Şimdi Ara

PEUGEOT 3008 (20. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
12.075
Cevap
114
Favori
1.409.275
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hayırlı olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 6atan2

    hayırlı olsun


    teşekkür ederim
  • bu araç volvo xc60 gibi çok pahalı bir araçtan bile az satıyorsa kesinlikle tutmamıştır......artık peugeotnun bu aracı da tutmuyorsa bu ülkede herhalde peugeot ferrari gibi araba yapsa bile tutturamaz bu ülkede gibi......aslında türk halkı da işini iyi biliyor ne yalan söyleyeyim........
  • Ne ilginç dimi..Nissan Qashqai 1. ve Volvo XC60 ise 10.
    Ülkemizde hangi araç ,neye göre tutuyor ya da tutmuyor anlamak zor..
    Uzunca bir süredir forumu ''sadece'' takip ediyordum.Fazlasıyla seviyeli, keyif verici olduğunu da belirtmek isterim(Artık yazmanın zamanı geldi diye düşündüm)..16 ay kadar 308 Auto6R Premium kullandım..Ve 2 ay kadar önce 3008 Premium Pack aldım.Ve yıllardır da beklentilerim karşılanmış şekilde Peugeot'a biniyorum.Bu markayla ve şu anda kullandığım modelle ilgili objektif cevaplar verebileceğimi düşünüyorum.Saygılar
  • bu arkadaşın verdiği satışlar 2009 satışları ve 3008 herhalde daha yansımadı satışlara.çünkü 2009 da 100 tane 3008 geldi ve anında satıldı.bu 100 rakamı bile listede üst sıralara girmeye değer.
  • Herkese Merhabalar;

    Otomobillere meraklı, piyasayı takip etmeye çalışan, otomobil dergilerini düzenli takip eden ve hatta bir ara bir dergide editörlük yapan bir makina mühendisi ve yaklaşık 3 aylık da Peugeot 3008 kullanıcısıyım.

    Forumda gördüğüm konular üzerine kendi düşünceleri mi sizinle paylaşmak istiyorum.

    İlk olarak neden 3008 aldığımızı açıklayayım

    Aracı almadan önce tabii ki Nissan Qashqai, Vw Tiguan, Skoda Yeti gibi modelleri inceledik.

    Ancak yüksek oturma pozisyonu, biraz da yerden yüksek yapı, ekonomik (1.6 litrenin altı vergi sebebiyle), otomatik ve dizel kelimeleri birleşince zaten kaşınıza Peugeot 3008 çıkıyor.


    Satış rakamları ile ilgili olarak Nissan Qashqai, Vw Tiguan daha çok sattıkları kesin, ancak 3008 bazı dergiler tarafından SUV sınıfına katılmadığından satış listelerinde yer almayabilir. Bu kimseyi yanıltmasın 3008, Volvo XC60 çok daha fazla satmaktadır. Satışlarının da artarak süreceği kanısındayım. Ancak Renaultun 1.5 litrelik dizeli için çift debriyajlı otomatik vites geliştiriyor olması ve bunun ileride Nissan Qashqai'de de sunulması yada VW tiguanın 4x2 modellerinde 1.6 TDI motor seçeneğinin sunulması (bu benim fikrim) satışları nasıl etkiler zaman gösterecek.
    Ben Nissan Qashqai, Vw Tiguanı satış başarıları açısından biraz Opel Insignia ve Mercedes C serisine benzetiyorum. Gösteriş ve marka imajı yüksek, kullanım maliyetleri yüksek ve satış rakamları gayet başarılı yani ye kürküm ye.

    İkinci olarak yarı otomatik şanzımanın ve dizel motorun yeterince uyumlu olduğu kanısındayım. 1.6 litrelik dizel motor devirlere göre güç ve tork dağılımı bakımından Fiatın 1.6 litrelik multijetlerine 105 hp ve 120hp, VW'nin 105 hp CR motoruna ve Hyundai Kia ortaklığının 1.6 litrelik dizeline göre daha iyi olduğunu otomobil dergilerinden takip ettiğim kadarıyla biliyorum. Ayrıca 100.000 km fiat Grande Punto 1.3 multijet 90hp kullanan biri olarak merakımdan Fiat Bravoyu test etmiştim. Puntoda tek sevmediğim özellik alt devirlerdeki cansızlığı idi ve aynı problem 120 hp lik Bravo da da vardı maalesef ancak bu durum 3008 'de yok.
    3008 için vites geçişleri sarsıntılı problemli vs gibi şikayetleri olanların 1.2 litre easytronic Opel Corsayı test etmelerini öneririm. bu araç ile çok daha fazla sarsılarak yol alacaklardır. Yarı otomatik şanzımanlar yapısı gereği vites geçişlerinde sarsıntı yapabilmekte. Bu tip araçları kullanırken aracı çok iyi anlamak gaza ona göre basmak gerekli bence. Çünkü araç bizden tek bilgiyi gaz pedalı vasıtasıyla almakta ama biz ondan aklımızdan geçeni yapmasını beklemekteyiz. Ne de olsa yarı otomatik yarısı bizden yarısı 3008'den:)
    Benim bu konuda hiçbir sıkıntım yok yaklaşık 5000 km yol yaptım uzun yol da dahil bence başarılı. Bir dönem 2007 model yeni kasa Honda Civic 1.6 litre otomatik kullanma imkanım da oldu. Bu araçtaki gaza basmadan kalkmak, çok sessiz motor ve sarsınıtısız çalışma'nın 3008'de olmasını bende isterim ancak teknoloji şu an bu seviyede.

    Yakıt tüketimi konusuna gelince 6.5 litre genel ortalama uzun yolda otoban 4.6 litre 90km sabit hızda, şehirler arası normal yol 110 km 5.3 litre şehir içi 6.9 litre gibi seyretmekte. Ağırlık, rüzgara karşı gelen ön yüzey alanı, ve otomatik vites düşünüldüğünce bence makul.

    Ancak bozuk yollarda kapı içlerinden ses gelmekte, hatta çok bozuk yollarda can sıkıcı olabiliyor ve sese takılınca arabadaki en ufak gıcırtıdan bile huylanmaya başlıyorsunuz. Bakalım servise gidicem ancak İstanbulda servislerin hangi marka olursa olsun kalitesinden memnu değilim. Honda aracımızı bakım için Sakarya ya götürüyorum çok da memnunun fiyatlar bile değişiyor Peugeot 3008 içinde aynı şeyi düşünüyorum. Çünkü 2500 ara bakımı için aracımı İst'deki bir yetkili servise götürüp başında bekledim ne de olsa ilk kez bir Peugeot servisine geliyorum ortamı görüp incelemek istedim, maalesef hiç de hoş şeylerle karşılaşmadım hatta çok üzüldüm. Durumu gerekli merci ile de paylaştım .

    Herkese keyifli otomobil dolu günler diliyorum.

    Soru ve yorumlarınıza açığım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: driftspec

    bu arkadaşın verdiği satışlar 2009 satışları ve 3008 herhalde daha yansımadı satışlara.çünkü 2009 da 100 tane 3008 geldi ve anında satıldı.bu 100 rakamı bile listede üst sıralara girmeye değer.


    Üzerinde yazıyor Ocak-Şubat 2010 satışları diye . 3008'i compact SUV değil de MPV segmentinde saydıklarından olabilir. MPV satışları yok listelerde çünkü. O yüzden başka kaynak bulan var mı diye sordum.
  • selam arkadaşlar,az once konustugum bır peugeot bayısı 0 km de 3008 1.6 hdi auto 6r alan musterılerımıze ısterlerse 1000 tl karsılıgında chıp uygulaması yapıldıgını ve bunu garantı dısına cıkmadan yaptıklarını soyledı.alıpta yaptıran varmıs bayıde.ayrıca kendı test araclarınada uygulamıslar.mutlaka gelın test edın cok fark ettı dedı satıs temsılcısı.

    3008 sahıbı arkadaslardan yaptıran varmı aranızda.

    saygılar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vincentvega


    quote:

    Orijinalden alıntı: driftspec

    bu arkadaşın verdiği satışlar 2009 satışları ve 3008 herhalde daha yansımadı satışlara.çünkü 2009 da 100 tane 3008 geldi ve anında satıldı.bu 100 rakamı bile listede üst sıralara girmeye değer.


    Üzerinde yazıyor Ocak-Şubat 2010 satışları diye . 3008'i compact SUV değil de MPV segmentinde saydıklarından olabilir. MPV satışları yok listelerde çünkü. O yüzden başka kaynak bulan var mı diye sordum.


    gayette compact suv segmentinde....e-otodergi o şekilde değerlendiriyor....qasqai ile aynı segmentte yani.....volvo xc60 gibi lüks bir araçtan bile daha az satıyor olması ilginç tabiki yani 60 tane bile satamamış.....qasqai ile mukayese bile olamıyor ama 3008 bence gayet güzel gözüküyor....önyargılardan dolayı olabilir diye düşünüyorum....




  • Satışlarla ilgili olarak elimdeki dergileri inceledim ve bazı aylara ait otohaber dergisinin ilk 30 sıralamalarını buldum.

    Buna göre

    Ağustos 2009; 158 adet 3008,

    Eylül 2009; 488 adet 3008,

    Ekim 2009 ile ilgili dergiyi bulamadım.

    Kasım 2009; Listede 3008 yok ancak en düşük satış rakamı 149 yani bu sayıdan az satılmış.

    Aralık 2009; Listede 3008 yok ancak en düşük satış rakamı 385 yani bu sayıdan az satılmış.

    2010 yılı içinde ilk üç ay boyuca 3008 ilk otuz listesine girememiş.

    Not olarak 2009 yılı boyunca Qashqai 3809 adet ile lider onu 2844 adet ile Tiguan izliyor.
  • qasqainin çıktığı ilk yıl değil ilk 2 yılda bile bu rakama ulaşmadığını unutmazsak daha objektif olabılıriz ...dcı motor dan sonra satışlar arttı..2009 dan itibaren..2006 ,2007 2008 de kaç adet sattığı hakkında fikri olan var mı.... tutmuş tutmamış daha çok erken ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baytar17 -- 17 Nisan 2010; 23:46:48 >
  • toledox ön kapı dan gelen ses ile ilgili küçük birer plastik parçası ile kapının dış kolundan hiçbir yeri sökmeden onu hemen hallediyorlar serviste..benim böyle bir şikayetim olmamasına rağmen yinede yaptılar.bu arada aracım13000 km oldu.tık yok daha..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baytar17 -- 17 Nisan 2010; 23:44:28 >
  • quote:

    baytar17 Tarih 17 Nisan 2010; 23:37:16
    qasqainin çıktığı ilk yıl değil ilk 2 yılda bile bu rakama ulaşmadığını unutmazsak daha objektif olabılıriz ...dcı motor dan sonra satışlar arttı..2009 dan itibaren..2006 ,2007 2008 de kaç adet sattığı hakkında fikri olan var mı.... tutmuş tutmamış daha çok erken ...


    2006 model Qashqai var mı?

    Benim bildiğim zaten 2007 ikinci yarısında Türkiye piyasasına girmiş bir araç. Girdiği günden itibaren 2010 yılbaşına kadar toplam 7000 adet satmış. 2010 yılı hedefi de 7000 adet. Halen satışların %55 den fazlası benzin motor olarak satılıyor. Tüm rakamlar ortada.

    3008'in 2009 hedefi ise 500 adetti. Anlaşılan kendi hedefine ulaşamadı. Geçen sene çıkarken yıllık hedef olarak 1000 adet belirlenmişti. Ama görünen o ki kendi hedeflerine ulaşmaktan bile geride kalmakta. Bu durumda Peugeot Türkiye yeniden satış politikalarını gözden geçirmeli bence. Unutmamalı ki, başkalarının başarı yada başarısızlığı 3008 modelini başarılı hale getirmiyor.

    Bence Peugeot bu aracı Crossover olarak lanse etmekle hata yaptı. Yurtdışı bir çok sitede MPV Crossover olarak tanımlanan bu araç, nedense Türkiye'de sanki SUV Crossover mış gibi lanse edildi. Yanlış konumlamadan dolayı araç tüketicide hayal kırıklığı yarattı. Acilen bu imajı değiştirilmeli bence. Doğru konumlama ve doğru rakip seçilmesi halinde başarılı olacak bir model haksız yere hırpalanmamalıdır.




  • 2009 hedefi 500 adet ise üzerinde satış rakamına ulaştı çünkü satış rakamı 1000'e yakın. Benim yazdığım yerden bakarsanız zaten 500 den fazla olduğunu görürsünüz.

    Crossover segmentini MPV ve SUV olarak ayırmak bana mantıklı gelmiyor. Çünkü Crossover segmenti zaten bunların karışımı. 3008, sınıf olarak Qashaqi ye rakiptir. ama tabiki tıpa tıp aynı araç değiller biri yerden fazla yüksek diğerinin içi ferah, ona bakarsanız Tiguan da arka koltuklarda MPV 'lere özgü yemek masaları var.

    3008'in satış rakamları kesinlikle başarısız değil. Kullananlar memnun ise sorun yoktur bence ki sanırım büyük çoğunluğu memnundur. Satış işi ise distiribütör politikaları, tüketici tercihiyle doğrudan ilgili. Ancak tüketici tercihi her zaman kullanışlılıktan yana olmuyor. İyi bir hava yakalayan araç çok başarılı olmasa bile çok satabiliyor. Örnek benzinli Insingia, Mercedes C serisi vs, bunlara karşılık dizel motoru olan Laguna ve Citroen C5 çok satamıyor. Yada Skoda SuperB çok kaliteli olmasına rağmen neredeyse satmıyor.




  • Teşekkürler bende bir servise uğrayayıp yaptırayım.
  • qasqai 2007 haziranda çıkmıştı haklısınız ..ancak birde şuradan düşünün bence bu araç 2007 de çıktı 2009 un sonunda makyajlandı.2 yıl sadece 2 yılda makyaj lanan bir araç sizce başarılımıdır..başka hiçbir marka bir aracını 2-3 yılda makyajlamaz..bir sıkıntı olduğu bence aşikar. 3008 in makyajlı kasaının ne zaman çıkacağını hepberaber göreceğiz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baytar17 -- 18 Nisan 2010; 23:37:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baytar17

    qasqai 2007 haziranda çıkmıştı haklısınız ..ancak birde şuradan düşünün bence bu araç 2007 de çıktı 2009 un sonunda makyajlandı.2 yıl sadece 2 yılda makyaj lanan bir araç sizce başarılımıdır..başka hiçbir marka bir aracını 2-3 yılda makyajlamaz..bir sıkıntı olduğu bence aşikar. 3008 in makyajlı kasaının ne zaman çıkacağını hepberaber göreceğiz..



    Sanırım araç piyasasından sadece kendi aracınızı alana kadar veya aldıktan sonra ilgileniyorsunuz. Hangi cümleyi düzeltmekle başlamalıyım bilmiyorum. Lütfen birşeyler söylemek zorunda hissetmeyin kendinizi. Sadece kısaca bilgilerimizi bir gözden geçirmek gerektiğini hissettiğimden aşağıdakileri yazıyorum.
    1.Qashqai Türkiye'ye 2007 ikinci yarısında geldi. Üretime 2007 ikinci yarısında başlamadı.
    2. Qashqai yüz yenileme işlemini şu anda yapmakta. Yeni yüzü ile üretilenlerde 2010 Nisan başından itibaren bayilerce teslim edilmeye başladı. Yani 3 senelik normal seyir sonunda yüz değişimi işlemine tabi tutuldu.
    3. Bir modelin ekonomik ömrü 8 yıl olarak belirlenir ve buna göre üretim şekillenir. İlk yıl piyasaya kendini tanıtma yılıdır. Rekabetçi ve agresif pazarlama taktikleri hep birinci yılda uygulanır. Bu arada aracın bebeklik sorunları tespit edilmeye çalışılır. Piyasadan alınan tepkilere göre ikinci yıl düzeltilmiş araç üretim yılıdır. Alınabilecek en iyi araçlar bence bu yılda üretilir. Bebeklik sorunları çözülerek görünümde değişiklikler yapılmadan üretime devam edilir. Üçüncü yıl aracın sağmal inek yılıdır. (Sağmal inek tabiri bir pazarlama terimidir. Çok kazanç bırakan mal ve hizmetler için kullanılır) Tüketicinin doğrudan göremeyeceği bazı parçalar ekonomik seçeneklerle değiştirilir. Satılabildiği kadar çok araç satılmaya çalışılır. Üçüncü yıl sonunda yüz değişimi işlemi yapılarak aracın eskimiş yüzü yenilenir. Yeni bir hareket kazandırılır. Beşinci yıl sonunda araç esaslı bir değişime tabi tutulur. Gerçek anlamda teknoloji yenilemesi ve denemeler bu yenilemede yapılır. Sekizinci yıl sonunda aracın piyasadaki durumuna bakarak ya yeni bir kasaya geçilir veya araç yerini yeni bir modele bırakır. Kısaca anlatmaya çalıştığım bu seyire şu ana kadar Qashqai uymakta. Aykırı bir durum yok. (Bazı Kore ve Japon markaları bu deviri beş yılda bir yapmakta, yeni kasaları beş yıl sonunda üretime almaktalar)
    4. Crossover segmenti artık bir tek seçenek olmaktan çıktı. Bence sadece MPV, SUV değil binek ve station crosoverlarda var. Station Crossoverine en bariz örnek Hyundai İ30 CW (Crossover Wagen), Subaru Outback ve en son olarak BMW X1 gösterilebilir.
    5.Bence Qashqai bir SUV crossover değildir. Eğer altı yüksek olmasaydı Qashqai en çok bir HB binek araç olabilirdi. O halde Qashqai'nin en güzel tanımlaması Binek Crossoverdir. SUV Crossover'ine en güzel örnekte Tiguan 4X2 ve İX35 4X2 gösterilmelidir. Yukardaki yaklaşımla gidersek 3008 de MPV Crossoverine en güzel örnek olmaktadır.
    6. Aslında bu segment Nissan'ın öncülüğünü yaptığı yeni bir segmenttir ve henüz tam tanımlanmamıştır. Ancak bundan sonra tanımlanacaktır. Şu anda bir çok ülkede SUV segmenti ile aynı segmente değerlendirilmekte. Sadece bazı dergiler bu segmentte ayrışıma gitmeyi daha doğru bulmakta. Zaten bir süre sonra üretici firmalarda bu ayrımı yapmak zorunda kalacaklar. 2009 yılında ilk kez tüm satışların %15'i SUV ve Crossover satışı olarak gerçekleşmiş. Pazarın %15'İne ulaşan bir segmentte 4X4 üretenle 4X2 üreten aynı şekilde değerlendirilmekten rahatsız görülmekte. En azından aynı bantta fiyatlandırma yapılamadığı için SUV üreticileri pahalı araç satan durumuna düşmekten rahatsız oldular.
    7. Gelecekte tüm üreticilerin bu segmente girmek istediği düşünülürse bu segmentte tanımların yenileceğini gözlemlemek şaşırtıcı olmamalı bence. Pratik olarak şu anda bu araç crossover olarak tanımlanmasa ne olabilirdi diye bakarsak araca vereceğimiz değerlendime crossover segementinde yeri hakkında da bilgi vermektedir. Yani aracın crossover özelliklerini görmeyelim ve yere yaklaştıralım neye benziyorsa o şekilde tanımlamak daha doğru olur bence. Şimdi bazı arkadaşlar üreticinin tanımını kullanmak isteyeceklerdir. Haklı olabilirler. Ama ben üretici olarak değil, tüketici olarak baktığımda aynı fikirde olmadığımı beyan etme özgürlüğüne sahibim. SAnırım üreticilerde bir süre sonra yetersiz tanımlarını biz tüketicilere uyduracaklardır.




  • Ben size katılamayacağım artık araçlar ortalama 3 yılda makyajlanıyor. Nissanda böyle yapmıştır. Makyajın dış görünümde çok fazla hissedilmemesi bence başarısını kanıtlıyor ve araç gerçekten çok talep görmüştür. ben tercih etmedim çünkü otomatik vitesi yoktu
    Ayrıca bir dönem 68bin TL'ye 2.0 litrelik dizel otomatik vitesi alınabilen araç şu an 80bin TL civarlarında aynı şey 1.5 dciler içinde geçerli. 50 bin civarlarından 60binlere fiyatı yükseldi. Bu durumda araca olan talebi ve nissan türkiyenin fırsatçılığını gösteriyor.
    Qashqai'nin başlardaki başarısızlığı motor seçeneklerinden kaynaklanmaktaydı buna karşılık 3008 gelebiliecek en uygun kombinasyon olan dizel otomatik seçeneğiyle gelmesine karşın çok yüksek satış rakamlarına ulaşamadı.
    Qashqai ülkemizde çok başarılıdır hatta 2009 yılında 307 den bile çok satmıştır ancak bu 3008'in daha uygun bir araç olduğunu değiştirmez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speaker


    quote:

    Orijinalden alıntı: baytar17

    qasqai 2007 haziranda çıkmıştı haklısınız ..ancak birde şuradan düşünün bence bu araç 2007 de çıktı 2009 un sonunda makyajlandı.2 yıl sadece 2 yılda makyaj lanan bir araç sizce başarılımıdır..başka hiçbir marka bir aracını 2-3 yılda makyajlamaz..bir sıkıntı olduğu bence aşikar. 3008 in makyajlı kasaının ne zaman çıkacağını hepberaber göreceğiz..



    Sanırım araç piyasasından sadece kendi aracınızı alana kadar veya aldıktan sonra ilgileniyorsunuz. Hangi cümleyi düzeltmekle başlamalıyım bilmiyorum. Lütfen birşeyler söylemek zorunda hissetmeyin kendinizi. Sadece kısaca bilgilerimizi bir gözden geçirmek gerektiğini hissettiğimden aşağıdakileri yazıyorum.
    1.Qashqai Türkiye'ye 2007 ikinci yarısında geldi. Üretime 2007 ikinci yarısında başlamadı.
    2. Qashqai yüz yenileme işlemini şu anda yapmakta. Yeni yüzü ile üretilenlerde 2010 Nisan başından itibaren bayilerce teslim edilmeye başladı. Yani 3 senelik normal seyir sonunda yüz değişimi işlemine tabi tutuldu.
    3. Bir modelin ekonomik ömrü 8 yıl olarak belirlenir ve buna göre üretim şekillenir. İlk yıl piyasaya kendini tanıtma yılıdır. Rekabetçi ve agresif pazarlama taktikleri hep birinci yılda uygulanır. Bu arada aracın bebeklik sorunları tespit edilmeye çalışılır. Piyasadan alınan tepkilere göre ikinci yıl düzeltilmiş araç üretim yılıdır. Alınabilecek en iyi araçlar bence bu yılda üretilir. Bebeklik sorunları çözülerek görünümde değişiklikler yapılmadan üretime devam edilir. Üçüncü yıl aracın sağmal inek yılıdır. (Sağmal inek tabiri bir pazarlama terimidir. Çok kazanç bırakan mal ve hizmetler için kullanılır) Tüketicinin doğrudan göremeyeceği bazı parçalar ekonomik seçeneklerle değiştirilir. Satılabildiği kadar çok araç satılmaya çalışılır. Üçüncü yıl sonunda yüz değişimi işlemi yapılarak aracın eskimiş yüzü yenilenir. Yeni bir hareket kazandırılır. Beşinci yıl sonunda araç esaslı bir değişime tabi tutulur. Gerçek anlamda teknoloji yenilemesi ve denemeler bu yenilemede yapılır. Sekizinci yıl sonunda aracın piyasadaki durumuna bakarak ya yeni bir kasaya geçilir veya araç yerini yeni bir modele bırakır. Kısaca anlatmaya çalıştığım bu seyire şu ana kadar Qashqai uymakta. Aykırı bir durum yok. (Bazı Kore ve Japon markaları bu deviri beş yılda bir yapmakta, yeni kasaları beş yıl sonunda üretime almaktalar)
    4. Crossover segmenti artık bir tek seçenek olmaktan çıktı. Bence sadece MPV, SUV değil binek ve station crosoverlarda var. Station Crossoverine en bariz örnek Hyundai İ30 CW (Crossover Wagen), Subaru Outback ve en son olarak BMW X1 gösterilebilir.
    5.Bence Qashqai bir SUV crossover değildir. Eğer altı yüksek olmasaydı Qashqai en çok bir HB binek araç olabilirdi. O halde Qashqai'nin en güzel tanımlaması Binek Crossoverdir. SUV Crossover'ine en güzel örnekte Tiguan 4X2 ve İX35 4X2 gösterilmelidir. Yukardaki yaklaşımla gidersek 3008 de MPV Crossoverine en güzel örnek olmaktadır.
    6. Aslında bu segment Nissan'ın öncülüğünü yaptığı yeni bir segmenttir ve henüz tam tanımlanmamıştır. Ancak bundan sonra tanımlanacaktır. Şu anda bir çok ülkede SUV segmenti ile aynı segmente değerlendirilmekte. Sadece bazı dergiler bu segmentte ayrışıma gitmeyi daha doğru bulmakta. Zaten bir süre sonra üretici firmalarda bu ayrımı yapmak zorunda kalacaklar. 2009 yılında ilk kez tüm satışların %15'i SUV ve Crossover satışı olarak gerçekleşmiş. Pazarın %15'İne ulaşan bir segmentte 4X4 üretenle 4X2 üreten aynı şekilde değerlendirilmekten rahatsız görülmekte. En azından aynı bantta fiyatlandırma yapılamadığı için SUV üreticileri pahalı araç satan durumuna düşmekten rahatsız oldular.
    7. Gelecekte tüm üreticilerin bu segmente girmek istediği düşünülürse bu segmentte tanımların yenileceğini gözlemlemek şaşırtıcı olmamalı bence. Pratik olarak şu anda bu araç crossover olarak tanımlanmasa ne olabilirdi diye bakarsak araca vereceğimiz değerlendime crossover segementinde yeri hakkında da bilgi vermektedir. Yani aracın crossover özelliklerini görmeyelim ve yere yaklaştıralım neye benziyorsa o şekilde tanımlamak daha doğru olur bence. Şimdi bazı arkadaşlar üreticinin tanımını kullanmak isteyeceklerdir. Haklı olabilirler. Ama ben üretici olarak değil, tüketici olarak baktığımda aynı fikirde olmadığımı beyan etme özgürlüğüne sahibim. SAnırım üreticilerde bir süre sonra yetersiz tanımlarını biz tüketicilere uyduracaklardır.


    İlk cevabım size değil baytar 17'ye dir.

    Sizin yazdıklarınıza ise crossoverı parçalamanıza katılmıyorum. Hyundai i30 cw stationdır. Subaru outback audi allroad, volvo xc70, skoda scoot lar, polo cross veya golf cross bunlar yükseltildikleri araçların sınıfına girer onlar için yeni sınıf yaratmak mantıksız bence sizin dediğinize göre belirli boyutlara göre sınıf yaratmak gerekir yerden 20cm den fazla yüksek ise SUV 15- 20 arası crossover gibi bence anlamsız. ben sınıfların artıp müşterilerin zaten karışan akıllarını daha da karıştıracaklarına inanmıyorum. fikirlerinize de saygı duyuyorum




  • Orijinalden alıntı: toledox

    İlk cevabım size değil baytar 17'ye dir.

    Sizin yazdıklarınıza ise crossoverı parçalamanıza katılmıyorum. Hyundai i30 cw stationdır. Subaru outback audi allroad, volvo xc70, skoda scoot lar, polo cross veya golf cross bunlar yükseltildikleri araçların sınıfına girer onlar için yeni sınıf yaratmak mantıksız bence sizin dediğinize göre belirli boyutlara göre sınıf yaratmak gerekir yerden 20cm den fazla yüksek ise SUV 15- 20 arası crossover gibi bence anlamsız. ben sınıfların artıp müşterilerin zaten karışan akıllarını daha da karıştıracaklarına inanmıyorum. fikirlerinize de saygı duyuyorum


    Crossover sınıfını ben tanımlamadım. Zaten üreticiler bu segmentin eksikliğini görüp yeni bir tanımlama yapmaya çalışıyorlar. Evet araçların yerden yüksekliği artırılarak crossover segmenti yaratıldı. Hatta Nissan Qashqai'nin yerden yüksekliği SUV segmenti ile karışmasın ve yeni benimsenen crossover segmenti ölçülerine uysun diye 18 cm olarak değiştirildi. Bence tıpkı SUV segmentindeki iç bölümleme gibi crossoverlerde de iç bölümleme yapılmaya başladı. (Biliyorsunuz SUV segmentinde de mini, compact, büyük, lüx gibi sınıflamalar yapılmaktadır.) Aslen crossover'in tam çevirisi olmasada anlamı engel üstünden geçebilen sanırım. Bir engel üzerinden geçme söz konusu olduğuna göre, normal araçtan daha yüksek olması gerek şart olduğu zaten kendiliğinden çıkmaktadır.

    Evet Hyundai İ30 bir stationdur, ama İ30 CW bir crossover wagon olarak tanımlanmaktadır. Hyundai'nin tanıtım yazısında bu açıkca görülmektedir:
    "i30'dan aile açılımı.

    i30'dan aileler arasında çok konuşulacak bir açılım geliyor: i30cw.
    Bütün dünyada ödüle doymayan i30, cross wagon modeliyle geniş iç hacim arayan ailelere aradıkları konforu sunuyor.
    İhtiyaca göre tasarlanmış fonksiyonelliği ve estetik tasarımıyla
    i30cw'den ailecek çok keyif alacaksınız.
    ."
    Kaynak :http://www.hyundai.com.tr/tr/Content.aspx?id=modeller&model_id=18


    Bu çeşit sınıflandırmaların bence akıl karıştırmak yerine akılları netleştireceği kanaatindeyim. Aksi halde şu anda olduğu gibi Toyota Urban Cruizer ile 3008 karşılaştırılmaya çalışılmakta ve daha da karmaşık sonuçlar çıkmaktadır. Eğer benim yukarda anlattığım gibi bir sınıflandırma olduğu görülürse, bu durumda bunların iki farklı segmentte oldukları görülecek kafa karışıkları netleşecektir.
    Seviyeli tartışmalarınız için teşekkür ederim. Sanırım tartışa tartışa en azından bu sitede bir yerlere varabiliriz. Kavgayla ve karamalayla henüz bir yerlere varıldığı görülmedi bence.




  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.