Şimdi Ara

Peugeot 307 Tiptronikte Başarılı Değil mi?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
10.803
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2006 model 45000KM Tiptronik Peugeot 307 buldum. Almayı düşünüyorum. Ama etrafımda ki birçok insan Peugeot Tiptronik'lerin yokuşta kayma yaptığını ve tiptronikte başarısız olduğunu söylüyor. Tam alma aşamasında bu tip söylentiler kafamı karıştırdı.
    Alacağım araba çok temiz. 23.000 TL fiyat verildi.
    Birde son olarak Peugeot'un Opel gibi 2. elinin rahatça satılmadığı, elimde patlayabileceği söylendi.

    Ben buna rağmen hala alma taraftarıyım.

    Sizlerinde görüşlerini almak istedim.



  • Valla sana açıkcası şöyle söyleyeyim bende 2004 XT 307 var tiptronic araba donanım olarak ve sürüş zevki olarak mükemmel yani bu fiyatlara bu özelliklere sahip başka bi araç alman biraz zor benim ilk otomatik aracım sırf eşim için aldım rahat olsun diye ama ne yalan söyleyeyim sonraasında bende alıştım şimdi avantaj ve dezavantajlarına gelince geriye kaçırmayı biraz dik yokuşlarda yapıyor arabanın hızlanmasına gelince manuel vitesli 307 kullanmadım ama ya benim arabada bi sorun var yada otomatik vitesin özelliği böyle araç bazen çok güzel kavrıyor topukluyor kalkışya problem yok. ama bazen öle oluyorki araçla sollamaya çıkıyorum arabaya yükleniyorum ama tık yok araçta bagırıyor ama gitmiyor. Bunlar benim yaşadıgım sorunlar belki benim aravın bakım süresi yklaştıgından belkide peugeot dan kaynaklı bakalım diğer tiptronik kullanıcıları ne diyecek ona göre hem senin hemde benim görüşlerim canlanır. Ama herşeye rağmen ben 307 imden çok memnunun gene araba alacak olsam ilk sırada 307 olur sanırım.




  • bence al derim arkadaşım.. araç yeni kasa ve 45000 de, yalnız kilometresini kontrol etttir.. Otomatik şanzuman bu ne yapacağı belli olmuyo ki başımdan geçmedi de değil hani .. aracı aldım 2003 model 2 ay sonra şanzuman indirdim.. kimin kullandığını yada kaç kişinin kullandığını öğrenmeye çalış.. diğer özellikleri süper.. sollama işine gelince tipronic kullanırsan no problem.. ancak normal viteste gazı köklemen lazım ki bi alt dişliye insin.. dik yokuşlarda manueli seç ve 1 ile çık iyi çıkıyo.. bide 2006 ancak hangi seri bide dizel mi acaba.. hepsi önemli. hoşçakal..











    quote:

    Orjinalden alıntı: hdblack35

    2006 model 45000KM Tiptronik Peugeot 307 buldum. Almayı düşünüyorum. Ama etrafımda ki birçok insan Peugeot Tiptronik'lerin yokuşta kayma yaptığını ve tiptronikte başarısız olduğunu söylüyor. Tam alma aşamasında bu tip söylentiler kafamı karıştırdı.
    Alacağım araba çok temiz. 23.000 TL fiyat verildi.
    Birde son olarak Peugeot'un Opel gibi 2. elinin rahatça satılmadığı, elimde patlayabileceği söylendi.

    Ben buna rağmen hala alma taraftarıyım.

    Sizlerinde görüşlerini almak istedim.



     Peugeot 307 Tiptronikte Başarılı Değil mi?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ismail0307



    bence al derim arkadaşım.. araç yeni kasa ve 45000 de, yalnız kilometresini kontrol etttir.. Otomatik şanzuman bu ne yapacağı belli olmuyo ki başımdan geçmedi de değil hani .. aracı aldım 2003 model 2 ay sonra şanzuman indirdim.. kimin kullandığını yada kaç kişinin kullandığını öğrenmeye çalış.. diğer özellikleri süper.. sollama işine gelince tipronic kullanırsan no problem.. ancak normal viteste gazı köklemen lazım ki bi alt dişliye insin.. dik yokuşlarda manueli seç ve 1 ile çık iyi çıkıyo.. bide 2006 ancak hangi seri bide dizel mi acaba.. hepsi önemli. hoşçakal..










    quote:

    Orjinalden alıntı: hdblack35

    2006 model 45000KM Tiptronik Peugeot 307 buldum. Almayı düşünüyorum. Ama etrafımda ki birçok insan Peugeot Tiptronik'lerin yokuşta kayma yaptığını ve tiptronikte başarısız olduğunu söylüyor. Tam alma aşamasında bu tip söylentiler kafamı karıştırdı.
    Alacağım araba çok temiz. 23.000 TL fiyat verildi.
    Birde son olarak Peugeot'un Opel gibi 2. elinin rahatça satılmadığı, elimde patlayabileceği söylendi.

    Ben buna rağmen hala alma taraftarıyım.

    Sizlerinde görüşlerini almak istedim.



     Peugeot 307 Tiptronikte Başarılı Değil mi?



    Peugeot 307"lerin Türkiyede DizeL Ve Otomatik Versiyonu Yok Sadece Benzinli Modelerde Otomatiği Sunuyorlardı...




  • evet araç benzinli...
    Model Tam olarak: Peugeot 307 Comfort
  • özür unuttum dizel otomatik olmadığını, sonuçta araç 2006 ve örselenmemiş, 6 airbag ve abs standart, esp yi bilemiyorum.. bence al derim.. şimdiden hayırlı olsun..


    quote:

    Orjinalden alıntı: hdblack35

    evet araç benzinli...
    Model Tam olarak: Peugeot 307 Comfort
  • arkadaşlar cevaplar için teşekkür ederim hepinize ama peugeot almaktan vazgeçtim. bugünkü konuşmamız sonrası satıcı ile anlaşamadık.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hdblack35

    2006 model 45000KM Tiptronik Peugeot 307 buldum. Almayı düşünüyorum. Ama etrafımda ki birçok insan Peugeot Tiptronik'lerin yokuşta kayma yaptığını ve tiptronikte başarısız olduğunu söylüyor. Tam alma aşamasında bu tip söylentiler kafamı karıştırdı.
    Alacağım araba çok temiz. 23.000 TL fiyat verildi.
    Birde son olarak Peugeot'un Opel gibi 2. elinin rahatça satılmadığı, elimde patlayabileceği söylendi.

    Ben buna rağmen hala alma taraftarıyım.

    Sizlerinde görüşlerini almak istedim.

    öncelikle sunu söylemeliyimki çok araba istiyen tanıdıgım var ki araç bulamıyorum artık. fiyat bana biraz fazla gibi geldi ama temizini ve km düşük olanını bulmak zor. triptronik olayına gelince aynı sınıftaki her model araç rampada kaydırır birde rampaya baglı tabi. sorun yaşayacagını sanmam




  • valla dostum 307nin ya da peugeotun al4 vitesi bence basarili. 607 ve 407 de 5 kademeli versiyonlari varmis onlari bilmiyorum ama benim kullandigim 4 vitesli versiyon ve oldukca basarili. yokuslarda geri kaydirma neredeyse yok.ariza orani valflerdeki kronil sorunu saymazsak yok gibi. 3-4 arasinda araba gercekten bayiliyor. buna alisinca pek sorun olmuyor. kisaca sollama yaparken arabaniza fazla guvenmeyin.ozellikle araba ya da sanziman yagi isindktan sonra vites gecisleri cok yumusak.soguk havalarda ilk calismada bazen sarsintili gecisler olabiliyor.kick down diyorlar galiba gazi kokleyince araba gayet iyi hizlaniyor.genel anlamda iyi bir sanziman.sonucta daha iyileri var(dsg-hondanin cvt si) ama bence .f/p olarak cogu modele gore iyi.
  • Otomatik vites her araç, özellikle dik yokuşlarda rölanti devrirlerinde hafifçe kaydırabilir. Bu durum son derece normaldir..

    Otomatik şanzımanın kondisyonunu test etmenin en iyi yolu, aracın altını vurmayacak ama nispeten yüksek bir kaldırım ya da engele 90 derece yaklaşıp, tekerleri kaldırıma sıfırladıktan sonra, gaz verip aracın o engeli geçmesi ya da kaldırıma çıkmasında ki ataklığını kontrol etmektir..
  • bence mükemmel bir şanzıman..zaten porsche'ye ait..peugeot onlardan satın alıyor..bayılma konusu var yok değil ama bu da çok ender devirlerde boyle..ayrıca gaza kökle-çek-kökle yapınca zaten fırlayıverıyor araba..benzinli 110 beygir motor..tork düşük bu yuzden bu bayılmalar cok normal ama benı hıc mı hıc rahatsız etmedı bunlar..ve ayrıca bence cok spor ve enfes bır şanzıman
  • Belki ilginç bir cevap olacak ancak banada o fiat yüksek geldi.Tanıdığımda bir 2006 model 307hdi 110hp techno pack var ki oda 42000km de ve satıyor .Boya kaza da yok araçta ,ondan referans al bence.
  • bugün kuzenime 2004 benzinli triptonik beyaz 307 aldık 18 500 fiyata nasıl çok mu verdik acaba kafamı kurcaladı...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hdblack35

    2006 model 45000KM Tiptronik Peugeot 307 buldum. Almayı düşünüyorum. Ama etrafımda ki birçok insan Peugeot Tiptronik'lerin yokuşta kayma yaptığını ve tiptronikte başarısız olduğunu söylüyor.



    307 de kullanılan tiptronik sistem porsche tarafından geliştirilmiş üst düzey ve kullanımı keyifli bir "yarı" otomatik şanzımandır. Ve evet yarı-otomatik olduğundan diğer tüm tiptronikler* gibi yokuşta bir miktar kayma yapacaktır ama bu sorun teşkil eden bir şey değil zira yetişmek zorunda olduğunuz bir debriyaj olmadığı zaman, gaz ile herzaman durumunuzu stabil bir şekilde koruyabiliyorsunuz.


    * tiptronik şanzımana sahip olup yokuş tutma sistemleri gibi ek donanımlarla donanmış araçları tenzih ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edilhan -- 5 Mayıs 2009; 10:46:25 >




  • Daha dün bir galericinin yanındaydık. Çok sıkı aile dostumuz, 1986 yılından beri bu işlerin içinde, bize yalan söylemez. PEUGEOT 307 araçların DİZEL modellerinde motor-şanzıman uyuşmazlığı olduğuu söylemişti. Yalnız yanlış hatırlamıyorsam bunu anlatırken otomatik vitesten bahsetti. Otomatik vites şanzımanı ile motor arasında bir uyuşmazlık var demişti. Belki de tiptronic demek istemiştir 307 leri o kadar iyi bilmiyorum. Tiptronic vitesler de otomatik prensibiyle çalışıyor sonuçta. Esas vurgu yaptığı şey dizel motorun torkunun o şanzımana yetmediği ve kaydırma yaptığıydı. Bunlara bener bir şeyler anlattı tam teknilk detayını hatırlayamıyorum doğrusu. Ama bunun genel olarak 307 dizellerde olduğunu söyledi ve arkadaşıma dizel alma demişti. KORE arabalarının dizellerinden de uzak durun dedi. Hyundai, Kia, Chevrolet gibi...
    quote:

    Orjinalden alıntı: hdblack35

    2006 model 45000KM Tiptronik Peugeot 307 buldum. Almayı düşünüyorum. Ama etrafımda ki birçok insan Peugeot Tiptronik'lerin yokuşta kayma yaptığını ve tiptronikte başarısız olduğunu söylüyor. Tam alma aşamasında bu tip söylentiler kafamı karıştırdı.





  • kuzenime aldığımız araç bir süreliğine bendeydi ( 307 triptonik hdı ) aracı dik bir yokuşda denedim hafif bir kayma yaptı yani bir anormallik var sanırım hepsinde var...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Soylukan



    307 de kullanılan tiptronik sistem porsche tarafından geliştirilmiş üst düzey ve kullanımı keyifli bir "yarı" otomatik şanzımandır. Ve evet yarı-otomatik olduğundan diğer tüm tiptronikler* gibi yokuşta bir miktar kayma yapacaktır ama bu sorun teşkil eden bir şey değil zira yetişmek zorunda olduğunuz bir debriyaj olmadığı zaman, gaz ile herzaman durumunuzu stabil bir şekilde koruyabiliyorsunuz.


    * tiptronik şanzımana sahip olup yokuş tutma sistemleri gibi ek donanımlarla donanmış araçları tenzih ederim.









    Yarı otomatikten kastınız nedir tam bilmiyorum ancak bu şanzıman bildiğimiz klasik otomatik bir şanzımandır. Tek farkı elektronik sisteme elle müdahale edilebilmesi. Eğer yarı otomatik diyerek bu ASM, Easytronic gibi balatalı kavramaya sahip şanzımanları kastediyorsanız hayır bu şanzıman onlardan değildir. Bu şanzımanda tork konvertörü mevcuttur ve her tork konvertörlü şanzıman üstüne binen yüke yani yokuşun eğimine bağlı olarak kaçırabilir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alp2828

    kuzenime aldığımız araç bir süreliğine bendeydi ( 307 triptonik hdı ) aracı dik bir yokuşda denedim hafif bir kayma yaptı yani bir anormallik var sanırım hepsinde var...


    Tork konvertörü gibi viscous coupling kullanan sistemlerde fiziksel olarak motorla tekerlekler arasında katı bir bağ yoktur. İki metal plaka arasındaki sıvının sürtünmesi ile güç iletilir. Rölanti devrinde iletilen tork düşüktür ve tork motor ile arabanın tekerlerinin arasındaki hız farkının karesi ile orantılı olarak artar. Zaten bu yüzden de adı tork konvertörüdür (mevcut üretilen torku artırabilir)

    Arabanız dururken ayağınızı frenden çekince arabanın yavaşça ilerlemeye başlamasının sebebi de duran teker ile 800 devir/dakika rölantide bekleyen motorun arasındaki hız farkından dolayı iletilen torktur.

    Eğer yol düz ise araç ileri hareketlenir. Mesela 5 derece eğimli bir yokuştaysa dengede durur. Mesela 15 derece eğimli bir yokuştaysa geriye kayar. Bu tüm araçlarda böyledir. Ha şu durum olabilir, aracın ECU su araba geriye kaymasın diye gazı bir miktar açıp dengede tutabilir ama bunun şanzımanla alakası yoktur.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.