göre yavaş oluyor ii düşünmek lazım.

    Birde aracinizi satarken 75 beygir dediğinizde satamazsiniz çünkü 90 liklariyla ikinci el fiyatlari yakındır.insanlar 300 500 tl farkla 90 liğini tercih ederler.
    satarken bence zor satarsiniz partner tepee ler için .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertuğ2045

    selamlar

    bence motor en az 90 beygir olmali .75 liği o ağir kasayi nasil kaldirir görmek lazım hızlanmasi da ona göre yavaş oluyor ii düşünmek lazım.

    Birde aracinizi satarken 75 beygir dediğinizde satamazsiniz çünkü 90 liklariyla ikinci el fiyatlari yakındır.insanlar 300 500 tl farkla 90 liğini tercih ederler.
    satarken bence zor satarsiniz partner tepee ler için .

    Alıntıları Göster
    gülmezseniz bişi soracam bu tepeelerde el freni nerede orta konsolda yok nerede




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canakkaleli17

    gülmezseniz bişi soracam bu tepeelerde el freni nerede orta konsolda yok nerede

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar hafif bir ticari bakıyorum, aile için kullanımlık, ki dizel ve aile için uygun fiyatlı araçlar bir tek hafif ticariler

    Bilmediğimden soruyorum 90 hp ile 110 hp lik olanı arasındaki fark ne kadardır ne durumdadır?

    90HP PREMİUM PAKET 32.500
    110HP Premium pack 36.000

    aradaki farka değer mi, yada 90 ile 110 arasındaki fark ne kadardır somut verilerle konuşacak olursak?

    Ve bir de outdoor ile premium arasındaki fark tam olarak nedir ön tampon dışında?

    Teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _panzerschreck_

    Arkadaşlar hafif bir ticari bakıyorum, aile için kullanımlık, ki dizel ve aile için uygun fiyatlı araçlar bir tek hafif ticariler

    Bilmediğimden soruyorum 90 hp ile 110 hp lik olanı arasındaki fark ne kadardır ne durumdadır?

    90HP PREMİUM PAKET 32.500
    110HP Premium pack 36.000

    aradaki farka değer mi, yada 90 ile 110 arasındaki fark ne kadardır somut verilerle konuşacak olursak?

    Ve bir de outdoor ile premium arasındaki fark tam olarak nedir ön tampon dışında?

    Teşekkürler

    Ben Bildiğim Kısmını Cevaplıyım :)

    Bizde Tepee Outdoor Var Premium Packde Hız Sabitleme ve Dijital Klima Var Outdoorda Hız Sabitleme Yok ( Serviste Taktırabilirsiniz 250 tl ye ) ve Dijital Klima Yerine Normal Klima Var

    Outdoorda İse Grip Control Var Premium Pack ve Diğer Hiç Bir Tepee de Bu Özellik Yok...

    Grip Control Nedir

    Peugeot Partner Tepee Outdoor modelinde standart olarak sunulan Grip Control Sistemi, ESP ile birlikte çalışıyor ve aynı zamanda anti-patinaj sistemine de sahip. Sistemde sürücüye ön konsolda bulunan kumanda yoluyla erişilebilen beş mod öneriliyor: Standart, Kar, Arazi, Kum ve ESP off.

    Beş moddan biri seçiliyor

    Standart modda, standart (engebesiz ve kuru asfalt) yol koşulları seçilmiş oluyor. Kar modunda, aracın kalkışında ön lastiklerin çekiş gücü ayarlanıyor. Arazi modunda (çamur, toprak yol, ıslak ot vb.), aracın kalkışı sırasında çamurun tahliyesini kolaylaştırmak ve tutunmaya yeniden dönmek için en az tutunma gösteren lastik üzerinde fazla patinaja izin veriliyor. Buna paralel olarak, sistem en fazla tutunan lastiğe mümkün olan en yüksek torku veriyor. Ön lastikler arasındaki tork transferi sınırlı kaymalı (LSD) bir diferansiyel için saptanmış eşik değerlerinin çok ötesinde, yüzde 100’e kadar gidebiliyor. Kum modunda, aracın ilerlemesi ve kuma saplanma riskinin azaltılması için gerekli çekiş ve kontrollü patinaj sağlanıyor. ESP Off modunda ise; sürücüye tam bir kullanım serbestliği sağlamak üzere, 50 km/s hıza kadar dinamik denge kontrolü (ESP) ve çekiş yardımı (Grip Control) fonksiyonları hizmet dışı bırakılıyor.

    Ve Unutmadan

    Premium Pack : 110 hp
    Outdoor Pack : 90 hp




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dogu-E -- 29 Mart 2011; 15:04:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dogu-E

    quote:

    Orijinalden alıntı: _panzerschreck_

    Arkadaşlar hafif bir ticari bakıyorum, aile için kullanımlık, ki dizel ve aile için uygun fiyatlı araçlar bir tek hafif ticariler

    Bilmediğimden soruyorum 90 hp ile 110 hp lik olanı arasındaki fark ne kadardır ne durumdadır?

    90HP PREMİUM PAKET 32.500
    110HP Premium pack 36.000

    aradaki farka değer mi, yada 90 ile 110 arasındaki fark ne kadardır somut verilerle konuşacak olursak?

    Ve bir de outdoor ile premium arasındaki fark tam olarak nedir ön tampon dışında?

    Teşekkürler

    Ben Bildiğim Kısmını Cevaplıyım :)

    Bizde Tepee Outdoor Var Premium Packde Hız Sabitleme ve Dijital Klima Var Outdoorda Hız Sabitleme Yok ( Serviste Taktırabilirsiniz 250 tl ye ) ve Dijital Klima Yerine Normal Klima Var

    Outdoorda İse Grip Control Var Premium Pack ve Diğer Hiç Bir Tepee de Bu Özellik Yok...

    Grip Control Nedir

    Peugeot Partner Tepee Outdoor modelinde standart olarak sunulan Grip Control Sistemi, ESP ile birlikte çalışıyor ve aynı zamanda anti-patinaj sistemine de sahip. Sistemde sürücüye ön konsolda bulunan kumanda yoluyla erişilebilen beş mod öneriliyor: Standart, Kar, Arazi, Kum ve ESP off.

    Beş moddan biri seçiliyor

    Standart modda, standart (engebesiz ve kuru asfalt) yol koşulları seçilmiş oluyor. Kar modunda, aracın kalkışında ön lastiklerin çekiş gücü ayarlanıyor. Arazi modunda (çamur, toprak yol, ıslak ot vb.), aracın kalkışı sırasında çamurun tahliyesini kolaylaştırmak ve tutunmaya yeniden dönmek için en az tutunma gösteren lastik üzerinde fazla patinaja izin veriliyor. Buna paralel olarak, sistem en fazla tutunan lastiğe mümkün olan en yüksek torku veriyor. Ön lastikler arasındaki tork transferi sınırlı kaymalı (LSD) bir diferansiyel için saptanmış eşik değerlerinin çok ötesinde, yüzde 100’e kadar gidebiliyor. Kum modunda, aracın ilerlemesi ve kuma saplanma riskinin azaltılması için gerekli çekiş ve kontrollü patinaj sağlanıyor. ESP Off modunda ise; sürücüye tam bir kullanım serbestliği sağlamak üzere, 50 km/s hıza kadar dinamik denge kontrolü (ESP) ve çekiş yardımı (Grip Control) fonksiyonları hizmet dışı bırakılıyor.

    Ve Unutmadan

    Premium Pack : 110 hp
    Outdoor Pack : 90 hp






    OUTDOOR'un altı diğerlerine göre yüksek ve karter muhafazası metal. Araziye girme durumu çok azsa ya da hiç yoksa en ideali 110 hp'lik P. Pack modeli. Performans açısından 110 hp lik model daha iyidir. Ama tüketimde çok fark var mı net bilmiyorum. OUTDOOR'un 110 'luğu niye gelmez anlamakta güçlük çekiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turuncude

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dogu-E

    quote:

    Orijinalden alıntı: _panzerschreck_

    Arkadaşlar hafif bir ticari bakıyorum, aile için kullanımlık, ki dizel ve aile için uygun fiyatlı araçlar bir tek hafif ticariler

    Bilmediğimden soruyorum 90 hp ile 110 hp lik olanı arasındaki fark ne kadardır ne durumdadır?

    90HP PREMİUM PAKET 32.500
    110HP Premium pack 36.000

    aradaki farka değer mi, yada 90 ile 110 arasındaki fark ne kadardır somut verilerle konuşacak olursak?

    Ve bir de outdoor ile premium arasındaki fark tam olarak nedir ön tampon dışında?

    Teşekkürler

    Ben Bildiğim Kısmını Cevaplıyım :)

    Bizde Tepee Outdoor Var Premium Packde Hız Sabitleme ve Dijital Klima Var Outdoorda Hız Sabitleme Yok ( Serviste Taktırabilirsiniz 250 tl ye ) ve Dijital Klima Yerine Normal Klima Var

    Outdoorda İse Grip Control Var Premium Pack ve Diğer Hiç Bir Tepee de Bu Özellik Yok...

    Grip Control Nedir

    Peugeot Partner Tepee Outdoor modelinde standart olarak sunulan Grip Control Sistemi, ESP ile birlikte çalışıyor ve aynı zamanda anti-patinaj sistemine de sahip. Sistemde sürücüye ön konsolda bulunan kumanda yoluyla erişilebilen beş mod öneriliyor: Standart, Kar, Arazi, Kum ve ESP off.

    Beş moddan biri seçiliyor

    Standart modda, standart (engebesiz ve kuru asfalt) yol koşulları seçilmiş oluyor. Kar modunda, aracın kalkışında ön lastiklerin çekiş gücü ayarlanıyor. Arazi modunda (çamur, toprak yol, ıslak ot vb.), aracın kalkışı sırasında çamurun tahliyesini kolaylaştırmak ve tutunmaya yeniden dönmek için en az tutunma gösteren lastik üzerinde fazla patinaja izin veriliyor. Buna paralel olarak, sistem en fazla tutunan lastiğe mümkün olan en yüksek torku veriyor. Ön lastikler arasındaki tork transferi sınırlı kaymalı (LSD) bir diferansiyel için saptanmış eşik değerlerinin çok ötesinde, yüzde 100’e kadar gidebiliyor. Kum modunda, aracın ilerlemesi ve kuma saplanma riskinin azaltılması için gerekli çekiş ve kontrollü patinaj sağlanıyor. ESP Off modunda ise; sürücüye tam bir kullanım serbestliği sağlamak üzere, 50 km/s hıza kadar dinamik denge kontrolü (ESP) ve çekiş yardımı (Grip Control) fonksiyonları hizmet dışı bırakılıyor.

    Ve Unutmadan

    Premium Pack : 110 hp
    Outdoor Pack : 90 hp






    OUTDOOR'un altı diğerlerine göre yüksek ve karter muhafazası metal. Araziye girme durumu çok azsa ya da hiç yoksa en ideali 110 hp'lik P. Pack modeli. Performans açısından 110 hp lik model daha iyidir. Ama tüketimde çok fark var mı net bilmiyorum. OUTDOOR'un 110 'luğu niye gelmez anlamakta güçlük çekiyorum.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar mrb partner tepee zenith modelinde güvenlik paketi standart mı yoksa öyle bi donanım yok mu? bu aracı kullanan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim bide iç mekan resimlerini rica ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptn.55

    arkadaşlar mrb partner tepee zenith modelinde güvenlik paketi standart mı yoksa öyle bi donanım yok mu? bu aracı kullanan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim bide iç mekan resimlerini rica ediyorum.

    Yeni gelen araçlarda güvenlik paketi var ve fiyatı 700 lira. Ben 12. ayda aldığımda bu paket yoktu. Resimlerimde forumda mevcut
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cilavuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaptn.55

    arkadaşlar mrb partner tepee zenith modelinde güvenlik paketi standart mı yoksa öyle bi donanım yok mu? bu aracı kullanan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim bide iç mekan resimlerini rica ediyorum.

    Yeni gelen araçlarda güvenlik paketi var ve fiyatı 700 lira. Ben 12. ayda aldığımda bu paket yoktu. Resimlerimde forumda mevcut

    Alıntıları Göster
    anladım şuan satılanlarda mevcut diyosun teşekkürler formu epey dolaştım ama iç mekana ait foto bulamadım benim merak ettiğim bagaj kapağı açık halde arkadan çekilmiş foto avrupa da ki kasalarla aynı mı bagaj kısmı onu merak ediyorum bide arka koltukların konforu sana zahmet fotoları koyarmısın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptn.55

    anladım şuan satılanlarda mevcut diyosun teşekkürler formu epey dolaştım ama iç mekana ait foto bulamadım benim merak ettiğim bagaj kapağı açık halde arkadan çekilmiş foto avrupa da ki kasalarla aynı mı bagaj kısmı onu merak ediyorum bide arka koltukların konforu sana zahmet fotoları koyarmısın

    Alıntıları Göster
    http://www.hizliresim.com/upload.php
    Sahibinden.com da ilanlara bak detaylı resimler var. Avrupa da satılanla koltuk döşeme renkleri hariç aynı araç. Bazen arabayı arkadaşıma verip arkada oturuyorum. Gerçekten çok rahat arkası. Sırt kısmı ayarlanabiliyor bu da büyük avantaj. Diğer markalardan bu yok Ayrıca makas olmadığını anlıyorsunuz arka koltukta oturunca. Gidip test sürüşü yapın bence...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cilavuz

    http://www.hizliresim.com/upload.php
    Sahibinden.com da ilanlara bak detaylı resimler var. Avrupa da satılanla koltuk döşeme renkleri hariç aynı araç. Bazen arabayı arkadaşıma verip arkada oturuyorum. Gerçekten çok rahat arkası. Sırt kısmı ayarlanabiliyor bu da büyük avantaj. Diğer markalardan bu yok Ayrıca makas olmadığını anlıyorsunuz arka koltukta oturunca. Gidip test sürüşü yapın bence...

    Alıntıları Göster
    evet görmek istediğim bölümü gördüm kullanışlı bi bagaj üstü yeri var geçen hafta yeni caddy comfort line kullandım performası pek tatmin etmedi çünkü daha önce 1.9 luğu kullandım o daha iyiydi.şehir içi biraz performanslı kullandım durduğumda araçtan koku geliyordu anlayamadım yeni olmasından sanırım yani inş öyledir arkadaşımın arabası çünkü peki yeni caddyle performans konusunda nasıldır bu over boost çok fark ettiriyor mu ara hızlanmada kullanan olarak daha iyi bilirsiniz teşekkürler. test etmeye gidicem en kısa zamanda kısmetse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptn.55

    evet görmek istediğim bölümü gördüm kullanışlı bi bagaj üstü yeri var geçen hafta yeni caddy comfort line kullandım performası pek tatmin etmedi çünkü daha önce 1.9 luğu kullandım o daha iyiydi.şehir içi biraz performanslı kullandım durduğumda araçtan koku geliyordu anlayamadım yeni olmasından sanırım yani inş öyledir arkadaşımın arabası çünkü peki yeni caddyle performans konusunda nasıldır bu over boost çok fark ettiriyor mu ara hızlanmada kullanan olarak daha iyi bilirsiniz teşekkürler. test etmeye gidicem en kısa zamanda kısmetse.

    Ani Hızlanmalar İçin +20 Tork Üretiyor Sollamalarda Falan Kolaylık Sağlayacağı Kesin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptn.55

    evet görmek istediğim bölümü gördüm kullanışlı bi bagaj üstü yeri var geçen hafta yeni caddy comfort line kullandım performası pek tatmin etmedi çünkü daha önce 1.9 luğu kullandım o daha iyiydi.şehir içi biraz performanslı kullandım durduğumda araçtan koku geliyordu anlayamadım yeni olmasından sanırım yani inş öyledir arkadaşımın arabası çünkü peki yeni caddyle performans konusunda nasıldır bu over boost çok fark ettiriyor mu ara hızlanmada kullanan olarak daha iyi bilirsiniz teşekkürler. test etmeye gidicem en kısa zamanda kısmetse.

    tepee----110 bg---260 tork ( overboost ile )
    caddy---102 bg---250 tork.
    Tepee biraz daha güçlü gibi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: astroshero

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Söylediklerinizde haklısınız ama ben bu otomobilde 90 ile gitmeye kendimi alıştırdım. Bu biçimde Kendimi ve ailemi daha güvende hissediyorum. Hatta geçenlerde Antalya'ya giderken çok eski, küflü kapısı bile tam kapanmamış bir doğan bizi solladı ama hiç rahatsız olmadım. Bu araçlar gerçekten işlevsellik ve aile kullanımı için ( ülkemiz koşullarında ) biçilmiş kaftan. Evet bir otomobil gibi değil ama ne aldığınızı bilerek kullanırsanız sorun kalmıyor. Bu arada aynı araç yurt dışında daha pahalı olduğunu söylemeden geçmeyelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turuncude

    Söylediklerinizde haklısınız ama ben bu otomobilde 90 ile gitmeye kendimi alıştırdım. Bu biçimde Kendimi ve ailemi daha güvende hissediyorum. Hatta geçenlerde Antalya'ya giderken çok eski, küflü kapısı bile tam kapanmamış bir doğan bizi solladı ama hiç rahatsız olmadım. Bu araçlar gerçekten işlevsellik ve aile kullanımı için ( ülkemiz koşullarında ) biçilmiş kaftan. Evet bir otomobil gibi değil ama ne aldığınızı bilerek kullanırsanız sorun kalmıyor. Bu arada aynı araç yurt dışında daha pahalı olduğunu söylemeden geçmeyelim.

    Alıntıları Göster
    hız konusunda size katılıyorum. böyle yol koşullarında ve de böyle bilinçsiz şöferlerin olduğu trafikte 93 üst limit bence ideal.
    4 aydır 2011 outdoor kullanıyorum gerçekten geniş ve kullanışlı bir aile arabası fakat kasislerde sürgülü kapılardaki ses bazen rahatsız ediyor. sonucunda binek araba değil bu fiyata bence güzel bir araç.
    sizlerden 2 ricam olacak
    1. si sürgülü kapılardan ve kelebek camlardan gelen sesler için ne yapabilirim
    2. si servis elemanı 92 ile 110 beygielik motorlar arasındaki tek farkın yazılım olduğunu motorun tek bir parçasında bile değişiklik olmadığını söyledi. dışarıda aracın programını 110 beygirlik program ile güncelleyebileceğimizi söyledi

    bilginiz varsa sevinirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdalt

    hız konusunda size katılıyorum. böyle yol koşullarında ve de böyle bilinçsiz şöferlerin olduğu trafikte 93 üst limit bence ideal.
    4 aydır 2011 outdoor kullanıyorum gerçekten geniş ve kullanışlı bir aile arabası fakat kasislerde sürgülü kapılardaki ses bazen rahatsız ediyor. sonucunda binek araba değil bu fiyata bence güzel bir araç.
    sizlerden 2 ricam olacak
    1. si sürgülü kapılardan ve kelebek camlardan gelen sesler için ne yapabilirim
    2. si servis elemanı 92 ile 110 beygielik motorlar arasındaki tek farkın yazılım olduğunu motorun tek bir parçasında bile değişiklik olmadığını söyledi. dışarıda aracın programını 110 beygirlik program ile güncelleyebileceğimizi söyledi

    bilginiz varsa sevinirim

    Kelebek camlardan ve cam perdelerinden gelen sesleri serviste hallediyorlar. 92 ps ile 110 ps arasında turbo farkı var. 110 ps de Değişken geometrili turbo var. Yani sadece yazılım farkı değil turbo farkı var.




  • 
Sayfa: önceki 198199200201202
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.