Şimdi Ara

Peugeot 406 Hakkında Herşey (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7.005
Cevap
45
Favori
754.469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bırazda para sorunu varya sımdı bız bıraz acele edıyoruz tamammı öyle soyleyım (abimle ben) bızde suan broadway var artık yanı eskıdı bu modeller bız 2,3 yasındamı ne almıstık bayagıdır kullanıyoruz 1 sene kadar beklesek parayı daha ıyı ayarlarız ama acele edıyoruz sıkıldık artık abımde 406 hastasıdır sen dedın ya sedan olmalı araba tam babamın kafadansın araba gıbı araba bulun bana dıyor brodway tarzında yanı sedan olacak bız gosterıyoruz mesela golf 307 falan yok dıyor ne arkası bellı ne önü düzgün olsun haklı yanı bencede mantıklı gelmeye basladı onun dusuncesı gorunus acısından daha hos gozukuyor bence,bırde o kadar para verıyorsun kucucuk araba :)komık gelıyor cekıceksın 406yı kapıya parana degecek gozunude doyuracak yanı anlatabılıyorum degılmı :) bir soru sormadan mesajı gondermeyeyım :) sımdı bu arabalara bakıyorum 160bın 200bın cok paralar yazmıslar yanı haketmıyor dıye dusunuyorum sımdı bızım brodwaya 10mılyar yazmamız gıbı bırsey olacak yanı abartı gelıyor oto pazar fıyatlarını bıraz bılıyormusun fıyatları nasıldır oto pazarlarında daha uygun olur heralde babam sey dıyor pesın parayı tık dıye onune koydugun zaman uygun fıyata buluruz ayarlarız soyluyor haklıda yanı sen ne dusunyorsun bu konuda cok ınsandan duydum daglar kadar frk var dıyen var yanı cok farklı oluyor dıyorlar mesela burada adam bırakıyor ılanı hangı kerız duser gıbısınden zaten ben araba ılanlarını cok takıp edıyorum ıyı ılanlar 2 yada3 gun sonra yok hemen kapıyorlar dıgerleı yılarca duruyor neyse ıcımıde doktum sana konusmak guzel oluyor teskkur ederım eger 20 mılyar cıvarında 406hdı sv derı koltuk sanruuf olack cok sey ıstıyorum demı :) oyle bulursanız haber verırsenız sevınırım neyse sız cevap yazın sonra devam ederız gorurusuruz dıger arkadaslardan bılgısı olanlar da aktarırsa sevınırım bu arada sen hangı sehırdendın neredensın belkıde yakınızdır gorusuruz bır cay ıcer sohbet ederız kendıne ıyı bak yalnız su 5+1olayına bozuldum hata dunkı besıktas macına kahsoldum fenerlı olarak neyse bız barı toparlarız ınsallah fenerbahce yanı :)




  • Hocam, yeni otomobil almanızın zamanı gelmiş hakikaten:) Sizin emektar artık sadece ayağınızı yerden kesmenin haricinde neredeyse hiçbir ihtiyacınızı karşılamıyordur muhtemelen. Ya bir zamanlar o araçlar neydi, millet sıraya isim yazdırırdı almak için.

    Bu arada senin peder yerden göğe haklı. Bilmiyorum belki de belli bir yaşı geçince insan daha oturaklı araçları beğeniyordur.Gerçi ben eski 406'mı pedere aldırdığımda 22 yaşındaydım. Dayımlar falan "ne bu lan işadamı arabası aldırmışsın babana, şöyle Tigra falan aldırsaydın ya yaşına uygun."demişlerdi. Ondan önceki aracımda zaten 90 model Corolla sedandı. Anlayacağın bu biraz da doğuştan demek ki. Zaten benim gibiler yüzünden Türkiye için "sedan pazarı" denir:)

    Valla otopazarında hiç gezmedim,hiç araç satmaya da çalışmadım. Dolyısıyla seninle paylaşabileceğim sağlıklı bir bilgim yok bu konuda. Ama şunu söyleyebilirim, zaten 406 piyasada çok da fazla olan bir araç değil. Şimdi otopazarında 406 bulucaksın, sonra senin istediğin bazı donanımlar var, bir de öyle olanını bulucaksın. Sanki biraz zor gibi. Ama yine de o yöntemi denemekde de fayda var tabii. Ben 1 sene önce falan internetteki ilanlara baktığımda fiyatı makul 60-80bin arası birçok 406 vardı ama benzinliydi. Dizeller ne yazık ki çok kilometre yapmış oluyor. Bir de şunu belirteyim;deri döşeme istiyorsun ama inan pek kullanışlı değil.Mahallede bir büyüğüm kendine full+full Passat 1.8 T almıştı(o sıralar eski 406mı kullanıyorum ve kadife döşemeli idi aracım)Fakat adamın aracında deri yoktu. Adama abi full almışsın da niye deri döşeme almadın diye sormuştum. O da yazın çok kötü terlettiğini ve rahatsızlık verdiğini söylemişti. O günlerde henüz deri döşeme bir araç kullanmamış biri olarak beni tatmin etmemişti cevabı. Şimdi aracım deri döşeme ve adamın demek istediğini çok iyi anlıyorum! Artı Soylukan'ın incelemesinde belirttiği birşey daha var ki o da çok doğru; deri döşemelerde sürücü koltuğunun sol oturma bölümü, ön yolcu koltuğunun da sağ oturma bölümü zamanla çatlıyor ve çok kötü bir görünüm yaratıyor. Bu kaçınılmaz bir durum ve sadece 406'ya özgü değil. Bir de sunroof olayı. Elbette güzel görünüyor ama o da pek kullanışlı bir nane değil. Ne zaman kullanılır sunroof? Yağışsız güzel havalarda. E yağışsız güzel havalarda akşam 6-8 arasını saymazsak çok güneşli oluyor ve sunroofu açtıktan 10 dk sonra başına güneş geçecek gibi oluyor. Yani anlayacağın elbette bu donanımlara sahip olanını bulursan al ama araç temiz olmasına rağmen bu donanımlar yok diye kararsız kalma. Çok da birşey kaçırmış olmazsın.

    Hocam, ben Ankara Çankaya'dayım. Sen de Ankara'lıysan yüzyüze de sohbet edebilmek güzel olur tabii. Bu arada tüm Türkiye gibi Beşiktaş'ın yaşadığı faciaya bende üzüldüm. Beşiktaşlı arkadaşlarımla uğraşacak hevesim bile kalmadı. Sen yazıyı yazarken PSV'yi yenmemiştiiz sanırım. Zaten önce derbi sonra PSV yeterince toparladınız. Umarım bu akşam da biz biraz toparlarız. Senin yöntem işe yaramış ben de onu totem yapayım bakalım ne olacak:)




  • ya mac suan 2 1 gıdıyor cok kotu ınsallah alır galatasaray,derı koltuk cok hos gozukuyor ya bakınca soyle havasıda var bılıyormusun sanruuf hastasıyım zaten o zaman derı koltuk olmasada sanruff olsun barı dıyelım :) mesela ılanlarda su var bakhttp://arabam.milliyet.com.tr/ikinciEl/detail.aspx?sid=1182886 bu araba nasıl bakıp yorum yaparmısın tabı ıcınde ney var ney yok motoru nasıldır bılemezsınde yanı ıyı olurmu gıdermı anlamında yanı anlıyorsun degılmı destek amaclı,bu pazar gıtmeyı dunusuyorum araba pazarına bakacagım eskısehırdeyım bende ogrencıyım yolun duserse gorusmek ısterım ınsallah guzel bır 406 alırız ya sımdı soyle bır durum da oluyor svlerle stler arasında cok ozellık farkıda oluyor hanı sadece derı koltuk sanruuf lmasın hadı desek bır suru ufak ozellıkler var sensorler falan esp mesela bılmıyorum ınsallah buluruz guzel bır araba gorusuruz




  • Selamlar arkadaşlar, öncelikle uzun zamandır forumda olmamam sebebiyle burdan ve pmden yazılanlara cevap yazamadım kimse kusura bakmasın. Yokluğumda Galathian gibi bir arkadaşımızın forumumuza dahil olması büyük bir kazanç, yazım uslubu ve bilgisi ile konumuza çok şey katabilecek biri. öncelikle hoşgeldin arkadaşım,sarf ettiğin güzel sözler için de ayriyetten teşekkür ederim. Aracın çok temiz görünüyor kazasız belasız kullanmanı dilerim. 2.2 Benzinli kesinlikle ülkemize getirilen motor opsyonları arasından en başarılı olanı. Gerek tüketim değeri gerekse de performans-fayda bağlamında ele aldığımızda.

    Son tartışmadan devam etmek gerekirse; 406 da deri koltuk hikayesinin gerçekten luzumsuz olduğunu kabul etmek gerekiyor. Yazın insanı yakar kullanışsızdır, kışın sabah ayazında buz gibi karşılar sizi her sabah. Şahsen size 406 larda kullanılan kadife döşemeyi öneririm. Tabiki coupe lerde insan "spor araçta deri koltuk olur" mantalitesini istese de yenemediği için deri revaçta oluyor haliyle. Ama ben coupe kullandığım halde derinin çok da kullanışlı olduğunu düşünmüyorum. Bir de ufak bir anektot eklemek gerekirse 406 larda kullanılan derinin bir bölümünün gerçek deri olmadığını da belirtmek isterim, nerelerin gerçek nerelerin sentetik deri olduğunu gösteren bir resim vardı bulabilirsem sitede sizinle paylaşmak isterim.

    Bir de belki rave belirtmiştir, coupe'me hatalı sollama yapan bir aracın çarpması sonucu ön tamponum ve kaputta kısmi hasar oluştu, araç şu an serviste, resimleri uygun bir zamanımda burada paylaşacağım. Herkese iyi forumlar dilerim.




  • Hoşbulduk Soylukan. Sen de tekrardan hoşgeldin.
  • bu araba pazarları daha uuzdur deglımı arkadaslar yanı 406sv hdı kaca bulabılırım en uygun tahmını bır rakam soylesenız :)
  • Arkadaşlar mrb,

    Üç hafta önce 2001 model otomatik vites 406 2.0 ST aldım. Araç 74.000 de. Gerçekten 406 kullanmanın keyfi bi başka. Geçen haftasonu uzun araştırmalar sonunda Tartarini lpg taktırdım. Başlarda endişeliydim lpg'den dolayı ama sonradan ne kadar doğru bir karar verdiğimi anladım. Şehir dışında yaklaşık 165 ykr civarında yakıyor, henüz şehir içini test edemedim ama 200 ykr civarında olucak gibi. lpg taktırmayı düşünen arkadaşlara tartariniyi öneririm, diğer markalardaki gibi enjektörler den v.s den ses gelmiyor ve ciddi bir performans düşüşüde yaşamadım. Fırsatım olursa fotoları ekliycem.
  • Galathian

    kardeş hoş geldin bende bu aralar pek giremiyorum foruma ama ilerki zmanlarda bol bol görüsücez inş...

    aracın gercekten cok hos allah kazasız kullanmayı nasip etsin...
  • Hoşbulduk Rave. Umarım forumumuz hareketlenir.Yoksa ayağımın uğursuz olduğuna inanacağım:)
  • Galathian bi kaza yaptım tampon hala gelemedi aman diyim kaza yapma parça yok
  • Geçmiş olsun Soylukan. Hocam sen bir kurşun döktür yahu. Baksana hem kaza hem ceza:) Şaka bir yana bende aracın garantisi bitmeden bir göstereyim servise dedim. Geri vitesle ilgili bir zımbırtıda bir sorun tespit etti usta, komple vites kolu değişecek. Parça Fransa'dan gelecek 25-35 gün arası. Bazı alengirli parçalar böyle oluyor ama tampon gerçekten ilginçmiş.
  • geçmiş olsun soylukan aman dikkat et
  • soylukan 406 için yaptığın tüm emeklerine gerçekten teşekkürler..

    bir konuda yardımın olacağı düşüncesi ile;

    benim d8 406 coupe 2.0 1999 model bir aracım var.. Kullandığım en harika otomobillerden birisi. Ancak bu araca yol bilgisyarı (d9) taktırmam mümkünmü? ve kaça patlar serviste ?

    cevabın için şimdiden teşekkürler...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: askainsaat

    soylukan 406 için yaptığın tüm emeklerine gerçekten teşekkürler..

    bir konuda yardımın olacağı düşüncesi ile;

    benim d8 406 coupe 2.0 1999 model bir aracım var.. Kullandığım en harika otomobillerden birisi. Ancak bu araca yol bilgisyarı (d9) taktırmam mümkünmü? ve kaça patlar serviste ?

    cevabın için şimdiden teşekkürler...





    Merhabalar arkadaşım öncelikle asıl ben teşekkür ederim okuyup zaman ayırdığın için, yardımı olduysa ne mutlu bana..

    Bildiğiniz üzere d8 ve d9 ların zaten en belirgin farklılıklarından biri ön göğüs dashboard'un farklılığıdır. Bu fark sadece yol bilgisayarının bulundurduğu nitelikler değil ayni zamanda elektronik bazı farklılıklar olduğu için düşünüldüğü kadar basit olmayacaktır ancak önemle belirtirim ki kullandığınız d8 kasanın yurtdışında tek tip ekranla ve yol bilgisayarı donanımla gelmediğini de hali hazırda biliyoruz, satışta olduğu müddet boyunca yurtdışında standart(hava sıcaklığı) normal(kanal + hava sıcaklığı + yol bilgisayarı) ve de GPS (yol bilgisayarı + uydu sistemli yön bulma ve telefon) versyonları satılmıştır, dolayısı ile sorduğunuz sorunun cevabı; evet teorik olarak mümkün ancak buna değer mi olmalıdır.




  • arkadaşlar selamlar
    98 model otomatik vites 406 coupe almayı düşünüyorum.benim merak ettiğim yakıt tüketimi nasıldır etraftan anormal rakamlar duyuyorum ama hiçbiri bu aracı kullanmamış sadece tahmin..birde 10 yaşında bir araçta otomatik şanzumanda neye dikkat etmek lazım alırken...tavsiye edermisiniz.yardımcı olursanız sevinirim
  • arkadaslar yardımcı olacak kimse yokmu forumda
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ışılbaba

    arkadaşlar selamlar
    98 model otomatik vites 406 coupe almayı düşünüyorum.benim merak ettiğim yakıt tüketimi nasıldır etraftan anormal rakamlar duyuyorum ama hiçbiri bu aracı kullanmamış sadece tahmin..birde 10 yaşında bir araçta otomatik şanzumanda neye dikkat etmek lazım alırken...tavsiye edermisiniz.yardımcı olursanız sevinirim



    Merhabalar arkadaşım

    Yakıt meselesi bu başlık altında belkide en çok konuşulan konu oldu bu yüzden sırf bu başlığı baştan inceleyerek bile çok fazla done elde edebilirsin. Gene de tekrarlamakta yarar var, düz viteslerde şehirici 9 küsüratlı litre rakamları yakalayabilirsiniz, otomatikler için ise düz vitesin değerine şehirdışı 0.2 , şehiriçi 0.4 - 0.6 lt arası bir değer daha eklemeniz gerekecektir. Alırken dikkat etmeniz gereken şey servis kayıtlarını inceleyerek otomatik şanzıman yağının gerektiği kmlerde değişip değişmediğini veya herhangi bir işleme tabi tutulup tutulmadığıdır.




  • herkeze merhaba

    2003 model ve üstü 406 hdi otomatik vites almak istiyorum. Almak istediğim araçlar hep 100.000 ve üzeri km de? bu aklıma takılıyor? sizce alsam problem çıkartırmı? birde 2 nci el piyasası nasılsır? ben 2003 model buldum. 23.500 ytl ve 25.750 ytl ye fiyatları uygunmu? Birde teknik verileri varsa paylaşırsanız sevinirim.Teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Soylukan

    Uzun süreden beri açmayı planladığım bu başlıkta 406 ile ilgili kapsamlı araştırma verileri sunabilecek, sorularınızın cevabını bulabileceğiniz, kısaca 406 hakkında bildiğim, deneyimlediğim veya gözlemlediğim herşeyi toparlayarak gerek mevcut gerekse de potansiyel 406 kullanıcıları için bir kaynak yaratmaya çalıştım. Tüm Dh Pug takımı üyelerine bu başlığın hazırlanması sürecindeki sabırları için teşekkür eder ve liste güncellemesini aksatan bu proje için onlardan af dilerim.


     Peugeot 406 Hakkında Herşey
     Peugeot 406 Hakkında Herşey


    406 Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

    406' daki motor seçenekleri nelerdir?
    Peugeot 406 ülkemizde 2.0 benzinli, 2.0 HDI, 2.2 benzinli ve 3.0 benzinli modelleri ile bulunmaktadır.

    406' da en yüksek donanım seçeneği hangisidir?
    406, SR- ST ve SV olarak 3 adet donanım pakedine sahiptir. Bunların haricinde Pack Sport adı verilen donanım pakedinde ise yarı-deri koltuklar, spor tarz alaşım jantlar ve sunroof standart olarak sunulur. Sorunuzun cevabı olan yani en yüksek donanım pakedi ise ısıtmalı deri koltuk, 7 kollu alaşım jantlar, far yıkama ve cd changer'ın standart olarak sunulduğu SV'dir.

    D8 ve D9 nedir? Farkları nelerdir?
     Peugeot 406 Hakkında Herşey

    D8, 96 yılından 2000 yılına kadar üretilen 406'ları belirtmek için bir tanım ibaresidir ancak 2000 yılındaki değişim sürecinde motorların da değişime uğraması sebebi ile bu isim ayni zamanda motorların da kodunu belirtmek için kullanılır. Sedan modellerde dış görünüşe de makyaj uygulanmış olsa da coupe modellerin D8 veya D9 olduğunu anlayabilmenin tek yolu kaputu açmaktan geçer. Veya aşağıdaki fotoğraflarda belirginleştirdiğim öğeler de değişimin simgesi olduğundan bunu da dikkate alabilirsiniz. D8 lerde 4'lü flaşör orta konsolun içinde yer alır, D9 larda ise daha yukarılarda ve hız göstergelerini gölgeleyen şapkanın uzantısında bağımsız olarak yer alır. Tabiki tek farklılık bu değil, asıl değişim şudur; Araç Euroncap'te aldığı kötü sonuç itibari ile revizsyon geçirerek bazı bölümlerinde sağlamlaştırılma yapılmıştır; A kolonunda zayıflık gösteren sedan modellerinin bu eksikliği giderilmiş buna karşın tavan konstrüksyonu zayıf bulunan Coupe modellerinde de konstrüksyon iyileştirilmesine gidilmiştir. Ayrıca güvenliği arttırma çabalarının bir ürünü olarak yan hava yastıkları standart olarak sunulmuştur. Kaputun altında ise 2000 cc silindir hacmine sahip 406 larda 135 beygir/180 nm tork güç sunan motorun yerine 138 beygir/ 190 nm tork sunan geliştirilmiş bir model yer almıştır. Değişimler ise küçük gibi görünse de benzin tüketiminde dramatik değişiklikler sağlamış ve sadece 3 beygir gibi görünen farka karşı eski motordan çok daha canlı bir motor olduğunu göstermiştir. Bunlara ilaveten yürüyen aksam da da süspansyon kalitesi D9 larda D8 lere nispeten daha başarılıdır. Uzun lafın kısası D9 modeller hem güvenlik hem yürüyen hem de tüketim değerleri bakımından daha başarılı araçlardır. 2000 sonrası modeller D9 dur tekrardan önemle hatırlatırım.

     Peugeot 406 Hakkında Herşey
     Peugeot 406 Hakkında Herşey

     Peugeot 406 Hakkında Herşey



    406 alırken nelere dikkat etmeliyiz?

    406, Peugeot'un istatistiksel anlamda en başarılı ürünlerinden biridir, gerek forumlardan gerekse de birebir kullanıcılardan edindiğim tecrübe bakımından aracın mucizevi bir dayanıklılığı vardır dersem inanın abartmış olmam. Mekaniği sorunsuz ve yıllarca hizmet verebilecek düzeydedir ama tabiki bütün bunlar 2. el bir araç alırken gene de dikkatli olmanız gerektiğini gölgeleyemez. Aşağıda olası bir alım için nelerin incelenmesi gerektiğini ayrıntılı bir şekilde anlatmaya çalışacağım;

    Dikkat: Aşağıdaki ayrıntılar 2. el bir araç alırken yapılması gerekenler listesi DEĞİLDİR, yapılması gerekenlere ilaveten 2. el bir 406 alırken en çok nelere dikkat edilmesi gerektiğidir.

    Elektrik Tesisatı:
    Fransız arabalarının ortak sorunu olan elektrik tesisatında fazlaca kablo kullanılması ve bunların hareketli mekanizmaların kenarlarına tutturulmuş olması başta airbag ışığının yanmasına sebebiyet verme ve eğer varsa ısıtmalı koltuğun rezistans ile iletişim kaybı yaşaması olmak üzere bazı temassızlıklar yaşanabilmektedir. Size tavsiyem aracı almadan önce elektrik tesisatını tamamiyle gözden geçirmeniz ve herşeyin çalışır durumda olduğundan emin olmanız. Airbag hata ışığı birçok pugcunun başına gelen bir olaydır "önemle belirtiyorum ki" bu eğer kaza yaparsanız airbag'in açılmayacak olmasını göstermez ancak bazı galeriler Peugeot'larda oluşan bu hataların bilincinde olarak airbagi söküp size airbagsiz bir araba da satmaya çalışabilirler bu yüzden Airbag lerin kontrolünü de mutlaka yetkili bir Peugeot servisinde yaptırın. Aracı bağladıkları cihazdan elektronik hiçbir sorun verisi çıkmaması ileride küçücük bir çip için milyarları sokağa dökmenize engel olacaktır.

    Dikkat dikkat: Alacağınız 406, coupe versyonu ise; coupe'lerde camların çerçevesi yoktur dolayısı ile kapı açıldığı zaman cam durması gereken seviyeden daha düşük bir konumda yer alır. Pininfarina mühendisleri bu soruna şöyle bir çözüm bulmuş; kapı açıldığı zaman cam otomatik olarak birkaç milim aşağı iniyor ki kapatırken tavana çarpmasın, kapattıktan sonra ise yalıtımı sağlamak için otomatik olarak yukarı çıkıyor. Bu sistemin doğru çalıştığından emin olun yoksa camsız kalabilirsiniz. (bir de kapıyı camtan tutarak kapamayın bu zamanla camı yamultur, unutmayın o salt bir cam, çerçevesi yok!)


    Kaporta/Hasarsızlık:
    Kaporta kontrolü için işin ehli bir ustaya götürmeniz önemli ancak alacağınız araç eğer ki boyatılmışsa aracı çok daha dikkatli bir incelemeye tabi tutmanız gerekiyor. Kaportanın parçaların birleştiği yerleri ve yumuşak çizgilerin ve eğimlerin olduğu bölümlerin tamamen asimetrik durduğundan ve standart çizgilerinde olduğundan emin olun. 406 sert çizgileri olan bir araç olduğu için bunu anlayabilmeniz biraz zordur mümkünse yanınızda referans fotoğraflar götürün. Kontrol etmeniz gereken ilk bölümlerden biri de bagajda stepnenin bulunduğu alandır, buradaki ezilme, buruşuk görüntü veya detaysız işçilik hemen kendini belli edecektir.

    Motor:
    Daha önce de dediğim gibi aracın en sağlam kısmı mekaniğidir. Diğer tüm araçlarda olduğu gibi 406'da da hayati önem arz eden yegane unsur soğutma sisteminin başarı ile çalıştığından ve aracın tarihi boyunca hiç aksamadığından emin olmaktır. Öncelikle soğutma suyunu boşaltarak radyatörü detaylı bir şekilde incelemenizi öneririm, radyatöründen hasar almış bir 406 yı kesinlikle satın almayın! devirdaimi kontrol edin ve mümkünse aracı 1-2 saat kullanarak göstergelerdeki değerleri klima açıkken ve kapalıyken karşılaştırın. Bu sayede fan açma da problem olup olmadığı da anlaşılmış olur. Motor kolay ve sarsıntısız çalışmalıdır.(HDI larda sarsıntı olabilir.)

    Yürüyen Aksam:
    Geldik kontrol edilmezse başınıza çok masraf çıkarabilecek bir diğer konuya. Bir lift bulun ve öncelikle egzosttaki paslanmayı inceleyin, daha sonra aracı çalıştırın ve egzostu kısa bir süreliğine tıkayın eğer ki hala ses duyabiliyorsanız kaçırma vardır ve bu da size pahallı bir değişim anlamına gelir. Gene bir Peugeot klasiği olarak arka süspansyonların da sorun çıkarabileceğinden yola çıkarak onlara da göz atsanız hiç fena olmaz. Tümüyle dengeleme mekanizması, arka aks da kontrol edilmeli.

    Kilometre ile ilgili birkaç ayrıntı:
    Bir araç alacaksınız fakat Kilometre konusunda emin olamıyorsunuz. Söyleyeceğim şeyler tam olarak yaranıza merhem olamaz ama gene de akılda bulundurmakta yarar var. Değişimleri takip ederek bazı ipuçları edinebilirsiniz, 406 lar her 60 bin km'de bir fren sıvısı değiştirirler, ana menüyü aydınlatan minik ampüllerin ömrü de yaklaşık 40 bin kmlik bir süreye denk gelir, ne alaka demeyin bu ampüller çifter çifter değiştirilirler çünkü biri bittiği an öbürünün de yakın zamanda biteceği anlamını taşır. Eğer ki sadece tek ampülün çalıştığı bir araca denk gelirseniz bu ayrıntı aklınızda bulunsun. Bunun dışında araç 80 bin km de triger değiştirir ve triger değişimi yapılıp yapılmadığı anlaşılabilir, yani alacağınız araçta triger değişimi olmamışsa araç büyük bir ihtimalle 80 bin km nin altındadır. Triger değişimi olmuş da henüz 50 bin km de garaj arabası(!) ise adamı bir güzel pataklayın :) Ayrıca deri döşeme araçlarda sol koltuğın sol, sağ koltuğun da sağ kenarlığındaki aşınmalardan da aşağı yukarı bir tahmin yapılabilir.


    Satıcı'nın kişiliğini ele verebilecek küçük ayrıntılar;
    Eğer ki tanımadığınız bir insandan 406 almak üzereyseniz size kullanıcının kişiliği hakkında bilgi de gereklidir. Tabiki bunu anlamanın kesin bir yolu yok ancak satıcının bile varlığından emin olmadığı bazı küçük ayrıntılar onun hakkında size bazı ipuçları verebilir. Örneğin satıcıya sigara içip içmediğini sorun, yanıt her ne olursa olsun bakmanız gereken bir yer var; 406 'larda küllüğün bulunduğu bölüm(düz vites olanlarda) tamamiyle ve sadece el yordamı ile çıkarılıp takılabilmektedir. Bu bölümü elinizle çıkartınız. Eğer ki sigara içiyorsa altta kalan bölümde mutlaka is'in vermiş olduğu bir katman hatta kül göreceksiniz. Kimse bu bölümü temizlemeyi akıl etmediği için burası satıcı hakkında çok önemli ipuçları taşır. Bu bölgenin bir önemli özelliği daha vardır o da size km hakkında da az da olsa bir bilgi sunması, çıkardığınız bölümde küllüğün tam altına giren minik bir ampül göreceksiniz, bu ampülün görevi küllüğü aydınlatmaktır, ancak girdiği yuva çok dar olduğu için zamanla bu bölümü eritir, ampülün girdiği bölümde aşırı derecede aşınma görüyorsanız bilin ki araç çok kullanılmıştır, ilanda gördüğünüz haftasonu arabası ibaresine inanmayın :)


    Ne kadar yakar bu araçlar?
    2.0 benzinli, düz şanzımanlı motorlar eğer ki D9 ibaresine sabitse sakin kullanımlarda şehiriçi 10 litrenin altını görebilmektedir.(mütemadiyen 9.8) Fabrika verilerinde de 11 lt gibi bir şehiriçi tüketim değeri belirlenmesine rağmen şahsen hiçbir zaman karmamda 11 lt gibi bir değer görmedim, en fazla 10.8 gördüm. Ancak bu araçlarda otomatik şanzıman bu değerlerin daha yukarı taşınması anlamına gelir, yine de sağlıklı bir otomatik vites D9'un şehiriçinde yaktığı benzin miktarı düz vites ile en fazla 0.7 lt oynamalıdır. Otomatik vites aracımda da gördüğüm en yüksek değer 11.8 dir. Filtre, buji gibi değişimler öncesi ve mevsimin de kış olduğu zamanlarda biraz daha can yakıcı sonuçlar alınabilmesi her zaman mümkün tabiki :)

    İyi kaçar mı bu araçlar? 0-100 ü nedir ne değildir?
    2.0 benzinli D9 lar 10 saniyenin altında, yaklaşık 9.6 gibi bir değer sunarak 100 km ye erişebiliyorlar. Otomatik viteste ise buna 1 saniye daha ekleyin. Düşür devirlerde çok atak bir araç beklemeyin ancak ağırlığını üzerinden bir kez attı mı devirlenmesi durmayan ve motor sesi mükemmel olan bir araç düşünün işte 406 budur.

    Otomatik şanzımanı nasıldır?
    406'larda kullanılan otomatik şanzıman geçişleri yumuşak sağlayan ve motoru devirli tutmaya istekli olan bir şanzımandır. Spor modunda aracın zaten çok yumuşak gaz pedalında verdiğiniz en ufak gaz tepkilerine anında karşılık vererek vites küçültme işlemine gider. Kullanması keyif veren, sorunsuz bir örnektir.

    406' lara LPG taktırmak uygunmudur?
    LPG fikri bu forumda çokça tartışıldı, ben sadece çevremden değil ayni zamanda enternasyonal peugeot forumlarında da okuduğum vahim örnekler yüzünden 406 nıza LPG takma fikrine kesinlikle katılmadığımı belirtmek isterim. LPG takılan 406 larda yazılım sorunu belirmesi ve güncelleme gerekmesi en çok rastlanan sorundur ki birçok durumda sadece güncelleme de yetersiz kalabiliyor. Peugeot'un bu modellerde kullandığı ateşleme sisteminin komplikasyon oluşu onu LPG sevmeyen bir yapıya büründürüyor dersek doğru olur. Rölanti düzenini bozduğu birkaç örneği dewww.peugeot406coupe.com forumundan takip edebilirsiniz. Bunun dışında LPG dönüşümü sonunda oluşacak sorunlarda yetkili servisin de sizi kapıdan almayacağını da hatırlatmak isterim. Bu da yazılım güncellemesi için yoldan başka bir 406 çevirmeniz gerekeceği anlamına geliyor :)

    Boyutlar
     Peugeot 406 Hakkında Herşey



    Elektrik Tesisatı


    />


    Kablo Diagramı

    />


    Yükleme Diagramı

    B001 bridge block 1.
    B002 bridge block 2.
    BB00 battery.
    BF00 passenger compartment fuse box.
    BF01 engine compartment fuse box.
    BMF1 maxi fuse unit.
    PSF0 connection board - fuse box (passenger compartment).
    C001 diagnostic connector.
    CA00 ignition switch.
    V0004 stop warning lamp.
    V1000 load warning lamp.
    V1150 pre-heat warning lamp.
    V1300 engine diagnosis warning lamp.
    V4110 engine oil low pressure warning lamp.
    0004 instrument panel.
    1010 starter.
    1020 alternator.
    1150 pre-heat control unit.
    1160 glow plugs.
    1203 inertia switch.
    1208 diesel injection pump (advance corrector, fuel cut-off solenoid).
    1220 coolant thermistor.
    1221 diesel thermistor.
    1240 inlet air thermistor.
    1248 EGR calibrating resistor.
    1253 all or nothing solenoid valve (EGR).
    1255 fuel cut-off solenoid valve.
    1256 advance solenoid valve.
    1257 flow solenoid (diesel).
    1258 flow solenoid valve (diesel).
    1260 injector needle lift sensor.
    1261 pedal potentiometer sensor.
    1304 injection multi-function double relay.
    1312 inlet manifold pressure sensor.
    1313 engine speed sensor.
    1320 engine management control unit.
    1327 cam position sensor (diesel pump).
    1328 rotor position sensor (diesel pump).
    1620 vehicle speed sensor.
    1625 vehicle speed interface unit.
    2100 stop lamp switch.
    2630 left-hand tail lamp.
    2635 right-hand tail lamp.
    4000 instrument panel centralised electronic module.
    4110 oil pressure switch.
    4630 electric speedometer.
    7210 multifunction module (trip computer).
    8050 lighting rheostat.
    8080 air conditioning ECU.
    8200 coded anti-start keypad.

    2 - KUŞAM TERTİBATI:
    10 AV: Ön
    20 MOT: Motor
    50 P/B: Gösterge paneli
    55 PSF: Sigorta paneli

    3 - RENK KODLARI:
    BA: beyaz.
    BE: mavi.
    BG: bej.
    GR: gri.
    JN: sarı.
    MR: kahverengi.
    NR: siyah.
    RG: kırmızı.
    RS: pembe.
    VE: yeşil.
    VI: açık mor/leylak.


    Kullanım Klavuzu

    http://documentation.peugeot.com/default.aspx?country=TR&language=tr&model=406

    Renkler

     Peugeot 406 Hakkında Herşey



    Motor seçenekleri ve Teknik verileri

    />



    Donanım Paketleri


    Peugeot 406 ST 'nin standart donaniminda ABS, sürücü ve yolcu havayastiklari, yolcu havayastigini devreden çikarma sistemi, elektronik klima, yükseklik ve derinlik ayarli hidrolik direksiyon, uzaktan kumandali merkezi kilit, elektrikli camlar, elektrik kumandali ve isitmali dis aynalar, ön sis farlari, yagmur sensörü, yükseklik ayarli sürücü koltugu, asimetrik katlanabilen arka koltuk, direksiyondan kumandali müzik sistemi, dijital bilgi ekrani, kapi içi aydinlatmasi, far yükseklik ayari, immobilizer, üçüncü fren lambasi standart olarak sunuluyor.

    Peugeot 406 SV' lerdeyse bu donanima ek olarak ön yan havayastiklari, deri döşeme, elektrik kumandali ön koltuklar, çift hafizali sürücü koltugu, far yıkama, yol bilgisayari, elektrik kumandasiyla katlanabilen dış aynalar, ışık yogunluguna göre kararan iç ayna, ahşap kaplama, alüminyum alaşım jantlar, deri kaplı direksiyon simidi, güneşliklerde aydınlatmali aynalar, ön koltuklarda kol dayanagi, CD çalarli müzik sistemi bulunuyor. (isteğe bağlı olarak cd changer)

    Peugeot 406 Coupe lerde 2.0 seçeneği ile 2001 yılına kadar sunulan donanım ise şöyle; ABS, sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları, aktif gergili ön emniyet kemerleri, ani frende otomatik devreye girendörtlü ikaz lambaları, elektronik klima, polen filtresi,deri kaplı direksiyon simidi, otomatik kararan iç ayna,uzaktan kumandalı merkezi kilit, immobilizer, yol bilgisayarı,yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon, yağmur sensörü, elektrik kumandalı camlar, CD değiştiricili radyo-teyp, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu,sis farları, elektrik kumandalı ve ısıtmalı aynalar, katlanabilen rka koltuklar, isteğe bağlı ama ekstra ödemesiz deri-kumaşya da kumaş kaplı sportif koltuklar, kromajlı egzoz çıkışı.

    2001 sonrasında 2.2 pakette bunlara ilaveten hız sabitleme sistemi, ESP ve katlanabilir aynalar sunulmuştur.


    />


    406 'lar için Triger Kayışı Değişim Zamanları:


    Tüm 4 Silindirli Benzinli motorlar: 80.000 KM veya 4 Yıl
    Tüm Dizel motorlar: 120.000 KM veya 6 Yıl
    Tüm 6 Silindirli motorlar: 120.000 KM veya 6 Yıl




    Takip edilebilecek yararlı linkler

    http://www.406oc.co.uk/ -> Peugeot 406 Sedan sahipleri klübü
    http://www.peugeot406coupe.com -> Peugeot 406 Coupe sahipleri / her türlü sorunun çözümü, resimli anlatımlar


    Daha birçok soru, detaylı anlatımlar, fotoğraflar ve özel coupe dosyası da çok yakında bu başlık altında sunulacaktır..

    ELine SağLık GüzeL ÇaLışma




  • soylukan lastikleri yeniliycezde bizim alet için hangi lastikleri tavsiye edersin?
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.