Şimdi Ara

PERFORMANSI ARTTIRILAN AMA AYNI OLAN MOTORLAR (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
1.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Motorları blokları aynı olupta beygir güçleri farklı olan modeller mevcut. Fakat bunlarda bloklar aynı sadece. Mesela ilk çıkan chevrolet Cruz 113 hp dir ama daha sonra manifold modifiyesi ile 124 bg güç elde ediliyor. Yalnız atmosferik motorlarda ekipmanlar fazla degisiklik göstermeden bg güçleri değişik alınabiliyor. Ford'un tivct 115 lik eski motoru Simdi 125 bg olarak sunuldu. Bu 125 lik motor daha önce mondeoda kullanılıyordu. Amma velakin türbolu motorlarda durum biraz farklı. Öncelikle yazılımlar, turbolar farklı. Hatta bazılarında intercoleer yok düşük hp olanlarda yok mesela. Pistonlar, yanma odaları, sıkıştırma oranları vs gibi cook göze batmayan, fakat ayrıntılarda yatan cok fark var. Egzantirik milinden tutun diğer aksamlara bazı markalarda fark var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    quote:

    Orijinalden alıntı: yutuna
    Araçlardaki C kasa tipi sonrasındaki 180, 200, 230 ise silindir hacimlerini belirtiyor. Aynı kasa tipinde Farklı motorlar söz konusu.


    2002 veya 2003'e kadar öyleydi.
    Artık değil. Mercedes bu numaralandırmayı motor hacmine göre yapmayı bırakalı çok oldu. Ya da birbirine karıştırmaya başlayalı diyelim.
    Çünkü özellikle kompresörlü modellerde motor hacmi tutmuyor, ama düz atmosferiklerde tutuyor.

    Mesela C240 dediğinizde 2.4lt'lik motor var, C320'de de 3.2'lik...
    Ama 2002 veya 2003'ten sonraki yeni motorlar C180-C200 ve C230'dakilerin hepsi 1.8lt'lik motorlar. Güçleri yazılım ve kompressor'un kasnakları ile ayarlanmış vaziyette.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_C-Class#Engines

    Şu linkte W203 kısmında motorlara bakarsanız görebileceksiniz.
    Hatta oradan bir paragraf da yapıştırayım;
    "In 2003, a new family of supercharged four cylinder engines debuted, called M271. All of them used the same 1.8 L engine, with different designations according to horsepower levels, including a version powered by natural gas. The 193 PS (142 kW; 190 hp) C230K was initially available only in the Sportcoupé (replacing the 2.3 L engine in 2002 and older models). The newer 1.8 L was less powerful but smoother and more efficient than the older 2.3 L (192 PS (141 kW; 189 hp) compared to 193 PS (142 kW; 190 hp). 4MATIC four wheel drive versions were also offered for the C240 and C320."



    Hatta bizi bilen 6300 ccm diye kandırıyorlar halbuki araç 6208 ccm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Supercharger olmazsa o zaman adını değiştirmeleri lazım. Çünkü S Supercharger'ı, T Turbo'yu, I ise Injection'ı simgeliyor.

    O zaman 1.2 TSI diye bir motor yok. Yanlış bir bilgilendirme yapıyor VW.

    O sadece 1.2 TI motor. Yada ismi 1.2 TPI (Turbo Petrol Injection) olmalı.

    VW insanları kandırıyor.

    marketten biskuvi alır gibi arabanın arkasındaki yazıları yarım yamalak bilginle yorumlayıp alırsan kendi kendini kazıklarsın....
    bir de ne olması gerektiğini de yazmış kompetan....
  • Sanırsam yeni kasa BMW'lerin motoru böyle, 163 177 ve 184 beygirlik motorlar aynı olup 163 ve 177'nin orjinal yazılımla 184 beygire çıkartılabildiğini söylemişti bir bmw 320d sahibi arkadaşım.
  • İngilizce bilmiyorsanız birşey diyemem.

    Twin Charge Engine diyor. TSI.

    Yani 2 tane ektstra besleme var.

    Turbo
    Supercharger.

    Eğer sadece Turbo varsa Bu Twin Charge konseptine aykırı.

    Yani motor Single Charge oluyor. Sadece turbo olduğu için. 1.2 TSI motor Twin Charger olmamış oluyor.

    TSI isminin hakkını vermemiş oluyor.

    Durum bu.

    VW konusunda uzman olan TANER GÖDE bey'e de sorabilirsiniz.

    1.2 TSI motor Twin Charger konseptinin dışına çıkıyor.

    TDI gibi birşey oluyor tek turbo olduğu için. Ondan dolayı gerçek ismi TPI gibi birşey olmalı.

    Burada kullanılan 1.2 motor TFSI olmuş oluyor. TSI değil.


    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo


    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Supercharger olmazsa o zaman adını değiştirmeleri lazım. Çünkü S Supercharger'ı, T Turbo'yu, I ise Injection'ı simgeliyor.

    O zaman 1.2 TSI diye bir motor yok. Yanlış bir bilgilendirme yapıyor VW.

    O sadece 1.2 TI motor. Yada ismi 1.2 TPI (Turbo Petrol Injection) olmalı.

    VW insanları kandırıyor.

    marketten biskuvi alır gibi arabanın arkasındaki yazıları yarım yamalak bilginle yorumlayıp alırsan kendi kendini kazıklarsın....
    bir de ne olması gerektiğini de yazmış kompetan....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 8 Mayıs 2011; 10:17:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    İngilizce bilmiyorsanız birşey diyemem.

    Twin Charge Engine diyor. TSI.

    Yani 2 tane ektstra besleme var.

    Turbo
    Supercharger.

    Eğer sadece Turbo varsa Bu Twin Charge konseptine aykırı.

    Yani motor Single Charge oluyor. Sadece turbo olduğu için. 1.2 TSI motor Twin Charger olmamış oluyor.

    TSI isminin hakkını vermemiş oluyor.

    Durum bu.

    VW konusunda uzman olan TANER GÖDE bey'e de sorabilirsiniz.

    1.2 TSI motor Twin Charger konseptinin dışına çıkıyor.

    TDI gibi birşey oluyor tek turbo olduğu için. Ondan dolayı gerçek ismi TPI gibi birşey olmalı.

    Burada kullanılan 1.2 motor TFSI olmuş oluyor. TSI değil.


    Ya arkadaş bak Turbocharged Stratified Injection olarak geçiyor tamam?122'likte böyle adam 100-120 beygir motora niye gidipte çift şarj koysun ki?Niye bu kadar diretiyosun onuda anlamadım yok işte yokkk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deniz6 -- 8 Mayıs 2011; 10:38:35 >




  • Hala TwinCharge Engine diyor...

    http://www.mechanicalengineeringblog.com/1722-turbocharged-stratified-injection-tsi-engines-tsi-technology/

    Bkz. link...

    Ayrıca başta "1.2 TSI dahil hepsinde hem supercharger hem de turbo vardır" diye iddialı bir giriş yapıp, sonrasında "hayır o zaman Twincharged'dır, 1.2 TSI buna uymuyor, VW kandırıyor"a geçti vatandaş.
    Ne yapmak istiyor ben pek anlamadım. O iddia olmazsa bu, bu olmazsa o mu?
    Al o zaman bu iddianı da çürüttük arkadaş.

    İlla çift aşırı besleme diye bir olay yok kısaca.

    Mercedes'e diyor musun C230'da niye 2.3 motor yok, 1.8 kompressor var diye?




  • http://forum.donanimhaber.com/m_41818477/tm.htm

    OKUYUN DERİM.

    TFSI ile TSI karıştırıyorsunuz hala.



    Dizel Motor:
    TDI : Turbo Diesel injection

    benzinli Motorlar:
    FSI : Fuel Stratified injection
    TFSI : Turbo Fuel Stratified injection
    TSI : Twincharged Stratified injection


    Gelelim açıklamaya:
    Yine çeşitli alıntılar yaparak hangi motorun ne olduğunu yazayım.

    TDI:Turbocharged Direct Injection (turbo beslemeli direkt enjeksiyonlu)
    Volkswagen ag'nin patentini aldığı kısaltma... volkswagen lupo 3l'de kullanılan versiyonu, etki derecesi en yüksek tdi motordur... zira yakıtın içindeki enerjinin %45'ini harekete çevirir.

    FSI:Fuel Stratified Injection (direkt benzin enjeksiyonu)
    Bu motorda, yakıt standart motordaki gibi manifolda değil, yanma odasına püskürtülüyor. enjektörlerin basıncı, modern dizel motorlarda (bkz: tdi) olduğu gibi tek bir depoda (bkz: common rail) biriktiriliyor. manifolda püskürtme yapılan sistemlerde enjeksiyon basıncı 4 bar seviyelerindeyken, fsi'de bu rakam 10 bar seviyelerine ulaşıyor. her emme manifoldunda bulunan ve tumble adı verilen hareketli levhalar, manifoldun içinden silindirlere doğru ilerleyen havaya sarmal bir hareket veriyor. piston kafasının dalgayı andıran özel formu sayesinde ateşlenmeye hazır hava - yakıt karışımı bujinin yakın çevresinde toplanabiliyor. tüm bunların asıl amacı, düşük yakıt tüketimi.

    TFSI:Turbo Fuel Stratified Injection.(Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor.)
    Yeni nesil motorda yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.

    Düşük sürtünmeli supap iteceklerine sahip silindir başlıkları, atmosferik beslemeli FSI motorlara göre daha fazla hava akışı sağlayan değiştirilmiş bir emme manifoldu şekline sahip. Bu da hem daha yumuşak çalışma hem de daha iyi vuruntu direnci ve verimlilik sağlıyor. Bu sayede turbo motor 10.5:1'lik sıkıştırma oranına ulaşıyor. Böylelikle hem atmosferik beslemeli hem de konvansiyonel turbo motorlara göre termodinamik verimliliğin arttırılmasında önemli bir rol oynuyor.

    Motor bloğu GG 25 gri dökme demirden üretiliyor; bu madde hem yüksek basınca dayanıklılık hem de mükemmel ses özellikleri sağlıyor. Kütlesi dengelenmiş bir aktarım sistemi ses özelliklerini daha da geliştiriyor. Krank milinin iki katı hızda dönen iki dengeleyici şaft da motorun sakinlik özelliğini telafi ediyor. Motor gücü krank mili tarafından üçgen bir zincirler aktarılıyor; bu zincir hem yağ pompasını hem de dengeleyici şaftları hareket ettiriyor. Bu önlemler sonucunda dört silindirli turbo beslemeli bir motor için çok iyi titreşim özellikleri elde edilebiliyor.

    Maksimum tork değeri olan 280 Nm, 1800 d/d ile 5000 d/d arasında elde edilebiliyor. Bu son derece geniş tork eğrisi, bir yandan çok az vites değiştirerek düşük yakıt tüketimiyle kullanmayı, bir yandan da güçlü bir hızlanma ve anında güç elde etmek için çok hafif bir gaz pedalı hareketinin yeterli olmasını sağlıyor.

    TSI: Çift şarjlı (turbo ve supercharger) direkt enjeksiyonlu motor.
    140 hp. gücündeki TSI motor 1500 - 4000 devir arasında 220 Nm. tork üretirken, 170 hp. seçeneğinin ürettiği güç 1750 - 4500 devir aralığında 240 Nm.'dir. Her iki motor seçeneğinde de maksimum tork değerinin geniş olması sayesinde dinamik sürüş için hızlanırken vites değiştirmeye gerek duyulmuyor olması sürüş keyfinin kesintisiz olarak yaşanmasını sağlar.

    Diğer motor seçenekleri ile karşılaştırıldığında 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve sıcaklık nedeniyle dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı ilave korumalar geliştirilmiştir. ürneğin yüksek yanma ısısı ve basınca karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır.

    TSI, tüm devirlerde etkili ve aynı zamanda yakıt tasarrufu da sağlayacak mükemmel bir kombinasyonu ifade etmektedir. Alt devirlerde kompresörle kontrolü ele alan ve daha sonra turboşarjla etkili olan bir yükleme tertibatının birleşimi olan ve başka örneği bulunmayan yüksek bir mühendislik harikasıdır.

    Bildiklerimi paylaşmak istedim, alıntı yaptım.




  • Bıktım ya arkadaş, milleti kandırıyorlar diyorsun bir de. Bu büyük gizemi bir tek sen çözdün, tebrikler.

    Bu tartışma bitsin artık

     PERFORMANSI ARTTIRILAN AMA AYNI OLAN MOTORLAR




    http://www.volkswagen.de/de/Volkswagen/InnovationTechnik/innovation_technikspecial.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    http://forum.donanimhaber.com/m_41818477/tm.htm

    OKUYUN DERİM.

    TFSI ile TSI karıştırıyorsunuz hala.



    Dizel Motor:
    TDI : Turbo Diesel injection

    benzinli Motorlar:
    FSI : Fuel Stratified injection
    TFSI : Turbo Fuel Stratified injection
    TSI : Twincharged Stratified injection


    Gelelim açıklamaya:
    Yine çeşitli alıntılar yaparak hangi motorun ne olduğunu yazayım.

    TDI:Turbocharged Direct Injection (turbo beslemeli direkt enjeksiyonlu)
    Volkswagen ag'nin patentini aldığı kısaltma... volkswagen lupo 3l'de kullanılan versiyonu, etki derecesi en yüksek tdi motordur... zira yakıtın içindeki enerjinin %45'ini harekete çevirir.

    FSI:Fuel Stratified Injection (direkt benzin enjeksiyonu)
    Bu motorda, yakıt standart motordaki gibi manifolda değil, yanma odasına püskürtülüyor. enjektörlerin basıncı, modern dizel motorlarda (bkz: tdi) olduğu gibi tek bir depoda (bkz: common rail) biriktiriliyor. manifolda püskürtme yapılan sistemlerde enjeksiyon basıncı 4 bar seviyelerindeyken, fsi'de bu rakam 10 bar seviyelerine ulaşıyor. her emme manifoldunda bulunan ve tumble adı verilen hareketli levhalar, manifoldun içinden silindirlere doğru ilerleyen havaya sarmal bir hareket veriyor. piston kafasının dalgayı andıran özel formu sayesinde ateşlenmeye hazır hava - yakıt karışımı bujinin yakın çevresinde toplanabiliyor. tüm bunların asıl amacı, düşük yakıt tüketimi.

    TFSI:Turbo Fuel Stratified Injection.(Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor.)
    Yeni nesil motorda yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor. Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.

    Düşük sürtünmeli supap iteceklerine sahip silindir başlıkları, atmosferik beslemeli FSI motorlara göre daha fazla hava akışı sağlayan değiştirilmiş bir emme manifoldu şekline sahip. Bu da hem daha yumuşak çalışma hem de daha iyi vuruntu direnci ve verimlilik sağlıyor. Bu sayede turbo motor 10.5:1'lik sıkıştırma oranına ulaşıyor. Böylelikle hem atmosferik beslemeli hem de konvansiyonel turbo motorlara göre termodinamik verimliliğin arttırılmasında önemli bir rol oynuyor.

    Motor bloğu GG 25 gri dökme demirden üretiliyor; bu madde hem yüksek basınca dayanıklılık hem de mükemmel ses özellikleri sağlıyor. Kütlesi dengelenmiş bir aktarım sistemi ses özelliklerini daha da geliştiriyor. Krank milinin iki katı hızda dönen iki dengeleyici şaft da motorun sakinlik özelliğini telafi ediyor. Motor gücü krank mili tarafından üçgen bir zincirler aktarılıyor; bu zincir hem yağ pompasını hem de dengeleyici şaftları hareket ettiriyor. Bu önlemler sonucunda dört silindirli turbo beslemeli bir motor için çok iyi titreşim özellikleri elde edilebiliyor.

    Maksimum tork değeri olan 280 Nm, 1800 d/d ile 5000 d/d arasında elde edilebiliyor. Bu son derece geniş tork eğrisi, bir yandan çok az vites değiştirerek düşük yakıt tüketimiyle kullanmayı, bir yandan da güçlü bir hızlanma ve anında güç elde etmek için çok hafif bir gaz pedalı hareketinin yeterli olmasını sağlıyor.

    TSI: Çift şarjlı (turbo ve supercharger) direkt enjeksiyonlu motor.
    140 hp. gücündeki TSI motor 1500 - 4000 devir arasında 220 Nm. tork üretirken, 170 hp. seçeneğinin ürettiği güç 1750 - 4500 devir aralığında 240 Nm.'dir. Her iki motor seçeneğinde de maksimum tork değerinin geniş olması sayesinde dinamik sürüş için hızlanırken vites değiştirmeye gerek duyulmuyor olması sürüş keyfinin kesintisiz olarak yaşanmasını sağlar.

    Diğer motor seçenekleri ile karşılaştırıldığında 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve sıcaklık nedeniyle dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı ilave korumalar geliştirilmiştir. ürneğin yüksek yanma ısısı ve basınca karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır.

    TSI, tüm devirlerde etkili ve aynı zamanda yakıt tasarrufu da sağlayacak mükemmel bir kombinasyonu ifade etmektedir. Alt devirlerde kompresörle kontrolü ele alan ve daha sonra turboşarjla etkili olan bir yükleme tertibatının birleşimi olan ve başka örneği bulunmayan yüksek bir mühendislik harikasıdır.

    Bildiklerimi paylaşmak istedim, alıntı yaptım.



    Arkadaşım olay aynen şudur.

    140 ve üzeri bg li modellerin TSI açılımı Twincharged Stratified injection dur.1.2 ve 1.4 122 liklerin ise TSI açılımı Turbocharged Stratified Injection dur.

    2 sininde kısaltması aynıdır TSI.O yüzden karıştırmayın. Adamlar bu karışıklığı önlemek için de TWincharge lı modellerin SI kısmını,tek turbolu modellerin ise sadece I kısmını kırmızı olarak sunuyorlar




  • mercedes te durumlar baya karışık.

    eskiden 230k 2.3lt kompressor

    200k 2.0lt kompressor

    180k ise 1.8 lt kompressor belirtirdi..

    bir sure sonra hepsinin hacmi 1.8lt olup sadece adları ve güçleri farklı oldu..

    şimdi ise c180cgi,c200cgi,c250cgi aynı motor hacmine sahip.keza c180cdi,c200cdi,c220cdi,c250cdi da da durum aynı..

    fakat sadece yazılım olarak fark oldugunu düşünmüyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE
    mercedes te durumlar baya karışık.
    fakat sadece yazılım olarak fark oldugunu düşünmüyorum..


    Aynen, zaten sırf yazılım değil, güncel kasaları bilmiyorum ama mesela W203'lerdeki 1.8'lerde yazılımla beraber sanıyorum kompressor kasnağının da değişik olması gerekli.
    Nasıl ki CooperS'lerin gücünü kasnağı değiştirerek artırabiliyorlar, bunda da o hesap. Hatta galiba yazılımı bile değiştirmeden sırf kasnak değişimi ile Mercedes'lerde olay çözülüyordu yanlış hatırlamıyorsam.
  • Ortalığı karıştırmak gibi olmasın ama benim araçta twincharger ama TSI yazısında sadece I harfi kırmızı
  • Ben de butun TSI`lari twincharged saniyordum, burda okuyunca sasirdim acikcasi cunku senersongur`un dedigi gibi TSI twincharge demek. VW`nin bir twincharge olarak anlandirdigi bir motorda twincharge olmamasi aklima bile gelmezdi.
    Motorun ismini twincharge yapip sadece turbolu motor vermek bence de musteriyi kandirmak.
  • Benim demek istediğim de aynen bu.

    Millet TSI diye alıyor. Ama bazıları TwinCharge yani gerçek TSI motor,

    Diğerleri Sadece Turbo'lu.

    Sadece Turbo olanlar TFSI esasen.


    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Ben de butun TSI`lari twincharged saniyordum, burda okuyunca sasirdim acikcasi cunku senersongur`un dedigi gibi TSI twincharge demek. VW`nin bir twincharge olarak anlandirdigi bir motorda twincharge olmamasi aklima bile gelmezdi.
    Motorun ismini twincharge yapip sadece turbolu motor vermek bence de musteriyi kandirmak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Benim demek istediğim de aynen bu.

    Millet TSI diye alıyor. Ama bazıları TwinCharge yani gerçek TSI motor,

    Diğerleri Sadece Turbo'lu.

    Sadece Turbo olanlar TFSI esasen.


    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Ben de butun TSI`lari twincharged saniyordum, burda okuyunca sasirdim acikcasi cunku senersongur`un dedigi gibi TSI twincharge demek. VW`nin bir twincharge olarak anlandirdigi bir motorda twincharge olmamasi aklima bile gelmezdi.
    Motorun ismini twincharge yapip sadece turbolu motor vermek bence de musteriyi kandirmak.




    Arkadaşım olay aynen şudur.

    140 ve üzeri bg li modellerin TSI açılımı Twincharged Stratified injection dur.1.2 ve 1.4 122 liklerin ise TSI açılımı Turbocharged Stratified Injection dur.

    2 sininde kısaltması aynıdır TSI.O yüzden karıştırmayın. Adamlar bu karışıklığı önlemek için de TWincharge lı modellerin SI kısmını,tek turbolu modellerin ise sadece I kısmını kırmızı olarak sunuyorlar

    Anlamak bu kadar zor olmamalı yukarıda yazdım.Hala müşteriyi kandırmaktan bahsediyorsunuz ama bence siz kendi kendinizi kandırmışsınız.
    Ayrıca çoğu insan 1.2 ve 1.4 122 liklerde supercharged olmadığını bilir sizler istisna grubundasınız.Zaten superchargedlı olanların TSI yazısındaki SI kırmızıdır.Adamlar bu farkı göstermek için bunuda yapmışlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 8 Mayıs 2011; 22:04:13 >




  • serty23 'ün 140 TSI motorlu aracı var ama Sadece I harfi Kırmızı.

    Bunlar önemli değil. VW keşke bütün TSI motorlara Supercharger koysaymış altı üstü maliyeti birkaç yüz dolar artardı.

    Önce Twincharge olarak TSI motoru lanse edip, sonra içinden Supercharger'ı çıkarmak VW'ya yakışmıyor. Bütün firmalar beygir gücünü artırırken, VW kısması garip.






    quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Benim demek istediğim de aynen bu.

    Millet TSI diye alıyor. Ama bazıları TwinCharge yani gerçek TSI motor,

    Diğerleri Sadece Turbo'lu.

    Sadece Turbo olanlar TFSI esasen.


    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Ben de butun TSI`lari twincharged saniyordum, burda okuyunca sasirdim acikcasi cunku senersongur`un dedigi gibi TSI twincharge demek. VW`nin bir twincharge olarak anlandirdigi bir motorda twincharge olmamasi aklima bile gelmezdi.
    Motorun ismini twincharge yapip sadece turbolu motor vermek bence de musteriyi kandirmak.




    Arkadaşım olay aynen şudur.

    140 ve üzeri bg li modellerin TSI açılımı Twincharged Stratified injection dur.1.2 ve 1.4 122 liklerin ise TSI açılımı Turbocharged Stratified Injection dur.

    2 sininde kısaltması aynıdır TSI.O yüzden karıştırmayın. Adamlar bu karışıklığı önlemek için de TWincharge lı modellerin SI kısmını,tek turbolu modellerin ise sadece I kısmını kırmızı olarak sunuyorlar

    Anlamak bu kadar zor olmamalı yukarıda yazdım.Hala müşteriyi kandırmaktan bahsediyorsunuz ama bence siz kendi kendinizi kandırmışsınız.
    Ayrıca çoğu insan 1.2 ve 1.4 122 liklerde supercharged olmadığını bilir sizler istisna grubundasınız.Zaten superchargedlı olanların TSI yazısındaki SI kırmızıdır.Adamlar bu farkı göstermek için bunuda yapmışlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur
    serty23 'ün 140 TSI motorlu aracı var ama Sadece I harfi Kırmızı.

    Bunlar önemli değil. VW keşke bütün TSI motorlara Supercharger koysaymış altı üstü maliyeti birkaç yüz dolar artardı.

    Önce Twincharge olarak TSI motoru lanse edip, sonra içinden Supercharger'ı çıkarmak VW'ya yakışmıyor. Bütün firmalar beygir gücünü artırırken, VW kısması garip.


    "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak" dedikleri bu olsa gerek.
    Lüzum yoksa neden koysun? 1.2 TSI motorda turbo varken daha supercharger'ı ne yapacak?
    1.4 TSI olarak çıkan ilk motorları 140 ve 170hp'likti.
    Şimdi Scirocco'da 160hp'lik var, durmadan ihtiyaca göre birşeylerini değiştiriyorlar. Aldatmaca değil ki bu? Motorun gücünü de kıstığı yok, supercharger'lı ve turbolu motorlar aynı, 122'likte sadece turbo var ve daha sonra piyasaya çıktı, 1.6 100hp'lik pancar motor yerine bunu kullanmak istediler, ne var bunda?

    Maliyeti altı üstü birkaç yüz dolar artardı demek çok çocukça olmuş.
    Otomotiv sektörü öyle bir sektör ki, adamlar geri vites lambasını bile bir tane yaparak milyon dolarlar seviyesinde kâr ediyorlar.




  • Araç başına birkaçyüz dolar.

    VW zaten superchargerı toplu olarak alacağından belki o kadar bile düşmezdi.

    Maliyet hesabına çocukça demek de gülünç. 30.500'e alacağınız arabayı 31.000'e alacaktınız. Bu da araç kullanırken ekstra bir keyif olacaktı.

    Ayrıca VW TSI motorları devrim olarak çıkardı. Ama TSI motor ismini içinden Supercharger'ı çıkararak kullanması bana göre yanlış. Orada İsim değişikliği yapmalıydı.




    quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur
    serty23 'ün 140 TSI motorlu aracı var ama Sadece I harfi Kırmızı.

    Bunlar önemli değil. VW keşke bütün TSI motorlara Supercharger koysaymış altı üstü maliyeti birkaç yüz dolar artardı.

    Önce Twincharge olarak TSI motoru lanse edip, sonra içinden Supercharger'ı çıkarmak VW'ya yakışmıyor. Bütün firmalar beygir gücünü artırırken, VW kısması garip.


    "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak" dedikleri bu olsa gerek.
    Lüzum yoksa neden koysun? 1.2 TSI motorda turbo varken daha supercharger'ı ne yapacak?
    1.4 TSI olarak çıkan ilk motorları 140 ve 170hp'likti.
    Şimdi Scirocco'da 160hp'lik var, durmadan ihtiyaca göre birşeylerini değiştiriyorlar. Aldatmaca değil ki bu? Motorun gücünü de kıstığı yok, supercharger'lı ve turbolu motorlar aynı, 122'likte sadece turbo var ve daha sonra piyasaya çıktı, 1.6 100hp'lik pancar motor yerine bunu kullanmak istediler, ne var bunda?

    Maliyeti altı üstü birkaç yüz dolar artardı demek çok çocukça olmuş.
    Otomotiv sektörü öyle bir sektör ki, adamlar geri vites lambasını bile bir tane yaparak milyon dolarlar seviyesinde kâr ediyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Benim demek istediğim de aynen bu.

    Millet TSI diye alıyor. Ama bazıları TwinCharge yani gerçek TSI motor,

    Diğerleri Sadece Turbo'lu.

    Sadece Turbo olanlar TFSI esasen.


    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    Ben de butun TSI`lari twincharged saniyordum, burda okuyunca sasirdim acikcasi cunku senersongur`un dedigi gibi TSI twincharge demek. VW`nin bir twincharge olarak anlandirdigi bir motorda twincharge olmamasi aklima bile gelmezdi.
    Motorun ismini twincharge yapip sadece turbolu motor vermek bence de musteriyi kandirmak.




    Arkadaşım olay aynen şudur.

    140 ve üzeri bg li modellerin TSI açılımı Twincharged Stratified injection dur.1.2 ve 1.4 122 liklerin ise TSI açılımı Turbocharged Stratified Injection dur.

    2 sininde kısaltması aynıdır TSI.O yüzden karıştırmayın. Adamlar bu karışıklığı önlemek için de TWincharge lı modellerin SI kısmını,tek turbolu modellerin ise sadece I kısmını kırmızı olarak sunuyorlar

    Anlamak bu kadar zor olmamalı yukarıda yazdım.Hala müşteriyi kandırmaktan bahsediyorsunuz ama bence siz kendi kendinizi kandırmışsınız.
    Ayrıca çoğu insan 1.2 ve 1.4 122 liklerde supercharged olmadığını bilir sizler istisna grubundasınız.Zaten superchargedlı olanların TSI yazısındaki SI kırmızıdır.Adamlar bu farkı göstermek için bunuda yapmışlar...


    Ha yani baska kisaltma kalmamis VW de mecbur kalmis ikisinin de kisaltmasi ayni olmus. Sansa bak sen ayirt edilsin diye de renklendirme yapmis ne guzel. Bu kadar komik sey duymadim valla daha once hayatim da. Asil bu kisaltmalarin sans eseri ya da zorunluluktan ayni oldugunu dusunen bence kendini kandiriyordur.

    Ayrica TFSI diye bir sey vardi onceden sizin soylediginiz ona denk geliyor. Neden bu kisaltma gitti de I si kirmizi TSI geldi. Yakinda BMW de 335i cikartacakmis ama 3 u patlican moru olacakmis. Arac da 35 beygirlik motor olacakmis. Bunun gibi bir sey sizin soylediginiz.

    Bir de Golf sahibi arkadas yazmis benim arac twincharge ama sadece I`si kirmizi diye. Kendiniz okumuyorsunuz sonra da ustte yazdim diyorsunuz.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.