Şimdi Ara

Peugeot 5008 (1619. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
37.550
Cevap
148
Favori
1.652.112
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
84. Sırada  bugün en iyi #10
Sayfa: önceki 16171618161916201621
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün sanayide arabayı bakım için götürdüğüm servis ustası ile görüştüm. Debriyaj, volan ve kavrama sorunu hakkın sorunca, biraz konuştuk.
    Araba otomatik olduğu için gaz pedalı aynı zamanda debriyaj fonksiyonu da görüyor. Dolayısı ile pedala bastığınızda debriyajı da harekete geçiriyor. Bazen sürücüler eski alışkanlıklarından dolayı gaza basma işleminde, özellikle trafik yoğunken, ayaklarını hiç gaz pedalından çekmiyorlar veya hafif dokunuyorlar. Böylece tam kavrama olmadığı için, ısınma ve kavrama sorunu yaşayabiliyorlar. Bu nedenle hafif hafif gaz verildiği için bir süre sonra baskı balatası bitebilir dedi.
    Hatta bazen debriyajdan ısınma kaynaklı koku gelebilir. Çok ısınma olduğunda araç hareket etmeyebilir, yarım saat soğuması beklendikten soran hiçbir şey yokmuş gibi araç yoluna devam eder. Gibi şeyler de söyledi.

    Bunları sadece 5008 özelinde değil, genel olarak otomatik vitesler için söyledi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    Bence en büyük fark 2011'lerde 110hp 16V motor varken, 2012 modellerde 112hp 8V motor var.
    Start-stop bu motor farkından, ayrıca yeni motor eskisinden çok daha sessiz.
    Hatta motor nerdeyse bu amaçla dizayn edilmiş.
    Dizellerde 8V daha sessiz olduğunun kesinleşmesiyle bir çok üretici bu yöne gidiyor.

    Hocam benim 5008 2011 ama 112 HP. Acaba 2011 de bir geçiş mi oldu??
  • Arkadaşlar kasko ve trafik için aldığım en iyi rakamlar 2011 model Premium Pack Kasko : 777,12 TL Trafik : 562 TL Nasıl sizce?
  • ^muzocat^ kullanıcısına yanıt
    sanırım 2010 ve 2011"lerin ilk yarısı 110 hp 2011 sonu ve 2012"lir 112hp idi..
  • ^muzocat^ kullanıcısına yanıt
    ben daha bugün kasko için 880 lira fiyat aldım..geçtiğimiz ayda 360 liraya trafik sigortası yaptırdım..
  • tttnet.net kullanıcısına yanıt
    Kasko uygun o zaman sanırım. Trafik malum yılbaşında acayip zamlandı.
  • ^muzocat^ kullanıcısına yanıt
    geçen sene 760 liraya kasko yaptırmıştım..kaza falan hiç bişey yok 880 bana fazla geldi..sizin kasko uygun..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^muzocat^

    Arkadaşlar kasko ve trafik için aldığım en iyi rakamlar 2011 model Premium Pack Kasko : 777,12 TL Trafik : 562 TL Nasıl sizce?






    Biz de 600 tl trafik,1800 kasko fiyatı aldık.

    Indirimsiz fiyat.

    2011 hdi premium pack.

    İyi forumlar...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese Merhabalar;

    Öncelikle şu başlıkta yazan arkadaşlara çok teşekkürler. Sık yazamasam da arada okuyor ve çok faydalanıyorum. Son olarak kalkışta titreme sorunuyla ilgili yazmak üzere giriş yaptım, şöyle bir kaç sayfa okuyunca benzer sorunu yaşayanların anlattıkları gerçekten faydalı oldu.

    Benim araç 158 bin km'yi buldu. Maalesef artık yavaş yavaş yaşadığım sorunların boyutu artmaya başladı. Son olarak, Ankara'dan İstanbul'a taşınmamla birlikte, kalkışta titreme sorununu iyiden iyiye hissetmeye başlamıştım. Hem bu soruna çözüm bulmak adına hem de süresi gelen bakımı yaptırmak için İstanbul'da bir yetkili servisin yolunu tuttum. Titreme sorunu için şanzuman alıştırma işlemi yaptıklarını ve yapabileceklerinin bununla sınırlı olduğunu söylediler. Baskı balata konusundan hiç bahsetmediler. Açıkçası bazı arkadaşların yazdıklarını okuyunca biraz endişelendim. Daha önce hiç baskı balata değiştirdim mi hatırlamıyorum, o kadar çok bakıma girdi ki araç, artık anımsayamıyorum. Öte yandan tüm fren balatalarının ve disklerinin değişmesi gerektiğini ve 4.000 TL civarında masraf çıkacağını söylüyorlar. Bu servise ilk defa gidiyorum, güvenemedim açıkçası. Sorunu bir süre ertelemeye ve Ankara'da sürekli gittiğim servise danışmaya karar verdim.

    Bunun dışında enteresan bir sorun daha yaşıyorum ve maalesef servis herhangi bir teşhiş ya da tedavi bulamadı. Araç bazen kontağı ilk çevirişte marş basmıyor. Kontağı kapatıp tekrar çevirdiğimde sorunsuz marş basıyor. Her kontak çevirişimin en az yarısında bu şekilde. Çok rahatsız edici olmaya başladıği için servise çözmesi konusunda ciddi baskı yaptım fakat hiç bir öneri getiremediler. Benzer sorunu yaşayan varsa paylaşırsa memnun olurum.

    Head-up display sık sık takılıyor, sonuna kadar açılıp tekrar kapanıyor. Tekrar bir ya da bazen iki üç kere deneyip elle açmak gerekiyor. Buna da beklendiği üzere pek çözüm bulamadı servis. Şimdiye kadar tamamen takılıp hiç açılmadığı olmadı fakat can sıkan bir başka sorun daha.

    Bir süre önce de tavan camım çatlamıştı, servis herhangi bir soruna yol açmadan bu şekilde kullanabileceğimi söyledi. Açıkçası bir 4.000 TL civarında da bunun masrafı var. Araçtan genel olarak çok memnunum, hep memnundum. Zorlu yollarda, şehir içinde, dışında çok yükümü çekti 5008. Geçen haftaki o karlı ve buzlu yollarda dahi Ankara-İstanbul arasını sorunsuz gidip geldik. Fakat artık sorunlar üst üste birikmeye başlayınca ilk defa bu sefer artık aracı değiştirmenin vaktinin geldiğini düşünüyorum. Yaşadıklarım artık artan kilometrenin de getirdiği doğal sonuçlar, öyle olduğunu ümit ediyorum. Bu sorunlara kadar bir 5 sene daha kullanırım diye planlıyordum, çünkü daha iyi bir alternatif yoktu. Açıkçası yavaş yavaş kafam karışmaya başladı. Aklıma ilk gelen soru yeni 5008 ne zaman çıkacağı, bu vesileyle sorayım: bu konuda bilgisi olan var mı? Ford S-Max 2016 dikkatimi çekti, bu araç geldi mi, satışta mı? 5008 bizi öyle alıştırdı ki, piyasadaki arabaları da takip etmiyordum uzun süredir.

    Herkese selamlar...




  • Fren pedalını kontrol ettirin.

    Araç frene bastığınızı bilmez ise marş basmayacaktır.

    Zayıf bir seçenek ise vites kolu olabilir.

    Ancak dediğim gibi, marş basma anında ekranda N yazısını görüyorsanız.

    Fren pedalını kontrol edin yada ettirin.

    Yada marş basarken fren lambasının yandığını doğrulayın.

    Kapalı otoparkta aynadan görmeniz mümkündür.

    İyi forumlar...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4000tlye 4 fren balatasi ile debriyaj balatasinida rahatca degisirler...😊😊

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birde bu araci satarsaniz yeni ne alacaksiniz? Ne kadar uste vereceksiniz?

    Sırf bunu düşününce ben vazgeciyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ön Arka Balata + Disk malzeme olsa olsa 700-800 TL tutar. Hadi bir o kadar da işçiklik olsa 1600 TL olur. 4000 TL sadece fren sistemi için fazla bence.

    Bu arada ben baskı + balata + volan değişimini işçilik dahil 2450 TL ye yaptırdım. Özel servise tabii. Yetkili servis 3200 TL fiyat vermişti.

    Baskı balata değişiminden önce sabah ilk çalıştırmada vitesi ilk N ye alınca akşam nerde bıraktıysam R veya A1 orda kalıtyordu. Kontak anahtarı açık pozisyonda (gösterge ışıkları yanarken) tekrar vitesi başka pozisyona alıp N ye alınca geliyordu. Ben bunu uzun süre aküden zanntemiştim. Ama aküyü değiştirmeme rağmen düzelmemişti. Şimdi düzeldi sanırım.

    Bunların dışında Yağ Basınç Ölçümü Geçesiz diye bir uyarı veriyor. Ama yağ seviyesinde problem yok. Yetkili servis yağ basınç müşürü dedi ama özel servisteki usta boşuna değiştirme çünkü bu arıza beyinden kaynaklı diyor. Benzer bir durum yaşayan var mı acaba?

    Bütün bunlara rağmen ben 5008 imi hala çok seviyorum. Ailem de öyle. 2 gün serviste kalınca özlüyoruz onu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ^muzocat^ -- 29 Ocak 2016; 17:17:19 >




  • Hocam aracınız iyi km yapmış...herhalde forumda rekor sizdedir...baskı balata değişip değişmediğini bilmemenizde ilginçmiş yani..biz forum olarak bu aralar baskı balatayla yatıp volanla kalkıyoruz..o derece yani.. sizin baskı balata muhtemelen değişmiştir diye tahmin ediyorum..çünki trafik yoğunluğuna ve güzargaha göre max.110 bin km de baskı balata biter diye okumuştum bir ara..tabi değişmediysede süper bir km..şanzuman alıştırması eğer sorunu gidermiyorsa yada kısa sürede bir düzelme olduysa değişim şart..

    Fren balataları ve diskler için 4000 lira çok uçuk bir rakam gibi geldi..ben olsam bu işlemi dışarıda özel servis yada sanayide çok daha ucuza değiştirirdim..


    head-up ekranı hakkında hiç bir bilgim yok ama servis nasıl çözüm bulamıyor çok saçma..

    Kontak için ilk aklıma gelen şey kontağın arızalanmış olabileceği..onun içinde sanayide düzgün bir elektirikçide bir şansınızı deneyin..

    Yeni 5008 tahminimce 2017 de lansmanı yapılır...ford s-max 1.6 dizel ve otomatik seçeneğiyle ve tabiki fiyatınada bakıp eğer TR 'de satışı varsa incelemek lazım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aracı servisten bugün aldım, şu anda da yoldayım. Moladan kisa bir guncelleme yapayim dedim. Servis sonrası Kalkışta titreme sorunu tamamen çözülmüşe benziyor. Mars basmama sorununun vitesi N olarak algılamaması olabilecegini tahmin ediyorum, fren de olabilir. Kesinlikle elektronik bir sorun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2010 model peugeot
    Enjektor ne kadardir tanesi var mi daha once yaptiran ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^muzocat^

    Ön Arka Balata + Disk malzeme olsa olsa 700-800 TL tutar. Hadi bir o kadar da işçiklik olsa 1600 TL olur. 4000 TL sadece fren sistemi için fazla bence.

    Bu arada ben baskı + balata + volan değişimini işçilik dahil 2450 TL ye yaptırdım. Özel servise tabii. Yetkili servis 3200 TL fiyat vermişti.

    Baskı balata değişiminden önce sabah ilk çalıştırmada vitesi ilk N ye alınca akşam nerde bıraktıysam R veya A1 orda kalıtyordu. Kontak anahtarı açık pozisyonda (gösterge ışıkları yanarken) tekrar vitesi başka pozisyona alıp N ye alınca geliyordu. Ben bunu uzun süre aküden zanntemiştim. Ama aküyü değiştirmeme rağmen düzelmemişti. Şimdi düzeldi sanırım.

    Bunların dışında Yağ Basınç Ölçümü Geçesiz diye bir uyarı veriyor. Ama yağ seviyesinde problem yok. Yetkili servis yağ basınç müşürü dedi ama özel servisteki usta boşuna değiştirme çünkü bu arıza beyinden kaynaklı diyor. Benzer bir durum yaşayan var mı acaba?

    Bütün bunlara rağmen ben 5008 imi hala çok seviyorum. Ailem de öyle. 2 gün serviste kalınca özlüyoruz onu



    O durum güvenlik amaçlı bir seçenek.

    Aracı A1 de stop ettiniz.

    Sabah N ye aldınız, siz fren pedalına basıncaya kadar vites N konumuna geçmez.

    İyi forumlar...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Evet, sanırım araç kaymasın diye çekilen el frenine destek olarak viteste bırakıyor.??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    Birde bu araci satarsaniz yeni ne alacaksiniz? Ne kadar uste vereceksiniz?

    Sırf bunu düşününce ben vazgeciyorum.

    Bu konuda tamamen haklısınız. Fiyat/performans olarak 5008'in muadili yok gibi. Geçen gün çok övülen Grand Picasso'yu görmeye gittik. Zaten 5008'e çok benziyor, fakat bizim için çok önemli özellikleri koymamışlar. Arka sırada ekran ve HuD gibi. Kendi aracımı 50-60 bine satıp 120 bine Grand Picasso almak hiç mantıklı gelmedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • melodramm kullanıcısına yanıt
    Frene basmama rağmane bir kaç kere vitesi değiştirip tekrar N ye almam gerekiyordu. Ama dediğim gibi ilginç bir şekilde baskı balata volan değişiminden sonra düzeldi.
  • 
Sayfa: önceki 16171618161916201621
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.