Şimdi Ara

PEUGEOT 3008 (186. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12.080
Cevap
114
Favori
1.471.577
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 184185186187188
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçen hafta(Cumartesi) araca enjektör yazılımını yüklettim. Yükleme sonu araçta ilk dikkatimi çeken 2.vites geçişleri sessiz oldu ayrıca araç kalkışlarda daha seri hale geldi.Bu arada ustanın tavsiyesi ,maglumunuz araç partükül filitreli oluşundan dolayı arada bir yüksek hızda belirli süre kullanarak filitrenin temizlenmesi oldu.yakıt konusuna gelince kullanıma bağlı ilerki günlerde belli olur.

    ----------------------------------------
    3008 ALLURE 112 SEDEFLİ BEYAZ
  • enjektör yazılımından sonraki ilk yakıt testim sonucu çok olumlu.
    110 km de şehir içi 7.1 lt bu oran beni çok sevindirdi ki ben şehir içinde yol bilgisayarında 8.5 in altını görmüyordum .ortaalama hızım 35 km



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akgolo -- 24 Kasım 2011; 12:11:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antkmr

    3008 kullanıcısı aranıza yeni katıldım. gri dizel ve otomatik. yazdıklarınız gibi hakikaten kullanması zevkli bir araç. bu aracı gözüme kestirdikten sonra uzun müddet yazdıklarınızı izledim.bahsi gecen olmsuzlukları inşallah yaşamam derken sırayla başıma geldi.vitesin oradan gelen problemi bu gün ilk bakımda çözdürdüm.
    benim asıl sizlerle paylaşmak istediğim 2700 kilometre sonundaki bir deneyimim...
    bir çok 3008 kullanıcısının sorunu olan hatta bazı arkadaşları arabalarından soğutan silkeleme problemi, gürültülü çalışma ve fazla yakma. bu problemler yeni araç olmasına rağmen benimde karşıma çıktı. tuh tuh vah vahlara başlayaçağım sırada bir yazı okudum ve uyguladım. sonuç mükemmel... araçın bir müddet 2700-3000 devirden yukarıda kullanılması gerekiyordu. arkadaşlar burada özellikle şunu yazmak istiyorum.. süratli gitmekten bahsetmiyorum. sadece devirli kullanmaktan bahsediyorum.ilk deneme iş yerinden eve gelirkenki 15 kmde oldu. sabah işe giderken o silkeleme yoktu artık. daha sonra 50-60 km manuelde ve sport modda kullanım, motor fireni yaptırdım.tabi bunların hepsini araçı fazla zorlamadan,limitler dahilinde uyguladım. ve araçımın çalışma sesi rahatladı ve silkelemelerim kalmadı.yakatım ise 6,2 - 6,5 arasında.önceki aynı hacimdeki benzinli araçımla kıyaslarsam, benzincideki pompacı arkadaş beni bir hayli özlüyordu.
    acemi bir 3008 li olarak bir denemenizi öneririm.
    hepinize keyifli sürüşler...

    Ayrıca aklıma gelmişken araç ısınmadan yani 90 dereceye gelmeyene kadar genede siz 2.000 devirde vites değiştirin, araba ısındıktan sonra yüksek devirlerde vites değiştirmenizde fayda var. Şimdi arabayla bi yere giderken bu şekilde uyguladım araba ısındıktan sonra 3.000 devir ve üstünde vites geçişlerini yaptım belli bi müddet araba rahatladı gerçekten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hewes

    quote:

    Orijinalden alıntı: antkmr

    3008 kullanıcısı aranıza yeni katıldım. gri dizel ve otomatik. yazdıklarınız gibi hakikaten kullanması zevkli bir araç. bu aracı gözüme kestirdikten sonra uzun müddet yazdıklarınızı izledim.bahsi gecen olmsuzlukları inşallah yaşamam derken sırayla başıma geldi.vitesin oradan gelen problemi bu gün ilk bakımda çözdürdüm.
    benim asıl sizlerle paylaşmak istediğim 2700 kilometre sonundaki bir deneyimim...
    bir çok 3008 kullanıcısının sorunu olan hatta bazı arkadaşları arabalarından soğutan silkeleme problemi, gürültülü çalışma ve fazla yakma. bu problemler yeni araç olmasına rağmen benimde karşıma çıktı. tuh tuh vah vahlara başlayaçağım sırada bir yazı okudum ve uyguladım. sonuç mükemmel... araçın bir müddet 2700-3000 devirden yukarıda kullanılması gerekiyordu. arkadaşlar burada özellikle şunu yazmak istiyorum.. süratli gitmekten bahsetmiyorum. sadece devirli kullanmaktan bahsediyorum.ilk deneme iş yerinden eve gelirkenki 15 kmde oldu. sabah işe giderken o silkeleme yoktu artık. daha sonra 50-60 km manuelde ve sport modda kullanım, motor fireni yaptırdım.tabi bunların hepsini araçı fazla zorlamadan,limitler dahilinde uyguladım. ve araçımın çalışma sesi rahatladı ve silkelemelerim kalmadı.yakatım ise 6,2 - 6,5 arasında.önceki aynı hacimdeki benzinli araçımla kıyaslarsam, benzincideki pompacı arkadaş beni bir hayli özlüyordu.
    acemi bir 3008 li olarak bir denemenizi öneririm.
    hepinize keyifli sürüşler...

    Ayrıca aklıma gelmişken araç ısınmadan yani 90 dereceye gelmeyene kadar genede siz 2.000 devirde vites değiştirin, araba ısındıktan sonra yüksek devirlerde vites değiştirmenizde fayda var. Şimdi arabayla bi yere giderken bu şekilde uyguladım araba ısındıktan sonra 3.000 devir ve üstünde vites geçişlerini yaptım belli bi müddet araba rahatladı gerçekten.

    Bu rahatla hangi araçta denerseniz olur zaten. Yıllar önce ilk ehliyetimi aldığım zamanlarda polo classic 1.6 100hp aracımız vardı. 5- 6 bin hatta 7 bin devirlerde kullanırdım belirli bir süre sonra araç rahatlardı ancak bu geçici bir durumdu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Leon79

    quote:

    Orijinalden alıntı: Leon79

    yabancı forumlarda gezerken 9711.GG tanıtım kodlu Bas Kolonu gördüm, anladığım kadarıyla orjinal kablosu ile oto teybimize bağlanarak bagaja yerleştirebiliyoruz, bu ürünü aracında kullanan var mı? sesinden memnun mu? (Orjinal Peugeot olması ve kablolarda kesme biçme yapılmadan bağlantı yapılabilmesi ilgi çekici)

    internette aynı ürünün iki fotoğrafını bulabildim.







    evet dostlar, resimlerdeki ürünün ve Pionner ts-1301i - ts-1701i (aracın ön ve arka kolonları için) siparişimi verdim, orjinal teyp değişmediği için %100 verim alınamasada kolonların pioneer'a dönmesi ses kalitesini etkiler dendi, 4 kolon 200tl civarında değişecek (biraz üzerinde bir fiyat olabilir), sub-woofer için ise yaklaşık 500'tl ler seviyesinde bir masrafım olacak.(işlemlerin tamamı yetkili serviste yapılacak-orjinal yedek parça ile)

    Pioneer ts-1301i :



    Pioneer ts-1701i



    ön arka olarak kolon çapları değişik, 13cm ve 16.5cm şeklindeymiş. (17cm'lik pioneer uyarmış)

    Sn leon79, Pionner ts-1301i ve ts-1701i kolonlarını seçmenizin nedenleri nelerdir, ben bu işlerle pek ilgili değilim, ses kalitesini, aracıma en az tahribat vererek arttırmak istiyorum. Sizce daha yüksek çıkış gücü olan veya daha fazla bass verebilen hoparlörler tercih edilebilinirmi yoksa bu hoparlör tamda olması gereken hoparlörlermidir. Birde buna ilave olarak bizim teybimizn parametre deyerlerini biliyorsanız lütfen yazınız.

    Hoparlörleri değiştirdikten sonraki ses farkını ve tüm bunları hangi serviste yaptırdığınızı lütfen paylaşınız. İlginiz için teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemalettintaha

    quote:

    Orijinalden alıntı: Leon79

    quote:

    Orijinalden alıntı: Leon79

    yabancı forumlarda gezerken 9711.GG tanıtım kodlu Bas Kolonu gördüm, anladığım kadarıyla orjinal kablosu ile oto teybimize bağlanarak bagaja yerleştirebiliyoruz, bu ürünü aracında kullanan var mı? sesinden memnun mu? (Orjinal Peugeot olması ve kablolarda kesme biçme yapılmadan bağlantı yapılabilmesi ilgi çekici)

    internette aynı ürünün iki fotoğrafını bulabildim.







    evet dostlar, resimlerdeki ürünün ve Pionner ts-1301i - ts-1701i (aracın ön ve arka kolonları için) siparişimi verdim, orjinal teyp değişmediği için %100 verim alınamasada kolonların pioneer'a dönmesi ses kalitesini etkiler dendi, 4 kolon 200tl civarında değişecek (biraz üzerinde bir fiyat olabilir), sub-woofer için ise yaklaşık 500'tl ler seviyesinde bir masrafım olacak.(işlemlerin tamamı yetkili serviste yapılacak-orjinal yedek parça ile)

    Pioneer ts-1301i :



    Pioneer ts-1701i



    ön arka olarak kolon çapları değişik, 13cm ve 16.5cm şeklindeymiş. (17cm'lik pioneer uyarmış)

    Sn leon79, Pionner ts-1301i ve ts-1701i kolonlarını seçmenizin nedenleri nelerdir, ben bu işlerle pek ilgili değilim, ses kalitesini, aracıma en az tahribat vererek arttırmak istiyorum. Sizce daha yüksek çıkış gücü olan veya daha fazla bass verebilen hoparlörler tercih edilebilinirmi yoksa bu hoparlör tamda olması gereken hoparlörlermidir. Birde buna ilave olarak bizim teybimizn parametre deyerlerini biliyorsanız lütfen yazınız.

    Hoparlörleri değiştirdikten sonraki ses farkını ve tüm bunları hangi serviste yaptırdığınızı lütfen paylaşınız. İlginiz için teşekkürler...

    Merhaba,
    Ts-1701 ve ts-1301'i secmemin nedeni, aracımın garantide olması ve aracın orjinalliginden uzaklasmak istememem. pioneerin bu kolonları Peugeot orjinal aksesuarı ve yetkili serviste satılıyor. Açıkçası Amfi baglanmadan ve aracın orjinalligini bozmadan cok yuksek ses kalitelerine cıkmak mümkün olmayacaktır (forumlarda bu bilgi cok net ifade edilmis) bu sartlar altında ufak bir maliyet ile fabrika çıkışı kolonları değiştirerek %20 lerde bir ses kalitesi artışı fazlası ile beni tatmin edecektir. (tahminimce ses yükselmeyecek ancak kolonlar daha kaliteli olacağı için sesin kalitesi artacak) Yine orjinal olarak satılan kendinden amfili (kablolarda kesme bicme yapılmadan) aracımın teybine soketler aracılığı ile bağlanacak subwoofer'ı bagaja koyarak araç içerisindeki bass seslerin hissedilir derecede artacağını düşünüyorum (söyleniyor).(amfi aracılığıyla güclendirilmis kolonlar kapı döşemelerindeki sesleride arttırıcaktır, orjinalligin cok dışına çıkmak istemememin bir başka nedenide bu)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Leon79


    quote:

    Orijinalden alıntı: cemalettintaha

    quote:

    Orijinalden alıntı: Leon79

    quote:

    Orijinalden alıntı: Leon79

    yabancı forumlarda gezerken 9711.GG tanıtım kodlu Bas Kolonu gördüm, anladığım kadarıyla orjinal kablosu ile oto teybimize bağlanarak bagaja yerleştirebiliyoruz, bu ürünü aracında kullanan var mı? sesinden memnun mu? (Orjinal Peugeot olması ve kablolarda kesme biçme yapılmadan bağlantı yapılabilmesi ilgi çekici)

    internette aynı ürünün iki fotoğrafını bulabildim.







    evet dostlar, resimlerdeki ürünün ve Pionner ts-1301i - ts-1701i (aracın ön ve arka kolonları için) siparişimi verdim, orjinal teyp değişmediği için %100 verim alınamasada kolonların pioneer'a dönmesi ses kalitesini etkiler dendi, 4 kolon 200tl civarında değişecek (biraz üzerinde bir fiyat olabilir), sub-woofer için ise yaklaşık 500'tl ler seviyesinde bir masrafım olacak.(işlemlerin tamamı yetkili serviste yapılacak-orjinal yedek parça ile)

    Pioneer ts-1301i :



    Pioneer ts-1701i



    ön arka olarak kolon çapları değişik, 13cm ve 16.5cm şeklindeymiş. (17cm'lik pioneer uyarmış)

    Sn leon79, Pionner ts-1301i ve ts-1701i kolonlarını seçmenizin nedenleri nelerdir, ben bu işlerle pek ilgili değilim, ses kalitesini, aracıma en az tahribat vererek arttırmak istiyorum. Sizce daha yüksek çıkış gücü olan veya daha fazla bass verebilen hoparlörler tercih edilebilinirmi yoksa bu hoparlör tamda olması gereken hoparlörlermidir. Birde buna ilave olarak bizim teybimizn parametre deyerlerini biliyorsanız lütfen yazınız.

    Hoparlörleri değiştirdikten sonraki ses farkını ve tüm bunları hangi serviste yaptırdığınızı lütfen paylaşınız. İlginiz için teşekkürler...

    Merhaba,
    Ts-1701 ve ts-1301'i secmemin nedeni, aracımın garantide olması ve aracın orjinalliginden uzaklasmak istememem. pioneerin bu kolonları Peugeot orjinal aksesuarı ve yetkili serviste satılıyor. Açıkçası Amfi baglanmadan ve aracın orjinalligini bozmadan cok yuksek ses kalitelerine cıkmak mümkün olmayacaktır (forumlarda bu bilgi cok net ifade edilmis) bu sartlar altında ufak bir maliyet ile fabrika çıkışı kolonları değiştirerek %20 lerde bir ses kalitesi artışı fazlası ile beni tatmin edecektir. (tahminimce ses yükselmeyecek ancak kolonlar daha kaliteli olacağı için sesin kalitesi artacak) Yine orjinal olarak satılan kendinden amfili (kablolarda kesme bicme yapılmadan) aracımın teybine soketler aracılığı ile bağlanacak subwoofer'ı bagaja koyarak araç içerisindeki bass seslerin hissedilir derecede artacağını düşünüyorum (söyleniyor).(amfi aracılığıyla güclendirilmis kolonlar kapı döşemelerindeki sesleride arttırıcaktır, orjinalligin cok dışına çıkmak istemememin bir başka nedenide bu)

    Tüm bunları hangi serviste yapmayı planlıyorsunuz?




  • u garanti olaylarından bu kadar korkmanıza bence gerek yok sadece montaj yapacak insanların profesyonel olması gerekir yoksa sıfır x6 ya bile ses sistemi yapılıyor. önemli olan dediğim emin ellerde iş yapılması. arka kabinleri değiştirmenizi öneririm fakat ön kapıları araya anfi girmediğiniz sürece elletmeyin paranıza yazık ve boşuna kapıyı açtırmış olacaksınız ki sesin daha kötü olma ihtimalide var çünkü zaten ön kapıda alt sesler ve tizler fena değil. ama araya anfi girerseniz ki bunun için aküden direk + çektirmeniz gerekecek ve teyipte direk tetik ucu sokette yok bunu sokete yine ehil ellerde ekletirseniz sistem çok daha doygun sese ulaşacaktır. bu arada o aktif subwoofer 3008 in katlı bagajında sorun yaratacaktır. onun yerine benim subwooferdan alırsanız katlı bagajınızı hi etkilenmeden kullanabilirsiniz. bir dikkat edilecek hususta akü başında tam olarak + almalısınız eğerki sigorta kutusunun içinden alırlarsa buda rizk oluşturur.akü başının hemen yanındak civata kullanılmalı.serviste size neden taktınız demez diyemez tabi montaj aşamalarına uyduğunuz sürece ( akü başına ekstra sigorta akım değerine göre kablo vs.)




  • Şimdi arkadaşlar scanner'ım olmadığı için Bursa'ya gidince derginin sayfasını direk koyacapım ancak şimdi size "otohaber" dergisinin onno usta bölümünde onno ustanın verdiği bilgiyi sizin ile paylaşacağım.

    " Konu başlığı : Otomatikleştirilmiş manuel şanzıman nedir?

    Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlarda normal dişli düzenekleri vardır ve diğer klasik otomatik şanzımanlarda bulunan tork konvertör sistemi yoktur.
    Tork konvektörlü ve 4 yada 5 kademeli tam otomatik şanzımanlarda motor , gücünün ortalama yüzde 85'ini tekerleklere aktarabilir. Motor, otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlarda bu debriyaj sistemi sayesinde güç kontrolü ve yönetiminin ortalama yüzde 98'ini tekerleklere aktarır. Güç kaybının en aza indirilmesine ek olarak vites geçişleri sorunlu değildir. Bu sayede yakıt tüketimi de ekstradan yükselmezken araç performansı artar. Ancak otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlı araçlarda olduğu gibi dikkat edilmesi gereken kullanım taktikleri vardır. Özellikle yoğun trafik ortamında veya dik yokuşlarda ki durup kalkmalarda vitesi N konumuna almanız gerekir. Bu sayede debriyaj sisteminin aşırı ısınmasını ve bu ısıdan dolayı oluşacak sorunları engelleyebilirsiniz."

    Bizim şanzımanla ilgili verilen bilgi bu arkadaşlar. Ben bilmiyordum bu şanzımanın bu kadar muhteşem olduğunu motorun gücünün yüzde 98'ini tekerleklere aktırılması muhteşem birşeymişş. Alın size bu şanzımanın elle tutulur en güzel özelliği. Çok verimli bir vites sistemiymiş kim ne derse desin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hewes

    Şimdi arkadaşlar scanner'ım olmadığı için Bursa'ya gidince derginin sayfasını direk koyacapım ancak şimdi size "otohaber" dergisinin onno usta bölümünde onno ustanın verdiği bilgiyi sizin ile paylaşacağım.

    " Konu başlığı : Otomatikleştirilmiş manuel şanzıman nedir?

    Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlarda normal dişli düzenekleri vardır ve diğer klasik otomatik şanzımanlarda bulunan tork konvertör sistemi yoktur.
    Tork konvektörlü ve 4 yada 5 kademeli tam otomatik şanzımanlarda motor , gücünün ortalama yüzde 85'ini tekerleklere aktarabilir. Motor, otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlarda bu debriyaj sistemi sayesinde güç kontrolü ve yönetiminin ortalama yüzde 98'ini tekerleklere aktarır. Güç kaybının en aza indirilmesine ek olarak vites geçişleri sorunlu değildir. Bu sayede yakıt tüketimi de ekstradan yükselmezken araç performansı artar. Ancak otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlı araçlarda olduğu gibi dikkat edilmesi gereken kullanım taktikleri vardır. Özellikle yoğun trafik ortamında veya dik yokuşlarda ki durup kalkmalarda vitesi N konumuna almanız gerekir. Bu sayede debriyaj sisteminin aşırı ısınmasını ve bu ısıdan dolayı oluşacak sorunları engelleyebilirsiniz."

    Bizim şanzımanla ilgili verilen bilgi bu arkadaşlar. Ben bilmiyordum bu şanzımanın bu kadar muhteşem olduğunu motorun gücünün yüzde 98'ini tekerleklere aktırılması muhteşem birşeymişş. Alın size bu şanzımanın elle tutulur en güzel özelliği. Çok verimli bir vites sistemiymiş kim ne derse desin.

    Bu hacimlerde (1.6) dizel motorlarda sadece hyundai ve kia tam otomatik şanzıman kullanmmakta ve o da söylenildiği gibi yakıt tüketimini artırıp performansı düşürmektedir. Verim olarak normal otomatik şanzımanlardan üstün bir seçenek ama artık devir çift debriyaj zamanı olduğundan sadece bu şanzımanla kıyaslamamak lazım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toledox

    quote:

    Orijinalden alıntı: hewes

    Şimdi arkadaşlar scanner'ım olmadığı için Bursa'ya gidince derginin sayfasını direk koyacapım ancak şimdi size "otohaber" dergisinin onno usta bölümünde onno ustanın verdiği bilgiyi sizin ile paylaşacağım.

    " Konu başlığı : Otomatikleştirilmiş manuel şanzıman nedir?

    Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlarda normal dişli düzenekleri vardır ve diğer klasik otomatik şanzımanlarda bulunan tork konvertör sistemi yoktur.
    Tork konvektörlü ve 4 yada 5 kademeli tam otomatik şanzımanlarda motor , gücünün ortalama yüzde 85'ini tekerleklere aktarabilir. Motor, otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlarda bu debriyaj sistemi sayesinde güç kontrolü ve yönetiminin ortalama yüzde 98'ini tekerleklere aktarır. Güç kaybının en aza indirilmesine ek olarak vites geçişleri sorunlu değildir. Bu sayede yakıt tüketimi de ekstradan yükselmezken araç performansı artar. Ancak otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlı araçlarda olduğu gibi dikkat edilmesi gereken kullanım taktikleri vardır. Özellikle yoğun trafik ortamında veya dik yokuşlarda ki durup kalkmalarda vitesi N konumuna almanız gerekir. Bu sayede debriyaj sisteminin aşırı ısınmasını ve bu ısıdan dolayı oluşacak sorunları engelleyebilirsiniz."

    Bizim şanzımanla ilgili verilen bilgi bu arkadaşlar. Ben bilmiyordum bu şanzımanın bu kadar muhteşem olduğunu motorun gücünün yüzde 98'ini tekerleklere aktırılması muhteşem birşeymişş. Alın size bu şanzımanın elle tutulur en güzel özelliği. Çok verimli bir vites sistemiymiş kim ne derse desin.

    Bu hacimlerde (1.6) dizel motorlarda sadece hyundai ve kia tam otomatik şanzıman kullanmmakta ve o da söylenildiği gibi yakıt tüketimini artırıp performansı düşürmektedir. Verim olarak normal otomatik şanzımanlardan üstün bir seçenek ama artık devir çift debriyaj zamanı olduğundan sadece bu şanzımanla kıyaslamamak lazım

    Şuan için sanırım en iyisi Auto6R gibi gözükmektedir. DSG şanzımanlarda hergün yeni bir arıza haberi almaktayız biz forumlardan takip ettiğimiz kadarı ile ve DSG şanzımanlarda mekatronik arızası olduğunu belirten 3 tane VW servisi var, VW sahipleri belirmeye başladı bunları. Powershift var şuanda ama benzinli araçlarla gelmektedir ve Auto6R'den konfor açısından farklılık olabilir ancak , yakıt üketimi konusunda rezalet bir şanzıman powershift. Açıkcası yakıt tüketimini arttıran otomatik alacağıma manueli alırdım. Yani o kadar da eleştirmek için uğraşmayın Auto6R'yi. Çünkü bu şanzımanlarda da tercih ederken ne istenildiğine göre tercih edilebilir durumda , konfor mu isteniyor yoksa yakıt ekonomisimi. Zaten Auto6R bence konfor açısından çok iyi bir şanzıman, performans ilede birleşince tadından yenmiyor




  • ben normalde auto6r nin yaptığı saçmalıklara çok takılmam ama bu sahah cidden tuhaftı. normal bir şekilde ortalam 70 km hızla seyrederken gaza bastığımda hiçbir tepki alamadım gaz pedalı sanki boş bir pedal gibiydi ve neredeyse sonuna kadar bastığımda aniden devir yükseldi ve araç tepki verdi. yani araç viteste olmasına rağmen sanki boştaymış gibi davrandı. birde geçen gün dik bir yokuş başında durdum ki özellikle dik yokuşlarda durup tekrar kalkarak daha rahat gidilebildiğini tespit etmiştim ama bu sefer araç aniden sanki birşeye çarpmışım gibi stop etti ve aniden geriye kayma başladı hiçbir anlam veremedim ama boş bulunsam arkamdakine kesinlikle çarpardımki aaraç stop ettiği için fren hidrolik sistemide devrede dğildi. yan bazen gerçekten şansını zorlamıyor değil ki buna rağmen servise götürüp orada yarım günümü heba edemeyeceğim için servise gitmiyorum bu arada bu araç 7000 de ve daha öncede yakşalık 40.000 km eski versiyonundan olanı kullanmıştım ama onda böle bir sorunla karşılaştığımı hatırlamıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hewes

    quote:

    Orijinalden alıntı: toledox

    quote:

    Orijinalden alıntı: hewes

    Şimdi arkadaşlar scanner'ım olmadığı için Bursa'ya gidince derginin sayfasını direk koyacapım ancak şimdi size "otohaber" dergisinin onno usta bölümünde onno ustanın verdiği bilgiyi sizin ile paylaşacağım.

    " Konu başlığı : Otomatikleştirilmiş manuel şanzıman nedir?

    Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlarda normal dişli düzenekleri vardır ve diğer klasik otomatik şanzımanlarda bulunan tork konvertör sistemi yoktur.
    Tork konvektörlü ve 4 yada 5 kademeli tam otomatik şanzımanlarda motor , gücünün ortalama yüzde 85'ini tekerleklere aktarabilir. Motor, otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlarda bu debriyaj sistemi sayesinde güç kontrolü ve yönetiminin ortalama yüzde 98'ini tekerleklere aktarır. Güç kaybının en aza indirilmesine ek olarak vites geçişleri sorunlu değildir. Bu sayede yakıt tüketimi de ekstradan yükselmezken araç performansı artar. Ancak otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlı araçlarda olduğu gibi dikkat edilmesi gereken kullanım taktikleri vardır. Özellikle yoğun trafik ortamında veya dik yokuşlarda ki durup kalkmalarda vitesi N konumuna almanız gerekir. Bu sayede debriyaj sisteminin aşırı ısınmasını ve bu ısıdan dolayı oluşacak sorunları engelleyebilirsiniz."

    Bizim şanzımanla ilgili verilen bilgi bu arkadaşlar. Ben bilmiyordum bu şanzımanın bu kadar muhteşem olduğunu motorun gücünün yüzde 98'ini tekerleklere aktırılması muhteşem birşeymişş. Alın size bu şanzımanın elle tutulur en güzel özelliği. Çok verimli bir vites sistemiymiş kim ne derse desin.

    Bu hacimlerde (1.6) dizel motorlarda sadece hyundai ve kia tam otomatik şanzıman kullanmmakta ve o da söylenildiği gibi yakıt tüketimini artırıp performansı düşürmektedir. Verim olarak normal otomatik şanzımanlardan üstün bir seçenek ama artık devir çift debriyaj zamanı olduğundan sadece bu şanzımanla kıyaslamamak lazım

    Şuan için sanırım en iyisi Auto6R gibi gözükmektedir. DSG şanzımanlarda hergün yeni bir arıza haberi almaktayız biz forumlardan takip ettiğimiz kadarı ile ve DSG şanzımanlarda mekatronik arızası olduğunu belirten 3 tane VW servisi var, VW sahipleri belirmeye başladı bunları. Powershift var şuanda ama benzinli araçlarla gelmektedir ve Auto6R'den konfor açısından farklılık olabilir ancak , yakıt üketimi konusunda rezalet bir şanzıman powershift. Açıkcası yakıt tüketimini arttıran otomatik alacağıma manueli alırdım. Yani o kadar da eleştirmek için uğraşmayın Auto6R'yi. Çünkü bu şanzımanlarda da tercih ederken ne istenildiğine göre tercih edilebilir durumda , konfor mu isteniyor yoksa yakıt ekonomisimi. Zaten Auto6R bence konfor açısından çok iyi bir şanzıman, performans ilede birleşince tadından yenmiyor

    Öncelikle benim amacım eleştirmek falan değil lüzumsuz polyanacılık yaparak kimseyi yanlış yönlenmesine sebep olmamak.Hep benim malım en iyi dersek bayideki satışçılardan farkımız kalmaz, kimseye de doğru bilgiler aktaramayız. Herkes gibi bende ince eleyip sık dokuyarak 3008'e kara kıldım ve gayet de bu kararımdan memnunum ancak Auto6R'de çok mükemmel bir şanzıman değil.

    Powershift şanzıman şu an için bazı araçlarda 2.0 dizel motorlarda sunulmakta ve bazı araçlarda da dediğiniz gibi benzinli motorlarla sunulmakta. Ancak önümüzdeki süreçte 1.6 litre dizellerde de uygulanacak.
    powershift şanzımanın yakıt tüketimi konusunda rezalet olduğunu nasıl tespit ettiğinizi merak ettim doğrusu. Her halde hem manuelini hemde otomatiğini kullanıp bu karara varmış olmalısınız. Bu şanzıman sahip bir aracı uzun bir süre kullanma fırsatım oldu. Bence gayet başarılı hem konfor açısından hemde tepki süresi olarak gayet iyi. DSG ile ilgili de her araçta sorun yaşanabilir ama şanzımanın genel başarısını baltalayamaz bu olanlar. Bir sorun varsa gerekli birimlere iletilerek çözülür. Renaultun EDC adını verilen şanzımanı da bu kategoriye giren başarılı bir sistemdir. Ve geleğin şanzıman teknolojisi budur. Ne tam otomatik nede yarı otomatik istenilen başarıyı sağlayamamaktadır.

    Auto6r yarı otomatik şanzımanlar arasında gerçekten başarılıdır ancak diğer çift debriyajlı araçları bir denemenizde fayda var belki bana hak verirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toledox

    quote:

    Orijinalden alıntı: hewes

    quote:

    Orijinalden alıntı: toledox

    quote:

    Orijinalden alıntı: hewes

    Şimdi arkadaşlar scanner'ım olmadığı için Bursa'ya gidince derginin sayfasını direk koyacapım ancak şimdi size "otohaber" dergisinin onno usta bölümünde onno ustanın verdiği bilgiyi sizin ile paylaşacağım.

    " Konu başlığı : Otomatikleştirilmiş manuel şanzıman nedir?

    Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlarda normal dişli düzenekleri vardır ve diğer klasik otomatik şanzımanlarda bulunan tork konvertör sistemi yoktur.
    Tork konvektörlü ve 4 yada 5 kademeli tam otomatik şanzımanlarda motor , gücünün ortalama yüzde 85'ini tekerleklere aktarabilir. Motor, otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlarda bu debriyaj sistemi sayesinde güç kontrolü ve yönetiminin ortalama yüzde 98'ini tekerleklere aktarır. Güç kaybının en aza indirilmesine ek olarak vites geçişleri sorunlu değildir. Bu sayede yakıt tüketimi de ekstradan yükselmezken araç performansı artar. Ancak otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlı araçlarda olduğu gibi dikkat edilmesi gereken kullanım taktikleri vardır. Özellikle yoğun trafik ortamında veya dik yokuşlarda ki durup kalkmalarda vitesi N konumuna almanız gerekir. Bu sayede debriyaj sisteminin aşırı ısınmasını ve bu ısıdan dolayı oluşacak sorunları engelleyebilirsiniz."

    Bizim şanzımanla ilgili verilen bilgi bu arkadaşlar. Ben bilmiyordum bu şanzımanın bu kadar muhteşem olduğunu motorun gücünün yüzde 98'ini tekerleklere aktırılması muhteşem birşeymişş. Alın size bu şanzımanın elle tutulur en güzel özelliği. Çok verimli bir vites sistemiymiş kim ne derse desin.

    Bu hacimlerde (1.6) dizel motorlarda sadece hyundai ve kia tam otomatik şanzıman kullanmmakta ve o da söylenildiği gibi yakıt tüketimini artırıp performansı düşürmektedir. Verim olarak normal otomatik şanzımanlardan üstün bir seçenek ama artık devir çift debriyaj zamanı olduğundan sadece bu şanzımanla kıyaslamamak lazım

    Şuan için sanırım en iyisi Auto6R gibi gözükmektedir. DSG şanzımanlarda hergün yeni bir arıza haberi almaktayız biz forumlardan takip ettiğimiz kadarı ile ve DSG şanzımanlarda mekatronik arızası olduğunu belirten 3 tane VW servisi var, VW sahipleri belirmeye başladı bunları. Powershift var şuanda ama benzinli araçlarla gelmektedir ve Auto6R'den konfor açısından farklılık olabilir ancak , yakıt üketimi konusunda rezalet bir şanzıman powershift. Açıkcası yakıt tüketimini arttıran otomatik alacağıma manueli alırdım. Yani o kadar da eleştirmek için uğraşmayın Auto6R'yi. Çünkü bu şanzımanlarda da tercih ederken ne istenildiğine göre tercih edilebilir durumda , konfor mu isteniyor yoksa yakıt ekonomisimi. Zaten Auto6R bence konfor açısından çok iyi bir şanzıman, performans ilede birleşince tadından yenmiyor

    Öncelikle benim amacım eleştirmek falan değil lüzumsuz polyanacılık yaparak kimseyi yanlış yönlenmesine sebep olmamak.Hep benim malım en iyi dersek bayideki satışçılardan farkımız kalmaz, kimseye de doğru bilgiler aktaramayız. Herkes gibi bende ince eleyip sık dokuyarak 3008'e kara kıldım ve gayet de bu kararımdan memnunum ancak Auto6R'de çok mükemmel bir şanzıman değil.

    Powershift şanzıman şu an için bazı araçlarda 2.0 dizel motorlarda sunulmakta ve bazı araçlarda da dediğiniz gibi benzinli motorlarla sunulmakta. Ancak önümüzdeki süreçte 1.6 litre dizellerde de uygulanacak.
    powershift şanzımanın yakıt tüketimi konusunda rezalet olduğunu nasıl tespit ettiğinizi merak ettim doğrusu. Her halde hem manuelini hemde otomatiğini kullanıp bu karara varmış olmalısınız. Bu şanzıman sahip bir aracı uzun bir süre kullanma fırsatım oldu. Bence gayet başarılı hem konfor açısından hemde tepki süresi olarak gayet iyi. DSG ile ilgili de her araçta sorun yaşanabilir ama şanzımanın genel başarısını baltalayamaz bu olanlar. Bir sorun varsa gerekli birimlere iletilerek çözülür. Renaultun EDC adını verilen şanzımanı da bu kategoriye giren başarılı bir sistemdir. Ve geleğin şanzıman teknolojisi budur. Ne tam otomatik nede yarı otomatik istenilen başarıyı sağlayamamaktadır.

    Auto6r yarı otomatik şanzımanlar arasında gerçekten başarılıdır ancak diğer çift debriyajlı araçları bir denemenizde fayda var belki bana hak verirsiniz.

    Şimdi herşeyine iyi demediğim zaten açık söylediğim sözlerde. Sarsıntı olduğu gerçek ve yeni yazılımlada bu en düşük seviyeye indi bu yazılımı yükleten herkeste farkında. VE DSG şanzıman ile ilgili forumları , jetta konusunu takip ediyorum ve performans açısından konuşmuyorum. Tamam bırakın Auto6R'yi bir kenara ve size şu paylaştığım yazı gibi onlarca ayrı kullanıcının yazdığı yazıyı bulup link verebilirim. Jetta konusunda 44. sayfadan ve
    vw_passat_1981 adlı kullanıcının paylaşımıdır.

    "Bu gün 3 tane vw yetkili servisi aradım ve garantisi betmeş bir jetta dsg alıcam dedim onlarda ben olsam hayatta almam çünkü yarın birgün mekatronik arızası verecek dedi.
    bizim sattığımızı boşverin plazaya sıfır gelen araçların bile makatronik arızalı olanları var sağlam gelenlerde ileride arızalanacak dedi" (http://forum.donanimhaber.com/m_23348721/mpage_44/f_/key_//tm.htm#54892751)

    Daha geçen gün 5008 konusunda şöyle bir mesaj paylaşıldı.

    "bir arkadaşımıza jetta almıştık..9000 km de dsg şanzıman gitti...garantiden değişecek ama üzüldük tabii..." (http://forum.donanimhaber.com/m_36846767/mpage_44/key_/tm.htm)

    Vee daha fazlası... Bu kadar sorunlu bir şanzımana kusura bakmayın kim iyi derse o kişinin önüne diğer VW DSG kullanıcılarının yazılarını koymaktan geri kalmam.

    Evet powershift yakıt konusunda berbattır. İspatımı ? Buyrun ford'un kendi resmi sitesinde yayımlanan resmi teknik verileri.

    Ford Focus 1.6L Duratec 125PS Manuel

    Şehiriçi: 8.1lt
    Şehir Dışı: 4.8lt
    Karma: 6.0lt

    Ford Focus 1.6L Duratec 125PS PowerShift

    Şehiriçi: 9.3lt
    Şehir Dışı: 4.8lt
    Karma: 6.4lt

    Şimdi bakın bu verilere bakarak bi tahmin yapmak pekte zor ve imkansız değil hatta yapamamak bence zor. Şehir içi , manuel ve otomatik farkı tam 1.2 lt daha fazla yakmaktadır powershift şanzıman ancak Auto6R'de ise bırakın 1.2 lt fazla yakmasını buyurun verilerine bakın:

    Peugeot 3008 1.6 HDi 112hp Manuel

    Şehiriçi: 6.4
    Şehirdışı: 4.5
    Karma: 5.2

    Peugeot 3008 1.6 HDi 112hp Auto6R

    Şehiriçi: 5.8
    Şehirdışı: 4.4
    Karma: 4.9

    Bakın Auto6R 0.6lt daha az yakmaktadır manuele göre. Yani powersihft ilk başka fazla yakmaması lazım sonrada daha az yakması lazım ki yakıt konusunda Auto6R ile başaçıkabilsin. Anladınızmı neden powershift şanzımanın yakıt konusunda berbat dediğimi. Bunu ford kullanmakla hiç bir alakası olamaz ayrıca. Powershifte ne kadar az yaktırabilirsem manuelede o oranda az yaktırabilirim. Ve sanırım polyanacılıklada bi alakası yok bu sadece sizin şahsi ve kişisel düşünceniz sadece bardağın boş tarafına değil dolu tarafınada bakmayı kastetmiş olsanız daha anlamlı ve yerini bulmuş bir laf olurdu. Çünkü siz, benim yaptığımı lüzumsuz polyanacılık ile nitelendirirken aslında sizlerin bardağın boş tarafına bakmanızı eleştirdim. İnanın herşeyin bir boş tarafı var. Ve sizde bardağın dolu tarafını görebiliyorsunuz ancak Auto6R dışında ki tüm şanzımanların dolu tarafına bakıp boş tarafını görmemeniz , ancak Auto6R'nin de sadece boş tarafını görüp dolu tarafını görmemeye insanları teşvik etmeniz sanırım daha çok yanıltıcı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hewes -- 29 Kasım 2011; 23:33:26 >




  • Ve eğer ki bu Auto6R yerine bir EDC , bir DSG , bir Powersihft olsaydı ben kesinlikle tercih etmezdim. Neden mi? Çünkü yakıt tüketimini arttıran bir şanzımanı neden kullanayım , manuel kullanırım daha iyi. Hah işte buradada araçtan ne beklediğiniz devreye giriyor. Siz dersiniz ki "olsun fazla yaksın ama otomatik olsun" işte ona kimse birşey diyemez. Yani en baştada dediğim gibi bu kriterleri alacak kişi belirler ve aklına yatanı alır. Ve eğer powersihft , DSG şanzıman manuelden fazla yakıyor ise ve Auto6R ile bir karşılaştırma yapmamız gerekiyor ise powershift'in 1.2lt fazla yaktığı yakıt Auto6R nin manuelde 0.6lt daha az yaktığını düşünürsek powershift 1.8lt daha fazla yakar. Ancak hemen itiraz etmeyin bende biliyorum 1.8lt diye bir sonuca varmam komik ancak 1.8lt derken ne demek istediğimi anlamanız önemli. Yani powershift farkı 1.2lt'den daha fazla yaktığını söylemeye çalışıyorum çünkü manuelden daha az yaktıran Auto6R var. Yani işin özeti Auto6R şuanda yakıt sarfiyatı konusunda nadir şanzımanlardan birisidir ve son ki güncellemelerden sonra daha iyi çalışmaya başlamıştır. Belki diğer şanzımanların çalışma sistematiği daha iyidir ancak benim Auto6R'de bulduğum konfor gerçekten süper ve yakıt tasarrufu konusunda da zaten bahsetmeme gerek yok. Benim otomatik tercih etmemde ki tek kriterde yakıt konusundadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hewes -- 29 Kasım 2011; 23:47:58 >




  • .



  • Powershift ve EDC'yi bilmem ama 7 ileri DSG şanzuman kesinlikle manuelden daha az yakmaktadır. Kendim de uzun süre kullandığım için biliyorum .

    Jetta 1.4 TSI 122 HP Manuel/DSG teknik verileri:

    Şehir içi 8,2 / 7,7
    Şehir dışı 5,1 / 5,0
    Genel 6,2 / 6,0
    CO2 emisyonu, g/km 144 / 138
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vincentvega

    Powershift ve EDC'yi bilmem ama 7 ileri DSG şanzuman kesinlikle manuelden daha az yakmaktadır. Kendim de uzun süre kullandığım için biliyorum .

    Jetta 1.4 TSI 122 HP Manuel/DSG teknik verileri:

    Şehir içi 8,2 / 7,7
    Şehir dışı 5,1 / 5,0
    Genel 6,2 / 6,0
    CO2 emisyonu, g/km 144 / 138

    Yakıt tüketimi konusunda aslında powershift'i kast etmiştim. DSG ile ilgilide başka bilgiler verdim zaten. Ama EDC ile ilgili tam birşey diyemem.
  • Bu şanzıman konusu tam bir karın ağrısı forumda. Bakış açınız tamamen doğru olmasına rağmen bazı eksiklikler var Hewes. Ancak tabi bu da senin beklentilerinle alakalı.
    Powershift'i bir çok nedenden dolayı eleyip bir kenara koyduğunuzda EDC, DSG ve Auto-6R'yi kendi içinde kategorize etmek lazım.

    EDC- Çift kavrama, vites geçişleri iyi, yakıt tüketimi düşük, ufak-tefek arıza bildirimleri nette görülmekle birlikte çok yeni bir sistem olduğundan henüz kullanıcıları denek pozisyonunda,

    DSG- Çift kavrama, vites geçişleri iyi, yakıt tüketimi düşük, bazı kronik arızalar var ancak vw servisleri garanti süresi dolmuş bir çok araçta ücretsiz sorunları çözdüğü bilgileri geliyor, ancak bu hem iyi hem de kötü bir durum, keza kronik arıza olduğu ve bunun firma hatası olduğu tescilleniyor. Hiçbir firma üretim hatası olmayan cihazı "aman müşteri menuniyeti olsun" diye garanti süresi bittikten sonra değiştirmez.

    AUTO-6R - Tek kavrama, vites geçişleri hafif sarsıntılı ancak dert edilecek kadar değil, yakıt tüketimi düşük. Çok uzun zamandır piyasada, kronik arızası yok, yedek parça ucuz, emsalleri tek kavramalar arasında en iyi olduğu söyleniyor. Bir müddet kullanımın sonunda sarsıntılı vites geçişleri şoför alışkanlığı ile ortadan kalkıyor.

    Bu durumda Auto-6R diğerlerine göre en büyük avantajı bakım masrafları olarak ileriye dönük ciddi bir avantaj sağlıyor. Aynı zamanda üst segment sayılabilecek 508, 3008, 5008 gibi araçlarda vergi avantajlı motor seçeneği ile sunulması ise mevcut teknolojisini müşteriye en iyi aktarabilen firma olgusunu da ortaya çıkarıyor kanımca. Bu yaklaşım fiyat avantajı ile geldiğinde ciddi bir tercih sebebi oluyor. Satışlarda vw grubu dsg-dizel-sedan üçlüsünü jetta ile sunabiliyor. Bu araç distribütöre çok sınırlı sayıda üretici tarafından verildiği için lafta var, fiiliyatta yok durumundadır. Ford 508 ve 5008'e rakip araclarında böyle bir motor ve şanzıman seçeneği sunamıyor ki zaten anlaşılan sunmaya da niyeti yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ENG_civ -- 30 Kasım 2011; 12:29:25 >




  • 
Sayfa: önceki 184185186187188
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.