Şimdi Ara

PERT ARAÇLARA KASKO YAPAN ŞİRKETLER (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
4
Favori
37.841
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    Biz diyoruz ki, pert olacak araçların kanunu kuralı olmalı, belirli bir sistematiğe bağlı pert yapılmalı. Her önüne gelen araç perte ayrılır mı yahu? Kendiniz söylüyorsunuz, çamurluğu hasarlı araç pert diye. Böyle saçmalık olur mu hocam Allah aşkına bunu akıl mantık alır mı? Sadece çamurluğu hasarlı bir aracı bir şirket perte ayırıyorsa bu işte muhakkak ve muhakkak bir katakulli vardır. Siz de bu araçları satın alarak bu katakullilere zemin hazırlamaktasınız. Ben diyeceğimi diyorum, sigortacısınız hasar durumlarında da her türlü işinizi görürsünüz. Yukarıda bahsettiğim gibi pert araç kullanan normal bir vatandaş da aracı hasarlandığında hasarının yüzde 50 sini alıyor.

    Bana bunu açıklayın madem, çamurluğu hasar gören aracı bir adam neden perte ayırır? Hesabını kitabını yapın bakalım. Ben tahmini yapacam şimdi;

    Aracın çamurluğu 500 tl olsa 250 tl de işçilik olsa, 250 de öyle böyle koyalım 1000 tl hasar eder. Aracın piyasa rayiç değeri 25 bin tl diyelim. Perte ayrılması için en az piyasa koşullarında yüzde 40 değeri baz alınır. 1000/25000= % 4 ediyor. 40 nerde 4 nerde?

    Eğer siz bu aracın yasal yollarla, herhangi bir katakulli olmadan pert edildiğine inanıyorsanız ben sizin samimiyetinizden şüphe ederim. Aracın perte ayrılması hususu için kasko genel şartlarına bakınız. (B-3.3.1.2.) Aracın perte ayrılması için iki tane kriter var, hurda belgeli olacak (tamir kabul etmez) yahut trafikten çekme belgesi olacak (ağır hasar-onarım kabul eder)

    Çamurluktan hasarlanan aracınız, bu iki kriterden hangisine uymaktadır?

    Bu çamurluktan hasarlanan aracı perte ayıran "Eksper" o rapora nasıl imza atmış acaba? O araca ekspertiz yapmış mı? Yüzde yüz faturalı hasar ödemesidir ve çakma ekspertiz raporuna imza atmıştır. Bu kadar kanunsuzluk göz göre göre nasıl yapılıyor, sigortacılık nasıl bu hale geldi anlamak mümkün değil. Bu bahsettiğiniz aracın ekspertizini bizzat kendi yapan ve aracı perte ayıracak olan ekspere eksper denilir mi hiç? Faturalı hasar ödemeleri adı altında binbir türlü kanun dışı iş yapılmakta. Buna siz de sigortacı olarak karşı çıkmalısınız. Ne var yahu 3 bin tl ye biraz daha az modelli bir araca biniver arkadaş ne olur yani ölmezsin ya? Hakikaten ölür müsün? Yapmayın etmeyin yazıktır günahtır bu ülke ekonomisine yazık günah lütfen biraz düşünerek yaşayalım.

    Bende bu tip olaylar yasanmiyor.ama araba alirken internetten hasarli araba alip biniyorum...nasil ayirdiklari konusunda tabiki perte ayrilmalarini desteklemiyorum.ama ortada bu kadar cok arac var bu sekilde.sonucta katakulleyi yapan yapiyor. Onlenmeli bunlar tabiki.ama araclar hasarli olunca uygun oluyor bende alirimda binerimde..saygilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    Hassasiyetinize içten teşekkür ederim. Benim tek amacım kamu yararını gözetmek, kayıt dışı ekonomiyle elimden geldiğince savaşmak, araçlara yan sanayi parça takılmasının önüne geçmek, itilen kakılan ustalarımızı araç sahiplerini imkanlarım dahilinde korumak, bu gibi forum sitelerinde kullanıcılara haklarını hatırlatmak ve YANLIŞ uygulamalarla her zeminde savaşmaktır. Pert araçlar pimi çekilmemiş bir bomba gibidir. Neresinde ne olduğunu ve ne gibi tehlikelere yol açabileceğini asla bilemezsiniz. Elinizden çıkarmak isteseniz düzgün bir ticaretle elinizden çıkaramazsınız. Çıkarsanız zararına satar kayıplara maruz kalırsınız. Yalan söyleyip pert olduğunu gizleseniz mahkemeye kadar yolu var, Yargıtay kararları var bu gibi ayıplı ticaretlerde satan şahıs haksız bulunup davaları kaybediyor. Velhasılıkelam almayın, aracısı olmayın, yakınlarınıza asla tavsiye etmeyin, pertten dönme aracın içinde ne yolcu ne sürücü olarak bulunmayın. Ben kendi değer yargılarıma göre konuşuyorum, içim rahat ve huzurlu. Bu yazılarımı bir kişi okusa ve hak verse ben amacıma ulaşmış olurum. İnanın çoğu eksper böyle forumlarda uğraşmaz insanları bilinçlendirmek için. Benim de geçen gün aklıma geldi, üye oldum ve vatandaşı elimden geldiğince uyarmaya çalışıyorum. Yanlışlarım da vardır muhakkak ama bu pert araç mevzusunda görüşlerim oldukça sert ve katıdır. Kötü niyetli şahıslara imkan sunmayın, yanlış ceplere haksız kazanç sokmayın.

    Şu kadarını söyleyeyim, küçük hasarla pert edilmiş bir aracın pert edilme sebebi vardır. Bu bin lira az tazminat ödemek için değildir asla. Çünkü, bir araç perte ayrıldığında araç sahibinin poliçesi yanar. İsterse bir hafta önce kestir poliçeni, aracın pert olursa geriye kalan 358 günün primini iade alamazsın. Bu araç sahibi çamurluğu yüzünden aracının pert edilmesine razı gelir mi? Lütfen ne kendimizi ne başkasını kandırmayalım. Bu pert araçlar sayesinde ne adamlar ne paralar kazanıyor, buna imkan vermeyin. Bu uygulama hem haksız kazanç kapısıdır hem de can sağlığımızın tehlikeye atılmasına sebep olmaktadır.

    Siz bunca insanin piyasada internet sitelerinde tabelalarinda pertci yazan insanlara haksiz kazanc sagliyorsunuz diyemezsiniz.saygilarimla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alional


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    Hassasiyetinize içten teşekkür ederim. Benim tek amacım kamu yararını gözetmek, kayıt dışı ekonomiyle elimden geldiğince savaşmak, araçlara yan sanayi parça takılmasının önüne geçmek, itilen kakılan ustalarımızı araç sahiplerini imkanlarım dahilinde korumak, bu gibi forum sitelerinde kullanıcılara haklarını hatırlatmak ve YANLIŞ uygulamalarla her zeminde savaşmaktır. Pert araçlar pimi çekilmemiş bir bomba gibidir. Neresinde ne olduğunu ve ne gibi tehlikelere yol açabileceğini asla bilemezsiniz. Elinizden çıkarmak isteseniz düzgün bir ticaretle elinizden çıkaramazsınız. Çıkarsanız zararına satar kayıplara maruz kalırsınız. Yalan söyleyip pert olduğunu gizleseniz mahkemeye kadar yolu var, Yargıtay kararları var bu gibi ayıplı ticaretlerde satan şahıs haksız bulunup davaları kaybediyor. Velhasılıkelam almayın, aracısı olmayın, yakınlarınıza asla tavsiye etmeyin, pertten dönme aracın içinde ne yolcu ne sürücü olarak bulunmayın. Ben kendi değer yargılarıma göre konuşuyorum, içim rahat ve huzurlu. Bu yazılarımı bir kişi okusa ve hak verse ben amacıma ulaşmış olurum. İnanın çoğu eksper böyle forumlarda uğraşmaz insanları bilinçlendirmek için. Benim de geçen gün aklıma geldi, üye oldum ve vatandaşı elimden geldiğince uyarmaya çalışıyorum. Yanlışlarım da vardır muhakkak ama bu pert araç mevzusunda görüşlerim oldukça sert ve katıdır. Kötü niyetli şahıslara imkan sunmayın, yanlış ceplere haksız kazanç sokmayın.

    Şu kadarını söyleyeyim, küçük hasarla pert edilmiş bir aracın pert edilme sebebi vardır. Bu bin lira az tazminat ödemek için değildir asla. Çünkü, bir araç perte ayrıldığında araç sahibinin poliçesi yanar. İsterse bir hafta önce kestir poliçeni, aracın pert olursa geriye kalan 358 günün primini iade alamazsın. Bu araç sahibi çamurluğu yüzünden aracının pert edilmesine razı gelir mi? Lütfen ne kendimizi ne başkasını kandırmayalım. Bu pert araçlar sayesinde ne adamlar ne paralar kazanıyor, buna imkan vermeyin. Bu uygulama hem haksız kazanç kapısıdır hem de can sağlığımızın tehlikeye atılmasına sebep olmaktadır.

    Siz bunca insanin piyasada internet sitelerinde tabelalarinda pertci yazan insanlara haksiz kazanc sagliyorsunuz diyemezsiniz.saygilarimla.

    Haklı olduğunuz kısımlar tabi ki var. Ancak, bu pert araç alım satım işi şu anda suistimallere oldukça açık bir sektördür. Mevcut olan pert total uygulamalarında; vatandaşın hayatı, refahı, huzuru, yaşam kalitesi değil, şirketlerin menfaatleri düşünülerek, bir dünya açık kapı bırakılmıştır.

    SBM yeni sitesinde Ağır Hasarlı Araç İstatistikleri var. (SBM buradan raporlar/hasar takip merkezi'nden ulaşabilirsiniz)
    2012 Aralık ayı itibariyle, 2009-2012 yılları arası ağır hasara maruz kalmış araçlardan;

    Hurda ayırma belgesi olan araç oranı % 2,4
    Trafikten çekme belkesi olan araç oranı % 73,6
    Sigortalıya terk edilen araç oranı % 24

    Bu tablo her şeyi açıklıyor. Sadece ve sadece yüzde 2.4 oranında hurdaya ayrılan araç olmuş. Trafikten çekme belgesi alındıktan sonra araç tekrar tamir edilip trafiğe sürülebiliyor, hurda belgeli araçların ruhuna Fatiha okunuyor. Ben kesin rakam veremem tabi. Ama yüzde 2 gibi bir rakam sizce de az değil mi? Bence en az 10 katı olması gerekirdi, yani yüzde 20-25 civarı ağır hasarlı araç hurdaya ayrılmalıydı.

    Neyse, şu an ülkemizde sigortacılık faaliyetinde bulunan şirketlerin veya şirket ortaklarının çoğu gelişmiş ülkelerin çoğunda sigortacılık yapmaktadır. Hangi şirket, hangi gelişmiş Avrupa ülkesinde, oto hasarlarında kaporta parçalarını tamirciye çekiçle onartmaktadır? Hangi ülkede hurda araç oranı % 2-3 civarındadır?

    Biz bunu hak etmiyoruz arkadaşım, benim derdim bu. Biz adam gibi sigortacılık anlayışını layıkıyla hak ediyoruz. Primlerimizi öpücükle ödemiyoruz, değil mi?

    Kaç tane vatandaşımız bugüne kadar "DEĞER KAYBI" tazminatı aldı? Kusursuz olduğunuz durumlarda, aracınıza hasar veren sürücünün sigorta şirketi aracınızda oluşan değer kaybını karşılamak zorunda. Hangi acente sizi bu konuda yönlendirdi? Hangi şirketin reklamlarında duydunuz bunu? Duymadınız tabi ki. Çünkü trafik sigortası kapsamında bu olay. Ama böyle bir hakkınız var? Ne olacak? Trafik hasarlarını zamanında kaç kişi alabiliyor? 8 iş günü içinde hasar tazminatını ödemekle yükümlüler, hangi acente bilgilendiriyor? Acentelerin ne kadarı, trafik ve kasko genel şartlarına tamamen hakim? Hangi acente değer kaybı hususunda sizi bilgilendirebilir? Neyse bu DEĞER KAYBI konusunda da daha sonra bilgilendirme yaparım inşallah., bu başka bir konu, selametle.




  • Trafikteki arac sayisini dusundugumuzde yuzde 2,5 az bir hurda rakami degil. Ciddi bir rakam. Peki calinti buluntular da pert kayitli gorunuyor sistemimizde. Burada yanlis olan kisim bence kullanilan kelime.pert ve hurda kelimeleri ayni arac icin kullanilmali? Hasarli az hasarli cokhasarli gibi bir derecelendirme koyulabilir.bende vatandas olarak az hasarli araba alip gonul rahatligiyla binebileyim. Ayrica odeme konusunda hasar tarihletimi ve odenme tarihlerini buraya yapistiricam bir ara groamanin 8. Gune bile birakmadigi cok dosyam var. Belgeler tamsa en gec bizde bir haftadir hasar odemesi.acentemden sukur suana kadar ozellikle hasar alanlar sikayetci degiller.groama tabiki bu konuda bizi de mahcup etmiyor musterilerimize.saygilarimla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Okuduğum kadarıyla bu konuda bir çok yorum var ve bir kısmına katılmıyorum, 3 hafta önce dizel otomatik 2012 model ceed marka pert kayıtlı bi araç aldım ve araştırdığımda hasar kaydı olaraktan 37bin tl agır hasar var ve müşteriye 45 tl ödenerekten perte çıkarılmış ( aynı aracı bugun internnete temizini 42 bin tl ye bulabilirsiniz :) )ve tamam kazalı halinde hiç dokunulmadan ben aracı aldım ve ve 4800 tl (dörtbinsekizyüz) tlye aracı yaptırdım aracta değişen sacede sol camurluk ve ön kaput var şase, radyatöründe vs en ufak bir kusur yok 10 tane airbag var hepsi sapa sağlam ve şu anda saat gibi çalışıyor, işin daha komik tarafını söylim sigorta şirkentinde araç devrilmiş görünüyo :D ve kesinlikle böyle bişi yok tabiki , yukarda bi arkadaş experin bi önemi olmadına şirketin ne derse o olucanı söyledi inanin yok öyle bişi 50 tl lik araç alın 8 liralık maddi hasarlı kaza edin expere 3,5 lira ateşleyin net bir şekilde 35 binliralık hasar gösterip size paranizin tamamini ödenmesini sağlar ( bu konunun dışında bunu yapan experleride biliyorum atmasyon değil )ve iki gündür bir çok sigorta şirketinden teklif istedim ama hiç biri kasko yapamıcani söyledi merak ettiğim madem kasko etmyeceksin neden aracı sigorta sirketleri tekrar satışa çıkarıyo, o zaman hurda belgesi verip sağlam parçalarını satsın, toplum olaraktan bunlar bizi çokmu enayı görüyo merak etmiyo değilim


    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blueayaz61

    Okuduğum kadarıyla bu konuda bir çok yorum var ve bir kısmına katılmıyorum, 3 hafta önce dizel otomatik 2012 model ceed marka pert kayıtlı bi araç aldım ve araştırdığımda hasar kaydı olaraktan 37bin tl agır hasar var ve müşteriye 45 tl ödenerekten perte çıkarılmış ( aynı aracı bugun internnete temizini 42 bin tl ye bulabilirsiniz :) )ve tamam kazalı halinde hiç dokunulmadan ben aracı aldım ve ve 4800 tl (dörtbinsekizyüz) tlye aracı yaptırdım aracta değişen sacede sol camurluk ve ön kaput var şase, radyatöründe vs en ufak bir kusur yok 10 tane airbag var hepsi sapa sağlam ve şu anda saat gibi çalışıyor, işin daha komik tarafını söylim sigorta şirkentinde araç devrilmiş görünüyo :D ve kesinlikle böyle bişi yok tabiki , yukarda bi arkadaş experin bi önemi olmadına şirketin ne derse o olucanı söyledi inanin yok öyle bişi 50 tl lik araç alın 8 liralık maddi hasarlı kaza edin expere 3,5 lira ateşleyin net bir şekilde 35 binliralık hasar gösterip size paranizin tamamini ödenmesini sağlar ( bu konunun dışında bunu yapan experleride biliyorum atmasyon değil )ve iki gündür bir çok sigorta şirketinden teklif istedim ama hiç biri kasko yapamıcani söyledi merak ettiğim madem kasko etmyeceksin neden aracı sigorta sirketleri tekrar satışa çıkarıyo, o zaman hurda belgesi verip sağlam parçalarını satsın, toplum olaraktan bunlar bizi çokmu enayı görüyo merak etmiyo değilim


    Saygılar...

    Pert araçlarla alakalı başka yazılarımda ben de bu hususa değindim, madem kasko yapmayacaksın neden bu araçları perte ayırıp kullandırıyorsun? Demezler mi adama? Demiyorlar.

    Vatandaş, aracı beğeniyor, alıyor. Acenteye pert kaydı var mı yok mu baktırmak nereden aklına gelsin Allah aşkına? Bu sektörü bilmeyen bir insanın düşünebileceği katakulliler değil bunlar. Araç alırken acentenizden rica edin, ağır hasar kaydı var mı yok mu baksın.

    Bu pert olayının bir sistematiğe girmesi şart. Bu iş böyle yürümez. Akıl mantık alır gibi değil. Burası gukuk devleti değil, Hukuk Devleti ise eğer, bu işlere bir an önce çare bulunmalıdır. Türk Halkının yaşam kalitesini arttırmak hangi meslek mensubundan olursak olalım, bulunduğumuz sektörlerde vermemiz gereken en başlıca savaşlardan biri olmalıdır diye düşünüyor ve çalışma ilkelerimi de bu yönde düzenliyorum.




  • peki durum bu ise bu pert e çıkan araçlar sigorta şirketleri tarafından yada üçüncü sahışlara devredilip çekme belgeli olarak neden millete yüksek fiyatlarla ihaleyle satılıyorr? sigorta şirketleri direk aracı çekme belgeli degilde hurda belgeli olarak ihaleye cıkarsa ya ! alanda sadece araçları yedek parça olarak kullanmış olur daha güzel olmazmı... böylelikle o hurda belgeli araç zaten hic bir zaman trafige cıkamamış olur.... çıkmasıda ülkemizde imkansız zaten

    bu arada artık pert diye bir kelime yok pert e cıkmış dedigimiz araçlar artık çekme belgeli araç olarak tabir ediliyorçok agır hasarlıları hurda ya ayırıyorlar o ayrı ama bir çamurluk bir tanpon hasarlı arabalarıda pert e çıkarıp çekme belgeli olarak ihaleye cıkarıyorlar ve bu araçlar gerekli eksiklikleri giderilirse tekrar muayene yapılıp onaylanırsada yeni plakalarıyla trafige cıkarılabiliyor... ozaman muaynede etmesinler
    ve sana katılıyorum cııkmasın bu arabalar trafige ama o zamanda ihaleye sokulup satılmasında vatandaşa satılıyorsada kasko yapılsın can bu ya satmasınlar yada kaskolasınlar...


    şöylede olabilir tüm bu çekme belgeli araçları sigorta şirketleri kendi yapsın kendi de ikinci el olarak satsın biraz karlarından zarar etmiş olurlar böylelikle güzel güzel kaskolu biner millet :ı) lafım size degil saygılarımla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    Yarın öbür gün hasar durumunda, hasar ödemelerini reddettiklerinde yahut kesintili ödeme durumlarında da hayırlı olsun mu diyeceksiniz? Ya da ağır bir kazada canlara kastedildiğinde ne diyeceksiniz? Sizin, bir acente olarak demeniz gereken şey; PERT ARAÇ KULLANMA KARDEŞİM olmalıdır. Biraz mesleğinize saygı duyunuz istirham ederim.

    PERT ARAÇ ALMAYIN. HEM KENDİ CANINIZA HEM DİĞER İNSANLARIN CANINA KASTETMEYİN ARKADAŞLAR. GERÇEKTEN GÜNAHTIR BUNUN VEBALİNİ KALDIRAMAZSINIZ. ÜÇ BİN BEŞ BİN UCUZA MODELLİ ARABA KULLANACAM DİYE BUNU YAPMAYIN. O ARAÇLARIN HANGİ ONARIM KOŞULLARINDA HANGİ PARÇALARLA ONARILDIĞINI BİLİYOR MUSUNUZ? BİLMİYORSUNUZ!

    İLLA ALACAM BİNECEM DİYORSANIZ DA, HIZ YAPMAYIN, HER ZAMAN DİKKATLİ OLUN. HADİ KENDİNİZE VEREBİLECEĞİNİZ ZARAR NEYSE DE YA BAŞKA BİR SUÇSUZ GÜNAHSIZA ZARAR VERİRSENİZ... BİR ÇOCUĞU YETİM ÖKSÜZ BIRAKIRSANIZ NE OLACAK? NASIL VERECEKSİNİZ BUNUN HESABINI???

    VATANDAŞIN BU UCUZ PERT ARAÇLARA TALEBİ OLMASA SİGORTA ŞİRKETLERİ BU PERT UYGULAMALARINDAN VAZGEÇMEK ZORUNDA KALACAK. ANCAK MAALESEF SOSYOEKONOMİK SOSYOKÜLTÜREL DURUMUMUZ BİZİ BU TARZ ARAÇ ALIM, SATIM, ONARIM, KULLANIM İŞLEMLERİNE İTMEKTEDİR. BİLİNÇLİ KİŞİLER BU ARAÇLARIN MARŞINA DAHİ BASMAZ. EKMEK ALMAYA DAHİ GİTMEZ BU PERT ARAÇLARLA.

    DUYGU SÖMÜRÜSÜ YAPMIYORUM. GERÇEKLERİ KONUŞUYORUM. SEKTÖR İÇİNDEN BİRİ OLARAK BU UĞURDA ELİMDEN GELENİ YAPMAYA ÇALIŞIYORUM. BU YAZIYI OKUYANLARDAN TEKRAR RİCA EDİYORUM, PERT ARAÇ ALIM SATIMINA ALET OLMAYIN GERÇEKTEN PİŞMAN OLURSUNUZ. BU DÜNYADA OLMAZSA DİĞERİNDE PİŞMAN OLURSUNUZ. BU ARAÇLARIN SAĞLIKLI BİR ŞEKİLDE KULLANILABİLECEĞİNİ İDDİA ETMEK MÜMKÜN DEĞİL, LÜTFEN DİYORUM.

    Gerçekten önemli bir konu. Bu sebepten büyük harfle yazdım dikkat çeker diye, özür dilerim şimdiden.

    Ne Alakası Var Kardeşim. Millete Burda Duygu Sömürüsü Yapma. Yapmıyorum Demişsin Ama Bal Gibi de Yapıyorsun.

    Pert Kaydını Araç Sahibimi Oluşturuyor? Sigorta Şirketi Oluşturuyor.

    Volkswogen - Audi - Opel - Bmw - Mercedes Vs Gibi Kaliteli Araba Markalarının Parçaları Çok Pahalı.

    Bu Tür Arabaları Kullanan Kişilerde Büyük Bi Kaza Durumunda 10.000 15.000 Gibi Bir Ücretle Karşı Karşıya Kalıyorlar.

    Böyle Bi Durumda da Araç Sahibi Aracını Sigorta Şirketinden Perte Çıkarttırıp Aracın Hasarsız Halinin Parasını Alıyor. Buda Örneğin Araç Sahibine Aracı Kaza Yapmadığı Durumdaki Piyasa Fiyatına Sigorta Şirketine Satmış Oluyor.

    Diğer Kişilerde Bu Araçları 5.000 ile 10.000 Lira Daha Düşük Fiyata Satın Alıyor.

    Birde Demişsinki:
    O ARAÇLARIN HANGİ ONARIM KOŞULLARINDA HANGİ PARÇALARLA ONARILDIĞINI BİLİYOR MUSUNUZ? BİLMİYORSUNUZ!

    Hayırdır Arkadaşım Kimsenin Bilmediği Ama Senin Bildiğin Araba Parçaları Üreten Bir Tornacın Filanmı Var ?

    Arkadaşım Milletin Kafasını Bulandırma Herkez Arabasını Yetkili Servise Götürüyor. Yetkili Servise Götürmeyende Yıllardır Tanıdığı Ustasına Götürüyor.

    Pert Kaydı Olanda Olmayanda Kilometresi Geldiğinde Bakımına Giriyor. Bakımdada Zaten Şunu Şunu Yapman Lazım Deniyor. Servis Araç Sahibini Yönlendiriyor.

    Arabanın Tüm Bakımlarını Yapıyorsan Güvenlik Önlemlerini Alıyorsan Sigorta Şirketinde Görünen Basit Bi Kayıt için 10.000 Lira Gibi Büyük Bi Meblağı Göz Ardı Etmek Akıl işi Değil Kardeşlim.

    Burası Türkiye Burada Bir Sürü Kişi 1.000 TL Aylıkla Ev Geçindirmeye Uğraşıyor.

    Biraz da Karşınıza Gelenleri Sorgulayın. Uygulayan Değil Sorgulayan Bir insan Olun. Hep Milletin Dediği Doğrudur Demeyin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SaI3oTaGe

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    Yarın öbür gün hasar durumunda, hasar ödemelerini reddettiklerinde yahut kesintili ödeme durumlarında da hayırlı olsun mu diyeceksiniz? Ya da ağır bir kazada canlara kastedildiğinde ne diyeceksiniz? Sizin, bir acente olarak demeniz gereken şey; PERT ARAÇ KULLANMA KARDEŞİM olmalıdır. Biraz mesleğinize saygı duyunuz istirham ederim.

    PERT ARAÇ ALMAYIN. HEM KENDİ CANINIZA HEM DİĞER İNSANLARIN CANINA KASTETMEYİN ARKADAŞLAR. GERÇEKTEN GÜNAHTIR BUNUN VEBALİNİ KALDIRAMAZSINIZ. ÜÇ BİN BEŞ BİN UCUZA MODELLİ ARABA KULLANACAM DİYE BUNU YAPMAYIN. O ARAÇLARIN HANGİ ONARIM KOŞULLARINDA HANGİ PARÇALARLA ONARILDIĞINI BİLİYOR MUSUNUZ? BİLMİYORSUNUZ!

    İLLA ALACAM BİNECEM DİYORSANIZ DA, HIZ YAPMAYIN, HER ZAMAN DİKKATLİ OLUN. HADİ KENDİNİZE VEREBİLECEĞİNİZ ZARAR NEYSE DE YA BAŞKA BİR SUÇSUZ GÜNAHSIZA ZARAR VERİRSENİZ... BİR ÇOCUĞU YETİM ÖKSÜZ BIRAKIRSANIZ NE OLACAK? NASIL VERECEKSİNİZ BUNUN HESABINI???

    VATANDAŞIN BU UCUZ PERT ARAÇLARA TALEBİ OLMASA SİGORTA ŞİRKETLERİ BU PERT UYGULAMALARINDAN VAZGEÇMEK ZORUNDA KALACAK. ANCAK MAALESEF SOSYOEKONOMİK SOSYOKÜLTÜREL DURUMUMUZ BİZİ BU TARZ ARAÇ ALIM, SATIM, ONARIM, KULLANIM İŞLEMLERİNE İTMEKTEDİR. BİLİNÇLİ KİŞİLER BU ARAÇLARIN MARŞINA DAHİ BASMAZ. EKMEK ALMAYA DAHİ GİTMEZ BU PERT ARAÇLARLA.

    DUYGU SÖMÜRÜSÜ YAPMIYORUM. GERÇEKLERİ KONUŞUYORUM. SEKTÖR İÇİNDEN BİRİ OLARAK BU UĞURDA ELİMDEN GELENİ YAPMAYA ÇALIŞIYORUM. BU YAZIYI OKUYANLARDAN TEKRAR RİCA EDİYORUM, PERT ARAÇ ALIM SATIMINA ALET OLMAYIN GERÇEKTEN PİŞMAN OLURSUNUZ. BU DÜNYADA OLMAZSA DİĞERİNDE PİŞMAN OLURSUNUZ. BU ARAÇLARIN SAĞLIKLI BİR ŞEKİLDE KULLANILABİLECEĞİNİ İDDİA ETMEK MÜMKÜN DEĞİL, LÜTFEN DİYORUM.

    Gerçekten önemli bir konu. Bu sebepten büyük harfle yazdım dikkat çeker diye, özür dilerim şimdiden.

    Ne Alakası Var Kardeşim. Millete Burda Duygu Sömürüsü Yapma. Yapmıyorum Demişsin Ama Bal Gibi de Yapıyorsun.

    Pert Kaydını Araç Sahibimi Oluşturuyor? Sigorta Şirketi Oluşturuyor.

    Volkswogen - Audi - Opel - Bmw - Mercedes Vs Gibi Kaliteli Araba Markalarının Parçaları Çok Pahalı.

    Bu Tür Arabaları Kullanan Kişilerde Büyük Bi Kaza Durumunda 10.000 15.000 Gibi Bir Ücretle Karşı Karşıya Kalıyorlar.

    Böyle Bi Durumda da Araç Sahibi Aracını Sigorta Şirketinden Perte Çıkarttırıp Aracın Hasarsız Halinin Parasını Alıyor. Buda Örneğin Araç Sahibine Aracı Kaza Yapmadığı Durumdaki Piyasa Fiyatına Sigorta Şirketine Satmış Oluyor.

    Diğer Kişilerde Bu Araçları 5.000 ile 10.000 Lira Daha Düşük Fiyata Satın Alıyor.

    Birde Demişsinki:
    O ARAÇLARIN HANGİ ONARIM KOŞULLARINDA HANGİ PARÇALARLA ONARILDIĞINI BİLİYOR MUSUNUZ? BİLMİYORSUNUZ!

    Hayırdır Arkadaşım Kimsenin Bilmediği Ama Senin Bildiğin Araba Parçaları Üreten Bir Tornacın Filanmı Var ?

    Arkadaşım Milletin Kafasını Bulandırma Herkez Arabasını Yetkili Servise Götürüyor. Yetkili Servise Götürmeyende Yıllardır Tanıdığı Ustasına Götürüyor.

    Pert Kaydı Olanda Olmayanda Kilometresi Geldiğinde Bakımına Giriyor. Bakımdada Zaten Şunu Şunu Yapman Lazım Deniyor. Servis Araç Sahibini Yönlendiriyor.

    Arabanın Tüm Bakımlarını Yapıyorsan Güvenlik Önlemlerini Alıyorsan Sigorta Şirketinde Görünen Basit Bi Kayıt için 10.000 Lira Gibi Büyük Bi Meblağı Göz Ardı Etmek Akıl işi Değil Kardeşlim.

    Burası Türkiye Burada Bir Sürü Kişi 1.000 TL Aylıkla Ev Geçindirmeye Uğraşıyor.

    Biraz da Karşınıza Gelenleri Sorgulayın. Uygulayan Değil Sorgulayan Bir insan Olun. Hep Milletin Dediği Doğrudur Demeyin...



    Üslubu bozuk şahsiyetlerle, hiçbir ortamda ikili diyaloğa girmem.

    Yazılarımı bir daha alıntılamazsanız sevinirim.




  • Nikini yazmak ta zorlaniyorum sal3 sigorta eksperinin ne demek istediğini anlamadigin belli tamamen gerçekleri yazıyor her yorumlarinda ama anlamak istemeyenler olacaktir yada isine gelmeyenler ama lutfen saygili olalım kimse burda babamizin oglu degil tanimadigimiz kişilerd boyle konusmakla kendinizi küçültursunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aloneleon

    Nikini yazmak ta zorlaniyorum sal3 sigorta eksperinin ne demek istediğini anlamadigin belli tamamen gerçekleri yazıyor her yorumlarinda ama anlamak istemeyenler olacaktir yada isine gelmeyenler ama lutfen saygili olalım kimse burda babamizin oglu degil tanimadigimiz kişilerd boyle konusmakla kendinizi küçültursunuz

    "aloneleon" Kardeşim Ben Burda Kimseye Hakaret Etmiyorum. Herhangi Bir Terbiyesizlik Yaptığımı da Düşünmüyorum.

    "Sigorta Eksperi" Rumuzlu Arkadaşa da; Yazılarımda Hep Kardeşim, Arkadaşım Diye Hitap Ettim.

    "Sigorta Eksperi" Rumuzlu Arkadaşa Karşı Yanlış Bi Cümle Kullanmamış Olmama Rağmen Kendisi ("Uslübu Bozuk Şahsiyetlerle Diyaloğa Girmem.") Demiş...

    Zaten Girmesine de Gerek Yok. Çünkü Ben Bu Arkadaşla Diyaloğa Girmek için Onun Mesajına Alıntı Yapmadım.

    Millete Duygu Sömürüsü Yaparak, Konu içerisinde Asılsız Bilgi Vermemesi Konusunda insanları Bilgim Dahilinde Bilgilendirmeye Çalıştım.

    Konuyla ilgili Yanlış Bilgim Olabilir Ama Atlamamamız Gereken Bir Noktada Şudur.

    Burada Söylediklerim Kriterlerle Alakalı Değildir. Uygulamalarla Alakalıdır.
    Bu Yüzdende Tamamen Fikir Ve Harekete Dayalı Davranışlar Olduğundan, Doğruluğu Veya Yanlışlığı Belgelerle Kanıtlanabilecek Bir Durum Teşkil Etmediğinden, Yanlış Olup Olmadığı Anca Deneme Yanılma Prensibiyle Anlaşılabilecek Bir Konudur.

    Ben Burda Bunları Yazarken Kafadan Sallama Değil, Sigorta Eksperi Veya Trafik Müşavirliği Yapan Tanıdıklarımın Bana Anlattıkları Olaylardan Esinlenerek Yazıyorum.

    Sadece Basit Bi Çamurluk Veya Herhangi Bir Kapı Hasarı Yüzünden Sigorta Şirketleri Araçları Perte Çıkartıp 2 3 Milyar Kar Elde Etmeye Başlamadığını Söylerseniz Kusura Bakmayın ama Buna Kimse inanmaz Aksine Size Gülerler...
    Sigota Sektöründe Olan Birisi Bunları Çokça Yaşamış Olmalı.

    işte Tamda Burda Bi Soru Sorulması Gerekiyor Aslında.
    Sigorta Acentesi Çalışanı Neden Bunu Söylemek Yerine Bu Durumu Gizlemeye Çalışıyor... ?

    Sonuçta Bu Yazıyı Okuyan Ve Bu Yazıya Göre Karar Verebilecek Olan Bir Sürü insan Var.

    Konu içerisindeki Sorular Aşağıda Yanlışım Varsa Düzeltin Bizde Doğrusunu Bilelim...

    Pert Olsun Veya Olmasın...

    * Piyasada ki Tüm Arabaları Tamir Eden Sigorta Şirketimi Yoksa Tamirhaneler mi ?
    * Tamirhaneler Arabanın Bakımını Yanlış Yaptığında Sürücümü Hatalıdır Tamirhanemi ?
    * Bmw Marka Bi Arabaya Renault Marka Bir Parça Takılabilir mi Takılamaz mı ?
    * Araba Parçalarını Aracın Fabrikası mı Üretir Yoksa Böyle Parçaları Üreten Bir Tornacı Varda Biz mi Bilmiyoruz ?
    * Hangi Marka Aracı Kulanırsanız Kullanın Aşırı Sürat Ölüm Getirirmi Getirmez mi ?

    Bu Soruların Cevaplarını Doğru Biliyorsanız. Bana Göre Pert Olsun Veya Olmasın Her Araç Sizin için Uygundur.
    (Tabi Tamiri Ve Bakımı Yapıldığı Müddetçe)

    Not: Araba Pert Olsa da Olmasa da Aşırı Sürat Benim Bildiğim Ölüm Veya Yaralanmalarla Sonuçlanır. Mercedes CLK Marka Bir Arabayla Bile Kaza Yapıpta Çok Kişinin Canından Olduğunu Hepimiz Görsel Veya Yazılı Basında Görüyoruz.

    Neyin Senaryosunu Çiziyorsunuz Anlamıyorum ki ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    quote:

    Orijinalden alıntı: SaI3oTaGe

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sigorta Eksperi

    Yarın öbür gün hasar durumunda, hasar ödemelerini reddettiklerinde yahut kesintili ödeme durumlarında da hayırlı olsun mu diyeceksiniz? Ya da ağır bir kazada canlara kastedildiğinde ne diyeceksiniz? Sizin, bir acente olarak demeniz gereken şey; PERT ARAÇ KULLANMA KARDEŞİM olmalıdır. Biraz mesleğinize saygı duyunuz istirham ederim.

    PERT ARAÇ ALMAYIN. HEM KENDİ CANINIZA HEM DİĞER İNSANLARIN CANINA KASTETMEYİN ARKADAŞLAR. GERÇEKTEN GÜNAHTIR BUNUN VEBALİNİ KALDIRAMAZSINIZ. ÜÇ BİN BEŞ BİN UCUZA MODELLİ ARABA KULLANACAM DİYE BUNU YAPMAYIN. O ARAÇLARIN HANGİ ONARIM KOŞULLARINDA HANGİ PARÇALARLA ONARILDIĞINI BİLİYOR MUSUNUZ? BİLMİYORSUNUZ!

    İLLA ALACAM BİNECEM DİYORSANIZ DA, HIZ YAPMAYIN, HER ZAMAN DİKKATLİ OLUN. HADİ KENDİNİZE VEREBİLECEĞİNİZ ZARAR NEYSE DE YA BAŞKA BİR SUÇSUZ GÜNAHSIZA ZARAR VERİRSENİZ... BİR ÇOCUĞU YETİM ÖKSÜZ BIRAKIRSANIZ NE OLACAK? NASIL VERECEKSİNİZ BUNUN HESABINI???

    VATANDAŞIN BU UCUZ PERT ARAÇLARA TALEBİ OLMASA SİGORTA ŞİRKETLERİ BU PERT UYGULAMALARINDAN VAZGEÇMEK ZORUNDA KALACAK. ANCAK MAALESEF SOSYOEKONOMİK SOSYOKÜLTÜREL DURUMUMUZ BİZİ BU TARZ ARAÇ ALIM, SATIM, ONARIM, KULLANIM İŞLEMLERİNE İTMEKTEDİR. BİLİNÇLİ KİŞİLER BU ARAÇLARIN MARŞINA DAHİ BASMAZ. EKMEK ALMAYA DAHİ GİTMEZ BU PERT ARAÇLARLA.

    DUYGU SÖMÜRÜSÜ YAPMIYORUM. GERÇEKLERİ KONUŞUYORUM. SEKTÖR İÇİNDEN BİRİ OLARAK BU UĞURDA ELİMDEN GELENİ YAPMAYA ÇALIŞIYORUM. BU YAZIYI OKUYANLARDAN TEKRAR RİCA EDİYORUM, PERT ARAÇ ALIM SATIMINA ALET OLMAYIN GERÇEKTEN PİŞMAN OLURSUNUZ. BU DÜNYADA OLMAZSA DİĞERİNDE PİŞMAN OLURSUNUZ. BU ARAÇLARIN SAĞLIKLI BİR ŞEKİLDE KULLANILABİLECEĞİNİ İDDİA ETMEK MÜMKÜN DEĞİL, LÜTFEN DİYORUM.

    Gerçekten önemli bir konu. Bu sebepten büyük harfle yazdım dikkat çeker diye, özür dilerim şimdiden.

    Ne Alakası Var Kardeşim. Millete Burda Duygu Sömürüsü Yapma. Yapmıyorum Demişsin Ama Bal Gibi de Yapıyorsun.

    Pert Kaydını Araç Sahibimi Oluşturuyor? Sigorta Şirketi Oluşturuyor.

    Volkswogen - Audi - Opel - Bmw - Mercedes Vs Gibi Kaliteli Araba Markalarının Parçaları Çok Pahalı.

    Bu Tür Arabaları Kullanan Kişilerde Büyük Bi Kaza Durumunda 10.000 15.000 Gibi Bir Ücretle Karşı Karşıya Kalıyorlar.

    Böyle Bi Durumda da Araç Sahibi Aracını Sigorta Şirketinden Perte Çıkarttırıp Aracın Hasarsız Halinin Parasını Alıyor. Buda Örneğin Araç Sahibine Aracı Kaza Yapmadığı Durumdaki Piyasa Fiyatına Sigorta Şirketine Satmış Oluyor.

    Diğer Kişilerde Bu Araçları 5.000 ile 10.000 Lira Daha Düşük Fiyata Satın Alıyor.

    Birde Demişsinki:
    O ARAÇLARIN HANGİ ONARIM KOŞULLARINDA HANGİ PARÇALARLA ONARILDIĞINI BİLİYOR MUSUNUZ? BİLMİYORSUNUZ!

    Hayırdır Arkadaşım Kimsenin Bilmediği Ama Senin Bildiğin Araba Parçaları Üreten Bir Tornacın Filanmı Var ?

    Arkadaşım Milletin Kafasını Bulandırma Herkez Arabasını Yetkili Servise Götürüyor. Yetkili Servise Götürmeyende Yıllardır Tanıdığı Ustasına Götürüyor.

    Pert Kaydı Olanda Olmayanda Kilometresi Geldiğinde Bakımına Giriyor. Bakımdada Zaten Şunu Şunu Yapman Lazım Deniyor. Servis Araç Sahibini Yönlendiriyor.

    Arabanın Tüm Bakımlarını Yapıyorsan Güvenlik Önlemlerini Alıyorsan Sigorta Şirketinde Görünen Basit Bi Kayıt için 10.000 Lira Gibi Büyük Bi Meblağı Göz Ardı Etmek Akıl işi Değil Kardeşlim.

    Burası Türkiye Burada Bir Sürü Kişi 1.000 TL Aylıkla Ev Geçindirmeye Uğraşıyor.

    Biraz da Karşınıza Gelenleri Sorgulayın. Uygulayan Değil Sorgulayan Bir insan Olun. Hep Milletin Dediği Doğrudur Demeyin...



    Üslubu bozuk şahsiyetlerle, hiçbir ortamda ikili diyaloğa girmem.

    Yazılarımı bir daha alıntılamazsanız sevinirim.

    Kasıntı Yapmana Gerek Yok. Gördüğün Gibi Doğrular Can Yakabiliyor. Herkezi Saf Zannetme...

    Mesajını da Seninle Diyaloğa Girmek istediğim için Alıntılamadım. insanları Yanlış Yönlendirme Diye Alıntıladım.

    Tekrar Yanlış Yönlendirirsen Yine Alıntılarım. Ama Bu Benimle Diyaloğada Girmeni Gerektirmez.

    Konuya Cevap Yaz Bana Değil....




  • 5664 e mesaj attıgınız zaman
    ağır hasarlı arac yazmıyor ise
    arac pert yazmıyor ise
    sadece hasar kaydı çarpma 5 bin 20 bin gibi rakamlar yazıyor ise kaskosuna bakılabilir
    diger maddelerde kaskolar onay vermiyor
  • Sigorta Eksperi kullanıcısına yanıt
    kesinlikle katılmıyorum, 2012 aralık ayında kasko değeri 52000 tl olan aracı sigortadan 32000 tlye aldım ve sanayide 2500 tl masraf ederek 34500 tl ye mal ettim. araç sıfırdan beri abim de idi geçmişin bildiğim 40000 km de tamamı ile orijinal bir araç tı, kaza sonrası sadece ön tampon ve jant larını değiştirdim, 3 adet te plastik davlumbaz. Bu değişimler aracın güvenliğini ne kadar etkiler siz ce? yetkili servis aracıma 15000 tl hasar çıkarmıştı. sanayici tanıdıklarım sayesinde aracım o kadar temiz yapıldı ki, tekrar trafiğe çıkartmak için vize ye gittiğimde sıfır mı aldın diye sordular.

    1- piyasa değeri 52000 tl olan araca 34500 tl ye sahip oldum.
    2- araç kaskolu olmasa idi bu aracı sadece ön tampon boyalı diye dilediğime 50000 tl bedelle satabilirdim.(bu bi sahtekarlık olmazdı çünki gerçekten sadece ön tampon boyalı)
    3- piyasada satılan bir çok hasar kayıtsız aracın benimkinden çok daha fazla hasarı var.( ve 3-4 parçası boyalı diye alım - satımı yapılıyor)
    4- o araçlar en az benimki kadar tehlikeli ama kaskoları yapılabiliyor.
    5- kasko yapmadan önce araca gerçak manada bir test uygulasalar, aracımın kasko yapılabilen araçların %90 ın dan daha güvenli çıkacağından eminim.(öyle olmasa çocuklarımı bindirmezdim)
    6- bence araçlar sigorta yapılmadan önce teste tabii tutulmalı(experler veya şirketlerin yetkilendirdiği kişiler tarafından), ve test sonucuna göre sigortalanmalıdır.
    7- kasko dediğimiz poliçe kendi hasarımızı karşılamak içindir, ve asıl karşı tarafı ilgilendiren trafik sigortasıdır, nasıl bir mantıktır ki tehlike arz ediyor diye araca kasko yapılmayıp aynı tehlikeye sahip araca karşı tarafın hasarını karşılayacak olan trafik sigorta poliçesi kesilebiliyor. yani benim kullandığım araç benim için tehlikeli ama kazaya karışan diğer kişiler için tehlikesiz.
    8- bu alanda hizmet veren ve son zamanlarda işlerini gayet ciddi yapan kurum TÜVTÜRK yaklaşık 2 saatlik inceleme sonucu benim aracıma; kullanılmasında sakınca ve tehlike yoktur diyor, ama aracımı hiç görmemiş olan sigorta çalışanı güvenli değil diye kasko yapmıyor.
    9- aracım 10000 tl ağır hasarlı olarak geçiyor, 15000 tl lik sadece hasar kaydı bulunan ve kasko yapılan araçlar gördüm. sizce benim aracım daha mı çok hasarlı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkant20

    kesinlikle katılmıyorum, 2012 aralık ayında kasko değeri 52000 tl olan aracı sigortadan 32000 tlye aldım ve sanayide 2500 tl masraf ederek 34500 tl ye mal ettim. araç sıfırdan beri abim de idi geçmişin bildiğim 40000 km de tamamı ile orijinal bir araç tı, kaza sonrası sadece ön tampon ve jant larını değiştirdim, 3 adet te plastik davlumbaz. Bu değişimler aracın güvenliğini ne kadar etkiler siz ce? yetkili servis aracıma 15000 tl hasar çıkarmıştı. sanayici tanıdıklarım sayesinde aracım o kadar temiz yapıldı ki, tekrar trafiğe çıkartmak için vize ye gittiğimde sıfır mı aldın diye sordular.

    1- piyasa değeri 52000 tl olan araca 34500 tl ye sahip oldum.
    2- araç kaskolu olmasa idi bu aracı sadece ön tampon boyalı diye dilediğime 50000 tl bedelle satabilirdim.(bu bi sahtekarlık olmazdı çünki gerçekten sadece ön tampon boyalı)
    3- piyasada satılan bir çok hasar kayıtsız aracın benimkinden çok daha fazla hasarı var.( ve 3-4 parçası boyalı diye alım - satımı yapılıyor)
    4- o araçlar en az benimki kadar tehlikeli ama kaskoları yapılabiliyor.
    5- kasko yapmadan önce araca gerçak manada bir test uygulasalar, aracımın kasko yapılabilen araçların %90 ın dan daha güvenli çıkacağından eminim.(öyle olmasa çocuklarımı bindirmezdim)
    6- bence araçlar sigorta yapılmadan önce teste tabii tutulmalı(experler veya şirketlerin yetkilendirdiği kişiler tarafından), ve test sonucuna göre sigortalanmalıdır.
    7- kasko dediğimiz poliçe kendi hasarımızı karşılamak içindir, ve asıl karşı tarafı ilgilendiren trafik sigortasıdır, nasıl bir mantıktır ki tehlike arz ediyor diye araca kasko yapılmayıp aynı tehlikeye sahip araca karşı tarafın hasarını karşılayacak olan trafik sigorta poliçesi kesilebiliyor. yani benim kullandığım araç benim için tehlikeli ama kazaya karışan diğer kişiler için tehlikesiz.
    8- bu alanda hizmet veren ve son zamanlarda işlerini gayet ciddi yapan kurum TÜVTÜRK yaklaşık 2 saatlik inceleme sonucu benim aracıma; kullanılmasında sakınca ve tehlike yoktur diyor, ama aracımı hiç görmemiş olan sigorta çalışanı güvenli değil diye kasko yapmıyor.
    9- aracım 10000 tl ağır hasarlı olarak geçiyor, 15000 tl lik sadece hasar kaydı bulunan ve kasko yapılan araçlar gördüm. sizce benim aracım daha mı çok hasarlı?



    %100 katılıyorum çok doğru tespit
    benzer yazılarımı yukarıda görebilirsiniz
    kesinlikle hak veriyorum
    saygılarımla




  • Size bir örnek anlatayım.

    Eşimin kullandığı 2006 model accent era bundan 5 yıl önce br kaza sonrasında takla attı. Tavanda, arka bagajda, tekerlerde, rotlarda ve bilumum yerinde hasar meydana geldi. malum ezilmeler meydana geldi. Aracı servisinde değilm sanayisinde bir ustaya yaptırdık. Motor ve şanzımanda bir sorun yoktu. Aynı aracı tamirden çıktıktan 3 gün sonra Ax Oyak'a kaskolattık. Eksper bile gelmedi. Aracın kaydına baktılar trafik kazası tek taraflı olduğu ve kamu malına zarar verilmediği için tutulmamıştı, araç serviden de onarım görmedi. Bu aracın bakımlarını gene servise yaptırarak 1.5 sene daha kullandı. Bu araca sigorta şirketi hemen kaskosunu yaptı ertesi sene gene uzattı.

    Şimdi para kazanmak için çalışan sigorta şirketi için aracın pert kaydının olup olmamasının br önemi yok orada sıkıntı pert ayıtlı bir araç, bu kayıttan sonra yetkili veya özel serviste bakımları dzenli yapılmışsa, muayenelerinden geçmişse bu aracın karışacağı herhangi bir tek veya birden fazla taraflı kazalarda aracın pert kaydının olması sigorta şirketine " pert kaydına sebep hasarlar usulüne uygun onarılmadı " diyerek ödemeden kaçınma hakkı vermiyor. Burada sigorta şirketleri ama zahmetsiz ve masrafsız kar marjını arttırma dertleri olduğu için pert kayıtlı bir aracı tamir sonrası tam bir muayeneden geçirmekten imtina ettiklerinden, daha sonra bu tmir ile ilgil bir hasar sonrası ödeme yapmamaları için de sigorta şirketi olarak o tamirin gereği gibi yapılmasığını ispatla mükellef olmalarından dolayı Pert araçlara kasko yapmak istemiyor, çünkü doğrusu bu araçlara kasko yapmadan önce araçtaki pert kaydına haiz hasarın ve bunun etki ettiği yan düzeneklerin tam anlamıyla kontrol edilmesi gerekiyor. Sigorta şirketleri bu durumda eksperin eline mahkum olduklarından kendilerini riske atmamak ve işin aslı iş çıkarmamak için pert araçların kaskosunu yapmamam yoluna gidiyorlar.




  • ücretsiz olarak şu siteden kasko sorgulaması yapabilirsin...... sana telefonla geri döneceklerdir...

    http://kaskodegersorgulama.blogspot.com
  • aracın ruhsat bilgilerini forma doldur. 20 şirketten aynı anda teklif alıyorsun. zaten pert aracı kasko yapmıyorlarsa sana dönmezler. sana dönen şirketlerle artık istediğin birine kaskonu yaptırırsın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkant20

    kesinlikle katılmıyorum, 2012 aralık ayında kasko değeri 52000 tl olan aracı sigortadan 32000 tlye aldım ve sanayide 2500 tl masraf ederek 34500 tl ye mal ettim. araç sıfırdan beri abim de idi geçmişin bildiğim 40000 km de tamamı ile orijinal bir araç tı, kaza sonrası sadece ön tampon ve jant larını değiştirdim, 3 adet te plastik davlumbaz. Bu değişimler aracın güvenliğini ne kadar etkiler siz ce? yetkili servis aracıma 15000 tl hasar çıkarmıştı. sanayici tanıdıklarım sayesinde aracım o kadar temiz yapıldı ki, tekrar trafiğe çıkartmak için vize ye gittiğimde sıfır mı aldın diye sordular.

    1- piyasa değeri 52000 tl olan araca 34500 tl ye sahip oldum.
    2- araç kaskolu olmasa idi bu aracı sadece ön tampon boyalı diye dilediğime 50000 tl bedelle satabilirdim.(bu bi sahtekarlık olmazdı çünki gerçekten sadece ön tampon boyalı)
    3- piyasada satılan bir çok hasar kayıtsız aracın benimkinden çok daha fazla hasarı var.( ve 3-4 parçası boyalı diye alım - satımı yapılıyor)
    4- o araçlar en az benimki kadar tehlikeli ama kaskoları yapılabiliyor.
    5- kasko yapmadan önce araca gerçak manada bir test uygulasalar, aracımın kasko yapılabilen araçların %90 ın dan daha güvenli çıkacağından eminim.(öyle olmasa çocuklarımı bindirmezdim)
    6- bence araçlar sigorta yapılmadan önce teste tabii tutulmalı(experler veya şirketlerin yetkilendirdiği kişiler tarafından), ve test sonucuna göre sigortalanmalıdır.
    7- kasko dediğimiz poliçe kendi hasarımızı karşılamak içindir, ve asıl karşı tarafı ilgilendiren trafik sigortasıdır, nasıl bir mantıktır ki tehlike arz ediyor diye araca kasko yapılmayıp aynı tehlikeye sahip araca karşı tarafın hasarını karşılayacak olan trafik sigorta poliçesi kesilebiliyor. yani benim kullandığım araç benim için tehlikeli ama kazaya karışan diğer kişiler için tehlikesiz.
    8- bu alanda hizmet veren ve son zamanlarda işlerini gayet ciddi yapan kurum TÜVTÜRK yaklaşık 2 saatlik inceleme sonucu benim aracıma; kullanılmasında sakınca ve tehlike yoktur diyor, ama aracımı hiç görmemiş olan sigorta çalışanı güvenli değil diye kasko yapmıyor.
    9- aracım 10000 tl ağır hasarlı olarak geçiyor, 15000 tl lik sadece hasar kaydı bulunan ve kasko yapılan araçlar gördüm. sizce benim aracım daha mı çok hasarlı?



    Anlattıklarınızdan anladığım şey, pert edilmemesi gereken bir aracın pert edildiği.

    Araç 52 bin lira diyorsunuz. Servis 15 bin lira hasar çıkardı diyorsunuz. Size de aracı 32 bin liraya satmış. Yani 20 bin liranın üzerinde bir hasar olmalı ki size aracı satsın.

    52 bin araç sahibine veriyor, sizden 32 bin alıyor, cebinden çıkan para 20 bin lira. Onarıma gidilseydi vereceği para 15 bin.

    Anlattıklarınız ya yalan ya da birçok eksik detay var.

    Bu şirket ve bu eksper bir katakulli çevirdi ya da şirketi batırmak için çalışıyorlar.

    Ya da eski araç sahibine 47 bin liradan az verdiler, sizden 32 aldılar, masraf 15 binin altına inince, onarmaktan iyidir dediler.

    Eldeki verilerle daha mantıklı bir mantık kuramıyorum. Bu yazının altına adımı eklemişsiniz. Benden, pert araç alın satın, iyi bir alışveriştir dememi mi bekliyorsunuz, anlamadım doğrusu.

    Neden pert araçları onarıp onarıp sokağa salalım? Ben bu mantığı anlamıyorum. Perte ayrılmış bir araç perte ayrılmıştır.

    Bunu evirip çevirip şirin göstermenin kime ne faydası var?




  • ARKADAŞALR LÜTFEN DİKKAT;

    ANADOLU SİGORTA KESİNLİKLE PERT ARAÇLARA KASKO YAPMIYOR. AYRICA SUNU DA SÖYLEYEBİLİRİM Kİ SİGORTA YAPTIRMAK İSTEDİĞİNİZ DE BİZ SİGORTACILAR ;EKRANIMIZA ARAÇLA BİLGİLERİ GİRDİĞİMİZ DE ŞASİ VE DE MOTOR NUMARASINDAN ÖZELLİKLE ARACIN PERT OLUP OLMADIĞINI SİSTEM YAKALIYOR VE DE GENEL MÜDÜRLÜK ONAYINI DÜŞÜYOR POLİÇE. SONRASINDA İSE GENEL MÜDÜRLÜK PERT ARAÇLARI MAALESEF Kİ KASKOLAMIYOR. ANCAK BAZI SİGORTACILAR ŞÖYLE BİR ŞEY YAPIYORLA; PERT OLAN ARACIN PERT OLDUĞUNU SİSTEMLERİNDE GÖRÜP ARACIN ŞASİ VE DE MOTOR NUMARALARINDAN BİR YA DA BİR KAÇINI DEĞİŞTİREREK POLİÇE TEKLİFİNİ SİSTEMDE GENEL MÜDÜRLÜK ONAYINA TAKILMASINI ÖNLEYEREK ARACA KASKO YAPIYORLAR. SONRASINDA OLACAKLARI ŞÖYLE SÖYLEYEYİM : ŞİRKET HER HANGİ BİR HASAR ANINDA YA POLİÇENİZİ İPTAL EDER VE DE HASARINIZI ÖDEMEZ. BENCE EĞER KASKO YAPTIRACAKSANIZ PERT ARAÇALRINIZA YAPILAN POLİÇEDEKİ MOTOR VE ŞASİ NUMARALARINIZI RUHSATTAKİ İLE LÜTFEN EŞLEŞTİRİNİZ Kİ HASAR ANINDA SORUNLARLA KARŞILAŞMAYINIZ. BU BİLGİLERİ SİZELERE BİR SİGORTACI OLARAK VERİYORUM. HERHANGİ TAKILDIĞINIZ NOKTALAR DA OLURSA BURDAN YAZABİLİRSİNİZ CEVAPLAYABİLİRİM. TEŞEKKÜRLER. KOLAY GELSİN.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.