Şimdi Ara

==> PEUGEOT 508 Hakkında Herşey <== (489. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
12.608
Cevap
137
Favori
1.300.921
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 487488489490491
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: @immortal

    Aranızda 18" janttan 17" ya da 16" janta geçen oldu mu? Konfordaki artış konusunda değer mi değmez mi diye soru işaretlerim var. Orjinal jantları satıp yerine daha düşük çaplı jant ile devam etmek ne derecede mantıklı olur, çekincelerim var. Bilgisi olanlar paylaşabilirse sevinirim.

    Bu arada, 16 GB lık bellekte temassızlık sorunu vardı sanırım, şu an okuyor.

    18"den 17"ye geçenler rahatladığını yazmıştı. Mantıken de öyle olmalı. 18" çok şık gösteriyor ama 508 1.6 benzin/dizel için en ideali 17" bence de... 16" ise 17" e göre çok fazla bir değişiklik sağlamayacağı gibi görünümü de ciddi anlamda bozar.

    Aşağıdaki eski aracım ve 17" jant ile...








    Bu mesaja eklenen görseller:

    ==> PEUGEOT 508 Hakkında Herşey <==




  • ENG_civ E kullanıcısına yanıt
    hayır kapı kapanınca öyle ses yok.
    sadece 1 defa 1 saniye duyulan bir ses. öyle şanzımanın sesi gibi değil bildiğiniz alarm sesi.
    kumadaya basılınca kapı açma sesinin hemen ardından gelen ve biraz daha cırt hali, daha uzunu.

    daha önce de dediğim gibi dörtlüler otoparkta 3 gün boyunca açık kalınca bu ses yine geldi.
    ben de aracı 2 saat kullandım, akü şarjı toparladı ve bu ses bir daha gelmedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rtal -- 10 Mart 2016; 11:51:18 >
  • rtal kullanıcısına yanıt
    gerçekten merak ettim şimdi.:)
    siz ikinci el olarakmı aldınız yoksa sıfırmı?
    ikici el aldıysanız belki ilk sahibi buzzer denilen zımbırtıdan taktırmıştır.
    bir ihtimal tamamen orjinalde olsa alarmlı araçlarda böyle bir özellik vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mustafaserhan M kullanıcısına yanıt
    2. el aldım.

    bahsettikleriniz bana mantıklı geldi.
    kumandadan kapılar açılıp alarm devre dışı kaldığında voltaj düşüşlerinde alarm uyarı verebilir.
  • 17" üstü Türkiye yollarına haram gerçekten

    Bu arada Falken in ürünleri 1 ay sonra girecek piyasaya.

    www.jantankara.com dan aldım lastikleri ayrıca kendileri Falken Bayi. Bende bekliyorum taze lastikleri
  • martin_mystere M kullanıcısına yanıt
    Nokian ın 1 sezonda eridiğine şahit olacaksınız desem...
  • mustafaserhan M kullanıcısına yanıt
    Denedim ama sonuç alamadım. Servisi aradım, buradan benim yapabileceğim bir şey var mı diye. Tabii ki "servise gelmeniz gerek" dediler :)
  • avselim4437 A kullanıcısına yanıt
    Daha önce o düğmelere basınca açılıyordu, şimdi açılmıyor.
  • Pandemic kullanıcısına yanıt
    Falken'in yeni ürünlerinin testleri mevcut mu?
  • hayalbaz kullanıcısına yanıt
    Ben de 16" in görünüm olarak sorun yaratacağını düşünüyorum ve bu yüzden de şimdi 17" jant ve lastiklere bakmaya başladım. Ancak şöyle de bir alternatifi düşünmüyor değilim, 215 taban ile yol tutuşu biraz sorunlu hale gelecektir. Özellikle virajlarda ya da ani direksiyon manevralarında lastik havalarındaki azalma yoldan atmaya bile neden olabilir ki eski aracımda böyle bir durum yaşamıştım. Lastik buruluyormuş gibi oluyor. 215/55R17 yerine 225/55R17 ebadına geçsem çapta 5.25cm lik bir artış olurken hız göstergesinde 100km/sa yerine 101. küsur görünüyor. Aynı zamanda araç orjinale göre 2.6cm civarında yerden daha yüksek oluyor. Bu durum dönüşlerde lastiğin çamurluğa sürtmesine neden olur mu? Bu ölçüyü tercih eden oldu mu hiç aranızda?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: @immortal

    Ben de 16" in görünüm olarak sorun yaratacağını düşünüyorum ve bu yüzden de şimdi 17" jant ve lastiklere bakmaya başladım. Ancak şöyle de bir alternatifi düşünmüyor değilim, 215 taban ile yol tutuşu biraz sorunlu hale gelecektir. Özellikle virajlarda ya da ani direksiyon manevralarında lastik havalarındaki azalma yoldan atmaya bile neden olabilir ki eski aracımda böyle bir durum yaşamıştım. Lastik buruluyormuş gibi oluyor. 215/55R17 yerine 225/55R17 ebadına geçsem çapta 5.25cm lik bir artış olurken hız göstergesinde 100km/sa yerine 101. küsur görünüyor. Aynı zamanda araç orjinale göre 2.6cm civarında yerden daha yüksek oluyor. Bu durum dönüşlerde lastiğin çamurluğa sürtmesine neden olur mu? Bu ölçüyü tercih eden oldu mu hiç aranızda?

    Ben 215 50 17 ile 80 km/saat hızında asfalt yolda 90 derecelik dönüşü rahatlıkla yapabiliyorum.

    Stok lastikler var üzerinde. Primacy3 2011 5. hafta

    İyi forumlar...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: @immortal

    Ben de 16" in görünüm olarak sorun yaratacağını düşünüyorum ve bu yüzden de şimdi 17" jant ve lastiklere bakmaya başladım. Ancak şöyle de bir alternatifi düşünmüyor değilim, 215 taban ile yol tutuşu biraz sorunlu hale gelecektir. Özellikle virajlarda ya da ani direksiyon manevralarında lastik havalarındaki azalma yoldan atmaya bile neden olabilir ki eski aracımda böyle bir durum yaşamıştım. Lastik buruluyormuş gibi oluyor. 215/55R17 yerine 225/55R17 ebadına geçsem çapta 5.25cm lik bir artış olurken hız göstergesinde 100km/sa yerine 101. küsur görünüyor. Aynı zamanda araç orjinale göre 2.6cm civarında yerden daha yüksek oluyor. Bu durum dönüşlerde lastiğin çamurluğa sürtmesine neden olur mu? Bu ölçüyü tercih eden oldu mu hiç aranızda?

    Forumda bu olcude kullanan arkadas vardi, sorun yasamadigini yazmisti.
    bende 215 tabandan oturu yol tutustan memnun degilim ve 225 55 17 lastik alacagim.yuzde 1 lik bir fark cikiyor ki gayet kabul edilebilir surtme falan olacagini hic sanmiyorum




  • Pandemic kullanıcısına yanıt
    Kullanilan tüm lastiklerde erime olacaktır elbette ama siz bir sezonda hatta kilometre bile vermeden lastiklerin eriyeceğini söylüyorsanız vardır bir bildiğiniz diyelim. Ama Nokian ile ilgili başka forumlarda ve sitelerde çok olumlu yorumlarda mevcut.
    Bundan önceki aracım Citroen C4 idi ve 110.000 km kadar kullandım. Bu süre boyunca 205/55/16 ebatlarında yazlık 1 takım michelin, 1 takım continental ve 1 takım kışlık kormoran kullandım. Açıkcası aralarında çok büyük bir fark göremedim. Ama şimdi 18 jant ve yanaklar 40 olunca lastiklerin biraz daha yumuşak olması gerektiğini düşüyorum. Tabi bu benim düşüncem :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @immortal @ kullanıcısına yanıt
    215/55/17 ölçüsü veya herhangi başka bir ölçü farketmez eğer lastikleriniz kaliteli ve durumu iyiyse tabi birde aracın yürüyen aksamında bir sorun yoksa abartılı bir hareket yapılmaması halinde bir 508'i yoldan atmanız mümkün değil. (sadece 508 değil modern D segmentindeki hiçbir marka araç öyle kolay kolay kendini koyvermez)
    En azından 215 tabanla var olan bir yol tutuş sorunu tabanı 225 e çıkardınız diye mucizevi bir şekilde hallolmaz emin olun.
    Hani "ben sürekli tam gaz kullanıyorum", "virajdan viraja arabayı yapıştırıyorum"
    "arada piste çıkıp gazlıyorum" falan diyorsanız ve 215 taban gerçekten sorun çıkarıyorsa 225'le falan uğraşmayın bir takımda jant alın 235/40/19 gt ölçüsüne geçin. O zaman gerçekten yol tutuş probleminiz kalmaz.
    225 ölçüsüne geçmeniz direksiyonun ağırlaşıp yakıt tüketimini artırırken herhangi önemli bir katkı sağlamaz.
    Belki aracın çukurlara verdiği tepki biraz yumuşar. Oda tabi taban değil yanak kalınlığı arttığı için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafaserhan -- 11 Mart 2016; 0:52:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Pandemic kullanıcısına yanıt
    Sezonda kaç km yapıyorsunuz?
    mesela 40.000?
    Bizim C4'te ilk 50000 km'yi götüren michelinler den sonra 30000 km'de tamamen biten bir takım Continental premium contact 5 deneyimimiz oldu ve 12000 km önce nokian wr d4 taktırdık. Kışlık lastik olmasına rağmen sadece 0.9 mm. azaldı (elektronik lastik kumpası var onunla arada ölçüyorum) en azından 40-45 bin km gider anlamına gelir.
    Bence gayet iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafaserhan

    215/55/17 ölçüsü veya herhangi başka bir ölçü farketmez eğer lastikleriniz kaliteli ve durumu iyiyse tabi birde aracın yürüyen aksamında bir sorun yoksa abartılı bir hareket yapılmaması halinde bir 508'i yoldan atmanız mümkün değil. (sadece 508 değil modern D segmentindeki hiçbir marka araç öyle kolay kolay kendini koyvermez)
    En azından 215 tabanla var olan bir yol tutuş sorunu tabanı 225 e çıkardınız diye mucizevi bir şekilde hallolmaz emin olun.
    Hani "ben sürekli tam gaz kullanıyorum", "virajdan viraja arabayı yapıştırıyorum"
    "arada piste çıkıp gazlıyorum" falan diyorsanız ve 215 taban gerçekten sorun çıkarıyorsa 225'le falan uğraşmayın bir takımda jant alın 235/40/19 gt ölçüsüne geçin. O zaman gerçekten yol tutuş probleminiz kalmaz.
    225 ölçüsüne geçmeniz direksiyonun ağırlaşıp yakıt tüketimini artırırken herhangi önemli bir katkı sağlamaz.
    Belki aracın çukurlara verdiği tepki biraz yumuşar. Oda tabi taban değil yanak kalınlığı arttığı için.

    Mustafa bey maksat piste cikmak yada maksimum tutus elde etmek degil tabiki.
    Ancak 215 taban yeterince guven vermiyor, en azindan jant buyutme masrafina girmeden ve konfordan odun vermeden bir nebze tutusu iyilestirmek amac.

    Sadece tutus da degil, yuksek hizdaki guven hisside artacaktir yola daha genis lastikle oturarak.

    508 i yoldan cikarmak da inanin zor degil, her zaman dusuk limitle kullanmiyorum araci, zaman zaman zorladigim oluyor.yillarca alfa romeo kullanmanin verdigi bir aliskanlik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • utkuaydin U kullanıcısına yanıt
    niye? alfa romeolar yola çok iyi oturmaları veya yoldan çıkmamaları ile meşhur falan mı?
    :)
    sizdeki alfa hangisiydi?
    aman yanlış anlamayın lütfen.
    Ama bende sahibi olduğum olmadığım onlarca farklı araç(içlerinde bir arkadaşıma ait 1999 2.0 benzinli 156 vardı ve çok acayip arkasını bırakırdı) ve 5 yıl 120 küsür bin km boyunca 508 kullandım.
    508'imi biri 215/55R17 diğeri 215/60R16 olmak üzere iki ayrı jant takımı ile kullandım.(ölçüyü hafif büyüterek neyi ne kadar değiştirebileceğinizi veya ne kadar gerekli olup olmadığını en çokta bunu referans alarak yazıyorum)
    Ve emin olun benimde uzun uzun aracı limitlerinde kullanmışlığım,defalarca esp'ye rağmen arkasını savurmuşluğum vardır ve 508 her ne kadar yol tutuş konusunda referans olmaktan uzaksada limitleri çok yüksek bir araç olduğundan şüphem yok.
    Bence mesele tabandaki birkaç mm'lik genişlemeden çok ekipmanın genel kalitesi ve kondisyonu diyebilirim.
    508'iniz ile kolayca eğer yoldan çıktıysanız ya lastikleriniz çok kötü durumdaydı, ya da yolda bir anormallik vardı (yağ akmış, mucır dökülmüş v.b.)

    Tabii ki sizin mantığınızda teorik! olarak doğru.
    Ama ben bu değişikliğin pratikte size "evet bak ne kadar fark etti" dedirtmeyeceğinden eminim ya da en azından böyle düşünüyorum.
    215 güven vermiyorsa (ki kullanım tarzınıza göre bu gayet mümkün olabilir) 225'e geçince herşey birdenbire düzelmez kanaatindeyim.
    Mesela şu anda çok yakın bir arkadaşım (sürekli kullandığım bir araba) sattığı golften kalma 205/55/16 kışlık lastikleri orjinal ölçüsü 195/55/16 olan clioya taktı. Aracın ne kadar sertleştiğini görseniz şaşarsınız.
    Yol tutuş olarak bişey diyemiyorum zira orjinal ölçüsü yazlık continental şimdi kışlık goodyearlar takılı. Bu haliyle çok daha kötü
    Sadece mucize beklemeyin demek istedim. Tabi çok çok büyük bir olumsuzlukda olmayacaktır.
    Benim deneyimlerime göre ; oluşacak eksiler, artılardan fazla ve daha önemli.
    Herkesin fikri kendine.
    Sonuçta araç sizin karar sizin.
    Bende naçizane fikrimi belirttim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafaserhan -- 11 Mart 2016; 17:22:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Oncelikle evet, her bir alfa romeo modeli, uretildigi yillar baz alindiginda tum rakiplerinden daha iyi yol tutar.uzun sure 159 sahibi oldum, ne demek istedigimi asagidaki videodan anlayabilirsiniz.

    http://youtu.be/zON4bWsl2Ek


    burulma direnci, birakin sinifini, ust segmentlerden bile daha yuksektir.viraja butun halinde girer, sasi de kesinlikle esneme hissetmezsiniz.keza giulietta da tum rakiplerinden iyi yol tutar.ulkemizde pek sevilen ve satilan bir marka olmadigi icin surus dinamikleri hakkinda cok az kisinin tecrubesi var ve inanin belirttigim modelleri limitlerinde kullanma sansiniz olursa yazdiklarimi cok daha net anlayabilirsiniz.

    Gelelim 508 e, evet limitleri fena degil gercekten.ama bi yere kadar, onden kayma basladigi anda malesef direksiyon kendini birakiyor ve korkmaya basliyorsunuz.
    Henuz yoldan cikmadim, zaten cok da zorlamiyorum.ama verdigi his abi sanki bu viraji bu hizla ben donemeyecegim der gibi..

    Taban buyutmenin arti ve eksisine gelince, benim icin direksiyonun sertlesmesi(zaten yeterince yumusak) yada yakitin artmasi( zaten yeterince dusuk) sorun degil.onemli olan 100-150 km gibi hizlarda bana daha fazla guven vermesi.dediginiz gibi mucizevi bi artis tabiki beklemiyorum, ama en azindan, psikolojik olarak daha guvende hissetmek istiyorum.belki de dediginiz gibi hissedilir bi fark olmayacak ama kendimi daha iyi hissedecegim :)

    Bu arada yanlis anlasilmasin, 508 den cok memnunum.yeni baba oldum, ve ailemle gayet konforlu rahat, ve ekonomik seyahat edebilmek cok guzel.tabiki bahsettigim limitlere ailem varken cikmiyorum.ama insan zaman zaman atraksiyon ariyor, en azindan yalniz seyahat ederken.

    @mustafaserhan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mustafaserhan M kullanıcısına yanıt
    16.000 km de önler erimişti... Nokian dı Line serisi.

    Kışlık lastik ısınmıyor ki aşınma çok olsun. Kışlık lastik sertleşince tehlike.


    Kışlıkta Nokian güzel. Petlas ta süper kışta. Ama ikisininde yazlıkları iyi değil.
  • utkuaydin U kullanıcısına yanıt
    159 kullanmadım. Demekki iyiymiş ama her Alfa rakiplerinden daha iyi yol tutar tezine ispat niteliği taşıyan bir video değil. Zaten video geyik testi yani ani yön değiştirme testi. Yol tutuş ve şasi rijitliği sınamasından ziyade esp testi niteliğinde.
    Gulietta kullandım. Hemde şu 175 hp'lik 1.4 benzinlisiydi. Yol tutuş problemi yok gerçekten çünkü Esp o kadar aşırı müdahale ediyor ki araba resmen tıkanıyor, gidemiyor. Bıraksa kafadan kayıyor. Şasi iyi falan değil. Hatta hayal kırıklığı.
    Sizde 508'de bir yol tutuş problemi değil direksiyon hissizliğinden muzdarip olduğunuzu söylüyorsunuz. Pek fark yok.
    Focus kullanın (muhtemelen kullanmışsınızdır zaten) binek sıradan bir C segmenti arabada yol tutuş, şasi geometrisi sportif direksiyon hissiyatı nedir görün mesela.:) Yeni Astra da çok güzel. Hatta şimdiye kadar viraj ve yol tutuş performansı olarak benim şimdiye kadar kullandığım en iyi c segmenti diyebilirim.
    Aslında Alfa benimde çok sevdiğim ve sportif tasarımlarını eşsiz bulduğum bir marka. Ayrıca eşsiz efsaneleşmiş spor modeller üretmiş bir firma.Delta Integrale,4C(gerçek bir spor araba)
    şimdi Gulia çok iddialı.
    Ama yol tutuşu her zaman üstündür demek, tüm üretimlerinde rijit sıkı şasi kullanırlar demek fazla iddialı ve benim şahsen ilk kez duyduğum birşey.
    Şu anda satın almaya gittiğinizde karşınızda zaten iki adet seçenek var biri Gulietta diğer Mito. Dolayısıyla yüksek adetle satma ihtimali olmayan bir marka.
    Ben orjinallik konusunda (belkide biraz fazla) tutucuyum.
    Yani 215 tabanla kayıyor diye 225 tabanlı lastikle problemi çözücem deyince "ne gerek var" demekten kendimi alamıyorum.
    Mesela 215/55/17 ölçüsünde 508'imin virajlarda verdiği his bana güven vermiyor o yüzden araca yay takıp alçaltacağım birde 19 janta geçeceğim zira bu iş benim için kıymetli deseniz diyecek bişey olmaz zaten.
    Yani kısacası madem orjinalin dışına çıkıyorsunuz hakkını verin :)
    Dediğim gibi herkesin fikri kendine.
    Sizde deneyin bakın.Sonra bizimlede deneyimlerinizi paylaşın lütfen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafaserhan -- 11 Mart 2016; 23:26:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 487488489490491
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.